"aikuinen miehekäs Mies"

miehekäs_45

Haluasin kysyä mitä tarkkaan ottaen tarkoittavat seuraavat naisten ilmoituksissa varsin usein yksin tai yhdessä olevat toiveet miehestä:
(a) "aikuinen mies"
(b) "miehekäs mies"
(c) "Mies" (mies-sana isolla kirjoitettuna vaikka ei ole lauseen alussa)

Mielestäni olen aikunen (45v) ja myös miehekäs -testosteronitasoni olen käynyt mittauttamassa n. 5v sitten ja se oli normaalitasoa tai sitä hiukan korkeampi). Koska etunimeni ei ole "Mies" niin tuo kohta (c) lienee ainoa, jota en ole.

Mutta suoraan sanottuna ilmoitukset, joissa näitä ilmaisuja käytetään (ja niitä on muuten suurin osa keski-ikäisten naisten ilmoituksista) antavat niin typerän kuvan kirjoittajastaan että en tiedä kuka niihin vastaa.

22

356

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MMMMies ;)

Itsekin sivuutan välittömästi profiilit joissa jauhetaan noista vaikka aikuinen mies olenkin (29v). Minunkaan etunimeni ei ole Mies enkä ole kyllä tuota testotasoakaan koskaan mittauttanut joten enpäs tiedä siitä. Eipä moiset statistiikat kyllä kiinnostakaan.

Naisilla "naisellinen nainen" tuntuu olevan usein ihan käsittämättömän vääristynyt koska siellä satakiloiset, susirumat ryhävalaatkin hokee kuinka ovat naisellisia naisia eivätkä mitään laiheliineja. Saa nauraa katketakseen niitä lukiessaan...

• nappi-liina

MMMMies;)
        Eikö naisellisuus tai miehekkyys ole paljon enemmän kuin ulkonäkö? Asennetta, itsetuntoa ja tapaa kohdata maailma ja uudet asiat...
        Ryhävalaan naisellisuudesta en tiedä, mutta sen tiedän, ettei aikuinen miehekäs mies nimittele naisia kuten sinä.

Aikuinen ihminen ei naura katketakseen lukiessaan toisten tositarkoituksella laadittuja profiileja.

• miehekästä vailla

ehkä sillä tarkoitetaan sitä, että mies olisi edes 175 cm pitkä ja painaisi enemmän kuin 60 kg. :) ja mitä väärää siinä on, jos nainen toivoo mieheltä kokoa ?

ja sehän on selvää, että nainen on siis läski ruhokas, jos alle 70 kilonen mies ei kelpaa?

Sen lisäksi miehekkäällä voisi olla tarkoitus, että mies on siis mies eikä pelkkä
      vonkaaja, mies jolla on arvoja ja yrittää edes noudattaa niitä.

Jos mies etsii perinteisesti nuorta naista siittääkseen lapsia ja geeniensä jatkajaa niin nainen taas etsii perinteisesti miestä, joka on turvallinen, pitää huolta perheestään jne. Mutta myös samalla tavalla naista miellyttää miehen
      ulkoinen habitus vaikkei enää lapsia olisi hankkimassakaan.

Ja miksi pitää närkästyä sanasta miehekäs? Taitaa olla niin,ettei aloittaja
      vastaa sanan merkitystä ja siksi suutahti.

• ------------------

Missä sinä suutahtamista näet? Taisit itse ottaa nokkiisi kun miehet eivät kiinnostukaan kaltaisistasi. Ne on näitä ikisinkkuja nämä "miehekästä vailla" ym... :D

• päällekarkaaja

Jaa, (a) voisi tarkoittaa ettei kyseessä ole lapsi, nuori kokemuksia hakeva kolli, (b) miehekäs mies voisi olla asiallisesti pukeutuva ja käyttäytyvä mies ja (c) Mies isolla kirjaimella taas naisen ja seksin päälle ymmärtävä, kokenut mies... Onko tämä sen kummempaa?

• kohta c

Mies tarkoittaa että naru roikkuu jalkojen välissä. Nykyään sekään ei ole selviö. Osahan on surkastuttanut vehkeensä pois. Sellainen ei ole Mies edes pienemmä ämmällä.

• miehekäs_45

Omasta mielestäni on mahdollisimman huono lähtökohta suhteelle, jos nainen ensisijaisesti etsii miestä rinnalleen nimenomaan täyttämään ns "miehen paikkaa".

Nämä miehekkyyspuheet viittaavat vahvasti elämässään jotenkin itsensä heikoksi tuntevaan ja itsetunnoltaan heikkoon ihmiseen. Vähän sama juttu on varmaankin jos mies hakee "naisellista naista rinnalleen" ikään kuin koristeeksi, jota sitäkin kai tapahtuu.

Olen kyllästynyt sellaisiin naisiin (jokin kokemus näistä on minullakin), jotka haluvat koko ajan pelata jotakin kaunotar ja kulkuri/kaunotar ja hirviö -peljä ja haluavat miehen täyttävän jonkin kuvitteellisen prinssi/Don Juan-roolin elämäsäään.

Naiset on naisia ja miehet miehiä, mutta se mikä esimerkiksi on itselleni naisessa naisellista on aika henkilökohtaista ja tulee esiin sitten kun on ihmiseen tuttustunut. Ainakaan se ei ole kiukuttelu ja korkokengät, jota se varmaankin monille naisille itselleen on. Siksi en profiilissani mainitsekaan, että haluaisin naisellisen naisen. Naisellisuus ainakin on tapauskohtaista ja jos siitä erikseen mainitsee niin juuttuu tällaisiin kliseisiin. Samoin lienee miehekkyyden kanssa. Jokaisessa miehessä on miehekkäitä paljon piirteitä kun katsoo oikeasta kulmasta, mutta tällöin täytyy tuntea ihminen.

Toinen asia mikä on minullakin ollut mielessä on miehen koon yhdistäminen miehekkyyteen. Usein snotaankin että "haen Miestä enkä Mikki Hiirtä", jolloin asia on selvä -samoin kuin kaikki "nallekarhu"-jutut. Haetaan siis isoa aika vatsakasta "Miestä".

• tasa-arvohöpötys

No minä en voisi kuvitella olevani koskaan miehekkään naisen puoliso. Jos mies on naisellinen, se ei ole miehekäs, ja lisäksi usein homo. Oletteko panneet merkille, että lesbo- ja homopareilla toinen on miesmäinen ja toinen naisellinen?

Jos hakee miestä eikä mikki-hiirtä, eiköhän se tarkoita miehistä jämäkkyyttä, ottaa kantaa asioihin, tietää mitä haluaa eikä suostu aina myötäilemään toisen mielipiteitä. Kyllähän naiselle pitää pystyä antamaan vastinetta.

Tasa-arvoisuuden sumentamat ihmiset eivät enää näe miehen ja naisen erilaisuuden rikkautta. Kaikki pitää tunkea samaan putkeen ja vain jalkovälistä voi erottaa kummasta on kysymys - aikuisellakin.

Kauan eläköön erilaisuus, naisten vahvuudet ja miesten vahvuudet. On kaksi palasta, jotka erilaisina sopivat toisilleen täydellisesti.

• ollaanvaan

Sanalla miehekäs ei ilmeisesti sittenkään ole sisältöä, nainen hakee itse asiassa miestä joka ei ole epämiehekäs? Eikö miehekkyys pitäisi olla silloin itsestäänselvyys. Mies hakee puolestaan naista, joka on naisellinen. Siis miehekäs ja naisellinen ovat toistensa vastinpareja? Ei tästä vertailusta nyt kostu mitenkään!

• samaa mieltä

näin juuri!

• osu ja uppos

Itse olen käyttänyt juuri tuollaisia ilmauksia :)
      Tarkoitan sillä esim. sitä, että miehellä tulisi olla oma tahto ja omat mielipiteet. Ei liian kiltti, joka aina taipuu naisen tahtoon ja tekee tämän mieliksi asioita.

Jos ulkonäöstä puhutaan, niin mieluummin tykkään isokokoisista miehistä kuin laihoista. Vatsaakin saa olla ja karvoja mielellään ;) Mutta ulkonäkö ei kuitenkaan ole se ykkösasia.

• miehekäs_45

Hetkinen... edellisistä useammastakin viestistä saa sen kuvan, että "naisellinen nainen hakee miehekästä miestä" tarkoittaisi, että tukevahko nainen hakee lihavahkoa miestä. Naisellisuus ja miehekkyys ovat siis koodikieltä isokokoisten ihmisten välillä? Tässä saattaa kyllä olla perää. Samaten "aikuinen" ja "Mies" viittaavat kyllä mielestäni vahvasti miehen kokoon -varsinkin leveyssuunnassa.

• että näin

no oletko sinä minkä kokoinen? 168/70? kun niin kovasti jankutat tästä miehekkyys
      asiasta? mun mielestä miehekkäällä miehellä on hartiat leveämmät kuin takamus
      ja pituutta noin 185 ja painoa noin 90 kg. henkisiä puolia ei niin kannata painottaa, kun keskustellaan suomi24 miehistä.

• Taas näitä naisia, joiden mielestä läski mies on "ihannepainoinen".

Esim. 90-kiloisen 185-senttisen kohdalla on todennäköistä, että siitä painosta on ylipainoa noin 20 kiloa. Nuorempana ennen ylipainon kertymistä sama mies on painanut ehkä 70 kiloa.

Ja mainitsemasi 70 kiloinen 168-senttinen on myös painava kokoisekseen.

Laiha mies ei ole sen painavampi kuin laiha nainenkaan.

• nainennelkytä+

Itse en käyttäisi sanaa "miehekäs", koska jotenkin miellän sen johonkin kehonrakentajatyyppiin tai "äijään", jollaisia en hae. Siis ulkonäköön.

Sen sijaan "aikuista" miestä voisin hakeakin ja olen varmaan hakenutkin.

Aikuisella tarkoitan nimenomaan henkisiä ominaisuuksia ja aikuinen on ehdottoman positiivinen termi. Poissulkee mm. lapselliset tekonuorekkaat jne. henkisesti keskenkasvuiset, jotka eivät todellisuudessa ole tyytyväisiä itseensä.

Lisäksi liitän sanaan jonkinlaisia käytöstapoja - ihan ikäisesi miehetkin voivat olla aika lapsellisia naista lähestyessään.

Naisellisuudesta en tiedä. Minua sanottiin naiselliseksi ensimmäisen kerran 25- vuotiaana ja 55 kilon painoisena. Oli kuulemma niin ihanat pusuhuulet ja rinnat.

• osu ja uppos

Mun mielestä miehekkäällä miehellä on pituutta 180 cm tai enemmän ja painoa 100-120 kg.
      Olen itse XL-kokoinen nainen.

• Eivät sinun painoisesi naiset normaalipainoisia miehiä kinnostakaan.

• osu ja uppos
        M1978 kirjoitti:

Eivät sinun painoisesi naiset normaalipainoisia miehiä kinnostakaan.

Ihan vaan tiedoksi, että onpa muutama hoikkakin mies perässä roikkunut. Liekö syy jossain muussa kuin pelkässä ulkonäössä....

• ...................

Ikisinkkujen maailmassa tuntuu menevän niin että mitä enemmän läskiä ja roikkuvaa mahaa, sitä "miehekkäämpi" :D Jos näin on, olen mieluusti vaikka lopun ikäni "epämiehekäs" kuin karsea laardiläjä joka ei kuitenkaan saa ketään.

• osu ja uppos

Onneksi makuja on monenlaisia....
        Ei se komea iso mies tarkoita välttämättä samaa kuin "karsea laardiläjä".
        Mulla kävi hyvä tuuri, kun löysin SOPIVAN ISON miehen rinnalleni ja vieläpä luonteemmekin sopivat yhteen :)

• Tuutikki50

Makuja edelleenkin monia... jokainen omasta mielestään paras.

Komea iso mies ei välttämättä ole minustakaan mikään läski. Minun mies on 192 ja painaa 92 ja minusta on liian laiha. Kiva sinne kainalon turvaan on kuitenkin mennä.. ja hän on todellakin miehekäs mies. Ja piskuinen nainen.. heh..

• 192 cm Miestä

Tuutkinin kommentti piristi! Itse kun olen 192 ja painoa vähän yli 100. Pidän itseäni normaalivartaloisena, mutta naiset hakevat 190 senttistä enintään 80 kiloista.

Tuo mainitsemasi 92 kg on varmaan ihannepaino tuon pituiselle. Jos painaa vähän enemmän, ei tuuli kaada.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      43
      5003
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      203
      4478
    3. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      36
      4184
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      90
      3515
    5. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      140
      3335
    6. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      216
      2803
    7. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      66
      2801
    8. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      101
      2449
    9. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      109
      2277
    10. Martinan pankkikortti

Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      371
      1946
    Aihe