Uudelleensyntyminen totta!

Haluan kertoa teille tietämättömät, että Uudelleensyntyminen on hyvinkin totta. Jokainen saa uuden mahdollisuuden jossain toisessa paikassa ja jossain toisessa muodossa ja toisessa ajassa. Jotkut voivat elää tällä hetkellä ihmisenä, kuolla ja syntyä uudelleen viiden tuhannen vuoden päästä Ritariperhosena. Sitä kutsutaan ns.Elämän kierrättämiseksi. Itse henk. Kohtaisesti olen kokenut olevani ennen jotain hyvinkin suurta ja vahvaa. Näen että se mitä olin ennen, on miljoonia vuosia vanha. Kertokaa te ihmiset, mitä tämä teissä herättää?

54

7694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen ajatellut...

      jos alkas hevoseks seuraavassa elämässä.Siinä olis sekin hyvä puoli ettei tarvi mennä kylmään kirkkomaahan ku tehtäs makkaraksi ja pääsis lämpimään uuniin ja sais ihanan rusketuksen

    • 'Sielunvaellus' käsite on poikkeava 'jälleensyntymä' käsitteestä.

      • Sielu on ruumiissa niin kauvan kun on elämä,sen jälkeen se palajaa,ijankaikkiseen elämään Jos on jeesusen sovitustyön perustsu saanut syntinsä anteeksi.


    • myötäeläjä2...

      ei ole

    • olen minä

      Me synnymme uudelleen jokaisena hetkenä vain jos annamme menneisyyden kuolla. Menneisyytemme, kipu ja kärsimys, josta emme ole osanneet vapautua ovat esteenä tälle uudelleen syntymiselle. Valaistuneet elävät tässä hetkessä, eivät menneessä eivätkä tulevassa. Jokainen hetki on siis mahdollisuus uudelleen syntymiseen. Se ei ole vain kuolemassa ja siinä kun tulemme uuteen kehoon, sillä aika on illuusio, meillä on vain tämä hetki. Ihmisen tarkoitus on uudelleen syntyä nimenomaan kehossa eikä kuolemassa. Kuolema ei ole ylösnousemus. Ylösnousemus eli uudelleen syntyminen tapahtuu kehossa ollessamme.

      Sielunvaellusoppeja on monenlaisia, mutta yhteistä niille on on uudelleensyntyminen, johon on minunkin totuuteni perustuu. Minun ymmärrykseeni on tullut, että ihminen ei koskaan synny eläimeksi. Eläimet ovat vapaita sieluja, ne eivät ole sielun kiertokulussa mukana.

      Joten sinä synnyt maanpäälle aina ihmiseksi. Tai voit päättää syntyä jonnekin muuallekin universumiin tai toiselle tähtiplaneetalle, riippuen aivan siitä mikä on sielusi korkeimmaksi parhaaksi. Tämä päivänä keskuudessamme kulkee yhtä enemmän muilta planeetoilta tulleita sieluja, sillä maapallomme on kokemassa suurta muutosta, ylösnousemusta, korkeampaan tietoisuuteen, toiselle värähtelytaajuudelle. Nämä toiset sielut toisilta planeetoilta ovat meitä auttamassa tässä prosessissa. Monet näistä sieluista eivät vielä muista tätä itse, mutta muistaminen on käynnissä. Monet ovat heräämässä. On myös enkelisieluja ja monia muita. Jokaisella on oma tarkoituksensa tässä ajassa. Jokaisella on oma tehtävänsä. Ja mitä suurempi osa muistaa oman tärkeän tehtävänsä sitä upeampi muutos luodaan maapallolle. Jokainen on tärkeä tässä hetkessä. Ei ole yhtäkään sielua joka ei olisi valinnut itse tulleensa tänne tähän hetkeen. Jokainen valitsi sillä tiesi tämän suuren mahdollisuuden, joka elää tässä hetkessä.

      Eric, sinä olet ollut suurta ja vahvaa monia kertoja ja olet tässäkin hetkessä. Olet myös kokenut sen vastakohdan, heikkouden ja pienuuden. On sellainen sanonta, että ole pieni ja heikko ollaksesi iso ja vahva. Tuossa lauseessa on syvä totuus. Mitä enemmän muistat kuka todellisuudessa olet, sitä enemmän saat lahjoja käyttöösi ja oma voimasi kasvaa auttamaan muita sen muistamisessa keitä todella olemme. Olet tullut tähän hetkeen kokemaan itsesi ja oppimaan olemaan vahva ja suuri. Kärsimys ja kipu voivat opettaa meitä kasvamaan vahvaksi ja suureksi, kun ymmärrämme niiden tarkoituksen ja opimme myös vapautumaan niiden synnyttämästä taakasta. Vahvuus ja suuruus ei ole siinä että kantaa kärsimystä ja kipua loputtomiin vaan vahvuus ja suuruus on niiden vapautumisen tuomassa vapaudessa. Sieltä löytyy todellinen vahvuus ja suuruus. Löydä oma todellinen vahvuutesi, niin olet matkalla kokemaan jotain todella suurta jo tässä elämässäsi. Ei ole tarvetta odottaa seuraavaa elämää.

      Laitan tähän loppuun erään viestin oppaalta, jonka sanomaa voimme kaikki tutkia tahollamme.

      "Kun aloitat matkan itseesi, aloitat matkan Jumaluuteen. Sinä itse olet Jumaluuden lähde, ihminen on Jumaluus itsessään. Se rakkaus ja voima joka meidät kantaa. Ei ole väliä mikä tie johtaa itsesi löytämiseen tai tiesi löytämiseen, ei ole yhtä tapaa. Ei pelkkä Raamatun tai Koraanin opiskelu, ei pelkkä meditaatio/rukoilu/lukeminen. Käänny itseesi, opettele tuntemuksesi. Ole pieni ja heikko ollaksesi iso ja vahva. Tunne tunteesi ja tunne ne loppuun asti. Älä piilota surua tai heikkoutta, älä sullo sisimpääsi vihaa. Näytä tunteesi, tunne ne niin pitkälle, että toinen tunne astuu tilalle. Astu askel johonkin suuntaan, kuuntele itseäsi. Jos koet että tunne on positiivinen tai sellainen jonka tahdot kokea, ota toinenkin askel. Mitä enemmän itseäsi kuuntelet, sitä paremmin opit kuulemaan. Mitä tarkemmin kuulet, sitä paremmin opit tietämään mitä olet. Uskalla olla rohkea ja kokeilla, älä koe että muiden tunteet tai normit ovat SINÄ. Onni tulee siitä että tietää olevansa juuri siinä missä pitääkin, että voi tuntemuksensa mukaan mennä joko eteen- tai taaksepäin. Tai vaikka pysyä paikallaan. Elämä kyllä kantaa. Löydät rakkauden, valon ja onnen / Jumaluuden juuri näin. Kun tiedät kuka olet, voit antaa siipiesi kantaa, voit jakaa valoasi. Tunteiden piilottaminen vain työntää sinut kauemmas itsestäsi. Positiivisuus, onni, rakkaus, Jumaluus on kaikissa ihmisissä, riippumatta kuka kukin on. Opi elämään, opi tuntemaan, opi rakastamaan minuuttasi ja sitä kautta muita."

      Tuli ajatus, että mainitsemasi ritariperhonen on sinun voimaeläimesi. Tutustu ritariperhoseen ja sen ominaisuuksiin. Opi sen kautta mitä ritariperhosella on sinulle opetettavana. Perhosilla on viesti, opi lentämään, anna siipiesi kantaa. Sinulla on vahvat siivet, olet kasvattanut niitä monia kertoja, joka kerralla aina vahvemmaksi. Nyt on aika levittää siipeesi upeaan lentoon. Älä jätä tätä mahdollisuutta käyttämättä. Voit olla tuo ritariperhonen jo tässä ajassa ja tässä hetkessä.

      • Valitettavasti joudun paljastamaan, että en ole "Ritariperhonen" kiitos kuitenkin. Olen sitä joka on luotu kivusta ja tuskasta.


      • olen minä
        eric-manson kirjoitti:

        Valitettavasti joudun paljastamaan, että en ole "Ritariperhonen" kiitos kuitenkin. Olen sitä joka on luotu kivusta ja tuskasta.

        Mutta sinulla on mahdollisuus tulla aivan miksi haluat. Voit muuttaa sisäisen olemuksesi "ritariperhoseksi" tai miksi tahansa haluat. Se mistä todellisuudessa olet luotu on rakkaus. Tämä rakkaus on syvin olemuksesi eikä sitä mikään maan päällinen tuska tai kärsimys hävitä. Se kyllä monesti unohtuu matkallamme ja emme muista sen voimaa, joka on suurempi kuin mikään viha, suru, pelko tai syyttely.Tämä rakkaus on sinussa, se on voimakkain muutoksen luova voima. Jos valitset ottamaan tämän suuren voimasi käyttöön, voit muuttaa kaiken kärsimyksen ja tuskan ja vapautua niistä. Sinä päätät millaista todellisuutta elät. Tätä päätöstä ei tee kukaan ulkopuolinen meistä, ei edes ne jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Meillä on siten voima muuttaa kaikki negatiivinen itsessämme positiiviseksi.

        Ritariperhosen ominaisuudet ovat voimakkaita ja samalla keveitä. Perhosessa on positiivisuus, joka tarttuu muihin. Negatiivisuudella on sama ominaisuus. Riippuen siitä kumpaa olemme sisäisesti levitämme tätä energiaa olemuksellamme toisiimme.
        Teot sitten seuraavat sen mukaan mitä sisäinen on.

        Luotan sinun rakkauden voimaasi. Se on suurempi ja suurempaan muutokseen johtava kuin kärsimyksesi ja kipusi ( yhtään vähättelemättä niiden vaikutuksia).


      • Niinpäniin

        Juujuu plsh


    • uudestisyntynyt

      Hei eric-manson! :) Tarkoitat varmaankin jälleensyntymistä, sillä uudestisyntyminen tarkoittaa jotain aivan muuta. Raamatussa puhutaan uudestisyntymisestä silloin kun ihminen tulee uskoon eli lähtee seuraamaan Jeesusta. Tällöin Jumala synnyttää ihmisen uudesti ylhäältä ja ihminen saa pelastusvarmuuden ja tulee Jumalan lapseksi. Ihminen ei voi itse ansaita tätä uusestisyntymistä, joka on ehtona taivaaseen pääsemiselle, vaan se on lahja joka otetaan vastaan. Tarkennan vielä, että ihminen voi rukoilla tuota lahjaa ja Jumala antaa tämän lahjan kaikille niille, jotka sitä todella haluavat. (Esim. rukous: Jeesus pelasta minut iankaikkiselta kadotukselta. Anna kaikki syntini anteeksi ja anna minun uudestisyntyä nyt ylhäältä. Kiitos Jeesus.)

      • Kohtaaminen?

        Minä en uskalla tuota tehdä, jos se jumala vastaakin? Aika pelottava tunne. Loppujen lopuksi olen aika tyytyväinen elämääni. Ehkä siinä vaiheessa rukoilisin jos iso meteoriitti on iskemässä maahan ja taivas on tulessa.


      • olen minä

        Uudestisyntyminen on henkistä kasvua. Se on kun ihminen kokee itsensä uudesti ja vanha ajattelutapa jää taakse. Se on tietoisuuden laajentumista, se on rakkauden ja valon kasvua, se on positiivisuuden kasvua, se on itsensä oivaltamista, se on oman totuuden syventämistä, se on sen muistamista keitä todella olemme. Tämä ei ole rajattu mitenkään tiettyyn uskontoon tai Jeesukseen. Me voimme uudestisyntyä aivan jokaisena hetkenä uudestaan ja uudestaan. Valaistuneet ja suuret opettajamme ovat ymmärtäneet tämän ja ovat olleet kykeneviä sen kokemaan yhä uudestaan ja uudestaan. Siksi heitä ei menneisyys, tuska ja kärsimys paina. Kristinusko on ominut käsitteen uudestisyntyminen vaikka uudestisyntymistä tapahtuu kaikissa uskonnoissa ja ilman uskontoja. Moni voi uudestisyntyä Jeesuksen avulla mutta se on vain yksi tapa. Jeesus esimerkillään voi auttaa meitä uudestisyntymään ja niin voi meitä auttaa kuka tahansa muukin henkinen opettaja tai jopa ihan "tavallinen" kanssamatkaajamme. Näin me olemme jokainen toistemme opettajia. Uudestisyntykäämme siis joka hetki, joka päivä, joka viikko, joka kuukausi, joka vuosi ja kasvu kohti aina suurempaa valoa ja rakkautta mahdollistuu. Jättäkää vanha negatiivisuus, syyllisyys, anteeksiantamattomuus, pelot, tuomiot, ja ottakaa tilalle laajempi tietoisuus, syvempi yhteys, rakkaus, anteeksianto, myötätunto, vapaus, hyväksyntä, lapsenomaisuus, luottamus, rohkeus, vahvuus jne. Näin valomme määrä kasvaa. Tästä on todellisuudessa kyse kun puhutaan uudestisyntymisestä. Tämä on meidän jokaisen tie. Se millä tavalla ja ketä opettajia otamme tiemme ja kasvumme tukijaksi, on vapaasti valittavissa. Jumala ei vaadi meiltä mitään tiettyä uskoa, uskontoa tai opettajaa seuraamaan. Jokainen on täysin vapaa valitsemaan ilman tuomioita Jumalan taholta.

        Tähän kristitytkin siis viittaavat kun puhuvat uudestisyntymisestä Jeesuksen kautta. Voimme uudestisyntyä millon tahansa tuhansia kertoja, jokaisessa hetkessä, jos niin valitsemme. Tämä on henkistä kasvua ja se ei ole sidottu mihinkään tiettyyn uskontoon tai opettajaan. Henkinen kasvu on täysin vapaata ja jokainen voi valita täysin vapaasti oman tiensä sen muistamiseen keitä todella olemme.

        Tuomioiden aika on ohitse. Uudestisynny ja voit jättää tuomiot. Tämä oli Jeesuksenkin viesti kanssamatkaajilleen kun hän kehotti tulemaan lapsenkaltaiseksi.


      • uudestisyntynyt
        Kohtaaminen? kirjoitti:

        Minä en uskalla tuota tehdä, jos se jumala vastaakin? Aika pelottava tunne. Loppujen lopuksi olen aika tyytyväinen elämääni. Ehkä siinä vaiheessa rukoilisin jos iso meteoriitti on iskemässä maahan ja taivas on tulessa.

        Tottakai Jumala vastaa, jos sydämestämme pyydämme. Mutta onneks Jumala ei pakota ketään ottamaan tätä lahjaa vastaan. Se on täysin vapaaehtoista. Itseäni ei ole kokemus pelottanut, vaan olen ollut todella onnellinen siitä lähtien kun rukoilin. Hienoa, että olet aika tyytyväinen elämääsi. Se on tärkeää. Toivottavasti ehdit rukoilla ennen kuin meteoriitti iskee.. :)


      • olen minä
        olen minä kirjoitti:

        Uudestisyntyminen on henkistä kasvua. Se on kun ihminen kokee itsensä uudesti ja vanha ajattelutapa jää taakse. Se on tietoisuuden laajentumista, se on rakkauden ja valon kasvua, se on positiivisuuden kasvua, se on itsensä oivaltamista, se on oman totuuden syventämistä, se on sen muistamista keitä todella olemme. Tämä ei ole rajattu mitenkään tiettyyn uskontoon tai Jeesukseen. Me voimme uudestisyntyä aivan jokaisena hetkenä uudestaan ja uudestaan. Valaistuneet ja suuret opettajamme ovat ymmärtäneet tämän ja ovat olleet kykeneviä sen kokemaan yhä uudestaan ja uudestaan. Siksi heitä ei menneisyys, tuska ja kärsimys paina. Kristinusko on ominut käsitteen uudestisyntyminen vaikka uudestisyntymistä tapahtuu kaikissa uskonnoissa ja ilman uskontoja. Moni voi uudestisyntyä Jeesuksen avulla mutta se on vain yksi tapa. Jeesus esimerkillään voi auttaa meitä uudestisyntymään ja niin voi meitä auttaa kuka tahansa muukin henkinen opettaja tai jopa ihan "tavallinen" kanssamatkaajamme. Näin me olemme jokainen toistemme opettajia. Uudestisyntykäämme siis joka hetki, joka päivä, joka viikko, joka kuukausi, joka vuosi ja kasvu kohti aina suurempaa valoa ja rakkautta mahdollistuu. Jättäkää vanha negatiivisuus, syyllisyys, anteeksiantamattomuus, pelot, tuomiot, ja ottakaa tilalle laajempi tietoisuus, syvempi yhteys, rakkaus, anteeksianto, myötätunto, vapaus, hyväksyntä, lapsenomaisuus, luottamus, rohkeus, vahvuus jne. Näin valomme määrä kasvaa. Tästä on todellisuudessa kyse kun puhutaan uudestisyntymisestä. Tämä on meidän jokaisen tie. Se millä tavalla ja ketä opettajia otamme tiemme ja kasvumme tukijaksi, on vapaasti valittavissa. Jumala ei vaadi meiltä mitään tiettyä uskoa, uskontoa tai opettajaa seuraamaan. Jokainen on täysin vapaa valitsemaan ilman tuomioita Jumalan taholta.

        Tähän kristitytkin siis viittaavat kun puhuvat uudestisyntymisestä Jeesuksen kautta. Voimme uudestisyntyä millon tahansa tuhansia kertoja, jokaisessa hetkessä, jos niin valitsemme. Tämä on henkistä kasvua ja se ei ole sidottu mihinkään tiettyyn uskontoon tai opettajaan. Henkinen kasvu on täysin vapaata ja jokainen voi valita täysin vapaasti oman tiensä sen muistamiseen keitä todella olemme.

        Tuomioiden aika on ohitse. Uudestisynny ja voit jättää tuomiot. Tämä oli Jeesuksenkin viesti kanssamatkaajilleen kun hän kehotti tulemaan lapsenkaltaiseksi.

        Ja tämä vielä lisäyksenä ja muistutuksena heille jotka erillisyyden harhassa ja pelossa kulkevat.

        Olet täydellisen rakastettu juuri sellaisena kuin olet. Kadotus on harhaa. Olet ikuinen Jumalan lapsi.


      • me i @ myself
        olen minä kirjoitti:

        Ja tämä vielä lisäyksenä ja muistutuksena heille jotka erillisyyden harhassa ja pelossa kulkevat.

        Olet täydellisen rakastettu juuri sellaisena kuin olet. Kadotus on harhaa. Olet ikuinen Jumalan lapsi.

        Onko nää niitä Tollen ja kumppanien juttuja?

        Helvetti on todellinen!!!


      • meimyself
        me i @ myself kirjoitti:

        Onko nää niitä Tollen ja kumppanien juttuja?

        Helvetti on todellinen!!!

        siis heleveetti!!!


      • olen minä
        meimyself kirjoitti:

        siis heleveetti!!!

        Helvetin kokee todelliseksi se joka siihen uskoo ja se joka uskoo Jumalan tuomioihin. Tämä on siis jokaisen itse valittavissa. Mikään helvetti ei kuitenkaan ole ikuinen eikä kukaan ole todellisuudessa erossa Jumalasta, mutta erillisyyden harha meidät harhauttaa uskomaan tähän ja kärsimyksemme on sitä suurempi mitä suuremmassa harhassa kuljemme.

        Jumala huolehtii siitä että jokainen on suojeltu mutta ihmisen luomat uskonnot estävät meitä heräämästä muistamaan tätä ja sitä keitä todella olemme.


    • jälleensyntymän...

      oppeihin kuuluu että ei voi syntyä alemmalle tasolle.Siis ihmnen ei voi syntyä eläimeksi vaan ainoastaan korkeammalle tasolle ja viimein pystyy elämään ilman fyysistä ruumista.Uudestisyntyminen tarkoittaa kai eräänlaista arvojensa uudelleen arvioimista ja asettamista

    • jeps.

      Se vähän häiritsee "näissä jutuissa", että joku kokee olevansa joku mahtava, Napoleon? Miksei kukaan koskaan koe, että olin 500 vuotta sitten suutari tai viljelijä, teuraspossu?

      • Muisti.palailee

        Minä lienen ollut joku rikollinen 500 v sitten. Jossakin nykyisen Saksan länsiosassa. Mahdollisesti Gelsenkirchenissä. Siellä minulta kuitenkin leikattiin pää irti ruumiista istuessani pöydän ääressä yksihuoneisessa ja maalattiaisessa mökissä pienen joen rannalla. Eikä se edes käynyt kipeää ja syynkin tiedän. Heti pään irrotuksen jälkeen mökkiin ryntäsi muita ihmisiä ja he olivat hämmästyneitä siitä, kun joku oli jo ehtinyt ennen heitä teloittaa minut. Näin kaiken tämän siinä seistessäni maallisen ruumiini vieressä hopeanvärisessä olemuksessani, jota muut eivät nähneet. Nykyisessä elämässäni maksan karmaa silloisista teoistani, vaikka niitten muistaminen otettiin minulta pois sen jälkeen kun olin ennen nykyistä syntymääni myöntänyt, että tämä on oikein ja kohtuullista.


    • 635653543543453453

      >>Kohtaisesti olen kokenut olevani ennen jotain hyvinkin suurta ja vahvaa.

      Nimimerkistäsi ja ajtuksistasi päätellen (ERIC Auvinen, Charles MANSON) taidat olla surkimus.
      Toivottavasti pyssykät pidätään kaukana limaisista näpeistäsi.

    • im back homies!

      Olin muuten jeesus, repikää siitä.

      • Trälim

        Et voinu olla se on mahdotonta.


    • hikemoh

      Varmaankin uudeksi Hitleriksi, niin voin tuhota tämän typerän,narsistin ja ahneen ihmisen maapallolta.

      • Westsider

        Ainoastaan oikeasti ylhäältä Jumalan Sanasta ja Jumalan Pyhästä Hengestä voi ihminen uudestisyntyä takaisin Jumalan lapseksi, Jumalan yhteyteen.
        Takaisin aikaan ja olotilaan ennen ihmiskunnan syntiinlankeemusta, jossa se käärmeen pettämänä kuoli eroon Jumalasta ja samalla huomasi olevansa alasti.
        (Sai lihakehon) Silloin Jumala lupasi Pelastajan, kuoleman voittajan, käärmeen pään rikkipolkijan

        Niin tuli Jeesus Kristus, Kuoleman Voittaja. Ainut tie takaisin Jumalan lapseksi.
        Ota uskossa hänet vastaan, anna elämäsi Hänelle, Hän vie perille. ja elät ikuisesti.
        Jumalan yhteydessä. Tänään on pelastuksen päivä. Huomista ei kukaan takaa.


    • Sivustahuutelija

      Haluan kertoa sinulle tietämätön, että olet hyvinkin väärässä.

      Itse koen olevani jotain hyvin suurta ja vahvaa tässäkin elämässä välillä. Sitten herään ja päästän kissan pihalle.

      • Kritik

        Päästä se toki sisälle, sehän paleltuu, siellähän on kylmä.


    • Uninen uuno

      Ottakaahan nyt ne pillerinne.
      Minäkin otan. Nukahtamispillerin...

    • paniikki pate

      Olen sitä mieltä, että olemme osa suurempaa kokonaisuutta. Hetkellisen ajatuksen tuotos. Se miksi synnymme tänne, johtuu vain ajatuserheestä.

      Luulemme että nyt on paha paikka ja pitää pelastaa maailma. Niinpä syöksymme tänne suinpäin muistamatta sitä seikkaa että unohdamme kaiken aikaisemman ja varsinainen pointti katoaa kuin unohdus tuhkana tuuleen.

      Synnymme vauvoiksi, ja yritämme luovia läpi elämän, ja lopussa kohtaamme kuoleman ja olemme ehkä hetken aikaisempaa viisaampia.

      Sitten kun taas kantautuu uusi hätä, on silloln uusi aika mennä... tai sitten ei.

    • Maria M

      Ihminen elää monissa eri aikakausissa eri henkilöinä ja erilaisissa olosuhteissa sen mukaan mitä hänen sieluohjelmansa eli lukusuunnitelmansa vaatii. Me synnymme ja kuolemme ja seuraava elämämme määräytyy sen mukaan mieten olemme eläneet ja mitä olemme elämässämme oppineet.

      Jos emme ole oppinet mitä lukusuunnitelmaamme on kuulunut jäämme kuin luokalle ja joudumme opiskelemaan samat elämänläksyt kuin edellisessäkin elämässä.

    • Burk12

      En ota kantaa siihen, onko sielunvaellus totta vaiko ei, mutta mieltäni on kaivanut pitkään se, että mistä varastosta saadaan uusia sieluja maapallon kasvavalle väestölle.

      Onko universumin sielumäärä joku vakio vai syntyykö uusia sieluja samaan tahtiin kuin ihmisiä?

      Vai onko niin että sielut tavallaan jakautuvat kahtia tms.

      • r32uy23r8

        Mistä niitä sieluja oikein siis tulee?

        Onko sun mielestäs 6 miljardia suuri luku?

        Tiesitkö, että pelkästään meidän galaksissamme on miljardeja aurinkoja ja muita galaksejakin on miljardeja. Ja lisää tulee kokoajan.

        Voipi olla, että mitään ns. uusia sieluja ei ole olemassakaan. Olemme aina olleet ja tulemme aina olemaankin. Aikaa ei ole ja siis ei mitään alkua, eikä loppuakaan ole. Kaikki on olemassa yhtä aikaa.

        Buddhalaisuudessa on olemassa ajatus sielujen jakaantumisesta.

        Ehkä olemme täällä oppimassa itsestämme ja universumista. Ehkä haluamme kokea erilaisia asioita. Ehkä olemme ikuisia lapsia ja leikki on ainoa olemassa oleva asia. Kehityskin on näennäistä. Leikki on ikuista. Ehkä koemme vain erilaisia olemassaolon rooleja. Ei ole uutta, ei vanhaa.

        Itse en ole vielä ihmisen muodossa olevaa Jumalaa täällä kohdannut. Suurin osa ihmisistä ei ymmärrä ihmisyyttään. Eikä sen vuoksi universumiakaan.

        Tunne itsesi!


    • Burk12

      Toinen mielenkiintoinen juttu on, että kun ihminen kuolee, ovat usein aiemmin kuolleiden sukulaisten tai läheisten sielut heitä vastassa sen valoisan tunnelin päässä. Mitä jos nämä kyseiset sielut ovatkin päättäneet syntyä uudelleen ja he ovatkin ihmisen kuolinhetkellä uudessa ruumissa. Isoisoisä somalialaisena kapinallisena aavikolla ja mummi Philadelphiassa pitämässä pizzeriaa italomamumiehenä niin kuka siellä silloin on vastassa.
      Vai vuorottelevatko sielut tietoisesti uudelleensyntymistään jotta aina joku on "kotona"?

      • Burk12:lle
        vastaua
        Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaa
        Siinä on ihmisen kohtalo1.Moos 3:19


      • .k.
        kuulija1 kirjoitti:

        Burk12:lle
        vastaua
        Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaa
        Siinä on ihmisen kohtalo1.Moos 3:19

        Hienoa. Sielua ei siis ole olemassa. Tämä on suuri helpotus.


      • sielu kuolematon
        .k. kirjoitti:

        Hienoa. Sielua ei siis ole olemassa. Tämä on suuri helpotus.

        kivikunnasta kasvikuntaan, kasvikunnasta eläinkuntaan, eläinkunnasta ihmiskuntaan. Kyllä sieluja syntyy uusia koko ajan.
        Esim nuoret sielut ovat niitä henkisesti kypsymättömiä ja rikoksiakin tekeviä ihmisiä.


    • Tavros Nitram

      iM GOD KISS MA ARSE BIATCH,,,,

    • eric-manson:lle
      Vastaus
      Ei tässä elämäässä enään toistakeraasynnytä,tämä on ainutlaatuinen vai yhden kerran synnytään lihallisesti.
      Mistä sellaista on tuulut kuka on se takana,jälleen syntymisessä se silkkaa valhetta.
      Ihmisen mielikuvitus tuo harha luuloja sitä ruokkiville,todellisuus on kuitenkin toisenlainen.
      Fossiilit muinais ajoilta hirmuliskojen aika kaudelta silloin ei ihmistä olllut maapallolla.
      Ihminen tuli vasta luomis työn jälkeen maailmaan.

    • ....................
    • valistunut

      Olemme syyn ja seurauksen lain alaisia myös henkisesti.

      Miksi olemme joutuneet tuon lain alaiseksi.
      Kun ihminen eli paratiistilassan niin hän ei ollut tuon lain alainen,
      vasta kun kun ihminen oppi käyttämään sanoja kommunikoinnissa
      niin seurauksena syntyi noiden sanojen mukainen ajatus, ja materiasta syntyneenä oli ajallinen.
      Kun tuo ajatus alkoi toimimaan myös henkisellä ajattomalla alueella, niin se tietämättään synnytti sinne ajallisen keskuksen,
      egon sielun, ja sen seuraksena, yhteys ajattomaan katkesi, ja siitä seurasi syyn ja seurauksen lain alaisuus, jonka seurausta
      on tämä kärsimyksien täyttämä elämä
      Syyn ja seurauksen lain mukaan, egon sielun on elettävä niinkauan kuin hän on tuon lain alaisena, ja vapautuu vasta kun oivaltaa syyn miksi ja minkä vuoksi näin on tapahtunut

      Yksi eikä tuhatkaan elämää, ei riitä vapautumiseen karmasta,
      silläse on yksilökohtainen kysymys
      Persoona ei synny uudelleen, mutta syntynyt perimä perisynti
      jonka olemme saaneet syntymässä, ja josta emme ole vapautuneet tämän elämän aikana, niin se ilmenee uudessa persoonassa joka sytyy tulevaisuudessa.

      Tätä tarkoitusta varten ,että ihminen palaisi takaiin tuohon autuuden tilaan ovat henkiset liikkeet ja uskonnot olemassa

      Uskonto on kuitenkin poikennut tuosta tarkoituksesta, jotta se
      ja luonut systeemin, että ihmine ei vapaudu perisynnistään vaan ikuistaa sen jotta uskonnon valta ihmismieleen säilyisi, sillä jos ihminen vapautuisi perimästään niin uskonto kävisi tarpeettomaksi.

    • izumi2

      Ihminen samalla tasolla kuin mikä on hänen tietoisuutensa.

    • Andenhali

      Me ihmiset emme voi uudestisyntyä. Ei ole pakko uskoa Jumalaan mutta minä uskon ihan niinkuin muutkin ihmiset. En usko että 5 tuhannen vuoden päästä olemme ''ritariperhosia.'' Päädymme taivaaseen. Voi olla että jotkut päättyvät helvettiin jos he USKOVAT siihen helvettiin.

    • Omgomgomg

      Mutta entäs sitten kun maailma tuhoutuu, Kuoleeko Jumala ja Jeesus silloin? Toivoisin että ei... Mutta kun tulee maailman loppu jos Jumala ja jeesus on kuollu:( ei ole uudelleensyntymistä eikä valtakuntaa... joten toivo. Että Jumala ja Keesus ja sielut.yms ei koskaan kuole.

      • sielu kuolematon

        no uskovaiset, jumala ja kiesus naatiskelevat siellä taivaan autuudessa ikuisesti maailman tuhouduttua. Helvetti on tietysti olemassa ikuisesti jossa kituu kaikki vääräuskoiset, ateistit ja muut jumalattomat. Uskovaiset voivat naatiskella katselemalla jonkinlaisesta luukusta(tai reaaliaikaiseta näytöltä) alas helvetin kurimuksessa ikuisesti kituvia.


      • ......;)
        sielu kuolematon kirjoitti:

        no uskovaiset, jumala ja kiesus naatiskelevat siellä taivaan autuudessa ikuisesti maailman tuhouduttua. Helvetti on tietysti olemassa ikuisesti jossa kituu kaikki vääräuskoiset, ateistit ja muut jumalattomat. Uskovaiset voivat naatiskella katselemalla jonkinlaisesta luukusta(tai reaaliaikaiseta näytöltä) alas helvetin kurimuksessa ikuisesti kituvia.

        http://www.terveystietoa.info/


    • rationaalinenminä

      Reinkarnaatio on moneen uskontoon liittyvä uskomus, eikä sen todellisuudesta ole vedenpitävää näyttöä. Mielenkiintoisia tarinoita toki on, kuten Titu Singhin tarina. Se ensikatsomalla vaikuttaa hämmästyttävän todelliselta, mutta sitten on pakko myös huomioida mahdollisuus, että ko. pojalle on kerrottu yksityiskohtia, tai että koko tarina on tehtailtu uskon vahvistamiseksi. Näistä kun on näyttöäkin. Vedenpitäviä todisteita odotellessa. Uskomuksiin en itse hurahda, koska perustan elämäni havaittaviin asioihin ja materialliseen maailmaan.

      "Uudelleensyntyminen on totta" on väite, jota ei pysty näyttämään toteen. Siksi sen asema säilyy toden sijaan uskomuksena.

      • Puhtaalta-pöydältä

        Titu Singhin / Suresh Verman tapaus on piirteiltään hyvin tyypillinen esimerkki tapauksista, jollaisia mm. Ian Stevenson on kerännyt joitakin tuhansia. Jotkut tapauksista ovat mitäänsanomattomampia kuin toiset, jotkin taas niin vahvoja, että jälleensyntymä näyttää ainoalta mahdollisuudelta selittämään, mistä lapsen informaatio oli peräisin. Kollektiivisesti näissä tapauksissa - kuten em. tapauksessakin - vanhemmat eivät aluksi usko lapsen tarinoita ja pyrkivät sivuuttamaan ne, mutta usein lapsi on niin sinnikäs, että he antavat periksi ja lähtevät ottamaan selvää edellisestä perheestä. Jos jotkin harvat vanhemmat ovat joskus tehtailleet jonkin tarinan, ne eivät pääse tutkijoiden seulasta läpi, koska sellaiset erotetaan joukosta hyvin nopeasti mm. lapsen asennoitumisen, tarinoiden muuttumisen, ristiriitaisuuksien yms. tekijöiden perusteella.

        Yllämainitusta Singhin/Verman tapauksesta esitettiin dokumentti BBC:llä ohjelmassa "40 minutes" vuonna 1990, ja se löytyy englanninkielisin tekstein täältä:

        https://www.youtube.com/watch?v=1sxA2xHHStg

        Lyhyt kooste löytyy myös täältä:

        http://hauntedindia.blogspot.fi/2014/07/reincarnation-myth-or-reality.html

        Mielenkiintoinen korrelaatio näissä ”luodinreikäsyntymämerkeissä” (jollainen Singhin/Verman tapaukseenkin liittyy) on aina se, että ne vastaavat luodin sisäänmeno- ja ulostulohaavoja sijainniltaan ja kooltaan. Luodin sisäänmenoreikää vastaava merkki on pieni ja siisti, ja ulostulojälkiä vastaava merkki laaja ja repaleinen. Kun asia on tarkistettu edellisen henkilön ruumiinavausraporteista, syntymämerkit ovat aina olleet oikein päin. Stevenson on julkaissut lapsen syntymämerkkien ja vainajan kuolintavan välisistä täsmäävyyksistä 2000-sivuisen kirjan ”Reincarnation and Biology”, jossa käsitellään yli 200 syntymämerkkikorrelaatiotapausta.

        Mutta nämä eivät tosiaan yleensä ole mitään "korkeamman todellisuuden" kuvauksia, vaan useimmiten liittyvät vain yhteen, vähän aikaa sitten tapahtuneeseen edelliseen elämään, jossa on kuoltu onnettomuudessa tai tapettuna, ja siirrytty kuin elämänjanon siivittämänä nopeasti uuteen kehoon, useimmiten ilman mitään "vaihetta valossa" siinä välissä. Kun näitä tapauksia lukee, niin sitä alkaa olla ihan tyytyväinen siihen, että emme yleensä muista edellisistä elämistä yhtään mitään. Näissä tapauksissa esiintyvä rankka identifikaatio edelliseen persoonaan psykologisine taakkoineen, kiintymyksineen, addiktioineen ja muine aikuisten maailmaan liittyvine ominaisuuksineen (jotka voivat olla esim. kokeneen gangsterin, viinaa himoavan rappioalkoholistin, parittajan tms. ominaisuuksia muistoineen ja taipumuksineen) pienen lapsen psyykessä tekee ainakin minut hyvin tyytyväiseksi siihen, että edellisten elämien muistot ja identifikaatio tulevat useimmiten poispestyksi elämien välillä, jos jälleensyntymä on tosi.


    • ihantietämätön

      Jos me olemme tietämättömiä ja sinä tietäväinen, niin toki haluat jakaa sen tiedon todisteineen päivineen, vai mitä? Vai onko se salaisuus, jota et voi julkistaa?

    • eivittuteenkaa

      eivittu teenkaa hyvät ihmiset kun te kuolette niin ei ole mitään jumalaa uutta elämää tai mitään muutakaan hölönpölöö vaan te maadutte kirkkomaahan ja teistä tulee multaa... se on vaan karu fakta

      • Mikä_maaksi

        Niin, maaksi muuttuminen pätee ruumiiseen.


      • Anonyymi

        Toisaalta mitä on ihmisten kokemukset monienkin henkimaailmasta sun muusta. Ei me voida tietää mitä on kuoleman jälkeen, kunnes meitä ei enään oo sit sen näkee jos näkee.


    • Anonyymi

      En muista edellistä elämääni, mutta sen muistan kun olin äitini vatsassa ja iloitsin siitä että saan syntyä uudelleen. Hyvä niin, että sain kärsittäväkseni tämän elämän, koska olen ollut tarpeeksi vahva kaikesta selvitäkseni. Ehkä valitsin tämän elämän, pyysin sitä, jotta saisin todistaa arvoni?

    • Anonyymi

      Tämä on turhaa sinä kuolet ja menet se on totuus siis älä jauha paskaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe