Mitä ajattelet perheettömästä miehestä, sanotaan vaikkapa 40-vuotiaasta tai vanhemmasta sellaisesta?
Minulle tulee mieleeni vain negatiivisia ajatuksia kyseisistä henkilöistä.
Pidän miestä joka ei ole kyennyt 40 ikävuoteen luomaan parisuhdetta ja saamaan aikaan jälkikasvua onnettomana siipirikkona joka ei monestikaan onnistu muillakaan elämän osa-alueilla.
Nämä akattomat miehet ovat aina psyykkeeltään jollain tavoin vialla. Heistä suuri osa on sosiaalisesti rajoittuneita ja kömpelöitä sekä päihteiden väärinkäyttäjiä.
Nämä ikisinkut ja peräkammarienpojat luulevat varsin usein itsestään suuria, ikään kun he olisivat oikein taivaan lahjoja naisille - kunnollisia miehiä, vaikka todellisuudessa ovat tylsiä ja kaikin puolin tahdittomia ressukoita, joita yksikään nainen ei kelpuuta kumppanikseen.
Naisettomista miehistä useat ovat työttömiä ja matalasti koulutettuja sekä vähävaraisia - suurin toimeentulotuki asiakasryhmä on juuri nämä perheettömät miehet.
Perheettömän miehen odotettavissa oleva elinikä on alhaisempi kun normaalin miehen joka on hoitanut oman leiviskänsä oikein - normaalimies on saanut kokea kaiken sen onnen mitä puoliso, lapset, vanhemmuus ja rakkaus on.
Naiseton hylkiömies ei kykene vastaanottamaan, eikä antamaan toisesta henkilöstä välittämistä, luottamista, myötäelämistä ja rakkautta.
Perheetön mies - Onko mies lainkaan?
160
5198
Vastaukset
- uhhuh..
Eikös tuollainen ole ihan puhdasta haukkumista ja solvaamista. Jokainen on erilainen. Kyl on hirvittävän negatiivinen ja arvosteleva asenne.
- hoohohoo_buhahaha
Jos noin olisi, niin sehän on puhtaasti näiden miesten oma vika ja naisilla ei ole mitään osuutta asiaan?
- Menin ekan
kerran naimisiin 47 vuotiaana,olen aina harrastanut aktiivista liikuntaa ja alkoholin kanssa läträämistä en harrasta.
Ja muutenkin menestynyt elämässä oikein hyvin,halusin parisuhteen vasta sitten kun on 100% rakastunut ja nyt niin on tapahtunut. - dgfgdfgfdfgdfgdfgd
Itselleni tulee mieleen että fiksu mies, kun ei ole menneyt tekemään vielä lisää ihmisiä tähän maapallolle. perheet ovat yliarvostettuja ja minun mielestä usein vielä alemmalla tasolla kuin lapsettomat.
Perheelliset ovat itsekkäitä eivätkä ajattele ketään muuta kuin itseäänsä.- hanki elämä
Missä utopiassa sä elät? Eli vanhempasi ovat myös itsekkäitä ja alemmalla tasolla kuin lapsettomat koska ovat sinutkin pyöräyttäneet?
Vai meneenö tämä nyt samalle tasolle kuin väittämä: kaikki naiset ovat huoria paitsi äitini.
- 5
-> ap
Noinhan se virallisesti menee, mutta -so what-.
Mikäli pokka pitää niin voi elää onnellsien elämän siten kuin itse haluaa.
Toisten mielipiteet ovat vain toisten mielipiteitä. - Ap:lle tiedoksi
Joku on ilmoittanut viestisi poistoon.
- Ap.
Minkähän takia joku on ilmoittanut viestini poistoon?
Olikohan tämä totuuksien kertominen liikaa jollekin ressukkatyypille? - ressukkamies
Ap. kirjoitti:
Olikohan tämä totuuksien kertominen liikaa jollekin ressukkatyypille?Kyllä se ainakin minun aamuisen oloni teki aika ikäväksi, kun sain kuulla olevani kaikkea tätä. Onneksi olkoon, sait tavoitteesi läpi, eli sait satutettua kohdeyleisöösi kuuluvaa henkilöä.
Tiedoksesi, että vaikka olenkin naista saamaton ressukkamies, niin en kuitenkaan ole näitä, jotka täällä möykkäävät ja ivaavat naisia. Eli en kuulu tähän porukkaan mikä lutkittelee naisia, ja käyttää termejä kuten ATM ja YTM.,
Minä nyt vain olen tällainen ressukkamies, joka yrittää olla kuitenkin mahdollisimman mukava kaikille, ja joka yrittää olla katkeroitumatta ja joka yrittää pitää lipun korkealla kaikesta huolimatta.
Ilmeisesti minun kuitenkin tulisi muuttaa mielipide itsestäni siksi, että olenkin friikki ja minun pitäisi mennä jonnekin metsään, ison kiven alle piiloon? - Jos olisit nainen
ressukkamies kirjoitti:
Kyllä se ainakin minun aamuisen oloni teki aika ikäväksi, kun sain kuulla olevani kaikkea tätä. Onneksi olkoon, sait tavoitteesi läpi, eli sait satutettua kohdeyleisöösi kuuluvaa henkilöä.
Tiedoksesi, että vaikka olenkin naista saamaton ressukkamies, niin en kuitenkaan ole näitä, jotka täällä möykkäävät ja ivaavat naisia. Eli en kuulu tähän porukkaan mikä lutkittelee naisia, ja käyttää termejä kuten ATM ja YTM.,
Minä nyt vain olen tällainen ressukkamies, joka yrittää olla kuitenkin mahdollisimman mukava kaikille, ja joka yrittää olla katkeroitumatta ja joka yrittää pitää lipun korkealla kaikesta huolimatta.
Ilmeisesti minun kuitenkin tulisi muuttaa mielipide itsestäni siksi, että olenkin friikki ja minun pitäisi mennä jonnekin metsään, ison kiven alle piiloon?niin tähän tulisi vastauksena: Monenko käyttämä huor* olet?
- Kyllä kuule
Ap. kirjoitti:
Olikohan tämä totuuksien kertominen liikaa jollekin ressukkatyypille?Se ressukka olet sinä ihan itse.
- lmj2010@s24
ressukkamies kirjoitti:
Kyllä se ainakin minun aamuisen oloni teki aika ikäväksi, kun sain kuulla olevani kaikkea tätä. Onneksi olkoon, sait tavoitteesi läpi, eli sait satutettua kohdeyleisöösi kuuluvaa henkilöä.
Ilmeisesti minun kuitenkin tulisi muuttaa mielipide itsestäni siksi, että olenkin friikki ja minun pitäisi mennä jonnekin metsään, ison kiven alle piiloon?Tuletko kanssani samaan metsään? (miten kiven alle pääsee piiloon?)
- kysymys
Toiset elävät niinkuin muut odottavat heidän elävän ja toiset elävät kuten itse haluavat. Kummatkohan ovat onnellisempia?
- No kummat?
Viekö kyky sopeutua yhteiskunnan normeihin samalla kyvyn onnellisuuteen?
Ainakin naimisissa olevat miehet ovat tutkimusten mukaan onnellisempia ja elävät pidemmän elämän ja terveempina kuin sinkkumiehet. - kysymys
No kummat? kirjoitti:
Ainakin naimisissa olevat miehet ovat tutkimusten mukaan onnellisempia ja elävät pidemmän elämän ja terveempina kuin sinkkumiehet.Vain perhe ja parisuhdeko tekevät ihmisestä onnellisen? Eikö ilman niitä voi olla tyytyväinen elämäänsä?
Omaa onnellisuuttani parisuhde toki voisi lisätä, mutta suht tyytyväisenä elän ilmankin. Mitä taas tulee lapsiin, niin niiden ilmaantuminen elämääni ei ainakaan elämänlaatua parantaisi millään tavalla. - kysymys
kysymys kirjoitti:
Vain perhe ja parisuhdeko tekevät ihmisestä onnellisen? Eikö ilman niitä voi olla tyytyväinen elämäänsä?
Omaa onnellisuuttani parisuhde toki voisi lisätä, mutta suht tyytyväisenä elän ilmankin. Mitä taas tulee lapsiin, niin niiden ilmaantuminen elämääni ei ainakaan elämänlaatua parantaisi millään tavalla.Mutta minähän olenkin nainen ja naisilla tuo onnellisuusasia menee päinvastoin kuin miehillä: onnellisimpia ovat perheettömät, itsenäiset naiset.
- why to bother?
No kummat? kirjoitti:
Ainakin naimisissa olevat miehet ovat tutkimusten mukaan onnellisempia ja elävät pidemmän elämän ja terveempina kuin sinkkumiehet.No mutta täällähän jotkut ovat olevinaan niin paljon parempia että katsovat oikeudekseen nälviä joitakin jotka eivät vielä ole parisuhteessa. Ihme pätemistä ja ylenkatsetta. Yritetään ilmeisesti painaa yksinäiset miehet aivan alas.
- Mies1985
No kummat? kirjoitti:
Ainakin naimisissa olevat miehet ovat tutkimusten mukaan onnellisempia ja elävät pidemmän elämän ja terveempina kuin sinkkumiehet.Sisäkissa elää pitempään kuin vapaa kissa.
- Se on vain
why to bother? kirjoitti:
No mutta täällähän jotkut ovat olevinaan niin paljon parempia että katsovat oikeudekseen nälviä joitakin jotka eivät vielä ole parisuhteessa. Ihme pätemistä ja ylenkatsetta. Yritetään ilmeisesti painaa yksinäiset miehet aivan alas.
Huonon itsetunnon pönkitystä. Potkitaan niitä jotka koetaan olevan alapuolella. Hyvän itsetunnon omaava ei kiusaa heikompiaan tai muitakaan.
- vihaanlapsia...
No kummat? kirjoitti:
Ainakin naimisissa olevat miehet ovat tutkimusten mukaan onnellisempia ja elävät pidemmän elämän ja terveempina kuin sinkkumiehet.Viekö kyky sopeutua yhteiskunnan normeihin samalla kyvyn onnellisuuteen?
Ainakin naimisissa olevat miehet ovat tutkimusten mukaan onnellisempia ja elävät pidemmän elämän ja terveempina kuin sinkkumiehet. "
Minä en piittaa sinun yhteiskunnastasi tippaakaan. Enkä ole myöskään koskaan ymmärtänyt yleistä asevelvollisuutta eli miksi minun pitäisi vaaraantaa itseni minulle yhdentekevien ihmisten tai muiden omaisuuden takia. Ja en ole perheeni ainut lapsi. Tuo perheen korostaminen on yleensä oppimattomien rasvanahka duunarien keino saada arvostusta. Osaavat lukutaidottomat pygmitkin naida. - Vapaana elän
No kummat? kirjoitti:
Ainakin naimisissa olevat miehet ovat tutkimusten mukaan onnellisempia ja elävät pidemmän elämän ja terveempina kuin sinkkumiehet.Miksi sitten menestyneet Poikamiehet Ajelevat Harrikoilla ja Muskelijenkeillä??Ei ole kukaan Nainen vieny rahoja,Eikä tarvinnu pistää Omaisuuttaan kahtia ahneen Akan takia ku ero tulee.Puhumattakaan siitä ku käräjillä vedetään iso-palkkaiset riidat lapsien huoltajuudesta Oikeuden puolustajan rahapussiin.Toinen siellä aina häviee,toinen voittaa.
- ihmisiä siinä missä
muutkin
- unbgkriz
Montako tunnet?
Kolme tapausta tuttavistani on perheettömiä yli 40v miehiä. Kaikki hyvin menestyneet elämässään. Tekevät mitä haluavat.
Moni perheellinen tuntuu olevan kovasti kateellinen perheettömille. Eivätkö vaimo ja lapset tuoneetkaan onnea? - Hohhoijaa
Vai niin. Tulitko ajatelleeksi, että monet eivät omasta tahdostaan halua lapsia ja yhteensopivan kumppanin löytäminen ei ole aina helppoa sosiaalisellekaan? Elän mieluummin itselleni (ja kumppanille, jos sellainen olisi) kuin lasten kautta. Lasten hankkiminen pilaa usein hyvän parisuhteen. Kyllä elämässä voi olla paljon suurempia kokemuksia kuin vanhemmuus. Jos ei niitä osaa hankkia, niin se on vain mielikuvituksen ja kykyjen puutetta.
- fgldkfgldk
Sinnitteletkö vaimosi tossun alla? Tuntuuko pahalta? Mistä moiset turhaumat, että tämä ketju piti avata?
- miks silleen
Mitäs sitä aloittajan tarvii saada haukkua jotkut muka omasta mielestään huonompiosaiset? Olisi tyytyväinen sitten elämäänsä eikä alkaisi toisia solvaamaan ja aliarvioimaan. Eihän sellainen mitään tyytyväisen ihmisen kirjoitusta ole.
- Naisasialooseri.
Olet aivan oikeassa. Kyllä 40 vuotias tai vanhempi suhteeton ja perheetön mies on epänormaali ja sosiaalisesti vammainen sekä monesti myös päihteiden väärinkäyttäjä ja mielenterveysongelmainen.
On tietysti pieni määrä tuon ikäisiä miehiä, jotka ovat sinkkuja omasta tahdostaan, mutta heillä olisi halutessaan mahdollisuus naiseen ja perheeseen eivätkä he todellakaan seksitöntä elämää vietä. Mutta he ovat vähemmistö. Itse en tuollaista tapausta edes tunne yhtäkään.
Itsekin tunnen tuollaisia miehiä jokusen ja yksi sellainen oli työkaverini. 48 vuotias mielisairas ATM, hieman yksinkertainen ja epäsosiaalinen tapaus, joka mm, haukkui kesätöissä oleviä tyttöjä huoriksi ja vanhempia naisia homevituiksi. Hän itse oli töissä minimipalkalla ja asui vuokrayksiössä. Myös muut työkaverit, vanhemmat miehet, pitivät häntä mielisairaana. Hän kertoi myös kotonaan heittäneensä telkkarin lattialle ja kaataneensa kirjahyllyn.
Toinen tapaus on 65 vuotias peräkammarinpoika, jolle viina ja tupakka maistuvat. Hän asuu maalla vanhemmiltaan perimässä pienessä mökissä maalla ilman sähköä ja juoksevaa vettä, ainut huvi on pattereilla toimiva radio. Hän on sellainen hieman pehmo mies, hyvin rauhallinen ja mukava. Ei ole naisten vaatimaa särmää ja tottakai myös sosiaalisesti hieman rajoittunut.
Sitten tiedän vielä yhden tapauksen, joka on peräti paperimies, asuu vuokrakämpässä ja hänellekin alko ja rööki maistuvat. Aina kun häntä näkee polkemassa pyörällä, niin tarakalla on mäyräkoira kaljaa tai lonkeroa.
Eli kyllä aloittaja on ihan täysin oikeassa siinä, mitä hän kirjoittaa 40 vuotiaista perheettömistä ja naisettomista miehistä.- Ro-79
Hih .Nämä vanhat piiat hauskoja.
- etsilleensiis
Kylläpäs nyt ollaan sinkuille kateellisia. Lähes kaikki parisuhteet mitä tunnen niin ei toimi, siinä sitten kidutaan kun ei uskalleta tehdä eroa. Ettei vaan jäisi yksin. Liitoissa niitä ressukoita on enemmän kuin sinkuissa.
Ei siinä mun mielestä ole mitään ihmeellistä, jos yli neljäkymppinen mies on sinkku ja perheetön, sillä ei se perheen perustaminen ole mikään itseisarvo ja välttämättömyys. Tietenkin maaseudulla ja pienemmillä paikkakunnilla sitä pidetään ihmeellisenä asiana, jos yli neljäkymppinen mies on vielä sinkku ja perheetön. Mutta pääkaupunkiseudulla se ei ole tänä päivänä enää mikään ihme ja kummastelun aihe, sillä täällä sinkkuja on väestömäärään nähden monin kerroin enemmän kun muualla Suomessa ja muutenkin ilmapiiri on täällä paljon ymmärtäväisempi ja suvaitsevaisempi kun jossain pienillä paikkakunnilla.
Kyllä sitä sinkkumiehillä luulisi olevan parempaakin tekemistä kun jatkuva kaljanjuonti ja masennukseen vajoaminen vain sen takia, ettei itsellään ole perhettä. Eli kyllä se itsestään on kiinni, jos aina vaan täytyy siihen viinapulloon tarttua, eikä ole edes mitään halua hakea iloa jostain muista harrastuksista.
Itse oon kolmekymppinen sinkkumies, eikä mulla ole edes mitään halua perustaa perhettä ja neljäkymppisenä sinkkuna on sitten myös hyvä panostaa vaan täysillä työelämään tekemällä pitkiä työviikkoja ja tienaamalla siinä myös mukavasti. Sinkkuna sitä jää rahaakin enemmän säästöön, kun ei ole perhettä elätettävänä ja tietenkin sinkkuna on myös mahdollisuus tehdä enemmän töitä kun perheellisenä.
Eli aika tuomittavaa ja kapeakatseista tekstiä sulta, kun väität että kaikki "yli-ikäiset" sinkut olisivat muka vaan jotain työttömiä, mielenterveysongelmaisia, alkoholisteja ja päihteiden väärinkäyttäjiä. Suoraan sanottuna jopa loukkaavaa tollaiset mielipiteet meitä normaaleita ja työtä tekeviä sinkkuja kohtaan!
Mutta kyllä noi sun typerät kirjoitukset on tällä palstalla jo niin nähty ja huomattu, ettei sulta kukaan mitään järkeviä mielipiteitä varmaan täällä edes odota.- Poikamies 38-v
"Olet aivan oikeassa. Kyllä 40 vuotias tai vanhempi suhteeton ja perheetön mies on epänormaali ja sosiaalisesti vammainen sekä monesti myös päihteiden väärinkäyttäjä ja mielenterveysongelmainen."
Jos sinulla on ongelmia päihteiden kanssa, puhu vain omasta puolestasi. Itse olen käynyt kouluni, käynyt töissä opiskeluajoista lähtien, alkoholin kanssa en ole koskaan lätränyt enkä edes tupakoi. Revi siitä.
Mitä tulee naisettomuuteen, viimeisten nettideittailukertojen jälkeen muutama vuosi sitten meni mielenkiinto koko touhuun. Nykyään deittailu tuntuu olevan sen verran pinnallista ja samaa voi myös sanoa monen naisen ajatusmaailmasta, joten ei vain kissa-hiiri-leikit nappaa.
Sitä paitsi, minkä takia alkaa vehtailemaan naisten kanssa, kun niillä tuntuu olevan päällimmäisenä vain mielenkiinto irtosuhteisiin ? - Ikisinkkuneitsyt
etsilleensiis kirjoitti:
Kylläpäs nyt ollaan sinkuille kateellisia. Lähes kaikki parisuhteet mitä tunnen niin ei toimi, siinä sitten kidutaan kun ei uskalleta tehdä eroa. Ettei vaan jäisi yksin. Liitoissa niitä ressukoita on enemmän kuin sinkuissa.
Toi on niin totta!! Sinkkuus on ihanaa kunhan siihen rohkeasti tottuu!!
- ressukkamies
Voi olla että laajassa otannassa tuo hyvinkin pitää paikkansa, mutta minulle jäi avoimeksi se, että mitä kirjoituksella yritettiin saavuttaa. Uskon että vain pahaa oloa.
- ----0 v 0 ----
Samat vaikutelmat. Täysin järjetön avaus - kysymys oli ehkä ihan aiheellinen (sen avaustason mukaan, mikä palstalla vallitsee) tai ainakin ok, mutta kaikki sitä seuraavat aloittajan väittämät vähä-älyisen riidanhaastajan omaa elämäntuskaa. Jos avaus oli naisen, pahoittelen meikäläistenkin ala-arvoisuutta.
Huomatkaa muuten, miten roisia kieltä täällä on kommenteissa päässyt läpi.
- Minun tuttuja
Tuntemiani " Nolla Miehiä"
A) On 48 v, on asunut koko ikänsä vanhempiensa kanssa rintamamiestalossa, jossa hänellä on oma huone, käy työssä tehtaassa, ei polta eikä juopottele, harrastukset lähinnä tv.n katselu, tietokone ja autolla ajelu. Ei koskaan seurustellut ja tuskinpa on sukuopuolikokemuksia.
B) Asuu perikunnan mökissä, ei juoksevaa vettä, juopottelee ja viettää aikaansa kylänraitilla, ei juurikaan työhistoriaa - vaikka ikää jo noin 55.
liikkuu polkupyörällä, ei montaakaan hammasta, nauraa aiheetta, huonot vaatteet, huono hygienia. Ottaa kontaktia ohikulkijoihin ja yrittää saada aikaan keskustelua - huonolla menestyksellä. Naisia ei koskaan.
C) Asuu vuokrayksiössä kirkonkylän keskustassa, työssä metallialan tehtaassa,liikkuu polkupyörällä, ei koskaan seurustellut ja tuskin sukupuolikokemuksia, käy säännöllisesti lenkkeilemässä, ei kavereita, ikää noin 35, sisäänpäinkääntynyt ja ujo. normaali ulkonäkö.
D) noin 45-50 v. asuu vuokra-asunnossa, työssä kiinteistönhoidossa, treenattu kroppa, raitis, savuton, ei koskaan naisia.
Siinä muutamia ja lisääkin löytyisi. Kaikia näitä yhdistää se että heillä elämä junnaa paikoillaan vuosikymmenestä toiseen. Heiltä ehkä on puuttunut rohkeus elää ja kokea uusia asioita.
Rohkeutta on luopua aikansa eläneestä, tutusta ja turvallisesta ja kokeilla uusia asioita.- kysyjä
Kysyn vaan että miten miehekästä on tarkkailla joidenkin elämää tuolla tavoin arvioiden?
- Ehkä sitä
kysyjä kirjoitti:
Kysyn vaan että miten miehekästä on tarkkailla joidenkin elämää tuolla tavoin arvioiden?
Tuntee olevansa jotenkin "parempi" ihminen kun elää "normaali" elämää. Se on sitä "normaalia" elämää, että etsitään toisesta heikkouksia ja levitellään niitä sitten eteenpäin. Siksi en haluakaan elää "normaalia" elämää kun pitäisi kytätä toisia ja kertoa niistä sitten toisille :) En vain koe sitä mitenkään mieleiseksi, että alennetaan toisia ihan porukalla, että itse voi kokea elävänsä. Tunnen eläväni ihan hyvin näinkin, enkä missään nimessä lähtisi levittelemään toisista juttuja jotka eivät ehkä ole edes totta.
- ressukkamies
Aina se ei ole siitä rohkeudesta kiinni sillä tavalla kuin se rohkeus kansanoomaisesti käsitetään.
Joillekin ihmisille se ahdistuksen määrä liittyen lähestymisiin (ja oletettavasti kaikenlaisiin intiimeihin naiskontakteihin) on vain yksinkertaisesti niin suuri, että siihen tarvittaisiin jonkinlaista vahvaa lääkitystä, että pystyisi muuttumaan tapojaan.
Luulisin että näissä asioissa on samanlaista aivokemiallista häiriötilaa, kuin mikä liitetään useisiin mielenterveyden häiriöihin. Jokin ko. henkilön aivoissa erittyy liian vähän tai liian paljon siinä kohtaa kun pitäisi jotakin tehdä. En tiedä mikä, kun en ole aivotohtori, mutta jokseenkin pakko näin on olla.
Sillä jos tällaista aivokemiallista häiriötilaa ei olisi, niin siinä tapauksessa se "luonto ajaa tikanpojan puuhun" kyllä ennemmin tai myöhemmin. - Hehehehehee..
Wattuuntuneet vanhatpiiat vauhdissa.
- Naisasialooseri.
ressukkamies kirjoitti:
Aina se ei ole siitä rohkeudesta kiinni sillä tavalla kuin se rohkeus kansanoomaisesti käsitetään.
Joillekin ihmisille se ahdistuksen määrä liittyen lähestymisiin (ja oletettavasti kaikenlaisiin intiimeihin naiskontakteihin) on vain yksinkertaisesti niin suuri, että siihen tarvittaisiin jonkinlaista vahvaa lääkitystä, että pystyisi muuttumaan tapojaan.
Luulisin että näissä asioissa on samanlaista aivokemiallista häiriötilaa, kuin mikä liitetään useisiin mielenterveyden häiriöihin. Jokin ko. henkilön aivoissa erittyy liian vähän tai liian paljon siinä kohtaa kun pitäisi jotakin tehdä. En tiedä mikä, kun en ole aivotohtori, mutta jokseenkin pakko näin on olla.
Sillä jos tällaista aivokemiallista häiriötilaa ei olisi, niin siinä tapauksessa se "luonto ajaa tikanpojan puuhun" kyllä ennemmin tai myöhemmin.Kyseessä on mental disorder nimeltä love-shyness. Se todellakin on mielenterveyden häiriö.
Luonto todellakin ajaa tikanpojan puuhun ilman em. mielenterveyden häiriötä. koska näissä P/S jutuissahan on kyse perustarpeesta, jonka pitäisi olla luonnollinen asia. - hkjji
Millä tavalla nämä c ja d ovat luusereita? ei kaikki ihmiset tarvi "sössö sosiaalista elämää". Itse voin tämän kertoa, minullakin olisi vientiä kyllä mutta kieltäydyn järjestään kaikista työpaikan pippaloista. En jaksa viettää mtn sössösosiaalista elämää enkä halua lässyttää jonninjoutavia ärsyttävien kermaperseiden kanssa. viihdyn omissa oloissani. Moni varmaan ajattelee että "epänormaali ja (sössö)sosiaalisesti kyvytön. no voi ollakin, mutta mitä se kellekään kuuluu, enhän minä uhkaa ketään enkä häiritse kyllä varmasti yhtäkään ihmistä. En ymmärrä mikä tätä nykyaikaa vaivaa kun aina pitää olla esittämässä arvioita toisista ihmisistä. no mullepa tuo on toisaalta sama. Ihmetyttää vaan. Monia saattaa silti loukata nuo tarpeettomat arviot.
- 18
Kuka niistä sinä olet?
- naisa ei ole ei ole
No erinäiset hörhöt ja/tai varsinkin poikkeuksellisen pahan näköiset ja epäsiistit miehet helposti syrjäytyvät ei yksin p/s-asioissa vaan muutenkin elämässään. Se on kuitenkin huomattava että syy/seuraus-suhde tässä toimii myös toisinkin päin. Eli jos jos vaikkapa p/s-asioissa syrjäytyy niin se altistaa myös työ/toimeentulo-asioissa syrjäytymiseen tai sosiaaliseen syrjäytymiseen ja nämä kaikki vielä päinvastoin ja sekaisin keskenään vaikuttavat. Ja tämä asia siis koskee nimenomaan miehiä, ei naisia ollenkaan samoin.
Meillä on tapana ottaa ja painottaa näitä syy/seuraus-suhteita paljoti sen mukaan miltä me haluamme asian näyttävän.
Nämä y.m. ikisinkkumiestyypit ovat niitä jotka aina ihmisille mieleen tulee yksinäisistä naisettomista miehistä. Näihin miehiin itseään vertaamalla voi helposti kokea paremmuutta sellaisenkin jolla elämässä on mennyt huonosti. Esim. nämä moneen kertaan petetyt ja jätytyt vanhat rumiksi miehille jo kelpaamattomiksi lässähtäneet naiset tyypillisesti herjaavat näitä miehiä, samoin vaikkapa taloudellisesti menestymättömät miehet joilla on kuitenkin joku nainen nussittavanaan.
On kuitenkin huomattava, että on myös yksin perheettömäksi jääneitä miehiä joiden yksin jääminen johtuu lähinnä vain siitä, kun ei ole ollut saatavissa muuta kuin itseensä nähden aivan surkean tasoista nasisseuraa. Näin voi miehelle helposti käydä jos ei riittävän nuorena ala naisten kanssa olla. Ei nimittäin miehen tarvitse olla juurikaan päälle 20, kun on jo vaikea löytää edes vähänkään siedettävää naisseuraa, kaikki vähänkin paremmat naiset ovat varattuja. Kun tähän sitten vielä naiset aina vieroksuvat ilman naisseuraa olevaa miestä(ellei tämä ole naisia hyvin iskemään ja käsittelemään tottunut naistenmies), niin tällaisen naisasioissa myöhästyneen miehen pitäisi alkaa olla itseään todella paljon alemman tason naisen kanssa, esim. jonkun poikkeuksellisen ruman ja/tai jo itseään vanhemman muille miehille jo täysin kelpaamattomaksi käyneen naisen kanssa.
Näin kun tämä naisasiatilanne miehellä alkaa olla, niin ei se siitä muuta kuin huononee vaan iän karttuessa. Eli ei sitä tämän kummempia syitä välttämättä tarvita siihen että mies jää iäkseenkin perheettömäksi naisettomaksi miehksi. - Siinä se pieni ero
No, monella naisella ei ole rohkeutta edes sen vertaa, että kykenisi tekemään aloitteita, vaikka nyt eletään jo vuotta 2012 ja tasa-arvon aikaa.
- gsrtw55
Ei aina näinkään, itse olen 40 vuotias, hyvin toimeentuleva, lapseton ja sinkku omasta tahdostani, kun avioliittoni kariutui. Enkä jaksa moisia virityksiä uudestaan. En polta, en käytä päihteitä, asun kerrostalossa, omistan kesämökin suuren järven rannalta, harrastan liikuntaa ahkerasti ja olen edelleenkin naisten suosiossa.
Myös tuttavani on samaa ikää, on varakas, hyvin kouluttautunut, ei juo, eikä tupakoi, liikunnallinen, naisten suosiossa.
On hänkin lapseton sinkku ihan omasta tahdostaan. Ei me kaikki olla täysin peräkamarin poikia... - Tietoa tarvis
Tuntemiani "nollamiehiä"Vastaus.Mites Omaishoito????Muut Sisarukset lähtee maailmalle Ja nuorimmalle jää Vanhusten hoito.OOtteko miettineet sitä mielessä.Ajaa Vanhukset laitoshoitoon tai nuorin poikamies huolehtii niistä!Kertokaa te Joilla on se oma elämä ja Perhe ja Nuorin hoitaa vanhuksia Poikamiehenä!!!!KERTOKAA!!! Miten perhe perustetaan??????
- .............
Aloittaja taitaa olla syvästi onneton ihminen jolle muiden mielipiteet on kaikki kaikessa. Varmankin aika stressaavaa elämää tuollainen kun pitää hankkia kaikki asianmukaiset statussymbolit jotta naapurit ei ihmettele. Hoh hoijaa ja hyh hyh.
- ressukkamies
Itseasiassa tuollainen on tyypillisimmistä tyypillisinta laumakäytöstä ihmisella. Hyvin usein ihmiset pitävät paheina juuri niitä piirteitä, jotka ovat lajityypillisesti niitä luonnollisimpia. Laumassa hyväksytyksi tuleminen ja sen haluaminen on yksi niistä.
Pyrimme julkisesti vain eroon näistä siksi, että meidän ideaalimme yhteiskunnasta on kovin paljon vastakkainen näiden viettiemme kanssa. Siksi seksi on jollain tavalla aina erityistabu, oli se sitten kaikkien naamalla kaiken aikaa, tai kokonana kielletty. Suhtautumisemme siihen on kuitenkin aina erityistarkkailun alla. Sama on näiden lauma-asioiden kanssa.
Kulttuurimme perustuu kuitenkin siihen, että tulisi olla rauhallista ja ystävällistä, ja ennalta-arvattavaa. Olemme luoneet ympärillemme kulttuurin, mikä ei ole linjassa sen kanssa, mitä me olemme.
En hyväksy tällaista aloituksessa ollutta toisten ihmisten luokittelua ja herjaamista, mutta ymmärrän sen, mistä se lähtee. - Poikamies nyrkein
Aloittaja saanu liian vähän selkään aikanaan tai sitte liikaa.Jokaiselle hevoselle löytyy ohjastaja varmasti.Tyyppi-esimerkki minä eikä muut ihmisestä.Ettei ole vaan jossain menny härkkimään ja naamaa aukomaan poikamiehille.Tullut turpaan.Nämä ne justiin meitä poikamiehiä haukkuu kerrasta toiseen ja selkään tulee aina tuommoisille jotka sitä kerjää oikeen uhalla.Joka kerta.Sitte ollaan käräjillä pillittämässä että tuo löi syyttä.
- -TSS-
Ei pitäisi ruokkia trollia, mikä ap ilmiselvästikin on mutta jos nyt ajatellaan itse asiaa hieman niin asia on siten, että useammin kuin haluammekaan myöntää niin se lasten ilmestyminen on miehelle jonkinlainen hinta siitä hyvästä, että saa olla parisuhteessa haluamansa naisen kanssa. Jos mies ilmoittaisi, että lasten tulo ei kiinnosta niin se olisi ero samantien ja suurin osa miehistä haluaa mielummin olla naimisissa ja sitten vaikka lasten isä kuin ilman suhdetta kokonaan. Kuitenkin, lapsia haluamattomat naiset ovat monin verroin harvinaisempia kuin lapsia haluamattomat miehet, luonto on asiat niin säätänyt.
Kokonaan toinen asia on se, että joidenkin ihmisten kohdalla lisääntymisen väliin jättäminen on suorastaan suosisteltavaa ja ihan monet perhe-elämää viettävät ovat niin hunningolla ja elämä täysin huithapelihommaa että ulkopuoliset ihmetelee että miksi heidän on täytynyt lapsia hankkia kun eivät osaa itsestäänkään huolta pitää. - ..........
Rumalla naisella ei tee mitään. Ei sellaisen kanssa kukaan järkevä mies haluaisi perhettä perustaa. Ja kaikille ei ole tarjolla niitä kauniita naisia niin ollaan yksin sitten mieluummin kuin huonossa suhteessa naisen kanssa joka ei miellytä. Ja kun on yksin niin ei ole mitään pakottavaa tarvetta raataa töissä kun ei ole lapsia elätettävänä -> voi ottaa rennommin vaikka sitten vähän köyhempänä.
Miten suhtaudut eronneisiin ns viikonloppuisiin?
"normaalimies on saanut kokea kaiken sen onnen mitä puoliso, lapset, vanhemmuus ja rakkaus on. "
Ei kiinnosta rumien naisten rakkaus!Näin se oikeastaan juuri on. Kouluikäisenä on "rakastunut" johonkin tietenkin kauniiseen tyttöön jota ei saa.
Aikuisena tajuaa, että mitään rakkautta, joka ei olisi pinnallista, ei edes ole, koska kyllä se on niin, että ainoastaan hyvännäköiseen naiseen voi rakastua. Ainakin minä myönnän sen olevan näin omalla kohdallani. Miehen seksuaalisuus on visuaalista, sille ei voi mitään.
Voiko se sitten olla mitään rakkautta, koska se perustuu pinnallisiin asioihin. Ei mitään rakkautta oikeastaan edes ole.- Ihminen täällä
Vai et hyväksy rumia naisia.Mikäs Elvis se siellä pyörii??Meinaatko että kaunis ulkomuoto ja komeat ajatukset??Kaikenlaisia niitä maa päällään kantaa.Voi herranen aika Ku moitit toisten ulkonäköä.OOtko ite täydellinen sitte.Mitä jos aloittaisit kakkii ottamaan päästäsi pois.Sitä tuntuu piisaavan.
- Hämärän rajoilta
En ole vielä neljääkymmentä, mutta tunnistan tulevaisuuteni tästä. Mikäli ketjun aloittaja olisi malttanut pitää jutun pelkän kuvailun tasolla ilman arvottamista, aiheesta olisi voinut syntyä hyvääkin keskustelua. Nyt kuitenkin sävy ja sanavalinnat aiheuttavat spontaanin vastareaktion.
Ensinnäkin teksti rakentuu oletukselle, että jokaisen miehen olisi pakko olla "mies" - ja että tämä asia olisi näille siinä epäonnistuneille "hylkiöille" yhtä tärkeä kuin aloittajalle itselleen. Tekstinpätkät kuten "NORMAALIN miehen joka on hoitanut oman leiviskänsä OIKEIN" rakentavat diskurssia, jossa oikea mieheys on hyvin kapea sektori, ja sille mahtumattoman pitäisi kaiken kukkuraksi osata vielä hävetä kyvyttömyyttään! Jos luuseri ei häpeäkään, aloittajan kaltaiset kyrväkkeet projisoivat häneen oman itserakkautensa ja muuttavat hylkiömiehen itsensä hyväksymisen pelkäksi narsismiksi tähän tapaan; "Nämä ikisinkut ja peräkammarienpojat luulevat varsin usein itsestään suuria --"
Ihmisille joille onnistuminen ja menestys ovat kaikki kaikessa, näiden vanhempiensa mökissä asuvien keski-ikäisten pyöräilijämiesten kohtalo näyttää tietenkin suoranaiselta loukkaukselta kaikkia ihmisyyden normeja vastaan. (Vähän niin kuin Nalle Wahlroosille ja muille tosielämässä James Bond -leffaroiston asenteen omaksuneille tyypeille lahjojaan muuhun kuin rahantekoon käyttävät ihmiset näyttäytyvät friikkeinä; "Jos kerran olet niin fiksu niin mikset ole rikas?") Onneksi yhä on kuitenkin ihmisiä, joita ei hirveästi kiinnosta välittää siitä, mitä muut ajattelevat tai pitää ulkoisia kulisseja kunnossa vaikka sitten sisäpuolen kustannuksellakin. Vaikka se toki aloittajan kaltaisia "välittämiseen, luottamiseen, myötäelämiseen ja rakkauteen" kykeneviä empaatikkoja suuresti loukkaakin.
