Jossitellaan

Säästöpossu palasiks

Jos saisit maanantaina potkut töistä ja palkka lakkaisi juoksemasta, niin kauanko pärjäisit? Samalla lakkaisi työttömyyskorvaus ja muut sosiaalietuudet, olitpa työllinen tai jotain muuta.

Kauanko sinnittelisit säästöillä, luottokorteilla, lainalla, avustusjärjestöjen tai kavereiden avulla tai vaikka pulloja keräämällä ennen kuin nälkä ja vilu yllättäisi?

21

88

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Citynainen

Viisi vuotta.

• asiasta puheenollen

Haluaisitko nuoremman miehen rakastajaksi itsellesi?

• Citynainen
        asiasta puheenollen kirjoitti:

Haluaisitko nuoremman miehen rakastajaksi itsellesi?

Ai minä vai? En halua rakastajaa vaan vakavan suhteen.

• asiasta puheenollen
        Citynainen kirjoitti:

Ai minä vai? En halua rakastajaa vaan vakavan suhteen.

Rakasteltaisiin himokkaasti aina perjantai-iltaisin ja lauantaisin voisit viedä minut ostoksille.

• Citynainen

Rakasteltaisiin himokkaasti aina perjantai-iltaisin ja lauantaisin voisit viedä minut ostoksille.

Ai vain perjantaisin? Suhde seksillä kiitos. Sekin on nykyään työn takana.
        En käy lauantaisin ostoksilla.

Kuka olet?

• asiasta puheenollen
        Citynainen kirjoitti:

Ai vain perjantaisin? Suhde seksillä kiitos. Sekin on nykyään työn takana.
        En käy lauantaisin ostoksilla.

Kuka olet?

Nuori mies jota kiinnostaa rakastella rahakasta leidiä.

• Citynainen

Nuori mies jota kiinnostaa rakastella rahakasta leidiä.

Kiihottaako rahakas nainen enemmän kuin köyhä?
        Miten sen tietää paljonko toisella on rahaa? Niin?? Voihan sitä kehuskella, persaukisenaX))

• deft
        Citynainen kirjoitti:

Kiihottaako rahakas nainen enemmän kuin köyhä?
        Miten sen tietää paljonko toisella on rahaa? Niin?? Voihan sitä kehuskella, persaukisenaX))

Ei voi tietää ei, mutta pientä osviittaa antaa se tieto(?), että viisi vuotta pärjäisi Citynainen ilman palkkaa. Olettaen että kyseessä on riittävät säästöt, eikä pelkästään lainaraha.
        Kiihottaako rahakas mies enemmän kuin köyhä? Eihän tällaista voi kysyä, koska harvaa oikeasti kiihottaa.
        Ugh! Olen puhunut.

• afadfdasfadsf

Opiskeluaikoina oli välillä rahaa ruokaan hieman yli 100 euroa/kk. Sitten päällä vuokra. Yhteensä noin 500euroa. Parikymmentä kuukautta saisin nykyisen asunnon pidettyä, jos makaronia söisin.

• Mynttinen

Jos potkut tulisi niin ei se haittaisi. Eläisin säästöillä ja vaikka perustaisin oman yrityksen.

• Iaiskimus

aika pitkään.

takana tällaista aikaa eli omaehtoista joutenoloa jo 1,5v enkä ole elintasoa joutunut laskemaan. nyt tosin ajattelin alkaa nostaa yhteiskunnan tukia, jotka kaikille halukkaille pummeille kuuluvat :)

• ,....,

En ole koskaan ajatellut, että potkut tulisi mutta tällä viikolla kyllä sekin asia tuli eteen, että niin VOI käydä jos kieltäytyy uusista työtehtävistä. Hirveä viikko töissä, mutta onneks on ohi eikä niitä potkukaan varmaan tule. Olisi mulla kyllä varasuunnitelma ollut.

Mutta sitä en tiedä, millä eläisin kun säästöt on nopeasti käytetty. Olen mä kyllä työttömyysaikoinakin tullut pienellä toimeen.

• Sinulla sitten ei ole tuota monien hokemaa "unelmatyöpaikkaa", jota ilman ei voisi olla?

• ,....,
        m36-intj kirjoitti:

Sinulla sitten ei ole tuota monien hokemaa "unelmatyöpaikkaa", jota ilman ei voisi olla?

Voisin olla hyvin ilman kyseistä työopaikkaa jos mulla vaan olisi varaa..

• Citynainen
        ,...., kirjoitti:

Voisin olla hyvin ilman kyseistä työopaikkaa jos mulla vaan olisi varaa..

Usein ilman työpaikkaa on vaikea olla koska eläminen maksaa. Työttömyys sinällään vaatii jo säästöjä koska palkan sijaan avustuksien saaminen kestää...kestää...laskut sen sijaan tulevat säntillisesti.
        Uuden työn häämöttäessä horisontissa voi alkaa päästää vanhasta työstä irti. Aina pitää olla suunnitelma jatkosta, muuten tukalaa.

• ,....,
        Citynainen kirjoitti:

Usein ilman työpaikkaa on vaikea olla koska eläminen maksaa. Työttömyys sinällään vaatii jo säästöjä koska palkan sijaan avustuksien saaminen kestää...kestää...laskut sen sijaan tulevat säntillisesti.
        Uuden työn häämöttäessä horisontissa voi alkaa päästää vanhasta työstä irti. Aina pitää olla suunnitelma jatkosta, muuten tukalaa.

Juu, ihan tyhjän päälle ei viitsi heittäytyä. On mulla onneksi tuolla työpaikassa mukavat työkaverit niin se auttaa jaksamaan.

• Citynainen
        ,...., kirjoitti:

Juu, ihan tyhjän päälle ei viitsi heittäytyä. On mulla onneksi tuolla työpaikassa mukavat työkaverit niin se auttaa jaksamaan.

Nooooooo! Pienen pieni loma tekisi hyvää niin mielelle kuin kropallekkin.

• ..................
        Citynainen kirjoitti:

Nooooooo! Pienen pieni loma tekisi hyvää niin mielelle kuin kropallekkin.

monelle olet reikääsi jakanut ?

• ......

Muutaman kuukauden, mutta ei hätää, sen jälkeen tekisin jatkuvasti pientä pahaa jotta pääsisin putkaan yöksi, siellähän tarjotaan myös ruokaa "asiakkaille."

• deft

Kavereiden avulla useita viikkoja. Katon saa päänsä päälle jos ei kämpän vuokrasta voi maksusuunnitelmaa tehdä. Plussana vielä ilmaiset safkat ja niin paljon alkoholia kuin vain tahtoisi. Sellaisia kavereita pitäisi olla kaikilla ,)

• Vuosia

Lainaa ei ole ja yli neljää vuotta vastaava bruttopalkka säästössä joten melko pitkään, ellei hyperinflaatio yllätä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      125
      6388
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6195
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      71
      6143
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3982
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      148
      2405
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      130
      1447
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1289
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1118
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      950
    Aihe