Pelkään että tyttäreni on alkamassa

öaklfjsdfkaj

vegaaniksi. Aiemmin hän söi pelkkiä liharuokia, kaikenlaista mm. härkää, possua, ankkaa sekä kalaa. Nyt hän ei ole koskenut lihaan. Olimme käymässä kaupassa niin tällävälin hän oli syönyt raakaa keräkaalia. Mikä eteen, pelkään että kasvisruoka ei sovi tyttärelleni koska on lihansyöjä tyyppinen eikä hän saa kasviksista kaikkea tarvitsemaansa. Onko tämä joku ohi menevä muoti-ilmiö tai kapinaa?

16

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mother....

      No eikös tuota asiaa kannattas kysellä lähinnä sun tytöltäsi eikä netissä ?Mistä me se täällä voidaan tietää.

      • aösdjkf

        Tyttäreni ei kommunikoi. Ajattelin että tällä palstalla voisi olla vanhempia jotka ovat olleet samassa tilanteessa ja he voisivat neuvoa miten ovat ratkaisseet tilanteen. No itse tein niin että kasvikset siirtyivät nyt kaappiin siten että hän ei niitä saa sekä toin kaupasta hyvää korppukinkkua. Kyllä veganismi nyt näytti väistyvän ainakin toistaiseksi, niin innoissaan söi kinkkua äsken, teki oikein hyvää katsella kun tyttö söi.


      • ökljasdöfj
        aösdjkf kirjoitti:

        Tyttäreni ei kommunikoi. Ajattelin että tällä palstalla voisi olla vanhempia jotka ovat olleet samassa tilanteessa ja he voisivat neuvoa miten ovat ratkaisseet tilanteen. No itse tein niin että kasvikset siirtyivät nyt kaappiin siten että hän ei niitä saa sekä toin kaupasta hyvää korppukinkkua. Kyllä veganismi nyt näytti väistyvän ainakin toistaiseksi, niin innoissaan söi kinkkua äsken, teki oikein hyvää katsella kun tyttö söi.

        Siis sinä siirrät kasvikset piiloon ettei tyttö vahingossakaan syö kasviksia?? Ihan oikeasti???? 9-vuotias ei kommunikoi mutta se ei ole ongelma vaan se että lapsi haluaa syödä kasviksia?? Nyt ei ihan mene jakeluun...


    • Puoliks kasvissyöjä

      Omituinen tytär jos ei kommunikoi.Tyttären oma valinta jos tahtoo siirtyä kasvissyöjäks tai vegaaniks.Kannattaa antaa tytön itse päättää miten toimia.6

      • kajsdfökljaklöfdj

        No kyllä se on vähän minunkin asiani, tytär on kuitenkin vielä niin pieni ja asuu kotona!


      • Puoliks kasvissyöjä
        kajsdfökljaklöfdj kirjoitti:

        No kyllä se on vähän minunkin asiani, tytär on kuitenkin vielä niin pieni ja asuu kotona!

        Jaa...ekasta viestistä sain sen käsityksen että,kyseessä on teini ikäinen tytär joka saa itse tietenkin valita mitä syö,mutta jos kyseessä on ihan pieni vielä,niin sitten on eri asia,eli sinä päätät mitä tyttö syö.


      • strange
        kajsdfökljaklöfdj kirjoitti:

        No kyllä se on vähän minunkin asiani, tytär on kuitenkin vielä niin pieni ja asuu kotona!

        Etkö sinä ole ollenkaan huolissaan siitä ettei tyttö kommunikoi, kaitpa se on isompi huolenaihe. Ja se on outoa että piilotat lapselta kasvikset. Ette taida olla järin terveitä kumpikaan.
        Osaako hän lukea ja kirjoittaa ? Niin että tietää veganismista jotain.
        Onko ylipainoa ? usein veganismia luullaan joksikin laihdutusruokavalioksi.
        Niin tai näin, outoja ootte.


      • öaklsdk
        strange kirjoitti:

        Etkö sinä ole ollenkaan huolissaan siitä ettei tyttö kommunikoi, kaitpa se on isompi huolenaihe. Ja se on outoa että piilotat lapselta kasvikset. Ette taida olla järin terveitä kumpikaan.
        Osaako hän lukea ja kirjoittaa ? Niin että tietää veganismista jotain.
        Onko ylipainoa ? usein veganismia luullaan joksikin laihdutusruokavalioksi.
        Niin tai näin, outoja ootte.

        Hän kyllä kommunikoi omalla tavallaan, mutta ei juurikaan puhu. Jotenkin siihen on jo tottunut. Hän ei tosiaan osaa kirjoittaakaan hyvin. Ei ole ylipainoa ja itsetunto on enemmän kuin kunnossa. En tiedä tietääkö veganismista mitään, hänen pappansa on tosin kyllä kasvissyöjä, epäilen että on saanut sieltä vaikutteita kun viettää siellä välillä aikaa. Tosin sielläkin on aina ollut tyttärelle liharuuat. Minä en ole ihan terve, tyttäreni pitäisi olla, ainakaan mitään ei ole ilmennyt kun lääkärissä on käytetty.


    • Porkkanaraaste

      Heh minäpäs kommunikoinkin,en olekaan niin bimbo kuin tyttäresi.Söin oikein innoissani äsken kasvissosekeittoa,erittäin maukasta oli.Teki oikein hyvää syödä välillä kasvisruokaa.

      • adsfajkl

        Kasvisruoka on ihan ok niille joille se sopii. Luulen että tyttärelleni se ei sovi oikein millään :(


    • Outoa puhetta

      Vaikuttaa tämäkin keskustelu joltakin trollilta, sori, mutta tuntuu vaan niin oudolta. Esim "tyttö oli syönyt sillä välin raakaa keräkaalia" tai "kasvikset siirtyivät nyt kaappiin siten että hän ei niitä saa" samoten "Hän ei tosiaan osaa kirjoittaakaan hyvin". Puhutaanhan tässä ihan teini-ikäisestä ihmisestä. Jotenkin on vaan vaikea ottaa tätä tosissaan. XD

      • alkdfsj

        No ei todellakaan ole teini-ikäinen ja siksi huolestuttaa enemmän. Tyttö on yhdeksän iältään.


    • trollipa trolli

      mutta minun ala-aste aikoina ei ollut kasvisruoka vaihtoehtoa. Miten on nykyään? Lukiossa, ammattikouluissa ja kaikissa muissa on nykyään tieysti aikuiselle... mutta entä lapsille peruskouluissa?

      Olin hetken aikaa kasvissyöjä 5-6 luokalla, mutta ravinto-opin opastus oli perseestä tuolloin. Jollekin ravintoterapeutille jouduin, mutta hän ei osannut selittää asiaa yksinkertaisesti. Kotiväki ei tiennyt kasvissyönnistä hölkäsenpöläystä. Onneksi kaiken löytää nykyään netistä. Tarvitsee vain huolehtia palkokasvien syönnistä, soijamaidoista ja vitamiinien saannista. B- vitamiinit kannattaa ottaa ravintolisänä. Ei se ole sen monimutkaisempaa.

    • Kasviksia myös

      Anna tytön syödä myös kasviksia,kasvisruokaa jos mieli tekee.Se ei suinkaan ole epäterveellistä,eikä tarkoita välttämättä sitä että tyttö vegaaniksi aikoisi.

    • Missssnnn

      Heti ei tarvitse alkaa vegaaniksi. Jos tyttösi pitää eläimistä, voitte vähentää epäeettisimmin tuotettua lihaa eli kanaa ja sikaa ja suosia vaikka luomulihaa. Heti ei tarvitse myöskään jättää maitotuotteita pois varsinkin jos sinun tietämyksesi vegaanismista on tuota tasoa.

      Kasvissyönti ei tarkoita sitä että jätetään proteiini pois. Kasvissyöjä ei tarkoita sellaista ihmistä joka voi elää ilman proteiinia. Kaikki ihmiset tarvitsevat proteiinia, ja kasvissyöjä saa sitä monesta paikasta. Lihassa ei ole mitään ihmevitamiinia jota ilman ei voi elää.

      Voisitte opetella jotain uusia kasvisruokia, kuten kasvislasagnea johon jauhelihan korvaat soijarouheella. Samasta rouheesta syntyy myös hyvä bolognesekastike. Voisitte myös joskus hernekeiton sijaan kokeilla linssikeittoa.

      Kasvissyönnissä ei ole mitään pelättävää, itse olen ollut kasvissyöjä yli 20 vuotta eikä ole ollut puutoksia tai terveysongelmia, oikeastaan päinvastoin.

      Täältä ainakin saat tietoa mutta voit myös etsiä netistä reseptejä.

      http://www.sikatehtaat.fi/vaikuta-valinnoillasi

    • kokokokokokokokokoko

      Kannattaisiko tytön kanssa koittaa "kommunikkoida" tästä asiasta? Hänellä saattaisi olla mahdolliselle vegaaniudelleen oikein hyvätkin perusteet. Kyllä 9v osaa jo muodostaa omia mielipiteitä ja pitää myös omia arvojaan tärkeinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      160
      6815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4047
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2055
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1839
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1545
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe