Wallin kantaa huolta ruotsinkielisten joukko-osaston säilyttämisestä enemmän kuin kansakunnan puolustuksen järkevästä alueellisesta rakenteesta.
Pakkoruotsi ja Rkp:een nuoleskelu voi ylipäättään olla totta.
Rkp:een on oltava kokoomukselle kuin Israelin Yhdysvalloille.
Itämeri saastuu Kainuun korpien paskakaivopäästöistä.
Rahaa suistetaan EU:n pohjattomaan kaivoon ja kansalaiset näkevät lähes nälkää.
Ilmastonmuutoksesta on tullut trendikäs vihreiden pätemiskohde.
Heteroudesta on vain haittaa. Ole joko lesbo tai homo.
Niin miksi?
Miksi?
63
187
Vastaukset
Sinussa on selvää populistin ainesta. Oletko ensi syksynä kunnallisvaaliehdokkaana Persujen listalla?
Juuri näin sinä ja kaltaisesi ajattelevat perussuomalaisista/maaseudun väestöstä. Juuri kaltaistesi tähden presidentinvaalin toisella kierroksella olivat jäljellä Niinistö ja Haavisto. Juuri kaltaistesi tähden vihreät ja Rkp marginaalipuolueina voivat käyttää valtaa yli kansan tahdon. Juuri kaltaistesi tähden köyhyys lisääntyy maassamme. Juuri kaltaistesi tehden rahaa lahjoitetaan EU:n pohjattomaan kaivoon. Juuri kaltaistesi tähden kansa voi pahoin ja elää köyhyydessä, lukuunottamatta kaltaisiasi.
onkos-tietoa kirjoitti:
Juuri näin sinä ja kaltaisesi ajattelevat perussuomalaisista/maaseudun väestöstä. Juuri kaltaistesi tähden presidentinvaalin toisella kierroksella olivat jäljellä Niinistö ja Haavisto. Juuri kaltaistesi tähden vihreät ja Rkp marginaalipuolueina voivat käyttää valtaa yli kansan tahdon. Juuri kaltaistesi tähden köyhyys lisääntyy maassamme. Juuri kaltaistesi tehden rahaa lahjoitetaan EU:n pohjattomaan kaivoon. Juuri kaltaistesi tähden kansa voi pahoin ja elää köyhyydessä, lukuunottamatta kaltaisiasi.
Minä en koskaan lakkaa ihmettelemästä, miksei ne maaseudun ihmiset millään tahdo tulla toimeen omillaan. Miksi ihmeessä ne ylevät ja ylivertaiset ihmiset ovat aina käsi syvällä kaupunkilaisten taskussa? Miksi ihmeessä 1000 maalaista tarvitsee oman kunnanjohtajan ja viraston byrokraatteineen, kun kaupungissa yksi ja sama riittää satakertaiselle määrälle asukkaita?
- Haista nyt
onkos-tietoa kirjoitti:
herra "tietoa" vaikka kakka.
Olet juuri kaltaisesi. Ratikkakuski kirjoitti:
Minä en koskaan lakkaa ihmettelemästä, miksei ne maaseudun ihmiset millään tahdo tulla toimeen omillaan. Miksi ihmeessä ne ylevät ja ylivertaiset ihmiset ovat aina käsi syvällä kaupunkilaisten taskussa? Miksi ihmeessä 1000 maalaista tarvitsee oman kunnanjohtajan ja viraston byrokraatteineen, kun kaupungissa yksi ja sama riittää satakertaiselle määrälle asukkaita?
Juuri kaltaistesi tähden maa on kahtia jaettu, ei jakaantunut. Juuri kaltaisillasi on tuo kuva maalaisista, jotka eivät pärjää omillaan, vaan kerjäävät rahaa kaupunkilaisilta. Juuri kaltaistesi tähden maaseutu halutaan autioittaa, pienet kunnat pakkoliittää kaupunkeihin, varuskunnat lakkauttaa Draksvikia lukuunottamatta. Juuri kaltaistesi tähden ökyrikkaat saavat keikaroida optiokeinotteluillaan. Juuri kaltaistesi tähden korruptio ja hyväveli syleily säteilee piilokabinettien kätköissä.
Ratikkakuski kirjoitti:
>kaupungissa yksi ja sama riittää satakertaiselle määrälle asukkaita
Eihän se riitä, mutta sillä tullaan joten kuten toimeen. Ehkä. Vielä.onkos-tietoa kirjoitti:
Juuri kaltaistesi tähden maa on kahtia jaettu, ei jakaantunut. Juuri kaltaisillasi on tuo kuva maalaisista, jotka eivät pärjää omillaan, vaan kerjäävät rahaa kaupunkilaisilta. Juuri kaltaistesi tähden maaseutu halutaan autioittaa, pienet kunnat pakkoliittää kaupunkeihin, varuskunnat lakkauttaa Draksvikia lukuunottamatta. Juuri kaltaistesi tähden ökyrikkaat saavat keikaroida optiokeinotteluillaan. Juuri kaltaistesi tähden korruptio ja hyväveli syleily säteilee piilokabinettien kätköissä.
No kerropas, miksi kuntien valtionosuuksien tasausjärjestelmä on olemassa?
Elinvoimainen maaseutu pysyy taatusti hengissä omillaankin, kuten Lapin hiihtokeskusten ympäristö on osoittaunut.
Miksi muuten yritys ei saa jakaa verojen jälkeen jäävää voittoa kuten haluaa? Jos osakkeenomistajat haluavat palkita johtajia, niin keneltä se on pois? Sinultako?
Korruptio on huolestuttava ongelma Suomessakin, joten tutkivien journalistien sietää olla jatkuvasti tarkkana. Eli siitä olen vissiin samaa mieltä.relaxed_eyes kirjoitti:
>kaupungissa yksi ja sama riittää satakertaiselle määrälle asukkaita
Eihän se riitä, mutta sillä tullaan joten kuten toimeen. Ehkä. Vielä.No mihin niitä kunnan- tai kaupunginjohtajia tarvitaan niin helvetisti? Ymmärrän toki ihmisten huolen, että niiden perässä peruspalvelutkin keskitetään, mutta se onkin toinen juttu ja moista minäkin vastustan.
Siksi toisekseen minä entisenä vantaalaisena en ole koskaan ymmärtänyt kuntarajoja. Minä olen aina ollut leimallisesti oman lähiöni kasvatti. Minulla oli ja on lähiönuoren identiteetti eikä sillä asialla ole mitään tekemistä sen kanssa, missä kaupunginjohtaja piti esikuntineen majaansa. Ei Tikkurila koskaan minulle mikään keskus ollut vaan lähiostari ja kauempana ollut Helsingin keskusta.Ratikkakuski kirjoitti:
No kerropas, miksi kuntien valtionosuuksien tasausjärjestelmä on olemassa?
Elinvoimainen maaseutu pysyy taatusti hengissä omillaankin, kuten Lapin hiihtokeskusten ympäristö on osoittaunut.
Miksi muuten yritys ei saa jakaa verojen jälkeen jäävää voittoa kuten haluaa? Jos osakkeenomistajat haluavat palkita johtajia, niin keneltä se on pois? Sinultako?
Korruptio on huolestuttava ongelma Suomessakin, joten tutkivien journalistien sietää olla jatkuvasti tarkkana. Eli siitä olen vissiin samaa mieltä.En halua laajentaa keskustelua kanssasi juupas-eipäs tasolle, jolle ei loppua tulisikaan. Itse olen epäpoliittinen, kenties liiankin jyrkkäilmeinen. Sinä elät kokonaan toisessa ulottuvuudessa kuin minä. Sinulla ja kaltaisillasi on millä mällätä ja köyhät kyykkyyn. Näin se vain menee. Lasketelkaa rauhassa Ylläksellä, kuvitelkaa olevanne maamme napoja. Saunokaa luksushuviloidenne savusaunoissa makoisin löylyin, samaan aikaan kun kainuun torpan akka käy ulkohuusissaan saastuttamassa Itämerta.
onkos-tietoa kirjoitti:
En halua laajentaa keskustelua kanssasi juupas-eipäs tasolle, jolle ei loppua tulisikaan. Itse olen epäpoliittinen, kenties liiankin jyrkkäilmeinen. Sinä elät kokonaan toisessa ulottuvuudessa kuin minä. Sinulla ja kaltaisillasi on millä mällätä ja köyhät kyykkyyn. Näin se vain menee. Lasketelkaa rauhassa Ylläksellä, kuvitelkaa olevanne maamme napoja. Saunokaa luksushuviloidenne savusaunoissa makoisin löylyin, samaan aikaan kun kainuun torpan akka käy ulkohuusissaan saastuttamassa Itämerta.
No mitä sinä teet yhteisen hyvän kasvattamiseksi muuta kuin valitat?
Ratikkakuski kirjoitti:
No mihin niitä kunnan- tai kaupunginjohtajia tarvitaan niin helvetisti? Ymmärrän toki ihmisten huolen, että niiden perässä peruspalvelutkin keskitetään, mutta se onkin toinen juttu ja moista minäkin vastustan.
Siksi toisekseen minä entisenä vantaalaisena en ole koskaan ymmärtänyt kuntarajoja. Minä olen aina ollut leimallisesti oman lähiöni kasvatti. Minulla oli ja on lähiönuoren identiteetti eikä sillä asialla ole mitään tekemistä sen kanssa, missä kaupunginjohtaja piti esikuntineen majaansa. Ei Tikkurila koskaan minulle mikään keskus ollut vaan lähiostari ja kauempana ollut Helsingin keskusta.Ei nyt kunnanjohtajia tarvita, mutta me lampaat vaan tarvitaan erinäkösiä julkisen puolen päälliköitä, Helsingissä niitä on liian vähän ja meillä täällä maalla on niitä liian paljon. Helsingin kokoisella kaupungilla pitäisi olla about 50 kunnanjohtajaa esikuntineen, että kaupunkilaisten asiat olis edes jotenkin hoidossa. Kunnanjohtajan tilalla voitaisiin käyttää aluejohtajan titteliä.
Maalla se vois olla niin, että 1 aluejohtaja esikuntineen per 10 000 ihmistä. Unohdettais kuntarajat kokonaan ja entisaikojen kyläyhteisöjen mukaan yhdisteltäis alueet, koska naapurikylät on monesti vierekkäin mutta jopa 3-4:n eri kunnan alueella ja kuntakeskuksiin on jokaisesta kymmeniä kilometrejä.relaxed_eyes kirjoitti:
Ei nyt kunnanjohtajia tarvita, mutta me lampaat vaan tarvitaan erinäkösiä julkisen puolen päälliköitä, Helsingissä niitä on liian vähän ja meillä täällä maalla on niitä liian paljon. Helsingin kokoisella kaupungilla pitäisi olla about 50 kunnanjohtajaa esikuntineen, että kaupunkilaisten asiat olis edes jotenkin hoidossa. Kunnanjohtajan tilalla voitaisiin käyttää aluejohtajan titteliä.
Maalla se vois olla niin, että 1 aluejohtaja esikuntineen per 10 000 ihmistä. Unohdettais kuntarajat kokonaan ja entisaikojen kyläyhteisöjen mukaan yhdisteltäis alueet, koska naapurikylät on monesti vierekkäin mutta jopa 3-4:n eri kunnan alueella ja kuntakeskuksiin on jokaisesta kymmeniä kilometrejä.Joku valistunut kansalainen vasta perjantain Hesarissa esitti, että kuntarajat pitäisi poistaa kokonaan haja-asutusalueelta. Kuntalaiset hakeutuisivat niiden palveluluiden pariin, jotka parhaaksi katsoisivat. Minä laajentaisin saman käytännön koko maahan. Peruspalvelut vain pitäisi rahoittaa valtion, eikä kuntien taholta. Rakentakoot loput kunnat sitten jäähallinsa omilla rahoillaan, jos jotain jää jäljelle.
