Onneksi on vakaa hyvä työpaikka

Jos pitäisi etsiä

yhtäaikaa sekä työtä että naista, niin kyllä se söisi miestä. Toivottavasti työttömäksi joutuvilla on parisuhde, jotta elämässä olisi edes jotain vakaata.

19

176

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinä vaan kiltisti

      raadat töissä, kun erilaiset sosiaalituilla elävät työttömät tatuoidut retkupaskat käyvät nussimassa kaikkia vapaita naisia.

    • työtönATM

      paskaduunilla ei saa kuin rumia naisia.

    • Hah, mulla on tuo tilanne et ei oo työtä eikä oo suhdettakaan. Sitä mä vaan et mikä kiire tässä nyt on etsiä parisuhde? Menee se näinkin ikisinkkuillen.

      Ainut mitä aktiivisesti etsin tällä hetkellä on työ, johon menisin heti jos joku palkkais. Mut pakko olla työtön kun kukaan ei huoli töihin, jossa ois säännöllinen tuntipalkka vähintään... provikka hommia ois tarjolla, mut taloudellisesti niitä ei oo kannattavaa hakea. (mistäs saat ruokaan rahaa sit jos et saakaan yhtään esim. myyntiä? Et mistään, joten ei kannata)

      • ...

        Voisiko odotteluajan käyttää opiskeluun? Siivousta tuntuu ainakin riittävän runsaasti maahanmuuttajille, vaikka heillä olisi taitoja muuhunkin. Tuntuvat vieläpä pitävän työtä täällä kevyenä.


      • ... kirjoitti:

        Voisiko odotteluajan käyttää opiskeluun? Siivousta tuntuu ainakin riittävän runsaasti maahanmuuttajille, vaikka heillä olisi taitoja muuhunkin. Tuntuvat vieläpä pitävän työtä täällä kevyenä.

        Voihan sen ja kyllä mä nyt keväällä haen opiskeleen takuulla johonkin, alan vaihto mielessäin. Kursseillekin oon hakenu jos on löytyny mielenkiintoisia, mut niistäkin on tullut semmosia vastauksia esim. et "hakijoita oli enemmän kuin opiskelupaikkoja" joten ei pääse edes kurssille.


      • itmies kirjoitti:

        Voihan sen ja kyllä mä nyt keväällä haen opiskeleen takuulla johonkin, alan vaihto mielessäin. Kursseillekin oon hakenu jos on löytyny mielenkiintoisia, mut niistäkin on tullut semmosia vastauksia esim. et "hakijoita oli enemmän kuin opiskelupaikkoja" joten ei pääse edes kurssille.

        Mitäs opiskelet? Ydinfysiikkaa, hiukkasfysiikkaa, vai ohjelma-analyysiä?

        Jos tietotekniikkaa on opiskellut, niin ei kunnolliseen teoreettiseen makuun päässyt, jos ei ole ohjelma-analyysiä opiskellut. Siis tarkoitan nyt lähinnä abstraktia suoritusta (abstract interpretation), staattista ohjelma-analyysiä jne.

        Ydinfysiikkani on muuten ruosteessa, vaikka ala ei ole omaani. Esim. nämä harjoitukset tuntuvat siltä, etten osaa ratkaista niitä ihan suoraan päästä, vaikka helppoja toki ovat:

        http://theory.physics.helsinki.fi/~nuclphys/H1-11.pdf


      • m36-intj kirjoitti:

        Mitäs opiskelet? Ydinfysiikkaa, hiukkasfysiikkaa, vai ohjelma-analyysiä?

        Jos tietotekniikkaa on opiskellut, niin ei kunnolliseen teoreettiseen makuun päässyt, jos ei ole ohjelma-analyysiä opiskellut. Siis tarkoitan nyt lähinnä abstraktia suoritusta (abstract interpretation), staattista ohjelma-analyysiä jne.

        Ydinfysiikkani on muuten ruosteessa, vaikka ala ei ole omaani. Esim. nämä harjoitukset tuntuvat siltä, etten osaa ratkaista niitä ihan suoraan päästä, vaikka helppoja toki ovat:

        http://theory.physics.helsinki.fi/~nuclphys/H1-11.pdf

        Juu siis oon opiskellut tietoliikennetekniikkaa, aikoinaan. Keskittyen tuonne softa- ja laitepuolelle. Lukiota en oo ikinä käyny, enkä yliopistossa oo opiskellu.

        Tuosta ydinfysiikasta niin en oo juurikaan opiskellut sitä, joten se on vähän hakusessa...


      • itmies kirjoitti:

        Juu siis oon opiskellut tietoliikennetekniikkaa, aikoinaan. Keskittyen tuonne softa- ja laitepuolelle. Lukiota en oo ikinä käyny, enkä yliopistossa oo opiskellu.

        Tuosta ydinfysiikasta niin en oo juurikaan opiskellut sitä, joten se on vähän hakusessa...

        Joo, olenpa itsekin tuota tietoliikennetekniikkaa opiskellut, käytännössä sivuaineen verran. TCP/IP on vielä käytössä, vaikka 15 vuotta on kulunut siitä kun sitä opiskelin, eli oppi ei ole mennyt vanhaksi. Samaten uskoisin että labratyöt ovat vielä valideja, varsinkin kun tehtiin Linuxilla. Reititystä, tcpdumppia, VPN:ää, DNS:ää ja sen sellaista. Tietoliikennearkkitehtuurit ovat sen sijaan muuttuneet aika paljon, kukaan ei enää halua mitään vanhoja paskatekniikoita, kuten Frame Relay:tä, Token Ring:iä, modeemeja ja sen sellaisia.


      • m36-intj kirjoitti:

        Joo, olenpa itsekin tuota tietoliikennetekniikkaa opiskellut, käytännössä sivuaineen verran. TCP/IP on vielä käytössä, vaikka 15 vuotta on kulunut siitä kun sitä opiskelin, eli oppi ei ole mennyt vanhaksi. Samaten uskoisin että labratyöt ovat vielä valideja, varsinkin kun tehtiin Linuxilla. Reititystä, tcpdumppia, VPN:ää, DNS:ää ja sen sellaista. Tietoliikennearkkitehtuurit ovat sen sijaan muuttuneet aika paljon, kukaan ei enää halua mitään vanhoja paskatekniikoita, kuten Frame Relay:tä, Token Ring:iä, modeemeja ja sen sellaisia.

        Niinhän se on, mut nykyisinhän ollaan menossa enempi vaan valokuituun ja radioaalloille. 4g (esim. wimax) on jo hyvää vauhtia tullut, latausnopeudetkin on huimia verrattuna 90-lukuun ja modeemeihin/isdn:n.


      • sillitrooli
        itmies kirjoitti:

        Voihan sen ja kyllä mä nyt keväällä haen opiskeleen takuulla johonkin, alan vaihto mielessäin. Kursseillekin oon hakenu jos on löytyny mielenkiintoisia, mut niistäkin on tullut semmosia vastauksia esim. et "hakijoita oli enemmän kuin opiskelupaikkoja" joten ei pääse edes kurssille.

        Itselläkin mahdollisesti edessä opiskelu tietynlaisen alanvaihdon takia. Olen näitä vaihtoehtoja kelaillut ja tutkiskellut tässä, niin sitä vaan haluan sanoa, että ei kannata ainakaan mihinkään työkkärin ohjaamille höpöhöpö-kursseille lähteä. Työkkärin tädit on ihan hyödyttömiä. En tiedä ketään, kuka olisi työllistynyt mihinkään työkkärin harjoittelujen tai kurssien kautta. Ilmaista työtä ja turhaa vaivaa vaan ihmisille. Täyttä huijausta koko homma.


      • sillitrooli
        sillitrooli kirjoitti:

        Itselläkin mahdollisesti edessä opiskelu tietynlaisen alanvaihdon takia. Olen näitä vaihtoehtoja kelaillut ja tutkiskellut tässä, niin sitä vaan haluan sanoa, että ei kannata ainakaan mihinkään työkkärin ohjaamille höpöhöpö-kursseille lähteä. Työkkärin tädit on ihan hyödyttömiä. En tiedä ketään, kuka olisi työllistynyt mihinkään työkkärin harjoittelujen tai kurssien kautta. Ilmaista työtä ja turhaa vaivaa vaan ihmisille. Täyttä huijausta koko homma.

        Ilmaisella työllä tarkoitan siis palkatonta työtä.


      • sillitrooli kirjoitti:

        Ilmaisella työllä tarkoitan siis palkatonta työtä.

        Niin, työkkärin "tädit" ovat varmaan usein naisia. Suojatyöpaikkoja naisille :) Pyöritetään papereita, ja laitetaan ongelmat kiertämään eteenpäin, ratkaisematta mitään oikeita ongelmia. Kyllähän siinä byrokratian rattaat pyörivät, mutta lopputulos ei ole mitään järkevää.


    • TuplaMarkkinoilla

      Olen työtön akateemikko ja sinkku sekä nainen. Täytyy sanoa, että AP:n ajatuksissa on utua.

      On henkisesti aika raskasta, kun samaanaikaa "markkinoi" ja "tyrkyttää" itseään työnantajille työhakemusten muodossa ja sinkkumarkkinoilla deitti-ilmoituksilla sekä kauniilla puheilla baareissa.

      Niin työ- kuin parisuhdemarkkinoilta kummaltakin joutuu vastaanottamaan kielteisiä "Kiitos, mutta et kelpaa" -kommentteja tai epävarmaa hiljaisuuttaa, jonka huonoina päivinä voi tulkita: "Et kiinnosta edes sen vertaa, että viitsisin mitään vastata".

      Vaatii aika paljon, että tässä jaksaa uskoa jotain hyvää itsestään kun useasta suunnasta saa viestiä siitä, että on tarpeeton/epäkelpo/sopimton/turha jne.

      Työtön ja sinkku ei saa onnistumisen kokemusksia ja mutenkin positiiviset arkihetket jää harvemmiksi.

      • arvonimi

        Taidat olla jo aikamoinen ATN-rusina jos ihan AKATEEMIKKO olet.


      • Toisin sanoen

        Eräs 5-kymppiä kohti kulkeva akateemikko, tutkijanainen, sanoi kysyttäessä mitä hän pelkää: "Työttömyyttä. Jos/ kun yksinelävä vanhempi nainen menettää työpaikkansa, hänellä ei ole juurikaan toivoa nousta jaloilleen." Tämä siis ikärasismin vallanneen työelämän vuoksi. Siinä eivät akateemiset ansiot enää lämmitä.

        Otan otaa, toivon voimia.


    • työtönsinkkujavarato

      joo kyl tää niin syö ihmistä....mutta pitää siltikin ajatella niitä hyviäkin puolia...saa olla oman itsensä herra ja tehdä päivät pitkät mitä haluu, harrastaa, sivistää, kuntoilla, nettikirjoitella...treffeille kun ei viitisi lähtee just tän taustan takia, vaikka seuraa saisin jos tanssimaankin lähtisin :))))

    • 77777777788888888889

      No jos työpaikka menee tai ei sitä saa opiskelujen jälkeen alkuunkaan, niin se menee kyllä niin että naisasiat siinä jää takaalalle kun nämä jutut painostavat niin paljon enemmän. Siinä sitten jos parikyppiset vuodet menee näin korkeitaan jotain hanttihommia tehden ja vielä vähissä rahoissakin, niin vaarassa on syrjäytyä niin kunnon työurasta kuin naisista perheestä ja myös sosiaalisestikkin sen myötä.

    • .............

      voihan työttömyys ja köyhyyskin olla vakaata.

    • mies ilman naista

      Mä olin 11 vuotta samas duunipaikas ja sit firma meni konkkaan joten jouduin työttömäksi. Vaan eipä ole parisuhdetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      203
      4582
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1558
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      52
      1450
    4. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      132
      1212
    5. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      65
      1165
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      63
      1059
    7. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      70
      1030
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      68
      967
    9. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      113
      963
    10. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      74
      933
    Aihe