Mitä hyvää pankit tuottavat yhteisölle? Onko pankkien ydintoiminnan pyörittäminen yhteiskunnalle hyväksi, haitaksi vai onko se neutraalia?
Vastaukset 6
- Nasduck
Tuo ei ole ajankohtainen kysymys, vaan ajankohtainen kysymys on se missä ja miksi pankkitoiminta syntyi? Tämä fakta antaa osviittaa lainaneuvotteluihisi.
Pankkitoiminnan keksivät papit Egyptissä tuhansia vuosia sitten. Kaikki ylijäämävilja tuotiin papiston laareihin, koska heillä oli mahdollisuus sitä varastotilan laajennusta anoa Neferneferneferiltä (vitsi).
Kun ylijäämäviljaa (arvotavara) tarvittiin heikkoina päivinä, niin papisto myi sitä kultaisilta oviltaan köyhälle maanviljelijäkansalleen.
Aika sikamaista, eikö totta? Pankkien ydintoiminta... Miten sen kukakin määrittelee?
Omasta mielestäni modernin ajan perusfunktio on suunnilleen:
-varallisuuden säilyttämistä
-maksuliikenteen järjestäminen luotettavasti
-luotonanto oletettavasti maksukykyisille halukkaille
Kaikki em. kohtuullisella korvauksella ja/tai kohtuullista korvausta vastaan, jossa luonnollisestikin annettava korvaus on pienempi kuin perittävä korvaus.
Perusfunktio on mun mielestä yhteiskunnalle hyväksi.- jippijaijee
Pankkijärjestelmä allokoi rahoitusta ylijäämäsektorilta (yksityiset sektori) alijäämäsektorille (valtiot, yritykset, yksityinen sektori).
On luonnollisesti hyvä asia, että valtiot, yritykset ja yksityishenkilöt saavat tarvitsemaansa rahoitusta. On myös hyvä asia, että ihmiset voivat sijoittaa esimerkiksi eläkesäästöjään tuottavasti esimerkiksi valtion velkakirjoihin tai yrityksiin. Yksilön hyvä ja yhteisön hyvä kohtaa äärimmäisen harvoin, jotta pohditaampa jotaki muuta. Kiitos.
Riippuu pankista. - Naisten pankin toimintamalli on yhteiskunnalle hyväksi.
Ihan vitun sama. Kunhan ovat minulle tuottaneet viimeiseen kymmeneen vuoteen miljoonakahdeksansataatuhattakuusikymmentätuhattaseitsemänsataakolmekymmentäkaksi euroa ja seisemänkymmentäkuusisenttiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Herkkyydestä
Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l236738- 67655
Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni36610Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34538En pyytele enää koskaan anteeksi mitään sinulta
Olet ollut kohtuuttoman kylmä ja tyly tilanteeseen nähden.45427- 30424
- 38416
Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä
Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona27396- 37387
- 41371