Vaan sehän olisi kauhistus poliittisille päättäjille, mutta Keskustahan on oppositiosta huolimatta alamaissa, joten nyt olisi oiva hetki.Ratikkakuski kirjoitti:
Joku valistunut kansalainen vasta perjantain Hesarissa esitti, että kuntarajat pitäisi poistaa kokonaan haja-asutusalueelta. Kuntalaiset hakeutuisivat niiden palveluluiden pariin, jotka parhaaksi katsoisivat. Minä laajentaisin saman käytännön koko maahan. Peruspalvelut vain pitäisi rahoittaa valtion, eikä kuntien taholta. Rakentakoot loput kunnat sitten jäähallinsa omilla rahoillaan, jos jotain jää jäljelle.
Vaan sehän olisi kauhistus poliittisille päättäjille, mutta Keskustahan on oppositiosta huolimatta alamaissa, joten nyt olisi oiva hetki.Muistaakseni tämän vuoden toukokuun alusta sinäkin saat mennä vaikka Rovaniemen terveyskeskukseen hoitoon jos sen paremmaksi koet. Eli ne rajat on jo poistumassa.
Ratikkakuski kirjoitti:
No mitä sinä teet yhteisen hyvän kasvattamiseksi muuta kuin valitat?
"No mitä sinä teet yhteisen hyvän kasvattamiseksi muuta kuin valitat?"
Kaltaisiani herjataan valittajiksi, populisteiksi, rasisteiksi,impivaaralaisiksi, milloin miksikin. Jos otan voimakkaasti kantaa yhteiskunnallisiin epäkohtiin, niin pidä ihmeessä niitä valitusvirsinä jos siltä tuntuu. Jäävään itseäni kehumasta niistä toimenpiteistä joita teen yhteisen hyvän kasvattamiseksi.
Istuitko sinä muuten tuon profiilikuvasi rekan sisällä piilossa? Huomasithan minun ainoana ketjussa kirjoittavan omalla valokuvalla rekkautuneena.
- Kok puoluekokous:.
.
Kok teki puolukokouksessa äänestyspäätöksen pakkoruotsista luopumisesta
Mutta Käteinen suttasi äänestyspäätöksen mitättömäksi
Välittömästi lähti kok-Sasi ajamaan *hädissään* RKP:n puoluekokoukseen raportoimaan että pakkoruotsista ei luovuta
Että tämmöstä Suomessa 2010-luvulla vielä
.Tiedä tuosta Sasista, mutta minusta on huutava vääryys, ettei Kokoomuksen johto ja eduskuntaryhmä suostu ajamaan puoluekokouksen päätöstä pakkoruotsin lopettamiseksi. Etenkin kun olen aivan varma, että Kokoomuksen hellimä työllisyys- ja talouspolitiikka tarvitsisi enemmän esimerkiksi venäjänosaajia.
- Poraudutaan lisää:.
Ratikkakuski kirjoitti:
Tiedä tuosta Sasista, mutta minusta on huutava vääryys, ettei Kokoomuksen johto ja eduskuntaryhmä suostu ajamaan puoluekokouksen päätöstä pakkoruotsin lopettamiseksi. Etenkin kun olen aivan varma, että Kokoomuksen hellimä työllisyys- ja talouspolitiikka tarvitsisi enemmän esimerkiksi venäjänosaajia.
.
Tämä on jo vähän kuin jossakin venäjällä yhden totuuden maassa
RKP:n puoluekokous buuasi kokoomuksen pakkoruotsikannalle
"RKP:n puoluekokous reagoi Tampereella buuaamalla, kun puolueen puheenjohtaja Stefan Wallin kertoi kokoomuksen puoluekokouksen yllätyslinjasta asettua vastustamaan koulujen ruotsinopetusta.
Kokoomuksen puoluekokous hyväksyi sunnuntaina yllättäen äänin 284-281 aloitteen luopua pakkoruotsista peruskoulussa ja lukiossa. Kokoomuksen puoluehallitus vastusti aloitteen hyväksymistä.
Katainen kieltäytyi aloitteen edistämisestä
Wallin ei osannut heti sanoa, mitä kokoomuksen päätös tarkoittaa käytännössä. Hän ehti kuitenkin olla jo sunnuntaina yhteydessä kokoomuksen puheenjohtajaan Jyrki Kataiseen. Wallin sanoi luottavansa Kataisen sanaan, että mikään ei tule muuttumaan.
Katainen totesi välittömästi puoluekokouksen päätöksen jälkeen, ettei aio viedä aloitetta eteenpäin."
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=32687:rkpn-puoluekokous-buuasi-kokoomuksen-pakkoruotsikannalle&catid=26:politiikka&Itemid=3
.
- Rkp-rälssi
http://www.mtv3.fi/uutiset/kolumni.shtml/1497450/ikiaikainen-rkp-ralssi
Ikiaikainen Rkp-rälssi
"Puolustusvoimin omissa suunnitelmissa Uudenmaan prikaati Dragsvikissä olisi ilmeisesti lakkautettu ja ruotsinkielisten varusmiesten koulutus olisi siirretty viereen Upinniemeen. Asia olisi ollut helposti hoidettavissa. Jos asiaa miettii Suomen puolustuksen kannalta - kuten nimenomaan pitäisi - se olisi ollut varmasti myös järkevää.
Mutta sen esti Rkp ja Stefan Wallin - ei enää utvan kokouksessa viime metreillä, vaan ilmeisimmin ns. suorana poliittisena sotilaskäskyasiana puolustusvoimain komentajalle Ari Puheloiselle: tehkää mitä teette, mutta näpit irti Dragsvikista!
Dragsvik on niitä asioita, joita Rkp:n ministeri hallituksessa suojelee yliopistojen kielikiintiöiden ohella. Kun kotipesän perusasiat ovat kunnossa, puolue on valmis nielemään hallituksessa mitä muuta tahansa. Siis mitä tahansa."
Timo Haapala / MTV3
. - Kysyttiinkö jotain
Itse en kannata persuiksia
Onkos tietoa vapaamuurari-loosi P2:sta?
- Viides Kolonna Tuhoa
.
Viides Kolonna Tuhoaa Suomen puolustuksen sisältä käsin ja desantti-dosentit hyppii ilosta tasajalkaa, tie on auki!
Har!
. Viides Kolonna Tuhoa kirjoitti:
.
Viides Kolonna Tuhoaa Suomen puolustuksen sisältä käsin ja desantti-dosentit hyppii ilosta tasajalkaa, tie on auki!
Har!
.Tiedätkö kuinka monta taisteluhelikopteria Venäjän armeijalla on?
- sivusta...
dazu kirjoitti:
Tiedätkö kuinka monta taisteluhelikopteria Venäjän armeijalla on?
lukematta edes aloitusta
olis kiva joskus jutella sotilaallisista asioista, historiallisista tai nykysuomeen vaikuttavista asioista. Paneudu dazu tuohon aiheeseen enemmän, jätä tsykolokia vähemmälle. sivusta... kirjoitti:
lukematta edes aloitusta
olis kiva joskus jutella sotilaallisista asioista, historiallisista tai nykysuomeen vaikuttavista asioista. Paneudu dazu tuohon aiheeseen enemmän, jätä tsykolokia vähemmälle.Koitan paneutua vähän kaikkeen. Vastaus kysymykseeni: vähemmän, kuin mitä Suomen armeija ampuu alas yhdessä päivässä.
- Kaikki on
dazu kirjoitti:
Koitan paneutua vähän kaikkeen. Vastaus kysymykseeni: vähemmän, kuin mitä Suomen armeija ampuu alas yhdessä päivässä.
suhteellista.
Ei niitä eka laakilla ammuta. Tarvitaan tooosi paljon laukauksia.
Venäjää estäisi kyllä hyökkäämästä se että kuluttamiseen Suomen armeija olisi pystyvä, ja alueelliseen puolustukseen. Mutta, aivan niin... puolustusmenoja voitaisiin pienentää kuten talvisodan alla, silloinkin hyökkääjä torjuttiin. Tosin sekin on nyt suhteellista... dazu kirjoitti:
Tiedätkö kuinka monta taisteluhelikopteria Venäjän armeijalla on?
Faija kävi Venäjällä suomalaisen sotilasdelegaation mukana aikoinaan ja totesi, että vaikka Venäjän armeija noin yleisesti ottaen on rappiotilassa, niin siellä on kuitenkin sen 100.000 sotilasta, joiden oloja, moraalia, aseistusta ja kykyä on turha aliarvioida.
Tilanne tuskin on ainakaan huonommaksi muuttunut. Tosin Venäjän valtiojohdolla on paljon suurempia ongelmia kuin Suomi.Ratikkakuski kirjoitti:
Faija kävi Venäjällä suomalaisen sotilasdelegaation mukana aikoinaan ja totesi, että vaikka Venäjän armeija noin yleisesti ottaen on rappiotilassa, niin siellä on kuitenkin sen 100.000 sotilasta, joiden oloja, moraalia, aseistusta ja kykyä on turha aliarvioida.
Tilanne tuskin on ainakaan huonommaksi muuttunut. Tosin Venäjän valtiojohdolla on paljon suurempia ongelmia kuin Suomi.Ei pidä millään muotoa aliarvioida, mutta jos samoilla resursseilla, joilla menivät Georgiaan, tulisivat tänne ... ei saumaa.
Kaikki on kirjoitti:
suhteellista.
Ei niitä eka laakilla ammuta. Tarvitaan tooosi paljon laukauksia.
Venäjää estäisi kyllä hyökkäämästä se että kuluttamiseen Suomen armeija olisi pystyvä, ja alueelliseen puolustukseen. Mutta, aivan niin... puolustusmenoja voitaisiin pienentää kuten talvisodan alla, silloinkin hyökkääjä torjuttiin. Tosin sekin on nyt suhteellista...Paljon laukauksia joo, mut, jos täysimittainen hyökkäys tulis, olisi niillä aika paljon tappioitakin.
Minusta Venäjää estää hyökkäämästä ihan järjen ääni. Suomeen ei ole yksinkertaisesti mitään järkeä, eikä kannattavuutta hyökätä. Muutenkin, kaikista iltapäivälehtien bimbolööpeistä huolimatta, Suomi olisi Venäjän mahdollisten hyökkäyskohteiden listalla jonain viidentenäkymmenentenä.
Suomen armeijalla on minusta ennen kaikkea symbolinen arvo.- ././
temppuilija kirjoitti:
Ei pidä millään muotoa aliarvioida, mutta jos samoilla resursseilla, joilla menivät Georgiaan, tulisivat tänne ... ei saumaa.
Tai Afganistaniin.
Miksi?
Kysypä Wallinilta itseltään, eihän sitä kukaan muu voi tietää.
Mitä taasen pakkoruotsiin Israelin kysymykseen tulee, niin voit ylipäänsä miettiä erilaisten vähemmistöjen asemaa länsimaissa. Et tule huomamaan merkittävää poikkeamaa em. verrattuna, joten kysymyksesi on lievästi vinoon aseteltu.
Itämeri ja EU ajatuksesi ovat sen verran kiertoradalta, että palannemme asiaan kun saat jalkasi maahan.
Miten niin ilmastonmuutoksesta on TULLUT vihreiden pätemis, tai muukaan, ase? Eikö se ole sitä jo ollutkin ja toisaalta hieman niinkuin ideologisesti myös kuuluisi ko. puolueen agendalle, tekivät muuta asialle jotain tai eivät?
Eihän heteroudesta ole haittaa, sehän on keskiarvo ja mediaani, se ei voi olla väärässä. Ratkaisu olettamaani ajatukseesi on olla bi-seksuaali, vähintäänkin, silloin seksuaalissävytteiset rajoitteet vähenevät ja mahdollisuudet kasvavat."Kysypä Wallinilta itseltään, eihän sitä kukaan muu voi tietää."
Kysy mitä? Sitäkö, että hän päätti lakkauttaa hyvinkin strategiset joukko-osastot mm. itä-suomesta, silti säilyttäen Draksvikin, vai mikä se nyt oli. Svea mamman pojatko meidän uhkamme? Salli mun nautraa.
"Mitä taasen pakkoruotsiin Israelin kysymykseen tulee, niin voit ylipäänsä miettiä erilaisten vähemmistöjen asemaa länsimaissa."
Miettimättä tuo on selville käynyt. Thorsin ja bimbo-Biodeen, vai mikä se nyt oli, johdolla on suitsutettu pakolaissuhtautumista, tasa-arvoa, suvaitsevaisuutta, ties mitä. Miksikö ovat olleet niin aktiivisia noissa asioissa? Eivät suinkaan siksi, että pakolaisia Ahvenanmaalle tai Kauniaisiin kaipaisivat. Uskon tietäväni vastauksen. Juuri siksi, että marginaaliset Rkp:set saisivat VÄHEMMISTÖNÄ ETUOIKEUKSIA SUOMESSA.
"Itämeri ja EU ajatuksesi ovat sen verran kiertoradalta, että palannemme asiaan kun saat jalkasi maahan."
Minun jalkani ovat aina olleet tukevasti maassa kiinni. Itämeren saastumisen vouhottajat pakkopaskakaivoineen kiertävät linnurataa tutkailemassa ilmastonmuutosta.
"Miten niin ilmastonmuutoksesta on TULLUT vihreiden pätemis, tai muukaan, ase?"
Siten niin kun kommunismin ideologinen ihannetaivas maan päällä romahti Neuvostoliiton hajotessa, siirtyivät entiset taistolaiset jälkipolvineen pätemään uudella aluevaltauksella ilmastonmuutoksella. Ateistitkin ovat oman sortin uskovaisia. Niillä tosin jumalat vaihtelevat tilanteiden mukaan.
"Eihän heteroudesta ole haittaa,"
No ei suoranaisesti ole haittaa. Se vain ei ole trendikästä.onkos-tietoa kirjoitti:
"Kysypä Wallinilta itseltään, eihän sitä kukaan muu voi tietää."
Kysy mitä? Sitäkö, että hän päätti lakkauttaa hyvinkin strategiset joukko-osastot mm. itä-suomesta, silti säilyttäen Draksvikin, vai mikä se nyt oli. Svea mamman pojatko meidän uhkamme? Salli mun nautraa.
"Mitä taasen pakkoruotsiin Israelin kysymykseen tulee, niin voit ylipäänsä miettiä erilaisten vähemmistöjen asemaa länsimaissa."
Miettimättä tuo on selville käynyt. Thorsin ja bimbo-Biodeen, vai mikä se nyt oli, johdolla on suitsutettu pakolaissuhtautumista, tasa-arvoa, suvaitsevaisuutta, ties mitä. Miksikö ovat olleet niin aktiivisia noissa asioissa? Eivät suinkaan siksi, että pakolaisia Ahvenanmaalle tai Kauniaisiin kaipaisivat. Uskon tietäväni vastauksen. Juuri siksi, että marginaaliset Rkp:set saisivat VÄHEMMISTÖNÄ ETUOIKEUKSIA SUOMESSA.
"Itämeri ja EU ajatuksesi ovat sen verran kiertoradalta, että palannemme asiaan kun saat jalkasi maahan."
Minun jalkani ovat aina olleet tukevasti maassa kiinni. Itämeren saastumisen vouhottajat pakkopaskakaivoineen kiertävät linnurataa tutkailemassa ilmastonmuutosta.
"Miten niin ilmastonmuutoksesta on TULLUT vihreiden pätemis, tai muukaan, ase?"
Siten niin kun kommunismin ideologinen ihannetaivas maan päällä romahti Neuvostoliiton hajotessa, siirtyivät entiset taistolaiset jälkipolvineen pätemään uudella aluevaltauksella ilmastonmuutoksella. Ateistitkin ovat oman sortin uskovaisia. Niillä tosin jumalat vaihtelevat tilanteiden mukaan.
"Eihän heteroudesta ole haittaa,"
No ei suoranaisesti ole haittaa. Se vain ei ole trendikästä.Niin juuri. Turha sun on palstalaisilta kysyä mitä Wallin ajatteli, koska vain Wallin voi sen tietää.
Ai niinhän se olikin, VAIN Thors ja Biaudet on sitä suvaitsevaisuutta hehkuttaneet. No tottahan toki, aivan varmasti niillä on oma lehmänsä(puolueensa) ojassa, mutta kerro kellä poliitikolla ei olisi? Ja jos tuota yksisilmäisesti ajattelet, niin katsopa hiukan enemmän taaksepäin millaisia (julkimielipiteiltään) valtion päämiehiä(naisia) meillä on ollut.
"siirtyivät entiset taistolaiset jälkipolvineen"
No enempää et voisi väärässä ollakaan. Taistolaiset oli niin patakonservatiivista kivipääporukkaa ettei paremmasta väliä, ja vihreät oli ainakin alkujaan oikeasti liberaaleja. Täysi ristiriita jo perusideologian tasolla, joten ei mitään saumaa että sun muinaispersut olis vaihtaneet ittensä parissa yössä liberaalihipeiksi.Toljake kirjoitti:
Niin juuri. Turha sun on palstalaisilta kysyä mitä Wallin ajatteli, koska vain Wallin voi sen tietää.
Ai niinhän se olikin, VAIN Thors ja Biaudet on sitä suvaitsevaisuutta hehkuttaneet. No tottahan toki, aivan varmasti niillä on oma lehmänsä(puolueensa) ojassa, mutta kerro kellä poliitikolla ei olisi? Ja jos tuota yksisilmäisesti ajattelet, niin katsopa hiukan enemmän taaksepäin millaisia (julkimielipiteiltään) valtion päämiehiä(naisia) meillä on ollut.
"siirtyivät entiset taistolaiset jälkipolvineen"
No enempää et voisi väärässä ollakaan. Taistolaiset oli niin patakonservatiivista kivipääporukkaa ettei paremmasta väliä, ja vihreät oli ainakin alkujaan oikeasti liberaaleja. Täysi ristiriita jo perusideologian tasolla, joten ei mitään saumaa että sun muinaispersut olis vaihtaneet ittensä parissa yössä liberaalihipeiksi.Oli miten oli, niin tai näin. Menen nukkumaan.
Kiitos keskustelijoille ja hyvää yötä.
Esim. koko Suomen armeijan sais lopettaa hyödyttömänä kulueränä ja myydä kalusto vaikka Kreikkaan.
Meillä on joku 100 000 miestä jatkuvasti armeijan leivissä ja silti tässä maassa ihmiset on monta viikkoa ilman sähköä jonkun pikku puhurin sattuessa.
Se siitä uskottavasta puolustuksesta.
Ja onhan se nyt ekologinen katastrofi kun esim. meidän perheessä saattaa parhaina työviikkoina tulla 2*1500 km auton mittariin. Siltikään sen lopettaminen ole ainoa tapa millä ilmastonmuutosta voisi estää, että siinä mielessä tekis mieli työntää lyijykynä vihreiden persiiseen.
EU oli hyvä niin kauan kun sitä kesti, mutta sen aika taitaa olla nyt lopuillaan. Ovat eri poliitikkoja jos saavat veneen suunnan käännettyä.MItä tohon ekokatastrofiin tulee, niin sille ei kovin isoja voikaan, ei kertalaakeina, vaan nimenomaan pieninä puroina, joiden tapauksessa summa on osatekijöitään suurempi. Siksi jokainen pienikin juttu on omalla tavallaan merkittävä, muttei välttämätön, se voidaan korvata toisella pienellä teolla, periaatteessa.
Ja EU... No sitä voi historiasta ihmetellä valtioliittojen ja liittovaltioiden (vapaaehtoisten tai pakollisten) kestävyyttä. Se on hupaisaa luettavaa, oli siitä jonkun saksalaisen erikseen tekemä teoskin, mutta varmaan monta muutakin.
Suomen armeija... Olin jo inttiin mennessäni sitä mieltä, että sinne pitäisi saattaa ne jotka sinne oikeasti haluaa ja loput pannaan duuniin tms. normaalisti, eli jossain määrin ammattiarmeija. Nykyisellä kalustolla vanja kävelee yli muutamassa viikossa, vaikka koko Suomi seisoisi rajalla, joten mukapuolustusvoimat on enemmänkin muodollinen uhka.NATO on kalliimpi juttu, kuin oma armeija.
Mitä autoiluun tulee, niin harvaan asutuilta alueilta ei ole mitään järkeä vähentää autoilua, koska autot on niin tärkeässä asemassa Suomen kaltaisessa maassa ja niitä on silti melko vähän.Toljake kirjoitti:
MItä tohon ekokatastrofiin tulee, niin sille ei kovin isoja voikaan, ei kertalaakeina, vaan nimenomaan pieninä puroina, joiden tapauksessa summa on osatekijöitään suurempi. Siksi jokainen pienikin juttu on omalla tavallaan merkittävä, muttei välttämätön, se voidaan korvata toisella pienellä teolla, periaatteessa.
Ja EU... No sitä voi historiasta ihmetellä valtioliittojen ja liittovaltioiden (vapaaehtoisten tai pakollisten) kestävyyttä. Se on hupaisaa luettavaa, oli siitä jonkun saksalaisen erikseen tekemä teoskin, mutta varmaan monta muutakin.
Suomen armeija... Olin jo inttiin mennessäni sitä mieltä, että sinne pitäisi saattaa ne jotka sinne oikeasti haluaa ja loput pannaan duuniin tms. normaalisti, eli jossain määrin ammattiarmeija. Nykyisellä kalustolla vanja kävelee yli muutamassa viikossa, vaikka koko Suomi seisoisi rajalla, joten mukapuolustusvoimat on enemmänkin muodollinen uhka."Nykyisellä kalustolla vanja kävelee yli muutamassa viikossa, vaikka koko Suomi seisoisi rajalla, joten mukapuolustusvoimat on enemmänkin muodollinen uhka."
Älä puhu p*skaa. Kalusto on kunnossa. Jos jotain heikkoutta on, niin nyky-suomalaiset elää toimistoissa, eikä hiihdä metsissä päivätyönään ampumassa eläimiä.dazu kirjoitti:
"Nykyisellä kalustolla vanja kävelee yli muutamassa viikossa, vaikka koko Suomi seisoisi rajalla, joten mukapuolustusvoimat on enemmänkin muodollinen uhka."
Älä puhu p*skaa. Kalusto on kunnossa. Jos jotain heikkoutta on, niin nyky-suomalaiset elää toimistoissa, eikä hiihdä metsissä päivätyönään ampumassa eläimiä.Mitä sillä kalustolla tekee kun päällystö ei saa annettua käskyjä?
dazu kirjoitti:
NATO on kalliimpi juttu, kuin oma armeija.
Mitä autoiluun tulee, niin harvaan asutuilta alueilta ei ole mitään järkeä vähentää autoilua, koska autot on niin tärkeässä asemassa Suomen kaltaisessa maassa ja niitä on silti melko vähän.JOkaisella maalla on armeija, jos ei oma niin sitten jonkun muun. Mitä varten sille Natolle pitäis mitään maksaa, kyllä ne tänne tuloo ihan ilmaseksikin.
Mitä tuohon harvaanasuttuun maahan tulee niin nykypolitiikka tekee maalla asumisen niin jumalattoman kalliiksi, että ihmisillä ei pian ole muuta vaihtoehtoa kuin asua kaupungeissa.dazu kirjoitti:
"Nykyisellä kalustolla vanja kävelee yli muutamassa viikossa, vaikka koko Suomi seisoisi rajalla, joten mukapuolustusvoimat on enemmänkin muodollinen uhka."
Älä puhu p*skaa. Kalusto on kunnossa. Jos jotain heikkoutta on, niin nyky-suomalaiset elää toimistoissa, eikä hiihdä metsissä päivätyönään ampumassa eläimiä.Eihän puhe ollutkaan Suomen kalustosta. Jos kaverilla on 5000 paskaa vaunua sekä 500.000 miestä heittää kentälle ja meillä 500 hyvää vaunua ja 150.000 miestä, niin mitäs veikkaisit? Ai niin, mehän tehtiin se jo kerran...
relaxed_eyes kirjoitti:
Mitä sillä kalustolla tekee kun päällystö ei saa annettua käskyjä?
Mitäs käskyjä nyt pitäisi antaa?
Toljake kirjoitti:
Eihän puhe ollutkaan Suomen kalustosta. Jos kaverilla on 5000 paskaa vaunua sekä 500.000 miestä heittää kentälle ja meillä 500 hyvää vaunua ja 150.000 miestä, niin mitäs veikkaisit? Ai niin, mehän tehtiin se jo kerran...
Onhan siellä toki resrviä, mutta Venäjänkin pitäisi viedä maa sotatilaan ja sitäkautta konkurssiin, mikäli haluaisivat tänne hyökätä.
Venäjällähän on tosipaikan tulen heittää kentälle 15 000 000 miestä. :)relaxed_eyes kirjoitti:
JOkaisella maalla on armeija, jos ei oma niin sitten jonkun muun. Mitä varten sille Natolle pitäis mitään maksaa, kyllä ne tänne tuloo ihan ilmaseksikin.
Mitä tuohon harvaanasuttuun maahan tulee niin nykypolitiikka tekee maalla asumisen niin jumalattoman kalliiksi, että ihmisillä ei pian ole muuta vaihtoehtoa kuin asua kaupungeissa.Ammatti-armeija olis kallis, mut ajattelitko, että Suomella ei olis edes ammattiarmeijaa? Miten se silloin muuten voisi kuulua sotilasliittoon?
Toljake kirjoitti:
MItä tohon ekokatastrofiin tulee, niin sille ei kovin isoja voikaan, ei kertalaakeina, vaan nimenomaan pieninä puroina, joiden tapauksessa summa on osatekijöitään suurempi. Siksi jokainen pienikin juttu on omalla tavallaan merkittävä, muttei välttämätön, se voidaan korvata toisella pienellä teolla, periaatteessa.
Suomen armeija... Olin jo inttiin mennessäni sitä mieltä, että sinne pitäisi saattaa ne jotka sinne oikeasti haluaa ja loput pannaan duuniin tms. normaalisti, eli jossain määrin ammattiarmeija. Nykyisellä kalustolla vanja kävelee yli muutamassa viikossa, vaikka koko Suomi seisoisi rajalla, joten mukapuolustusvoimat on enemmänkin muodollinen uhka.http://aijaa.com/000369594705
Tulee mieleen EU:n kiihkomieliset puolustajat.dazu kirjoitti:
Ammatti-armeija olis kallis, mut ajattelitko, että Suomella ei olis edes ammattiarmeijaa? Miten se silloin muuten voisi kuulua sotilasliittoon?
Ei Suomen tarttisi eres kuulua Natoon. Kyllä Nato hoitaa meirän puolustuksen ihan ilmaiseksi. Maantiede pitää siitä huolen.
Ei se kuitenkaan sen kummpi asia ole olisko täällä venäläiset vai jenkit.
Mutta tämä viimeisin(oliko se nyt tapaninpäivänä) myrsky todisti sen, että Suomen armeijasta ei oikiasti ole sitten niin yhtään mihinkään tosi paikan tullen.dazu kirjoitti:
Miksi Suomen uljaan armeijan päällystö ei saa edes sellaisia käskyjä annettua missä oman maan kansalaisia autettaisiin kriisissä?
relaxed_eyes kirjoitti:
Miksi Suomen uljaan armeijan päällystö ei saa edes sellaisia käskyjä annettua missä oman maan kansalaisia autettaisiin kriisissä?
Ehkäpä jostain pitäisi ensin tulla pyyntö ja organisointi puolustusvoimien käytön suhteen. Lisäksi pitäisi olla joutoaikaa näillä asevelvollisilla.
dazu kirjoitti:
Ehkäpä jostain pitäisi ensin tulla pyyntö ja organisointi puolustusvoimien käytön suhteen. Lisäksi pitäisi olla joutoaikaa näillä asevelvollisilla.
>Ehkäpä jostain pitäisi ensin tulla pyyntö ja organisointi puolustusvoimien käytön suhteen
Kas, miten virallinen se pitää olla? Jos se ei ole ohjesäännön mukainen, niin silloin miehet jää punkkiin?
>Lisäksi pitäisi olla joutoaikaa näillä asevelvollisilla.
Kyllähän niinku missään muualla ei ole niin paljon joutoaikaa kuin armeijassa. Vaikka sitä ei olisikaan koulutusohjelman puitteissa, niin tosi paikassa tilanteita pitäisi hoitaa melko muuttuvissa olosuhteissa, joten ....?- laardimies
dazu kirjoitti:
dazu:"Mitäs käskyj nyt pitäisi antaa?"
Ilman Suomen sodanjohtoa Moldova miehittäisi Suomen yhdessä päivässä relaxed_eyes kirjoitti:
Ei Suomen tarttisi eres kuulua Natoon. Kyllä Nato hoitaa meirän puolustuksen ihan ilmaiseksi. Maantiede pitää siitä huolen.
Ei se kuitenkaan sen kummpi asia ole olisko täällä venäläiset vai jenkit.
Mutta tämä viimeisin(oliko se nyt tapaninpäivänä) myrsky todisti sen, että Suomen armeijasta ei oikiasti ole sitten niin yhtään mihinkään tosi paikan tullen."Kyllä Nato hoitaa meirän puolustuksen ihan ilmaiseksi. Maantiede pitää siitä huolen."
Ihanko tosi? Ei sillä, ettenkö minä ja kantaupseerien enemmistö sitä kannattaisi, mutta että oikein ilmaiseksi?Ratikkakuski kirjoitti:
"Kyllä Nato hoitaa meirän puolustuksen ihan ilmaiseksi. Maantiede pitää siitä huolen."
Ihanko tosi? Ei sillä, ettenkö minä ja kantaupseerien enemmistö sitä kannattaisi, mutta että oikein ilmaiseksi?Kyllä. Onhan se nyt nähty. Eihän Kosovokaan mitään Natolle Serbian pommittamisesta maksanut. Eikä niillä oo eres öljyä.
relaxed_eyes kirjoitti:
Kyllä. Onhan se nyt nähty. Eihän Kosovokaan mitään Natolle Serbian pommittamisesta maksanut. Eikä niillä oo eres öljyä.
Sä ajattelet nyt vähän, kuin Georgian diktaattori.
relaxed_eyes kirjoitti:
>Ehkäpä jostain pitäisi ensin tulla pyyntö ja organisointi puolustusvoimien käytön suhteen
Kas, miten virallinen se pitää olla? Jos se ei ole ohjesäännön mukainen, niin silloin miehet jää punkkiin?
>Lisäksi pitäisi olla joutoaikaa näillä asevelvollisilla.
Kyllähän niinku missään muualla ei ole niin paljon joutoaikaa kuin armeijassa. Vaikka sitä ei olisikaan koulutusohjelman puitteissa, niin tosi paikassa tilanteita pitäisi hoitaa melko muuttuvissa olosuhteissa, joten ....?Niin, no ainakin silloin, kun mä olin armeijassa, niin viranomaisilta tuli virka-apupyyntö, jolloin sitten mentiin, tai siis tarkemmin ottaen ne meni, jotka jouti. Jos sitten ne joutavat ei riitä, niin sitten tulee muutosta ohjelmaan ja lähetetään lisää.
Eli, jos viranomaiset ei pyytäneet apua, niin silloin on aika paha armeijan lähtee auttamaan.
- laardimies
Dragsvik on merivoimille hyvin tärkeä huoltotie ja onhan ruotsinkielisilleki asevelvollisuus ja pakkosuomi, sillä ruotsikielisetkin joutuvat oppimaan komennot suomeksi.
Ahvenanmaalaiset eivät ole tietävinäänkään, että heille on lailla määrätty asepalvelun sijasta suoritettava sama aika luotsina tms tehtävissä.
Olisivatkin sodan tullen jo itseoppineita mm K-venemiehiksi, kun tuntevat väylät ilman karttojakin Koska muutos vaatii muutoksen.
Esim. pakkoruotsi. Kaikesta hälinästä päätellen iso osa (ennemmistö?) pitää pakkoruotsia hyödyttömänä. Miksi? a) ihmiset pitävät olemassa olevaa tilaa parempana (muutos pelottaa) b) enemmistö kannattaakin pakoruotsia (illuusio) c) määkin jouduin sitä lukemaan (kosto) d) olemme poliittisen eliitin orjuuttamia e) olemme aivan uskomattoman saamattomia (velliperseitä) f) joku, muu
Mun usko on et enemmistö ei kielestä piittaa, mutta kosto on kivaa ja velliperseenä olo on mukavampaa kuin sanojensa takana seisomien. Lisäksi poliittisella "eliitillä" ei itsellään ole mitään mielenkiintoa tilaa muuttaa.
Samaa voi soveltaa loppukysymyksiin (unohtamatta illuusiota).- Niin.
Niin miksi?
Vaa'ankieliasemassa olevat puolueet tekevät mielestäni hieman pilkkaa demokratialle koska siinä on aina mahollisuus lehmänkaupoille. Siinä mielessä koen kaksipuoluejärjestelmän tavallaan jopa demokraattisemmaksi, kuin monipuoluejärjestelmän.
Tätä on tapahtunut ajoittain niin vasemmalla, kuin oikeallakin. Viimeksi eduskuntavaaleissa, joissa mikään puolue ei päässyt selkeästi vallankahvaan, vaan oli pakoitettu "sateenkaarihallitukseen", jossa tilanteessa moni ylevä lupaus oli pakko unohtaa, puolin ja toisin, tuloksena mitäänsanomaton keskiarvo.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad861391- 52997
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370828- 151800
- 55709
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124707- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76622
- 56604