Miten hirmutalvi saadaan?

Eelis Permanen

Siis tästä koko talvesta. Ts. joulu-helmikuun keskilämpötilaksi lukema, joka on poikkeuksellinen, muutaman kerran vuosisadassa ilmenevä. Olenhan sanonut että helmikuun keskilämpötilaksi koko Suomeen n. -30 astetta - ehkä se siitä sitten.

Mutta: todella pahalta näyttää nyt tässä kyllä

http://www.foreca.fi/Finland/Turku/tenday

Kerran päästään -10 asteeseen 10 vuorokauden aikana. Toki, jos helmikuun loppupäivät sitten on -100 asteen pakkasia, eihän sitä tiedä, eihän sitä tiedä...

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuumaa kuin kuubassa

      Suomessa tämä kuluva talvi lienee kokonaisuudessaan joko leuto tai keskimääräinen riippuen kriteereistä, millä talvea tarkastelee. Ja siitä millaiset säät tulevat jatkossa olemaan.

      10 päivän sääennusteissa luotettavuus on aika nollatasoa. Mikäli helmikuun loppu / maaliskuu äityy erityisen ankaraksi, niin silloin talvi voisi jonkin mittapuun mukaan lähestyä "ankaran" talven kriteereitä.

      Oli miten oli, niin mikään hirmutalvi tämä ei Suomessa ollut.

    • ---

      Tämä viesti oli yllättäen poistettu, joten laitamme sen uudestaan:

      Parin palstaa loputtomasti häiriköivän mielisairaan huuhaa-hörhön idioottimaisten hörhöilyjen vastapainoksi: Asiatietoa ilmastonmuutoksesta ihan suomeksi:

      http://www.ilmasto-opas.fi/
      http://ilmatieteenlaitos.fi/ilmastonmuutos/
      http://ilmatieteenlaitos.fi/ilmastonmuutoskysymyksia
      http://www.skepticalscience.com/translation.php?lang=2
      http://www.ilmasto.org/lisatietoa/usein_kysytyt_kysymykset.html
      http://ec.europa.eu/clima/sites/campaign/index_fi.htm

      Lisää asiatietoa englanniksi:

      http://www.ipcc.ch/
      http://climate.nasa.gov/
      http://www.giss.nasa.gov/
      http://data.giss.nasa.gov/gistemp/
      http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/
      http://www.noaa.gov/climate.html
      http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html
      http://www.metoffice.gov.uk/climatechange/
      http://globalchange.mit.edu/
      http://www.wmo.int/pages/themes/climate/index_en.php
      http://epa.gov/climatechange/
      http://royalsociety.org/climate-change-summary-of-science/
      http://www2.ucar.edu/climate

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe