Minua aina ihmetyttää miksi joissain ruoka ohjelmissa perunoita, porkkanoita ym, ei kuorita kunnolla tai valkosipulista ei oteta kaikkia huonoja kohtia pois ja olen huomannut että käsin sekoitetaan salaattia.
Minusta se on vastenmielistä, koska itse olen tarkka, että mitään huonoa kohtaa ei jää, kun paloittelen tai kuorin esimerkiksi perunaa ym..
Perunat ja muut
10
412
Vastaukset
- silkovapuli.
Niin et pitäsi käyttää kallista ja rajallista ohjelma-aikaa näyttämällä sitä kun kokki kuorii perunoita. Sulla ei taida olla hajuakaan tv ohjelmien tekemisestä. Kotonas voit sipistellä valkospiulia vaikka koko päivän, mut noi ohjelma ajat on kalliita. Esivalmistelut on pääsäntöisesti tehty ennen ohjelmaa. Elä nyt järkyty mutta ravintolassakin kokit sekoittaa salaatit käsin. Sinä et vaan sitä näe. Kaikki ainekset kuule pilkotaankin käsin. Mites sinä teet salaatin ? varpailla ?
- umjlyuiyuio
Noh perunat voi kuoria ennen ohjelman alkua ja vasta ohjelmassa pilkkoa ne.
Eli esivalmistelut voi tehdä ennen ohjelman alkua.
Käsin voi salaatin pilkkoa, mutta on olemassa välineitä, joilla salaatin voi sekoittaa.
- naamariin vaan
Teollisuuskeittiössä kuoritaan koneella ja se jättää silmät ja kaikki perunoihin. Raapii vaan vähän pinnalta ja hyvä on. Kastiketta päälle niin ei siellä kaikki näy. Ei niihin huonoihin kohtiin kuole. Jos on se keltainen mato niin sehän on vaan proteiinia. Kaikenlaisia nirppanokkia niitä onkin.
- malamutti
Minulla pistää silmään kun ammattikokitkin jättävät tomaattia lohkoessa sen kovan kannan ottamatta pois.
En ikinä jätä itse sitä ruuan tai salaatin sekaan koska se on tosiaan kuin puutikkua purisi.
Perunoiden, porkkanoiden ja muiden juuresten huolimaton kuoriminen ja huuhtelu kostautuu usein ruokamyrkytyksinä. Niiden kanssa pitäisi olla tarkka varsinkin ravintoloissa ja laitoskeittiöissä.
No, keittäminen poistaa monet bakteerit mutta juuresraasteet ovat paha paikka.- main cook
Jos tuommoista alat pelätä niin parempi sulkeutua vaikka kuplaan, missä ei ole mitään bakteereita ja ottaa ruoka pillereinä ja olla onnellinen.
- Perunoihin pettynyt
Jos perunoita ostatte, niin älkää ostako Markkulan perunoita, pakkaaja: Trumetarin tila. Todella rupisia ja itäneitä, keskeltä mustia perunoita
Muovipussissa ostin 2kg perunoita ja oli oiken päiväyskin pussiin painettu, mikä oli hyvä. Syömäkelvottomia olivat.- Tiskin tällä puolen
Sisältä mustia perunoita ei voi silmämääräisesti eroittaa hyvistä perunoista. Itäminen taas johtuu 99 % varmasti jonkin kuljetusketjun lenkin pettämisestä.
- Guindilla
Mistä johtuu suomalaisten (Lammin viljelijä) Prismassa ja Cittarissa myynnissä olleiden perunoiden kammottava haju? Perunat ovat melko hyviä, kun syö ne vasta keitettyinä, mutta lämmitys eikä kylmänä syöminen ei onnistu. Perunat saavat kitkerän sivumaun, joka minun suussani muistuttaa lähinnä peltiä :)
Onko EU tehnyt jotain uusia säännöksiä varhaisperunan lannoitukselle? Vai onko ongelma vain täkäläinen.
Mistä saa vielä ruotsalaisia perunoita. Ne olivat hyviä! Ehkä Tukholman risteily :) - edes nuolaissut en o
Miltä pelti maistuu? Tuo on jäänyt kokeilematta.
- 8
Hitsi kun teitä "viisaita" riittää. :D
Myös omana maistuu metallille jos sitä leikkaa metallisella veitsellä ruostumaton teräs ei maistu.
JOS omaat vajaan makuaisti se on sinun vajavuutesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686827
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes552235- 562108
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se601219- 551211
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521210Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141091Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384948Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947