" Joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi nähdä

Mohikaani_27

Jumalan valtakuntaa." Näin Jeesus sanoi Nikodemukselle, Israelin opettajalle. Nikodemus tunsi lakiuskonnon, mutta ei " nähnyt" Jumalan valtakuntaa. Ja jos ei näe mihin on menossa, ei voi koskaan tulla perille. Ja kun on tullut portille, ei voi mennä porteista SIÄSÄLLE, JUMALAN VALTUNTAAN. "jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaa. " . Joh. 3: 3 ja 5.

* Ja tämän tosiasian sanoo elämän ja kuoleman Herra Jeesus. Miksi sitä ei siis vain uskot Häntä ? Minä uskon, uskotko sinä ?

* Nikodemus kysyy, " eihän ihminen voi mennä uudestaan äitinsä kohtuun, ja syntyä uudesti?"

* Uudestisyntyminen on ratkaiseva tapahtuma, pääsemmekö taivaaseen, vaiko emme. Jeesuksen mukaan emmem voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan ilman uudestisyntymistä.

* Mitä sitten on uudestisyntyminen? Jeesus vastaa siihenkin, " Joka ei synny vedestä ja Hengestä, ei voi päästä sisälle. " Jumalan valtakunta on iankaikkinen elämä, Se on suurin armolahjoista, eikä sinne voi päästä ihmisen tekemisillä, mikään ulkoinen teko ei vie meitä taivaaseen. Se on Jumalan teko, yksin Jumalan työ. Ihmisen tekemisellä ei ole siihen mitään osuutta, vaikka kuinka toinen tai toiset tekisivät mitä, ei mikään " sakramentti" ketään voi uudestisynnyttää, koska se tapahtuu YLHÄÄLTÄ, se on Jumalasta, ei lahaalta eikä maasta, kasteenkaan sakramentti ei voi uudestisynyttää, vaikka kuinka jumaluusoppineet ja itse valinneet itsensä teologiksi, eivät voi selittää ketään sisälle Jumalan valtakuntaan.

* Jeesus sanoo, se ei tule nähtävllä tavalla, vaan se on sisällisesti teissä, puhui jo uudestisyntyneille opetuslapsille. Hän sanoo, "Tuuli tulee mistä tahtoo, ja menee minne tahtoo, ja niin on uudestisyntyneenkin, niin on jokaisen joka on Hengestä syntynyt. Hän sanoo, " Joka USKOO, ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei USKO, se tuomitaan kadotukseen." Jos kaste palastaisi, Hän olisi sanonut, " Joka kastetaan se pelastuu?" Ei sanonut, kaste tulee uskon jälkeen ja on uskon serausta, se ei siis voi uudestisynyttää, koska se on ihmisen/ihmisten teko, eikä uudestisyntyminen ole koskaan ihmisen vallassa, kuka syntyy uudesti ja kuka ei. Se on Jumalan kädessä. Siinä ei ole mitään maasta, ei ainuttakaan sakramenttiä, nehän on ihmisten kekesimiä dogmeja ja liturgisia ulkoisia toimintoja, ja kaiken lisäksi niitä suoroittaa monesti täysin uudestisyntymättömät papit ja kirkolliset toimihenkilöt.

* Niin kuin tuulikin, samoin pelastuksen ja herätyksen Henki tulee koska vaan, ja milloin tahansa ja missä vaan, Ja etsii otollisia sieluja jotka voisivat ottaa vastaan uudestisyntymisen Hengessä syntymällä uudesti YLHÄÄLTÄ yksin uskosta armon kautta veren peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta. * Ja tämä totuus uudestisyntymstä, ei ole minun, ei minkään kirkkokunnan ta kristillisen yhteisön vallassa, vaan , niin kuin jo alussa sanoin, Vain Jeesus elämän ja luoleman Herra, jolla on elämä itsessään, voi uudestisynnyttää YLHÄÄLTÄ. Hengessä kasteen kautta. 1Kor.12:13. hengenkasteessa, ei vesikastessa.

79

576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko Toivonen

Juuri näin "Mohikaani_27", oikein ilolla luin avauksesi, kiitos.

Vain uskossa oleva voi nähdä.

17. anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
      18. ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
      Ef. 1.

14. Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
      Joh. 10.

Jeesus on Hyvä Paimen, lammasten ovi, joka siitä ovesta käy, hän pelastuu.

• * Miksiköhän ihmiset ei tahdo nähdä, miten voidaan päästä Jumalan valtakuntaan? Vaikka Jeesus on näin selkeästi asian sanonut? Yritetään kaikenlaista muuta, haetaan ehkä koko elämä tietä, joka johtaisi iankaikkiseen elämään, eli Jumalan valtakuntaan. Luotetaan ihmissuorituksiin, enemmän kuin valimiiseen Jumalan tekoon, jota ei tarvitse itse hankkia, sen kunhan uskolla omistaa. Tehdään asiat itselleen paljon vaikemamksi kuin , että uskottaisiin Jeesuksen opetukseen. Ja kuitenkin väitetään uskovansa Jumalaan, joka on pelkkää aivouskoa ja oman ajatusmaailman harhoja joilla ainostaan petetään itseään.

* Asia on surullisen yksinkertainen, uudestisyntymätön "ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa" siksi ei voida tuntea Jesusta Jumalaksi, ja tämä on tosiasia monen ns, uskovankin kohdalla. Ei olla koskaan edes tarvittu Vapahtajaa, opetellaan vaan joitakin hengellisä fraaseja, eikä voida nähdä, missä on tie, Jeesus on tie, Jumala, kun ei olla koskaan oltu syntinen, ei ole koskaan huudettu avuksi Herran nimeä siksi ei tunneta Pelastaajnsa, kun ei olla koskaan Häntä nähty, eikä tarvittu Vapatajana. Kun ainut todellinen uudestisyntymisen mahdollisuus on olla syntinen joka tarvitsee Jeesusta.

* " Minä olen tullut syntisiä ja sairaita parantamaan, eivät terveet tarvitse parantajaa, eikä vanhurskaat pelastajaa."
      * Tämä on vakava sanoma. Pitää tulla tuntemaan syntisyytensä ja sairautensa, nimenomaan sielunsa sairauden, eli synnin sairauden sielussaan, että Jeesus pääsee auttamaan. Ellei tämä ole todellisuudessa kongkreettisesti koettua, ei voi nähdä eikä päästä Jumalan valtakuntaan.

* Uudestisyntymä on sama asia kuin mennä ahtaasta portista sisälle.
      * Jeesus itse sanoo, " Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on , jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."
      * Edelleen Jeesus sanoo, että " monet ovat ne, jotka koettavat päästä ahtaasta ovesta sisälle, mutta eivät voi. Edelleen Hän sanoo, " Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
      * Vielä Hän sanoo; " Ei jokainen, joka sanoo minulle, Herra Herra, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun Isäni tahdon." Ja se Isän tahto on, että uskotte minuun, että Olen Jumalan Poika, tarkoittaa, että uskomme Poika on yhtä kuin Jumala. Ja tämä Jeesuksen jumaluus on yksi ahtaanportin ahtaaksi tekijä, oi kuinka moni sitä ei vaan usko, ja se johtuu siitä, kun ei nähdä Jumalan valtakuntaa. Ei olla koskaan synnytty uudesti YLHÄÄLTÄ Hengen kasteessa. 1Kor. 12;13.

* " Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkaustta vailla, ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut ARMOISTUIMEKSI uskon kautta HÄNEN VEREENSÄ. ( Room.3:23-25.)

* Joh.10:9. " Minä olen ovi, jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu." Joh.1:12,13. " Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskoivat hänen nimeensä, kotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."

* Heb.10:19,20. " Koska meillä siis," veljet" on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkein pyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy hänen esiripun, se on hänen lihansa kautta."
      * Lihansa kautta, koska hänen lihansakin on PYHÄ!

* 1Piet. 1:18,19. " Tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla, ettte kullalla, lunasteut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan Kristuksen kalliilla verellä, niin kuin virheettömän ja tahrattoman Karitsen."

Ilm. 22:14. " Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa , että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin." Eli siis näkisivät ja pääsisivät Jumalan valtakuntaan.

* nämä kaikki Raamatun sitaatit osoittavat sen, että pelastus on kokonaan ja yksin Jumalasta. Ainoastaan vain ja yksin Jumalasta. johon ihmisellä itse uudestisyntymiseen ei ole mitään osuutta, koska se tapahtuu hengessä hengellisesti, siinä ei ole mitään lihan eikä veren osuutta, ainoastaan Kristsan veressä ja Hengen kasteessa, joka kaikki on Ylhäältä Jumalasta Jeesuksen pyhän veren osallisuuden kautta.

• "kasteenkaan sakramentti ei voi uudestisynyttää, vaikka kuinka jumaluusoppineet ja itse valinneet itsensä teologiksi, eivät voi selittää ketään sisälle Jumalan valtakuntaan."

Nyt sinäkin olet muuttanut mielesi Raamatun suuntaan.
      Kasteella ei mielestäsi ole sitä merkitystä kuin ennen mielipiteissäsi ja lapsikastekin kelpaa.

Mutta pahoista tavoistasi et ole päässyt, ja samantien alat halveksimaan niitä jotka olivat ennen kanssasi asiasta samaa mieltä.

• * Pe.ku, mitä sinä nyt sekoilet? Olen ollut Raamatun ja Jeesuksen todistaja aina, en ollenkaan taas saa selvää sinun merkillisistä "tiedoista" ja omaperäisistä päättelyistäsi ? Oletko äänestänyt Pekka Haavistoa ?

• leahimn(ei kirj.)
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Pe.ku, mitä sinä nyt sekoilet? Olen ollut Raamatun ja Jeesuksen todistaja aina, en ollenkaan taas saa selvää sinun merkillisistä "tiedoista" ja omaperäisistä päättelyistäsi ? Oletko äänestänyt Pekka Haavistoa ?

Tavaton miten ilkeä olet Mohikaani!
        Sinun kommenttisi eräässä ketjussa:
        Jospa tyttö olikin viettelevä.........
        Olit tekijän puolella etkä sitä ole korjannut!
        Nyt mollaat näin toista henkilöä,ilkeyksissäsi pe.kulle.

Ilkeytesi voi jopa tuntea...hyi!!!!

• leahimn(ei kirj.) kirjoitti:

* En voi sille mitään, että siäkin olet sokea !

• leahimn(ei kirj.) kirjoitti:

* Kopsasin sinun ilkimyksen viestisi, ja että et unohtaisi tehdä siitä taas tällekkin päivlle uusi aloitus. Mutta lukisit vielä uudelleen minun vietini, ja jos vielä ymmärtäisitkin lukenmasi, niin olisi vähän totuudenmaukaista , kun kerran et osaa itse mitään kirjoittaa, ja kun toisten kirjoitukisa ainoastaan kommentoit, ja nekin päin prinkkalaa.

* "< leahimn(ei kirj.)14.1.2012

Ilkeytesi voi jopa tuntea...hyi!!!! ( Niinpä, hyi hyi itselles , lue oikein !) >" ? Muuten, Pe.ku pitää kirjoittaa isolla !

• Ja täysin metsään meni ,,, sanoit Rakas Mohikaani näin !! ---> Jeesus sanoo, se ei tule nähtävllä tavalla, vaan se on sisällisesti teissä, puhui jo uudestisyntyneille opetuslapsille. Hän sanoo, "Tuuli tulee mistä tahtoo, ja menee minne tahtoo, ja niin on uudestisyntyneenkin, niin on jokaisen joka on Hengestä syntynyt

Sorry vaan mutta EI KUKAAN SYNTYNYT UUDESTAAN ENNENKUIN JEESUS KUOLI RISTIILLE. Vasta sen jälkeen oli mahdollista tulla Uusi luomus. Vanha on mennyt ja Uusi on sijaan tullut.. Älä vesittää Ristinkuoleman tarkoitus niinkuin perinnäisopettajillä on tapana..

Room 6,
      3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
      4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
      5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
      6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
      8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
      9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
      10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.

Siinä oli lyhyesti selitetty Uudestisyntyminen joka ei Nikodemus voinut tietää muuta kun Hengessä,, kun ei ollut elännyt vielä se aika...

• Olihan rakas Savonarola Jeesuksella opetuslapsia, jo ennen kuin Hän antoi henkensä? Et voi sanoa, etteikö he olleet uskossa Jeesuskeen, varmasti olivat, samaoin kuin sata kaksikymmnetä Yläsalissa odottaessaan Jeesuksen lupaamaa Pyhää henkeä, ja he olivat tulleet uskoon jos Jeesuksen vielä ollessa maanpäällä. Jeesushan sanoi opetuslapsilleen, , Hän puhalsi heidän päälleen, ja sanoi, " Ottakaa Pyhä Henki." Kyllä Jeesuksella oli valta, koska on Jumala, jo ennalta uudestisynnyttää, koska tiesi menevänsä ristille heidänkin puolesta.

* Joh.10:9. " Minä olen ovi, jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu." Joh.1:12,13. " Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskoivat hänen nimeensä, kotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."
        * Tämänkin, Jeesus sanoi maanpäällä ollessaan, ihan itse puhui , että Hän on ovi. Eihän mennyt metsään Savis rakas veljeni !

* Eikä me synny uudesti kasteessa, ymmärsin, että sitä halusit sanoa lainaamallasi Roomalais kirjeen sitaatilla. Kyllä Paavali puhui jo uskoon tulleista ja sitten kastetuista.

* Ensin synnytään Hengen kasteessa, 1Kor. 12:13. mm. Ja sitten vasta tulee kaste hautaamaalla, eli upottamalla. Olen nyt aika hämmästynyt sinun erheellisistä opin käsitteistä ?

* Ethän pahastu, jos kysyn, "Oletko saanut Pyhän Hengen kasteen, ja puhunut siinä yhteydessä myös kielillä ?
        *

• Mohikaani_27 kirjoitti:

Olihan rakas Savonarola Jeesuksella opetuslapsia, jo ennen kuin Hän antoi henkensä? Et voi sanoa, etteikö he olleet uskossa Jeesuskeen, varmasti olivat, samaoin kuin sata kaksikymmnetä Yläsalissa odottaessaan Jeesuksen lupaamaa Pyhää henkeä, ja he olivat tulleet uskoon jos Jeesuksen vielä ollessa maanpäällä. Jeesushan sanoi opetuslapsilleen, , Hän puhalsi heidän päälleen, ja sanoi, " Ottakaa Pyhä Henki." Kyllä Jeesuksella oli valta, koska on Jumala, jo ennalta uudestisynnyttää, koska tiesi menevänsä ristille heidänkin puolesta.

* Tämänkin, Jeesus sanoi maanpäällä ollessaan, ihan itse puhui , että Hän on ovi. Eihän mennyt metsään Savis rakas veljeni !

* Eikä me synny uudesti kasteessa, ymmärsin, että sitä halusit sanoa lainaamallasi Roomalais kirjeen sitaatilla. Kyllä Paavali puhui jo uskoon tulleista ja sitten kastetuista.

* Ensin synnytään Hengen kasteessa, 1Kor. 12:13. mm. Ja sitten vasta tulee kaste hautaamaalla, eli upottamalla. Olen nyt aika hämmästynyt sinun erheellisistä opin käsitteistä ?

* Ethän pahastu, jos kysyn, "Oletko saanut Pyhän Hengen kasteen, ja puhunut siinä yhteydessä myös kielillä ?
        *

Mohikaani_27 kirjoittaa savonarolalle:
        "* Ensin synnytään Hengen kasteessa, 1Kor. 12:13. mm. Ja sitten vasta tulee kaste hautaamaalla, eli upottamalla. Olen nyt aika hämmästynyt sinun erheellisistä opin käsitteistä" ?
        >>>>>>>
        Pietari opettaa toisin:
        Apt.2:38.39
        Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Pietari ei sano:
        ”Kääntykää ja ottakaa vastaan Jeesus Kristus, niin syntinne annetaan anteeksi ja saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Kastautukaa sitten merkiksi uskoontulostanne.”

• Kuka käsittää mohist
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Olihan rakas Savonarola Jeesuksella opetuslapsia, jo ennen kuin Hän antoi henkensä? Et voi sanoa, etteikö he olleet uskossa Jeesuskeen, varmasti olivat, samaoin kuin sata kaksikymmnetä Yläsalissa odottaessaan Jeesuksen lupaamaa Pyhää henkeä, ja he olivat tulleet uskoon jos Jeesuksen vielä ollessa maanpäällä. Jeesushan sanoi opetuslapsilleen, , Hän puhalsi heidän päälleen, ja sanoi, " Ottakaa Pyhä Henki." Kyllä Jeesuksella oli valta, koska on Jumala, jo ennalta uudestisynnyttää, koska tiesi menevänsä ristille heidänkin puolesta.

*

Tarkoitatko mohikaani, että ensin synnytään Hengen kasteessa uudeksi? Vai mitä tuo Hengen kaste tekee ihmiselle? Jos tarkoitat, että ensin synnytään uudeksi ja sitten mennään hautaan, niin oppisi on pilkkaava!

• Jokin aika sitten menimme parin nuoren uskovan kanssa Raamattupiiriin.
      Kysyin toiselta, onko hän uudestisyntynyt.
      Hän vastasi: "Kyllä kai, vaikka ei siltä aina tunnu".

Onko uudestistyntyminen tunteista kiinni?

• Usko Toivonen

>> Kysyin toiselta, onko hän uudestisyntynyt.
        Hän vastasi: "Kyllä kai, vaikka ei siltä aina tunnu". >>

Ei aina varmasti siltä tunnukaan, mutta kun Pyhä koskettaa, Jumala ja ihminen
        kohtaavat, niin toinen muuttuu.

>> Onko uudestistyntyminen tunteista kiinni? >>

Uudestisyntymisen hetkeen voi hyvinkin liittyä tunteita ja tunnekuohuja.
        Onhan kysymyksessä "ensirakkauden aika", ja rakkaus on aika voimakas tunnetila.

• Mohikaani_27: "...uudestisyntyminen ole koskaan ihmisen vallassa, kuka syntyy uudesti ja kuka ei. Se on Jumalan kädessä. Siinä ei ole mitään maasta, ei ainuttakaan sakramenttiä, nehän on ihmisten keksimiä dogmeja ja liturgisia ulkoisia toimintoja".
      >>>>>>>>

• Mohikaani_27 ei kirj

* Tapio, kyllä sen tietää, jos on uudestisyntynyt. 1Kor. 12:13, tässä sanotaan, että kun ihminen kastetaan HENGSSÄ hän saa pelastusvarmuuden sismpään.

* Efe. 1:13. "< Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja USKONEET sen, pantu SINETIKSI luvattu Pyhä Henki,
        14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.>"

* Tämä on sama, kuin pelastusvarmuus, ja sen saa jokainen uudestisyntynyt, ellei tätä sinettiä ole sisimmässämme, hän ei ole elävässä uskossa, vaan on ainoastaan siinä luulossa ja "uskoss" että on uudestisyntynyt, mutta ei ole, koska tämä sinetti ei ole vakuutena.

* 4:30. "< Älkää tehkö murheelliseksi Pyhää Henkeä, joka on annettu teille SINETIKSI lunastuksen päivää varten !

* 1Kor. 12: 13. Meidät kaikki, [ silloinen seurakunta ) , olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on yhdessä HENGESSÄ kasteut yhdeksi ruumiiksi, ja kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. " Tämä on vahva todistus siitä, että uudestisyntyminen tapahtuu HEGEN kasteessa, ja siinä uudestisyntymisessä jokain saa juoda samaa Henkeä, tämä yhdistää uskovat yhdeksi ruumiiksi Kristuksessa, Hengen yhdyssiteellä.

* On siisi aivan Raamatun Hengen mukaista uskoa se totuus, että uudestisyntyminen on kokonaan Jumalan teko, siihen ei liity mitään muita kasteita, kuin kaste Hengessä, jossa saadaan Pyhän hengen sinetti sismpään.

• Mohikaani_27 kirjoitti 16.12.2011 08:37 mm. näin:

>"* En ole veljesi, en fyysisesti, enkä hengellisesti, koska kiellät Jeesuksen, ihmisenä toki olet erinomainen, ja paljon parempi ihminen kuin itse olen, enkä siis mitenkään henkohtaisesti ,esm. "vihaa" sinua, uskosi ja harhojesi takia. Nyt on vaan kyse siitä, että ekivaari kieltää Jeesusken Raamatun mukaan, kun ei usko Matteuksen ja Luukkaan todistusta Jeesuksesta. Ja tässä ei ole mitään vaihtoehtoja, joko Jeesus on Jumalan Poika, tai sitten Joosefin poika, ja jälkimmäinen on väärä valinta."<

Miksi et usko kun uskon niin kuin Matteus ja Luukas sekä Paavali todistavat lihan puolesta Jeesuksen syntyneen Daavidin siemenestä ja olleen inhimillisen syntymisen puolesta Joosefin poika, [Matt.1:16; Luuk.3:23; Room.1:3-4]

Toisaalla sinä luulet syyttäväsi ekivaaria, kun syytät, ettei ekivaari ole uudesti syntynyt, etkä niin ollen voi tunnustaa minua veljeksesi.

Jos tähän asti en olisi syntynyt uudesti, en minä itse voi tästä eteen päinkään itseäni uudesti synnyttää, koska uudesti synnyttäminen on kokonaan Jumalan työ, joten sinä syytät Jumalaa tekemättömistä töistä, kun Jumala on jättänyt ekivaarin uudesti synnyttämättä. Vertaa Mtt.25:40; Lk.10:16]

• Mohikaani_27 ei kirj

Kyllä minä uskon mitä Raamattuun on kirjoitettu, mutta sinä et vaan ymmärrä oikein mitä on kirjoitettu. Ja tiedätkös , miksi et ?
        * Siksi kun et näe Jumalan valtakuntaa, sen näkee vain uudestisyntyneet, ja miksi et ole uudestisyntynyt, kiellät Jeesusken, et usko Jumalan Poikaan, vaan Joosefin poikaan.

* Miksi ninä et usko Raamattua? Johannes painottaa uskomaan ja tunnustamaan Jeesuksen Jumalan Pojaksi. Ymmärrä nyt, mitä uskomista oli Johanneksen aikana varsinkin, että Jeesus oli Joosefin ja Marian poika, puusepän poika, joka itsekkin teki töitä isänsä verstaalla? Jokainenhan sen näki ja uskoi, niin kuin silloin luultiin että Hän on Joosefin poika. Miksi Johannes sitä niin kovin vaati, vaikka jokainen tiesi ja tunsi Hänet.

* Mutta oli aivan eriasia uskoa se, että Jeesusken oikea biologinen Isä olikin Jumala, ja näin ollen myös Poika on Jumala. Ja juuri tätä Johannes edellytti uskovilta, sillä vain silloin heillä oli myös Isä, jos eivät uskoneet, heillä ei ollut Poikaa, eikä Isääkään, epäuskonsa tähden. Ja sinulla ja koko " ekivaarieliitillä" on sma ongeöma. Ette usko, että Jeesus on Jumalan poika myös lihansa puolesta, Hänen lihansakin on PYHÄÄ, samaa kuin ihmisen liha, mutta ilman syntiä ja ainuttakaan virhettä, on Hänen lihansa Jumalasta ja pyhää.

* Tämän totuuden te kiellätte järjen päätelmin, ja se vie teiltä, sekä Pojan, että Isän.

• Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:

Kyllä minä uskon mitä Raamattuun on kirjoitettu, mutta sinä et vaan ymmärrä oikein mitä on kirjoitettu. Ja tiedätkös , miksi et ?
        * Siksi kun et näe Jumalan valtakuntaa, sen näkee vain uudestisyntyneet, ja miksi et ole uudestisyntynyt, kiellät Jeesusken, et usko Jumalan Poikaan, vaan Joosefin poikaan.

* Miksi ninä et usko Raamattua? Johannes painottaa uskomaan ja tunnustamaan Jeesuksen Jumalan Pojaksi. Ymmärrä nyt, mitä uskomista oli Johanneksen aikana varsinkin, että Jeesus oli Joosefin ja Marian poika, puusepän poika, joka itsekkin teki töitä isänsä verstaalla? Jokainenhan sen näki ja uskoi, niin kuin silloin luultiin että Hän on Joosefin poika. Miksi Johannes sitä niin kovin vaati, vaikka jokainen tiesi ja tunsi Hänet.

* Mutta oli aivan eriasia uskoa se, että Jeesusken oikea biologinen Isä olikin Jumala, ja näin ollen myös Poika on Jumala. Ja juuri tätä Johannes edellytti uskovilta, sillä vain silloin heillä oli myös Isä, jos eivät uskoneet, heillä ei ollut Poikaa, eikä Isääkään, epäuskonsa tähden. Ja sinulla ja koko " ekivaarieliitillä" on sma ongeöma. Ette usko, että Jeesus on Jumalan poika myös lihansa puolesta, Hänen lihansakin on PYHÄÄ, samaa kuin ihmisen liha, mutta ilman syntiä ja ainuttakaan virhettä, on Hänen lihansa Jumalasta ja pyhää.

* Tämän totuuden te kiellätte järjen päätelmin, ja se vie teiltä, sekä Pojan, että Isän.

Totta kai itse tiedän, mihin uskon, sillä uskon Jumalasta syntyneen Jeesuksen Krristuksen olevan Jumalan poika, jota en tunne lihan mukaan niin kuin sinä, Mohikaani, vaan pyhyyden Hengen mukaan, niin kuin Jeesus itse opetti:

Johannes 3
        6 "Mikä lihasta on syntynyt, on lihaa; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henkeä." [Room.1:3,4]

Matteus 12
        48 'Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
        49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
        50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." [Mark.3:33-35]

2. Korinttolaiskirje 5
        16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

Näin minä uskon enkä rakentele sinun tavallasi omia rakennelmia. Lukijat ja Herra päätelkööt, kumpiko meistä on oikeassa!

• ekivaari kirjoitti:

Totta kai itse tiedän, mihin uskon, sillä uskon Jumalasta syntyneen Jeesuksen Krristuksen olevan Jumalan poika, jota en tunne lihan mukaan niin kuin sinä, Mohikaani, vaan pyhyyden Hengen mukaan, niin kuin Jeesus itse opetti:

Johannes 3
        6 "Mikä lihasta on syntynyt, on lihaa; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henkeä." [Room.1:3,4]

Matteus 12
        48 'Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
        49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
        50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." [Mark.3:33-35]

2. Korinttolaiskirje 5
        16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

Näin minä uskon enkä rakentele sinun tavallasi omia rakennelmia. Lukijat ja Herra päätelkööt, kumpiko meistä on oikeassa!

* Et sinä usko, älä petä itseäsi, ja niitä jotka kuulevat. Sinä uskot, niihan sanoit, mutta mihin sinä uskot? Et Jumalan ainutsyntyiseen Poikaan, vaan Joosefin poikaan, siis tavalliseen ihmiseen, Joosefin kaikki lapset ovat syntisiä siinä kuin muutkin ihmiset. Jeesus oli sen sisarusparven seikoinen ja erotettu ihmisitä, koska oikea Isä oli Jumala, alusta asti. Jeesuskessa ei ole soluakaan Aaadamin jälkeläisitä, Hän on taivaasta tullut KOKONAAN, joksiasta verpisaraa myöten, ja vain siksi Hän oli kelvollinen uhri, synnitön ihminen lunasti syntisen ihmisen, siinä koko srageria lyhyesti, ja ellei näin ole, on koko pelastustarina ainoastaan tarinan tarinoiden joukossa ja rRaamattu on satukirja.

* Mutta kiitos Isän Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan, Hän, Jeesus on taivaasta. ja siksi voimme luottaa Jumalan pelastussuunnitelmaan Hänen Pojassaan. Turhaan kopioit Raamatun kohtia, jos niillä ajattelet vastustaa Jeesuksen jumaluutta, ja synnittömyyttä. Sinä et ole uudestisyntynyt, et siis voi nähdä Jumalan valtakuntaa, etkä voi uudestisyntyä, oman epäuskosi tai oman tekemäsi nimellis uskon harhassa.

• (yt)53

Oletteko ottaneet huomioon sen että maailmassa on ollut aikojen saatossa , ja vieläkin, miljardeja ihmisiä jotka eivät ikinä ole kuulleetkaan kristinuskosta. Mikähän heidän taivas osuutensa on? Olivat näes epäjumalanpalvojia yms. Menevätkö he kadotukseen?

Jos menevät Jumala on epäoikeudenmukainen. Jos pääsevät taivaaseen evankelijumi on turhaa.

• Pakis.

"Jos menevät Jumala on epäoikeudenmukainen. Jos pääsevät taivaaseen evankelijumi on turhaa. "

Niin, vaikuttaisi siltä että Jumalan järjestys tässä asiassa murtuilee koska jos Jumalan Henki on vaikuttanut Raamatun kirjoituksiin, niin kyllähän siellä pitäisi olla myös tiedossa nämä ihmiset, jotka eivät ole kuulleet koskaan Valkeasta Jeesuksesta ja Hänen Ristinkuolemastaan, jonka kautta kaikki jotka Häneen uskovat ovat pelastuksen tiellä kohti Taivaan Kirkkautta.

• Apostoli Paavali antaa tuohon kysymykseen tällaisen pyöreän pullean vastauksen:

Roomalaiskirje 2
        12 "Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
        13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
        16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan."

Tuo 14. jakeessa mainittu "itse itsellensä laki" näyttää olevan tämä:

Obadja 1
        15 "Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niinkuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi."

• ekivaari kirjoitti:

Apostoli Paavali antaa tuohon kysymykseen tällaisen pyöreän pullean vastauksen:

Roomalaiskirje 2
        12 "Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
        13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
        16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan."

Tuo 14. jakeessa mainittu "itse itsellensä laki" näyttää olevan tämä:

Obadja 1
        15 "Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niinkuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi."

Paavalin ympäripyöreää...

"itse itsellensä laki"

""Obadja 1" mikä tarkoittaa Obadja1?

"ovat itse itsellensä laki
        15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä- "

mitä myötä-todistaa....ajatukset vai? keskenään syyttävät tai puolustavat heitä...

siis pakananko omat ajatukset vai miten tuon tulkitsee?
        pakanoitahan on ympäri maailmaa ja kaikilla pakanoilla on ajatuksia, jotka myötä-todistavat keskenään tai puolustavat heitä...

keitä heitä...ajatuksia vai pakanoita?

>"Niinkuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi." <

suomeksi tuo on näin. "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"?

• Onko sellainen ihminen uudestisyntynyt ylhäältä, joka uskoo salaiseen tempaamiseen ja 7 vuoden vaivanaikaan? Synnyttävätkö valheopit ihmisen uudelleen ylhäältä?

• * Kyllä, koska se olet sinä, joka et usko, et pääse mukaan tempaukseen. Ja mitä tulee tuohon 7 vuotiseen vihan aikaan, se on laskettavissa Raamatusta, sen ovat tehneet muutamat Pyhällä Hengellä täytetyt Jumalan ihmset. Mm:ssa Vilho Hartonen, hanki hänen kirjallisuutta, pääset monista turhista apäluuloista ja harhoistasi. Jos pääset, harhaisuutesi tähden, kun et voi ottaa vastaan totuutta muutenkaan !

* Kyllä, koska se olet sinä, joka et usko, et pääse mukaan tempaukseen. Ja mitä tulee tuohon 7 vuotiseen vihan aikaan, se on laskettavissa Raamatusta, sen ovat tehneet muutamat Pyhällä Hengellä täytetyt Jumalan ihmset. Mm:ssa Vilho Hartonen, hanki hänen kirjallisuutta, pääset monista turhista apäluuloista ja harhoistasi. Jos pääset, harhaisuutesi tähden, kun et voi ottaa vastaan totuutta muutenkaan !

Ensinnäkin Mohikaani, sinäkö päätät olenko mukana kuvitellussa tempauksessa. Toiseksi olet Mohikaani jehovien linjoilla, koska uskot ihmisten tekemiin aikalaskelmiin. Ja kolmanneksi uskot Vilho Hartosta etkä Jeesusta.

Eipä sinulla Mohikaani taida olla muuta kuin "helluntailaisuuden henki".

* Kyllä, koska se olet sinä, joka et usko, et pääse mukaan tempaukseen. Ja mitä tulee tuohon 7 vuotiseen vihan aikaan, se on laskettavissa Raamatusta, sen ovat tehneet muutamat Pyhällä Hengellä täytetyt Jumalan ihmset. Mm:ssa Vilho Hartonen, hanki hänen kirjallisuutta, pääset monista turhista apäluuloista ja harhoistasi. Jos pääset, harhaisuutesi tähden, kun et voi ottaa vastaan totuutta muutenkaan !

"Mm:ssa Vilho Hartonen, hanki hänen kirjallisuutta,"

Vilho Hartosen ennustukset Jeesuksen tulemisesta jäivät toteutumatta, ihan kuten Yli-Vainiolla, Syvännöllä ja Wikersonillakin.

• lappix kirjoitti:

Ensinnäkin Mohikaani, sinäkö päätät olenko mukana kuvitellussa tempauksessa. Toiseksi olet Mohikaani jehovien linjoilla, koska uskot ihmisten tekemiin aikalaskelmiin. Ja kolmanneksi uskot Vilho Hartosta etkä Jeesusta.

Eipä sinulla Mohikaani taida olla muuta kuin "helluntailaisuuden henki".

En toki, vaan Jumalan sana okoon tuomarina. Ja aina voi tehdä parannuksen, että pääsee mukaan. Ei Herra ota väkisin ketään mukaan, ja kommenteistasi kyllä homaa, että et haluakkaan , koska vain kritisoit ja arvostelet ja olet epäuskoinen Sanaan nähden, et kunnioita sitä Jumalan sanana, vaan epäilet ja olet kriittinen ja arvosteleva. Jo avauksesi, " voiko kuolleesta vuotaa vettä", kertoo tilastasi ja suhteestasi Jeesuskeen, ja juuri henkohtainen suhde Jeesuskeen, on ratkaiseva , erikoisesti siihen, pääseekö mukaan tenpaukseen !

• Pe.ku kirjoitti:

"Mm:ssa Vilho Hartonen, hanki hänen kirjallisuutta,"

Vilho Hartosen ennustukset Jeesuksen tulemisesta jäivät toteutumatta, ihan kuten Yli-Vainiolla, Syvännöllä ja Wikersonillakin.

* Päinvastoin, on toteutumassa parhaillaan, eikä hän mitään ennustellut omasta päästä, vaan julisti Sanaa Pyhässä Hengessä, ja avasi Ilemstyskirjaa kuulijoilleenkin. Olis mukava joskus nähdä, että malttaisit olla mollaamatta jotakin helluntailaista. Tästä vastahengestä mikä sinulla on, on pakko tehdä johtopäätös, että olet katkeroitunut entinen helluntailainen, ei muuten kukaan jaksaisi täällä vuodesta toiseen olla ainoastaan parjaamassa helluntailaisia !

• Mohikaani aliarvioi muita uskovia sekä uskonnottomia. Hänellä on "Pyhä Henki", joka lähtee helluntailiikkeen opista ja raamatun tulkinnasta ja pulinat pois.

Lukutaitoinen ihminen ja hieman historiaa tunteva pääsee helposti raamatusta selville. Ei siinä mitään niin ihmeellisen erikoista sanota.
      Aiheeseen nähden jokainen huomaa ristiriitaisuudet ja joiden pohjalta kumpuavat tuhansien kristillisten suuntausten juuret.

Aloituksen uudestisyntyminen tarkoittaa kääntymistä helluntailiikkeen kannalle, mitä sekin sitten on. Siinäkin vallitsee jo Suomessa suuntaeroja.

Väittää että vain uudestisyntynyt (hellari) osaa yhdistää raamatun erilaiset opit, osoittaa suurta halveksuntaa toisia uskovia kohtaan ja sanojan itsensä korottamista.

Hellareissa on tätä nykyä Suomessa n. 40.000 jäsentä. Muut yli 5 milj. ovat "uudestisyntymisen" ulkopuolella.
      Miten oletatte, että jäsenten ulkopuoliset uudestisyntyvät nimenomaan hellarioppiin?
      Miten houkuttelevaa suuen yleisön olisi tulla hellarien siipien suojaan kun se silittelee myötäkarvaan mm. lasten hyväksikäyttäjiä. Luonnollinen siveellsyystaju ei ymmärrä tällaista uudestisyntymistä.

• * Suopursukka, sanoit, " Mohikaani aliarvioi muita uskovia sekä uskonnottomia. Hänellä on "Pyhä Henki", joka lähtee helluntailiikkeen opista ja raamatun tulkinnasta ja pulinat pois." ?

* Sinä olet ihmeen käräkäs ja hyvin tietäväinen omassa viisaudessasi. Ei ole mitään " helluntailiikkeen Pyhää Henkeä, vaan on yksi ainut Pyhä Henki, ja Hän on Jumalan Henki. Ja minä perustan tietoni Raamattuun, ja uskon, ja tiedän, että olen saanut olla Pyhän Hengen oppilaana lukiessani ja tutkiessani Raamattua, koska Raamattua ei voi ymmärtää hengellisetä osuudelta muuten kuin uskon ja Pyhän hengen opettamana. Että " kuka vaan" ei voi, eikä tiedä, niin kuin tietää tulisi, koska omalla jrjen päätelmillä ei Raamatun sana avaudu, koska se Sana on Kristuksen itsensä olemusta. Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Siksi Sanaa ei voi uudestisyntymätön sisäistää että voisi olla sisäisesti Kristuksessa. Ja sitä kautta Pyhän Hengen osallisuudessa päästä Sanan sisäiseen elämään.

* Sinä vaan luulet ja mesoot vaikka et käsitä mitään todellisesta uskosta Raamatun Sanaan ja Jumalan Henkeen. Mutta voit ehkä päästä sisäpuolelle, sisnun on vaan mentävä ahtaasta portista sisään, on yhtä, kuin uudestisyntyä, kieltää itsensä, antaa elämä Jeesuskelle ehdoitta, ja ennen kaikkea täsä, sinun on tltava syntiseksi, ettäs voisit tarvita Vapahtajaa, koska Jeesus tuli syntisiä ja sairaita pelastamaan ja parantamaan, siksi portti on ahdas, itsensä kieltämisen kautta se on mahdollista.

* Tiedätkös, ristin evankeliumi on HULLUTS, niille, jotka kadotukseen menevät, mutta meille jotka uskomme, se on Jumalan voima ! Jeesusken veri puhdistaa nöyrtyneen kaikesta synnistä, ja puhdistaa omantunnon palvelemaan elävää Jumalaa, kaiken avain on siis Kristuksen Jeesuksen veri, ja tämän veren peson puhdistamaan sydämeen voi ainoastaan Pyhä Henki tulla asumaan, sitä ei voi opetella, se saadaan uudestisyntymässä.

* Suopursukka, sanoit, " Mohikaani aliarvioi muita uskovia sekä uskonnottomia. Hänellä on "Pyhä Henki", joka lähtee helluntailiikkeen opista ja raamatun tulkinnasta ja pulinat pois." ?

* Sinä olet ihmeen käräkäs ja hyvin tietäväinen omassa viisaudessasi. Ei ole mitään " helluntailiikkeen Pyhää Henkeä, vaan on yksi ainut Pyhä Henki, ja Hän on Jumalan Henki. Ja minä perustan tietoni Raamattuun, ja uskon, ja tiedän, että olen saanut olla Pyhän Hengen oppilaana lukiessani ja tutkiessani Raamattua, koska Raamattua ei voi ymmärtää hengellisetä osuudelta muuten kuin uskon ja Pyhän hengen opettamana. Että " kuka vaan" ei voi, eikä tiedä, niin kuin tietää tulisi, koska omalla jrjen päätelmillä ei Raamatun sana avaudu, koska se Sana on Kristuksen itsensä olemusta. Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Siksi Sanaa ei voi uudestisyntymätön sisäistää että voisi olla sisäisesti Kristuksessa. Ja sitä kautta Pyhän Hengen osallisuudessa päästä Sanan sisäiseen elämään.

* Sinä vaan luulet ja mesoot vaikka et käsitä mitään todellisesta uskosta Raamatun Sanaan ja Jumalan Henkeen. Mutta voit ehkä päästä sisäpuolelle, sisnun on vaan mentävä ahtaasta portista sisään, on yhtä, kuin uudestisyntyä, kieltää itsensä, antaa elämä Jeesuskelle ehdoitta, ja ennen kaikkea täsä, sinun on tltava syntiseksi, ettäs voisit tarvita Vapahtajaa, koska Jeesus tuli syntisiä ja sairaita pelastamaan ja parantamaan, siksi portti on ahdas, itsensä kieltämisen kautta se on mahdollista.

* Tiedätkös, ristin evankeliumi on HULLUTS, niille, jotka kadotukseen menevät, mutta meille jotka uskomme, se on Jumalan voima ! Jeesusken veri puhdistaa nöyrtyneen kaikesta synnistä, ja puhdistaa omantunnon palvelemaan elävää Jumalaa, kaiken avain on siis Kristuksen Jeesuksen veri, ja tämän veren peson puhdistamaan sydämeen voi ainoastaan Pyhä Henki tulla asumaan, sitä ei voi opetella, se saadaan uudestisyntymässä.

""Ei ole mitään " helluntailiikkeen Pyhää Henkeä, vaan on yksi ainut Pyhä Henki, ja Hän on Jumalan Henki. Ja minä perustan tietoni Raamattuun, ja uskon, ja tiedän, että olen saanut olla Pyhän Hengen oppilaana lukiessani ..."

kyllähän helluntaihenki on olemassa, helluntaiherätys kuten muutkin vapaat suunnat, ottaa raamatun sanan muovatakseen siitä helluntaihengen tai jonkun muun uskonyhteisön hengen.

Jokainen uskonsuunta tai uskonyhteisö sanoo aivan samaa kuin helluntaiherätys. -ei me jehovat, adventistit, mormonit, luterialiset jne. näin itse todeta vaan raamatussa se sanotaan.

• leahimn(ei kirj.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Suopursukka, sanoit, " Mohikaani aliarvioi muita uskovia sekä uskonnottomia. Hänellä on "Pyhä Henki", joka lähtee helluntailiikkeen opista ja raamatun tulkinnasta ja pulinat pois." ?

Mitäs se Mohis sitten mesoo?
        Ihan päätöntä juttua.

• leahimn(ei kirj. kirjoitti:

Mitäs se Mohis sitten mesoo?
        Ihan päätöntä juttua.

* Ei ole Päätön, vaan Jeesus on seurakunnan PÄÄ! Ja Hänen kauttaan synnytään uudesti Ylhäältä. Ja se on niin, että sinun pääsi aivot ei tumme Jeesusta, eikä sinun silmäsi näe Jeesusta, koska olet hengellisesti täysin sokea katkeruudessasi. Mutta luopiotkin voi palata, Jeesus ei heitä ketään ulos, riennä siis Jeesuksen luokse, unohda meidät joita et voi sietää, Jeesus rakastaa tälläistäkin mesojaa, niin miksei sitten sinua joka tiedät kaikki, kuka mitäkin mesoo ja onko päätä tai häntää, vaiko päätä ollenkaan. pusi pusi, oikein hyvää viikonloppua, iloisella mielellähän sen tunnut alkaneen !

* Yhden huomion taas kerran tein, sinua ei ole taas näkynyt palstalla moneen aikaan, ja nyt kun taas näkyy, niin kuinka ollakkaan, Mohiksen kurkkuun vaan :))) Ei mitään oma asiaa taaskaan, aika köyhää on siäisnen elämäsi ja onttoa !

• Kirjoitit Rakas MOHIKAANI ---> Olihan rakas Savonarola Jeesuksella opetuslapsia, jo ennen kuin Hän antoi henkensä? Et voi sanoa, etteikö he olleet uskossa Jeesuskeen, varmasti olivat, samaoin kuin sata kaksikymmnetä Yläsalissa odottaessaan Jeesuksen lupaamaa Pyhää henkeä, ja he olivat tulleet uskoon jos Jeesuksen vielä ollessa maanpäällä. Jeesushan sanoi opetuslapsilleen, , Hän puhalsi heidän päälleen, ja sanoi, " Ottakaa Pyhä Henki." Kyllä Jeesuksella oli valta, koska on Jumala, jo ennalta uudestisynnyttää, koska tiesi menevänsä ristille heidänkin puolesta.

NO TÄMÄ PERINNÄISOPPI ON TAAS TÄ UUSOPITTU UUTTA VIIMEISIÄ AIKOJEN TOINEN EVANKELIUMI ..
      JA noin sitä täytyy vääristellä miten uudestisynnytään ylhältä että saa sitä soimaan oman elämän kanssa.

mutta vanha polvi Uskovia kyllä on oppinut että uudestisynnytään Jeesuxen kautta Ristillä.

Nyt mun täytyy muistuttaa sua että jopa perceleekin Uskoo JA VAPISEE......

• * Oliskohan nyt Savis jotain , mitä et ole ymmärtänyt. En suinkaan väitä, että että voisi uudestisyntyä millään muulla tavalla, kuin Jeesuksen Kristuksen ristin ja veren kautta Pyhän Hengen osallisuudessa.

* Mutta ei missään kasteessa, ei vauva -eikä uskovien upotuskasteessa. Uudestisyntymä tapahtuu Hengen kasteessa. 1Kor.12:13.

* Mutta en käsitä sitäkään, että et usko Jeesuksella olleen opetuslapsia jo Hänen eläessään täällä maan päällä? Eikö Jeesus valinnuta ne 12 itse, eikä he valinnut Jeesusta. Jeesus kutsui nämä kasksitoista apostoliaan. Meinaatko sinä, että he eivät olleet uskossa kun seurasivat Jeesusta, jättivät kaiken ja olivat Jeesuksen kanssa koko sen ajan, kun Jeesus vaelsi maanpäälä tehden kaikelaista hyvää.

* Kerro nyt, mihin sinä uskot? Ja miten sinä ymmärrät uudestisyntymisen`Koska olet itse syntynyt uudesti Ylhäältä, niin kuin Jeesus opettaa!

* Oliskohan nyt Savis jotain , mitä et ole ymmärtänyt. En suinkaan väitä, että että voisi uudestisyntyä millään muulla tavalla, kuin Jeesuksen Kristuksen ristin ja veren kautta Pyhän Hengen osallisuudessa.

* Mutta ei missään kasteessa, ei vauva -eikä uskovien upotuskasteessa. Uudestisyntymä tapahtuu Hengen kasteessa. 1Kor.12:13.

* Mutta en käsitä sitäkään, että et usko Jeesuksella olleen opetuslapsia jo Hänen eläessään täällä maan päällä? Eikö Jeesus valinnuta ne 12 itse, eikä he valinnut Jeesusta. Jeesus kutsui nämä kasksitoista apostoliaan. Meinaatko sinä, että he eivät olleet uskossa kun seurasivat Jeesusta, jättivät kaiken ja olivat Jeesuksen kanssa koko sen ajan, kun Jeesus vaelsi maanpäälä tehden kaikelaista hyvää.

* Kerro nyt, mihin sinä uskot? Ja miten sinä ymmärrät uudestisyntymisen`Koska olet itse syntynyt uudesti Ylhäältä, niin kuin Jeesus opettaa!

* Savonarola, tein sinulle kysymyksen. En toki vaadi mitään, jos et halua sitä sanoa, voisitahan siinä samalla todistaa Jeesuksestamme. Eihän meidän tarvitse pelätä, että meitä leimataan, milloin minkäkin syyn tai luulon nojalla. Ei rittätänyt, että Jeesus leimattiin Jumalan viholliseksi, vaan tapettiin pilkkaajana. Ei siis haittaa jos meitä leimataan syystä tai toisesta, me olemme Kristuksen verenalla ja siinä suojassa uskossamme. En vaan nyt näe muuta syytä, kun et kerro, uskoon tulostasi, ja että onko sinut kastettu Pyhällä Hengellä kielillä puhumisineen ? Kerro rakas veli Kristuksessa !.

* Savonarola, tein sinulle kysymyksen. En toki vaadi mitään, jos et halua sitä sanoa, voisitahan siinä samalla todistaa Jeesuksestamme. Eihän meidän tarvitse pelätä, että meitä leimataan, milloin minkäkin syyn tai luulon nojalla. Ei rittätänyt, että Jeesus leimattiin Jumalan viholliseksi, vaan tapettiin pilkkaajana. Ei siis haittaa jos meitä leimataan syystä tai toisesta, me olemme Kristuksen verenalla ja siinä suojassa uskossamme. En vaan nyt näe muuta syytä, kun et kerro, uskoon tulostasi, ja että onko sinut kastettu Pyhällä Hengellä kielillä puhumisineen ? Kerro rakas veli Kristuksessa !.

Kyllä savonarola on tuossa asiassa ihan Raamatun mukainen.

• Pe.ku kirjoitti:

Kyllä savonarola on tuossa asiassa ihan Raamatun mukainen.

* Et sinä sitä voi tietää, enkä ole sinulta tätä henkohtaista asiaa kysynyt, ! Uskon kyllä, että Savis osaa itsekkin kertoa ja vastata , ettei siinä sinun taitojasi tarvita. Opettele ensin ymmärtämään Sanaa ja ole sitten vasta opettaja. Ja sinunkin täytyy mennä ahtasta portista sisään, eli uudestisyntyä Jeesuksen veren ja Pyhän Hengen osallisuuden kautta, muutoin joudut kadotukseen, Raamatun mukaan. äläkä nyt sano, että minä sinut tuomitsen, enhän, vaan yritän palastaa sinut sinne joutumasta, kertomalla miten asiasi ovat Jeesukseen nähden, sillä se juuri ratkaisee mihin menet, henkohtainen suhteesi Jeesukseen. Kieltjät ei peri taivaan valtakuntaa, eikä ianakikkista elämää Jumalan luona.

• 1.Tim.2:5
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Et sinä sitä voi tietää, enkä ole sinulta tätä henkohtaista asiaa kysynyt, ! Uskon kyllä, että Savis osaa itsekkin kertoa ja vastata , ettei siinä sinun taitojasi tarvita. Opettele ensin ymmärtämään Sanaa ja ole sitten vasta opettaja. Ja sinunkin täytyy mennä ahtasta portista sisään, eli uudestisyntyä Jeesuksen veren ja Pyhän Hengen osallisuuden kautta, muutoin joudut kadotukseen, Raamatun mukaan. äläkä nyt sano, että minä sinut tuomitsen, enhän, vaan yritän palastaa sinut sinne joutumasta, kertomalla miten asiasi ovat Jeesukseen nähden, sillä se juuri ratkaisee mihin menet, henkohtainen suhteesi Jeesukseen. Kieltjät ei peri taivaan valtakuntaa, eikä ianakikkista elämää Jumalan luona.

"Opettele ensin ymmärtämään Sanaa ja ole sitten vasta opettaja."

-Sinä Mohikaani opetat, että Jeesuksen puheet ovat Saatanasta!
        -Opettele Mohikaani ensin itse ymmärtämään Sanaa ja ole sitten vasta itse opettaja!
        -Vaikka Savis onkin kolminaisuutta puolustava, niin hänen puheensa ovat paljon asiallisemmat ja totuudenmukaisemmat kuin sinun päättömät höpinäsi, koska hän on lukenut ajatuksella Raamattua, jonka olen huomannut!
        -Jotenkin vaikuttaa siltä, että kun sinä "uudelleen synnyit", loittonit silloin täysin Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta!

"miten asiasi ovat Jeesukseen nähden, sillä se juuri ratkaisee mihin menet, henkohtainen suhteesi Jeesukseen. Kieltjät ei peri taivaan valtakuntaa, eikä ianakikkista elämää Jumalan luona."

Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Mohikaani_27
        18.5.2011 09:58
        * On täysin epäuskoa ja pakannallista ajttelua, että Jeesus ei olisi Jumala? Ajatus Jeesuksen jumaluudesta kieltävässä mielessä on saatanasta lähtöisin, eikä suinkaan Pyhästä Hengestä.

Johanneksen evankeliumi:
        5:43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
        5:44 Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?

• savonarola kirjoitti:

>>"NO TÄMÄ PERINNÄISOPPI ON TAAS TÄ UUSOPITTU UUTTA VIIMEISIÄ AIKOJEN TOINEN EVANKELIUMI ..
        JA noin sitä täytyy vääristellä miten uudestisynnytään ylhältä että saa sitä soimaan oman elämän kanssa.

mutta vanha polvi Uskovia kyllä on oppinut että uudestisynnytään Jeesuxen kautta Ristillä."

• ekivaari kirjoitti:

savonarola kirjoitti:

>>"NO TÄMÄ PERINNÄISOPPI ON TAAS TÄ UUSOPITTU UUTTA VIIMEISIÄ AIKOJEN TOINEN EVANKELIUMI ..

mutta vanha polvi Uskovia kyllä on oppinut että uudestisynnytään Jeesuxen kautta Ristillä."

* Näinhän se oli ryövärin kohdalla. Mutta entäs sinun kohdalla? Ryöväri uskoi Jeesukseen ja tunnusti Jeesuksen jumaluuden. Sinä et ole tähän menessä vielä nöyrtynyt sitä tunnustamaan, ja siksi, koska sinä et ole kohdannut Jeesusta henkohtaisesti, niin kuin ryöväri teki. Sinä vaan selität ja viisastelet Jeesuksen Joosefin pojaksi, ja hän ei ole kenekään puolesta kuollut eikä ollut myöskään ristillä. Sinä olet edelleen synneissäsi, Raamatun mukaan. Siksi minä uskallan näin sanoa, koska Sana tukee tätä tietoa. Mutta ei tue sinun omaa itsevakittua uskoa ja oletettua luulo uudestisyntymistäsi !

• 1.Tim.2:5 kirjoitti:

"Opettele ensin ymmärtämään Sanaa ja ole sitten vasta opettaja."

-Sinä Mohikaani opetat, että Jeesuksen puheet ovat Saatanasta!
        -Opettele Mohikaani ensin itse ymmärtämään Sanaa ja ole sitten vasta itse opettaja!
        -Vaikka Savis onkin kolminaisuutta puolustava, niin hänen puheensa ovat paljon asiallisemmat ja totuudenmukaisemmat kuin sinun päättömät höpinäsi, koska hän on lukenut ajatuksella Raamattua, jonka olen huomannut!
        -Jotenkin vaikuttaa siltä, että kun sinä "uudelleen synnyit", loittonit silloin täysin Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta!

"miten asiasi ovat Jeesukseen nähden, sillä se juuri ratkaisee mihin menet, henkohtainen suhteesi Jeesukseen. Kieltjät ei peri taivaan valtakuntaa, eikä ianakikkista elämää Jumalan luona."

Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Mohikaani_27
        18.5.2011 09:58
        * On täysin epäuskoa ja pakannallista ajttelua, että Jeesus ei olisi Jumala? Ajatus Jeesuksen jumaluudesta kieltävässä mielessä on saatanasta lähtöisin, eikä suinkaan Pyhästä Hengestä.

Johanneksen evankeliumi:
        5:43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
        5:44 Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?

* Ei tuo yksittäinen Raamatun lause muuta sitä totuutta, että Jeesus on Jumala, ja syy sihen, miksi et ymmärrä etkä NÄE Jeesusken jumaluutta, koska et näe Jumalan valtakuntaa, että voist uudestisyntyä, vain uudestisyntyneet Jumalan Hengestä sisäistyneet Kristukseen voivat tuntea Jeesuksen Jumalana, koska Isä ilmoittaa Poikansa, ja poika Isän, mutta vain Hengessä kastetetuille. Olet siis vielä hengellisesti sokea, etkä siksi tunne Jeesusta, ja Hänen poikana omistavaa jumaluutta, olla siis Jumala, ettei tarvitse sanasovelluksilla kumota sanaa jumaluus muuksi kuin mitä se tarkoittaa, että Jeesus on Jumala. Oma on vaninkonne, minun puolseta saa kukin uskoa mitä haluaa, se vaan on siinä ikävä puoli, Raamattu ei niin sano, vaan opettaa ehdottomasti, että Jeesus on Jumala, ja vain hän joka uskoo, voi nähdä ja uudestisyntyä! Valintahan on sinulla itselläsi!

* Miksi et siis anna sitä kunniaa Pojalle, mikä on Isälläkin, koska He ovat yhtäläisen kunnian arvoiset, sanoo Sana !

* Näinhän se oli ryövärin kohdalla. Mutta entäs sinun kohdalla? Ryöväri uskoi Jeesukseen ja tunnusti Jeesuksen jumaluuden. Sinä et ole tähän menessä vielä nöyrtynyt sitä tunnustamaan, ja siksi, koska sinä et ole kohdannut Jeesusta henkohtaisesti, niin kuin ryöväri teki. Sinä vaan selität ja viisastelet Jeesuksen Joosefin pojaksi, ja hän ei ole kenekään puolesta kuollut eikä ollut myöskään ristillä. Sinä olet edelleen synneissäsi, Raamatun mukaan. Siksi minä uskallan näin sanoa, koska Sana tukee tätä tietoa. Mutta ei tue sinun omaa itsevakittua uskoa ja oletettua luulo uudestisyntymistäsi !

Minusta ja hengellisyydestäni huolehtii sisimmässäni syntynyt Jumalan poika, Jeesus Kristus, Jonka Isä Jumala asetti oikealle puolelleen taivaissa, välimieheksi ja ylimmäiseksi papiksi, mutta ei Jumalaksi. [Hepr.5:5,6; 8:1 ]

• ekivaari kirjoitti:

Minusta ja hengellisyydestäni huolehtii sisimmässäni syntynyt Jumalan poika, Jeesus Kristus, Jonka Isä Jumala asetti oikealle puolelleen taivaissa, välimieheksi ja ylimmäiseksi papiksi, mutta ei Jumalaksi. [Hepr.5:5,6; 8:1 ]

* Ei sellaista Jumalan poikaa ole olemassakaan, jaa, anteeksi, sinullahan se olikin se mielesineitsyydestä syntynyt mielikuvitus jeesus, . Se on kyllä ihan sinun oma jeesuksesi, kellään toisella ei sellaista ole, kun jokainen ymmärtää, ettei ihmisen saastaisessa syntisessä mielessä voisikaan syntyä mitään jeesuksia.

* Oikea tosi Jumala = Jeesus syntyi Jumalasta Pyhän Hengen vaikutuksesta, sai synnittömän ruumiin ja Hänen lihansakin on PYHÄÄ ja puhdasta ja viatonta. Ja tämän Jumalallisen lihansa Hän uhrasi ristillään, sinunkin edestä, ja sinä häpäiset Häntä omalla saastaisella omatekoisella jeesuksellasi!

* Ei sellaista Jumalan poikaa ole olemassakaan, jaa, anteeksi, sinullahan se olikin se mielesineitsyydestä syntynyt mielikuvitus jeesus, . Se on kyllä ihan sinun oma jeesuksesi, kellään toisella ei sellaista ole, kun jokainen ymmärtää, ettei ihmisen saastaisessa syntisessä mielessä voisikaan syntyä mitään jeesuksia.

* Oikea tosi Jumala = Jeesus syntyi Jumalasta Pyhän Hengen vaikutuksesta, sai synnittömän ruumiin ja Hänen lihansakin on PYHÄÄ ja puhdasta ja viatonta. Ja tämän Jumalallisen lihansa Hän uhrasi ristillään, sinunkin edestä, ja sinä häpäiset Häntä omalla saastaisella omatekoisella jeesuksellasi!

Mutta kun Jumalan "käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee p u h t a a s t a - s y d ä m e s t ä - ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." [1.Tim.1:5]

Apostolien teot 15:9
        "eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän (ja meidän) sydämet uskolla." [Room.10:10]

Pelkään "on ja ei"-opin hapatuksen turmelleen sinun mielesi, Mohikaani! [Matt.5:37 ja 2.Kor.1:17-19]

• ekivaari kirjoitti:

Mutta kun Jumalan "käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee p u h t a a s t a - s y d ä m e s t ä - ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." [1.Tim.1:5]

Apostolien teot 15:9
        "eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän (ja meidän) sydämet uskolla." [Room.10:10]

Pelkään "on ja ei"-opin hapatuksen turmelleen sinun mielesi, Mohikaani! [Matt.5:37 ja 2.Kor.1:17-19]

* Ei voi mitään, että et ymmärrä Raamattua ollenkaan, ja Raamatulla ei voi kumota Raamattua, sinä van siisastelet Raamatun kohdilla ja oletat olevasi viisas ja kuvittelet että osaat ja ymmärrät , mutta et ossa etkä tiedä, niin kuin tietää tulee. Irtonaisialla jakeilla ei Jeesuksesta syntistä tehdä, eikä Joosefin poika. Hän on Jumala, iankaikki Isä!

* Älä turhaan pelkää, olen Kristuksen veren ansion perusteella vanhurskautettu, ja omatuntoni on kirvoitettu Jumalan lasten vapauteen, ja Kristuksen sisäiseen tuntemiseen Hänen pyhässä uhrissa ja veressä. Mieti vaan, miten on omalaitasi ! Kammottaa, kun muistaa, miten syhtaudut Kristuksen vereen ja Hänen ruuminsa uhriin.

• 1.Tim.2:5

"Jumalan valtakuntaa." Näin Jeesus sanoi Nikodemukselle, Israelin opettajalle. Nikodemus tunsi lakiuskonnon, mutta ei " nähnyt" Jumalan valtakuntaa. "

-Nikodemuksesta tuli Jeesuksen opetuslapsi ja näki Jumalan valtakunnan!
      -Lue Raamattua ensin, ennenkuin alat kumoamaan Sanaa!

Johanneksen evankeliumi:
      19:38 Mutta sen jälkeen Joosef, arimatialainen, joka oli Jeesuksen opetuslapsi, vaikka salaa, juutalaisten pelosta, pyysi Pilatukselta saada ottaa Jeesuksen ruumiin; ja Pilatus myöntyi siihen. Niin hän tuli ja otti Jeesuksen ruumiin.
      19:39 Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa.
      19:40 Niin he ottivat Jeesuksen ruumiin ja käärivät sen hyvänhajuisten yrttien kanssa käärinliinoihin, niinkuin juutalaisilla on tapana haudata.
      19:41 Ja sillä paikalla, missä hänet ristiinnaulittiin, oli puutarha, ja puutarhassa uusi hauta, johon ei vielä oltu ketään pantu.
      19:42 Siihen he nyt panivat Jeesuksen, koska oli juutalaisten valmistuspäivä ja se hauta oli lähellä.

• * "< -Nikodemuksesta tuli Jeesuksen opetuslapsi ja näki Jumalan valtakunnan!
        -Lue Raamattua ensin, ennenkuin alat kumoamaan Sanaa! >" ?

* Niinhän varmaan tuli, mutta se nyt epäolennaista kyseessä olevassa asiassa, eli uudestisyntymisessä. Nikodemus vaarmaan uskoi Jeesukseen ja uudestisyntyi, niin kuin apostolitkin, tavallaan ennalta, koska Kristus ei ollut vielä kuollut, eikä sovittanut kenenkään syntejä, vasta Golgatalla vuodatetun veren ja ruumiin uhrin annettuaan, tuli Jeesuksen veri voimaan vapauttamaan syntisä uskon kautta.

* Minä luulen, että olet adventismin kannattaja, Ja siksi sinulla ei kaikki Sanan tunetemiseen nähden ole kohdallaan, koska sekoitatte lain ja armon keskenään, ja juuri siksi Jeesuksen piti kuolla, lain ja armon välisen jännitteen vuoksi, näistä kumpikaan ei kestä toistaan.

* Laki vaatii täydelliset teot vanhurskauden saamisen edellytyksenä, armo taas saadaan täysin ilman töitä, YKSIN armosta, ei mitään laintekoja. Jeesus Kristus täytti KOKO lain, viimeistä piirtoa myöten, sillä hetkellä, kun Hän sanoi iankaikkisuuksiin ja iäti kuuluvat ihanat sanat, " SE ON TÄYTETTY"! Laki tuli siinä hetkessä suoritetuksi meidän syntisten hyväksi, eikä siihen ole meillä enää mitään lisättävää, eikä pois otettavaa, Kristus Jeesus Jumalan Poika täytti lain täydellisesti. Koita löytää armo Kristuksessa !

* "< -Nikodemuksesta tuli Jeesuksen opetuslapsi ja näki Jumalan valtakunnan!
        -Lue Raamattua ensin, ennenkuin alat kumoamaan Sanaa! >" ?

* Niinhän varmaan tuli, mutta se nyt epäolennaista kyseessä olevassa asiassa, eli uudestisyntymisessä. Nikodemus vaarmaan uskoi Jeesukseen ja uudestisyntyi, niin kuin apostolitkin, tavallaan ennalta, koska Kristus ei ollut vielä kuollut, eikä sovittanut kenenkään syntejä, vasta Golgatalla vuodatetun veren ja ruumiin uhrin annettuaan, tuli Jeesuksen veri voimaan vapauttamaan syntisä uskon kautta.

* Minä luulen, että olet adventismin kannattaja, Ja siksi sinulla ei kaikki Sanan tunetemiseen nähden ole kohdallaan, koska sekoitatte lain ja armon keskenään, ja juuri siksi Jeesuksen piti kuolla, lain ja armon välisen jännitteen vuoksi, näistä kumpikaan ei kestä toistaan.

* Laki vaatii täydelliset teot vanhurskauden saamisen edellytyksenä, armo taas saadaan täysin ilman töitä, YKSIN armosta, ei mitään laintekoja. Jeesus Kristus täytti KOKO lain, viimeistä piirtoa myöten, sillä hetkellä, kun Hän sanoi iankaikkisuuksiin ja iäti kuuluvat ihanat sanat, " SE ON TÄYTETTY"! Laki tuli siinä hetkessä suoritetuksi meidän syntisten hyväksi, eikä siihen ole meillä enää mitään lisättävää, eikä pois otettavaa, Kristus Jeesus Jumalan Poika täytti lain täydellisesti. Koita löytää armo Kristuksessa !

""Jeesus Kristus täytti KOKO lain, viimeistä piirtoa myöten..."""

"Jeesus ja laki"

>17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]<

No mitä edellä oleva sitten tarkoittaa? Siinähän Jeesus toetaa aivan päinvastaista kuin sinä sanot.

• pakis__ kirjoitti:

""Jeesus Kristus täytti KOKO lain, viimeistä piirtoa myöten..."""

"Jeesus ja laki"

>17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]<

No mitä edellä oleva sitten tarkoittaa? Siinähän Jeesus toetaa aivan päinvastaista kuin sinä sanot.

Jeesus korvasi parilla omalla käskyllään koko vanhan liiton lain, joka oli annettu vain israelilaisia varten. Pakanoilla ei ole koskaan ollut lakia.

Joh. 14:21
        Jolla on MINUN KÄSKYNI ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

3. Moos. 27:34
        Nämä ovat ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle israelilaisia varten.

Kannattaako tuollaisesta edes päätään vaivata?

• lappix kirjoitti:

Jeesus korvasi parilla omalla käskyllään koko vanhan liiton lain, joka oli annettu vain israelilaisia varten. Pakanoilla ei ole koskaan ollut lakia.

Joh. 14:21
        Jolla on MINUN KÄSKYNI ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

3. Moos. 27:34
        Nämä ovat ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle israelilaisia varten.

Kannattaako tuollaisesta edes päätään vaivata?

""Pakanoilla ei ole koskaan ollut lakia.""

niin, ei kannata, olin unohtanut tuon israelilaisille annetun lain.
        me kaikki siis optimaallisa kristuksen pakanoita.

• pakis__ kirjoitti:

""Pakanoilla ei ole koskaan ollut lakia.""

niin, ei kannata, olin unohtanut tuon israelilaisille annetun lain.
        me kaikki siis optimaallisa kristuksen pakanoita.

* Ei ole ollut, mutta nyt Kristus toi lain pakanoillekkin, mutta valmiiksi täytettynä, laki ei ole enää tuomioksi, jos ja kun uskossa ottaa vastaan pelastuksen Kristuksessa, pääsee laista osalliseksi, ja on Kristuksessa sen täydellisesti suorittanut, jos ei ole, on rikkonut koko lain ja sen mukaan Jumala tuomtsee, Kristuksessa ei ole tuomiota koska Hänessä laki on täytetty kokonaan täydellisesti.

• paseidos

Ottakaa huomioon, että olette Jumalan valtakunnassa. Kinastelu ja olettamalla olevansa viisaampi kuin toinen on tämän lihallisen, oman halujen hallitseman ihmisen maailmassa olemista, jonka vaikutusvallasta uudestisyntyneen ihmisen tulee pyrkiä pois. Rakkaudella teille tämän sanon. "Ei kannata ihannoida sitä mitenkään, mikä pitäisi jättää taaksensa!"

• (yt)53

Nyt ei oikein selvinnyt tuo Jumalan oikeudenmukaisuusjuttu. Ovatko he jotka ovat kuulleet evankelijumin paremassa asemassa taivas-osuutta tarkasteltaessa kuin ne jotka eivät ole kuulleet Jumalan sanaa? Eli kristinuskon peruskysymys:MIKSI JULISTAA JUMALAN SANAA?

• Kirjoitat Rakas Mohikaani näin ---> Mutta en käsitä sitäkään, että et usko Jeesuksella olleen opetuslapsia jo Hänen eläessään täällä maan päällä? Eikö Jeesus valinnuta ne 12 itse, eikä he valinnut Jeesusta. Jeesus kutsui nämä kasksitoista apostoliaan. Meinaatko sinä, että he eivät olleet uskossa kun seurasivat Jeesusta, jättivät kaiken ja olivat Jeesuksen kanssa koko sen ajan, kun Jeesus vaelsi maanpäälä tehden kaikelaista hyvää.

Mitä mitä???? Missä olen sanonut etten usko että Jeesuxella olis ollut opetuslapsia ?? Sekö todistaa että he olisivat olleet Uudestisyntyneitä.. ?????

• * En ole koskaan niin sanonut, etteikö olisi ollut, vaan että olivatko he uskossa?
        * Itse sanoit, että ei kukaan voinut uudestisyntyä, kun Jeesus ei vielä ollul kuollut ristillä, vain Hänen kuolemansa jälkeen voitiin uudesti syntyä, näin sinä annoit ymmärtää! Siksi kysyin, eikö Apostolit sitten olleet uskossa lainkaan, hehän tulivat uskoon Jeesuksen ollessa täällä heidän kanssaan ?.

* Sitten kysyin, oltko täyttynyt Pyhällä Hengellä uskoon , tai uudestisyntymisesi jälkeen ? Koska muuten olet tullut uskoon? Ei näihin oo pakko vastata, ellet halua, mutta voihan sitä Herrastaan todistaa!

• Kaikki muuttui.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* En ole koskaan niin sanonut, etteikö olisi ollut, vaan että olivatko he uskossa?
        * Itse sanoit, että ei kukaan voinut uudestisyntyä, kun Jeesus ei vielä ollul kuollut ristillä, vain Hänen kuolemansa jälkeen voitiin uudesti syntyä, näin sinä annoit ymmärtää! Siksi kysyin, eikö Apostolit sitten olleet uskossa lainkaan, hehän tulivat uskoon Jeesuksen ollessa täällä heidän kanssaan ?.

* Sitten kysyin, oltko täyttynyt Pyhällä Hengellä uskoon , tai uudestisyntymisesi jälkeen ? Koska muuten olet tullut uskoon? Ei näihin oo pakko vastata, ellet halua, mutta voihan sitä Herrastaan todistaa!

Tietenkin opetuslapset olivat uskossa, mutta eivät olleet vielä uudestisyntyneet. Tuossa vaiheessa opetuslapset epäilivät ja pelkäsivät. Uudesti synnyttyään olivat valmiit uhraamaan henkensä Jeesuksen uskon takia.

* En ole koskaan niin sanonut, etteikö olisi ollut, vaan että olivatko he uskossa?

Näin kirjoitat !! Siksi kysyin, eikö Apostolit sitten olleet uskossa lainkaan, hehän tulivat uskoon Jeesuksen ollessa täällä heidän kanssaan ?.

VASTAAN --> Uskossa oleva ei ole sama kun Uudestisyntyminen olen sulle osoittanut Raamatun muka...

Muut kysymyxet ei paina mitään tällä hetkellä....

Muuten huomasitko että copsasin edellisestä krjoituxessa missä kysyt eikö Apostolit sitten olleet uskossa lainkaan.. Ja sen olin copsannut taas sun edellisestä kirjoitusta.. : )

• miten suhtautua

Miksi Jeesus sitten käskee tehdä sitä ja tätä. Kumpaa uskos, mohista vai Jeesusta?

Ainakin mun raamatussa on vaikka kuinka paljon Jeesuksen käskyjä.

• MINUNKIN,,,,, JA JEESUS JA RAAMATTU OPETTAA ETTÄ JOS EI PIDÄ KÄSKYT NIIN SILLOIN ON MATKALLA HELVETTIIN . TÄMÄ ON SELLAINEN PUNAINEN LANKA LÄPI RAAMATUN..

• Todeten
        savonarola kirjoitti:

MINUNKIN,,,,, JA JEESUS JA RAAMATTU OPETTAA ETTÄ JOS EI PIDÄ KÄSKYT NIIN SILLOIN ON MATKALLA HELVETTIIN . TÄMÄ ON SELLAINEN PUNAINEN LANKA LÄPI RAAMATUN..

Miksi ihmeessä mohikaani ei kykene näkemään totuutta. Hän väittää jatkuvasti ihmisen syntyvän uudeksi ilman Jeesuksen seuraamista. Kuka on tuollaisen kamelin saanut syötettyä miehelle? Mohikaani on jo vanha mies ja toivoisi hänen jo viimein käsittävän sen, että ilman Jeesuksen antamaa mallia hän ei voi syntyä uudeksi.

Näyttää helluntailaisissa olevan paljon heitä, jotka eivät pidä missään arvossa Jeesuksen opetuksia. Joku väittää niiden kuuluvan vain juutalaisille. Toinen sanoo niiden kuuluvan johonkin aikaan jne. Jos heidän keskuudessaan ei synny pian ymmärrystä ja sen kautta parannusta, ei kukaan voi heitä auttaa.

• Todeten kirjoitti:

Miksi ihmeessä mohikaani ei kykene näkemään totuutta. Hän väittää jatkuvasti ihmisen syntyvän uudeksi ilman Jeesuksen seuraamista. Kuka on tuollaisen kamelin saanut syötettyä miehelle? Mohikaani on jo vanha mies ja toivoisi hänen jo viimein käsittävän sen, että ilman Jeesuksen antamaa mallia hän ei voi syntyä uudeksi.

Näyttää helluntailaisissa olevan paljon heitä, jotka eivät pidä missään arvossa Jeesuksen opetuksia. Joku väittää niiden kuuluvan vain juutalaisille. Toinen sanoo niiden kuuluvan johonkin aikaan jne. Jos heidän keskuudessaan ei synny pian ymmärrystä ja sen kautta parannusta, ei kukaan voi heitä auttaa.

Niin meidän tulis muista että opetuslapset oli ihmeissä kun Jeesus latasi säännöt ja käskyt niiden eteen ja huusivat tuskissaan . Matt. 19:25

Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"

Mark. 10:26

Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"

Luuk. 18:26

Niin ne, jotka sen kuulivat, sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"

HUOMASITTEKO NINKUIN TOTISESTI TOTISESTI TOTISESTI
        ON TÄMÄ TÄRKEÄ ASIA TEROITETTU KOLME KERTA MEILLE-

Elikä Uudestisyntyminen on se ihme joka Jeesus viittaa kun Hän Vastaa heille Jumalle on kaikki mahdollista.

Elikä Hän teki opetuslapset kykeneviä tekemään Jumalan Tahtoa ja seurata Jeesus kaikkeessa käskyissä ja säännöissä. Tämä on vain mahdollista Uudestisyntyneen Uuden luomuxen ja luonnossa elävä Uskovaisilla ... Amen !!!!

Rukoillaan Herätystä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Että alkaa löytyä tällaisia jotka ovat antautuneet kuolemaan Ristillä Kristuxessa !!!!!

• Tapio522eikirj
        savonarola kirjoitti:

Niin meidän tulis muista että opetuslapset oli ihmeissä kun Jeesus latasi säännöt ja käskyt niiden eteen ja huusivat tuskissaan . Matt. 19:25

Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"

Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"

Luuk. 18:26

Niin ne, jotka sen kuulivat, sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"

HUOMASITTEKO NINKUIN TOTISESTI TOTISESTI TOTISESTI
        ON TÄMÄ TÄRKEÄ ASIA TEROITETTU KOLME KERTA MEILLE-

Elikä Uudestisyntyminen on se ihme joka Jeesus viittaa kun Hän Vastaa heille Jumalle on kaikki mahdollista.

Elikä Hän teki opetuslapset kykeneviä tekemään Jumalan Tahtoa ja seurata Jeesus kaikkeessa käskyissä ja säännöissä. Tämä on vain mahdollista Uudestisyntyneen Uuden luomuxen ja luonnossa elävä Uskovaisilla ... Amen !!!!

Rukoillaan Herätystä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Että alkaa löytyä tällaisia jotka ovat antautuneet kuolemaan Ristillä Kristuxessa !!!!!

savonarola:

>>>>>><
        Voiko rikas pelastua?
        Mark. 10:17-27
        --
        Eräs mies lähestyy juosten Jeesuksen luokse ja kysyy: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" (17). Verbi ”tehdä” kuvaa miehen ajattelutapaa. Jeesus torjuu ”hyvä”-nimityksen (18). Ainoastaan Jumala on hyvä opettaja ja Isälle kuuluu yksin kunnia.

Nuorukainen oli jo sangen varhaisesta asti elänyt ulonaisesti hurskasta elämää (20). Jeesus näki hänen pelastuskaipuunsa. Mies oli lähellä Jumalan valtakuntaa. Mutta mies luotti väärällä tavalla tavaraan, eikä halunnut luopua omaisuudestaan (21-24).
        Sen ajan juutalaisuudessa varakkuus oli Jumalan suosion ja siunauksen merkki.
        Hänen sydämensä valtiaana oli rikkaus ja se tuli esteeksi. Nuorukaisen kunniallisen ja jumalisen kuoren alla se pysyi, ehkä muilta salattuna, mutta Jeesus sen paljastaa. Nuorukainen synkistyy ja lähtee murheellisena pois.
        Hän ei halua luopua omaisuudestaan, kun Jeesus kehoittaa häntä siihen (21,22).

Vaikka omasta mielestään nuorukainen oli ulkonaisesti nuhteeton, Jeesus osoitti hänet ensimmäisen ja tärkeimmän käskyn rikkojaksi: ”Minä olen Herra, sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia”.

Rikkauden tavoittelu on vaarallisin epäjumalista.
        Jeesus varoittaa opetuslapsiaan rikkauden vaaroista: ”Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan” (23,24).
        Tällä vertauksella Jeesus haluaa alleviivata asian suuruutta.

Opetuslasten kysymys ”kuka sitten voi pelastua” (26) on oikeutettu, sillä kukapa meistä on vapaa mieltymyksestä tavaraan, vaikka olisikin köyhä, kuten opetuslapset.
        Mutta ”Jumalalle on kaikki mahdollista” (27).

• Tapio522eikirj

Kertausta jakeeseen Joh.3:5!

Johanneksen 3:ssa luvussa puhutaan siitä, kuinka Nikodeemus keskustelee Jeesuksen kanssa uudestisyntymisestä ja uskosta.
      Nikodeemus ei ymmärrä Jeesuksen puhetta ”vedestä ja Hengestä”-syntymisestä (Joh. 3:5-9) ja kysyy: ”Kuinka tämä voi tapahtua” (9).
      Jeesus vastaa: Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä” (10).

Miten Nikodeemuksen oli mahdollista tietää, mitä Jeesus tarkoitti vedestä ja Hengestä syntymisellä?
      --
      Nikodeemus oli fariseus. Fariseukset olivat puhtauskiivailijoita ja he olivat tarkoja lain noudattamisessa. Nikodeemukselle oli siis tuttuja Vanhan Testamentin puhtaussäädökset.

"Israelin opettajana" (Joh.3:10) Nikodeemuksen piti olla tietoinen siitä, mitä Jeesus hänelle opetti uudestisyntymisestä.
      "Vedestä ja Hengestä"-syntymisellä on vanhatestamentillinen lähtökohta.
      --
      Nikodeemukselle oli tuttua esim. pappisvihkimys, jota kuvataan 2 Ms. kirjan 29. luvussa.
      Vihkimiskaavaan kuului kaksi elementtiä: papin pesu vedellä ja voiteleminen öljyllä. Öljy on Raamatussa Pyhän Hengen vertauskuva.
      Näin ollen papin voitelu öljyllä antoi papin virkaan tarvittavan hengellisen varustuksen, joka oli Pyhä Henki.
      Näin heidät erotettiin ja vihittiin tehtäväänsä.

Pappien peseminen vedellä muistuttaa myös siitä mitä Uusi Testamentti puhuu kristillisestä kasteesta.
      Siihenkin liittyy vesi ja Pyhä Henki (Joh. 3:5).

Myös me olemme "...valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka meidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa ” (1 Piet. 2:9).

• "Tietenkin opetuslapset olivat uskossa, mutta eivät olleet vielä uudestisyntyneet. Tuossa vaiheessa opetuslapset epäilivät ja pelkäsivät. Uudesti synnyttyään olivat valmiit uhraamaan henkensä Jeesuksen uskon takia. "

Huonostipa tunnetaan raamattua.
      Oppilaat eivät ensinnäkään saaneet Jeesukselta kristinopin dogmien opetusta. Uskovia he kyllä varmaan olivat mutta eivät kristittyjä.
      Jeesus ei voinut opettaa kristinoppia, koska ei tuntenut sitä.
      Kristinopin dogmien luominen alkoi UT:nkin mukaan vasta Paavalin toimesta ja silloin Jeesus oli ollut kuolleena jo vuosikymmeniä.

Sekin, että Jeesus olisi ollut jumala, luotiin virallisesti yleiseksi dogmiksi vasta n. 300 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen.
      Jos Jeesus olisi ollut jumala eläessään, siitä ei olisi tar vinnut päättää satoja vuosia myöhemmin.

Samoin UT:n maininnat uskoontulemisesta eivät tarkoittaneet uskoa kristinoppiin. Sekä Jeesus että oppilaat uskoivat juutalaisten HERRAAN opettamattakin. He kasvoivat siihen äidinmaidon kupeessa.

• Anonyymi

Vastaheitto on, että kuinka pitkän ajan kuvittelisit Jumalan ja Hänen pyhiensä sietävän Saatanaa ja tämän enkeleitä, sekä epäuskoisia Uudessa Jerusalemissa?

• No se on selvä että Nikodeemuksella oli vahva Usko mutta ei silti olut Uudestisyntynyt. Siis tästä voidaan päätellä että se on väärä opetus mitä opetetaan että kun ihminen tulee Uskoon niin hän on Uudestisyntynyt . EI EI JA EI.. Vaan joutuu hakemaan vasta uskoon tulleena ja JÄLKEEN , rukoilemaan että saa armossa Uudestisyntyä ..

• Anonyymi

Höpö höpö Savis !

Sinä et näemmä ymmärrä yhtään mitään, etkä ole Raamattuasi lukenut ja tutkinut kunnolla.

Sinusta kertoo Raamattu näin:

2. kirje Timoteukselle 3
        1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
        6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,

!!!
        7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        !!!

8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.

!!!
        9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
        !!!

• Anonyymi

Vanhan liiton yksikään pyhä ei ollut uudesti syntynyt. hän (Jeesus), joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Vanhan liiton yksikään pyhä ei ollut uudesti syntynyt. hän (Jeesus), joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.

Aivan näin ! Niillä oli väkevä ja vahva Usko niinkuin Daavid,, mutta eivät olleet Uudestisyntyneitä. Kyllä Jeeus oli ensimmäinen Uudestisyntynyt ja Hänessä voimme Uudestisyntyä. Siis seuratkaamme Hänet Ristille jossa Udestisynnymme ja mitkä ja mikä vanhat uskovaiset tiesi ja tietää vielä tänä päivänä ennenkuin hapatus ja väärä oppi tuli että kun uskoon tullaan uudestisynnymme. Siis tärkeä päästä Kristukseen ja elää Hänessä. Jeesus avasi portin mistä kautta mennään (Ei omiin voimiin vaan Hengellä Jumalaan.) ja se on Uudestisyntymistä. >> Kuolla Hänessä ja Nousta elämään Hänessä ja Hänen kanssa . Tässä on Voitto joka muuttaa meitä Kristuksen kaltainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö Savis !

Sinä et näemmä ymmärrä yhtään mitään, etkä ole Raamattuasi lukenut ja tutkinut kunnolla.

Sinusta kertoo Raamattu näin:

2. kirje Timoteukselle 3
        1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
        6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,

!!!
        7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        !!!

8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.

!!!
        9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
        !!!

Kommentoit vain sun vanhat pastoja . Mutta pelkäät että olen oikeassa ja sä olet elänyt koko uskontulolla harhassa että olet Uudestisyntynyt kun tulit uskoon. Pelko saa ihminen joko etsiä Jumala tai hyppiä saatanan kainaloon.

• Anonyymi joka kirjoitti näin
      Tänään 06:35
      UUSI
      Korjasin viestini >>

Höpö höpö Savis !

Vastasin näin >> Kommentoit vain sun vanhat pastoja . Mutta pelkäät että olen oikeassa ja sä olet elänyt koko uskontulolla harhassa. Harha että olet Uudestisyntynyt kun tulit uskoon niin kuin Petri opetti sinulle. Pelko saa ihminen joko etsimään Jumala tai hyppiä saatanan kainaloon.

• Anonyymi

Uudesti syntyminen ja uskoon tulo ovat sama asia. Pietari kirjoittaa: Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta.
        Paavali kirjoittaa: Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
        Hengen sinettiä ei voi saada ilman uudesti syntymää, eikä kukaan maailman ihmien ole Jumalan oma.

• Anonyymi kirjoitti:

Uudesti syntyminen ja uskoon tulo ovat sama asia. Pietari kirjoittaa: Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta.
        Paavali kirjoittaa: Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
        Hengen sinettiä ei voi saada ilman uudesti syntymää, eikä kukaan maailman ihmien ole Jumalan oma.

Siinä ei sanotaan missään että kun Uskoon tulitte Uudestisynnyitte .. Näytä minulle semmoinen paikka Pyhästä Raamatusta niin uskon sua.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Siinä ei sanotaan missään että kun Uskoon tulitte Uudestisynnyitte .. Näytä minulle semmoinen paikka Pyhästä Raamatusta niin uskon sua.

Et sinä kuitenkaan usko, valehtelet.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Tämäkin asia todistaa sen, että joko:

1) Savis ei ole itse koskaan uudestisyntynyt ?

2) Tai sitten hän yhä kaikkien kymmenien vuosienkin jälkeen on kaikkien opin tuulten heiteltävänä.

Ef. 4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

Siis jos uskova ei sen vertaa ymmärrä, että uskoontulo on sama kuin uudestisyntyminen, niin onko hän itse sitä koskaan kokenut ???

• Tuliko vaikeuksia näyttää meille ??? >> Et näyttänyt missä teidän valheoppi saa aikaan että Pyhä Raamatussa lukee että kun tulitte uskoon niin uudestisynnytitte.

• OLIKO LIIAN VAIKEITA . JÄIT KIIIIIII

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      54
      4736
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      172
      4286
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      67
      3902
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      127
      3882
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      49
      3681
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      79
      3508
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      98
      3051
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2895
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2726
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      15
      2460
    Aihe