ku jokaista sitoo yleiset asenteet
voiko kukaan meistä väittää olevansa vapaa
48
161
Vastaukset
ehkäpä sen tiedostaminen, että ei ole osa tuota muiden meille asettamaa arvoarvostelmaa tuo vapauden olla oma itsensä
identiteetti - minä olenmonte24 kirjoitti:
haa, jätkä on helvetin enkeli 1% hihhiiiii
en ole, mut musta tuntuu, et toi prosentti taitaa osua ihan muuten vaan :D
(härö mikä härö)
Väittäminen on helppoa - perustelu vaikeampaa. Siksi kandee vaan uskoa olevansa vapaa, jottei vankeus tunnu niin pahalta.
- Havaintoja?
Mitkä ihmeen yleiset asenteet?
- puskalisko
en tiedä mitä monte tarkoitti, mutta voidaan kysyä niin, että mitä asioita sinä tai kukaan meistä kokee oman kulttuurin ja sen vaikutuspiirin ulkouolella
- laardimies
Ihminen ei voi olla missään täysin vapaa, vaikka kuuhun menisi, ei
pääse omasta itsestään karkuun.- Avaruusmiäs:.
.
Avaruusmiäs ei ole vapaa mutta Avaruusbuutsit ovat
Har!
. - Siis kääk!
Avaruusmiäs:. kirjoitti:
.
Avaruusmiäs ei ole vapaa mutta Avaruusbuutsit ovat
Har!
.Har-mies!
Voi ..ttu tuota sun huumorintajua... Osaatko koskaan sanoa mitään järkevää? Onkohan tämä palsta sulle oikea? - Ihan loogista:.!1%#+
Siis kääk! kirjoitti:
Har-mies!
Voi ..ttu tuota sun huumorintajua... Osaatko koskaan sanoa mitään järkevää? Onkohan tämä palsta sulle oikea?.
Katso joskus leffa "Avaruusbuutsit"
Har!
.
Sanotaan näin: vapaus on kaksisuuntainen polku. Voimme olla vapaita jostakin tai vapaita johonkin.
Jos ihminen haluaa olla vapaa jostakin, se tarkoittaa pyrkimystä vapautua, jolloin lähtökohta on se, että tällä hetkellä ei ole vapaa. Täytyy ensin riuhtaista itsensä vapaaksi tai paeta vapauteen, kuin vankilasta. Täytyy siis lunastaa vapautensa ainaki sisäisesti ennen kuin on vapaa. Se on poispäin juoksemista, poispäin vankeudesta
Jos ihminen haluaa olla vapaa johonkin, se ei edellytä oletettujen kahleiden katkomista, vaan huomion ja tahdon kiinnittämistä oleelliseen. Tämä on kaikille mahdollista koko ajan. Se on juoksemista kohti vapautta.
Pieni ero, mutta merkitsee kaikkea, kun on vapaudesta puhe. Mun mielestä nuo ensimmäiset ei ole vapaita, mutta jälkimmäiset ovat.*freedom is a state of mind*
http://www.youtube.com/watch?v=sbz47ModUxcJokainen voi väittää ja se onkin hyvä todistus vapaudesta.
- DR Psykofix
Väittäminen ja järjenvastaiseen uskoon omasta kaikkivoipaisuudesta ja sairauden oireet merkkinä mielenterveydestä ei ole ollenkaan vapautta, vaan mahdollisuus
joutua suljettuun laitokseen valvottavaksi, että harha ja pakkomiellelääkkeet tulee otetuksi. DR Psykofix kirjoitti:
Väittäminen ja järjenvastaiseen uskoon omasta kaikkivoipaisuudesta ja sairauden oireet merkkinä mielenterveydestä ei ole ollenkaan vapautta, vaan mahdollisuus
joutua suljettuun laitokseen valvottavaksi, että harha ja pakkomiellelääkkeet tulee otetuksi.Kerro tuo psykiatrillesi. ;)
- laardimies
temppuilija kirjoitti:
olisi hulluutta väittää, ettei väittäminen riitä :D
Väitän, että on turhaa väitellä.
Väittelen ja jänkkäänkin vain huvikseni.
- puskalisko
ainahan voi väittää
- laardimies
Juu, mistäs väiteltäisiin nyt? Onx hyvää triviaaliaihetta nyt?
Mitäs väittäsit Panaman kanavan vaikuttavan Saimaan muikkujen
eroottseen elämään?
Väittäisin myös, että jos Lisko menee nuorena naimisiin, ei koskaan kadu sitä, ettei mennytkään nuorena naimisiin, - puskalisko
laardimies kirjoitti:
Juu, mistäs väiteltäisiin nyt? Onx hyvää triviaaliaihetta nyt?
Mitäs väittäsit Panaman kanavan vaikuttavan Saimaan muikkujen
eroottseen elämään?
Väittäisin myös, että jos Lisko menee nuorena naimisiin, ei koskaan kadu sitä, ettei mennytkään nuorena naimisiin,ei ole hyvää triviaalia aihetta nyt. Olen vähän väsynyt, otin Panacodia kun sattui niin vitusti ja nyt sitten nukuttaa. Pakko oikaista. Äläkä vittuile nyt, ole kiltti.
En oikein pidä muikuista. Pidän lohesta ja savustetusta kalasta. Itse ongittu ahven kelpaa aina.
Kyllä minä periaatteessa voisin mennäkin naimisiin, mutten tunne ketään kenen kanssa. Mieluummin yksin kuin täysin oman arvomaailman vastaisesti.
Oikaisen nyt, ja vittu jos vittuilet nyt siitä lääkkeestä niin en puhu sulle viikkoon. Kyllä sun pitäs tajuta miltä tuntuu kun sattuu.
Palaan kohta. - laardimies
puskalisko kirjoitti:
ei ole hyvää triviaalia aihetta nyt. Olen vähän väsynyt, otin Panacodia kun sattui niin vitusti ja nyt sitten nukuttaa. Pakko oikaista. Äläkä vittuile nyt, ole kiltti.
En oikein pidä muikuista. Pidän lohesta ja savustetusta kalasta. Itse ongittu ahven kelpaa aina.
Kyllä minä periaatteessa voisin mennäkin naimisiin, mutten tunne ketään kenen kanssa. Mieluummin yksin kuin täysin oman arvomaailman vastaisesti.
Oikaisen nyt, ja vittu jos vittuilet nyt siitä lääkkeestä niin en puhu sulle viikkoon. Kyllä sun pitäs tajuta miltä tuntuu kun sattuu.
Palaan kohta.No, ei kiusta Liskoa tänään, kun olin itse Panacod koukussa
aikonaan ja tk-lääkäri vaati huumeklinikalle ja siihen kun en suostunut-------jää ikunen narkkari merkintä, vaan menin parhaan
neuropsykiatrin yksityivastaanotolle ja yhdessä farmakologian professorin kanssa löytyi Gabapentiini täsmälääkkeeksi ja Panacod jäi vähitellen itsestään pois, kun ei tarvinnut enää.
Pitää Liskolle laitta Sargassomeren savuankeriasta salaatin sekaan makua antamaan ja Lisko hymyilee taas
Voi olla vapaa niin monella eri mittapuulla. - Haluan olla vapaa yhdellä tavalla, mutta toisella en...
Irwin Goodman: Maailma on kaunis
refrain:
Maailma on kaunis ja hyvä elää sille
Jolla on aikaa ja tilaa unelmille
Ja mielen vapaus ja mielen vapaus
On vapautta kuunnella metsän huminoita
Kun aamuinen aurinko kuultaa kallioita
Ja elää elämäänsä ja elää elämäänsä
On vapautta valvoa kesäisiä öitä
Ja katsella hiljaisen haavan värinöitä
refrain
On vapautta istua iltaa yksinänsä
Ja tuntea, tutkia omaa sisintänsä
On vapautta vaistota viesti suudelmasta
Ja olla kuin kaipua aina jatkumasta
refrainOnko vapautta sulkeutua kellariin? Pistin merkille, että olet tehnyt melko mielenkiintoisia liikkeitä viime aikoina.
dazu kirjoitti:
Onko vapautta sulkeutua kellariin? Pistin merkille, että olet tehnyt melko mielenkiintoisia liikkeitä viime aikoina.
Ai niinkö ? En nyt ihan kellarista tiedä; sellainen olisi kyllä tosi hyvä olemassa... - Mutta neljän seinän sisällä olen ollut aika tiiviisti nyt, kun vielä kuumekin iski kaupan päälle.
Ehkä en ymmärtänyt oikein kaikkia vihjeitäsi ?xena-183 kirjoitti:
Ai niinkö ? En nyt ihan kellarista tiedä; sellainen olisi kyllä tosi hyvä olemassa... - Mutta neljän seinän sisällä olen ollut aika tiiviisti nyt, kun vielä kuumekin iski kaupan päälle.
Ehkä en ymmärtänyt oikein kaikkia vihjeitäsi ?No, lähinnä olen tiedustelulinjalla, että tietäisin, onko sua huijattu, tai oletko kenties itse ihan tietoinen kaikesta.
Huomasin, että en voi ottaa sinuun enää yhteyttä, joten otaksuisin, että jotain on tapahtunut ja pohdin sitä, että miten se minuun liittyy.dazu kirjoitti:
No, lähinnä olen tiedustelulinjalla, että tietäisin, onko sua huijattu, tai oletko kenties itse ihan tietoinen kaikesta.
Huomasin, että en voi ottaa sinuun enää yhteyttä, joten otaksuisin, että jotain on tapahtunut ja pohdin sitä, että miten se minuun liittyy.Ai ? Luulin, että minulle voi lähettää viestejä, vaikka suljin profiilin. - Luulin, että viestit siis tulis perille, mutta itse niitä lähettääkseni joutuisin väliaikaisesti avaamaan sen.
En ole ollut tämän asian johdosta kehenkään palstalla yhteydessä eikä se juttu liittynyt sinuun mitenkään.
Ehkä tämä on vähän niin kuin hyvä TV-sarja, joku Twin Peaks :) Ensin sitä alkaa katsoa ja innostuu, että täähän on tosi kiva. - Sit alkaa tapahtua niin ufoja juttuja, ettei oikeastaan viitsisi edes seurata ja on ihan tyytyväinen, kun se loppuu... - Varmaan mulla alkoi tulla joku kyllästymisvaihe, mut katsotaan !xena-183 kirjoitti:
Ai ? Luulin, että minulle voi lähettää viestejä, vaikka suljin profiilin. - Luulin, että viestit siis tulis perille, mutta itse niitä lähettääkseni joutuisin väliaikaisesti avaamaan sen.
En ole ollut tämän asian johdosta kehenkään palstalla yhteydessä eikä se juttu liittynyt sinuun mitenkään.
Ehkä tämä on vähän niin kuin hyvä TV-sarja, joku Twin Peaks :) Ensin sitä alkaa katsoa ja innostuu, että täähän on tosi kiva. - Sit alkaa tapahtua niin ufoja juttuja, ettei oikeastaan viitsisi edes seurata ja on ihan tyytyväinen, kun se loppuu... - Varmaan mulla alkoi tulla joku kyllästymisvaihe, mut katsotaan !Juu, kun katsoin, että olit poistanut mut ystävälistalta ennen profiilin sulkemista. Sitä mä vaan aloin miettiin.
Jos ufoja pelkäät, niin älä vain mene isoimman ufon kanssa samaan komeroon.
Ihmettelen itsekin nimittäin sitä, että joku henkilöon koittanut pilata ihmissuhteitani ja myös muiden ihmissuhteita täällä lähestulkoon pakkomielteisesti ja sitten täällä ihmetellään, miksi minä vihaan tuota henkilöä, vaikka asetelma on täysin toisin päin.
Niinku ensin mua kiusataan ja sitten ihmetellään, miksi mä kiusaan. Tulee vaan sellainen olo, että silloin ei ole kaikki ihan kondiksessa.dazu kirjoitti:
Juu, kun katsoin, että olit poistanut mut ystävälistalta ennen profiilin sulkemista. Sitä mä vaan aloin miettiin.
Jos ufoja pelkäät, niin älä vain mene isoimman ufon kanssa samaan komeroon.
Ihmettelen itsekin nimittäin sitä, että joku henkilöon koittanut pilata ihmissuhteitani ja myös muiden ihmissuhteita täällä lähestulkoon pakkomielteisesti ja sitten täällä ihmetellään, miksi minä vihaan tuota henkilöä, vaikka asetelma on täysin toisin päin.
Niinku ensin mua kiusataan ja sitten ihmetellään, miksi mä kiusaan. Tulee vaan sellainen olo, että silloin ei ole kaikki ihan kondiksessa.En poistanut sinua enkä ketään muutakaan ystävälistalta. - Siellä näyt edelleen olevan ystävänä profiilissani, joka vain on suljettu.
Vai saitko muka jonkun viestin, että olisit poistunut listalta ? No, avasin profiilin kokeeksi. - Miltä nyt näyttää ?xena-183 kirjoitti:
En poistanut sinua enkä ketään muutakaan ystävälistalta. - Siellä näyt edelleen olevan ystävänä profiilissani, joka vain on suljettu.
Vai saitko muka jonkun viestin, että olisit poistunut listalta ? No, avasin profiilin kokeeksi. - Miltä nyt näyttää ?Nyt näyttää siltä, että olit palannut listalle. *hali* :D
- Nasduck
Mä vapauduin just Idolsin kahleista, sillä mä en kestä kenenkään kirkumista ja hengenahdistusta.
Nostin ikkään kuin kytkintä.
(Autoilevaa naurua)- Nasduck
Mulle valinnan vapaus on esimerkki vapauden abstraktiosta, jossa toteutuu haluamisen ihme.
Sovellukset ovat sitten mitä milloinkin ovat.
Vapautta on voida valita vankilansa.
- mm
dazu kirjoitti:
:D Kohtalaista. Vai voisiko sanoa, että nähdä vankilansa?
Elää siinä - tyytyväisenä, kuin kairassa, jossa ei tila lopu.
Nyt eläimen kanssa ulos. mm kirjoitti:
Elää siinä - tyytyväisenä, kuin kairassa, jossa ei tila lopu.
Nyt eläimen kanssa ulos.Niin, mutta onko se enää vankila, jos on tyytyväinen, eikä muuta ehkä haluakaan? Ajattelen, että vankila on silloin jos sellaisen näkee.
Millaista eläintä alkuasukastytöt ulkoiluttavat? Ahmaako?- mm
dazu kirjoitti:
Niin, mutta onko se enää vankila, jos on tyytyväinen, eikä muuta ehkä haluakaan? Ajattelen, että vankila on silloin jos sellaisen näkee.
Millaista eläintä alkuasukastytöt ulkoiluttavat? Ahmaako?Täysin vapaa ihminen on vasta, kun tuikataan tuleen krematoriossa ja sit tuhka kipataan puiden ravinnoksi. Kannattaa panostaa elämän vankila-ajan viihtyisyyteen.
Ahmat ulkoilee ihan itekseen, mutta tää meillä asuva eläin saa ruokansa parin litran teräskupista.
Tykätään olla tyytyväisiä.
- sxth
Minusta sinua ei sido mikään, paitsi sen minkä tahdot sinua sitovan. Eikö sekin ole vapautta? :)
- puskalisko
kuulostaa aivopestyltä :)
- niinpäniin
Voin aika pitkälle: sanouduttuani miehen kanssa irti vakituisista työsuhteistamme ja heittäytymällä työttömiksi ja muuttamalla paikkakunnalle jossa ei töitä ole.
Ok. olemme työkkäriin ja liiton kassoihin nyt sidoksissa, mutta vapaita tekemään seuraavat kuukaudet mitä ikinä haluamme. Mihin meillä ei ole ennen ollut aikaa.
Toisaalta taas pellen sanoin:
http://www.youtube.com/watch?v=KjiPSrx7cnA&feature=related
mutta meitä on kaksi samanlaista yön yksinäistä, joten näillä mennään vapaus on suuri vankila ja onnen löydät kun vain haluat onnesta ottaa kiinni ja elää tässä ja nyt... - password ?
Vapaus on vapautta itse valita missä asuu ja miten elää. Täysin vapaa ei kai ole kukaan. Joten lopuista selviää ajatuksella, että se on mielentila. Ei provosoidu eikä provosoi. Tekee ratkaisut sen mukaan mihin uskoo.
- jdkt7urr3gek5iu7asd4
Sellanen ihminen on lähellä vapautta, joka voi itse päättää tekemisistään, tehdä työtä mikä haluaa, olla taloudellisesti riippumaton, asua miten mielii eikä koe yhteiskunnan perus "rajoituksia" itselle ahdistavina seininä, vaan on sopivasti sopeutuvainen eli ei ole kauhean ääri-ihminen persoonaltaan :)))
jdkt7urr3gek5iu7asd4 kirjoitti:
Sellanen ihminen on lähellä vapautta, joka voi itse päättää tekemisistään, tehdä työtä mikä haluaa, olla taloudellisesti riippumaton, asua miten mielii eikä koe yhteiskunnan perus "rajoituksia" itselle ahdistavina seininä, vaan on sopivasti sopeutuvainen eli ei ole kauhean ääri-ihminen persoonaltaan :)))
Ja sen jälkeen on geenien vanki, ihmisyyden vanki, maapallon vanki, luonnonlakien vanki, etc. Vapaus on vapaa määritelmistä - aina kun sen kahlitsee se livahtaa karkuun. Siksi jokainen voi väittää olevansa vapaa ja jokainen voi sen kumota.
- minätunnenvapauden
Niin, miten itse kukin kokee vapauden ja miten kokee yhteiskunnan "rajoitukset" käsitykselle omasta vapaudesta :)))
- MontsariVideo
Kusetusta kaikki. Vapaa ei vapaa. Vapaa ei. Vapaa ei ei vapaa ei vapaa Vapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaaVapaa ei ei vapaa ei vapaa
Ja sitä rataa - Älyvapa
Vapaus äänestää.
Jihuu olen vapaa. - 5+18
Kerro tuo psykiatrillesi. ;)
- Vapapystyssä
Opettele laskemaan :)
Minä en ole ainakaan vapaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854918- 1643582
- 533169
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032056- 351871
- 301813
- 461803
- 571704
- 191633
- 191627