Homoudesta vielä...

G4ys

Miksi se on niin kauhea asia?
En näe siinä mitään pahaa, kun ei se minuun vaikuta millään lailla.

128

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkailija_

En tiedä. Ehkä sitä ei voi sanoin selittää mikä siinä on kauheaa.

Voisikohan asiaa verrata jollakin tavalla huumorintajuun? Eli jotkut ihmiset eivät millään ymmärrä miksi joku tv-ohjelma naurattaa toista ihmistä. Jos toisen pitäisi perustella mikä siinä on hauskaa ja toisen miksi se ei naurata, niin vaikeaa se olisi. Siltä se vaan tuntuu.

Tuli myös mieleeni sellainen ajatuskoe, että mitä jos olisi olemassa sellaisia ihmisiä, jotka esimerkiksi tummaihoisen nähtyään refleksinomaisesti oksentaisivat. Miten näihin oksentajiin pitäisi suhtautua, jos he eivät kertakaikkiaan voi refleksilleen mitään.

Omasta mielestäni raamattuun vetoaminen on alhaista. Jos kyseessä on vain sisäinen inhotus homoutta kohtaan, niin lääkkeeksi tarjoaisin kohtaamista ja keskustelua homon kanssa. Jos joku ei ole eläissään tavannut homoa, niin ne mielikuvat alkavat elää aika voimakasta elämää. Jos sitten homon tapaa, niin voi huomata että eihän tässä ole mitään iljettävää.

• tutkailija_

Homoseksi, siinä missä tavallinen seksi aikuisten välillä, ei ole väärin Suomen lain mukaan. Ja sen lain mukaan mennään. Asian pitäisi olla aika selvä.

• Platonia

"Jos ei ole olemassa mitään ihmisen yläpuolella olevaa auktoriteettia, joka sanoo mikä on oikein ja mikä väärin, niin ihminen saa silloin tehdä mitä tahansa."

Mielestäni asia on ehdottomasti juuri päin vastoin! jos ihminen ottaa ilman epäilyä vastaan ulkopuolisen auktoriteetin käskyt, ollaan vaarallisilla vesillä. Ilman omaa ajattelua ja ymmärrystä ei pitäisi tehdä päätöksiä. Ihmisen tulee ITSE tajuta, mikä on väärin ja mikä oikein missäkin tilanteessa. Asioihin ei aina löydy yksiselitteisiä ratkaisuja, joita nämä ulkopuoliset auktoriteetit usein tarjoavat. Joustamattomuus ei ole hyvä asia! Mm. Platon on tästä kirjoittanut yhteiskunnankin tasolla.

• vain usko pelastaa
        tutkailija_ kirjoitti:

Homoseksi, siinä missä tavallinen seksi aikuisten välillä, ei ole väärin Suomen lain mukaan. Ja sen lain mukaan mennään. Asian pitäisi olla aika selvä.

Nimimerkille tutkailija. Lue Raamatusta Room.kirjeen 1 luku, saat sieltä tiedon homoseksuaalisuudesta. Se on Jumalan sanan mukaan tuomittavaa. Onhan se aivan yliluonnotonta , kaksi miestä tai kaksi naista yhdessä. Mutta sekin on totuus, että Jumala voi parantaa tällaisestakin, täytyy rukoilla ja pyytää Jumalaa avuksi, lisäksi täytyy nöyrtyä. Toivon, että Sinäkin saat kohdata Jumalan armon ja Jeesuksen tuoman pelastuksen, joka on tarkoitettu meille kaikille. Siunausta.

• tutkailija_
        vain usko pelastaa kirjoitti:

Nimimerkille tutkailija. Lue Raamatusta Room.kirjeen 1 luku, saat sieltä tiedon homoseksuaalisuudesta. Se on Jumalan sanan mukaan tuomittavaa. Onhan se aivan yliluonnotonta , kaksi miestä tai kaksi naista yhdessä. Mutta sekin on totuus, että Jumala voi parantaa tällaisestakin, täytyy rukoilla ja pyytää Jumalaa avuksi, lisäksi täytyy nöyrtyä. Toivon, että Sinäkin saat kohdata Jumalan armon ja Jeesuksen tuoman pelastuksen, joka on tarkoitettu meille kaikille. Siunausta.

Joo mutta vaikka siellä niin lukee, niin se ei merkitse mitään tässä maailmassa. Homous ei ole Suomen lakien vastaista, joten mitään toimenpiteitä ei tarvita.

• Jeesus auttaa
        tutkailija_ kirjoitti:

Joo mutta vaikka siellä niin lukee, niin se ei merkitse mitään tässä maailmassa. Homous ei ole Suomen lakien vastaista, joten mitään toimenpiteitä ei tarvita.

Nimimerkille tutkailija. On todella surullista ja pelottavaa, että Sinä vetoat tuossa asiassa vain suomen lakiin, niin tottahan se on, että meidän maallinen laki näin sallii. Mutta en voi olla sinulle sanomatta, että Jumala on kaiken Luoja, ja Hän on meille kaikille antanut elämän ohjeet Pyhässä Kirjassaan Raamatussa. Tiedätkö, että tämän maailman trendit tulevat ja menevät, mutta Jumalan sana on ja pysyy iankaikkisesti ja se on totta. Ja se, joka kääntyy Jumalan puoleen rukoillen ja anoen, niin hän saa kokea ihmeellisen armon ja johdatuksen elämäänsä, ja mikä tärkeintä, hänellä elämä jatkuu tämän maallisen elämän jälkeenkin. Muista, Jumala rakastaa sinuakin, ja tahtoo sinunkin pelastuvan. Siunausta sinulle.

• tutkailija_
        Jeesus auttaa kirjoitti:

Nimimerkille tutkailija. On todella surullista ja pelottavaa, että Sinä vetoat tuossa asiassa vain suomen lakiin, niin tottahan se on, että meidän maallinen laki näin sallii. Mutta en voi olla sinulle sanomatta, että Jumala on kaiken Luoja, ja Hän on meille kaikille antanut elämän ohjeet Pyhässä Kirjassaan Raamatussa. Tiedätkö, että tämän maailman trendit tulevat ja menevät, mutta Jumalan sana on ja pysyy iankaikkisesti ja se on totta. Ja se, joka kääntyy Jumalan puoleen rukoillen ja anoen, niin hän saa kokea ihmeellisen armon ja johdatuksen elämäänsä, ja mikä tärkeintä, hänellä elämä jatkuu tämän maallisen elämän jälkeenkin. Muista, Jumala rakastaa sinuakin, ja tahtoo sinunkin pelastuvan. Siunausta sinulle.

Suomen lain mukaan myös kaikki uskonnot ja elämänkatsomukset ovat samanarvoisia. Siksi raamatulla ei pidä perustella tai ohjailla niiden elämää, joille raamattu ei merkitse mitään. Miksi ihmeessä jonkun pitäisi toimia jonkun toisen pyhänä pitämän kirjan mukaan? Miten voit vaatia että joku tottelisi raamatun sanomaa kun samanaikaisesti itse (luultavasti) piut paut välität esim. koraaniin sanomasta?

Suomen lain mukaan mennään eikä muilla lailla ole mitään toimeenpanovaltaa. Näin on ja se on hyvä. Haluaisitko sinä että tässä tilanteessa mentäisiin takapakkia? Pitäisikö Suomen lakiin palauttaa esim. se, että homous on rikos? Entä jumalanpilkkalaki? Mitä mieltä olet siitä, että konservatiiviset muslimit haluavat esim. Englannissa saada käyttöönsä sharia-lain? Pitääkö sharia-laki sallia myös suomen muslimeille?

• Jeesus auttaja
        tutkailija_ kirjoitti:

Suomen lain mukaan myös kaikki uskonnot ja elämänkatsomukset ovat samanarvoisia. Siksi raamatulla ei pidä perustella tai ohjailla niiden elämää, joille raamattu ei merkitse mitään. Miksi ihmeessä jonkun pitäisi toimia jonkun toisen pyhänä pitämän kirjan mukaan? Miten voit vaatia että joku tottelisi raamatun sanomaa kun samanaikaisesti itse (luultavasti) piut paut välität esim. koraaniin sanomasta?

Suomen lain mukaan mennään eikä muilla lailla ole mitään toimeenpanovaltaa. Näin on ja se on hyvä. Haluaisitko sinä että tässä tilanteessa mentäisiin takapakkia? Pitäisikö Suomen lakiin palauttaa esim. se, että homous on rikos? Entä jumalanpilkkalaki? Mitä mieltä olet siitä, että konservatiiviset muslimit haluavat esim. Englannissa saada käyttöönsä sharia-lain? Pitääkö sharia-laki sallia myös suomen muslimeille?

On todella ikävää, että sinä haluat käsittää asian tuolla tavoin. Minä en todellakaan vaadi kenenkään noudattamaan Jumalamme antamia elämän ohjeita, sehän on jokaisen vapaa valinta, mihin uskoo ja mitä haluaa elämällensä tehdä. Saanko sanoa sinulle sen, että itse kun olen saanut olla Jeesuksen armon ja ohjauksen alla jo yli 10 vuotta, niin onhan se minun velvollisuuskin, kertoa sinulle, Jumalan tarjoamasta pelastuksesta Jeesuksen Krituksen sovitustyön kautta. Siis Jumalan armo ja rakkaus kuuluvat myös sinulle. Se on sinun oma valintasi sitten, mihin haluat uskoa. Ja mitä koraaniin tulee, en ota siihen kantaa, koska minä uskon ainoastaan ylösnousseeseen Jeesukseen, Jumalan poikaan.

• tutkailija_
        Jeesus auttaja kirjoitti:

On todella ikävää, että sinä haluat käsittää asian tuolla tavoin. Minä en todellakaan vaadi kenenkään noudattamaan Jumalamme antamia elämän ohjeita, sehän on jokaisen vapaa valinta, mihin uskoo ja mitä haluaa elämällensä tehdä. Saanko sanoa sinulle sen, että itse kun olen saanut olla Jeesuksen armon ja ohjauksen alla jo yli 10 vuotta, niin onhan se minun velvollisuuskin, kertoa sinulle, Jumalan tarjoamasta pelastuksesta Jeesuksen Krituksen sovitustyön kautta. Siis Jumalan armo ja rakkaus kuuluvat myös sinulle. Se on sinun oma valintasi sitten, mihin haluat uskoa. Ja mitä koraaniin tulee, en ota siihen kantaa, koska minä uskon ainoastaan ylösnousseeseen Jeesukseen, Jumalan poikaan.

Jos koraani ei merkitse sinulle mitään, niin ymmärrät varmaan samalla tavalla, että raamattu ei myöskään merkitse joillekin mitään. Siksi ei kannata perustella homoseksin yliluonnottomuutta ja tuomittavuutta raamatulla, kuten teit. Ainoat pelisäännöt silloin sanelee Suomen laki.

Ymmärrän kyllä sen, että haluat kertoa uskostasi ja tehdä lähetystä. Luulen kuitenkin, että varmaan jokainen homoseksuaali on kuullut ainakin kymmenen kertaa, että homous on synti raamatun mukaan.

• Onnellinen uskosta
        tutkailija_ kirjoitti:

Jos koraani ei merkitse sinulle mitään, niin ymmärrät varmaan samalla tavalla, että raamattu ei myöskään merkitse joillekin mitään. Siksi ei kannata perustella homoseksin yliluonnottomuutta ja tuomittavuutta raamatulla, kuten teit. Ainoat pelisäännöt silloin sanelee Suomen laki.

Ymmärrän kyllä sen, että haluat kertoa uskostasi ja tehdä lähetystä. Luulen kuitenkin, että varmaan jokainen homoseksuaali on kuullut ainakin kymmenen kertaa, että homous on synti raamatun mukaan.

Tutkailijalle. Toivon, että sinullekin jossain elämäsi vaiheessa tulee aika, jolloin olet ihan toista mieltä noista asioista. Ei suomen laki liity mielestäni tähän muuten kuin se hyväksyy homouden, se on sitä maallista hyväksyntää. Minulle merkitsee ainoastaan usko Jeesukseen ja Jumalan Pyhään Sanaan ja Raamatun sisältämiin elämän ohjeisiin. Niin ja minä en ole mikään tuomari missään asiassa, kerran Jeesus on tuomitseva meidät jokaisen tekojemme mukaan. Mielestäni olen nyt sinulle kertonut sen tärkeimmän, mikä minun pitikin, niin että en enään viitsi tämän asian kanssa keskustella. Jokainen päättäköön itse, mihin uskoo ja mitä tekee. Toivon kuitenkin Sinulle Jumalan siunausta ja kaikkea hyvää elämääsi, kuin myös kaikille muillekin, jotka tämän lukevat.

• tutkailija_
        Onnellinen uskosta kirjoitti:

Tutkailijalle. Toivon, että sinullekin jossain elämäsi vaiheessa tulee aika, jolloin olet ihan toista mieltä noista asioista. Ei suomen laki liity mielestäni tähän muuten kuin se hyväksyy homouden, se on sitä maallista hyväksyntää. Minulle merkitsee ainoastaan usko Jeesukseen ja Jumalan Pyhään Sanaan ja Raamatun sisältämiin elämän ohjeisiin. Niin ja minä en ole mikään tuomari missään asiassa, kerran Jeesus on tuomitseva meidät jokaisen tekojemme mukaan. Mielestäni olen nyt sinulle kertonut sen tärkeimmän, mikä minun pitikin, niin että en enään viitsi tämän asian kanssa keskustella. Jokainen päättäköön itse, mihin uskoo ja mitä tekee. Toivon kuitenkin Sinulle Jumalan siunausta ja kaikkea hyvää elämääsi, kuin myös kaikille muillekin, jotka tämän lukevat.

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että jokainen päättäköön itse mihin uskoo ja mitä tekee. Tähän onkin mielestäni hyvä lopettaa tämä keskustelu. Kiitos toivotuksistasi. Minä myös toivon sinulle kaikkea hyvää elämääsi.

• logoksen mukana
        tutkailija_ kirjoitti:

Se ei ole Suomen Lakien vastaista, totta, mutta se on Raamatun vastaista, joten älkää sitten vaatiko pappeja, jotka minun käsittääkseni ovat Suomen evamkelisluerilaisen kirkon työntekijöitä, joiden oppikirja on Raamattu,joka on ja pysyy Jumalan sanana, siunaamaan liittojanne.
        Muussa mielessä voitte toimia niinkuin haluatte, ei kuulu minulle.

• tutkailija_ kirjoitti:

tutkailija_ sanoi :
        HOMOUDESTA UUDESSA TESTAMENTISSA :

1.Korinttolaiskirje:
        6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

1.Timoteuksen kirje
        1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        1:10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan

3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

• Ihmettelet sitä, miksi joidenkin mielestä homous on niin kauhea asia.

Oletan, että kyse on suurelta osaltaan ennakkoluuloista.
      Kristinuskossa kehotetaan rakastamaan lähimmäistä. Siinä ei eritellä mitenkään etteikö myös homoseksuaaleja tuli rakastaa.

Ihmisen seksuaalisen suuntautumisen ei tulisi olla määräävä tekijä siinä miten hänet kohdataan tai häntä kohdellaan, ei kumminkaan päin. Esimerkiksi heteroseksuaalit eivät voi syrjiä homoseksuaaleja eivätkä homoseksuaalit heteroseksuaaleja.

mono kuoppala
      nuorisotyönohjaaja

• ei muutu ..

Lueppa raamatustasi ja käytä järkeäsi. Homoseksuaalisuden nousu on merkki yhteiskunnan tuhosta.

• mono kuoppala sanoi :
        Kristinuskossa kehotetaan rakastamaan lähimmäistä. Siinä ei eritellä mitenkään etteikö myös homoseksuaaleja tuli rakastaa.

[Kristinuskossa kehotetaan rakastamaan lähimmäistä.]
        Tuossa kohden sinä muutat Herran armon irstaudeksi ja joudut siitä tilille.

Pian saat mono monoa , ehkä kahdessakin mielessä kun tuo talousromahdus
        etenee.

• ruut-
        ei muutu .. kirjoitti:

Lueppa raamatustasi ja käytä järkeäsi. Homoseksuaalisuden nousu on merkki yhteiskunnan tuhosta.

Mitä oikein horiset. Ei homoseksuaalisuus ole noussut minnekkään ja homoseksuaalien määrät ovat pysyneet samana 4-5 %:ia väestöstä sekä biseksuaaleja Suomessa on noin miljoona eli 20 %:ia väestöstä, vaan tietoisuus erilaisista seksuaalisista sukupuolisuuntauksista on lisääntynyt ja nykyään puhutaan avoimemmin asioista netin välitykselläkin eli elämme tietoyhteiskunnassa, emmekä enää Raamatun aikaa, jolloin tieto kulki vain suullisesti tai kirjekääröissä sanansaattajien mukana.

• mono kuoppalalle
        ”He vihaavat sitä, joka portissa oikeutta puoltaa, ja totuuden puhuja on heille kauhistus.” Aamos 5:10.

Tuo Raamatun kohta soveltuu erittäin hyvin tämän ajan Suomeen: Raamatun totuutta ei muka saisi sanoa ääneen.
        Mm. homouden synniksi sanominen luokitellaan nykyään vihapuheeksi.

• pertsa2012 kirjoitti:

mono kuoppala sanoi :

etenee.

Persta on oman mielensä ja ajatustensa vanki. Hän näkee pahaa kaikkialla, hyvyyttä ei hänen sielunsa kykene näkemään. "Olen syönyt 30 vuotta vaimoni tekemiä myrkkyruokia", eräs esimerkki Persan ajutusmaailmasta. En usko, että Pertsaa voi enää auttaa. Olisi parasta jätää hänet oman onnensa nojaan, kuten paratumattomille alkoholisteillekin kehoitetaan tekemään.

• helsinkijokkeri kirjoitti:

Persta on oman mielensä ja ajatustensa vanki. Hän näkee pahaa kaikkialla, hyvyyttä ei hänen sielunsa kykene näkemään. "Olen syönyt 30 vuotta vaimoni tekemiä myrkkyruokia", eräs esimerkki Persan ajutusmaailmasta. En usko, että Pertsaa voi enää auttaa. Olisi parasta jätää hänet oman onnensa nojaan, kuten paratumattomille alkoholisteillekin kehoitetaan tekemään.

JOKKERI SANOI :
        "Olen syönyt 30 vuotta vaimoni tekemiä myrkkyruokia", eräs esimerkki Persan ajutusmaailmasta

Käärmeitä en ole tosin käsin nostellut tavannut kyllä olen - siis pari homoteologipappia hiljakkoin.

• KummallistaOn
        pertsa2012 kirjoitti:

mono kuoppalalle
        ”He vihaavat sitä, joka portissa oikeutta puoltaa, ja totuuden puhuja on heille kauhistus.” Aamos 5:10.

Tuo Raamatun kohta soveltuu erittäin hyvin tämän ajan Suomeen: Raamatun totuutta ei muka saisi sanoa ääneen.

Kuuluuko persa2012 luterilaiseen kirkkoon? Jos ei, niin miksi hän soiluaa ja antaa potkuja kirkon työntekijöille tällä palstalla?

• KummallistaOn kirjoitti:

Kuuluuko persa2012 luterilaiseen kirkkoon? Jos ei, niin miksi hän soiluaa ja antaa potkuja kirkon työntekijöille tällä palstalla?

KummallistaOn sanoi :
        _________
        Minä olen täällä koittanut nuhdella noita luopiopappeja heidän julistamastaan
        väärästä evankeliumista.
        Se on jokaisen uskovan velvolllisuus vaikkei porttokirkkoon kuuluisikaan.

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194666822547/artikkeli/hajoaako kirkko 11 teologia luopuu piispoista - lue koko ilmoitus.html
        Jo vuosia on ollut nähtävissä se, miten Suomen kirkkoa viedään määrätietoisesti Sodoman tielle. Tällä tiellä emme voi emmekä tahdo olla mukana. Allekirjoittaneista Anssi Simojoki ja Martti Vaahtoranta ovat aikanaan ilmoittaneet tämän myös Turun tuomiokapitulille. Nyt varoitamme myös jokaista kristittyä. Sodomaan ei pidä etsiytyä eikä antaa viedä sinne itseänsä. Päinvastoin, SODOMASTA on paettava. Kirkon asioissa on aina kysymys iankaikkisuudesta. Antamalla SYNNILLE LUVAN ja kirkollisen muodon, PIISPAT johtavat ihmisiä perässään IANKAIKKISEEN KADOTUKSEEN.

• pertsa2012 kirjoitti:

mono kuoppala sanoi :

etenee.

pertsa2012 olet ennustamassa minulle taas potkuja:) Olemme todenneet ennekin, että ajattelemme tästä asiasta eritavalla.

Oletko aivan 100% varmat ettet joudu itse tilille homoseksuaalien tuomitsemisesta?

mono kuoppala
        nuorisotyönohjaaja

• pertsa2012 kirjoitti:

mono kuoppalalle

Pertsa, kumman meidän näkemys sitten on oikein ja totuuden mukainen, selviää varmasti meille sitten aikanaan.

Itse en näe vihapuheeksi sitä, että joku tulkitsee raamattua eri tavalla kuin itse tulkitsen. Enemmänkin näen vihapuheeksi hyökkäävän tavan jolla sitä välillä tuodaan esille.

mono kuoppala
        nuorisotyönohjaaja

• RaidiaPertsalle sanoi :
        Pertsan pitää nyt tajuta, että luterilaisella kirkolla on oppinsa ja sillä siisti.

Heidän mielestään piispat johtavat ihmisiä perässään IANKAIKKISEEN KADOTUKSEEN.

Eikös ollut ikävästi sanottu :-)
        Ja vielä kolleegoita :-)

• kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Pertsa, kumman meidän näkemys sitten on oikein ja totuuden mukainen, selviää varmasti meille sitten aikanaan.

Itse en näe vihapuheeksi sitä, että joku tulkitsee raamattua eri tavalla kuin itse tulkitsen. Enemmänkin näen vihapuheeksi hyökkäävän tavan jolla sitä välillä tuodaan esille.

mono kuoppala
        nuorisotyönohjaaja

mono kuoppala sanoi :

Mäkinen plus papit täällä SANOVAT :

Homostelu ei ole minkäänlainen synti.
        ___
        Raamattu SANOO :

3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

Vain toinen noista kahdesta lausumasta voi olla oikein.
        KUMPI SE ON SINUN MIELESTÄSI????
        Minun mielestäni tuo Herran Sana on se oikea vaihtoehto.

Minä en siis "tulkitse" mitään - vain papisto "tulkitsee" koska teillä sattuu
        olemaan siihen ilmeinen tarve.
        Olette nostaneet mäkisen sanan kunniaan ja painaneet Herran Sanan
        häpeään - siitä ette selviä kunnialla.

Tee siis parannus mono jotta voisit pelastua.

• pertsa2012 kirjoitti:

mono kuoppala sanoi :

___
        Raamattu SANOO :

3.Mooseksen kirja:

Minun mielestäni tuo Herran Sana on se oikea vaihtoehto.

Minä en siis "tulkitse" mitään - vain papisto "tulkitsee" koska teillä sattuu
        olemaan siihen ilmeinen tarve.
        Olette nostaneet mäkisen sanan kunniaan ja painaneet Herran Sanan
        häpeään - siitä ette selviä kunnialla.

Tee siis parannus mono jotta voisit pelastua.

Pertsa raamatussa kehotetaan myös rakastamaan lähimmäistä.

Missä kohdin rakkauden kaksoiskäskyä sanotaan, ettei tämä koske homoseksuaaleja?

mono kuoppala
        nuorisotyönohjaaja

• Raidiapertsalle
        pertsa2012 kirjoitti:

RaidiaPertsalle sanoi :
        Pertsan pitää nyt tajuta, että luterilaisella kirkolla on oppinsa ja sillä siisti.

Heidän mielestään piispat johtavat ihmisiä perässään IANKAIKKISEEN KADOTUKSEEN.

Eikös ollut ikävästi sanottu :-)
        Ja vielä kolleegoita :-)

Sillä siitä pääsee nuo 11 kapinoivaa teologia, kun jättää tämän kirkon ja perustaa omansa. Mutta kun taitaa olla siitä kiinni, että ei löydy sitten näille hepuille leivän maksajaa.

Missä kohdin rakkauden kaksoiskäskyä sanotaan, ettei tämä koske homoseksuaaleja?

mono kuoppala
        nuorisotyönohjaaja

mono kuoppala sanoi :
        Ette tunnu ymmärtävän lukemaanne.

Vastaa siis kysymykseeni jonka esitin

___
        Raamattu SANOO :

3.Mooseksen kirja:

Tuottaako vastaaminen vaikeuksia??

• Raidiapertsalle kirjoitti:

Sillä siitä pääsee nuo 11 kapinoivaa teologia, kun jättää tämän kirkon ja perustaa omansa. Mutta kun taitaa olla siitä kiinni, että ei löydy sitten näille hepuille leivän maksajaa.

Raidiapertsalle sanoi :
        Sillä siitä pääsee nuo 11 kapinoivaa teologia, kun jättää tämän kirkon ja perustaa omansa.
        ______
        Eikös se olisi pikemminkin niin , että saat*nanpalvelijoitten eli "liberaalien" olisi
        rehellisesti perustettava oma kirkkonsa missä saisivat herraansa palvella.

Jo tällä hetkellä pienporukoissa ihmiset maksavat itse kaikki kulungit ja
        Jumala on kutsumassa kansaansa ulos saastaisten joukosta jotta
        eivät tulisi heidän synteihinsä osallisiksi.

Tehkää siis PARANNUS - ettekö näe mitä luopiot tekevät ja suunnittelevat
        tekevänsä??

• pertsa2012 kirjoitti:

mono kuoppala sanoi :
        Ette tunnu ymmärtävän lukemaanne.

Vastaa siis kysymykseeni jonka esitin

___
        Raamattu SANOO :

3.Mooseksen kirja:

Tuottaako vastaaminen vaikeuksia??

pertsa ensimmäiseksi kommentoin sitä mitä sanoit aikaisemmin ettet tulkitse raamatua; ” Minä en siis "tulkitse" mitään” .

Mielestäni kuitenkin tulkitset, sillä ymmärrän raamatun tulkitsemiseksi myös sen jos eri raamatunkohtia vertaillaan ja tutkaillaan suhteessa toisiinsa.

Vastaaminen ei tuota minulle vaikeuksia. Ensinäkin kirkon kanta homoseksuaalisuuteen perustuu raamattuun ja sen ”tulkintaan” kokonaisuutena ei yhteen tiettyyn jakeeseen Mooseksen kirjasta.

Mielestäni homoseksuaalisuus ei ole synti.

mono kuoppala
        nuorisotyönohjaaja

• sivullinen,o
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

pertsa ensimmäiseksi kommentoin sitä mitä sanoit aikaisemmin ettet tulkitse raamatua; ” Minä en siis "tulkitse" mitään” .

Mielestäni kuitenkin tulkitset, sillä ymmärrän raamatun tulkitsemiseksi myös sen jos eri raamatunkohtia vertaillaan ja tutkaillaan suhteessa toisiinsa.

Vastaaminen ei tuota minulle vaikeuksia. Ensinäkin kirkon kanta homoseksuaalisuuteen perustuu raamattuun ja sen ”tulkintaan” kokonaisuutena ei yhteen tiettyyn jakeeseen Mooseksen kirjasta.

mono kuoppala
        nuorisotyönohjaaja

Tarkoitatko taipumusta vai toteutusta?

• Yu
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

mono kuoppala
        nuorisotyönohjaaja

Mono Kuoppala sanoi:"Mielestäni homoseksuaalisuus ei ole synti."-------Mitä sanoo Raamattu? En viitsi jankuttaa,sillä Pertsa on sen kyllä jo tuonut esille.Mono lueppa Paavalin kirjettä roomalaisille,niin näet onko homoseksuaalisuus syntiä.Sillä Sana todistaa sinut valehtelijaksi ja luopioksi Jumalan edessä.

mono kuoppala
        nuorisotyönohjaaja

mono kuoppala

Vastaat vain tuohon alkuperäiseen kysymykseen , joka tässä esitetään
        nyt kolmannen kerran :

Raamattu SANOO :

3.Mooseksen kirja:

KUMPI SE ON SINUN MIELESTÄSI??????????
        __
        Kuules mono sinä et vastannut mitään.
        Onko siis HOMOAKTI syntiä mielestäsi vaiko ei.?????????????????????
        Eikö kiinnosta vastata???????????

Roomalaiskirjeissä on sitten lisää säädöksiä koska sinulle ei vanha testamentti riitä vaikka Jumalan määritelmät synnistä ovat aina voimassa.

1.Korinttolaiskirje:
        6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

• pertsa2012 kirjoitti:

mono kuoppala

Vastaat vain tuohon alkuperäiseen kysymykseen , joka tässä esitetään
        nyt kolmannen kerran :

Raamattu SANOO :

3.Mooseksen kirja:

KUMPI SE ON SINUN MIELESTÄSI??????????
        __
        Kuules mono sinä et vastannut mitään.
        Onko siis HOMOAKTI syntiä mielestäsi vaiko ei.?????????????????????
        Eikö kiinnosta vastata???????????

Roomalaiskirjeissä on sitten lisää säädöksiä koska sinulle ei vanha testamentti riitä vaikka Jumalan määritelmät synnistä ovat aina voimassa.

1.Korinttolaiskirje:

Roomalaiskirje:

Sinulle annettiin mono kaksi vaihtoehtoa - valitset vain mieluisimman :-)

• jaahas...

Siis voitko olla tosissasi? Miten ihmeessä kehtaat tuossa asemassa levittää tuollaista valhetta? Raamattu kertoo monessa kohtaa homouden olevan syntiä ja kauhistuttava teko. Nuorison parissa teet työtä kirkon palkkaamana...huh huh sentään.

"Oletan, että kyse on suurelta osaltaan ennakkoluuloista.
        Kristinuskossa kehotetaan rakastamaan lähimmäistä. Siinä ei eritellä mitenkään etteikö myös homoseksuaaleja tuli rakastaa."

Lähimmäisiä kuuluu rakastaa, myös homoja. Kaikki ihmiset ovat Jumalalle yhtä rakkaita ja ihmisarvoltaan samoja. Mutta homoseksuaalisuus on synti ja sitä ei tule missään tapauksessa hyväksyä. Jumala tarkoitti seksuaalisuuden toteutettavaksi miehen ja naisen välisessä avioliitossa. Lähimmäisiä meidän tulee rakastaa, mutta se tarkoittaa aivan eri asiaa kuin miehen ja naisen välistä seksuaalisuutta.

"Ihmisen seksuaalisen suuntautumisen ei tulisi olla määräävä tekijä siinä miten hänet kohdataan tai häntä kohdellaan, ei kumminkaan päin. Esimerkiksi heteroseksuaalit eivät voi syrjiä homoseksuaaleja eivätkä homoseksuaalit heteroseksuaaleja."

Aivan. Meidän tulee suhtautua homoseksuaalisiin ihmisiin kuten kaikkiin muihinkin lähimmäisiin. Eivät he ole mitään "pahoja ihmisiä" joita tulisi vältellä. Heidän tekonsa ovat jumalattomia, mutta voimme kuitenkin olla heidän ystäviään.

• philosophiguest
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Pertsaan pätenee kuoltuaan Douglas Adamsin syvällinen aforismi:

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot."

mono kuoppala
        nuorisotyönohjaaja

mono kuoppala sanoi :
        Vastaaminen ei tuota minulle vaikeuksia. Ensinäkin kirkon kanta homoseksuaalisuuteen perustuu raamattuun ja sen ”TULKINTAAN” kokonaisuutena ei yhteen TIETTYYN jakeeseen Mooseksen kirjasta.

Ei tässä puhuta mono yhdestä Mooseksen kirjan TIETYSTÄ jakeesta vaan niitä löytyy Uuden Liiton puolelta enempikin.

Tuossa on se tietty jae :

3.Mooseksen kirja:
        ___
        ja tuossa ovat ne Uuden liiton homopykälät joita pappien pitäisi saarnata :
        ___
        1.Korinttolaiskirje:

Roomalaiskirje:

1.Timoteuksen kirje
        1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        1:10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan

• PSARI

G4ys,
      terveellä järjellä ajatteleva ihminen ei näe mitään kauheaa ja syntistä homoseksuaalisuudessa, eikä se ole kautta aikain vaikuttanut millään tavalla muihin ihmisiin. On jokaisen tunne-elämältään tasapainoisen täysi-ikäisen aikuisen ihmisen asia, miten toteuttaa sukupuoliviettiään. Rikollinen käyttäytyminen sukupuoliasioisssa on taas aivan eri asia ja tuomittava. Terve järki kyllä sanoo mikä on oikein ja mikä taas väärin.

Jeesus hyväksyi homoseksuaaliset suhteet Filippuksen evankeliumitekstissä, ja kertoi, että tämä suhde on siinä suhteessa erikoinen, ettei siitä synny lapsia.

Yleensä sukupuoliasiat otetaan esille vain siksi tuomittavina asioina, kun ne ovat vielä tabuja ja kiellettyjä asioita. Ihmiset eivät kertakaikkiaan tiedä sukupuoliasioista mitään ja suhtaudutaan ennakkoluuloisesti kaikkeen, mistä ei tiedetä mitään.

Aivan samalla tavalla heteromiehet yhtyvät puolisoidensa peräaukkoon kuin homomiehet, eikä se ole millään tavalla tuomittavaa, vaan luonnollinen keino osoittaa kiintymystä toista ihmistä kohtaan ja tyydyttää hänen kanssaan terveet sukupuolitarpeensa. Heteroillakaan ei lapsia synny peräsuoliyhdynnästä, joten turha heidän on vedota kyseiseen asiaan ja ottaa oman Jumalansa tehtävä itselleen ja tuomita toisia ihmisiä.

Jumala ei olisi luonut homoseksuaalisuutta, ellei sillä olisi joku tarkoitus luomakunnassa. Eläimilläkin on samalla tavalla kuin ajattelevalla eläimellä eli ihmisellä. Homoseksuaalisuuden tarkoituksena on säännöstellä liikalisääntymistä, sillä tutkimuksin on osoitettu, että homoseksuaalisuus lisääntyy, jos ihmisten väkimäärä lisääntyy liikaa tai eläinkunta.

• älä vääristä

Jumala ei ole luonut homosekauaalisuutta.
        Se on saatanan valhe.

• [ Jumala ei olisi luonut homoseksuaalisuutta, ellei sillä olisi joku tarkoitus luomakunnassa. Eläimilläkin on samalla tavalla kuin ajattelevalla eläimellä eli ihmisellä. Homoseksuaalisuuden tarkoituksena on säännöstellä liikalisääntymistä, sillä tutkimuksin on osoitettu, että homoseksuaalisuus lisääntyy, jos ihmisten väkimäärä lisääntyy liikaa tai eläinkunta ]

Jumala ei luonut homoseksuaalisuutta, vaan se on seuraus ensimmäisten ihmisten syntiinlankeemuksesta, josta kaikki muukin paha sai alkunsa ihmisissä ja koko luomakunnassa.

Jos Jumala olisi luonut homoseksuaalisuuden, Hän ei olisi tuominnut sitä syntinä niin ankarasti, kuin Hän sen tekee Raamatussa.

Miehen ja naisen vartalot on suunniteltu sellaisiksi, että ne soveltuvat sukupuoliyhteyteen toistensa kanssa ja lasten siittämiseen. Sama koskee eläimiä. Nekin jo todistavat, että mies ja nainen kuuluvat yhteen ja homosuhteet ovat luonnonvastaisia.

• esther

kaipa homofoobikot tuntee jotain pelkoakin.

Pelkoa siitä että maailma ois muka kauheastikin muuttumassa

• MrMorden
        Jaakob kirjoitti:

[ Jumala ei olisi luonut homoseksuaalisuutta, ellei sillä olisi joku tarkoitus luomakunnassa. Eläimilläkin on samalla tavalla kuin ajattelevalla eläimellä eli ihmisellä. Homoseksuaalisuuden tarkoituksena on säännöstellä liikalisääntymistä, sillä tutkimuksin on osoitettu, että homoseksuaalisuus lisääntyy, jos ihmisten väkimäärä lisääntyy liikaa tai eläinkunta ]

Jumala ei luonut homoseksuaalisuutta, vaan se on seuraus ensimmäisten ihmisten syntiinlankeemuksesta, josta kaikki muukin paha sai alkunsa ihmisissä ja koko luomakunnassa.

Jos Jumala olisi luonut homoseksuaalisuuden, Hän ei olisi tuominnut sitä syntinä niin ankarasti, kuin Hän sen tekee Raamatussa.

Miehen ja naisen vartalot on suunniteltu sellaisiksi, että ne soveltuvat sukupuoliyhteyteen toistensa kanssa ja lasten siittämiseen. Sama koskee eläimiä. Nekin jo todistavat, että mies ja nainen kuuluvat yhteen ja homosuhteet ovat luonnonvastaisia.

"Jaakob
        30.1.2012 19:21
        -7

Sama koskee eläimiä. Nekin jo todistavat, että mies ja nainen kuuluvat yhteen ja homosuhteet ovat luonnonvastaisia. "

Johtuuku tästä todisttuksesta se että luonnossa muiden kuin ihmiseläinten kanssa on myöskin olemassa homoseksuaalisia toimia?

• PSARI

älä vääristä,
      olet harhaoppinen, sillä saa-tana ei luonut mitään, vaan Raamaun mukaan Jumala on ainut, joka pystyy luomistyöhön.

• Yu

Pertsa sanoi: "ristinuskossa kehotetaan rakastamaan lähimmäistä.]
      Tuossa kohden sinä muutat Herran armon irstaudeksi ja joudut siitä tilille."Suomalainen yhteiskunta tulee vielä romahtamaan arvojen muuttuessa irstaudeksi jota tietä auraa homoseksualismin hyväksyminen.Ja miksi näin tulee käymään?Siksi että papit ovat olleet hiljaa homouden synnistä,eikä sekään vielä mitään,he ovat HYVÄKSYMÄSSÄ homouden normaaliksi elämäntavaksi.Eikö teitä seurakunnan kaitsijoita pelota tuleva tuomion aika?

• Yu, olet selityksen velkaa. Mistä tiedät, onko joku esimerkki siitä, että yhteiskunta romahtaa, kun homoseksuaalisuus hyväksytään ja se ehkä yleistyy? Minun tuntemani homoseksuaaliset ihmiset ovat ihan yhteiskuntakelpoisia. Mutta ehkä mä oonkin tavannut "vääriä" homoja.

Yu, olet selityksen velkaa. Mistä tiedät, onko joku esimerkki siitä, että yhteiskunta romahtaa, kun homoseksuaalisuus hyväksytään ja se ehkä yleistyy? Minun tuntemani homoseksuaaliset ihmiset ovat ihan yhteiskuntakelpoisia. Mutta ehkä mä oonkin tavannut "vääriä" homoja.

jokkeri sanoi :
        Mistä tiedät, onko joku esimerkki siitä, että yhteiskunta romahtaa, kun homoseksuaalisuus hyväksytään ja se ehkä yleistyy?

http://lepakkolaakso.net/teema/historioitsija-homous-kaatoi-muinaisen-rooman?cid=11&aid=5385

• Yu

Yu, olet selityksen velkaa. Mistä tiedät, onko joku esimerkki siitä, että yhteiskunta romahtaa, kun homoseksuaalisuus hyväksytään ja se ehkä yleistyy? Minun tuntemani homoseksuaaliset ihmiset ovat ihan yhteiskuntakelpoisia. Mutta ehkä mä oonkin tavannut "vääriä" homoja.

Jokkerille purtavaa:katsoppa afrikan maita,kuinka hiv ja aids tuhoaa kansoja siellä.Nykyiseen homoagendaan kuuluu,että kyseisistä taudeista ei enää juurikaan puhuta.Kun yhteiskunnassa suositaan homoseksualismia,yhä useampi nuori tulee sitä kokeilemaan ja monet tulevat olemaan biseksuaaleja lopun ikäänsä.Miehen ja naisen avioliitto on yhteiskunnan perusta,ei iljettävä miehen miehen himoliitto.Sillä samaa sukupuolta oleva liitto ei ole muuta kuin himoa,vaikka te homosaaarnaajat sitä rakkaudeksi väitätte.Ettekö pelkää Jumalan vihaa kun käytte Hänen luomistyötään vastaan luonnottomuuksillanne?

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :
        Mistä tiedät, onko joku esimerkki siitä, että yhteiskunta romahtaa, kun homoseksuaalisuus hyväksytään ja se ehkä yleistyy?

http://lepakkolaakso.net/teema/historioitsija-homous-kaatoi-muinaisen-rooman?cid=11&aid=5385

Unohtuiko lähdekritiikki? Roberto De Matteista osaa Google kertoa yhtä jos toista:

Vatikaanin persettä nuoleskelava äärikatolilainen ja kreationisti joka on väittänyt mm. Japanin Tsunamin olleen Jumalan rangaistus japanilaisille ja joka on erotettu tiedejärjestöstä taloudellisten väärinkäytösten vuoksi.

• KorsoJokkeri

Siitä kun homoutta pitemmälle mikään yhteiskunta ei ole mennyt. Eikä homouskaan ole kestänyt missään yhteiskunnassa. Aina on taas palattu ns. alkutekijöihin :))

• KorsoJokkeri
        a-teisti kirjoitti:

Unohtuiko lähdekritiikki? Roberto De Matteista osaa Google kertoa yhtä jos toista:

Vatikaanin persettä nuoleskelava äärikatolilainen ja kreationisti joka on väittänyt mm. Japanin Tsunamin olleen Jumalan rangaistus japanilaisille ja joka on erotettu tiedejärjestöstä taloudellisten väärinkäytösten vuoksi.

Ja nyt on Jenni Vartiainen sairastunut vakavasti kun piti esiintyä Haaviston tukikonsertissa.

• gfhgfhsdfgh
        Yu kirjoitti:

Jokkerille purtavaa:katsoppa afrikan maita,kuinka hiv ja aids tuhoaa kansoja siellä.Nykyiseen homoagendaan kuuluu,että kyseisistä taudeista ei enää juurikaan puhuta.Kun yhteiskunnassa suositaan homoseksualismia,yhä useampi nuori tulee sitä kokeilemaan ja monet tulevat olemaan biseksuaaleja lopun ikäänsä.Miehen ja naisen avioliitto on yhteiskunnan perusta,ei iljettävä miehen miehen himoliitto.Sillä samaa sukupuolta oleva liitto ei ole muuta kuin himoa,vaikka te homosaaarnaajat sitä rakkaudeksi väitätte.Ettekö pelkää Jumalan vihaa kun käytte Hänen luomistyötään vastaan luonnottomuuksillanne?

>>>katsoppa afrikan maita,kuinka hiv ja aids tuhoaa kansoja siellä.

• totuus homoudesta
        Yu kirjoitti:

Yu kaltaisia ihmisiä ei voi olla olemassa enää 20oo-luvulla. Kukaan nuori ei ala kokeilemaan homosuhdetta, sillä jos nuori on hetero, hän ei pysty kertakaikkiaan yhtymään toiseen mieheen, sillä siinä ei kertakaikkiaan tee mieli toista miestä eli ei seiso.

Toisekseen homomiehet eivät kertakaikkiaan kykene yhtymään naiseen, heillä ei kertakaikkiaan seiso.

Jos sinulla seisoo katsellessasi muita miehiä, niin olet biseksuaali.

• Yu kirjoitti:

Yu. Älä viitsi enää kirjoitella mitään homoasiaa. Teet itsesi aivan naurunalaiseksi, kun et selvästikään tiedä mistään asiasta yhtään mitään. Tai jos tiedät, niin täällä vääristelet asiota todella rankasti, voisi sanoa suoraan että valehelet.

• No ei mutta ei
        Yu kirjoitti:

Afrikassa aids leviää etupäässä heteroseksin kautta, kun miehet käyvät huorissa ja saavat tartunnan. Kondomeja ei haluta käyttää ja lisäksi alueella vaikutusvaltaiset uskonnolliset järjestöt vastaustavat kondomeja, mikä varmistaa aidsin leviämisen.

Ja kukaan hetero ei kyllä tosiaankaan kokeile mitään homoilua, pelkkä ajatuskin on todella idioottimainen. Jos ihminen on homo, niin hän tuntee seksuaalista vetovoimaa vain samaan sukupuoleen. Jos hän on hetero kuten minä, niin hän tuntee tuota vetoivoimaa vain vastakkaiseen sukupuoleen ja pelkkä ajatuskin seksistä toisen miehen kanssa tuntuu erittäin vastenmieliseltä ja iljettävältä, eikä sitä tulisi mieleenkään kokeilla ikinä koskaan kertaakaan. Mutta jos jotkut toiset saavat siitä onnensa, niin mitäpä se minulle kuuluu, ei ole minulta mitenkään pois.

Kukaan hetero ei halua kokeilla homoseksiä, eikä muutu homoksi minkäänlaisella kokeilulla, joita ei halua koskaan edes harrastaa. Täytyy olla todella ääliö, jos kuvittelee ihan oikeasti jotain noin äärimmäisen typerää idioottimaisuutta.

• Surku hupaisiaa

Tämän päivän Hesarissa oli Georgi Poltavtsenkon haastattelu. Hän on Pietarin kuvernööri, harras uskovainen ja erittäin jyrkkä homouden vihaaja kuten monet palstan kirjoittajatkin.

Ennen kuvernöörin uraansa tämä Georgi Poltavtsenko työskenteli vuosikymmeniä KGB-upseerina. Kysynkin nyt kaikilta teiltä homoja ja homoutta verisesti vihaavilta palstalaisilta, että oletteko te todellakin ylpeitä siitä, että teillä on täsmälleen sama identtinen arvomaailma kuin uskonveljellänne KGB-upseerilla?

• itekkin kuumeessa
        KorsoJokkeri kirjoitti:

Ja nyt on Jenni Vartiainen sairastunut vakavasti kun piti esiintyä Haaviston tukikonsertissa.

Jennille tuli sopivasti kuumeinen mahatauti muutama tunti ennen konserttia. Jennillä on viisas maha.

• Jumala on viisas

• pasipallero

• Jumala sallii
        KorsoJokkeri kirjoitti:

Höpönlöpön.

ja olihan siellä sit rivi muita kuuluisia artisteja.

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :

En tiedä PERTSA, mutta ainakin Wikipediassa on Rooman romahduksen syitä vaikka mitä. Esim. jatkuva puolustussota vaati valtavasti rahavaroja, korruptio, kristittyjen moraalittomuus, valtakunta liian suuri, orjuus, ryöstöviljely, taloudelliset vaikeudet. Homoutta ei mainittu ainakaan Wikipedian tieodoissa.

• Pertsa, miksi lauot jatkuvasti omia mielipiteitäsi, vaikka et edes tietäisi esim. minun seksielämästäni yhtään mitään? Tähän asti olet näköjään tehnyt aivan vääriä oletuksia. Ja luuletko muka todella, että homoksi "aletaan", jos ei ymmärrä kuinka hyvää heteroseksi on? Olet yhä omien ajatustesi vanki. Kirjoitat pontevasti asioista, joista et osoita tietäväsi yhtään mitään.

En tiedä PERTSA, mutta ainakin Wikipediassa on Rooman romahduksen syitä vaikka mitä. Esim. jatkuva puolustussota vaati valtavasti rahavaroja, korruptio, kristittyjen moraalittomuus, valtakunta liian suuri, orjuus, ryöstöviljely, taloudelliset vaikeudet. Homoutta ei mainittu ainakaan Wikipedian tieodoissa.

jokkeri sanoi :
        Esim. jatkuva puolustussota vaati valtavasti rahavaroja, korruptio, kristittyjen moraalittomuus, valtakunta liian suuri, orjuus, ryöstöviljely, taloudelliset vaikeudet.
        _________
        Näkyviä syitä on varmasti ollut paljon.

Pertsa, miksi lauot jatkuvasti omia mielipiteitäsi, vaikka et edes tietäisi esim. minun seksielämästäni yhtään mitään? Tähän asti olet näköjään tehnyt aivan vääriä oletuksia. Ja luuletko muka todella, että homoksi "aletaan", jos ei ymmärrä kuinka hyvää heteroseksi on? Olet yhä omien ajatustesi vanki. Kirjoitat pontevasti asioista, joista et osoita tietäväsi yhtään mitään.

jokkeri sanoi :
        Ja luuletko muka todella, että homoksi "aletaan", jos ei ymmärrä kuinka hyvää heteroseksi on?
        _______
        Etkö kuitenkin ole ollut naimisissa?

• ghjhgjhgjghj
        a-teisti kirjoitti:

tolle narsistille kelpaa vaikka puhdas valekin, kunhan se vain tukee homofoobisuuttaan.

• arhippakin
        Surku hupaisiaa kirjoitti:

Tämän päivän Hesarissa oli Georgi Poltavtsenkon haastattelu. Hän on Pietarin kuvernööri, harras uskovainen ja erittäin jyrkkä homouden vihaaja kuten monet palstan kirjoittajatkin.

Ennen kuvernöörin uraansa tämä Georgi Poltavtsenko työskenteli vuosikymmeniä KGB-upseerina. Kysynkin nyt kaikilta teiltä homoja ja homoutta verisesti vihaavilta palstalaisilta, että oletteko te todellakin ylpeitä siitä, että teillä on täsmälleen sama identtinen arvomaailma kuin uskonveljellänne KGB-upseerilla?

Heippa Surku hupaisaa ja muut palstalle kirjoitelleet!
        En juurikaan harrasta näitä palstoja, mutta sattuipa google-haussa tulemaan esiin ystäväni Georgi Poltavtsenkon nimi.
        Georgilla on pitkä KGB ja FSB-tausta, samoin hän on toiminut Pietarin Veropoliisin päällikkönä.
        V.V.Putinin lähimiehenä hänet valittiin taannoin Pietarin kuvernööriksi.

Tuossa kokonaisuudessa ei mitään hävettävää, outoa tai kummallista. Ei, vaikka KGB:n jotkut toimet aiheuttivat ja FSB:n edelleen aiheuttavat venäläisille ja siellä oleskeleville ja nykyään yhä laajemmin muissakin maissa vaikuttaville ihmisille haittaa ja vaikeuksia - jopa hengen vaaran. Ei vaikka Poltavtsenko uskoo Jumalaan ja on ortodoksi kristitty.
        Poliisin toimet kaikkialla vaan aina välillä aiheuttavat "vaaraa ja haittaa" erilaisille ihmisille. Kysymys on näkökulmasta.
        Georgi on suoraselkäinen, tiukka, sydämellinen, vakuuttava, hillitty, kuunteleva ja kykenevä valtakunnan korkeinta eliittiä oleva virkamies.
        Se että Poltavtsenko ei hyväksy homostelua ja lesbostelua, ei ole hänelle mikään miinus. Venäjällä on yhä enenevässä määrin merkitystä uskonnolla ja Raamatun sanalla. Näin siksi, että Raamattu ja sen yhä laajemmille kansanosille ja kansoille avaama sydämen usko, olivat kommunistisessa NL:ssa jyrkästi kiellettyjä.
        Silloin NL:n aikaan ylin auktoriteetti oli diktatuurisen kommunistisen puolueen kokoonpano pääsihteerinsä johtamana. He laativat lain ja todellakin vain maallisin perustein. Tuosta ei tarvinne enempi kommentoida.
        Sitten tuli aika, jolloin mikään ei enää pidätellyt NL:n ja sittemmin Venäjän kansaa. Syntyi uusi Venäjä ja niin vapautui pannasta kirkot, Raamattu ja uskonnon vapaus. Suuri enemmmistö venäläisistä löysi uudelleen kaipaamansa ja vainon kohteena olleen kaikkein pyhimmän, Jeesuksen Kristuksen, hänen kirkkonsa ja isänsä, itsensä Jumalan ilmoituksen ihmiskunnalle - Raamatun.
        Niitä kuljetettiin ja painettiin salaa ja julki ja toimitettiin kaipaaville sieluille ympäri entisen laajan NL:n.
        Tuo kansa oli hylännyt Jumalan - osin jumalattomalla pakolla ja sitten kun he sen löysivät, tuli Jumalan sanalle jälleen ikimuistoinen valta-asema, sen ainutlaatuisen pelastavan sanomansa vuoksi.
        Ihailen tuota muutosta Venäjällä ja olen varma, että tuo muutos vain saa yhä laajenevia piirejä siipiensä alle. Näin Jumala osoittaa, että hänen sanansa on ikuisesti muuttumaton. Ihminen ei voi sitä muuttaa, vaikka haluaisi kuinka.
        Tuon saman, ikuisesti pysyvän Jumalan sanan valossa voin todeta tämän palstan lukijoille: Nöyrtykää, nähkää vika itsessänne, menkää kirkkoon, anokaa syntejänne anteeksi, käykää ehtoollisella ja uskokaa anteeksi - älkääkä enää syntiä tehkö.
        Noin helppoa ja yksinkertaista - se on kuitenkin totuus. Totuus jonka edessä minä ja me kaikki muut joka päivä ja hetki tulemme yhä uudelleen ja uudelleen syntimme tunteviksi.
        Yhä uudelleen Kristuksen sovituksen merkitys ylittää kaikki lait ja voimat. Yhä uudelleen voin Jumalaani kiittäen todeta: JOKA PÄIVÄ ON ARMO UUS, niin sinulle kuin minullekin. Olet sitten mikä olet ja kun olen mikä olen. Pelkkä syntinen raukka. Kiitos Jeesus Kristus. Kiitos Jumala sanastasi. Kiitos että ymmärsin Kristuksen sovituksen olevan ainut tie ikuiseen elämään. Siihen uskoon uskallan ja voin nukkua myös ikiuneen onnellisena. Näin voit tehdä sinäkin. Näin voi tehdä ystäväni Georgi Poltavtsenkokin. Aivan jokainen, Yksinkertaista, Todella yksinkertaista.
        Raamatun sanan vastainen elämä on siis oikealta nimeltään syntiä ja sitä vastaan meidän tulee taistella joka hetki. Ei niin, että tuomitsemme ketään, vaan Jumalan sana velvoittaa meitä kantamaan rakkaudessa lähimmäistämme, siis myös homoa ja lesboa. Jos meillä on Raamatun mukainen oikea Kristuksen rakkaus, niin me varmasti haluamme kertoa homolle ja lesbolle, huoralle ja varkaalle, valehtelijalle ja avionrikkojalle, ym ym, että sinullakin rakas ystäväni on uuden elämän mahdollisuus Kristuksessa.
        Se että kerroit Poltavtsenkon olevan "erittäin jyrkkä homouden vihaaja", osoitta suvaitsemattomuutesi. Hän ei ole homojen ja lesbojen vihaaja, vaan hän ei hyväksy tuollaista synnillistä elämää. Piste. Edelleen, se ei siis ole Poltavtsenkon vika tai huono puoli. Se on hänen ymmärryksensä ja uskonsa tuottama puoli, jota homoutta ja muuta synnillistä elämää "laillisena vapautenaan ihannoivat" pitävät hirveänä.
        Tähän loppuun on vielä pakko todeta, mitä Jeesus sanoi, otettuaan lapsia syliinsä: "Joka pahentaa yhdenkin näistä minun pienimmistäni, parempi olisi että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja upotettaisiin meren syvyyksiin". Ottakaa homot, lesbot ja muut syntiset huomioon, että Jeesus ei sanonut: "...sellaisten kaulaan tulee ripustaa myllynkivi ja upottaa meren syvyyksiin...". Jeesus siis jätti suunnatoman armon portin, omalla verellään ja hengellään avaamansa portin, auki myös lasten pahentajille. Siis meille ja niille kaikille, jotka ohjaavat viattomat lapset ja lapsen mieliset synnin pohjattomaan virtaan - maalliseen lakiin ja sen lupauksiin vedoten.

• Olisi muuten helppoa olla homouden tuomitsija. Kun itse on hetero ja muutkin läheiset ovat sitä. Ai, kuinka paljon saisi hyväksyvää hyminää kun alkaisi laulaa tuossa kuorossa – homot sitä ja tätä. Se olisi liian helppoa.

Mielestäni homosuhteita koskee aivan sama käsky, älä petä puolisoasi.

Hyvässä parisuhteessa ei ole tilaa muille, ja seksuaalista pettämistä tulee välttää. Näin luodaan täysin sama suhde, eli se keskinäinen kunnioitus ja kumppanuus joka on vahva ja kestää elämän myrskyt. Tähän ovat myös homoseksuaalit oikeutettuja ja velvoitettuja.

Uskollisuus on se juuri, mihin oikea rakkaus ja kiintymys perustuvat. Ei jätetä kaveria!

Pettämine on enemmän kuin seksuaalista. Siinä petetään toisen luottamus sekä arvo. Jostain syystä etenkin heteromiehet ovat kunnostautuneet tässä. On miehisen miehen merkki, kun ei ole uskollinen. Enemmän kuitenkin merkitsee suuntautumisesta huolimatta se, kuinka sitä tärkeää kumppaniaan kohtelee.

Jostain syystä, moni heteromies haluaa nähdä niitä omia huonoja puoliaan vain homoissa. Ehkä se oma sisäinen pimeys on pelottavaa ja helpompaa suunnata toisaalle?

Samoin ajattelen homonaisista. Jostain syystä heitä ei tuomitakkaan niin pahoin kuin miehiä? Ilmeisesti eivät uhkaa miehiä liikaa? Miksiköhän?

• luminarsku

>Olisi muuten helppoa olla homouden tuomitsija.<

Se on helppoa kun astuu Jumalan sanan puolelle, tuntui inhimillisestä mielestä miltä tahansa.

"Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä." Room.12:2

Ei järkeillä oman mielen mukaan syntiä pois rakkauteen, kiintymykseen, hellyyteen, keskinäiseen kunnioitukseen, vahvaan kumppanuuteen tai muuhunkaan sinänsä hyvältä kuulostavaan määreeseen vedoten.

Onko sinun vaikea hyväksyä Jumalan sana siltään kun aina haet jostain muusta hyväksyntää homo/lesboudelle?

Yhtä ihmettelen. Olet monesti kirjoittanut jotenkin siihen suuntaan, miten uskoville seksuaalisuus on ainut asia, joka intohimoja nostattaa. Kuitenkin et huomaa omaa käytöstäsi, miten osallistut (lähes?) kaikkiin aihetta koskeviin aloituksiin hyvinkin voimakkaasti paasaten ja melko suorasukaista sanastoa käyttäen, jopa ruman sopimatonta. Ainakin näin sivustakatsojana näyttää, että aihe on sinulle jotenkin keskiössä. :)

• kiero mies
        luminarsku kirjoitti:

Se on helppoa kun astuu Jumalan sanan puolelle, tuntui inhimillisestä mielestä miltä tahansa.

"Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä." Room.12:2

Ei järkeillä oman mielen mukaan syntiä pois rakkauteen, kiintymykseen, hellyyteen, keskinäiseen kunnioitukseen, vahvaan kumppanuuteen tai muuhunkaan sinänsä hyvältä kuulostavaan määreeseen vedoten.

Onko sinun vaikea hyväksyä Jumalan sana siltään kun aina haet jostain muusta hyväksyntää homo/lesboudelle?

Yhtä ihmettelen. Olet monesti kirjoittanut jotenkin siihen suuntaan, miten uskoville seksuaalisuus on ainut asia, joka intohimoja nostattaa. Kuitenkin et huomaa omaa käytöstäsi, miten osallistut (lähes?) kaikkiin aihetta koskeviin aloituksiin hyvinkin voimakkaasti paasaten ja melko suorasukaista sanastoa käyttäen, jopa ruman sopimatonta. Ainakin näin sivustakatsojana näyttää, että aihe on sinulle jotenkin keskiössä. :)

nytkö hyökkäät mummomuorin kimppuun luminarsku? itse olet asettanut itsesi jumalasi asemaan ja tuomitset mummomuorin hel-vettiisi johon uskot.

aina haukut kaikki mielipiteitten kirjoittajat ja itse suutut jos sinusta sanoo totuuden

• luminarsku kirjoitti:

Ahaa?
        Ihmissuhteet ovat kyllä yksi mielenkiintoni kohde. Totta. siihen yhtenä osa kuuluu seksuaalisuuskin. Koska niistä nyt on ollut tarinaa täällä, niin olen osallistunut. Olen kyllä osallistunut moneen muuhunkin aiheeseen. voit käydä lueskelemassa näitä kun rekisteröit oman nimimerkin itsellesi.

No, ehkä joku ruma ja kansaomainen sana on tullut laitettua joukkoon. Kuka sitten kokee ne rumaksi ja kuka ei, on hiukan vaikeaa tietää. Riippuu varmaan yhteiskuntaluokasta?

Olen yhä sitä mieltä, että toisen ihmisen seksuaalisuus tuntuu hallitsevan kovasti joitakin (HUOM!) uskovat, ja he arvottavat ihmisen sen mukaan.

Tuo maailmanaika voidaan ymmärtää niinkin, että koska homoja on aina vastustettu niin se on sitä maailmanaikaa… Homojen puolustajista ei oikein tykätä, ja ainakin siinä se toteutuu, että jos kääntäisi mielensä mm. sinun näkökulmasi mukaan, niin silloinhan sinä ihmisenä olisit se, jonka mukaan mennään?

Juu, kyllä ymmärrän että sinä luet Raamatun tarkoittava toista. Se on ihan ok. Kyse on vain siitä, keitä tässä nyt haluaa miellyttää…

• luminarsku
        kiero mies kirjoitti:

nytkö hyökkäät mummomuorin kimppuun luminarsku? itse olet asettanut itsesi jumalasi asemaan ja tuomitset mummomuorin hel-vettiisi johon uskot.

aina haukut kaikki mielipiteitten kirjoittajat ja itse suutut jos sinusta sanoo totuuden

No hyvä, olet sitten oman nikin keksinyt, siitä se hyvän keskustelukulttuurin opettelu alkaa. :) Toivottavasti keskustelut kanssasi ei muodostu nikkisi mukaisesti kieroiksi.

Esimerkinomaisesti, jos nyt sovelletaan omaa perustelutyyliäsi sinuun itseesi, niin nytkö hyökkäät minun kimppuun asettaen itsesi joksikin absoluutiksi kaikkien yläpuolelle tuomitsemaan muita. :)

Kun vielä ymmärtäisit mielipiteiden ja totuuden eron sekä omien sanojesi toisten suuhun asettamisen ei-suotavuuden, niin pystyisit erottamaan toisistaan suuttumukset ja perustelut vääriin syytöksiin.

Mitä on hyvä keskustelu?
        Antoisin keskustelu syntyy vastakkaisista mielipiteistä. Väittely ja asioiden kyseenalaistaminen ei ole riitaa eikä hyökkäystä, vaikka monille (myös sinulle) se tuntuu sitä merkitsevän. Joten väitellään, mutta ei provosoiduta. Hankitaan tietoa hyvästä keskustelusta ja opetellaan soveltamaan sitä itse. Opetellaan kielenkäyttöä ja kirjoittamista vaikka oppivelvollisuuskoulut olisikin takana. Pyritään erottamaan ja pitämään erillään tunteet ja järki sekä mikä niiden vaikutus viesteihin on. Opetellaan kuuntelemaan ja lukemaan viestit oikein. Toisen ajatuksenjuoksun tunnistaminen ilman omaa arvuuttelua on edellytys vuorovaikutteisen dialogin syntymiselle. Myös tarkentavat kysymykset toisen suoraan henkilöön menevän haukkumisen sijasta luovat sijaa energiaa imemättömälle keskustelulle. Hyvä keskustelija osaa ottaa väittelyt ja erilaiset mielipiteet tiedon ja kokemuksen kartuttamisena ja ajattelunsa avartamisena.

Pyritään ymmärtämään, että asiat 'riitelevät', ei ihmiset. Jos ihminen osallistuu joka ketjuun homoudesta ja syyttää muita homokiihkoilusta, tämän asian sanominen ei ole ad hominemiksi katsottava argumentaatio-virhe. Eli perustelut on oltava sanomiselleen.

Monologi tai pitkä luento ei ole keskustelua, vaikka näitä harrastavia tälläkin palstalla on. Hyvään keskusteluun kuuluu toisen näkökantojen kyseenalaistaminen, mikä merkitsee toisten viestiin vastaamista, joka ei ole hyökkäämistä! Tällä tavoin esiin tuodut erilaiset näkökannat voivat parhaassa tapauksessa johtaa näkökulman vaihtoon avartaen ymmärrystä, saada luovia prosesseja liikkeelle itse kunkin ajattelussa ja mielipiteiden muodostuksessa. Toisten näkökantojen kyseenalaistamista ei ole tunteenomaiset purkaukset ilman perusteluja tyyliin nostat itsesi jumalaksi, olet ääliö - vajakki - hihhuli - apina, ne ovat sitä hyökkäystä.

Toisten kirjoitusten lainaaminen on sallittua kunhan laittaa lähteen, josta sen voi tarkistaa. Linkeillä voi laajentaa omaa viestiään, joka muuten tulisi liian pitkäksi, jotka pitkät viestit eivät ole hyvää keskustelua, vaikka joskus viestit venyvät syystä, että toisen viestissä on paljon kommentoitavaa ja varsinkin jos toisen viesti on sekin pitkä. Ennen viestin lähettämistä on sen lukeminen useaan kertaan se viimeinen silaus hyvän keskusteluilmapiirin aloittamiselle ja jatkamiselle.

MIksi et mene paasaamaan tuon ketjun aloittajalle hyökkäyksestä mummomuorin kimppuun, edes sen vertaa, että kyseenalaistaisit aloittajan motiivien oikeellisuuden?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10419019

• mummomuori sanoi :
        Jostain syystä, moni heteromies haluaa nähdä niitä omia huonoja puoliaan vain homoissa. Ehkä se oma sisäinen pimeys on pelottavaa ja helpompaa suunnata toisaalle?
        _________
        Kannattaisi tuontasoisia pyyhkeitä hiukan argumentoidakin vai kuinka? :-)

• joöhpoi

Ongelma tässä homoasiassa on että sitä yritetään syöttää väkisin ihmisten kurkusta alas eikä tuollainen Suomessa ainakaan onnistu. Jos suomalainen huomaa että häntä pakotetaan väkivalloin johonkin median ja tiedotuksen keinoin niin vastustus on varma. Uskon että Haaviston kamppanja on tässä suhteessa käännekohta. Jotenkin tässä homoasiassa mentiin nyt liian pitkälle.

• Jotenkin tässä homoasiassa mentiin nyt liian pitkälle.

Joo saattaa olle että Haavisto presidenttinä laitta heterot sairasluettloihin ja vankilaan.

• unelma.sirpa.leena kirjoitti:

Jotenkin tässä homoasiassa mentiin nyt liian pitkälle.

Joo saattaa olle että Haavisto presidenttinä laitta heterot sairasluettloihin ja vankilaan.

En minä usko tuohon. Presidentillä kun ei ole Suomesa oikein tuota sisäpoliittista valtaa.

Siitä kuitenkin olen pomminvarma, että jos palstan jyrkintä siipeä edustavat omaisivat poliittista yksinvaltaa homot olisivat kirjoissa ja kansissa, kenties vankilassakin tai internoituna Ahvenanmaalle.

• pakkopullaako

"Jos suomalainen huomaa että häntä pakotetaan väkivalloin johonkin median ja tiedotuksen keinoin niin vastustus on varma."

Niinhän sitä kristinuskoakin vastustimme pitkään, mutta läpi meni kuitenkin...

• ...

jumala sanoo, että homous on paha asia, ettekä te saa olla eri mieltä.

• jumala sanoo, että homous on paha asia, ettekä te saa olla eri mieltä.

???????????

jumala sanoo ??
        Miten henki sanoo ?
        No minä tiedän yhden hengen joka puhuu mutta sitä ei saa mainita koska se haisee pahalle :)

• daadaa.
        unelma.sirpa.leena kirjoitti:

jumala sanoo, että homous on paha asia, ettekä te saa olla eri mieltä.

???????????

jumala sanoo ??
        Miten henki sanoo ?
        No minä tiedän yhden hengen joka puhuu mutta sitä ei saa mainita koska se haisee pahalle :)

Raamattun = Jumalan sanaa = Kristitty ei saa kyseenalaistaa Jumalaa, daa.

• Moni kyselee, mikä homoudessa on pahaa ? Edelleen he sanovat, että eihän siitä ole vahinkoa kenellekään tai että eihän se ole pois keltään.
      Asia ei kuitenkaan ole näin .

Jos kyseessä olisikin vain pelkkä homoseksuaalinen taipumus, jonka jokainen homo pitäisi vain omana tietonaan, niin silloin se olisikin jotenkin ymmärrettävissä vain yhtenä syntinä muiden syntien joukossa.

Mutta kun siitä on tehty julkinen asia, jota on ryhdytty puolustelemaan, jolle on alettu etsimään hyväksyntää ja laillisuutta ja vieläpä homojärjestöt ovat kerskailleet ja ylpeilleet siitä, niin siitä on tullut yhteiskuntaa tuhoava ja moraalia saastuttava voima. Synti on sellainen asia, jota ei pidä puolustella, vaan siitä pitää tehdä parannus. Muuten siitä joutuu kärsimään koko yhteiskunta ja jokainen sen kansalaisista.

Siinä joutuvat muut ihmiset, vastoin tahtoaan, näkemään, kuulemaan ja lukemaan teoista, jotka iljettävät heitä, ovat heille kauhistus, järkytys, turmelus ja häpeällistä irstautta.. Siinä tehdään pilkkaa niille moraalisille arvoille, joita he ovat aina pitäneet arvokkaina, jaloina, kunniallisina ja pyhinä.

Se loukkaa ihmisiä ja heidän tunteitaan syvästi, kun vääristyneet, luonnonvastaiset tavat ja irstailut asetetaan tasa-arvoiseen asemaan siveellisten ja säädyllisten elämänarvojen ja hyvien tapojen kanssa.

Lapset ja nuoret näkevät kaiken tämän ja saavat sitä kautta väärän elämänmallin. Heidän seksuaalinen kehitys häiriintyy, eivätkä he enää tiedä, mikä on oikein ja mikä väärin. Heidän seksuaalinen identiteettinsä on pois tolaltaan, kuin kompassin osoitin, joka ei enää tiedä, missä on pohjoinen ja missä etelä. Koko yhteiskunta alkaa voida pahoin.

Jokainen tervejärkinen ihminen tietää, että homoseksi on syntiä ja väärin. Sitä ei voi puolustella sellaisilla fraaseilla kuin "rakkaus"."tasa-arvo" tai "suvaitsevaisuus". Syntiä ei pidä laillistaa millään kauneilla isku-lauseilla.

Rakkautta ja tasa-arvoa voi kuka tahansa toteuttaa lukemattomilla eri tavoin. Ei siihen tarvita homosuhteita missään muodossa. Synnille ei myöskää tarvitse, eikä edes saa olla suvaitsevainen. Syntiä pitää vihata, eikä sitä pidä asettaa tasa-arvoiseen asemaan raittiiden elämäntapojen kanssa.

Ihmisinä homoseksualistit tietenkin ansaitsevan saman ihmisarvon kuin muutkin, eikä heitä tule syrjiä. Jeesus Kristus on kuollut heidänkin puolestaan ja haluaa eheyttää heidät terveeseen seksuaalisuuteen.

• Missähän se

Kerrottekos vielä sen Raamatun kohdan, jossa Jeesus selvin sanoin tuomitsi homouden iljettäväksi synniksi, kun minä en sitä nyt onnistunut löytämään?

• Et ehkä älynnyt tätä
        Missähän se kirjoitti:

Kerrottekos vielä sen Raamatun kohdan, jossa Jeesus selvin sanoin tuomitsi homouden iljettäväksi synniksi, kun minä en sitä nyt onnistunut löytämään?

Lues nyt vaikka aluksi kohta jossa Jeesus tuomitsee jopa himoavan katseen. Homoushan syttyy himosta samaa sukupuolta olevaa kohtaan ja sitten tämä himo tuottaa teon mikä on kauhistus Jumalan silmissä.

• Et ehkä älynnyt tätä kirjoitti:

Lues nyt vaikka aluksi kohta jossa Jeesus tuomitsee jopa himoavan katseen. Homoushan syttyy himosta samaa sukupuolta olevaa kohtaan ja sitten tämä himo tuottaa teon mikä on kauhistus Jumalan silmissä.

Voiko vielä tänä päivänäkin olla noin harhaluuloisia kuin tämä "Et ehkä älynnyt tätä"? "Homoushan syttyy himosta samaa sukuopuolta olevaa kohtaan".

Jatka syvää untasi. Homous nimittäin syntyy ja "syttyy" ihan siitä mistä heterouskin. Mielenkiinnosta toista kohtaan. Kun tykkää tosisesta, niin vähitellen homokin alkaa ajatella sitä seksiä. Puhun nyt parisuhteista. En niistä seksihimoista, jossa rypevät sekä heterot että homotkin. Ja kuinka ollakaan, kukaan ei ole tuomisemassa yhtäkään heteromiestä, jotka tekevät samaa "kauhistusta" naistensa kanssa.

• Missähän se
        Et ehkä älynnyt tätä kirjoitti:

Jaa että kun mitään ei löydy, niin keksitään epätoivoisesti selityksiä asian vierestä. Aika säälittävää touhua sellainen. Typerää on myös yrittää selitellä asia joksikin mistä ei ole ollenkaan kysymys. Minä luon useinkin himoavia katseita kaunista ja seksikästä vaimoani kohtaaan ja jos sekin on jonkun typeryksen mielestä syntiä, niin siitä vaan ihan vapaasti.

Mutta kahden ihmisen välisessä rakkaudessa on kyllä kyse jostain ihan muustakin kuin seksuaalisesta vetovoimasta, joka on kauniimpi nimitys tuolle "himolle". Toisilla on sitten kummallinen pakkomielle saada elämän kauniit ja ihanat asiat tuntumaan rumilta ja likaisilta, kuten nyt vaikkapa seksi tai rakkaus. Kumma miten pitää kaikki kauniitkin asiat pakolla saada mahdollisimman rumiksi - mutta sitähän se ahdasmielisin uskonnollisuus aina teettää. Rakkaus on rumaa ja seksi on likaista ja syntiä, jepjep. Ja sitten nämä vielä ihmettelevät miksi heitä pidetään vastenmielisinä pahanilmanlintuina, jotka suut tiukassa mutrussa kieltävät kaiken mikä tekee elämästä elämisen arvoista. Ikuista itkuvirttä vaan veisaamaan.

Ilman seksuaalista vetovoimaa ketkään eivät pariutuisi, eivät heterotkaan, sillä ilman sitä "himoa" miehellä ei seisoisi eikä kukaan saisi lapsiakaan. Mutta jos ollaan kimpassa vielä 30 vuotta tutustumisen jälkeenkin, niin veikkaanpa että se suhteen alun seksuaalinen vetovoima on kummasti hiipunut ja laantunut ja jos silti olllaan vieläkin yhdessä niin miksiköhän? Silloin ei selitykseksi enää kelpaakaan mikään typerä "himo", joka ei muutenkaan kelpaa minkäänlaiseksi selitykseksi.

Ja edelleen siis turhaan odotamme sitä raamatun kohtaa, jossa Jeesus selväsanaisesti tuomitsi homouden.

• Missähän se kirjoitti:

[ Kerrottekos vielä sen Raamatun kohdan, jossa Jeesus selvin sanoin tuomitsi homouden iljettäväksi synniksi, kun minä en sitä nyt onnistunut löytämään? ]

Kerroin siitä, miten ihmiset kokevat homosuhteet. En väittänyt, että Jeesus olisi käyttänyt juuri samoja sanoja.
        Jeesusksen opetuksesta kuitenkin käy selville, että avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. Esim. Matt. 19 luvussa Hän puhuu fariseuksille avioliitosta ja avioerosta seuraavasti:

"Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa loi heidät mieheksi ja naiseksi ja sanoi: Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. ?
        Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

Edellä olevasta Jeesuksen opetuksesta selviää seuraavat asiat:

1. Ihminen luotiin ihmispariksi, jotka ovat eri sukupuolta.

2. Miestä kehoitetaan liittymään vaimoonsa eli toista sukupuolta olevaan henkilöön.

3. Heistä tulee yksi liha. Homoparista ei voi tulla yksi liha, koska he eivät voi olla sukupuoliyhteydessä keskenään.

4. He eivät voi erota toisistaan.

Lisäksi Raamatussa on monia muita kohtia, jotka myös selkeästi osoittavat, että homoseksi on syntiä ja Raamatun vastaista. Esim. 6 käsky: "Älä tee huorin" kieltää kaikki sukupuolisuhteet avioliiton ulkopuolella.

1.Moos.1:28:ssa Jumala kehoitti ensimmistä ihmisparia lisääntymään. Homosuhteessa elävät eivät voi täyttää tätäkään Jumalan käskyä.

3.Moos.20:13:ssa Mooseksen laissa oli kuolemanrangaistus miehelle, joka makasi toisen miehen kanssa seksisuhteessa.

Paavali opettaa 1.Kor.7:2:ssa "Haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa ja kullakin naisella aviomiehensä"
        Hyvin selkeää asiaa, mikä selvästi sulkee pois homosuhteet.

1.Kor.6:9-10:ssä Paavali sanoo, etteivät miehimykset (homot), huorintekijät ja aviorikkojat saa periä Jumalan valtakuntaa.

Ef.5:25:ssä sanotaan: "Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristus rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä."
        Kuinkahan homopari tätäkin kohtaa soveltaa kohdalleen?

Tässä vain osa lukuisista raamatunkohdista, jotka osoittavat homosuhteet Raamatun vastaisiksi. Monissa muissa raamatunkohdissa kehoitetaan myös vaeltamaan ja olemaan siveellisiä ja säädyllisiä,

• Tässähän se
        Missähän se kirjoitti:

Vaikkapa vuorisaarnassa, Matt. 5 <

17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        Matt.19:

4. Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'
        5. ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?
        Ei puhu Jeesus homoista mitään, vain miehestä ja naisesta, sekä täyttämään Jumalan lain.

• Missähän se
        Jaakob kirjoitti:

[ Kerrottekos vielä sen Raamatun kohdan, jossa Jeesus selvin sanoin tuomitsi homouden iljettäväksi synniksi, kun minä en sitä nyt onnistunut löytämään? ]

Kerroin siitä, miten ihmiset kokevat homosuhteet. En väittänyt, että Jeesus olisi käyttänyt juuri samoja sanoja.
        Jeesusksen opetuksesta kuitenkin käy selville, että avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. Esim. Matt. 19 luvussa Hän puhuu fariseuksille avioliitosta ja avioerosta seuraavasti:

"Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa loi heidät mieheksi ja naiseksi ja sanoi: Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. ?
        Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

Edellä olevasta Jeesuksen opetuksesta selviää seuraavat asiat:

1. Ihminen luotiin ihmispariksi, jotka ovat eri sukupuolta.

2. Miestä kehoitetaan liittymään vaimoonsa eli toista sukupuolta olevaan henkilöön.

3. Heistä tulee yksi liha. Homoparista ei voi tulla yksi liha, koska he eivät voi olla sukupuoliyhteydessä keskenään.

4. He eivät voi erota toisistaan.

Lisäksi Raamatussa on monia muita kohtia, jotka myös selkeästi osoittavat, että homoseksi on syntiä ja Raamatun vastaista. Esim. 6 käsky: "Älä tee huorin" kieltää kaikki sukupuolisuhteet avioliiton ulkopuolella.

1.Moos.1:28:ssa Jumala kehoitti ensimmistä ihmisparia lisääntymään. Homosuhteessa elävät eivät voi täyttää tätäkään Jumalan käskyä.

3.Moos.20:13:ssa Mooseksen laissa oli kuolemanrangaistus miehelle, joka makasi toisen miehen kanssa seksisuhteessa.

Paavali opettaa 1.Kor.7:2:ssa "Haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa ja kullakin naisella aviomiehensä"
        Hyvin selkeää asiaa, mikä selvästi sulkee pois homosuhteet.

1.Kor.6:9-10:ssä Paavali sanoo, etteivät miehimykset (homot), huorintekijät ja aviorikkojat saa periä Jumalan valtakuntaa.

Ef.5:25:ssä sanotaan: "Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristus rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä."
        Kuinkahan homopari tätäkin kohtaa soveltaa kohdalleen?

Tässä vain osa lukuisista raamatunkohdista, jotka osoittavat homosuhteet Raamatun vastaisiksi. Monissa muissa raamatunkohdissa kehoitetaan myös vaeltamaan ja olemaan siveellisiä ja säädyllisiä,

Minähän en siis kysynyt, mitä mieltä Mooses tai Paavali olivat homoudesta.

Kysyin kohtaa jossa Jeesus tuomitsi homot ja homoudet.

Edelleenkään ei siis ole mitään löytynyt.

• Mooseksenlait
        Tässähän se kirjoitti:

17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        Matt.19:

4. Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'
        5. ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?
        Ei puhu Jeesus homoista mitään, vain miehestä ja naisesta, sekä täyttämään Jumalan lain.

No jos täällä ruvetaan vetoamaan Mooseksen lakeihin, niin sitten pitää tietenkin johdonmukaisesti noudattaa niitä kaikkia. Eihän sellainen käy, että poimitaan laeista vain ne joita itse halutaan noudattaa, kuin rusinat pullasta, ja unohdetaan kaikki muut lain kohdat. Jos kerran vedotaan Mooseksen lakiin, niin aletaan sitten noudattamaan sitä.

Tämän lain mukaan, jos nainen menee naimisiin, mutta hänessä ei tavata neitsyyden merkkiä, hänet pitää viedä isänsä ovelle ja kivittää siinä kuoliaaksi.
        Velhonaiset taas pitää viedä roviolle poltettaviksi. Ja orjat ja orjattaret, joita saa ottaa naapurikansoista, saa aina pitää orjinaan, kunhan kohtelee heitä hyvin.

Sianlihaa ei saa syödä, se on saastaista. Kuinka monella uskovalla oli jouluna kinkkua pöydässä? Miksi ette noudata lakia???

Kuolemantuomio seuraa myös AINA esimerkiksi jumalanpilkasta, kiroilusta, vanhempiaan vastaan rikkomisesta, väärästä valasta, sapatin eli pyhäpäivän loukkaamisesta, vieraiden jumalien palvonnasta (kaikki muslimit, hindut ja buddhalaiset!) ja koronkiskonnasta. Kylläpä riittäisi pyövelillä töitä! Eipä taitaisi jäädä montaakaan suomalaista henkiin kun tuota aletaan noudattaamaan.

KAIKKIA noita lakeja pitää siis alkaa noudattamaan ja toteuttamaan, jos kerran Mooseksen lain määräykset ovat edelleenkin voimassa. Eikä auta siinä yhtään selitellä, että tuo on kohtuutonta ja epäinhimillistä, vaan lakia on tinkimättä noudatettava kuten se on kirjoitettukin. Ei sieltä voi vain poimia yhtä lakia ja päättää että no enPÄ piittaa noista muista ikävistä, mutta noudatan tätä yhtä.

Koskas aloitetaan ekat kivitykset ja roviolla polttamiset ja mestaukset??

• Just joo!
        Mooseksenlait kirjoitti:

No jos täällä ruvetaan vetoamaan Mooseksen lakeihin, niin sitten pitää tietenkin johdonmukaisesti noudattaa niitä kaikkia. Eihän sellainen käy, että poimitaan laeista vain ne joita itse halutaan noudattaa, kuin rusinat pullasta, ja unohdetaan kaikki muut lain kohdat. Jos kerran vedotaan Mooseksen lakiin, niin aletaan sitten noudattamaan sitä.

Tämän lain mukaan, jos nainen menee naimisiin, mutta hänessä ei tavata neitsyyden merkkiä, hänet pitää viedä isänsä ovelle ja kivittää siinä kuoliaaksi.
        Velhonaiset taas pitää viedä roviolle poltettaviksi. Ja orjat ja orjattaret, joita saa ottaa naapurikansoista, saa aina pitää orjinaan, kunhan kohtelee heitä hyvin.

Sianlihaa ei saa syödä, se on saastaista. Kuinka monella uskovalla oli jouluna kinkkua pöydässä? Miksi ette noudata lakia???

Kuolemantuomio seuraa myös AINA esimerkiksi jumalanpilkasta, kiroilusta, vanhempiaan vastaan rikkomisesta, väärästä valasta, sapatin eli pyhäpäivän loukkaamisesta, vieraiden jumalien palvonnasta (kaikki muslimit, hindut ja buddhalaiset!) ja koronkiskonnasta. Kylläpä riittäisi pyövelillä töitä! Eipä taitaisi jäädä montaakaan suomalaista henkiin kun tuota aletaan noudattaamaan.

KAIKKIA noita lakeja pitää siis alkaa noudattamaan ja toteuttamaan, jos kerran Mooseksen lain määräykset ovat edelleenkin voimassa. Eikä auta siinä yhtään selitellä, että tuo on kohtuutonta ja epäinhimillistä, vaan lakia on tinkimättä noudatettava kuten se on kirjoitettukin. Ei sieltä voi vain poimia yhtä lakia ja päättää että no enPÄ piittaa noista muista ikävistä, mutta noudatan tätä yhtä.

Koskas aloitetaan ekat kivitykset ja roviolla polttamiset ja mestaukset??

"Koskas aloitetaan ekat kivitykset ja roviolla polttamiset ja mestaukset?? "

Kun Jeesus saapuu niin kirjat avataan .... ja sitten katotaan onko sovitus Jeesuksessa kunnossa.

Eli meidän ei nyt tarvi kivitellä eikä poltella ketään - meidän tehtävä on kertoa evankeliumia synnistä ja armosta sillai kuin Jumala sen esiintuo sanassaan. Amen

• Tässähän se kirjoitti:

Matt.19:

Niin JAAKOB. Se on juuri niin, että kiertelet Jeesuksen sanoja itsellesi sopivasti. Tältä Kirkko kuulolla- palstalta on käynyt selväksi että homous on pahin synti maan päällä. Ei ole homouden kieltämistä jyrkin sanoin, jos sanoo Jeesuksen puhuneen miehestä ja naisesta.

Jos JAAKOB ja PERTSA teksisivät kuten Jeesus, niin tekin tuomitsisitte homot kuten Jeesus: käyttyäsitte vain miehen ja naisen yhdistäviä sanoja. Jos Jeesus olisi tuominnut homouden kuten te, niin jokaisessa evankelimissa olisi sivukaupalla Jeesuksen jyrkkiä tuomion sanoja homoille. Mutta siellä ei ole yhtään sanaa. Te siis ette sano kuten Jeesus. Olette pelkkiä rakkikoiria.

• znxnxxn

Voiko vielä tänä päivänäkin olla noin harhaluuloisia kuin tämä "Et ehkä älynnyt tätä"? "Homoushan syttyy himosta samaa sukuopuolta olevaa kohtaan".

Jatka syvää untasi. Homous nimittäin syntyy ja "syttyy" ihan siitä mistä heterouskin. Mielenkiinnosta toista kohtaan. Kun tykkää tosisesta, niin vähitellen homokin alkaa ajatella sitä seksiä. Puhun nyt parisuhteista. En niistä seksihimoista, jossa rypevät sekä heterot että homotkin. Ja kuinka ollakaan, kukaan ei ole tuomisemassa yhtäkään heteromiestä, jotka tekevät samaa "kauhistusta" naistensa kanssa.

Ei heteromieskään saa koskea seurustelukumppaniinsa tai avovaimoonsa seksuaalisessa mielessä. Avioliitossa se on toki luonnollista.

Niin JAAKOB. Se on juuri niin, että kiertelet Jeesuksen sanoja itsellesi sopivasti. Tältä Kirkko kuulolla- palstalta on käynyt selväksi että homous on pahin synti maan päällä. Ei ole homouden kieltämistä jyrkin sanoin, jos sanoo Jeesuksen puhuneen miehestä ja naisesta.

Jos JAAKOB ja PERTSA teksisivät kuten Jeesus, niin tekin tuomitsisitte homot kuten Jeesus: käyttyäsitte vain miehen ja naisen yhdistäviä sanoja. Jos Jeesus olisi tuominnut homouden kuten te, niin jokaisessa evankelimissa olisi sivukaupalla Jeesuksen jyrkkiä tuomion sanoja homoille. Mutta siellä ei ole yhtään sanaa. Te siis ette sano kuten Jeesus. Olette pelkkiä rakkikoiria.

[ Niin JAAKOB. Se on juuri niin, että kiertelet Jeesuksen sanoja itsellesi sopivasti. Tältä Kirkko kuulolla- palstalta on käynyt selväksi että homous on pahin synti maan päällä. Ei ole homouden kieltämistä jyrkin sanoin, jos sanoo Jeesuksen puhuneen miehestä ja naisesta ]

Jos Jeesus opettaa, että avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto, niin se tarkoittaa täsmälleen samaa kuin, että avioliitto EI OLE kahden samaa sukupuolta olevan liitto. Ei sitä tarvvitse enää erikseen mainita.

Toiseksi, miksi juuri Jeesuksen pitäisi se sanoa. Kyllä apostolien ja muiden Jumalan valtuuttamien henkilöiden sana on yhtä lailla pätevä. Heidät nimenomaan valtuutettiin jatkamaan sitä työtä, jonka Jeesus aloitti.

Kun Jeesus oli ilmestynyt Saulukselle (Paavali) Damaskon tiellä ja Paavali oli sen seurauksena tullut uskoon, ilmestyi Herra myöhemmin Ananias nimiselle henkilölle ja kehoitti häntä menemään Paavalin luokse sanoen, että hän (Paavali= oli Hänelle (Herralle) VALITTU ASE.
        Paavali oli siten erityisen valtuutettu toimimaan Jeesuksen nimissä.

Kolmanneksi, kyllä jokainen rehellinen ihminen tietää, että homosuhteet ovat syntiä, vaikka ei olisi koskaan edes kuullut sanaa Raamattu. Jumala on juurruttanut sen ihmisen tietoisuuteen niin selvin sanoin, että joka ikinen kansa ja kulttuuri on aina ja kaikkialla sen tiennyt. Sen tietävät homot itsekin, mutta väittävät jääräpäisesti vastaan,koska eivät halua tehdä parannusta synnistään.
        Sen tietävät jopa eläimetkin. Luulisi jokaisen suomalaisen nyt olevan viisaudessa edes eläinten tasolla..

• Jaakob kirjoitti:

[ Niin JAAKOB. Se on juuri niin, että kiertelet Jeesuksen sanoja itsellesi sopivasti. Tältä Kirkko kuulolla- palstalta on käynyt selväksi että homous on pahin synti maan päällä. Ei ole homouden kieltämistä jyrkin sanoin, jos sanoo Jeesuksen puhuneen miehestä ja naisesta ]

Jos Jeesus opettaa, että avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto, niin se tarkoittaa täsmälleen samaa kuin, että avioliitto EI OLE kahden samaa sukupuolta olevan liitto. Ei sitä tarvvitse enää erikseen mainita.

Toiseksi, miksi juuri Jeesuksen pitäisi se sanoa. Kyllä apostolien ja muiden Jumalan valtuuttamien henkilöiden sana on yhtä lailla pätevä. Heidät nimenomaan valtuutettiin jatkamaan sitä työtä, jonka Jeesus aloitti.

Kun Jeesus oli ilmestynyt Saulukselle (Paavali) Damaskon tiellä ja Paavali oli sen seurauksena tullut uskoon, ilmestyi Herra myöhemmin Ananias nimiselle henkilölle ja kehoitti häntä menemään Paavalin luokse sanoen, että hän (Paavali= oli Hänelle (Herralle) VALITTU ASE.
        Paavali oli siten erityisen valtuutettu toimimaan Jeesuksen nimissä.

Kolmanneksi, kyllä jokainen rehellinen ihminen tietää, että homosuhteet ovat syntiä, vaikka ei olisi koskaan edes kuullut sanaa Raamattu. Jumala on juurruttanut sen ihmisen tietoisuuteen niin selvin sanoin, että joka ikinen kansa ja kulttuuri on aina ja kaikkialla sen tiennyt. Sen tietävät homot itsekin, mutta väittävät jääräpäisesti vastaan,koska eivät halua tehdä parannusta synnistään.
        Sen tietävät jopa eläimetkin. Luulisi jokaisen suomalaisen nyt olevan viisaudessa edes eläinten tasolla..

JAAKOB.- "Miksi juuri Jeesuksen pitäisi se sanoa". Siis homojen tuomio.

Juuri siksi, Jaakob, että muuten ne kaikki homovastaiset sanat ovat juuri tavallisten ihmisten ajatuksia. Jeesusta pidetään Jumalana, joten tosi ihmeellistä, jos hän ei pitänyt homojen syntien varoittamista tarpeellisena. Synnin asiantuntijana.

Ja siksi vaikuttaa hyvin erikoiselta, että myös JAAKOB ottaa asiakseen kertoa homojen synneistä, kuten muutikin IHMISET. Jumalakaan ei Raamatun mukaan kieltänyt muuta kuin makaamisen miehen kanssa. Ihmiset ovat siis kieltäneet homoilta kaiken, ei Jumala ja Jeesus. Eli mihin perustat väitteesi, JAAKOB?

Huomaan, ettet ole lukenut Paavalia mitenkään, kun et ole havalnnut, että hän on erittäin omahyväinen, ja sanoo muille ohjeita, mutta tekee itse päinvastoin. Sen lisäksi Paavali ei tiennyt, että maailma ei loppunut silloin, on kertonut ettei kirjoita aina Herran mielen mukaan ja syyllistyi ankaraan mustamaalamiseen ja väärän todistukseen Room 1:29-31. Siksi pidän ihmeellisenä, että Paavalia pidetään jalustalla. Minusta hän on aivan tavallinen tallaja. Sen voi todeta Paavalin kirjoituksista.

Mutta olen todennut sinut jo kummajaiseksi, kuten tämäkin, kun vertaat homojen viisautta eläinten viisauteen, jos eivät ymmärrä tehdä parannusta. Olet ala-arvoinen ja omahyväinen. Et eroa juurikaan Paavalista.

• Jaakob sanoi :
        Lapset ja nuoret näkevät kaiken tämän ja saavat sitä kautta väärän elämänmallin. Heidän seksuaalinen kehitys häiriintyy, eivätkä he enää tiedä, mikä on oikein ja mikä väärin. Heidän seksuaalinen identiteettinsä on pois tolaltaan, kuin kompassin osoitin, joka ei enää tiedä, missä on pohjoinen ja missä etelä. Koko yhteiskunta alkaa voida pahoin.

Voit olla tyytyväinen sillä sivuston jumalattomat ovat muistaneet sinua jo
        seitsemällä miinnuksella.

JAAKOB.- "Miksi juuri Jeesuksen pitäisi se sanoa". Siis homojen tuomio.

Juuri siksi, Jaakob, että muuten ne kaikki homovastaiset sanat ovat juuri tavallisten ihmisten ajatuksia. Jeesusta pidetään Jumalana, joten tosi ihmeellistä, jos hän ei pitänyt homojen syntien varoittamista tarpeellisena. Synnin asiantuntijana.

Ja siksi vaikuttaa hyvin erikoiselta, että myös JAAKOB ottaa asiakseen kertoa homojen synneistä, kuten muutikin IHMISET. Jumalakaan ei Raamatun mukaan kieltänyt muuta kuin makaamisen miehen kanssa. Ihmiset ovat siis kieltäneet homoilta kaiken, ei Jumala ja Jeesus. Eli mihin perustat väitteesi, JAAKOB?

Huomaan, ettet ole lukenut Paavalia mitenkään, kun et ole havalnnut, että hän on erittäin omahyväinen, ja sanoo muille ohjeita, mutta tekee itse päinvastoin. Sen lisäksi Paavali ei tiennyt, että maailma ei loppunut silloin, on kertonut ettei kirjoita aina Herran mielen mukaan ja syyllistyi ankaraan mustamaalamiseen ja väärän todistukseen Room 1:29-31. Siksi pidän ihmeellisenä, että Paavalia pidetään jalustalla. Minusta hän on aivan tavallinen tallaja. Sen voi todeta Paavalin kirjoituksista.

Mutta olen todennut sinut jo kummajaiseksi, kuten tämäkin, kun vertaat homojen viisautta eläinten viisauteen, jos eivät ymmärrä tehdä parannusta. Olet ala-arvoinen ja omahyväinen. Et eroa juurikaan Paavalista.

jokkeri sanoi :
        Olet ala-arvoinen ja omahyväinen. Et eroa juurikaan Paavalista.
        _______
        Paavali oli pakanain Apostoli ja sinä helsinkiläinen homo.

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :
        Olet ala-arvoinen ja omahyväinen. Et eroa juurikaan Paavalista.
        _______
        Paavali oli pakanain Apostoli ja sinä helsinkiläinen homo.

PERTA. Siis saa olla ala-arvoinen toisten mustamaalaaja ja panettelija, sekä omahyväinen itsensä kehuskelija, kunhan on vain " Paavali, pakanain apostoli?"

No ,tämä kertoo paljon, siitä mitä kukin pitää hyväksyttävänä ja arvostettuna käytöksenä. Minä arvostan aivan toisenlaista käytöstä. Mutta eihän helsinkiläisen homon arvostukset paljon paina.

jokkeri
        ______
        Tuossakin puhutaan niistä sinun parisuhteistasi.

HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri
        ______
        Tuossakin puhutaan niistä sinun parisuhteistasi.

3.Mooseksen kirja:

3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus

PERTSA. Miksi kirjoitat tästä aiheesta aina uudestaan? Onko sinusta heteroparisuhteetkin sellaisia, että kun makaa, niin siinä se parisuhde on?

Kuulostaa lähinnä huvittavalta ajaukselta. Sanot olevasi Jumalan asialla. Haluatko siis antaa Jumalasta huonon kuvan vai halutko että sinua pidetään vähemmän käsittävänä ihmisenä?

Onko sinusta todellakin makaaminen sama kuin parisuhde? Ei kaikki homot makaa, joten heillä ei voi olla parisuhdettakaan? Teet itsesi naurunalaiseksi!

• Missähän se kirjoitti:

Jaa että kun mitään ei löydy, niin keksitään epätoivoisesti selityksiä asian vierestä. Aika säälittävää touhua sellainen. Typerää on myös yrittää selitellä asia joksikin mistä ei ole ollenkaan kysymys. Minä luon useinkin himoavia katseita kaunista ja seksikästä vaimoani kohtaaan ja jos sekin on jonkun typeryksen mielestä syntiä, niin siitä vaan ihan vapaasti.

Mutta kahden ihmisen välisessä rakkaudessa on kyllä kyse jostain ihan muustakin kuin seksuaalisesta vetovoimasta, joka on kauniimpi nimitys tuolle "himolle". Toisilla on sitten kummallinen pakkomielle saada elämän kauniit ja ihanat asiat tuntumaan rumilta ja likaisilta, kuten nyt vaikkapa seksi tai rakkaus. Kumma miten pitää kaikki kauniitkin asiat pakolla saada mahdollisimman rumiksi - mutta sitähän se ahdasmielisin uskonnollisuus aina teettää. Rakkaus on rumaa ja seksi on likaista ja syntiä, jepjep. Ja sitten nämä vielä ihmettelevät miksi heitä pidetään vastenmielisinä pahanilmanlintuina, jotka suut tiukassa mutrussa kieltävät kaiken mikä tekee elämästä elämisen arvoista. Ikuista itkuvirttä vaan veisaamaan.

Ilman seksuaalista vetovoimaa ketkään eivät pariutuisi, eivät heterotkaan, sillä ilman sitä "himoa" miehellä ei seisoisi eikä kukaan saisi lapsiakaan. Mutta jos ollaan kimpassa vielä 30 vuotta tutustumisen jälkeenkin, niin veikkaanpa että se suhteen alun seksuaalinen vetovoima on kummasti hiipunut ja laantunut ja jos silti olllaan vieläkin yhdessä niin miksiköhän? Silloin ei selitykseksi enää kelpaakaan mikään typerä "himo", joka ei muutenkaan kelpaa minkäänlaiseksi selitykseksi.

Ja edelleen siis turhaan odotamme sitä raamatun kohtaa, jossa Jeesus selväsanaisesti tuomitsi homouden.

Missähän se sanoi :
        ________
        Saatte kyllä sen tietää välittömästi kuolemanne jälkeen.
        Eiväthän teille kelpaa Raamatun kohdat joita teille on tuotu,koska homothan
        eivät hyväksy ja tunnusta suurinta osaa Raamatusta kuten ovat asiat
        muittenkin jumalattomien kohdalla.
        Paavali ja Mooses eivät kelpaa ja Jeesuksen sanatkaan eivät kelpaa.

Tuossa Jeesus kertoo lain olevan aina voimassa :

Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään

ja tuossa alla on sitten sitä lakia josta Jeesus puhui :

3.Mooseksen kirja:

3.Mooseksen kirja:

• Jokainen tervejärkinen ihminen tietää, että homoseksi on syntiä

ai ?
      Kuka määrittelee mikä on syntiä?

Entä jos se joku määrittelisi että heterous on syntiä?
      Olisiko se heterous silloin syntiä?

• [ Kuka määrittelee mikä on syntiä?

Olisiko se heterous silloin syntiä ]

Jumala määrittelee mikä on syntiä ja mikä ei.

• Huh!
        Jaakob kirjoitti:

[ Kuka määrittelee mikä on syntiä?

Olisiko se heterous silloin syntiä ]

Jumala määrittelee mikä on syntiä ja mikä ei.

Eli edes noin puolet (ellei enemmänkin) kansasta voi ainakin unohtaa koko asian, sillä heillä ei ole synnin käsitettä elämässään. On "vain" moraali ja etiikka, joista kumpikaan ei suoralta kädeltä kiellä kahden aikuisen täysipäisen ihmisen välistä rakkautta ja sen osoitusta seksin kautta.

• Huh! kirjoitti:

Eli edes noin puolet (ellei enemmänkin) kansasta voi ainakin unohtaa koko asian, sillä heillä ei ole synnin käsitettä elämässään. On "vain" moraali ja etiikka, joista kumpikaan ei suoralta kädeltä kiellä kahden aikuisen täysipäisen ihmisen välistä rakkautta ja sen osoitusta seksin kautta.

[ Eli edes noin puolet (ellei enemmänkin) kansasta voi ainakin unohtaa koko asian, sillä heillä ei ole synnin käsitettä elämässään. On "vain" moraali ja etiikka, joista kumpikaan ei suoralta kädeltä kiellä kahden aikuisen täysipäisen ihmisen välistä rakkautta ja sen osoitusta seksin kautta ]

Jokainen ihminen, joka haluaa olla rehellinen, tietää, että homosuhteet ovat syntiä ja väärin. Sen tietävät varmasti homoseksualistit itsekin, mutta kaikki eivät halua luopua homoudestaan, vaan puolustelevat sitä ja jopa ylpeilevät sillä.

Osa homoista kuitenkin tunnustaa sen synniksi, pyytää sitä anteeksi Jumalalta ja haluaa eheytyä siitä Jumalan avulla.
        Näille homoille Jumala antaa heidän syntinsä anteeksi.

• ...
        Jaakob kirjoitti:

[ Eli edes noin puolet (ellei enemmänkin) kansasta voi ainakin unohtaa koko asian, sillä heillä ei ole synnin käsitettä elämässään. On "vain" moraali ja etiikka, joista kumpikaan ei suoralta kädeltä kiellä kahden aikuisen täysipäisen ihmisen välistä rakkautta ja sen osoitusta seksin kautta ]

Jokainen ihminen, joka haluaa olla rehellinen, tietää, että homosuhteet ovat syntiä ja väärin. Sen tietävät varmasti homoseksualistit itsekin, mutta kaikki eivät halua luopua homoudestaan, vaan puolustelevat sitä ja jopa ylpeilevät sillä.

Osa homoista kuitenkin tunnustaa sen synniksi, pyytää sitä anteeksi Jumalalta ja haluaa eheytyä siitä Jumalan avulla.
        Näille homoille Jumala antaa heidän syntinsä anteeksi.

Jumala on vastuussa meidän synneistä :)

• ltttthtt

Älä saivartele. Heteroseksuaalisuus on normaali asia. Toki sekin voi helposti vääristyä jos sitä ei toteuteta oikeassa yhteydessä (avioliitossa).

• PSARI

...,
      kyllä jokainen ihminen vastaa itse omista synneistään - ei niitä voi Jumalan harteille tunkea.

Jeesuskin sovitti ainoastaan oman aikansa ja oman kristittyjen lahkonsa synnit ottamalla syyt niskoilleen näiden tekemistä synneistä, mutta ei Jeesuksen syntien sovitus enää muiden aikakausien ihmisiä koske.

Jokainen ihminen kantaa kaikki tekonsa mukanaan kuolemaansa asti, jolloin hänen syntinsä käsitellään.

• KaikkiOnSovitettu

Mitä sinä höpiset?
        Ettäkö "Jeesuskin sovitti ainoastaan oman aikansa ja oman kristittyjen lahkonsa synnit "

Kuule! Jeesus sovitti koko maailman synnit Aadamista viimeiseen maanpäällä elävään ihmiseen asti!

• ...
        KaikkiOnSovitettu kirjoitti:

Mitä sinä höpiset?
        Ettäkö "Jeesuskin sovitti ainoastaan oman aikansa ja oman kristittyjen lahkonsa synnit "

Kuule! Jeesus sovitti koko maailman synnit Aadamista viimeiseen maanpäällä elävään ihmiseen asti!

Me voidaan laittaa kaikki syyt Jumalan niskoille, koska hän on vastuussa kaikesta.

• PSARI

Älä ylläty,
        kiitos sinulle, kun mainostat tuota etunimeäni ja samalla tulet mainostaneeksi PSARO kirjaani, sillä kun aloit kirjoitella tänne tuota etunimeäni, niin kirjaani on myyty sen jälkeen useita tuhansia kappaleita,

joten harvinaisen paljon kiitoksia sinulle!

Ihmisiä kiinnostaa näköjään suuresti, mitä muuta kirjoittelen kuin näitä tekstejä tälle palstalle. No nyt täytyy jatkaa taas tuon uusien kirjojeni parissa.

• PSARI
        PSARI kirjoitti:

Älä ylläty,
        kiitos sinulle, kun mainostat tuota etunimeäni ja samalla tulet mainostaneeksi PSARO kirjaani, sillä kun aloit kirjoitella tänne tuota etunimeäni, niin kirjaani on myyty sen jälkeen useita tuhansia kappaleita,

joten harvinaisen paljon kiitoksia sinulle!

Ihmisiä kiinnostaa näköjään suuresti, mitä muuta kirjoittelen kuin näitä tekstejä tälle palstalle. No nyt täytyy jatkaa taas tuon uusien kirjojeni parissa.

Anteeksi kirjoitusvirhe, kahta tietsikkaa ei pitäisi pitää auki yhtäaikaa ja kirjoittaa molempiin samoihin aikoihin, kun sormet eivät osu aina oikeille näppäimille.

Kirjan nimi on siis PSARI ei psaro.

• turhaa ankaruutta
    • Ei voi mittää

No kun se niin luonnonvastaista...

• hgjhgjhgjhj

G4ys
      30.1.2012 12:01

>>>Homoudesta vielä...Miksi se on niin kauhea asia? En näe siinä mitään pahaa, kun ei se minuun vaikuta millään lailla.

• Juutas Käkriäinen

"Homoseksuaalisuuden pelko alkoi identiteettikriisistä

Muinaisina aikoina homoseksuaalisuus ei ollut puheenaihe eikä mikään.

Tai jos oli, sanoissa kuulsi kunnioitus. Homofobia syntyi vasta parisataa
      vuotta sitten tarkkojen nais- ja miesroolien murtuessa."

http://www.tiede.fi/artikkeli/346/homoseksuaalisuuden_pelko_alkoi_identiteettikriisi

Tiede lehdessä 7/2002 julkaistiin varsin asillinen katsaus homouteen. Nyt se artikkeli näkyy olevan luettavissa tiede-lehden verkkosivuilla. Kannattaa lukea.

• jaube

Jos sanon oman mielipiteeni tähän, niin mielestäni, mitään kirjoja lukematta tai uskontoja katsomatta, mies ja mies ei vain sovi yhteen. Ja ihan luonnottomalta se tuntuukin. Samoin nainen ja nainen. En näe sille mitään syytä etteikö mies saisi rakastaa toista miestä, tai nainen toista naista, mutta mielestäni rakkaus on aivan eri asia, kuin kahden miehen, tai kahden naisen valinen sukupuoliyhteys. On mielestäni kyse vain koiramaisten himojen tyydyttämisestä, eikä se kuullosta hyvältä ollenkaan.

Vielä korostan, rakkaudessa ei ole mitään vikaa, ainoastaan kahden samaa sukupuolta edustavan ihmisen sukupuoliyhteydessä on iso ERROR.

• 19+8

Kaikille teille jotka vihaatte tai ette vihaa homoja:
      tehkää elämässänne ihan mitä vaan onnenne eteen niin kauan kun ette tule muiden onnen eteen. eli sillä asenteella että ei vahingoiteta muita. homot eivät vahingoita toisiaan tai yhteiskuntaa, itseasiassa päinvastoin, tuovat vain lisää rakkautta maailmaan! mutta esim pedofiilit on sitten eri juttu, he oikeasti pilaavat ihmisten elämän.
      miettikää ketä vastustatte, teette kaikki itsekkin arkielämän virheitä joten muita ei kuuluu tuomita, itsensä vain.
      teille jeesustelijoille: jumala on rakkaus ihmisen sisällä, ei tuomitseva voima(oma tulkinta vaikka olenkkn ateisti). naisia kyllä pannaan perseeseen ja suuhun onko tämäkin sitten syntiä jos homoseksi on?
      sitten viellä oman kannan selvennys, rakastakaa kaikki toisianne ja nauttikaa elämästänne. miettikää omaa napaa ja miten itse voitte tehdä oman ja muiden elämän paremmaksi älkääkä syynätkö muita.
      et semmosta:)))

• eille jeesustelijoille: jumala on rakkaus ihmisen sisällä, ei tuomitseva voima(oma tulkinta vaikka olenkkn ateisti).
        ________
        Jumala on myös tuo rakkaus kuten sanoit , mutta synnin Hän tuomitsee.
        Olet varmaan aikoinaan luopunut uskostasi sen verran totta tuo puheesi oli.
        Jumalahan asettaa Pyhän Henkensä asumaan valituissaan sinetiksi ja
        lunastuksemme lupaukseksi.

Hän tarjoaa meille pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa ja joko otamme
        sen vastaan tai sitten emme.

Ilmaista lounasta ei kuitenkaan ole vaan toki syntielämästä pitää luopua
        ja sen teet mielelläsi jos aidosti uskossa olet.

____

3.Mooseksen kirja:

3.Mooseksen kirja:

• kerro lisää
        pertsa2012 kirjoitti:

eille jeesustelijoille: jumala on rakkaus ihmisen sisällä, ei tuomitseva voima(oma tulkinta vaikka olenkkn ateisti).
        ________

____

3.Mooseksen kirja:

3.Mooseksen kirja:

Kyllä Pera vanhana g-miehenä tuntee nää juustot

• kerro lisää kirjoitti:

Kyllä Pera vanhana g-miehenä tuntee nää juustot

kerro lisää
        _________
        Tuossa kerron vähän lisää :

Tämä sama ketju
        pertsa2012 3.4.2012 11:41

• 19+8
        pertsa2012 kirjoitti:

eille jeesustelijoille: jumala on rakkaus ihmisen sisällä, ei tuomitseva voima(oma tulkinta vaikka olenkkn ateisti).
        ________

____

3.Mooseksen kirja:

3.Mooseksen kirja:

olen kuulunut kirkkoon mutta erosin juuri sillä täytin 18. tiede on ainoa joka antaa minulle vastauksia mutta rakkautta pidän edelleen jonakin vähän yliluonnollisena. minulla on monta homo ystävää enkä voinut hyväksyä kirkon kantaa heistä. en myöskään tajua monien muiden kristinuskon periaatteiden päälle(ei seksiä ennen avioliittoa esim) mutta raamatussa on monia asioita mitä mietin jokapäiväisessä elämässä(kohtele muita niin kuin itse haluat tulla kohdelluksi jne)

mitä minä en ymmärrä on se miksi pitää edes puuttua siihen mitä muut ihmiset yksityiselämässään tekevät. minusta muiden tuomitseminen ja asioihin puuttuminen on "synti". tietenkin tilanne on eri jos huomaa että lapsen kaveria hakataan kotona jne. silloin voi puuttua. ei myöskään tarvitse olla tekemisissä sen kanssa mistä ei pidä. te joilla on jonkun asteen homoviiha: pysykää jooko heistä vaikka sitten kaukana, kukaan ei hyödy mitään siitä että homoja esim tällä palstalla haukutaan, siitä he eivät muutu eikä tarvitsekkaan muuttua:) se että täällä porukka väittää että homous on vain himon suhde, jos ette itse ole homoja, ette siitä tiedä mitään. älkää ikinä a) puhuko mistä ette tiedä b) yleistä...

• 19+8 kirjoitti:

olen kuulunut kirkkoon mutta erosin juuri sillä täytin 18. tiede on ainoa joka antaa minulle vastauksia mutta rakkautta pidän edelleen jonakin vähän yliluonnollisena. minulla on monta homo ystävää enkä voinut hyväksyä kirkon kantaa heistä. en myöskään tajua monien muiden kristinuskon periaatteiden päälle(ei seksiä ennen avioliittoa esim) mutta raamatussa on monia asioita mitä mietin jokapäiväisessä elämässä(kohtele muita niin kuin itse haluat tulla kohdelluksi jne)

mitä minä en ymmärrä on se miksi pitää edes puuttua siihen mitä muut ihmiset yksityiselämässään tekevät. minusta muiden tuomitseminen ja asioihin puuttuminen on "synti". tietenkin tilanne on eri jos huomaa että lapsen kaveria hakataan kotona jne. silloin voi puuttua. ei myöskään tarvitse olla tekemisissä sen kanssa mistä ei pidä. te joilla on jonkun asteen homoviiha: pysykää jooko heistä vaikka sitten kaukana, kukaan ei hyödy mitään siitä että homoja esim tällä palstalla haukutaan, siitä he eivät muutu eikä tarvitsekkaan muuttua:) se että täällä porukka väittää että homous on vain himon suhde, jos ette itse ole homoja, ette siitä tiedä mitään. älkää ikinä a) puhuko mistä ette tiedä b) yleistä...

19 8 sanoi :
        olen kuulunut kirkkoon mutta erosin juuri sillä täytin 18. tiede on ainoa joka antaa minulle vastauksia mutta rakkautta pidän edelleen jonakin vähän yliluonnollisena. minulla on monta homo ystävää enkä voinut hyväksyä kirkon kantaa heistä. en myöskään TAJUA monien muiden kristinuskon periaatteiden päälle(ei seksiä ennen avioliittoa esim) mutta raamatussa on monia asioita mitä mietin jokapäiväisessä elämässä(kohtele muita niin kuin itse haluat tulla kohdelluksi jne)
        ________
        Ikäsi onkin selitys "tajuttomuuteesi."

• 19+8
        pertsa2012 kirjoitti:

19 8 sanoi :
        olen kuulunut kirkkoon mutta erosin juuri sillä täytin 18. tiede on ainoa joka antaa minulle vastauksia mutta rakkautta pidän edelleen jonakin vähän yliluonnollisena. minulla on monta homo ystävää enkä voinut hyväksyä kirkon kantaa heistä. en myöskään TAJUA monien muiden kristinuskon periaatteiden päälle(ei seksiä ennen avioliittoa esim) mutta raamatussa on monia asioita mitä mietin jokapäiväisessä elämässä(kohtele muita niin kuin itse haluat tulla kohdelluksi jne)
        ________

onneksi tässä on koko elämä aikaa tajuta mutta tuskin enään uskoon palaan:) olen onnellisempi näin

• 19+8
        pertsa2012 kirjoitti:

19 8 sanoi :
        ________

ja siis se vielä että siinä olet oikeassa että raamatussa lukee että homous on synti. sitä on turha kieltää kun sielä se ihan selvästi lukee. perustelut vaan puuttuu niin kuin kaikkiin muihinkin kysymyksiini liittyen kristinuskoon ja siinä syy miksi tuon uskon jätinkin

• 19+8 kirjoitti:

ja siis se vielä että siinä olet oikeassa että raamatussa lukee että homous on synti. sitä on turha kieltää kun sielä se ihan selvästi lukee. perustelut vaan puuttuu niin kuin kaikkiin muihinkin kysymyksiini liittyen kristinuskoon ja siinä syy miksi tuon uskon jätinkin

19 8 sanoi :
        ja siis se vielä että siinä olet oikeassa että raamatussa lukee että homous on synti. sitä on turha kieltää kun sielä se ihan selvästi lukee.
        _________
        Kas , kas , tuota ei tämän saitin valepapeista vielä ole tuossa muodossa
        kukaan tunnustanut :-)
        Sinun onkin syytä pitää tuonkaltainen rehellinen asenne asioihin.
        Jos siis aina pidät valehtelua kauhistuksena niin silloin sinua kunnioittavat
        jopa valehtelijat.
        Kun sinusta tulee Herran palvelija niin siinä onkin valepapeilla tukalat olot.

Lycka till !
        Jumala siunatkoon etsimistäsi !

• 19-8
    • Teresa

En ihan kaikkea jaksanut lukea mutta

PERTSA TODELLAKIN ON OIKEASSA siinä asiassa että akti miesten/naisten välillä on RAAMATUN mukaan synti. Itse homo/lesbo on yksi ihminen jolla on oikeus rakkauteen kuten muillakin. Rakkaus vaan olisi hyvä hakea muualta.

Tavallaan siis Mono &co. on oikeassa että Jeesus rakastaa homojakin mutta en todellakaan vihkisi/siunaisi suhdetta. Kun Jumala siitä rankaisee on rakkaus kaukana.

Miinustelkaa ihan rauhassa mutta totuuden näkee jos vaan haluaa.

• Tästä on niin paljon jauhettu, mutta sanon sen vielä. Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Tämä on se alkuperäinen parisuhdemalli. Homous on poikkeavuus siitä, ja synti ja kauhistus Jumalan silmissä.
      Vaikka homous on syntiä, Jumala rakastaa homoa niinkuin kaikkia muitakin syntisiä ihmisiä. Synnit on mahdollisuus saada anteeksi, kun ihminen haluaa tehdä parannuksen ja katuu syntejään. Jokaiselle katuvaiselle syntiselle kuuluu armo.

• Ma5a

Jumala loi miehelle g-pisteen peppuun homoseksiä varten?

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysynkin sinulta nyt...

Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      47
      4374
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      111
      3526
    3. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      39
      1835
    4. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      106
      1763
    5. Nainen, vaikka kaikki on

ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      13
      1527
    6. Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?

Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin
      Maailman menoa
      119
      1501
    7. HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä

Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki
      Ikävä
      8
      1234
    8. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      77
      1215
    9. Ihan pelästyin kun sut

näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      109