Pelkän uskon varassa?

varas sa

Ovatko nämä uskonasiat vain pelkän uskon varassa vai
onko näillä uskontojen asioilla joitain muutakin painoa kuin pelkkä usko.

Tarkoitan uskolla ajatusta uskon väittämistä ja asioista ja mielikuvia,

Että, mennäänkö tässä vain uskon varassa?

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on, loppu peleissä uskon varassa mennään. Toki Jumala ilmaisee itseään ja vaikuttaa luonnossa, historiassa ja meissä ihmisissä.

mono kuoppala
      nuorisotyönohjaaja

• varas sa

Eli ei mennä pelkästään usko varassa, kun kerran vaikuttaa, vai ymmärsinkö väärin?

• varassa sanoi :
      Ovatko nämä uskonasiat vain pelkän uskon varassa vai
      onko näillä uskontojen asioilla joitain muutakin painoa kuin pelkkä usko.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10374850

Johanneksen evankeliumi:
      14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN ITSENI hänelle.

Uskoisin ,että monet Herran omat ovat saaneet tuon ilmoituksen.
      Tosin asiat tapahtuvat hyvinkin monella tavoin eri ihmisille.

• pertsan mainitsemasta ketjusta suosittelen lukemaan pappi Päivi Aikasalon tekstin, joka on kirjoitettu 12.1 klo 10.47

mono kuoppala
        nuorisotyönohjaaja

• kuunteleva_kirkko kirjoitti:

pertsan mainitsemasta ketjusta suosittelen lukemaan pappi Päivi Aikasalon tekstin, joka on kirjoitettu 12.1 klo 10.47

mono kuoppala
        nuorisotyönohjaaja

mono sanoi :
        pertsan mainitsemasta ketjusta suosittelen lukemaan pappi Päivi Aikasalon tekstin, joka on kirjoitettu 12.1 klo 10.47
        _______
        Kyllä sen voi lukea koska se painottaa sitä , miten monella tapaa Jumala voi ihmistä
        puhutella.Suoran puheen kuuleminen ei ole ainoa tapa ,mutta kyllä hän aina
        ilmoittaa itsensä valituilleen selvästi.

Päivi ei kyllä kertonut miten hän tuli uskoon.

• pertsa2012 kirjoitti:

mono sanoi :
        _______
        Kyllä sen voi lukea koska se painottaa sitä , miten monella tapaa Jumala voi ihmistä
        puhutella.Suoran puheen kuuleminen ei ole ainoa tapa ,mutta kyllä hän aina
        ilmoittaa itsensä valituilleen selvästi.

Päivi ei kyllä kertonut miten hän tuli uskoon.

Pertsa. - mutta kyllä hän ilmoittaa itsensä VALITUILLEEN selvästi-

Tulipa mieleen, että mikä järki niillä muilla sitten oli tulla maailmaan? Tarkoitan, että jos helweta on ikuinen kohtalo? Onhan tuo kyllä Raamatun juttu, että tietyt henkilöt on jo etukäteen valittu.

Just oli Hesarissa, että ihmisiä on ollut luultavasti yli 100 miljardia. Kova valita on ollut varmaan. No, Jumala tietää mitä tekee. Mahdollisimman monta sinne helwataan? Ja perään heh!

• helsinkijokkeri kirjoitti:

Tulipa mieleen, että mikä järki niillä muilla sitten oli tulla maailmaan? Tarkoitan, että jos helweta on ikuinen kohtalo? Onhan tuo kyllä Raamatun juttu, että tietyt henkilöt on jo etukäteen valittu.

Just oli Hesarissa, että ihmisiä on ollut luultavasti yli 100 miljardia. Kova valita on ollut varmaan. No, Jumala tietää mitä tekee. Mahdollisimman monta sinne helwataan? Ja perään heh!

jokkeri sanoi :

Johanneksen evankeliumi:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN ITSENI hänelle.
        Sitä me voimme vain aavistella mutta :

Roomalaiskirje:
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"

Roomalaiskirje:
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

2. Mooseksen kirja :
        14:17 Ja katso, minä paadutan egyptiläisten sydämet, niin että he tulevat heidän perässänsä; minä näytän kunniani tuhoamalla faraon ja koko hänen sotajoukkonsa, hänen sotavaununsa ja ratsumiehensä.
        14:18 Ja egyptiläiset tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä näytän kunniani tuhoamalla faraon, hänen sotavaununsa ja ratsumiehensä."
        _______

En minä yritä tässä viisastella,mutta en tiedä paljon enempää kuin sinäkään tuosta asiasta.Minä tehtäväni on tuoda esiin se mitä
        Raamattu sanoo asiasta.

Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". Room. 10:13

Minä uskon raudanlujasti tuohon ylläolevaan.
        Vaikka sinä olet homo niin tuo koskee sinua yhtälailla kuin meitä muitakin syntisiä , sillä ei meistä yksikään ole täydellinen vaikka joku niin väittäisikin.

Siinä porukassa missä kerran pyörin laitoin heidän nettiinsä otsakkeen :

Kaikki synnittömät ilmoittautukoon!!

No , ensin yksi kertoi ettei ole ikinä synnitöntä ihmistä nähnyt ,mutta kun porukan Guru sellaiseksi ilmoitti itsensä niin ääni muuttui kellossa.Muistakin syistä nostin sitten kytkintä ja lähdin pois synnittömien seurakunnasta.

Olin herättänyt pahennusta :-)

• uskontotiet.

Uskon asioilla on pohja lapsuudenaikaisessa aivotoiminnassa, jossa eri kategoriat sekottuvat muodostaen yliluonnollisia uskomuksia, henkiolentoja, ihmeitä tekeviä nesteitä ja ruokia. Satujen ja uskonnon herättämä kiinnostus perustuu samaan aivotoiminnan kehityksen vaiheeseen.

Uskovaisten aivot ovat jumiutuneet lapsen ajatteluun ja siksi heillä on aikuisinakin jumalansa, enkelinsä, kasteensa ja ehtoollisensa.

Turhaan ei Raamatussa sanota uskon olevan lasten ja lapsenmielisten juttu.

• Raamatussakin todetaan:

Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta

loppukevennyksenä; vanha sanonta sanoo, että lapsi niin kauna terve kun se leikkii. Mitäs tästä pitäisi päätellä?

mono kuoppala
        nuorisotyönohjaaja

• varas sa
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Raamatussakin todetaan:

Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta

loppukevennyksenä; vanha sanonta sanoo, että lapsi niin kauna terve kun se leikkii. Mitäs tästä pitäisi päätellä?

mono kuoppala
        nuorisotyönohjaaja

Tarkoitan sillein uskon varassa, että oletetaan, että kaikki tieteen saavutukset pyyhittäisiin muististamme ja kaikki kirjat poistettaisiin niin ajan mittaan ne nämä löydettäisiin uudesteen pakostikkin, mutta jos uskonto heitettäisiin huitsin nevadaan ei sitä saataisi samoissa sanoissa lähellekkään, miltei ollenkaan.

• uskontotiet. sanoi :

Pascalin vaaka, Pascalin vedonlyönti eli pelurin todistus on jumalatodistusten piiriin usein luettu näkemys, joka tosiasiassa ei pyri todistamaan, että jumala on olemassa. Sen sijaan se pyrkii osoittamaan, että jumalaan uskominen on peliteoreettisesti kannattavaa. Pascalin vaa'an taustalla on kristinuskon jumalakäsitys. Pelurin todistus sanoo, että vaikka ei tiedettäisi, onko jumala olemassa vai ei, jumalaan kannattaa uskoa, koska näin saavutettava palkinto, iankaikkinen elämä, on äärettömän suuri, ja epäuskosta seuraava rangaistus, iankaikkinen kärsimys, on hirvittävä. Voiton odotusarvo, joka on voiton todennäköisyys kertaa voiton arvo, on näin ollen äärettömän suuri. Ajatuskulun esitti ranskalainen matemaatikko Blaise Pascal 1600-luvulla.[1]
        Pascalin vaaka sanoo, että jos jumala on olemassa ja jos ihminen uskoo, hän saavuttaa kuoleman jälkeen suuren palkinnon, iankaikkisen elämän. Mutta jos jumala on olemassa ja emme usko, ihminen joutuu iankaikkisiin kärsimyksiin. Pelurin mukaan kannattaa lyödä vetoa sen puolesta, että jumala on olemassa.

• pertsa2012 kirjoitti:

uskontotiet. sanoi :

Pascalin vaaka, Pascalin vedonlyönti eli pelurin todistus on jumalatodistusten piiriin usein luettu näkemys, joka tosiasiassa ei pyri todistamaan, että jumala on olemassa. Sen sijaan se pyrkii osoittamaan, että jumalaan uskominen on peliteoreettisesti kannattavaa. Pascalin vaa'an taustalla on kristinuskon jumalakäsitys. Pelurin todistus sanoo, että vaikka ei tiedettäisi, onko jumala olemassa vai ei, jumalaan kannattaa uskoa, koska näin saavutettava palkinto, iankaikkinen elämä, on äärettömän suuri, ja epäuskosta seuraava rangaistus, iankaikkinen kärsimys, on hirvittävä. Voiton odotusarvo, joka on voiton todennäköisyys kertaa voiton arvo, on näin ollen äärettömän suuri. Ajatuskulun esitti ranskalainen matemaatikko Blaise Pascal 1600-luvulla.[1]
        Pascalin vaaka sanoo, että jos jumala on olemassa ja jos ihminen uskoo, hän saavuttaa kuoleman jälkeen suuren palkinnon, iankaikkisen elämän. Mutta jos jumala on olemassa ja emme usko, ihminen joutuu iankaikkisiin kärsimyksiin. Pelurin mukaan kannattaa lyödä vetoa sen puolesta, että jumala on olemassa.

Pertsa. Jumala joko on tai ei, vedonlyönti asiasta ei ole mielekästä.
        Niin kauan kun Jumala ei ole esim. mulle todellinen, jätän asian sikseen.
        Uskon varassa sitä mennään, kun tietoa eikä varmuutta asiasta ole.

• hupss

Heh, sinä olet jumittunut lapsen ajatteluun. Aikuisesta uskosta sinulla ei ole hajuakaan.

• kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Raamatussakin todetaan:

mono kuoppala
        nuorisotyönohjaaja

mono kuoppala sanoi :

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4772
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3232
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2969
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1727
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1500
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1322
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1039
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      106
      981
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      29
      973
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      971
    Aihe