Pari viikkoa sitten oli aamu-tvn ruokaohjelmassa todella helppo jälkiruoka.
Siinä lämmitettiin paksua kermaa ja sekaan laitettiin runsaasti sokeria. Ei kiehauttamista, kattila pois liedeltä ja sekaan sitruunan mehu. Sitten seos kaadettiin jälkiruokamaljoihin ja pantiin hyytymään jääkaappiin.
Kokeilin itse samaa. Käytin lisäksi myös vanilliinisokeria. Seos hyytyi kauniisti ilman liivatetta tms. apuainettakin parissa tunnissa. Laitoin kyllä reilusti sokeria, vähempikin olisi riittänyt. Liikaa makeutta tasoittelin laittamalla sokeroimattomia vadelmia hyytelön päälle.
Nyt kysyisin, tietääkö joku tuon jälkiruoan nimeä. Siinä saattoi olla 6-7 kirjainta ja alussa b-kirjain, en ole varma. Olisi kiva etsiä muunnoksia tuosta reseptistä, niin helppo se oli valmistaa.
Jälkiruoan nimi?
5
439
Vastaukset
- äiti leipoo
Olisiko ollut Bannacotta?
- Maistui.
Ei ollut, kyllä minä pannacottan tiedän.
- äiti leipoo
Maistui. kirjoitti:
Ei ollut, kyllä minä pannacottan tiedän.
Aamu tv:n sivuilta: Tämä ??
Sitruunaposset
3 dl kermaa
1 dl sokeria
1 sitruunan mehu
Keitä kermaa ja sokeria 3 minuuttia koko ajan sekoittaen. Siirrä pois liedeltä ja kaada sitruunan mehu sekaan koko ajan sekoittaen. Kaada massa heti laseihin hyytymään ja jäähdytä.
Mehustettuja marjoja
Tuoreita marjoja (mansikka, mustikka, vadelma)
mehustusliemi:
1 dl vettä
1 dl hillosokeria
1 tähtianis
1 pala sitruunan kuorta
1 siivu inkivääriä
Kiehauta vesi, sokeri ja mausteet. Anna maustua noin 15 minuuttia. Siivilöi ja jäähdytä huoneenlämpöiseksi. Kaada jäähtynyt liemi vadelmien päälle ja sekoita hyvin varovasti. Laita kylmään mehustumaan.
Ohje: Juha Turtiainen - maistui.
äiti leipoo kirjoitti:
Aamu tv:n sivuilta: Tämä ??
Sitruunaposset
3 dl kermaa
1 dl sokeria
1 sitruunan mehu
Keitä kermaa ja sokeria 3 minuuttia koko ajan sekoittaen. Siirrä pois liedeltä ja kaada sitruunan mehu sekaan koko ajan sekoittaen. Kaada massa heti laseihin hyytymään ja jäähdytä.
Mehustettuja marjoja
Tuoreita marjoja (mansikka, mustikka, vadelma)
mehustusliemi:
1 dl vettä
1 dl hillosokeria
1 tähtianis
1 pala sitruunan kuorta
1 siivu inkivääriä
Kiehauta vesi, sokeri ja mausteet. Anna maustua noin 15 minuuttia. Siivilöi ja jäähdytä huoneenlämpöiseksi. Kaada jäähtynyt liemi vadelmien päälle ja sekoita hyvin varovasti. Laita kylmään mehustumaan.
Ohje: Juha TurtiainenJuuri tätä tarkoitin. Tuo posset-nimi oli minulle totaalisen vieras, pitääpä googlata, onko siitä kehitelty muita versioita.
Kiitoksia löytäjälle!
- jälkkäri aakkoset
http://www.mtv3.fi/reseptit/index.shtml/rakkausvelli-lapin-leipajuustosta?1499358
ja posset kuvalla ! Nam
http://restaurantcity.wikia.com/wiki/Lemon_Posset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71627
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33503- 72483