Jälkiruoan nimi?

Maistui.

Pari viikkoa sitten oli aamu-tvn ruokaohjelmassa todella helppo jälkiruoka.

Siinä lämmitettiin paksua kermaa ja sekaan laitettiin runsaasti sokeria. Ei kiehauttamista, kattila pois liedeltä ja sekaan sitruunan mehu. Sitten seos kaadettiin jälkiruokamaljoihin ja pantiin hyytymään jääkaappiin.

Kokeilin itse samaa. Käytin lisäksi myös vanilliinisokeria. Seos hyytyi kauniisti ilman liivatetta tms. apuainettakin parissa tunnissa. Laitoin kyllä reilusti sokeria, vähempikin olisi riittänyt. Liikaa makeutta tasoittelin laittamalla sokeroimattomia vadelmia hyytelön päälle.

Nyt kysyisin, tietääkö joku tuon jälkiruoan nimeä. Siinä saattoi olla 6-7 kirjainta ja alussa b-kirjain, en ole varma. Olisi kiva etsiä muunnoksia tuosta reseptistä, niin helppo se oli valmistaa.

5

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti leipoo

      Olisiko ollut Bannacotta?

      • Maistui.

        Ei ollut, kyllä minä pannacottan tiedän.


      • äiti leipoo
        Maistui. kirjoitti:

        Ei ollut, kyllä minä pannacottan tiedän.

        Aamu tv:n sivuilta: Tämä ??

        Sitruunaposset

        3 dl kermaa

        1 dl sokeria

        1 sitruunan mehu

        Keitä kermaa ja sokeria 3 minuuttia koko ajan sekoittaen. Siirrä pois liedeltä ja kaada sitruunan mehu sekaan koko ajan sekoittaen. Kaada massa heti laseihin hyytymään ja jäähdytä.


        Mehustettuja marjoja


        Tuoreita marjoja (mansikka, mustikka, vadelma)

        mehustusliemi:

        1 dl vettä

        1 dl hillosokeria

        1 tähtianis

        1 pala sitruunan kuorta

        1 siivu inkivääriä




        Kiehauta vesi, sokeri ja mausteet. Anna maustua noin 15 minuuttia. Siivilöi ja jäähdytä huoneenlämpöiseksi. Kaada jäähtynyt liemi vadelmien päälle ja sekoita hyvin varovasti. Laita kylmään mehustumaan.


        Ohje: Juha Turtiainen


      • maistui.
        äiti leipoo kirjoitti:

        Aamu tv:n sivuilta: Tämä ??

        Sitruunaposset

        3 dl kermaa

        1 dl sokeria

        1 sitruunan mehu

        Keitä kermaa ja sokeria 3 minuuttia koko ajan sekoittaen. Siirrä pois liedeltä ja kaada sitruunan mehu sekaan koko ajan sekoittaen. Kaada massa heti laseihin hyytymään ja jäähdytä.


        Mehustettuja marjoja


        Tuoreita marjoja (mansikka, mustikka, vadelma)

        mehustusliemi:

        1 dl vettä

        1 dl hillosokeria

        1 tähtianis

        1 pala sitruunan kuorta

        1 siivu inkivääriä




        Kiehauta vesi, sokeri ja mausteet. Anna maustua noin 15 minuuttia. Siivilöi ja jäähdytä huoneenlämpöiseksi. Kaada jäähtynyt liemi vadelmien päälle ja sekoita hyvin varovasti. Laita kylmään mehustumaan.


        Ohje: Juha Turtiainen

        Juuri tätä tarkoitin. Tuo posset-nimi oli minulle totaalisen vieras, pitääpä googlata, onko siitä kehitelty muita versioita.

        Kiitoksia löytäjälle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe