Arkipäivän psykologiaa

sykiatrii-dazzuu

Otatko tatuoinnin/napakorun siksi, että kaikilla muillakin on sellainen vai siksi, että se merkitsee sinulle jotain?

Kysyttävää?

Se siitä.

22

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jep,

      miksi tuo "se siitä" joka viestisstäsi?

      • sykiatrii-dazzuu

        Se tarkoittaa sitä, että tämä oli tässä minun osaltani.


    • en.

      mur.

      • y.b..

        Kumpaa vaihtoehtoa tarkoitat?


      • y.b.. kirjoitti:

        Kumpaa vaihtoehtoa tarkoitat?

        en siksi että muillakin on.

        tatuointeja olen suunnitellut ja harkinnut jo melkein kymmenen vuotta
        alan olla aika varma siitä mitä kuvia haluan ja mihin kohti.
        ja niillä kuvilla siis on merkitystä.

        napakorulle en näe mitään syvällisempää merkitystä,
        pelkkää turhamaisuutta

        mur


    • No en. Musta tatuoinnit on aina ollu rumia ja napakorutkaan ei oo keski-ikästen naisten juttu.

      • sykiatrii-dazzuu

        Mutta jos ottaisit sellaisen, niin mikä olisi motiivi.


      • sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

        Mutta jos ottaisit sellaisen, niin mikä olisi motiivi.

        En mitenkään pystyis ottamaan kumpaakaan, joten aivan mahdoton kehittää siihen edes pientä motivaation tynkää :)


    • -----

      Sxthsense hus puskasta.

    • iso karvainen mies

      En minä tiedä.

    • en ottais kumpaakaan mistään syystä. ei kiinnosta

    • tietenki sen takia että jotain merkkais vaikka nää korutki yleensä on aika turhamaisuutta mutta jos tykkää niin se on sitte siinä.. jos kaikilla muillaki ois jotain niin vois olla että sen takia jättäisin kokonaan ottamattaki tai jos muuten tekis hirrrveesti mieli niin ottaisin mutten tekis siitä mitään numeroa.

      se siitä.

    • Napankorun olis voinut nuorena ottaa vaikka kihloihin mennessä, mutta en mä enää sellaista ottais, mistään syystä, näin 42vuotiaana.. Vaikka sinänsä mulla onkin yhä nätti napa ;)

      Tatuoinnit ei ole koskaan iskeneet, etenkin siksi, kun niitä on "kaikilla" ja toisekseen siksi, että ne ei näytä minusta (mun iholla) hyviltä.

      • Äläs nyt taas

        kiroile sitä ikääsi ,) Oli jo tiedossa että olet esihistoriallinen


      • Äläs nyt taas kirjoitti:

        kiroile sitä ikääsi ,) Oli jo tiedossa että olet esihistoriallinen

        En kiroile yhtään. En ole kahteen vuoteen enää ollut epätyytyväinen ikääni :)


    • Napakoru... merkitsee sinulle jotain...

      Joo se on syvän filosofinen juttu mulle...

      Tä ettekö tienneet että mulla on napakoru? No nyt tiedätte.

    • KoppavaHoro

      No kun juuri tänään olin tatuoitavana 2,5 tuntia, niin vastaan tähän.

      Ensinnäkään kaikilla muilla EI ole tatuointeja eikä lävistyksiä, joten se siitä selityksestä.

      Olen käynyt tatuoitavana nyt kolme kertaa, tänään tehtiin kaksi kuvaa. Jokaisella kerralla minulla on ollut aihe tai kuva mielessä ennen paikkaa ja päätöstä. Ensin tuli broidin nimi ranteeseen. Sitten rekkujen nimet niskaan. Ja nyt - muistoksi Perun reissusta - nazca-intiaanien aihetta, koska siihen ihastuin.

      Napakorua minulla ei ole, mutta läväreitä olen ottanut yhteensä neljä, joista kaksi vielä paikallaan. Tykkään lävistyksistä, myös muilla. Harmitti, kun mies päätti ottaa kielikorunsa pois.

      Poikaystävä pitää tatuoinneista ja lävistyksistä, siis naisella(kin), joten kynnys on hänen myötään madaltunut, jos kohta päätökset ovat olleet omiani ja oman mieleni mukaisia.

    • Olen ymmärtänyt, että tatuoinnit ja napakorut ovat hyvin yksilöllisiä. Niillä halutaan viestittää omaa persoonallisuutta, ajatus- ja asennemaailmaa.
      Tuskin tässä asiassa muiden valinnat vaikuttavat kenenkään omiin päätöksiin, ei ainakaan pitäisi.

      Itselläni ei ole kumpaakaan.

      • sykiatrii-dazzuu

        Napakorut ovat muoti-ilmiö samoin kuin tatuoinnitkin.


      • sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

        Napakorut ovat muoti-ilmiö samoin kuin tatuoinnitkin.

        Molemmissa tapauksissa halutaan ilmaista yksilön omaa identiteettiä. Varsinkin jotkut tatuoinnit ovat todella upeita, kuin taideteoksia. Ne varmasti erottuvat joukosta ja korostavat henkilön persoonallisuutta.

        Hankalaa. jos myöhemmin tulee katumapäälle. Tatuointien poistattaminen taitaa olla aika kalllista ja kivuliasta lystiä.


    • Minulla ei ole korua, eikä tatuointia.

      Olisin tahtonut laittaa alavatsalle, pienen tatuoinnin pari vuotta sitten.
      Lääkärini kielsi moisen idean infektioriskin vuoksi, ja kuva olisi voinut mennä pilalle antibioottiakin olisin joutunut käyttämään 2 viikkoa estoon ja se ei olisi poistanut infektioriskiä.
      Mulla on C4B- totaalipuutos ja se altistaa minut kaikille ihopöpöille, harmi.

    • Pidin joskus 10 vuotta sitten tatskoja ja läväreitä siisteinä. Harkitsin jopa itse tatskan ottamista. Nykyään ne lähinnä oksettaa. On vissiin vanhuus iskeny.

      Onneksi ei tullut otettua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe