Verkostomarkkinointi :)

Verkostoitunut

Itse olen työskennellyt useamman vuoden verkostomarkkinoinnissa ja mielestäni se on työ siinä missä moni muukin.
Olen ymmärtänyt mistä verkostomarkkinoinnissa on kyse, vaikka hyvin moni onkin asiaa vastaan Suomessa. Liikaa tietämättömyyttä koko asiaa kohtaan tai sitten on ymmärtänyt koko homman väärin ja sen takia sitten mollaa koko toimintaa.

Työskenteletkö sinä verkostomarkkinoinnin parissa? Olisi mukava jakaa kokemuksia :)

15

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puijjariii

      Kyse on pakkosyötöstä ihmisille jotka ei oikeesti halua liittyä tai ostaa romuja

      • Verkostoitunut

        Miten niin? Kyllä mä ainakin osaan sanoa ei jos en jotain haluu!


      • Ihmetyttää
        Verkostoitunut kirjoitti:

        Miten niin? Kyllä mä ainakin osaan sanoa ei jos en jotain haluu!

        Kuika moni verkostojantteri maksaa veroja toiminnastaan, vasta verot ja muut kulut maksettuasi voit verrata sitä muihin oikeisiin töihin. Ilman veronmaksua se on täysin rikollistatoimintaa, vertaisin lähinnä alamaailman bisneksiin tai suoraan varastamiseen.


    • asdf9asdf97as9f8asd

      Mielestäni pahin "verkostomarkkinoinnin" muoto on loma-osakkeet. Tulevia asiakkaita lahjotaan ilmaisella palvelulla/tavaralla, jotta suostuvat tulemaan kuuntelemaan diiliä. Kummalliseksi yhtälön tekee se, että esittelijät parhaansa mukaan vakuuttelevat diilin olevan todella hyvä, mutta silti pitää lahjonnalla saada esittelytilaisuuteen? Eikös hyvä ja oikeasti toimiva tuote myy ihan ilman suurempiakin lahjomisiakin? Eikös se ole merkki siitä että kyseinen diili on vain PIENELLE OSALLE oikeasti hyvä, mutta useampi silti saattaa haksahtaa vipuun kun innostuu unelmoimaan?

      Joskus on käynyt myös niin, että luvattua (halpaa?) astiasarjaa ei olla meinattu kuitenkaan antaa tilaisuuden lopuksi ja ollaan jotenkin tylyjä JOS ei suostuta esiteltyyn diiliin. Eli kokeillaan jos se kuulija sen verran suutahtaisi ja lähtisi matkoihinsa, jolloin ei tule paria kymppiä tappiota taas...

      Miten voi olla mahdollista, että verkostomarkkinoilta saa "paljon" halvemmalla jotain mitä ei tavallisilta markkinoilta saa... edes myöhemmin? Ja nimenomaan vielä ilman mitään liittymismaksuja vaan senkus vain ostaa kaupasta ja maksaa kassalle?

      Kummallista oli myös kun erääseen verkostomarkkinointiin kiellettiin toimittajien tuleminen tai ylipäätänsä esittelytilaisuuden kuvaaminen??? SIis ILMAISTA MAINOSTA olisi ollut tarjolla, mutta ei kelvannut? Eikös se ole merkki vain siitä ettei koko systeemi kestä päivänvaloa ja julkisuudessa aletaankin puhumaan systeemin epäkohdista? Yksittäinen ihminen kun ei osaa kaikkea itse kysyä tai päätellä, että millaisia sudenkuoppia liittyy ja mainioista myyntipuheista saatetaan (hetkeksi) sokaistua.

      Mutta varmaankin on myös muutamia ihan asiallisia verkostomarkkinoita...

      • omasta tahdosta vm:a

        --"Mutta varmaankin on myös muutamia ihan asiallisia verkostomarkkinoita... "--

        Kyllä ja se näissä keskusteluissa usein unohtuu. Olen useaan otteeseen peräänkuuluttanut tällä palstalla näiltä vastustajilta ja haukkujilta mainintaa, että mistä verkostokonseptista milloinkin on kyse, koska noita rehellisiä ja toimiviakin konsepteja on olemassa, ainakin tuolla suoramarkkinoinnin puolella, eli ei voi sanoa, että KAIKKI on samaa "huijausta" (kukaan ei ole vielä väittänyt esim. Tupperwarea huijaukseksi). By the way, suomessa toimii esim. asml, jonka listoille ei mitkään huijauslafkat pääse, mikäli on uskominen heidän sivuillaan mainitsemiinsa periaatteisiin ja vaatimuksiin, mitä listalle pääsemiseen tarvitaan.

        Vm:n huonomaineisuudessa ongelma on myös varmaan siinäkin, että haukkujat ovat ottaneet vain yhden tai kaksi julkisuutta saanutta konseptia silmätikukseen, eikä ajattele, että konsepteja on paljon muitakin, joissa on omat toimintatapansa ja sääntönsä. Yhtään ainoaa täysin samanlaista, myyntiehdoiltaan sanasta sanaan olevaa verkostofirmaa ei löydy. Periaate tosin hyvin paljon muistuttaa toisiaan, mutta on todellakin eri asia, onko se verkostofirma esim. nyt vaikka Wincapita vai Oriflame. Toinen perustuu rahankeruuseen (laiton rahankeräys / pyramidipeli) ja toinen tuotemyyntiin (suoramyyntiä / -markkinointia), mutta molemmat kuitenkin kuuluu sanan "verkostomarkkinointi" alle.

        Toinen huomio on se, että tämänkin palstan mukaan yksittäinen edustaja = firma, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Jos yksittäinen edustaja toimii vastoin hyviä tapoja tai vastoin firman laatimia toimintaehtoja, niin heti ollaan syyttämässä koko firmaa, vaikka kyse on yksittäisen ihmisen toilailuista. En minäkään hauku esim. koko terveydenhuoltojärjestelmää jos yksi lääkäri tekee minulle hoitovirheen. Se on sen yksittäisen lääkärin moka. Tai en syytä esim. koko kodinkoneketjua, jos yksi myyjä huijaa ja myy minulle täysin suden vempeleen.

        Itse esimerkiksi toimin suoramarkkinoinnin puolella (eli pääpaino on tuotteiden myynnissä ja teenkin pääasiassa mm. kotiesittelyjä) ja meillä ei IKINÄ yhdessäkään koulutuksessa käsketä huijaamaan tai tyrkyttämään mitään väkisin. Päinvastoin, jämyehdoissa on hyvinkin selkeästi sanottu, että jämyt eivät saa esim. antaa valheellista tietoa toimintatavasta tai tuloista ja väärin toimivat voi saada lähtöpassit ilman varoituksia. Meillä on selkeästi myös kerrottu esim., mitkä on myyntikatteet tai miten provisiot muodostuu ja ne tosiaan pitää kutinsa myös käytännössä. Myös tiimirakentajien "aktiivisuusvelvoitteet" ilmoitetaan selkeästi. Ja kaikki myyntiehdot, markkinointisuunnitelmat sun muut saa lukea etukäteen ennen, kuin rekkautuu mukaan. Tai itse ainakin annan, joten jos joku kehtaa väittää, että häntä on huijattu tai painostettu, niin ongelma on silloin ihan omassa päässä tai luetun ymmärtämisessä. Eikä se ole firman vika...

        Kolmas harhaluulo on vm:n motiivit. Luullaan, että kaikki vm:a tekevät pyrkivät mahdollisimman nopeasti miljoonatuloille. Tämäkään ei pidä paikkaansa. Itsellänikin tiimissä on itse asiassa varmaan kaikki ihmisiä, jotka tekevät hommaa ihan vaan saadakseen muutamia satasia ylimääräistä vaan palkan jatkeeksi ja säästävät sen esim. vaikka johonkin lomamatkakassaan. Tai joku voi tarvita hengähdystaukoa arjen pyöritykseen ja samalla hankkia sitä ylimääräistä "vaaterahaa", kun oma tili muuten riittää vaan pakollisiin laskuihin. Kaikilla on siis hieman eri tavoitteita, eikä kaikilla suinkaan ole tarkoitustakaan tällä elättää itseään. Ei itsellänikään, ainakaan toistaiseksi. Viihdyn myös omassa ammatissani niin hyvin, että en halua jäädä siitä pois.

        Mutta joo, itse pidän siitä mitä teen ja teen sitä täysin vapaaehtoisesti, eikä kukaan ole minua tähän huijannut tai painostanut. Ymmärrän myös konseptin toimintatavan, sen asettamat ehdot ja toimintatavat ja jos joku menee pieleen, niin se on täysin oma mokani, enkä syytä firmaa.

        Saan tästä vielä sitä itseään niskaani, mutta kerroinpa kuitenkin kantani ja avaan varmuuden vuoksi sateenvarjon… Täällä on nimittäin turha saada mitään järkevää keskustelua aikaiseksi, sillä se, ken uskaltaa puolustaa tai sanoa ylipäänsä mitään positiivista vm:sta, haukutaan heti syvälle suohon ja mennään jopa henkilökohtaisuuksiin, alatyylin ilmaisuista puhumattakaan.. Erittäin lapsellista meinikiä. Ei uskoisi, että täällä pyörii aikuisia (?) ihmisiä!


      • WincapitaWauhdis????
        omasta tahdosta vm:a kirjoitti:

        --"Mutta varmaankin on myös muutamia ihan asiallisia verkostomarkkinoita... "--

        Kyllä ja se näissä keskusteluissa usein unohtuu. Olen useaan otteeseen peräänkuuluttanut tällä palstalla näiltä vastustajilta ja haukkujilta mainintaa, että mistä verkostokonseptista milloinkin on kyse, koska noita rehellisiä ja toimiviakin konsepteja on olemassa, ainakin tuolla suoramarkkinoinnin puolella, eli ei voi sanoa, että KAIKKI on samaa "huijausta" (kukaan ei ole vielä väittänyt esim. Tupperwarea huijaukseksi). By the way, suomessa toimii esim. asml, jonka listoille ei mitkään huijauslafkat pääse, mikäli on uskominen heidän sivuillaan mainitsemiinsa periaatteisiin ja vaatimuksiin, mitä listalle pääsemiseen tarvitaan.

        Vm:n huonomaineisuudessa ongelma on myös varmaan siinäkin, että haukkujat ovat ottaneet vain yhden tai kaksi julkisuutta saanutta konseptia silmätikukseen, eikä ajattele, että konsepteja on paljon muitakin, joissa on omat toimintatapansa ja sääntönsä. Yhtään ainoaa täysin samanlaista, myyntiehdoiltaan sanasta sanaan olevaa verkostofirmaa ei löydy. Periaate tosin hyvin paljon muistuttaa toisiaan, mutta on todellakin eri asia, onko se verkostofirma esim. nyt vaikka Wincapita vai Oriflame. Toinen perustuu rahankeruuseen (laiton rahankeräys / pyramidipeli) ja toinen tuotemyyntiin (suoramyyntiä / -markkinointia), mutta molemmat kuitenkin kuuluu sanan "verkostomarkkinointi" alle.

        Toinen huomio on se, että tämänkin palstan mukaan yksittäinen edustaja = firma, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Jos yksittäinen edustaja toimii vastoin hyviä tapoja tai vastoin firman laatimia toimintaehtoja, niin heti ollaan syyttämässä koko firmaa, vaikka kyse on yksittäisen ihmisen toilailuista. En minäkään hauku esim. koko terveydenhuoltojärjestelmää jos yksi lääkäri tekee minulle hoitovirheen. Se on sen yksittäisen lääkärin moka. Tai en syytä esim. koko kodinkoneketjua, jos yksi myyjä huijaa ja myy minulle täysin suden vempeleen.

        Itse esimerkiksi toimin suoramarkkinoinnin puolella (eli pääpaino on tuotteiden myynnissä ja teenkin pääasiassa mm. kotiesittelyjä) ja meillä ei IKINÄ yhdessäkään koulutuksessa käsketä huijaamaan tai tyrkyttämään mitään väkisin. Päinvastoin, jämyehdoissa on hyvinkin selkeästi sanottu, että jämyt eivät saa esim. antaa valheellista tietoa toimintatavasta tai tuloista ja väärin toimivat voi saada lähtöpassit ilman varoituksia. Meillä on selkeästi myös kerrottu esim., mitkä on myyntikatteet tai miten provisiot muodostuu ja ne tosiaan pitää kutinsa myös käytännössä. Myös tiimirakentajien "aktiivisuusvelvoitteet" ilmoitetaan selkeästi. Ja kaikki myyntiehdot, markkinointisuunnitelmat sun muut saa lukea etukäteen ennen, kuin rekkautuu mukaan. Tai itse ainakin annan, joten jos joku kehtaa väittää, että häntä on huijattu tai painostettu, niin ongelma on silloin ihan omassa päässä tai luetun ymmärtämisessä. Eikä se ole firman vika...

        Kolmas harhaluulo on vm:n motiivit. Luullaan, että kaikki vm:a tekevät pyrkivät mahdollisimman nopeasti miljoonatuloille. Tämäkään ei pidä paikkaansa. Itsellänikin tiimissä on itse asiassa varmaan kaikki ihmisiä, jotka tekevät hommaa ihan vaan saadakseen muutamia satasia ylimääräistä vaan palkan jatkeeksi ja säästävät sen esim. vaikka johonkin lomamatkakassaan. Tai joku voi tarvita hengähdystaukoa arjen pyöritykseen ja samalla hankkia sitä ylimääräistä "vaaterahaa", kun oma tili muuten riittää vaan pakollisiin laskuihin. Kaikilla on siis hieman eri tavoitteita, eikä kaikilla suinkaan ole tarkoitustakaan tällä elättää itseään. Ei itsellänikään, ainakaan toistaiseksi. Viihdyn myös omassa ammatissani niin hyvin, että en halua jäädä siitä pois.

        Mutta joo, itse pidän siitä mitä teen ja teen sitä täysin vapaaehtoisesti, eikä kukaan ole minua tähän huijannut tai painostanut. Ymmärrän myös konseptin toimintatavan, sen asettamat ehdot ja toimintatavat ja jos joku menee pieleen, niin se on täysin oma mokani, enkä syytä firmaa.

        Saan tästä vielä sitä itseään niskaani, mutta kerroinpa kuitenkin kantani ja avaan varmuuden vuoksi sateenvarjon… Täällä on nimittäin turha saada mitään järkevää keskustelua aikaiseksi, sillä se, ken uskaltaa puolustaa tai sanoa ylipäänsä mitään positiivista vm:sta, haukutaan heti syvälle suohon ja mennään jopa henkilökohtaisuuksiin, alatyylin ilmaisuista puhumattakaan.. Erittäin lapsellista meinikiä. Ei uskoisi, että täällä pyörii aikuisia (?) ihmisiä!

        >>>>peräänkuuluttanut tällä palstalla näiltä vastustajilta ja haukkujilta mainintaa, että mistä verkostokonseptista milloinkin on kyse, koska noita rehellisiä ja toimiviakin konsepteja on olemassa, ainakin tuolla suoramarkkinoinnin puolella, eli ei voi sanoa, että KAIKKI on samaa "huijausta"


        Ajatteles nyt tavallisen pulliaisen kannalta joka ei tiedä vm ilmiöstä juuri mitään. Puolustat voimakkaasti, että hyviäkin vm firmoja on, mutta et uskalla kuitenkaan omaa edustamaasi vm firmaa mainita? Kuinka luotettavana pitäisit silloin kaikkea todistelua ja sanomaasi?

        "Siis me toimimme kaikkien sääntöjen mukaan ja toimintamme on reilua. "

        "Ai, missä sä olet töissä."

        "En halua sanoa..." :D

        Ei muuten mikään ihme, että vm ilmiö saa haukut jos ihan perusasioita aletaan salailemaan. Eikös ihmiset välttele kaikesta sellaisesta puhumista missä on jotain kiellettyä tai paheksuttavaa omalta kannalta? ;)


    • -joo-

      "Olen useaan otteeseen peräänkuuluttanut tällä palstalla näiltä vastustajilta ja haukkujilta mainintaa, että mistä verkostokonseptista milloinkin on kyse, koska noita rehellisiä ja toimiviakin konsepteja on olemassa, ainakin tuolla suoramarkkinoinnin puolella".
      Ja tuon lauseen jälkeen tulee tekstiä monta riviä,mutta ei vaan löydy sen oman firman nimeä.Jos tahtoo muilta edellämainittua,niin pitää olla valmis myös itse toimimaan saman periaatteen mukaisesti.

      • omasta tahdosta vm:a

        Ei tule ei. Sanoin, että en ole täällä rekryämäsää, miksi se heti käännettäisiin, jos nimen julkaisisin. Etsivä kyllä löytää, jos haluaa... Ja koska täällä on mainostaminen kielletty, eikä sillä ole muutenkaan merkitystä tällä palstalla, koska se on aivan sama, vaikka firma olis kuinka vakaa, rehellinen, asml:n listoilla tai muuta, niin se silti haukuttaisiin huijaukseksi, sillä tämä ei ole keskustelupalsta, vaan vm:n vastustajien hiekkalaatikko, jossa ihan vaan periaatteesta haukutaan kaikki tietämättä edes konseptin toimintaehtoja. Et voi väittää, ettetkö itsekin olisi tämän saman huomannut? Täällä toistetaan samoja maneereja riippumatta firmasta ja tietämättä sen toimintatavasta yhtään mitään! Ja muutenkin olen pirullinen, koska nämä besserwisserit kerran on niin fiksuja olevinaan, niin pitäisihän yksi tai vaikka useampikin suoramarkkinointikonsepti nyt löytyä haukuttavaksi käden käänteessä... ;)

        Mutta kuten sanoin, yritys löytyy asml:n listoilta, joten aloittakaapa vaikka tästä:
        http://www.asml.fi/jasenyritykset

        Siellä on monta vm:firmaa, joten haukkukaapa nyt kaikki järjestyksessä, niin kerron sitten mikä se niistä oli. ;) Tai voin antaa vihjeen, että Amway tai GNLD se ei ole, eli ei tarvitse aloittaa niistä samaa virttä alusta - ne keskustelut osaan hakea tältä foorumilta ihan itsekin, jos tarvitsen.


    • Ulla_GNLD

      Olen toiminut Partylitessa ja GNLD:ssä ja se on mahdollistanut minulle monia asioita mitä yrittäjillekkin, ainoastaan pienellä riskillä.

      Organisaatiolta saan ilmaisia koulutuksia terveyteen liittyen ja pääsen tekemisiin maailmanlaajuisen organisaation kanssa. Tapaan mielenkiintoisia ihmisiä ja saan mielekästä tekemistä.

      Ihmettelen kovasti miksi ihmisillä menee asiat sekaisin liittyen verkostomarkkinointi ajatukseen.

      Tänäpäivänä edustan laadukkaita tuotteita ja minulla on useita kiitollisia asiakkaita. Kyllä tuote on silloin hyvä kun Ruotsista asti soitetaan ja pyydetään toimittamaan tuotteita.

      Mielestäni on parempi tehdä jotain hyödyllistä itsen / läheisten hyväksi kuin maata kotona ja valittaa.

      Liittyminen organisaatioon on mahdollistanut myös ammatillisen harjaantumisen verkkosivustojen teon suhteen, tervetuloa tutustumaan!

      http://goldenstore.weebly.com/

    • prelaunch

      Hakusessa olisi VM ammattilaisia jotka ovat valmiita laajentamaan "reviiriään".
      Ota yhteyttä [email protected] ja kerron lisää :)

      • prelaunch

        Hakusessa olisi VM ammattilaisia jotka ovat valmiita laajentamaan "reviiriään".
        Ota yhteyttä [email protected] ja kerron lisää :)


    • Edustaja

      Infoa odotellessa :)

    • United

      Oletko kiinnostunut matkustamaan edullisesti ja mahdollisesti ansaitsemaan myös tuloja VM toiminnan kautta?

      Ota yhteyttä ja kerron lisää :)

      [email protected]

      • 5 eurooo

        Sulle pitäisi maksaa satasia, jotta saisi 5 euron AirBerlinin lippuja. Haista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3682
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      100
      1462
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1348
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1044
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe