Kaappi on ikävä paikka

Tulen ulos kaapista.
Elämä menee hukkaan, kun elää rooli päällä. Rooli jossa ei viihdy. Se en ole minä. Se on kuin ei olisi elänyt koko tänä aikana. Ehkä välillä salaa. Kaappi on todella paha paikka. Miksi kukaan... Miksi... sinä? Tahtoisit pakottaa jonkun elämään sellaisessa?

No en, mutta niin minä aioin fesarissa ilmoittaa. Kattotaan onko kaverilistalle eksynyt joku, joka ei moikkausta ansaitse.

Täällä säännöllisesti pitkäaikainen poikamiehuus ja homous epäilyt nousevat aiheeksi. Joillekin se on ilmeisen suuri murhe.

Mutta olisiko sulla pokkaa tehdä feikki kaapista ulos tuleminen fesari seinälläsi? Siinä näkisi ainakin ketkä ovat oikeasti moikkaamisen arvoisia ihmisiä. Ja se homous epäilyn pelkääminen ois kyllä historiaa varmaan sen tempun jälkeen. Ja kaiken lisäksi se olisi upea mahdollisuus nähdä mitä se oikeasti kaapista ulos tulevan elämä voi olla. Itse olen leikitellyt ajatuksella tovin. Se olisi tässä kylässä hulvattoman hauska temppu kyllä.

Olisiko kanttia?

http://aijaa.com/000159502820
Täytyy sanoa, että vähän otti pulssi kierroksia, kun tuon tuonne laitoin. Nyt vaan mietin, olisiko pokkaa elää kokonainen viikko väittäen, että olen tosissani.

143

490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja myönnettävästi kirjauduin fesarista heti pihalle, kun en uskaltanut katsoa reaktiota paikalla olevilta... Miksiköhän... No katson varmaan aamulla.

    • .............

      Ei savua ilman tulta.

      • Onneksi kiivasta kieltoa ja ylikompensointia jutuissa, ei lasketa savuksi.


    • takatuuppari69
    • .......

      oli jo aikaki.

    • ............

      pidimme sinusta kuitenkin enemmän kun olit siellä kaapissa :D

      • Hehe. Se on hauska kun sä leikit lukutaidotonta. Hehe.


    • ...........

      Pisteet ainakin siitä että uskallat vedättää perhettäsikin :D

      Vaikka olenkin periaatteessa homouden hyväksymistä vastaan niin olen yllättynyt että harvalukuinen FB-kaveripiirisi on reagoinut noinkin aktiivisesti. Ei jonkun yksittäisen henkilön homous ainakaan minussa herätä niin voimakkaita tunteita että vaivautuisin kommentoimaan.

      • Ei se vielä ole juurikaan reagoinut... Kolme kommenttia sinne on tullut. 2 positiivista, yksi neutraali sävyinen vai miten sitä kuvailisi.

        No perheen nimenomaan pitää olla se joka hyväksyy. Ja luotto on kova, että nuo eivät pahalla ota. Elleivät sitten närkästy, kun kuulevat sen olleen vedätys... Mikä on yhä pieni huoli...


      • Ja ei tässä ole vain fesarista kysymys tietenkään. Kyllä Orimattilassa voi tällä tempulla ottaa turpaansa ihan kunnolla, jos vaikka ensi viikonloppuna baariin lähtee.


    • .............

      Kolme kommenttia noin lyhyessä ajassa ja sullahan on aika vähän noita FB-kavereita.

      • No viikonloppuna on muutama hereillä tähänkin aikaan.


      • Ja tää oli kuitenkin semmonen vähän huomiota herättävämpåi päivitys... Kyllä tuo hassusti lämmittää, mitä sisko sanoi... Tuli vähän likanen olo, kun tää on vedätys...


      • uuuteliassssssssssh
        hahmotelma kirjoitti:

        Ja tää oli kuitenkin semmonen vähän huomiota herättävämpåi päivitys... Kyllä tuo hassusti lämmittää, mitä sisko sanoi... Tuli vähän likanen olo, kun tää on vedätys...

        mitä sanoi sisk0?


    • kuvottavaa

      kuvottavaa

    • Njees.

      Eiköhän sun kaverit tajua, että toi on vedätys.

      • No jos vedän juttua pari päivää, niin voi olla että menee läpi.


      • ....................
        hahmotelma kirjoitti:

        No jos vedän juttua pari päivää, niin voi olla että menee läpi.

        Kuinka pitkälle olet valmis menemään vedätyksessä, otatko kullin suuhun jos joku tulee tarjoamaan?


      • njees.
        hahmotelma kirjoitti:

        No jos vedän juttua pari päivää, niin voi olla että menee läpi.

        Mut ehkä sun kaverit lukee sinkut palstaa ja paljastaa jäynän.


      • njees. kirjoitti:

        Mut ehkä sun kaverit lukee sinkut palstaa ja paljastaa jäynän.

        Näh... En usko että lukee. Ja jos lukeekin, niin paljastus olisi kyllä ikävä selkään puukotus.


    • beeda *

      Voi minkä teit. Toisaalta ymmärrän tarpeen saada aikaan reaktioita. Teen itsekkin sitä joskus. Perjantaina oli tarpeeksi rohkeata ilmoittaa humaltuneelle kotibileseurueelle että äänestän Haavistoa. Olin porukan ainoa ja paikalle laskeutui hiljaisuus. Nauroin, se tuntui voitolta. Siitä seurannut keskustelu kertoi paljon niistä ihmisistä. Olen nainen, hetero. Eikä mulla ole mielestäni valtaa päättää onko joku arvokkaampi kuin toinen. Homous ei ole numero.

      En voi tietää mihin tarpeeseen teit vedätyksesi. Mutta oli rohkea veto.
      Asut alueella joka on lähes keskiaikaisen vanhanaikainen, en ihmetteis vaikka siellä sais noitasyytteitä vieläkin. Perusilmapiiri on vihaisempi ja väkivaltaisempi kuin esim läänisi tulkopuolella. Sitä ei tajua, ennekuin asut jonkin aikaa jossain muualla. En tahtois edes ajaa autolla sen kylän läpi.

      Nää pressanvaalit on saaneet Suomalaiset keskustelemaan arvoista. Hyvää keskustelua. Toinen hämmästyttävä oli Kuustosen sanoma julkinen salaisuus armeijan hyödyllisyydestä. Kaikkihan sen tietää. Sen sisältöä pitäisi todellakin muokata tolkullisemmaksi.

      Onnea päätöksellesi, mitä ikinä ...mihin päädytkin sen kanssa.

      • Niin no noi pressavaalit voisikin olla siedettävä tekosyy vedättelyille, mutta silti asia on niin, että mun mielestä vedättämisillä aina syödään luottamus-pääomaa.


    • En jotenkaan ymmärrä miksi kukaan haluaisi tunnustautua homoksi, jollei siinä ole jotain perää. Tai jollei ole joku ylikorostunut persoonallisuushakuisuus. Joo en mä tuollaiseen lähtisi koskaan ja jotenkin pistää miettimään että oletko sä sen arvonen, että suhun kannattaisi luottaa tai olla väleissä. Ihmisen määrittelee sen teot ja vedättäjät on sitte sillä omalla tasollaan. Itse varmaankin pudottaisin tuollaisen listoiltani sen jälkeen kun vedätys paljastuisi vedätykseksi. Tai riippuen minkä tason kaveri sattuisi olemaan kyseessä ja muut asiaan vaikuttavat seikat huomioon ottaen.

      • Joo. Veikkaan että joku voi siitä valehtelusta ottaa nokkiinsa. Tosin toivo en se, että projektin tuloksena, joku saattaisi ajatella, että minä olen yksi johon voi luottaa. Joo, tämä on törkeä tapa katsoa keneen voin luottaa ja tuolla mainittiin vaalitkin... joilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Joo. Veikkaan että joku voi siitä valehtelusta ottaa nokkiinsa. Tosin toivo en se, että projektin tuloksena, joku saattaisi ajatella, että minä olen yksi johon voi luottaa. Joo, tämä on törkeä tapa katsoa keneen voin luottaa ja tuolla mainittiin vaalitkin... joilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

        No mutta eikö luottamusta herätä ennemminkin avoimuus ja rehellisyys kuin se, että alkaa vedättämään? Itse en ainakaan vedättäjiin luota ja koskaan ei voi olla varma mitä oikeasti päässä liikkuu. Ehkä kyseessä on vedätyksen vedätys tai joku pilan kalastelu. Näin mä ainakin ajattelen. Törkeä tapa, kuten itsekin sanot, ei ole luottamusta herättävä. Reiluus ja suorasanaisuus tai pohdiskeleva sen sijaan kylläkin. Itse nimitän kylmästi feikeiksi kaikki teeskentelijät ja sitten muut teot ja menneisyys määrittelee onko yksittäisestä kannanotosta kyse, vai todellisesta feikistä. Mies sanoo ja mies tekee, mutta selkä suorana.

        Leikki on sitten eriasia, jossa monet ymmärtävät heti alkuun, että täähän on pilaa ja että se tehdään huumorilla. Niissä voi lasettaa sit vaikka mitä tuubaa. Itse en oikein näe tuota hyvänä muille kuin kenties homoille, mutta muille sä tolla haistatat pitkät.

        In Finland we have this thing call: Reilu meininki.


      • omanlainen_tallaaja kirjoitti:

        No mutta eikö luottamusta herätä ennemminkin avoimuus ja rehellisyys kuin se, että alkaa vedättämään? Itse en ainakaan vedättäjiin luota ja koskaan ei voi olla varma mitä oikeasti päässä liikkuu. Ehkä kyseessä on vedätyksen vedätys tai joku pilan kalastelu. Näin mä ainakin ajattelen. Törkeä tapa, kuten itsekin sanot, ei ole luottamusta herättävä. Reiluus ja suorasanaisuus tai pohdiskeleva sen sijaan kylläkin. Itse nimitän kylmästi feikeiksi kaikki teeskentelijät ja sitten muut teot ja menneisyys määrittelee onko yksittäisestä kannanotosta kyse, vai todellisesta feikistä. Mies sanoo ja mies tekee, mutta selkä suorana.

        Leikki on sitten eriasia, jossa monet ymmärtävät heti alkuun, että täähän on pilaa ja että se tehdään huumorilla. Niissä voi lasettaa sit vaikka mitä tuubaa. Itse en oikein näe tuota hyvänä muille kuin kenties homoille, mutta muille sä tolla haistatat pitkät.

        In Finland we have this thing call: Reilu meininki.

        Ja on tässä muitakin hyötyjiä. Ehkä joku tarkastelee omia asenteitaan sen takia. Se ois hyvä. Ja joo leikki on tästä kaukana.

        No ihan mitkä puolet haluat asiasta nähdä.

        Mikäli tämä loukkaa sinua jotenkin, niin en voi auttaa.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Ja on tässä muitakin hyötyjiä. Ehkä joku tarkastelee omia asenteitaan sen takia. Se ois hyvä. Ja joo leikki on tästä kaukana.

        No ihan mitkä puolet haluat asiasta nähdä.

        Mikäli tämä loukkaa sinua jotenkin, niin en voi auttaa.

        Ei loukkaa. En ole siinä porukassa joille tuon feikkauksen kehittelit.

        Itse tarkastelin asenteitani Haaviston takia. Kieltämättä Haavistolla oli vaikutusta jotta mielsin asioita pidemmälle. En tiedä muuttiko se sen ihmeemmin mitään, mutta ymmärrän itseäni hiukan paremmin. Tuo kyllä voi ollakin hyvä pointti, jos oikeasti joku kyseenalaistaa omat näkemyksensä. Mikään asia jota ei koskaan kyseenalaista, ei voi olla puhtaasti vapaan tahdon määrittelemä, vaan pinttynyt mietymä. Tämä sopii myös uskontoihin ja aivan kaikkeen. Myös ilmastouskontoon.

        Hmm... Ajattelua kannatan ja siitä ehdottomasti lisäpointsi. :D

        Niin ja en erityisemmin liene homovastainen, mutta presidentiksi en kenties olisi halunnut... Vaikka eipä se olisi liiemmin elämääni häirinnytkään. Seksuaalisuus ei ole presidentille kovinkaan olennainen asia mun mielestä. Mutta kysehän ei ollut musta, eikä edes homoudesta, vaan tuosta vedätyksestä. Sen perusteet kyllä alkaa olemaan jo aika järkeenkäypiäkin.

        En muuten kaipaa apua. Keskustelu sen sijaan on paikallaan, mikäli jostain aiheesta omaan jotain sanottavaa.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Ja on tässä muitakin hyötyjiä. Ehkä joku tarkastelee omia asenteitaan sen takia. Se ois hyvä. Ja joo leikki on tästä kaukana.

        No ihan mitkä puolet haluat asiasta nähdä.

        Mikäli tämä loukkaa sinua jotenkin, niin en voi auttaa.

        käys tutustuus tuolta muutamaan linkkiin http://www.thetrevorproject.org/
        tai tuolta http://www.itgetsbetter.org/
        ja sit perusteles uudestaan miten tää sun tempaus auttaa ihmisiä muokkaamaan asenteitaan.



      • hahmotelma kirjoitti:

        Hei perustele, miten nuo liittyy asiaan?

        Siten, että tempauksesi ei todellakaan auta kaapistatulemista. Tai tee homojen elämästä yhtään helpompaa ahdasmielisellä paikkakunnalla. Molemmat projektit pyrkivät auttamaan oikeesti.


      • glittergirl kirjoitti:

        Siten, että tempauksesi ei todellakaan auta kaapistatulemista. Tai tee homojen elämästä yhtään helpompaa ahdasmielisellä paikkakunnalla. Molemmat projektit pyrkivät auttamaan oikeesti.

        ja sit viel linkit vois auttaa sua käsittämään millaisella aiheella oikeesti leikit.


      • glittergirl kirjoitti:

        Siten, että tempauksesi ei todellakaan auta kaapistatulemista. Tai tee homojen elämästä yhtään helpompaa ahdasmielisellä paikkakunnalla. Molemmat projektit pyrkivät auttamaan oikeesti.

        Et perustellut mitään.


      • glittergirl kirjoitti:

        ja sit viel linkit vois auttaa sua käsittämään millaisella aiheella oikeesti leikit.

        MInä tiedäm millä "leikin". Minä tiedän että on tuollaisia projekteja. Arvaa kuinka moni ei tiedä heteroväen joukossa...


      • hahmotelma kirjoitti:

        MInä tiedäm millä "leikin". Minä tiedän että on tuollaisia projekteja. Arvaa kuinka moni ei tiedä heteroväen joukossa...

        Tai kuinka monia ne eivät tavoita missään muodossaan...


    • Et ajatellut

      Käsitin, että heterona tunnustit olevasi homo? En koskaan katso linkkejä, mutta näin käsitin. Hienoa? Rohkeaa? Ehkä... Mutta, mutta... Sinähän teet oikeastaan pilaa niistä, ketkä tuon tekevät oikeasti. Et sinä tee mitään hyvää, vaan sinä teet spesiaaliutta itsestäsi ja homoseksuaalisuudesta, mistä homot haluavat taas normaalia. Lisäksi valehtelet läheisillesi, joten oletko sinä moikkaamisen arvoinen?

      Tarkoitan tällä sitä, että minulla on esimerkiksi asia, mitä en ole koskaan kertonut. Sovitaan että asia on nyt X. Tällä X asialla kuitenkin moni hakee huomiota ja sääliä, ja kertoo itse olevansa kaltaiseni ylpeillen, niinkun siinä olisi jotain hienoa. Heille se ei ole todellinen este, he eivät tiedä, miltä se oikeasti tuntuu, he vain leikkivät sillä. Siinä vaiheessa kun asia X on todellinen, se on yksi vi**n painajainen, mikä pilaa elämän. Mutta heille, se on leikkiä ja huomion hakemista, lempinimien keksimistä ja spesiaaliutta "mullakin on niin vaikeeta" ja he eivät tiedä miltä helvetti tuntuu.

      Minä en ota heitä hyvällä. Minä vihaan heitä. He ovat minulle kaikkea muuta kuin tukijoita ja he eivät tee mitään hyvää asialle X. he mainostavat sitä niinkuin se olisi hienoa ja urheaa, minä teen kaikkeni sen salaamiseksi. Mutta minullapa se onkin oikeasti, heillä leikisti. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?
      Hekään eivät tajua, mitä tekevät. He käyttävät hyväkseen minun asiaani X, joka on meille oikeasti vakava paikka, mutta heille tekosyy, säälin kerjäämistä, laiskuudelle valta, se on heidän luonnevioilleen ja narsismilleen käypä selitys, ja ties mitä vielä. He ovat mielestäni vastenmielisiä. Tai, heidän huomionkerjäämisensä on. Ihmisinä ymmärrän heitä jotenkin, heidän asiaansa vihaan. He ovat erikoisuutta tavoittelevia tietämättömiä ehkä, ehkä vaan eivät muuten käsitä, mutta minä käsitän. Minä en todellakaan kaipaa semmoista tukea.

      Joten, ehkäpä homotkaan eivät kaipaa teennäisiä tunnustuksia, wannabe-homoja, jotka eivät kuitenkaan tiedä, miltä se tuntuu. Ehkäpä he haluavat olla normaaleja, eli että heitä ei huomioida, tunnustus ei ole rohkeaa vaan tavallista ja että heidän homoutensa on kuin heterous: asia mitä ei tarvitse kuuluttaa koko ajan tai tehdä tiettäväksi. Sinä testailet läheisiäsi ja kavereitasi: he eivät testaile. Heille se on totta ja edelleen, ikävä kyllä, jopa lähiperheessä saattaa olla niitä, jotka kääntää selkänsä. Sinä suutut, perut asian, teet omaa pointtiasi ja pelleilet, mutta heille se on totta. Sinulle se ei ole totta, tajua tämä.

      Lisäksi, sinä valehtelet läheisillesi ja teeskentelet olevasi jotain mitä et ole. Etkä tee sitä minkään muun takia kun itsekkyyttäsi. Motiivisi ei ole lisätä suvaitsevaisuutta, vaan olla spesiaali, erikoinen, rohkea, ja ihminen jolla on pokkaa.

      Sinä teet tuon itsekeskeisyyttäsi ja omahyväisyyttäsi. Sinulla on varaa pelleillä ystäviesi ja perheesi kanssa ja katsoa "ketkä ovat moikkaamisen arvoisia" mikä on naurettavaa. Heidän täytyy siis suvaita sinua vale-homona, kestää "testejäsi" ja sinun leikkimisesi kaapilla, mutta sinun ei tarvitse suvaita heitä, jos he eivät osaakaan antaa suoraan vastausta, mitä haet ja manipuloit. Tuolla ei lisätä rauhaa vaan sotaa. Tuolla ei rakenneta yhtäkään siltaa. Tuolla ei tehdä kyllä lopultakaan mitään asiaa oikeaksi eikä ymmärrettäväksi.

      Minä en moikkaisi sinua enää tuon jälkeen, koska sinun testisi ei osoita ystävistäsi vielä mitään, mutta sinusta kyllä. Minulla on X, minulla on homoseksuaaleja ja heteroseksuaaleja kavereita, minulla on vammaisia ystäviä, minulla on tuttuja nuorista vanhuksiin, minulla on kaikenlaista. Olen myös joskus joutunut hyväksymään heissä asioita ja mielipiteitä, mitkä ovat tuottaneet vaikeuksia hyväksyä. Mutta sillä tavoin ainoastaan saadaan tie kulkemaan meidän kaikkien välillä eikä katkaista sitä.

      Anteeksi vaan. Minä en ehkä haluaisi olla tuollaisen kaverin kaveri enää. Valehtelu, ystävien pilkkaaminen ja teeskentely eivät ole heterolta sen parempia asioita kun homoltakaan.
      Lopeta se heti ja mieti ensi kerralla toisenkin kerran.

      • bibibibibibibibi

        Oletko kuullut bi-seksuaaleista?


      • Vittu mitä lässyn läätä. "Mulla on niitä ja niitä kavereita nii." Vittu njäääää.... Mulla ei.

        MItä jos ei olisi. Mitä jos piirisi olisi sellainen, että nuo kaverit eivät voisi sanoa mitä he ovat?
        Sä vaikutat ihan mulkulta kyllä muutenkin, enkä minäkään sinua listalleni haluaisi.


      • Toisekseen

        "Sinä testailet läheisiäsi ja kavereitasi: he eivät testaile. Heille se on totta ja edelleen, ikävä kyllä, jopa lähiperheessä saattaa olla niitä, jotka kääntää selkänsä. Sinä suutut, perut asian, teet omaa pointtiasi ja pelleilet, mutta heille se on totta. Sinulle se ei ole totta, tajua tämä. "

        Ajatus oli, että en minä vaan testaa ja jatka sitten näiden selkänsä kääntäneiden kanssa kaveerausta jos sellaisia on. Kyllä ne saavat ihan oikeasti pitää selkänsä käännettyinä, minä en heidän suuntaansa enää kusisikaan. Minä en pelleile. Tajua tämä.


      • bibibibibibibibi kirjoitti:

        Oletko kuullut bi-seksuaaleista?

        Joo siinä on iso ryhmä. Ihmiset joilla on biseksuaalisia taipumksia, mutta valitsevat pitää salaisuutena kyseisen seikan. Se ei ehkä rajoita heidän elämäänsä hurjasti, mutta jonkin verran. Ehkä jonkun tapauksessa, joissain elämän tilanteessa se voi olla myös vaikea laatikko olla silti. Näin kun ajattelee, ois pitäny ilmoittaa olevansa Bi...


      • Niin. Onhan tuossa vähän sitä samaa kuin mitä itse ajattelen tuosta feikkaamisesta. Itse en alkaisi sen enempää vihaamaan feikkejä, kun se vaan myrkyttää oman mielen. Viha yleensä kumpuaa jostain ja kaipa sille on perusteensa aina, mutta ei vaan kannata itsensä takia vihata ketään.

        Tosiaan pointti on kyllä ajattelemisen arvoinen, että rehtiys kunniaan ja omat mielipiteet kannattaa tuoda julki reilulla mietinnöllä ja kenties perusteluilla suuntaan ja toiseen, eikä feikkaamalla ja vedättämällä ihmisiä.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Toisekseen

        "Sinä testailet läheisiäsi ja kavereitasi: he eivät testaile. Heille se on totta ja edelleen, ikävä kyllä, jopa lähiperheessä saattaa olla niitä, jotka kääntää selkänsä. Sinä suutut, perut asian, teet omaa pointtiasi ja pelleilet, mutta heille se on totta. Sinulle se ei ole totta, tajua tämä. "

        Ajatus oli, että en minä vaan testaa ja jatka sitten näiden selkänsä kääntäneiden kanssa kaveerausta jos sellaisia on. Kyllä ne saavat ihan oikeasti pitää selkänsä käännettyinä, minä en heidän suuntaansa enää kusisikaan. Minä en pelleile. Tajua tämä.

        Hmm... Niin joo. No tuollainen yksittäinen testi asiassa, jota ei voi oikein muutenkaan testata... Ja jos siitä on noin suuri vakaumus. Varmaan miettisin asiaa ja koska perustelut on aina kaikki kaikessa, niin kenties saattaisinkin selityksen hyväksyä. Kaiken maailman testailut on kuitenkin yleisesti ottaen perseestä ja saattaisin myös todeta, että varsin yhtä hyvin olisi vainut kysyä suoraankin, että jos olisin homo niin tukisitko minua siinä vai lähtisitkö ja jos et tukisi, niin voitko poistua kaverilistaltani. Itse en oikeastaan koskaan hyväksy missään olosuhteissa seläntakana venkoilua. Kyllä se pitää olla reilu meininki tai sit ei ole kaveri laisinkaan tai aika turhake sellainen.


      • omanlainen_tallaaja kirjoitti:

        Hmm... Niin joo. No tuollainen yksittäinen testi asiassa, jota ei voi oikein muutenkaan testata... Ja jos siitä on noin suuri vakaumus. Varmaan miettisin asiaa ja koska perustelut on aina kaikki kaikessa, niin kenties saattaisinkin selityksen hyväksyä. Kaiken maailman testailut on kuitenkin yleisesti ottaen perseestä ja saattaisin myös todeta, että varsin yhtä hyvin olisi vainut kysyä suoraankin, että jos olisin homo niin tukisitko minua siinä vai lähtisitkö ja jos et tukisi, niin voitko poistua kaverilistaltani. Itse en oikeastaan koskaan hyväksy missään olosuhteissa seläntakana venkoilua. Kyllä se pitää olla reilu meininki tai sit ei ole kaveri laisinkaan tai aika turhake sellainen.

        Joo se kysymys olisi suhteellisen toimiva, siitä vaan puuttuisi se terävä reuna.
        Joo olen "testailun" vastustaja oikeastaan itsekin. Tai no riippuu testistä. Se jos muija testais uskollisuutta pistämällä jonkun kaverinsa kokeilemaan. Ei hyvä testi. Mutta jos tällaisen testin uhriksi joutuisin, niin en itse siitä kilahtaisi en. Vaan voi olla että jotkut niin tekee.

        Niin sillä kysymyksellä olisi selvinnyt ehkä yksi asia, vaan tosiaan ne muut puolet olisivat jääneet heikoksi sillä strategialla. Tämä ei ole vain testi siitä ketkä ovat oikeasti moikkaamisen arvoisia... Vaikka se tässä tuleekin kivasti. Niin paljon muutakin.

        Eikä mua haittaa rehellisesti, jos joku suuttuu tästä niin paljon että toivu ei. Sen riskin otan.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Joo se kysymys olisi suhteellisen toimiva, siitä vaan puuttuisi se terävä reuna.
        Joo olen "testailun" vastustaja oikeastaan itsekin. Tai no riippuu testistä. Se jos muija testais uskollisuutta pistämällä jonkun kaverinsa kokeilemaan. Ei hyvä testi. Mutta jos tällaisen testin uhriksi joutuisin, niin en itse siitä kilahtaisi en. Vaan voi olla että jotkut niin tekee.

        Niin sillä kysymyksellä olisi selvinnyt ehkä yksi asia, vaan tosiaan ne muut puolet olisivat jääneet heikoksi sillä strategialla. Tämä ei ole vain testi siitä ketkä ovat oikeasti moikkaamisen arvoisia... Vaikka se tässä tuleekin kivasti. Niin paljon muutakin.

        Eikä mua haittaa rehellisesti, jos joku suuttuu tästä niin paljon että toivu ei. Sen riskin otan.

        Itse en hyväksy testailuja. Jotain on vajaata silloin, jos ei tunne ihmistä ilman testejä.

        No se on joo sun valinta, jossei haittaa jos joku ei testistä toivu. Tavallaan ei kyl silloin tunnekkaan riittävästi, että osaisi arvioida sen henkilön (tässä tapauksessa sun) luotettavuuden olevan edelleen riittävällä tasolla, mutta... Tosiasiassa sä ainakin mun moraalin mukaan olet se suurin pahis ja toisaaltaan miksi se on sun akenda, että mitä ihminen ajattelee jostain ventovieraasta jotain... Joskin itsekin olen ehdottoman rasistin kerran poistanut kaverilistoiltani, että olenko sen kummosempi.

        En muuten perhana tiedä mitä mieltä oikeasti olen tempauksestasi. :D


    • ...

      Älkää olko tosikkoja.

    • ylpeä pedofiilimies

      On se hurja, hurja on.

      Olisit tunnustanut olevasi pedofiili, niin olisi ollut suurempi testi fb-kavereille. Oikeasti suvaitsevainen ihminen suvaitsee myös pedofiillit eikä vain muotihomoja. Ja pedofiilejähän meistä miehistä suurin osa on, kun normaali 15v naisten himoaminen sellaiseksi lasketaan.

    • Jaska'

      Ketäs nyt yrität kusettaa kun väität sen olevan vedätys.
      Ainakin itselleni on ollut päivän selvää sun homous, kun olen näitä juttujas lukenut aikaa myöden.

    • Toi on aika hyvä testi katsoa mimmoista porukkaa kaveripiiriin kuuluu. Miten paljon seksuaalinen suuntaus vaikuttaa kaveruuteen. :-)

      Kyllä mulla nyt olis jo pokkaa kokeilla tota. Vuosi sitten ei olis ollut saati sitä ennen. Ois ollut kauhee paikka ees leikkiä ajatuksella.

      On tässä vuoden aikana tullut tajuttua monta juttua vähän uudesta näkövinkkelistä.

      Montako kaveria listoille jäi?

      • Ei sieltä vielä ole lähtenyt kukaan... Osa väestä tosin ole vielä edes herännyt. Ja ei välttämättä edes näe sitten tuota -.-

        Yllättäen... no ei... vain naispuoliset ovat reagoineet mitenkään ja heistäkin kaikki paitsi yksi positiivisella tavalla ja se yksi... jotenkin neutraalisti...
        Mun tarttee oikeasti varmaan vetää tätä väliaikaista fasaadia hetki, että kaikki varmasti kuulee...


      • hahmotelma kirjoitti:

        Ei sieltä vielä ole lähtenyt kukaan... Osa väestä tosin ole vielä edes herännyt. Ja ei välttämättä edes näe sitten tuota -.-

        Yllättäen... no ei... vain naispuoliset ovat reagoineet mitenkään ja heistäkin kaikki paitsi yksi positiivisella tavalla ja se yksi... jotenkin neutraalisti...
        Mun tarttee oikeasti varmaan vetää tätä väliaikaista fasaadia hetki, että kaikki varmasti kuulee...

        Oukei, voi olla jännä nähdä näitä tyyppejä nenätysten. Onko mitään vaikutusta kohtaamisessa kasvokkain tuolla ilmoituksella.

        Mä veikkaan, ettei itsellä olis enää kun muutama kaveri vastaavan ilmoituksen jälkeen. Mut toisaalta, jäispähän sitten edes ne jotka oikeesti on kavereita. Loput joutas mennäkin.

        :-)


    • Hetero vm. 1970

      "Tulen ulos kaapista.
      Elämä menee hukkaan, kun elää rooli päällä. Rooli jossa ei viihdy. Se en ole minä. Se on kuin ei olisi elänyt koko tänä aikana. Ehkä välillä salaa. Kaappi on todella paha paikka. Miksi kukaan... Miksi... sinä? Tahtoisit pakottaa jonkun elämään sellaisessa?"

      Tuo kaikki tuossa yllä tulee suoraan Hahmotelman sydämestä ja on totta, Hän on homoseksuaali ja haluaa hengittää vapaasti ja se hänelle suokaa.

      Ajatelkaas kuinka vaikeaa olisi olla Hahmotelman asemassa - asua pikkukylässä, jossa aivan kaikki eivät katso hyvällä vähänkään massasta poikkeavia?

      Yksikään täysjärkinen hetero ei edes leikillään kertoisi olevansa homo, se on varma - vain homo sanoo olevansa homo.

      • Ja homotkaan eivät sitä tee, jos sattuvat olemaan kaltaistesi ympäröimiä?


    • Tuotakin nähnyt

      Sillä tavalla ymmärrän tuon ajatuksen että puntaroit nyt ketkä ovat todellisia ystäviä ja valmiita hyväksymään sinut, vaikka olisit mitä.

      Eräs ystäväni itse asiassa teki tällaisia "paljastuksia" Facebookissa, ne olivat milloin mitäkin. Ystävät aina mukailivat ja ottivat asiat hyvin vastaan, kunnes tuli kohta joka ei jotenkin tälle kaverille sopinutkaan, hän alkoi raivota että nyt hän ainakin tietää ketkä eivät välitä hänestä yhtään.

      Aina noiden paljastusten paljastuminen feikiksi vähensi kyllä huomattavasti sen ihmisen pisteitä yhden jos toisenkin silmissä. Miksi haluat testailla ystäviäsi? Miten luulet heidän reagoivan kun sitten kerrotkin totuuden?
      Tuommoinen on pitemmän päälle ärsyttävää, toivottavasti kuitenkin pääset tavasta pian eroon.

      • nooooo

        ystäviltä vaaditaan hyviä hermoja joskus....


      • No jos tästä tulee tapa, niin sitten saa alkaa lätkimään korville aina kun vastaan tulen.

        On tässä muutakin, kuin ihmisten testaaminen. Tietäköön myös, että jos he sen tekisivät oikeasti, että minä ja moni piirissäni ovat täysin hyväksyviä asian suhteen. Tai no toivottavasti kaikki ovat. En tiedä vielä. Ymmärrän hyvin, jos joku ärsyyntyy, kun jutun oikea laita esiin tulee ja sitä en voi sitten kuin pahoitella.


      • Tuotakin nähnyt
        nooooo kirjoitti:

        ystäviltä vaaditaan hyviä hermoja joskus....

        Mutta itse tykkäisin ystävänä ottaa vastaan ihan niitä aitoja uskoutumisia.

        Ei todellakaan mitään sitä vastaan jos ystäväni uskoutuu minulle olevansa homoseksuaali, mutta sitä vastaan on jos hän valehtelee olevansa homoseksuaali. Tulee sellainen olo että ei ole luottamusta liioin toiselta taholta, kun pitää alkaa testailemaan. Samat ihmiset monesti niitä jotka testailee esimerkiksi parisuhteessa toista valehtelemalla, pahin mahdollinen esimerkki taitaa olla raskaudesta valehteleminen.


      • Hetero vm. 1970
        hahmotelma kirjoitti:

        No jos tästä tulee tapa, niin sitten saa alkaa lätkimään korville aina kun vastaan tulen.

        On tässä muutakin, kuin ihmisten testaaminen. Tietäköön myös, että jos he sen tekisivät oikeasti, että minä ja moni piirissäni ovat täysin hyväksyviä asian suhteen. Tai no toivottavasti kaikki ovat. En tiedä vielä. Ymmärrän hyvin, jos joku ärsyyntyy, kun jutun oikea laita esiin tulee ja sitä en voi sitten kuin pahoitella.

        Sun piirit on niin suppeat että sanotpa tai teetpä mitä tahansa, niin tuskin se kovin montaa liikauttaa- sä olet pelkkää ilmaa poika!


      • Hetero vm. 1970 kirjoitti:

        Sun piirit on niin suppeat että sanotpa tai teetpä mitä tahansa, niin tuskin se kovin montaa liikauttaa- sä olet pelkkää ilmaa poika!

        Sinullapa on typerät mielipiteet.

        Eikö juuri se pieni homogeeninen otanta ole tässä kaikkein parasta.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Sinullapa on typerät mielipiteet.

        Eikö juuri se pieni homogeeninen otanta ole tässä kaikkein parasta.

        Mulla kun on oikeesti homoja ja lesboja feissarikavereina niin tollanen testi olis loukkaus heitä kohtaan.


      • glittergirl kirjoitti:

        Mulla kun on oikeesti homoja ja lesboja feissarikavereina niin tollanen testi olis loukkaus heitä kohtaan.

        Mulla kun ei ole. Niin?


      • glittergirl kirjoitti:

        Mulla kun on oikeesti homoja ja lesboja feissarikavereina niin tollanen testi olis loukkaus heitä kohtaan.

        Ja ihan pakko kysyä, miksi epäilet heidän loukkaantuvan tuollaisesta?


      • Tuotakin nähnyt
        glittergirl kirjoitti:

        Mulla kun on oikeesti homoja ja lesboja feissarikavereina niin tollanen testi olis loukkaus heitä kohtaan.

        No minä olen bi-seksuaali, seurustellut naisen kanssa mutta en ottaisi tuota mitenkään suuntautumistani kohtaan loukkaavana. En ihan käsitä miksi se pitäisi ottaa loukkauksena jos on homo, lesbo tai bi (taikka muu vähemmistö)?
        Mutta sen vuoksi voisin loukkaantua että toinen testaa, oli aihe mikä vaan.


      • Tuotakin nähnyt kirjoitti:

        No minä olen bi-seksuaali, seurustellut naisen kanssa mutta en ottaisi tuota mitenkään suuntautumistani kohtaan loukkaavana. En ihan käsitä miksi se pitäisi ottaa loukkauksena jos on homo, lesbo tai bi (taikka muu vähemmistö)?
        Mutta sen vuoksi voisin loukkaantua että toinen testaa, oli aihe mikä vaan.

        Minä ymmärrän kyllä miten joku voi kokea että tuollainen ottaisi voimaa pois oikeilta kaapista tuloilta mutta en vain käsitä miksi se olisi huono asia.


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        Minä ymmärrän kyllä miten joku voi kokea että tuollainen ottaisi voimaa pois oikeilta kaapista tuloilta mutta en vain käsitä miksi se olisi huono asia.

        Siinä se oikea kysymys. Mikä siinä ei olisi positiivista, jos kaapista ulostuleminen ei olisi mitään... Sehän se tavoite on kyseisen vähemmistön etuja ajavilla.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Ja ihan pakko kysyä, miksi epäilet heidän loukkaantuvan tuollaisesta?

        Kun kyseessä on testi ei aito tapaus, siksi. Ulos tuleminen on useimmille ollut vaikea asia ja sillä leikitteleminen testatakseen jotain pointtia olis loukkaavaa. Vakavasta asiasta kun on kyse.


      • glittergirl kirjoitti:

        Kun kyseessä on testi ei aito tapaus, siksi. Ulos tuleminen on useimmille ollut vaikea asia ja sillä leikitteleminen testatakseen jotain pointtia olis loukkaavaa. Vakavasta asiasta kun on kyse.

        Hevonpaskaa. Juuri siksi että se on vaikeaa... Siksi tämä on ok. Se on vakava asia että se on vaikeaa. Siksi tämä on ok.
        En ymmärrä kantaasi ollenkaan. Pitäisikö se pitää mahdollisimman vaikeana asiana, jotta sen arvo ei vähene? Sitäkö sinä sanot?


      • glittergirl kirjoitti:

        Kun kyseessä on testi ei aito tapaus, siksi. Ulos tuleminen on useimmille ollut vaikea asia ja sillä leikitteleminen testatakseen jotain pointtia olis loukkaavaa. Vakavasta asiasta kun on kyse.

        Jos mä riskeeraan tyyliin itseni fyysistä terveyttä myöten tällaisella tempulla, niin miten siinä on kyse leikistä?


      • hahmotelma kirjoitti:

        Hevonpaskaa. Juuri siksi että se on vaikeaa... Siksi tämä on ok. Se on vakava asia että se on vaikeaa. Siksi tämä on ok.
        En ymmärrä kantaasi ollenkaan. Pitäisikö se pitää mahdollisimman vaikeana asiana, jotta sen arvo ei vähene? Sitäkö sinä sanot?

        En sano, mutta kun en usko että tälläiset temput helpottavat sitä ulostuloa ollenkaan.
        Jonkin verran olen gay aktivismiin törmänneenä tarttee todeta et tälläset heterojen hauskat temput eivät ole olleet top listalla toiminta suunnitelmissa.

        Mä tein testin, laitoin ketjusi aloituksen feissariin seinälle. Katotaan mitä kommentteja tulee.

        Ennemmin suosittelisin, et siellä päiväkodissa osoittaisit esimerkilläsi lapsille että homot ovat ok. Oikein kun sanat valitsee niin se on mahdollista. Mun eskarini pitää homo- ja lesbopareja ihan normaaleina juttuina.


      • glittergirl kirjoitti:

        En sano, mutta kun en usko että tälläiset temput helpottavat sitä ulostuloa ollenkaan.
        Jonkin verran olen gay aktivismiin törmänneenä tarttee todeta et tälläset heterojen hauskat temput eivät ole olleet top listalla toiminta suunnitelmissa.

        Mä tein testin, laitoin ketjusi aloituksen feissariin seinälle. Katotaan mitä kommentteja tulee.

        Ennemmin suosittelisin, et siellä päiväkodissa osoittaisit esimerkilläsi lapsille että homot ovat ok. Oikein kun sanat valitsee niin se on mahdollista. Mun eskarini pitää homo- ja lesbopareja ihan normaaleina juttuina.

        Mitä päiväkodissa!?! EI HELVETISSÄ !?!?!...

        Joo luonnollisesti.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Mitä päiväkodissa!?! EI HELVETISSÄ !?!?!...

        Joo luonnollisesti.

        ai niin mä unohdin, ettei teillä Orimattilan päiväkodeissa ole homo- tai lesbovanhempia. Joten ei taida luontevia tilanteita tulla vastaan. Ja jos vanhemmat ovat kovin kapeakatseisia taitaisit saada huutia moisesta avarakatseisuudesta.

        Mun eskarilleni homoparit ovat luontevia, koska tuntee sellaisia. Samanlaisia äidin tai isän tuttavapariskuntia hänelle kuin heterotkin.


      • glittergirl kirjoitti:

        ai niin mä unohdin, ettei teillä Orimattilan päiväkodeissa ole homo- tai lesbovanhempia. Joten ei taida luontevia tilanteita tulla vastaan. Ja jos vanhemmat ovat kovin kapeakatseisia taitaisit saada huutia moisesta avarakatseisuudesta.

        Mun eskarilleni homoparit ovat luontevia, koska tuntee sellaisia. Samanlaisia äidin tai isän tuttavapariskuntia hänelle kuin heterotkin.

        Siis ei aiheesta aktiivisesti valisteta lapsia tai mitään sellaista, mutta ei me olla huolissamme, että saadaan huutia, jos tulisi luettua joku "Sallalla on kaksi isää." kirja ...


    • Olisiko kanttia? - No ei olisi. - Mutta tuo ei ole kyllä muutenkaan minun tyyppistäni huumoria. - Jos ja kun sinulla on tapana välillä testailla ihmisiä aika rankallakin kädellä, niin ei tuo minua mitenkään järkyttänyt, eikä oikeastaan edes hämmästyttänyt.

      Minun facebook-profiilini ei ole pysynyt niin kasassa, että kavereinani olisi vain tosiystäviä. - Siellä on kavereita aika monista eri yhteyksistä, joten ihan avoimena ja millään tavalla rajaamattomana juttuna homma ei toimisi. - Yleensä joutuu miettimään muutenkin siellä päivityksiään aika monelta kantilta, ja joskus, vähän vaikeampina aikoina, kirjoittelin sit vain viestejä ystäville ja jätin päivitykset kokonaan tekemättä.

      Tän päivän ensimmäinen päivitykseni oli jopa niin "rohkea", että kerroin lasteni tekemisistä ja totesin itse nauttivani leväten TENS-hoitajan kanssa... :)))

    • En ehkä ihan tajua pointtia mutta homofoobikot onkin syytä poistaa kaverilistasta.

      • Ylpeä pedofiili

        Entä pedo-foobikot.

        Etkö sinäkin ollut nainut 16v pikkupojan kanssa?


      • Joo pointti on hajautettu.

        On siinä ripaus, ei "onko munaa" tyylin typeristä haasteista.
        Osa sitä, että näkee onko kaverilistalla joku joka sinne ei kuulu.
        Ja ehkä tärkeämpänän pointtina sitten asian esiin nostaminen. Toi mun fesarin kaverilista on Orimattila painotteinen, joten aika paikallinen juttu. Eikä sillä listalla ole yhtäkään joka olisi julki homo tms. Täällä mulle kerrotaan, että sun ei pitäs ku se loukkaa homoja... näkökanta jota en yksinkertaisesti ymmärrä... Että se jotenkin väheksyy niiden kaapista ulos astumista...

        Niin hassulta kuin se kuulostaan, niin mun mielestä nuo ihmiset, joilla on kovin moderni lähipiiri ovat kuin tynnyrissä kasvaneita. Yllättävä havainto... He eivät näytä tietävän, mitä se on niiden piirien ulkopuolella. Aika hassua. Eivätkö he ymmärrä, että se on kaksi eri asiaa tulla pihalle heidän keskellään, kuin vaikkapa Tohmajärvellä... Toki en tiedä onko Tohmajärvi kuinka liberaali kylä sosiaalisten juttujen suhteen, vedin hatusta.

        Vaan siis noissa piireissä, joissa ei tulla ulos siinä kohtaa kun kaikki jo muutenkin tiesivät, vaan kulissit on ollu ylhäällä aina tiukasti... Niissä piireissä kaivataan hieman bensaakin liekkeihin.
        Ehkä olen täysin väärässä ja yksi ainoa ei ole moksiskaan "ulos tulemisestani", vaan olen melko varma että on. Se on toinen juttu näyttävätkö sen.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Joo pointti on hajautettu.

        On siinä ripaus, ei "onko munaa" tyylin typeristä haasteista.
        Osa sitä, että näkee onko kaverilistalla joku joka sinne ei kuulu.
        Ja ehkä tärkeämpänän pointtina sitten asian esiin nostaminen. Toi mun fesarin kaverilista on Orimattila painotteinen, joten aika paikallinen juttu. Eikä sillä listalla ole yhtäkään joka olisi julki homo tms. Täällä mulle kerrotaan, että sun ei pitäs ku se loukkaa homoja... näkökanta jota en yksinkertaisesti ymmärrä... Että se jotenkin väheksyy niiden kaapista ulos astumista...

        Niin hassulta kuin se kuulostaan, niin mun mielestä nuo ihmiset, joilla on kovin moderni lähipiiri ovat kuin tynnyrissä kasvaneita. Yllättävä havainto... He eivät näytä tietävän, mitä se on niiden piirien ulkopuolella. Aika hassua. Eivätkö he ymmärrä, että se on kaksi eri asiaa tulla pihalle heidän keskellään, kuin vaikkapa Tohmajärvellä... Toki en tiedä onko Tohmajärvi kuinka liberaali kylä sosiaalisten juttujen suhteen, vedin hatusta.

        Vaan siis noissa piireissä, joissa ei tulla ulos siinä kohtaa kun kaikki jo muutenkin tiesivät, vaan kulissit on ollu ylhäällä aina tiukasti... Niissä piireissä kaivataan hieman bensaakin liekkeihin.
        Ehkä olen täysin väärässä ja yksi ainoa ei ole moksiskaan "ulos tulemisestani", vaan olen melko varma että on. Se on toinen juttu näyttävätkö sen.

        Ehkä mun listalla on joku, joka ei uskalla. Se olisi se tärkein yleisö.


      • Ylpeä pedofiili kirjoitti:

        Entä pedo-foobikot.

        Etkö sinäkin ollut nainut 16v pikkupojan kanssa?

        Pedo-foobikot? Siis ihmiset jotka tuntevat irrationaalista vihaa/pelkoa lapsia kohtaan?


      • hahmotelma kirjoitti:

        Ehkä mun listalla on joku, joka ei uskalla. Se olisi se tärkein yleisö.

        Itsekin taidan olla aika tynnyrissä kasvanut kun olen kerännyt ympärilleni ateisteja, hippejä ja liberaaleja. Asun myös kaupungissa joka näyttäisi olevan myös aika liberaali.
        Tosin hakeudun näin netissä ja harvemmin oikeassakin elämässä argumentaation eri maailmankuvat omaavien ihmisten kanssa. Heitä myös lukeutuu sukulaisiini.

        Mutta niin kyllä tuo ballseja vaatii, vaikka ystävä piiri olisi liberaalimpikin. Usein ihmiset ja varsinkin sukulaiset suhtautuvat homouteen neutraalisti niin kauan kuin se ei ns. tule heidän takapihalleen.


      • Ylpeä Pedofiili
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Pedo-foobikot? Siis ihmiset jotka tuntevat irrationaalista vihaa/pelkoa lapsia kohtaan?

        Eipä aleta saivartelemaan, samassa veneessä ollaan. Nuoret ja puhtaat kiinnostaa.


      • Ylpeä Pedofiili kirjoitti:

        Eipä aleta saivartelemaan, samassa veneessä ollaan. Nuoret ja puhtaat kiinnostaa.

        Niin itse en ole ihan pedo-foobikko mutta en tykkää lapsista ja vauvat ovat inhottavia.

        Minua ei muuten 16-vuotiaat kiinnosta, eikä varsinkaan lapset.


      • Ylpeä Pedofiili
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Niin itse en ole ihan pedo-foobikko mutta en tykkää lapsista ja vauvat ovat inhottavia.

        Minua ei muuten 16-vuotiaat kiinnosta, eikä varsinkaan lapset.

        Ei tietenkään kiinnosta, koska finninaamaiset pojat eivät ole seksikkäitä, vaikka oletkin nainut 16v lapsen kanssa.


      • Ylpeä Pedofiili kirjoitti:

        Ei tietenkään kiinnosta, koska finninaamaiset pojat eivät ole seksikkäitä, vaikka oletkin nainut 16v lapsen kanssa.

        16-vuotias ei ole lapsi ja olin itsekin vielä teini kun seurustelin 16-vuotiaan kanssa.
        Minua kiinnostaa omanikäiseni miehet. Ei kaltaisesi papparaiset, eivätkä 16-vuotiaat.


      • 5r5td5restdreyh5

        "En ehkä ihan tajua pointtia mutta homofoobikot onkin syytä poistaa kaverilistasta."

        Aika "liberaalia" puhetta taas. Minä poistaisin kyllä kaltaisesi liberaalit kaverilistalta jos spacefloodausta harrastaisin.

        Mihin vedetään hyväksytyn pelon rajat? Kaveri saa pelätä korkeita paikkoja, koiria ja esiintymistä, mutta erilaisten ihmisten pelkääminen (joka on ihan luonnollista, jos ei ole "altistunut" erilaisten seuralle) tekee heti hänestä ihmispaskan?

        Tuo suvaitsevaisuuden nimissä diskriminointi ja ateistinen jeesustelu on joitain niin oksettavaa, että ei ihmekään että tulee gloriana_mä_olen_erilainen lahopään näppikseltä.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Joo pointti on hajautettu.

        On siinä ripaus, ei "onko munaa" tyylin typeristä haasteista.
        Osa sitä, että näkee onko kaverilistalla joku joka sinne ei kuulu.
        Ja ehkä tärkeämpänän pointtina sitten asian esiin nostaminen. Toi mun fesarin kaverilista on Orimattila painotteinen, joten aika paikallinen juttu. Eikä sillä listalla ole yhtäkään joka olisi julki homo tms. Täällä mulle kerrotaan, että sun ei pitäs ku se loukkaa homoja... näkökanta jota en yksinkertaisesti ymmärrä... Että se jotenkin väheksyy niiden kaapista ulos astumista...

        Niin hassulta kuin se kuulostaan, niin mun mielestä nuo ihmiset, joilla on kovin moderni lähipiiri ovat kuin tynnyrissä kasvaneita. Yllättävä havainto... He eivät näytä tietävän, mitä se on niiden piirien ulkopuolella. Aika hassua. Eivätkö he ymmärrä, että se on kaksi eri asiaa tulla pihalle heidän keskellään, kuin vaikkapa Tohmajärvellä... Toki en tiedä onko Tohmajärvi kuinka liberaali kylä sosiaalisten juttujen suhteen, vedin hatusta.

        Vaan siis noissa piireissä, joissa ei tulla ulos siinä kohtaa kun kaikki jo muutenkin tiesivät, vaan kulissit on ollu ylhäällä aina tiukasti... Niissä piireissä kaivataan hieman bensaakin liekkeihin.
        Ehkä olen täysin väärässä ja yksi ainoa ei ole moksiskaan "ulos tulemisestani", vaan olen melko varma että on. Se on toinen juttu näyttävätkö sen.

        Vaikka mä olen avarakatseinen liberaali, jolla on sellaisia myös kavereinaan. Ymmärrän myös Tohmajärven ahdasmielisyyden, kun olen alunperin pikkukaupungista kotoisin. Olen myös ulostulon vaikeudesta puhunut "kaupungin" ainoan homon kanssa.
        Mut joo, sä haluut nyt todistella jotain aiheesta josta sulla ei ole hajuakaan.


      • glittergirl kirjoitti:

        Vaikka mä olen avarakatseinen liberaali, jolla on sellaisia myös kavereinaan. Ymmärrän myös Tohmajärven ahdasmielisyyden, kun olen alunperin pikkukaupungista kotoisin. Olen myös ulostulon vaikeudesta puhunut "kaupungin" ainoan homon kanssa.
        Mut joo, sä haluut nyt todistella jotain aiheesta josta sulla ei ole hajuakaan.

        Onneksi sinulla.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Onneksi sinulla.

        on...


    • Ylpeä Pedofiili

      Onko sinulla kanttia "feikata" olevasi pedofiili ja punnita "kavereita"

      • Voi olla vähän "urheilullinen" ja testata rajojaan, mut ei se tarkoita sitä, että tarvii olla tyhmä...


      • Ilmoitus asiattomasta viestistä on lähetetty Suomi24:n ylläpidolle.

        Seksuaalisesti kehittymätön lapsi ei ole sama asia kuin nuori nainen.


      • Niinhän se on normaalia ja vieläpä ihan tervettäkin haluta naida nuorten naisten kanssa mutta ei haluta naida lapsia.


      • No no eläpä dissaa meitä vanhempia naisia. Toiset tykkää vanhemmista toiset nuoremmista, lapsista taas kuuluu tykätä ei seksuaalisesti.

        Jos ei aikuinen ymmärrä lapsen himoitsemisessa olevan mitään väärin, on syytä mennä tarkistuttamaan päätä.


      • xena-183 kirjoitti:

        Voi olla vähän "urheilullinen" ja testata rajojaan, mut ei se tarkoita sitä, että tarvii olla tyhmä...

        Tulihan siellä ylläpidossa vihdoinkin joku töihin...


    • hjbvgo

      Minusta tämä oli hauska tempaus. Mutta muista sitten kertoa millaisia kommentteja tuli. Muuten tämä olisi vähän lattea juttu.

      • .............


      • ------------------
        hahmotelma kirjoitti:

        Ai niin. Näkyykö mun seinällä muiden kommentit kaikille käyttäjille?

        Ei näy, ainoastaan et kirjaudu sisään jos haluat olla sun kaveri.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Ai niin. Näkyykö mun seinällä muiden kommentit kaikille käyttäjille?

        Näköjään näkyy. - Voisi vaikka "tykkäillä" kuvistasikin...
        Pientä yksityisyyden säätämistä saatat tarvita ;)


      • .............
        hahmotelma kirjoitti:

        Ai niin. Näkyykö mun seinällä muiden kommentit kaikille käyttäjille?

        Kyllä ne näkyy.


      • xena-183 kirjoitti:

        Näköjään näkyy. - Voisi vaikka "tykkäillä" kuvistasikin...
        Pientä yksityisyyden säätämistä saatat tarvita ;)

        Noi nykyset säätövalikot vaan on ihan paskat. En löydä säätöä, jolla piilottaa kavereiden kommentit muilta. Se että omat julkaisuni näkyy tai kuvat... Ihan ok. Mutta kavereiden yksityisyys on se juttu...


      • hahmotelma kirjoitti:

        Noi nykyset säätövalikot vaan on ihan paskat. En löydä säätöä, jolla piilottaa kavereiden kommentit muilta. Se että omat julkaisuni näkyy tai kuvat... Ihan ok. Mutta kavereiden yksityisyys on se juttu...

        Vai onko se säätö heidän valittavanaan, ei minun... Sinänsä järkeenkäypää niin päin.


      • wsdfghjkjhugfcvgbh
        hahmotelma kirjoitti:

        Ai niin. Näkyykö mun seinällä muiden kommentit kaikille käyttäjille?

        Näkyy kaikille.

        Siskoasi ei haittaa vaikka olisit ronsu


      • wsdfghjkjhugfcvgbh kirjoitti:

        Näkyy kaikille.

        Siskoasi ei haittaa vaikka olisit ronsu

        No ilmeisesti näkyy oikein hyvin. Hitsi kun ei itsellä ole toista fesari tiliä, että voisi katsoa mikä kaikki näkyy ja mikä ei.


      • Kunnian mies
        wsdfghjkjhugfcvgbh kirjoitti:

        Näkyy kaikille.

        Siskoasi ei haittaa vaikka olisit ronsu

        Monenko miehen nussima tämä hahmotelman sisko on?

        Kysykää.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Vai onko se säätö heidän valittavanaan, ei minun... Sinänsä järkeenkäypää niin päin.

        Yksityisyysasetukset - Yhteydenoton asetukset ja sieltä muokkaat kohtaa:

        "Kuka voi nähdä muiden julkaisut aikajanallasi? (Huomautus: tarinat tykkäämisistä, kaveruuksista ja eräät muut sisällöt seinällä eivät sisälly näihin asetuksiin.)"


      • kimih
        Kunnian mies kirjoitti:

        Monenko miehen nussima tämä hahmotelman sisko on?

        Kysykää.

        Orimattilan jätkät tietää.


      • kimih kirjoitti:

        Orimattilan jätkät tietää.

        EIpä ole Orimattilassa asunut, sitten vuoden iät ja ajat sitten...


      • xena-183 kirjoitti:

        Yksityisyysasetukset - Yhteydenoton asetukset ja sieltä muokkaat kohtaa:

        "Kuka voi nähdä muiden julkaisut aikajanallasi? (Huomautus: tarinat tykkäämisistä, kaveruuksista ja eräät muut sisällöt seinällä eivät sisälly näihin asetuksiin.)"

        Aikajana... Ei käytössä. Ja toisekseen. Julkaisut, eivät välttämättä kata kommentteja.


      • xena-183 kirjoitti:

        Yksityisyysasetukset - Yhteydenoton asetukset ja sieltä muokkaat kohtaa:

        "Kuka voi nähdä muiden julkaisut aikajanallasi? (Huomautus: tarinat tykkäämisistä, kaveruuksista ja eräät muut sisällöt seinällä eivät sisälly näihin asetuksiin.)"

        Joo ei kata kommentteja. Ollut kokoajan päällä. Noita kommentteja ei voi piilottaa kuin piilottamalla omat julkaisunsa uteliaiden silmiltä.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Aikajana... Ei käytössä. Ja toisekseen. Julkaisut, eivät välttämättä kata kommentteja.

        Luulin, että kaikki siirtyivät jo aikajanaan ?
        Niin, toi on aika paha, kun ei voi tarkistaa miltä omat sivut näyttävät, muuten kuin omien kavereitten silmissä ja tehdä heistä ryhmiä, joilla on omat säädöt.
        - Minulla on kuitenkin juuri tuolta säädöstä päällä sellainen asetus, että mun aikajanalle tehdyt omat sekä kavereitteni julkaisut näkee vain kaverini, ei "kaikki".


      • ...
        hahmotelma kirjoitti:

        Noi nykyset säätövalikot vaan on ihan paskat. En löydä säätöä, jolla piilottaa kavereiden kommentit muilta. Se että omat julkaisuni näkyy tai kuvat... Ihan ok. Mutta kavereiden yksityisyys on se juttu...

        Ei sun kavereiden kommentit, eikä kaverilistakaan näy muille. Harmi, ku oisin halunnut lukea :) Huikee juttu :)


    • Oisit ajatellu

      No onko se nyt sitten kivaa kun sun facebook kavereiden kommentit ja tykkäämiset näkyy kaikelle kansalle?

    • :D

      aika nolo oot.

      • Enks olekii !


      • 7+3=?

      • 7+3=? kirjoitti:

        http://treffit.suomi24.fi/showUserProfile.do?id=803602&searchAction=search&searchMethod=search&searchCriterias=provinceId=17;cityId=10017;minAge=18;withImage=false;online=false;wantChildren=1|4;maxAge=25;lastLogin=1W;maxLength=172;minLength=150;sexualOrientation=1;smoking=2;gender=2;socialStatus=1|16|64|128;ethnicity=2|4&searchOrder=&ascDescForAlias=&ascDescForAge=&page=1&

        Minä en mahdu hänen kriteereihinsä kyllä melkein missään kohdassa. Sanoo että ei tupakoi, hakee tupakoivaa...

        7 3= yhdeksän miinus


      • ....
        hahmotelma kirjoitti:

        Minä en mahdu hänen kriteereihinsä kyllä melkein missään kohdassa. Sanoo että ei tupakoi, hakee tupakoivaa...

        7 3= yhdeksän miinus

        Mene facebook yksityisasetuksiin, sieltä pystyy todellakin rajaamaan näkyvyyden. Myös ystävien kommentit "vain minä" asetukselle. Kuka voi nähdä ystävien kommentit profiilissasi.


      • .... kirjoitti:

        Mene facebook yksityisasetuksiin, sieltä pystyy todellakin rajaamaan näkyvyyden. Myös ystävien kommentit "vain minä" asetukselle. Kuka voi nähdä ystävien kommentit profiilissasi.

        Eip löydy :(


      • ....
        hahmotelma kirjoitti:

        Eip löydy :(

        ai niin se tehdään nykyään jokaisen seinäkirjoituksen yhteydessä erikseen. Eli jokaisen päivityksen saat päättää erikseen.

        Mene etusivullesi ja sille riville misää on tämä The julkaisu. Kun olet nimesi rivillä, oikeaan laitaan ilmestyy kuva

        http://aijaa.com/003209507106

        Se valintalaatikko tulee näkyviin vasta kun menet julkaisusi ensimmäiselle riville, sille jossa on nimesi. Muutoin se on näkymätön. Ja katso tuleeko oikeaan laitaan tuo merkki. Avaa se valikko ja rajaa näkyvyys siitä.

        ps. G :lta pöllitty idea. Jokaisen julkaisun voi päättää erikseen. Kätevää.
        En tiedä onko ihan viisasta puuttua tähän. Tää on sun Odysseija.


      • .... kirjoitti:

        ai niin se tehdään nykyään jokaisen seinäkirjoituksen yhteydessä erikseen. Eli jokaisen päivityksen saat päättää erikseen.

        Mene etusivullesi ja sille riville misää on tämä The julkaisu. Kun olet nimesi rivillä, oikeaan laitaan ilmestyy kuva

        http://aijaa.com/003209507106

        Se valintalaatikko tulee näkyviin vasta kun menet julkaisusi ensimmäiselle riville, sille jossa on nimesi. Muutoin se on näkymätön. Ja katso tuleeko oikeaan laitaan tuo merkki. Avaa se valikko ja rajaa näkyvyys siitä.

        ps. G :lta pöllitty idea. Jokaisen julkaisun voi päättää erikseen. Kätevää.
        En tiedä onko ihan viisasta puuttua tähän. Tää on sun Odysseija.

        Joo Se rajaa julkaisun näkyvyyden, ei kavereiden kommentteja tai tykkäyksiä erikseen.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Joo Se rajaa julkaisun näkyvyyden, ei kavereiden kommentteja tai tykkäyksiä erikseen.

        Mutta se riittää yleisöksi enemmän kuin tarpeeksi... Tiettyihin suuntiin vähän liikaakin.


      • ...
        .... kirjoitti:

        ai niin se tehdään nykyään jokaisen seinäkirjoituksen yhteydessä erikseen. Eli jokaisen päivityksen saat päättää erikseen.

        Mene etusivullesi ja sille riville misää on tämä The julkaisu. Kun olet nimesi rivillä, oikeaan laitaan ilmestyy kuva

        http://aijaa.com/003209507106

        Se valintalaatikko tulee näkyviin vasta kun menet julkaisusi ensimmäiselle riville, sille jossa on nimesi. Muutoin se on näkymätön. Ja katso tuleeko oikeaan laitaan tuo merkki. Avaa se valikko ja rajaa näkyvyys siitä.

        ps. G :lta pöllitty idea. Jokaisen julkaisun voi päättää erikseen. Kätevää.
        En tiedä onko ihan viisasta puuttua tähän. Tää on sun Odysseija.

        Säädä
        http://aijaa.com/000079507250

        Tarkista
        http://aijaa.com/004469507251



      • .....
        hahmotelma kirjoitti:

        Mutta se riittää yleisöksi enemmän kuin tarpeeksi... Tiettyihin suuntiin vähän liikaakin.

        Ne säädöt oli ennen erilaiset. Pystyi rajaamaan kavereiden kommentit näkymään "Vain minä" . Vaikka itse julkaisu olisi ollut "Kaverit"


      • ....
        hahmotelma kirjoitti:

        Ei. Kommentit näkyy. Se on eri juttu kuin se, jos joku kirjoittaa seinälleni.

        Olen kirjauneena facessa. Sun profiili on julkinen ja sun seinäkirjoitukset on julkiset. Mutta sun The ulostuloa ei näy Seinä päivityksissä.

        Jos menee kirjautumatta faceen (esim googlen kautta) ei nää sun seinää ollenkaan.
        En ole sun kaverilistalla. Googlaa oma nimesi silloin tällöin niin näet paljonko face vuotaa. Ja perusta toinen profiili naamaan, äläkä ota itseäsi kaverilistalle.


      • .... kirjoitti:

        Olen kirjauneena facessa. Sun profiili on julkinen ja sun seinäkirjoitukset on julkiset. Mutta sun The ulostuloa ei näy Seinä päivityksissä.

        Jos menee kirjautumatta faceen (esim googlen kautta) ei nää sun seinää ollenkaan.
        En ole sun kaverilistalla. Googlaa oma nimesi silloin tällöin niin näet paljonko face vuotaa. Ja perusta toinen profiili naamaan, äläkä ota itseäsi kaverilistalle.

        No minä sen ulostulo kirjoituksen säädin kavereiden kavereihin, kun niitä kommentteja ja tykkäyksiä ei erikseen voinut.


      • 11+1=tusina
        hahmotelma kirjoitti:

        No minä sen ulostulo kirjoituksen säädin kavereiden kavereihin, kun niitä kommentteja ja tykkäyksiä ei erikseen voinut.

        No nyt ei homopaljastustasi enää näy


    • sillitrooli

      Aika rankka homma. :)

      En suhtaudu homouteen sen paremmin erityisen negatiivisesti kuin positiivisestikaan, olen joskus tuntenut homoja kyllä. En oikein ymmärrä tätä, että miten presidentinvaaleista tuli keskustelu homoudesta ja heteroudesta. Mutta aika rankka temppu tosiaan, ja siinä mielessä pakko arvostaa. Toivottavasti ei tule ongelmia siellä päiväkodissa, kun kuitenkin pikkupaikkakunnalla ollaan; lasten äidit voivat olla t o d e l l a hysteerisiä ämmiä, ja päättää lynkata suunnilleen kenet tahansa lastensa lähellä olevan ihmisen.

      • Moinen konflikti töyssä olisi ihan tervetullut, jos olisi tullakseen, vaan tietenkin toivottavasti ei ole tullakseen.


    • En oikeastaan suhtaudu kovin positiivisesti tempaukseesi. Ymmärrän toki tavoitteet, ja minusta homoksileimautumisen ei pitäisi olla niin kova paikka kuin se ehkä onkin.

      Kuitenkin tällainen feikkaaminen on vähän ärsyttävää. Minäkin olen tuntenut tyyppejä, jotka ovat "testailleet" kavereitaan milloin milläkin kriisillä, ja loppujen lopuksi kriisi on aina paljastunut pelkäksi huomionhakutempuksi. En väitä, että sinä tekisit niin, mutta miten kaverisi mahtavat homman nähdä? Todelliset, "pysyvät" kaverit varmaankaan eivät pimahda yhdestä feikkipaljastuksesta, mutta etäisemmät ehkä. Helpompi olisi varmaan vain poistaa heidät kaverilistalta suoraan? Homofobian etsiminen olisi varmaan muutenkin helpompaa.

      Olen joskus itse suunnitellut, että olisin vaihtanut FB:ssä siviilisäädykseni "parisuhteessa" ja katsonut, kuka reagoisi ja miten. Luovuin ajatuksesta kuitenkin aika nopeasti, koska en toisaalta halua valehdella, varsinkaan turhan takia, varsinaisille kavereilleni, mutta en sitten toisaalta haluaisi tietää sitäkään, miten moni kavereistanikaan ei usko että voisin koskaan ketään löytää.

      • Se miten ihmiset suhtautuvat on aina hieman erilaista, kun juttu tulee kohdalle. Moni helvetinkin tyhmiä kommentteja heittävä saattaakin osoittaa uudet puolet jos kuulee jonkun lähipiiristä olevankin homo.

        Ja kyllä odotan joidenkin polttavan hieman hihojaan kun jutun luonne paljastuu. Mutta näen tempun positiiviset puolet negatiivisia painavampina, joten antaa mennä.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Se miten ihmiset suhtautuvat on aina hieman erilaista, kun juttu tulee kohdalle. Moni helvetinkin tyhmiä kommentteja heittävä saattaakin osoittaa uudet puolet jos kuulee jonkun lähipiiristä olevankin homo.

        Ja kyllä odotan joidenkin polttavan hieman hihojaan kun jutun luonne paljastuu. Mutta näen tempun positiiviset puolet negatiivisia painavampina, joten antaa mennä.

        Mun mielestä tässä ei ole kyse siitä että oletko homo vai etkö ole, vaan tuosta kusetuksesta. Ja mun mielestä on aivan oikeutettua loukkaantua jos vedätetään. Että pelkästään se että nimeät tän homous asiaksi ei pidä paikkaansa. Jos kuitenkin ymmärrät lopettaa vedättelyn ajoissa ja pahoitella niiltä jotka ei ole ansainnut tuota kohtelua hyvillä perusteluilla, niin kenties silloin asian voi todetakkin olevan pelkästään homo asia, mikäli kukin itse kykenee antamaan asian olla.

        Näin ainakin itse ajattelisin, jos olisin olisin jotenkin ollut vedätyksen kohde.


    • Voi luoja!

      Käyttasitko extra energiasi vaikka auttamala vanhuksia vanhoinkodissa.

      No, toisalta, mitä hahmikselta vielä odotta, hih!:)))

      • Tunnustamalla olevansa oikeasti eläkeläinen? :D


      • omanlainen_tallaaja kirjoitti:

        Tunnustamalla olevansa oikeasti eläkeläinen? :D

        :D

        Kaikkien mielenterveyseläkeläisten puolesta... Minä olen eläkkeellä. Tuo voitaisiin ottaa jo puhtaana vittuiluna eikä minään muuna :)


    • Pitää nostaa olematonta hattua , joskus on ihan hyvä " testailla " , ketkä todellisuudessa niitä oikeita ystäviä on.

      • ghjgjhghj

        Entä jos ystävät ensin suuttuvat, mutta hyväksyvät homouden myöhemmin kun saavat aikaa kelata asioita?

        Eihän tollanen testi kerro kuin ensireaktiot, eikä koko totuutta. Miten siis testata jos joku lopettaa yhteydenpidon, mutta hyväksyy myöhemmin asian. Vaikka toi onkin feikkiä, niin entäs jos joku kaveri kirjoittaa "ai säkin olet, no niin mäkin", myöhemmin "ai et olekaan?"

        Tai "arvasin että sä olet homo", "ai et olekaan?", "no en arvannutkaan hehe".

        Voi olla että facebook ystävät sekä normaaliystävät vähenee ihan muista syistä, kuin aloittaja aluksi meinasi.


      • ghjgjhghj kirjoitti:

        Entä jos ystävät ensin suuttuvat, mutta hyväksyvät homouden myöhemmin kun saavat aikaa kelata asioita?

        Eihän tollanen testi kerro kuin ensireaktiot, eikä koko totuutta. Miten siis testata jos joku lopettaa yhteydenpidon, mutta hyväksyy myöhemmin asian. Vaikka toi onkin feikkiä, niin entäs jos joku kaveri kirjoittaa "ai säkin olet, no niin mäkin", myöhemmin "ai et olekaan?"

        Tai "arvasin että sä olet homo", "ai et olekaan?", "no en arvannutkaan hehe".

        Voi olla että facebook ystävät sekä normaaliystävät vähenee ihan muista syistä, kuin aloittaja aluksi meinasi.

        Pitääkö mun todellakin nyt selittää tää sulle ihan kädestä pitäen ?

        Noi lauseet mitä sä oot sitaatteihin heitelly ja luulet jonkun niitä käyttävän , niin ne sopii kakaroiden suuhun ja aloittaja nyt tuskin on mikään 15v finninaama.

        Kyllä se tosi ystävä hyväksyy sut sitten vaikka tuollaisen pienen paljastuksen jälkeen heti,eikä pakene paikalta häntä koipien välissä ja tule selittelemään perästä päin , et niin ja näin. Sun ystävistä mä en sitten tiedä ja siitä miten helposti sut puhutaan aina ympäri.

        Ja mitä tulee noihin facebook ystäviin ja normaaliystäviin,niin viitsiks kertoo mulle eron ? Itse kun en tuolla naamarissa viihdy , niin mä en ymmärrä miks sinne pitäis sitten lisäillä niitä feikkiystäviä ? Siks , että sä saat kytätä mahdollisimman paljon ,mitä sun ympärillä tapahtuu ? Saat juoruta kuin pahainen akka ? Menee taas yli hilseen....


      • ghjghjghj
        think.aboutit kirjoitti:

        Pitääkö mun todellakin nyt selittää tää sulle ihan kädestä pitäen ?

        Noi lauseet mitä sä oot sitaatteihin heitelly ja luulet jonkun niitä käyttävän , niin ne sopii kakaroiden suuhun ja aloittaja nyt tuskin on mikään 15v finninaama.

        Kyllä se tosi ystävä hyväksyy sut sitten vaikka tuollaisen pienen paljastuksen jälkeen heti,eikä pakene paikalta häntä koipien välissä ja tule selittelemään perästä päin , et niin ja näin. Sun ystävistä mä en sitten tiedä ja siitä miten helposti sut puhutaan aina ympäri.

        Ja mitä tulee noihin facebook ystäviin ja normaaliystäviin,niin viitsiks kertoo mulle eron ? Itse kun en tuolla naamarissa viihdy , niin mä en ymmärrä miks sinne pitäis sitten lisäillä niitä feikkiystäviä ? Siks , että sä saat kytätä mahdollisimman paljon ,mitä sun ympärillä tapahtuu ? Saat juoruta kuin pahainen akka ? Menee taas yli hilseen....

        Hei noi mun jutut oli esimerkkejä. Asioista voi keskustella ihan keskustelun vuoksi. Ei tarvitse olla tiukasti jotain mieltä, kunhan auon päätäni, heitän ideoita ja provosoin yms.

        En ole koskaan ollut facebookissa, mitä nyt joskus tein jonkun feikkiprofiilin ihan testimielessä.


    • Citynainen

      Ole oma itsesi. Jos muut eivät sitä hyväksy niin eivät ole sinua varten. Minua varten on yllättävän vähän ihmisiä olemassa. Ihmisiä jotka ovat täydellä sydämmellä minua varten ja minä heitä varten.
      Ei tarvitse olla homo tai lesbo ollakseen outo. Riittää että on vain erilainen eikä mene massan mukana.
      Uudet asiat jännittää aina mutta antavat ihmiselle vaihtelua ensijärkytyksestä toivuttuaan. Onnea matkaan, hahmotelma.

      Ajattelin itsekkin tulla kaapista ulos mutta toisenlaisessa asiassa kuin normisti sanotaan. Epäonnistuin ja nyt perinteisellä tyylillä vain vedellään.

    • Ironinen vedätys

      En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa että pitää oma kaapista tulokin tehdä tällaisen ironisen (?) vedätyksen kautta. Tämä taitaa olla just tätä nykyaikaa, että tullaan kaapista vitsinä kun ei oikeasti uskalleta. Siinä on ikään kuin rohkean teon mukana aina sellainen varmistus että "heh heh, enhän mä tosissani".

    • No voi paska... Nyt tää koe jo kusee, kun sisko jotain kautta tän huomas... Se siitä ajatuksesta että viikon antais väen elää siinä uskossa.

    • ...

      oot sairas.

    • Miiiiii

      Mä oon lesbo, ja minusta tämä oli ihan hauska juttu. Jokainen julkinen (positiivinen) kaapistatulo lisää sitä tietoisuutta, joka auttaa nytkin kaapissa eläviä tyyppejä elämään vapaammin. Siis ainakin minulle maailma on parempi paikka sen jälkeen, kun yli miljoona ihmistä on kannattanut homopresidenttiä.

      • Reipas Mies

        Homoseksuaalisuus on OK, valehtelu siitä- not cool.

        En koe inhoreaktiota homoudesta, enkä myöskään ylistää heitä parempina ihmisinä.

        Empä tahtoisi että lähipiirini näkisi minut selkärangattomana kusettajana muka hyvällä face läpällä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      218
      7053
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2462
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      36
      1872
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1758
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      332
      1683
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1664
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1661
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1519
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1457
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      337
      1275
    Aihe