Mistä johtuu takapuolen kipeytyminen kuntopyöräillessä?
Aiheesta löytyi kyllä keskusteluja, mutta kaikki taisivat liittyä enempi puutumiseen. Minulla kun kyse ei ole puutumisesta. Kipu tulee heti kun istun satulaan. Kipu tuntuu selkäesti pakaroissa kahdessa pisteessä. Siis aivan kuin luut/imusolmukkeet/jotkut pisteet painautuisvat satulaan aiheuttaen kipua. Pöyärilyn jälkeen/istuessa tunnen kuinka nämä pisteet ovat kipeänä..
Todella ärsyttävää.. Tähän ei auta edes kaksi tyynyä satulalla :D Siis kipu tuntuu silti. Tunnen siis nykyään tätä kipua tuolilla istuessakin.
Pyöräillyt olen siis vain 2 kertaa kivun takia.
Mietin, että tietäisivätkö pyöräilijät, että onko ihmisellä takapuolessaan jotkut rauhaset, jotka voivat ärtyä näin?
Takapuoli tulee kipeäksi satulasta (ei puudu)
10
6248
Vastaukset 10
- Satula vaihtoon
Vaihtele niin kauan satuloita että löydät takapuolellesi sopivan(ei välttämättä levein ja pehmein mahdollinen!)
- Alkup. Maantiepyöräi
Kapea ja kova satula on ystävällisempi takapuolelle kuin leveä ja pehmeä. Lähes kaikki kuntopyörien vakio satulat ovat erittäin huonoja.
- kipua pyllyssä
Viikossa menee ohi, kun vaan jatkaa. Itkee ja jatkaa. Kokemusta on joka keväänä, kun pyöräilyn aloitan.
- pers..arska
Jup, kapea ja kova penkki on yleensä paras jos ostaa muovipenkin. Itselläni oli kans ahteri erittäin kipeä joitain vuosia sitten kun pyöräily meni talveksi tauolle ja keväällä aloitin uudestaan, mutta tuo tuska helpotti.
Viimeiset puolenkymmentä vuotta olen ajanut talvetkin ja satulat ovat nahkaisia. Työmatkajyrässä brooksin b15 ja maantieoyörässä kapeampi malli. Ei ole ahterissa ollut kioua eikä hiertymiä edes keväällä kun yhtäkkiä kilometrit moninkertaistuu.
- SATULAAAAA
BILTEMAN KALLEIN SATULA OISKO OLLU JONKUN 15E ON HUIPPU HYVÄ.....LOPPU TAKAMUS KIPEILYT SEN SILIÄN TIEN......
- fjjoobdudii
Ei se ole satulat, vaan penkki jolla ei voi istua ja polkea yhtäaikaa jos meinaa sitä harrastaa enemmän kuin muutaman kilometrin kerralaan ilman että veri lopuu kiertämästä jalkoihin asti..
- Hanuri hellänä
Osta geeli satulan päälinen, se on pehmustettu, on kokemusta ja loppui kipuilu.
- ojaanmenitaas
Jep pehmusteet toimivat, mutta sillä edellytyksellä että ajoasento on pysty ja ajettu matka lyhyt. Pitkällä matkalla niissä tuppaa sitten jalat puutumaan. Sekin tietenkin on yksilöllistä.
- rullayulla
Nimenomaan juurikin yksilöllistä.
Itse olen hakenut oikeaa satulaa jo viisi vuotta. Eikä vieläkään tunnu hyvältä...
Liian kova ei todellakaan käy minun peffalleni,
Nykyinenkään ei käy retkiajoon...
Etsintä jatkuu, mutta rahaa palaa taas.....- abscess
Kannattaa hankkia pyöräilyhousut, sillä muuten voi saada riesakseen istuinluun alle syntyvän paiseen. Melko kivulias vaiva, joka kestää päiväkausia ja uusii herkästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid1621073En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44727Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi26678Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.128676- 44659
- 67615
Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää162575Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni36570Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal52570Herkkyydestä
Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l179530