Yleensäkään en viitsi miettiä, mitä muut minusta ja elämäntyylistäni ajattelevat, mutta tällaiset kirjoitukset poistavat viimeisenkin halun yrittää muuttua joksikin muuksi. Hylkiöluuserius alkaa jopa tuntua tyydyttävältä.- ----0 v 0 ----
Ressukkamies ja Hämärän rajoilta, kiitos hyvistä kommenteista!
On hienoa, että jotkut jaksavat pyrkiä asialliseen diskurssiin tässä usein helv*tiksi kääntyvässä verkkokulttuurissa.
- Petofi
Ihmetyttää että miten se joitakuita tuntuu niin penteleesti ärsyttävän jos kaikilla miehillä, tai naisillakaan, ei ole lapsia eikä ole mitään halua lapsia hankkiakaan? Mitä se on oikein pois perheellisten ihmisten elämästä jos kaikki eivät elä niinkuin he?
Suurin osa lapsia hankkimattomista ihmisistä on ylipäätään sellaisia, että he eivät kovin hyvin vanhemmiksi soveltuisikaan. Takuuvarmasti on paljon enemmän sellaisia kelvottomia vanhempia joiden olisi kannattanut jättää lapset tekemättä kuin lapsia haluamattomia, joista olisi tullut aivan erinomaisia vanhempia.
Joillakin ihmisillä myös työ saattaa olla sen luontoista, että siihen ei vaan perhe-elämä sovi ollenkaan.- game on
Erilaisuus ärsytää ihmisiä noin ylipäätään ja suurempi poikkeavuus ärsyttää paljon enemmän. Tyhmää, mutta totta.
- eräs muttei teräs
Asuinpaikkakunnallani pohjoisessa keski-Suomessa ei ole mitenkään harvinaista että on yli nelikymppinen ja perheetön, niin ja tietenkin mies.
Työkavereistani yli puolet mahtuu tuohon porukkaan!
Täälläpäin ei yksin eläviä naisia juurikaan ole, ja ne harvat (vai pitäisikö sanoa molemmat) ovat jokainen jollainlailla poikkeutapauksia.
Että näin. - Antiperhe
Aloittaja on todennäköisesti nalkuttavasta vaimosta ja kiljuvista kakaroistaan kärsivä v*ttuuntunut perheenisä, joka hakee piristystä elämäänsä uskottelemalla saavuttaneensa jotakin, kun on oikein saanut mukuloitakin siitettyä.
Itse olen tajunnut oikeastaan jo pienestä pitäen, että minusta ei perheenisäksi ole. Pysyvää parisuhdetta vastaan ei periaatteessa olisi mitään, mutta senkin löytäminen on aika epätodennäköistä jo pelkästään siksi, että se pentujen hankkiminen ei kertakaikkiaan kiinnosta. Siksi täytyy keskittyä oman toimeentulon turvaamiseen, ettei todellakin päätyisi sinne sossun luukulle. On joka tapauksessa mukavampaa, kun pitää elättää vain itsensä, eikä muijaa ja ipanoita vielä päälle.
Olisikohan aloittajankin pitänyt miettiä vähän tarkemmin, mitä elämältään oikeasti haluaa?- Naisasialooseri.
Nalkuttavasta vaimosta ja kiljuvista kakaroista kärsivä perheenisä on kuitenkin normaali ihminen tosin kuin yksiöönsä syrjätynyt mt-ongelmainen ja alkoholisoitunut ATM.
- etsilleensiis
Naisasialooseri. kirjoitti:
Nalkuttavasta vaimosta ja kiljuvista kakaroista kärsivä perheenisä on kuitenkin normaali ihminen tosin kuin yksiöönsä syrjätynyt mt-ongelmainen ja alkoholisoitunut ATM.
Ei kukaan ns normaali anna akan nalkuttaa, siis jos miehellä on itsetunto kunnossa. Olen ollut muutamissa suhteissa eikä minulle ole nalkutettu.
- Naisasialooseri.
etsilleensiis kirjoitti:
Ei kukaan ns normaali anna akan nalkuttaa, siis jos miehellä on itsetunto kunnossa. Olen ollut muutamissa suhteissa eikä minulle ole nalkutettu.
Suurin osa vaimoista nalkuttaa miehelleen. Toiset enemmän toiset vähemmän. Äitinikin nalkuttaa välillä isälleni ja olen kuullut monesti kavereidenikin äitien nalkuttavan miehilleen. Myös YTM kaverini vaimo nalkuttaa tälle silloin tällöin.
- mnl,
Sensuroitu sensuroitu sensuroitum sensuroitu sensuroitu ....
Jos oma elämäsi kerran on niin onnellista ja olet itse onnistunut kaikessa, mitä vittua tulet tänne haukkumaan yksinäisiä miehiä?
Joidenkin on oltava niitä hylkiöitä, jotta te täydelliset ihmiset voitte saavuttaa kaiken haluamanne.Ja niin, vielä: luuletko tosiaan, että kaikki yksinäisetkin miehet haluaisivat lapsia?
Naisen kyllä, mutta lapsia?
Ei, ei.- tjaaaaaaAaa
onhan noita kaikenmoisia... Paljon on esim. juoppoja miehiä, joilla on "vahinkolapsi" nuoruuden päiviltä, mutta eivät ole missään tekemisissä lapseen.
Ihmisiä on joka junaan, turha arvostella ketään. Perheellisetkin voi olla onnettomia sisimmissään syystä tai toisesta ja yksinäinen voi olla onnellinen.
Itse en hanki lapsia ollenkaan ihan vain siitä syystä, että ihmisiä on liikaa ja ennusteet on synkkiä. Ajattelen lasten tulevaisuutta aikuisina, enkä omaa hetkellistä onneani vanhempana. - ffffffffffffffffffff
paljon on juoppoja blondeja,helppo pano.nämä säälittävät yh:t ovat tätä alinta pohjasakkaa!!!!!!!!!!!!!!!!!
yh:t ovat kaikki hu-oria!!!
aloittajakin on jokin sairaasti vinksahtanut,päästään.- CCCCCCCCCCCCCCCCC
Kiitos taas tästäkin avautumisesta. Olis vissii aikanaan pitänyt mennä miehen kanssa samaan hautaan ja lahdata lapsetkin ettei nyt häirittäis parempia ihmisiä.
On se niin mukavaa, kun naista saa aina halventaa näillä palstoilla. Tuppaa vaan unohtua teiltä verbaalivirtuooseilta, että mistä itse olette maailmaan tulleet. Jonkun sanoja lainatakseni, rangaistuksena vanhempienne seksistä.
- jjhh
Niin, täytyyhän meitä yksineläjiä vanhojapiikoja ja poikia olla olemassa että pariutuneet perheelliset saavat meitä haukkua ja kokea olevansa onnistuneita parempia ihmisiä.
Alkuperäiselle tiedoksi että tuskin nämä vanhatpiiat/pojat itsestään mitään suuria kuvittelevat vaan ovat hyvin realistisia ja perillä maailman menosta. - että silleen
Jaa, tunnen useita eri-ikäisiä perheettömiä miehiä. Yksi on ns. ongelmainen pelaa vain nettipelejä. Yksi on sukulaiseni yli 40 vuotias, eli naisen kanssa joka ei voinut saada lapsia, joka sitten alkoi ryyppäämään, nakkasi juopon ulos, kun ei juopon kanssa halunnut asustella. Muutkin ovat ihan normaaleja ja työssäkäyviä.
Mielestäni, naisen näkökulma, kyllä perheetön nainen joka on yli 40-vuotias on kummajainen, tunnen tälläisenkin tapauksen, ja on hiukan erikoinen luonteeltaan. Eli en mielellään ole hänen kanssaan tekemisissä. - oma elämä
Voi hyvät hyssykät sentään....kuinka hemmetin tylsää täällä olisi, jos kaikki olisimme samanlaisia? Millä itse kukin sitä egoaan ja paremmuuttaan sitten muille tyrkyttäisi???? Mitähän jos jokainen vain taapaisi tyylillään, niin kauan kuin ei muiden olohuoneisiin tuppaudu!
- eiv..ddu
tämän täytyy olla provo tai sitten aloittaja on täysin idiootti...
- MiesNainenMiesNainen
en sitten kait ole mies, ikää löytyy 25 vuotta. vielä en ole törmännyt kumppani ehdokkaaseen jota jaksaisin katsella loppuikäni. en omaa kovin vahvaa sukupuoli viettiä, joten kumppanin hankinta seksi mielessä ei ole prioriteetti. lapsen voisin kasvattaa, vaimoa en. tuskimpa tilanne muuttuu seuraavan 10 vuoden aikana. kaverit myös näyttäneet hyvää esimerkkiä naimisiin menosta, lisääntymisestä ja erosta. kiva sit kun näkee pentuaan joka toinen viikonloppu ja sidottu ex vaimoon loppuelämäks.
avio elämä ja perhe ei vaan sovi kaikille / tai kiinnosta kaikkia.. ei se silti tee meistä yksineläjistä yhtään sen huonompia kuin perheellisistä. - fgr546445
Kaipa se pitäisi tehdä aloite naiseen sitten jos haluaisi semmoisen elätettävän. Harmi vaan kun naiset eivät tee aloitteita vaan ihmettelvät silmät kiroina jos hyvännäköinen mies ei hurmaa häntä että jotain on miehessä vialla.
- EERRER
Perheettömät miehet ovat juuri parhaita työntekijöitä !
- Ei kun näin
Päinvastoin - perheelliset miehet joilla talo, puoliso ja lapset hankittuna ovat parhaita työntekijöitä. Heillä sentään on syy tehdä töitä - PERHE!
- etsillaisiis
Ei kun näin kirjoitti:
Päinvastoin - perheelliset miehet joilla talo, puoliso ja lapset hankittuna ovat parhaita työntekijöitä. Heillä sentään on syy tehdä töitä - PERHE!
P marjat. perheellisset on aina väsyneenä töissä kun pitää leikkiä kotia.
- perheetön mies
etsillaisiis kirjoitti:
P marjat. perheellisset on aina väsyneenä töissä kun pitää leikkiä kotia.
Säälittävä on tämä kulttuuri joka kilpailuttaa perheettömiä ja perheellisiä. En minä koe omaa tilannettani sen paremmaksi tai huonommaksi kuin jos olisi perhe. Lapsikin sen ymmärtää että perhe tuo vastuuta ja stressiä, rajoittaa vapautta. Toisaalta varmasti paljon iloa ja onnea jota yksinäinen ei saa.
Onhan sitä tutkittu että perheelliset elää pidempään mutta ehkä se on sitä että on jotain minkä vuoksi taistella. Mutta ei kaikilta voi vaatia perheen perustamista. Koska onhan meillä niitäkin ketkä on perustaneet perheen osittain juuri sen pelon ohjaamina että jää perheettömäksi, huonommaksi. Tunnen tämmöisiä rassukoita paljonkin, entisiä (ja yhä nykyisiä) kavereitani.. Mutta kyllä hekin silti tuntevat myös onnea perheellisyydestään. Kummasti vaan aina valittavat miten raskasta se on. Mutta ne jotka ovat perheen solmineet luonnostaan ilman kovaa "haku päällä" vaihetta, ovat jotenkin tasapainoisempia asian suhteen. Ellei tämä ole sitten tapahtunut jo teininä, näissä tapauksissahan usein jossain vaiheessa herätään aikuisuuteen kun on ensin leikitty perhettä. Ei tietenkään aina. Joskus kestävät. - Tohtori Faust
Ei kun näin kirjoitti:
Toivon että olet trolli.
Toki moni perheellinen mies on hyvä työntekijä juurikin mainitsemiesi syiden takia, mutta on olemassa ns. hyviä työläisiä joilla ei kyseisiä syitä ole, moni mies varsinkaan minun alalla ei halua vaimoa, lapsia ja parisuhdetta, koska työmme on 90% toisaalla tehtävää ja, ns. laatuaikaa on vain viikonloput jos nekään. Kuka haluaa roikottaa perhettään, isällä, aviomiehellä joka on paikalla silloin tällöin, jos silloinkaan. Alallani suurin osa, hyvin toimeentulevia, ks maanrakennus TES, toki suhteutettuna matkatyöhön ja urakka korvauksiin.
Omalla kohdallani kaipaan naista jolle avautua ja jonka kanssa olla jotain mitä en jokapäiväisessä työssäni/elinpiirissäni voi olla, mutta en halua raahata ketään mukanani, kun olen ympäri suomea, ympäri vuoden töissä. Eikö olisi epäoikeudemukaista pitää kumppania kotona odottamassa parempia aikoja jos hän voisi sillä välin olla onnenllinen jonkun muun kanssa? Jonkun joka voi tarjota hänelle jatkuva läsnä oloa ja seuraa? Toki jotkut meistä tässäkin on onnistunut, mutta itse en halua työni olevan taakka kenellekkään.
Ja työ jossa olen on maanrakennus alalla tapahtuva paalutus työ.
Ja Kaikki mielipiteeni on omia ja pohjautuvat omakohtaisiin kokemuksiin.
Jos et ymmärrä älä tuomitse!
Anteeksi harhauduin alkuperäisestä asiayhteydestä, mutta oli pakko ottaa kantaa... - omaMielipide
Tohtori Faust kirjoitti:
Toivon että olet trolli.
Toki moni perheellinen mies on hyvä työntekijä juurikin mainitsemiesi syiden takia, mutta on olemassa ns. hyviä työläisiä joilla ei kyseisiä syitä ole, moni mies varsinkaan minun alalla ei halua vaimoa, lapsia ja parisuhdetta, koska työmme on 90% toisaalla tehtävää ja, ns. laatuaikaa on vain viikonloput jos nekään. Kuka haluaa roikottaa perhettään, isällä, aviomiehellä joka on paikalla silloin tällöin, jos silloinkaan. Alallani suurin osa, hyvin toimeentulevia, ks maanrakennus TES, toki suhteutettuna matkatyöhön ja urakka korvauksiin.
Omalla kohdallani kaipaan naista jolle avautua ja jonka kanssa olla jotain mitä en jokapäiväisessä työssäni/elinpiirissäni voi olla, mutta en halua raahata ketään mukanani, kun olen ympäri suomea, ympäri vuoden töissä. Eikö olisi epäoikeudemukaista pitää kumppania kotona odottamassa parempia aikoja jos hän voisi sillä välin olla onnenllinen jonkun muun kanssa? Jonkun joka voi tarjota hänelle jatkuva läsnä oloa ja seuraa? Toki jotkut meistä tässäkin on onnistunut, mutta itse en halua työni olevan taakka kenellekkään.
Ja työ jossa olen on maanrakennus alalla tapahtuva paalutus työ.
Ja Kaikki mielipiteeni on omia ja pohjautuvat omakohtaisiin kokemuksiin.
Jos et ymmärrä älä tuomitse!
Anteeksi harhauduin alkuperäisestä asiayhteydestä, mutta oli pakko ottaa kantaa...Pikku korjaus: maanrakennus TES = pienipalkkalainen. Kohtalaisista ansiotuloista aletaan puhua vasta jossain yli 65 000 euroa - eikä sekään kovin kaksinen palkka ole pääkaupunkiseudulla.
- -TSS-
Minä en edes tiedä useimmista työtovereistani, että onko heillä omaa perhettä, ei ole vaan tullut puheeksi ja moisen uteleminen ei olisi kovin korrektiakaan jos se edes kiinnostaisi.
- Oikeaa tietoa
omaMielipide kirjoitti:
Pikku korjaus: maanrakennus TES = pienipalkkalainen. Kohtalaisista ansiotuloista aletaan puhua vasta jossain yli 65 000 euroa - eikä sekään kovin kaksinen palkka ole pääkaupunkiseudulla.
Maanrakennuala on matalapalkka-ala, jossa suurin osa työntekijöistä tienaa alle 15 e/ tunti.
Poikkeuksen tekevät vain porarit, panostajat, paaluttajat ja murskamiehet , joiden kaikkien ansiotaso pyörii noin 20 e/ tunti eli kaikine lisineen noin 42000 e/ vuosi brutto. - mk
Ei kun näin kirjoitti:
Eihän kukaan perheellinen mies paljon töitä tee kun akkakin tienaa koksa jo tulee paljon rhaa niin nainen nekin kuluttaa. Silloin kun kaikki raha jää omaan taskun niin silloin työtä tehdään ja paljon. Kun tulee kiireitä töissä niin perheen nössöisät eivät voi jäädä ylkkään kun pitää penska hoidosta hakea. Lpaset ovan ihan kivoja mutta vapaus menee kun jäkikasvua hankkii ja se helpottaa vasta kun lapsi on yli 10v.
- omaMielipide
Oikeaa tietoa kirjoitti:
Maanrakennuala on matalapalkka-ala, jossa suurin osa työntekijöistä tienaa alle 15 e/ tunti.
Poikkeuksen tekevät vain porarit, panostajat, paaluttajat ja murskamiehet , joiden kaikkien ansiotaso pyörii noin 20 e/ tunti eli kaikine lisineen noin 42000 e/ vuosi brutto.Kiitos tiedosta. Todistit väitteeni oikeaksi.
Kuten sanottu: eivät todellakaan ole siis mitään hyvätuloisia. Matalapalkkaisen duunariportaan edustaja mielestä, ehkä, mutta minun näkökulmastani tyypit ovat lähes persaukisia. - suurensuuri perhe
Ei kun näin kirjoitti:
Perheellisillä on syy tehdä töitä - ylisuuri asuntolaina!
- Pekka P
Ei kun näin kirjoitti:
Perhe, syy tehdä työtä..siis syy on valtava velkamäärä joka on tullut kun perheelle laitetaan taloa jne. Työpaikoilta sitten lintsataan kun lapsi on sairas..ja lomia jaettaessa ollaan aina etuilemassa..kun lapsillakin on loma just nyt. Kyllä perheelliset, varsinkin joilla on pieniä lapsia on työpaikoilla, ovat pirullisia työkavereita joiden mukana muiden olisi joustettava--tämä on itsekkyyttä jos mikä.
- ex. perheellinen
Pekka P kirjoitti:
Perhe, syy tehdä työtä..siis syy on valtava velkamäärä joka on tullut kun perheelle laitetaan taloa jne. Työpaikoilta sitten lintsataan kun lapsi on sairas..ja lomia jaettaessa ollaan aina etuilemassa..kun lapsillakin on loma just nyt. Kyllä perheelliset, varsinkin joilla on pieniä lapsia on työpaikoilla, ovat pirullisia työkavereita joiden mukana muiden olisi joustettava--tämä on itsekkyyttä jos mikä.
" joilla on pieniä lapsia on työpaikoilla, ovat pirullisia työkavereita joiden mukana muiden olisi joustettava--tämä on itsekkyyttä jos mikä. "
No vähä itsekkäältä tuo sinunkin kantasi tuntuu, eli sinulla ei ole lapsia ?
Jos on lapset koulussa, lomaa ei ole kuin ne koulujen loma-ajat. Jos pidät omaa lomaa, jäät muista jälkeen, jos koulu edes antaa lomaa.
Ja kyllä ne sairaat lapset on hoidettava, kuka sinut hoiti kun olit sairas ? Naapurin tätikö ?
Minusta tuntuu, että yksin asuva tuijottaa vain sitä omaa napaansa, en tarkoita vain tuota ed. mainittua asiaa, vaan siksi, etttei heillä ole muita keistä joutuisi pitämään huolta. Huomaan sen itsessänikin, kun nyt olen muutaman vuoden ollut yksin.
" perheelle laitetaan taloa jne" Etkö itse tarvitse kotia ? Vai asutko puun alla. - ueueueu
ex. perheellinen kirjoitti:
" joilla on pieniä lapsia on työpaikoilla, ovat pirullisia työkavereita joiden mukana muiden olisi joustettava--tämä on itsekkyyttä jos mikä. "
No vähä itsekkäältä tuo sinunkin kantasi tuntuu, eli sinulla ei ole lapsia ?
Jos on lapset koulussa, lomaa ei ole kuin ne koulujen loma-ajat. Jos pidät omaa lomaa, jäät muista jälkeen, jos koulu edes antaa lomaa.
Ja kyllä ne sairaat lapset on hoidettava, kuka sinut hoiti kun olit sairas ? Naapurin tätikö ?
Minusta tuntuu, että yksin asuva tuijottaa vain sitä omaa napaansa, en tarkoita vain tuota ed. mainittua asiaa, vaan siksi, etttei heillä ole muita keistä joutuisi pitämään huolta. Huomaan sen itsessänikin, kun nyt olen muutaman vuoden ollut yksin.
" perheelle laitetaan taloa jne" Etkö itse tarvitse kotia ? Vai asutko puun alla.Millä tavalla se teidän aikanne on sitten arvokkaampi kuin työkaverin? Hänen velvollisuutensa ei ole tehdä teidän elämästänne mukavaa. Hänen velvollisuutensa on tehdä töitä ja nauttia omasta vapaa-ajastaan parhaalla mahdollisella tavalla.
Jos ollaan reiluja, vuorovuosin mennään lomajaon suhteen, jotta jokainen voi nauttia lomistaan edes joskus silloin kuin haluaa. - ed.
ueueueu kirjoitti:
Millä tavalla se teidän aikanne on sitten arvokkaampi kuin työkaverin? Hänen velvollisuutensa ei ole tehdä teidän elämästänne mukavaa. Hänen velvollisuutensa on tehdä töitä ja nauttia omasta vapaa-ajastaan parhaalla mahdollisella tavalla.
Jos ollaan reiluja, vuorovuosin mennään lomajaon suhteen, jotta jokainen voi nauttia lomistaan edes joskus silloin kuin haluaa."Jos ollaan reiluja, vuorovuosin mennään lomajaon suhteen "
No eikö niin tehdäkkin vuosilomien kanssa ? Ainakin niissä työpaikoissa missä itse olen ollut. Puhuin talvella pidettävästä lomasta.
Ja huom: itselläni ei ole enää pieniä lapsia, enkä muista , että kukaan perheetön olisi koskaan tarvinnut joustaa lapseni takia, puhuin yleisellä tasolla.
Itse kyllä joustin, kun mulla ei vielä ollut lapsia.
"Hänen velvollisuutensa ei ole tehdä teidän elämästänne mukavaa. Hänen velvollisuutensa on tehdä töitä ja nauttia omasta vapaa-ajastaan parhaalla mahdollisella tavalla."
Ei varmaan ja tuolla asenteelle se omakaan elämä tuskin on kovin mukavaa !
"Minusta tuntuu, että yksin asuva tuijottaa vain sitä omaa napaansa "
Juuri tuota tarkoitin, minä, minä.. Lähimmäisenkin auttaminen ei ole pahasta, ehkäpä tämä maailma ei olisikkaan niin kylmä jos välittäisimme muistakin.. Niin perheelliset kuin perheettömät.
- Tohtori Faust
ja viestini oli tarkoitettu ei kun näin nimimerkille
- ettekö hyvät
ihmiset jo tajua, että perheelliset ovat sitä parempaa A-luokan
sakkia ja sinkut ja muu sellainen kuona sitä B-luokan roskasakkia.
Itsekin kuulun tähän jälkimmäiseen ryhmään, joten saan osakseni
ihmisten haukut ja syljeskelyt. Lähes joka aamu, kun menen töihin, niin
talonmies pitää mulle n. tunnin puhuttelun , että miksi asun yksin.
Jollei eukkoa kohta löydy, tulee häätö pikapuoliin.
Tästä syystä saavun sen tunnin verran joka aamu myöhässä (minkähän takia??). Töihin tullessani pomo ottaa minut käsittelyynsä, jolloin saan kuulla jälleen kerran olevani B-luokan vätys, jota hän ihan vain säälistä pitää töissä.
Unohdin mainita, että kyseinen saarna tulee vastaanotettua ihan kaikkien työntekijöiden kuullen. Kun sitten luottamusmieheltä kysyn, onko aiheellista
saarnata kaikkien aikana, sanoo luotto minulle, että roskaväelle on ihan omat
sääntönsä ja kunnon A-luokan ihmisille omat säännöt.
"Hanki muija ja vähän noileesti perhettä hankkimaan, että sunkin sosiaalinen
status saataisiin edes siedettävälle tasolle mokoma paskalortti." Näin siis
luottomies vastaa kun metsään huudetaan. Kun väsyneenä palaan kotiin
pitkän päivän raadettuani, huomaan että häätöilmoitus sojottaa postiluukusta.
Mikähän oli tarinan opetus? Sinkkuna olo ei ole hääviä. Sitä joutuu sietämään
jos jonkinlaista solvaamista ja vinoilua. Muuten menee ihan hyvin, kiitos
kysymästä. - äo-elinikä=x
No huh,huh.
Osittain voi pitää paikkaansa, mutta hillitöntä yleistystä. Kerroitko kenties itsestäsi vai naapurin samipetteristä? - Jaska'
En ajattele paskaakaan, mitäs helvettiä se mulle kuuluu. En ylipäätäänkään ajattele toisten ihmisten ongelmia tai asioita sen enempätä. Sitä paitsi olen samassa jamassa itsekkin kymmenen vuoden päästä,mut niin, mulla todennäköisesti menee helvetin hyvin myöskin tuolloin, siinä missä toiset keppuroi parisuhteissaan.
- JK
VAI IIN
pöljää yleistystä kaikki...tunnen ainakin yhden kivan sinkkumiehen mutta joka ei ole peräkamarin poika ..kaikkea muuta..ihan mies
- akaton mies
Ite ainakin sanon että "enpä oo kehannu akkaa ottaa" jos joku asiaa ihmettelee. Miehellähän pelit toimii vielä 80-vuotiaanakin kun taas naisella menee röörit umpeen neljänkympin hujakoilla. Joten ei niiden mukuloiden kanssakaan ole mikään kiire.
- entäs nämä
yh-äidit? Ovatko he kenties paremman statuksen omaavia verrattuna
näihin ns. reppanaluuserikuonapaska-sinkkumiehiin??
Mukuloita väännetään useamman eri äijän kanssa, jolloin sisaruksilla
on tod. jokaisella eri isä. Onko se sitten tavoiteltavaa?
Olla reidet levällään panettavana jatkuvasti kaikille, jotka vähänkin
osoittavat huomiota??- Why ooh why
On se kumma jos jotkut eivät ymmärrä että on olemassa yh-äitejä tai yksinäisiä ihmisiä. Sellainen marmattaja valittaa varmaan kaikesta mahdollisesta. Miten Suomessa voikin olla niin paljon ihmisiä joilla on tarve haukkua toisia?? Syyn ei tarvitse olla kummoinenkaan, se tuntuu riittävän ettei muka vaan tajua jotain asiaa.
- mies 43
mitä sanot olen 43 vuotias mies suhde kaatusi lapsen kuolemaan naisen puolelta olisin halunut jatkaa suhdetta
- hepskukkuu
Olen nainen ja 43v. Pari hyvää ja opettavaista suhdetta takana. En ole halunnut naimisiin, enkä lapsia. Liikun ja pidän huolta itsestäni, joten ottajia olisi. Kaiken näkösiä velliperseitä on yrittänyt kokeilla onneensa, mutta minähän en rupea yhdenkään vkl-isän vkl-lasten vkl-äidiks.
- Tämä totta
Olet jo 43-vuotias joten sinua ei voi enää naisena pitää - elikkä ne mainitsemasi ottajat jotka sinusta mahdollisesti olisivat kiinnostuneita ovat niitä epätoivoisia tolvanoita jotka eivät parempia saa.
- sattuko sieluun?
Tämä totta kirjoitti:
Olet jo 43-vuotias joten sinua ei voi enää naisena pitää - elikkä ne mainitsemasi ottajat jotka sinusta mahdollisesti olisivat kiinnostuneita ovat niitä epätoivoisia tolvanoita jotka eivät parempia saa.
Kolasko toi viesti jotenkin sun egoos ja sai testosteronipitoisuuden laskemaan?:))
Komeita miekkosiahan noi ovat olleet ja kummasti näitä naimisissa oleviakin miehiä on yrittäneiden joukossa ollut...kysyn vaan siinä vaiheessa, että.."mitäs sä sille rouvalles lupasit siellä alttarilla?.. - näin se menee...
Tämä totta kirjoitti:
Lisätäkseni vielä äskeiseen..tää biisi varmaan kuvaa aika hyvin sun elämääs:)))
http://www.iltasanomat.fi/toosatv/toosatv---frontside-olliesta-katkeran-teinin-versio/art-1288450120824.html - :)))
näin se menee... kirjoitti:
Lisätäkseni vielä äskeiseen..tää biisi varmaan kuvaa aika hyvin sun elämääs:)))
http://www.iltasanomat.fi/toosatv/toosatv---frontside-olliesta-katkeran-teinin-versio/art-1288450120824.htmlHauska video :)
- mk
Itse en miehenä koskaan ole omaa perhettä kaivannut mutta kun tuli hyvä nainen jonka kanssa alotettiin seukkaamaan ja nyt lapsi 17v että silleen. Nuorempana tuli seukkailtua mutta kun naiset vähän eri aaltopituudella ja eri arvot niin en ruvennut naimisiin menoa ehdottelemaan. viimeksi yli 20 v kun olin poikamiehenä niin oli monta vakipano jsota monet rouvashenkilöitä mutta ei mitään väliä koska hauskaa oli ja hyvää seksiä että silleen. Nyt jos niinkaauan oltu kimapaassa ja suhde hyvä niin on kisva tulla töistä kotiin kun on joku joka osottaa.
- ei sätkis
Tässäpä nelikymppisen naisen näkökulmaa, sillä koska olen sinkkuna, niin etsin itseni ikäisiä 40 miehiä. Näin yleisesti ottaen minusta on parempi asia, että mies on lapseton, kuin se, että hänellä olisi monen eri naisen kanssa iso liuta lapsia. Itse etsin sellaista miestä, joka olisi joko lapseton tai niin, että hänellä olisi 1-2 lasta (aikuisia tai kotona asuvia).
Minusta elämän onnistuminen ei ole lapsien lukumäärästä kiinni. Itse asiassa jos lapsia on kovin monta, niin tuntuu siltä, että osaako ihminen edes kontrolloida tekemisiään, että tarvitseeko niitä omia "supergeenejään" olla levittelemässä holtittomasti? Less is more.
Lapsettomuus (niin miehen kuin naisenkin kohdalla) voi olla tietoisesti valittua, tahatonta lapsettomuutta (raskaus ei ole onnistunut, vaikka olisi halunnutkin) tai yksinkertaisesti sitä, että ei ole löytynyt sopivaa kumppania rinnalle. Sopivan kumppanin löytyminen on erittäin vaikeaa.
Oikeastaan ainoa asia, jota itse epäröin lapsettoman miehen kohdalla on se, että joskus lapseton mies ei aina ymmärrä, että millaista on arki lapsiperheessä. Itselläni on siis lapsia. Lapsettoman voi olla vaikea sisäistää sitä, että lapsen tarve menee muiden tarpeiden edelle joskaan aikuisen ihmisen ei tarvitse kuitenkaan olla varsinkaan murrosikäisten lasten sätkynukkena täysin riepoteltavissa.- YH Alert!
YYYYYYYYYYHHHHHOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!
Varokaa, äpärävaara!
YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYHHHHHHHOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!
YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYHHHHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!
- JL
Muuten olen samaa mieltä mutta tuo että me ikisinkut luultaisiin aina itsestämme suuria ei pidä paikkansa. Toki sellaisiakin on mutta kyllä ainakin itse pidän itseäni sinä surkimuksena mikä olenkin.
Itse en kylläkään ole työtön ja jonkin verran olen koulujakin käynyt ja parasta-aikaakin kouluttaudun lisää. Samahan tuo täyttää vapaa-aikaa jollakin kun ei ole ole perhettä tai edes naisystävää.- sampo 30
Itselläni ei lapsia eikä naista (enää) ole. Olen joutunut monien fyysisten vammojen kanssa taistelemaan koko elämäni, mutta olen selvinnyt ammattikoulunkin läpi, silloin seurustelin. Olen kaikesta heikkoudestani huolimatta henkisesti vahva, ja olen ylpeä siitä. Ja rohkaisen jokaista heikkoa/heikompaa miestä kantamaan ongelmansa rohkeasti, selviytyäkseen niistä, ei uppoutuakseen niihin.
Mulla on paljon naispuolisia ystäviä, joiden kanssa voin pitää hauskaa ja nauttia heidän seurastaan, vapaasti ilman vaatimuksia puoleen tai toiseen. Lenkkeilen, pyöräilen (viimekesänä 1000 km) , uin, käyn salilla, ja tapaan kavereita, vaikka olen eläkkeellä. Nautin elämästä.
Pilven takana paistaa aina aurinko!
- jälleen kerran
Subjektiivinen näkemys. Ihmiset ovat erilaisia eikä pysyvä parisuhde välttämättä sovellu kaikille. Sitäpaitsi mielestäni koiraa ei ole karvoihin katsominen siinä mielessä, että jos ei ennestään tunne ihmistä kunnolla, on paha mennä tuomitsemaan. Mitäpä sitä tietää mitä itse kullakin on taustalla. Voi olla että on aikaisemmin ollut useamman vuoden parisuhteessa mutta on myöhemmin eronnut. Omasta suvustani löytyy näitä useampiakin henkilöitä.
On pinnallista lähteä siitä perusoletuksesta, että kaikille keski-iän saavuttaneille
olisi suotavaa olla parisuhteessa. Ihmisarvo ei ole sidoksissa siihen, onko onnistunut tuottamaan jälkikasvua vaiko ei, eikä jälkikasvun tuottaminen myöskään kerro kauheasti ihmisen perimmäisestä luonteesta saati älykkyydestä. Parempi varmaankin, että kukin tekee ensisijaisesti niinkuin sydän sanoo. En usko että väkinäisesti parisuhteessa oleminen tuottaa kovinkaan hyvää jälkeä kummallekaan osapuolelle.
Eiväthän esim. homot tai lesbotkaan tavallisesti tuota jälkikasvua, vaikka toisaalta saattavatkin esim. adoptoida lapsen. - Hkoij
Ei pitäis yleistää. Tunnen montakin 40-50 -vuotiasta sinkkumiestä, jotka eivät ole mitään peräkammarinpoikia. Muun muassa yhden käräjätuomarin, ja muita asiantuntijoita. Kaikki on työelämässä, hyvillä palkoilla. Pari heistä asuu uudessa ok-talossa. Yksin olemisen syy vaihtelee, on uraihmistä, ujoa miestä, häntäheikkiä, eli syyt vaihtelee.
- rakasta lähimmäistäs
Jos kuvittelet, kuten näytät kuvittelevan, että avioliitto onpelkää päivänpaistetta niin et voisi enempää väärässä olla.
Kaltaisesi resukat jotka hankkivat parisuhteen vain egoaan pönkitääkseen ovat tosi surkeita.
Jokaisella on oikeus elää kuten parhaaksi näkee, yksin tai suhteessa ja kunnioittaa niin itseään kuin muitakin. - YksKemisti-77
Heh eipä taida ihan mennä noin. Itse olen kohta 35-vuotias maisterismies luonnontieteelliseltä alalta. Kerran elämässäni seurustellut ja todennut että ei ole minua varten. Elän omasta tahdostani yksin. Olen perus tavallinen mies. En komea, en ruma. Ehkä joidenkin mielestä jopa komea.
Yksin on kiva elellä. Töissä olen myös.- miten on ?
" Yksin on kiva elellä " Mutta aikuisten oikeasti, etkö kaipaa, läheisyyttä, sitä omaa rakasta, etenkin pe- iltaisin, kun viikonloppu on edessä, omia lapsia..?
Itsekkin asun yksin ja viihdynkin suht hyvin, mutta silti perjantaisin viimeistään iskee se, että olisipa se oma kulta..!
Mutta löytää se oikea ihminen, se onkin taas vaikeampi juttu, en rakastu kovinkaan helposti, ei vain kolahda. - Lower class man
miten on ? kirjoitti:
" Yksin on kiva elellä " Mutta aikuisten oikeasti, etkö kaipaa, läheisyyttä, sitä omaa rakasta, etenkin pe- iltaisin, kun viikonloppu on edessä, omia lapsia..?
Itsekkin asun yksin ja viihdynkin suht hyvin, mutta silti perjantaisin viimeistään iskee se, että olisipa se oma kulta..!
Mutta löytää se oikea ihminen, se onkin taas vaikeampi juttu, en rakastu kovinkaan helposti, ei vain kolahda.Jos koko aikuisikänsä on asunut yksin niin sitä on niin jämähtänyt kuvioihin että sitä yksinelämistä pitää ainoana oikeana tapana elää itsensä kohdalla. Mitä enemmän ikää tulee niin sitä jämähtäneemmäksi sitä muuttuu. Yli 35-vuotiiana tilanne on jo lopullisesti vakiintunut.
Siis, en ole henkilö jolta kysyit mutta vastasin kuitenkin. - ed.
Lower class man kirjoitti:
Jos koko aikuisikänsä on asunut yksin niin sitä on niin jämähtänyt kuvioihin että sitä yksinelämistä pitää ainoana oikeana tapana elää itsensä kohdalla. Mitä enemmän ikää tulee niin sitä jämähtäneemmäksi sitä muuttuu. Yli 35-vuotiiana tilanne on jo lopullisesti vakiintunut.
Siis, en ole henkilö jolta kysyit mutta vastasin kuitenkin.No mulla on eri juttu, kun olen ollut pitkässä suhteessa ennen. Kaipuu elää..
On yksin asumisessa puolensa, ei tarvi kuunnella kenekään jäkätystä, kämppä on siinä kunnossa mihin sen lähtiessään jätti.
Mutta silti sitä kuvittelee, että se toinen puolisko ihana, hellä ja kiva,
( ei koskaan rähisevä ja pikkkumainen ja pihi imbesilli..! )
Kulkee jossain tuolla ja kaipaa minua vastakappalettaan ?!..:)
Etkö ole rakastunut koskaan ? Tai aikoihin ?
- meitä on moneksi
jep.... 45v ylempi korkeakoulututkinto, palkka 100 kEUR, yksi avioliitto ja pari avoliittoa. Asun järven rannalla omakotitalossa, stadissa sijoituskämpää. Pihalla kulkuneuvoa, että välillä ei tiedä, millä piätisi ajaa. Toinen koti Thaimaassa.
Asun maaseudulla maatilalla eli olen perä kammarinpoika :-)- meitä on moneksi
ja suomalaista naista en enää ikinä ota :-)
- blixtra11
meitä on moneksi kirjoitti:
onko jotenkin tän ajan ilmiö pisteyttää eri elämäntapavalintoja/elämänkohtaloita anonyymisti kuin ravintola-arvosteluja ikään?
Tottakai vanhemmuutta saa puolustaa aikuisuuden yhtenä etappina, mutta on julmaa jos ihmiset erotellaan yksioikoisesti sen mukaan onko heillä jälkikasvua. Itse päätin jäädä lapsettomaksi (olen nainen) enkä voi ajatella lapsetonta miestä automaattisesti jonain hylkiönä. Ikävä totuushan on, että aika usein juuri näille rentuille siunaantuu sitä jälkikasvua, vaikka jokainen lapsi varmaan ansaitsisi isän.
Miehillä tuo jako kahteen lienee jotenkin julmempi, mutta kyllä se naisten puolellakin tuntuu. Olen älykäs, ihan kohtuullisennäköinen, mutta erilaiset mielenterveyshäikät ovat rajoittaneet urakehitystäni. Osaan jossain määrin samastua sivullisuuteen ja rupuisuuteen. Silti olen jaksanut sinnitellä ja uskoa "johonkin - kiitos myös pitkän, joskin kivuliaan parisuhteen, joka on kuitenkin pakottanut kasvamaan.
Pointtini ehkä se, että mustavalkoinen leimaaminen on erittäin tuhoisaa. Kaikissa on kasvu ja muutosvoimaa. Pitkittynyt yksinäisyys on pysähtynyttä aikaa, johon voi jäädä vaikka loppuiäkseen.
Moni suomalainen reppana sukeutuisi vaikka miksi, jos pääsisi oikean ympäristöön, vaikka töihin, missa saa kiitosta. Itse tunnen myötätuntoa kaíkkia sivustaseuraajia kohtaan, koska olen itsekin ololut sellainen ja jossain määrin myös sellaiseksi jään vapaasta tahdosta. Oravanpyörä ja peruselämä ei sovi kaikille, ja se on myös tämän ajan siunaus kun sen oikein oivaltaa. Pätee niin miehiin kuin naisiin.
vastuu omasta elämästä on silti kannettava. Siihen kasvaa, jos haluaa. - miten on ?
meitä on moneksi kirjoitti:
" ja suomalaista naista en enää ikinä ota :-) "
No kuin et, oliko kunnon riivinrauta ? Ei ne kaikki suomalaisetkaan ole huonoja, ja miten pidit häntä . Puhuit kauniita, toit kukkia, muistit merkkipäivät jne. ? - vapaus vallitkoon
blixtra11 kirjoitti:
onko jotenkin tän ajan ilmiö pisteyttää eri elämäntapavalintoja/elämänkohtaloita anonyymisti kuin ravintola-arvosteluja ikään?
Tottakai vanhemmuutta saa puolustaa aikuisuuden yhtenä etappina, mutta on julmaa jos ihmiset erotellaan yksioikoisesti sen mukaan onko heillä jälkikasvua. Itse päätin jäädä lapsettomaksi (olen nainen) enkä voi ajatella lapsetonta miestä automaattisesti jonain hylkiönä. Ikävä totuushan on, että aika usein juuri näille rentuille siunaantuu sitä jälkikasvua, vaikka jokainen lapsi varmaan ansaitsisi isän.
Miehillä tuo jako kahteen lienee jotenkin julmempi, mutta kyllä se naisten puolellakin tuntuu. Olen älykäs, ihan kohtuullisennäköinen, mutta erilaiset mielenterveyshäikät ovat rajoittaneet urakehitystäni. Osaan jossain määrin samastua sivullisuuteen ja rupuisuuteen. Silti olen jaksanut sinnitellä ja uskoa "johonkin - kiitos myös pitkän, joskin kivuliaan parisuhteen, joka on kuitenkin pakottanut kasvamaan.
Pointtini ehkä se, että mustavalkoinen leimaaminen on erittäin tuhoisaa. Kaikissa on kasvu ja muutosvoimaa. Pitkittynyt yksinäisyys on pysähtynyttä aikaa, johon voi jäädä vaikka loppuiäkseen.
Moni suomalainen reppana sukeutuisi vaikka miksi, jos pääsisi oikean ympäristöön, vaikka töihin, missa saa kiitosta. Itse tunnen myötätuntoa kaíkkia sivustaseuraajia kohtaan, koska olen itsekin ololut sellainen ja jossain määrin myös sellaiseksi jään vapaasta tahdosta. Oravanpyörä ja peruselämä ei sovi kaikille, ja se on myös tämän ajan siunaus kun sen oikein oivaltaa. Pätee niin miehiin kuin naisiin.
vastuu omasta elämästä on silti kannettava. Siihen kasvaa, jos haluaa." Pointtini ehkä se, että mustavalkoinen leimaaminen on erittäin tuhoisaa. Kaikissa on kasvu ja muutosvoimaa. Pitkittynyt yksinäisyys on pysähtynyttä aikaa, johon voi jäädä vaikka loppuiäkseen. "
Juuri noin varmasti on !
"Moni suomalainen reppana sukeutuisi vaikka miksi, jos pääsisi oikean ympäristöön, vaikka töihin, missa saa kiitosta.
vastuu omasta elämästä on silti kannettava. Siihen kasvaa, jos haluaa. "
Kipusi on tuottanut timantin ! Tekstisi on äärimmäisen oikeaan osuva ja syvällinen.
Suomalainen kasvatus on todella huono, edelleen.. ! Lyttäävä, arvosteleva, mitarina on aina joku ylihyvä ja parempi, kuin mitä sinusta voi ikinä tulla, että se RIMA PYSYY korkealla ! Ja se kasvattaa juuri tuon ap:n kaltaisia älykääpiöitä joilla on heikko itsetuntemus.
Lapset tulisi kasvattaa omina persooninaan, kehumalla ja kannustamalla, mutta rajat asettaen.
Toinen mitä inhoan, on toisten kyttääminen, onko sillä sitä ja tätä, miestä vaimoa, mökkiä ja mitä se tekee vapaa ajallaan, tai töissä.
Mikä energia noistakin jäisi jos ne käytettäis johonkin luovaan ja mielekkäänpään tekemiseen.
- mies 32....
Mielummin sinkku ja elän niinkuin haluan ja teen mitä rakastan. On aikaa lukea ja tehdä niitä omia juttuja ja sijoittaa harrastuksiin. Samalla kehittää itseään ammatillisesti. Eläessäni en ole seurustellut ja ikää on vähän päälle 30v, elän tällä hetkellä elämäni parasta aikaa, olen elämäni kunnossa niin henkisesti kuin fyysisesti. Ja en itse ainakaan koe olevani mitenkään syrjäytynyt tai mikään päihderiippuvainen, juon ehkä kerran vuodessa kännit. Eikä minulla ole mitään syytä edes stressata mistään, tässähän tämä elämä menee mukavasti eteenpäin.
Mitä tässä seurannut lähipiirin "touhuiluja" vuosien ajan niin siihen verrattuna olen kyllä aivan eri tasolla heidän kanssaan. Osa saanut lapsia sitten erotaan tapellaan omaisuudesta on velkaa, sitten alkaa ryyppääminen kun ei elämä mennytkään niinkuin sen piti mennä. Ja sitten maksellaan elatusmaksuja ja kirotaan kun rahat ei riitä "elämiseen" just, siinäkö se miehen malli sitten on?
Tää elämä on siitä jännää, kun pitää aina verrata toisiin ihmisiin?! miten se omaan elämään aina liittyy jos joku toinen ei esimerkiksi seurustele? kysynpä vaan, vai onko tämä taas tätä toisten kyttäämistä "mitä toikin oikeen luulee olevansa" tms tyyliin. Eikö se ole parempi elää omaa elämää eikä "ihmetellä" mitä se naapurin pertti siellä taas runkkaa yksikseen vuokrayksiössä. Tehkää oikeesti ihmiset sitä mitä haluatte tehdä eikä sitä mitä muut tekee tai ajattelee sinusta. Menkää niitä omia polkuja vaikka ne välillä tuntuu pitkiltä ja vaikeilta lopulta se elämä loppuu kummiskin.
Jos mä joskus vielä parisuhteen aloitan niin hoidan sen niin hyvin kuin mahdollista, niinkuin elämän tähän asti olen hoitanut säntillisesti ja rehellisesti. Hyvää kannattaa odottaa. antaa muiden hoitaa toilailut ja sekoilut. Miettikääpä paljon huono parisuhde maksaa valtiolle? Soitat poliisit, poliisi vie putkaan, putkasta kaljalle, kaljalta himaan eropaperit, käräjille, asianajopalkkiot, huoltajuuspäätös, kelalle anomuksia kun ei rahat riitä yksin elättämään itseään. jne lista on loputon. itse elän onnellisena saman naisen kanssa elämäni loppuun ja maksan verot enkä kuluta turhaan valtion kassaa. laskekaa siitä. ja sitten ihmetellään kun on valtion velkaa niin helvetisti, kun ihmiset AJATTELISIVAT mitä sanoisivat ennen suun aukaisua, se jos mikä mun mielestä on tyhmää ja hölmöä. eli kukahon se mies sitten loppujen lopuksi oikeen on se ketä osaa ajatella ja sanoa järkevästi. Hassut vastaukset.
Eihän välttämättä mitään negatiivistä sellainen mies herätä. Ihminenhan voi elää niinkuin haluaa, jos se ei muita häiritse.- ...
Ei ihmistä ole luotu elämään parisuhteessa. Lapset ovat ainoa syy miksi aikoinaan alettiin suosia yksiavioisuutta. Sitten on näitä läheisriippuvaisia ja sellaisessa yhteiskunnallisessa asemassa olevia jotka joutuvat asemansa takia elämään kulissiaviolittossa. Jostain syystä näitä perinteitä aika harva uskaltaa kyseenalaistaa.
- Toope.
Olen juuri sellainen mies mitä kuvasit aloituksessasi.Minua ei arvosteta suomessa ja senpä vuoksi matkustelen ulkomailla.Suomessa työttömyys on jonkinlainen synti mutta maailmassa on valtioita joissa minua arvostetaan.
- Immanuel
Tuollainen maailmankuva on mediasta toitotetun ydinperheideideaalin vääristämä. Todellisuudessa onnellisia ydinperheitä on tosi vähän, ja on muitakin tapoja rakentaa oma maailmansa. Ydinperheys rapauttaa yhteisöllisyyttä, koska perheet käpertyvät itseensä ja näkevät itsensä kaiken keskipisteenä.
- hyvä mies
Jotkut ovat myös hyvin ujoja, eivät uskalla lähestyä naisia. Voivat olla hyvinkin kunnollisia. Osa on sitten näitä huorapukkeja.
- oravanpyörä
Mikä pakko kaikkien on lisääntyä, kun ihmisiä on jo ihan riittävästi ja ulkomailtakin tunkee koko ajan lisää??! Tosin minunkin tuntemani vanhatpojat ovat joko juoppoja, epäsosiaalisia, koomisen näköisiä itsekseen mutisijoita ja asuvat jossakin vahempiensa vintillä pornovideoineen ja muine leluineen. Heillä ei naisettomuus/perheettömyys todellakaan ole mikään tietoinen valinta. Ottaisivat naisen heti, jos vaan joku suostuisi/ hyväksyisi heidät. Naiset vaan aika huonosti lämpenevät em. ominaisuuksista, paitsi jos vinttipojalla sattuu olemaan paljon rahaa. Vanhat lapsettomat naiset taas selittävät syyksi lapsettomuudelleen kaikenlaista shittiä urasta, vapaudesta ja ties mistä matkusteluharrastuksista vaikka todellinen syy on, että lisääntymisvärkit on pilattu nuorena jollakin hoitamattomalla sukupuolitaudilla, kun on ollut vähän liiankin railakasta menoa. Luonto on ohjelmoinut miehet haluamaan p...ua ja naiset haluamaan lapsia. Perhe-elämähän ei todellakaan ole mitään jatkuvaa onnea ja autuutta vaikka luonto on ohjannut ihmisen lisääntymään, joten ne jotka ovat tietoisesti ja omavalintaisesti sinkkuja/perheettömiä ovat todennäköisesti onnellisia. Perhe-elämä on raskasta ja rajoittavaa paskaa! Rakastan silti perhettäni enemmän, kuin itseäni.
- voi elämä
Idiootti. Ensin valitat, miksi kaikkien pitäisi lisääntyä. No, kun näin eivät kaikki tee, seuraavaksi haukut kaikki lapsia tekemättömät naiset sukupuolitauteja hankkiviksi huoriksi. Väität, että jokainen haluaa lapsia, mutta ihan_ihan_itse ovat pilanneet mahdollisuutensa perheeseen.
Ihan vain newsflash: kaikki ihmiset eivät, edes naiset, halua lapsia. Syynä eivät ole sukupuolitaudit, vaan yksinkertaisesti se, ettei lapsissa ole mitään mielenkiintoista. Ne ovat kehittymättömiä, itsekkäitä ja typeriä vähintäänkin ensimmäiset kymmenen vuotta. Ei kukaan haluaisi vastaavaa aikuistakaan huusholliinsa; lapsi ei ole poikkeus.
Olet todella hirvittävä ja yksioikoinen ihminen. SINUN olisi ollut parempi olla lisääntymättä. Säälin lapsiasi ja yhteiskuntaa, että joutuvat kärsimään sinun "kasvatus"työsi tuloksista. Toivottavasti lapsesi ovat älykkäämpiä ja ymmärtävät kyseenalaistaa ahdasmielisen maailmankuvasi.
Olen oikeasti huolissani, koska Suomessakin idiootit lisääntyvät eniten. - mjhhgggg
voi elämä kirjoitti:
Idiootti. Ensin valitat, miksi kaikkien pitäisi lisääntyä. No, kun näin eivät kaikki tee, seuraavaksi haukut kaikki lapsia tekemättömät naiset sukupuolitauteja hankkiviksi huoriksi. Väität, että jokainen haluaa lapsia, mutta ihan_ihan_itse ovat pilanneet mahdollisuutensa perheeseen.
Ihan vain newsflash: kaikki ihmiset eivät, edes naiset, halua lapsia. Syynä eivät ole sukupuolitaudit, vaan yksinkertaisesti se, ettei lapsissa ole mitään mielenkiintoista. Ne ovat kehittymättömiä, itsekkäitä ja typeriä vähintäänkin ensimmäiset kymmenen vuotta. Ei kukaan haluaisi vastaavaa aikuistakaan huusholliinsa; lapsi ei ole poikkeus.
Olet todella hirvittävä ja yksioikoinen ihminen. SINUN olisi ollut parempi olla lisääntymättä. Säälin lapsiasi ja yhteiskuntaa, että joutuvat kärsimään sinun "kasvatus"työsi tuloksista. Toivottavasti lapsesi ovat älykkäämpiä ja ymmärtävät kyseenalaistaa ahdasmielisen maailmankuvasi.
Olen oikeasti huolissani, koska Suomessakin idiootit lisääntyvät eniten.akalla taitaa olla lisääntymisvärkit pilalla ja siitä syystä loppuelämän hermot kireällä.
- voi elämä
mjhhgggg kirjoitti:
akalla taitaa olla lisääntymisvärkit pilalla ja siitä syystä loppuelämän hermot kireällä.
Jep, jep. Lisää vähä-älyisiä idiootteja. Miellyttävää, että kommenteillani todistat pointtiani oikeaksi.
Harmillista, ettette itse ymmärrä, miten typeriltä kuulostatte. Vielä vähemmän ymmärrätte, miksi näin on. Tilanne on varmasti sama reaalielämässäkin. - mjhhhggg
voi elämä kirjoitti:
Jep, jep. Lisää vähä-älyisiä idiootteja. Miellyttävää, että kommenteillani todistat pointtiani oikeaksi.
Harmillista, ettette itse ymmärrä, miten typeriltä kuulostatte. Vielä vähemmän ymmärrätte, miksi näin on. Tilanne on varmasti sama reaalielämässäkin.joo olemme ihan tyhmiä, mutta lisääntymisvärkimme toimivat. Sinä kuolet sukupuuttoon "järkevien" ajatustesi kanssa. Ps. sä kuulostat ihan tyhmältä ja lisäksi värkkisi on pilalla. Onnea elämään, jota lapset eivät häiritse.
- voi elämä
mjhhhggg kirjoitti:
joo olemme ihan tyhmiä, mutta lisääntymisvärkimme toimivat. Sinä kuolet sukupuuttoon "järkevien" ajatustesi kanssa. Ps. sä kuulostat ihan tyhmältä ja lisäksi värkkisi on pilalla. Onnea elämään, jota lapset eivät häiritse.
Tampio ei edes tiedä, mitä sukupuuttoon kuoleminen tarkoittaa.
Sinä itse et jatka elämääsi, vaikka jotain elävää sisältäsi puserratkin tai tyhmä muijasi pusertaa. Elämäsi ei jatku. Elät ja kuolet. Mikään ei jää sinusta jäljelle. Sinun elämäsi EI jatku lapsessasi, vaikka kuinka niin kuvittelisit.
Mikä sinut saa kuvittelemaan, että minun värkkini eivät toimisi? Hyvin toimii - ja pysyykin toimintakykyisenä. Toisin oma tai akkasi värkki, kun sieltä on revitty keilapallo ulos. - mjhhhhggg
voi elämä kirjoitti:
Tampio ei edes tiedä, mitä sukupuuttoon kuoleminen tarkoittaa.
Sinä itse et jatka elämääsi, vaikka jotain elävää sisältäsi puserratkin tai tyhmä muijasi pusertaa. Elämäsi ei jatku. Elät ja kuolet. Mikään ei jää sinusta jäljelle. Sinun elämäsi EI jatku lapsessasi, vaikka kuinka niin kuvittelisit.
Mikä sinut saa kuvittelemaan, että minun värkkini eivät toimisi? Hyvin toimii - ja pysyykin toimintakykyisenä. Toisin oma tai akkasi värkki, kun sieltä on revitty keilapallo ulos.miksi sulla ei ole lapsia, jos värkki kerran toimii? Onko vika yläpäässä? Lastenvihaaja? Tuhkamuna miehesi? Et kelpaa äidiksi? Olet vammainen? Vai mikä vika sinussa on?
- voi elämä
mjhhhhggg kirjoitti:
miksi sulla ei ole lapsia, jos värkki kerran toimii? Onko vika yläpäässä? Lastenvihaaja? Tuhkamuna miehesi? Et kelpaa äidiksi? Olet vammainen? Vai mikä vika sinussa on?
En vihaa, enkä rakasta lapsia. Minusta ne ovat yhtä mielenkiintoisia kuin kaurapuuro. Lapsissa se vika on. Koko elämäni aikana olen tavannut vain kaksi mielenkiintoista lasta.
Ensimmäinen oli ihana persoona (ei, lapset eivät yleensä ole ihania, vaan itsekeskeisiä ja äänekkäitä) ja toinen oli taas niin poikkeuksellisen älykäs, että hänen kanssaan oli mielenkiintoista keskustella ja kannustaa tiedonjanossaan eteenpäin. No, hänen isänsä ÄO taisikin olla vanhalla keskihajonnalla jotain 180, eikä äitikään mikään yksinkertainen tallukka ollut. Ei poika paljon puusta pudonnut.
Loput lapset ovatkin olleet siten sitä mielenkiinnotonta peruskaurapuuroa. - 80cx6
voi elämä kirjoitti:
En vihaa, enkä rakasta lapsia. Minusta ne ovat yhtä mielenkiintoisia kuin kaurapuuro. Lapsissa se vika on. Koko elämäni aikana olen tavannut vain kaksi mielenkiintoista lasta.
Ensimmäinen oli ihana persoona (ei, lapset eivät yleensä ole ihania, vaan itsekeskeisiä ja äänekkäitä) ja toinen oli taas niin poikkeuksellisen älykäs, että hänen kanssaan oli mielenkiintoista keskustella ja kannustaa tiedonjanossaan eteenpäin. No, hänen isänsä ÄO taisikin olla vanhalla keskihajonnalla jotain 180, eikä äitikään mikään yksinkertainen tallukka ollut. Ei poika paljon puusta pudonnut.
Loput lapset ovatkin olleet siten sitä mielenkiinnotonta peruskaurapuuroa.Lapsissa on arvokasta elämä itsessään eikä se, että he tarjoavat sinulle jotain mielenkiintoista juuri sillä tavalla, minkä sinä mielenkiintoiseksi ymmärrät. Esimerkiksi kasvaminen, kehittyminen, hyvän ja terveen itseluottamuksen kasvaminen jne. Tietysti myös lahjakkuusalueet sitten myöhemmin.
(Sanon tämän itse pysyvästi lapsettomana, kaikki meistä kun eivät ajattele niin kuin sinä) - voi elämä
80cx6 kirjoitti:
Lapsissa on arvokasta elämä itsessään eikä se, että he tarjoavat sinulle jotain mielenkiintoista juuri sillä tavalla, minkä sinä mielenkiintoiseksi ymmärrät. Esimerkiksi kasvaminen, kehittyminen, hyvän ja terveen itseluottamuksen kasvaminen jne. Tietysti myös lahjakkuusalueet sitten myöhemmin.
(Sanon tämän itse pysyvästi lapsettomana, kaikki meistä kun eivät ajattele niin kuin sinä)Tämä on juuri sitä ruusunpunaista höttöä, jota lapsia haluavat viljelevät. Näillä väitteillä ei ole mitään logiikkaa eikä todellisuuspohjaa.
- "lapsissa on arvokasta elämä itse"
Miten olisi
- "koirissa/kissoissa/hiirissä on arvokasta elämä itse"? Joko kuulostaa omituiselta?
Lapset glorifioidaan - ja tavallaan sen ymmärränkin. Ilman epätodellista mystiikkaa kukaan ei tekisi lapsia, jos näkisivät perhe-elämässä sen todellisuuden. Tutkimuksien mukaanhan perheelliset ihmiset on kaikkein onnetomimpia. Onnellisuus kasvaa heti, kun lapset lähtevät pois kotoa. - mjhhgggg
voi elämä kirjoitti:
Tämä on juuri sitä ruusunpunaista höttöä, jota lapsia haluavat viljelevät. Näillä väitteillä ei ole mitään logiikkaa eikä todellisuuspohjaa.
- "lapsissa on arvokasta elämä itse"
Miten olisi
- "koirissa/kissoissa/hiirissä on arvokasta elämä itse"? Joko kuulostaa omituiselta?
Lapset glorifioidaan - ja tavallaan sen ymmärränkin. Ilman epätodellista mystiikkaa kukaan ei tekisi lapsia, jos näkisivät perhe-elämässä sen todellisuuden. Tutkimuksien mukaanhan perheelliset ihmiset on kaikkein onnetomimpia. Onnellisuus kasvaa heti, kun lapset lähtevät pois kotoa.maho akka sä olet, etkä mitään muuta. Surkeaa on selittelysi siitä, että lapset eivät ole tarpeeksi älykästä seuraa sinulle tai ovat typeriä jne. Ei lasten tehtävä ole olla älykästä seuraa aikuisille, niiden tehtävä on olla lapsia. Viallinen värkkisi on katkeroittanut sinut halveksumaan lapsia typerinä ja "tylsinä". Onko äitis haukkunut sua typeräksi ja mielenkiinottomaksi, kun olit lapsi? Kai säkin olet joskus ollut lapsi? Jos nuo selittelysi lasten typeryydestä ja mielenkiinottomuudesta autaa kestämään viallisten lisääntymiselimien aiheuttaman henkisen tuskan, niin ok, mutta itseäsi sä vaan pystyt sillä huijjaamaan, et muita.
- tysindarf
Pakkohan tänne on kirjoittaa, kun edustan harvinaista ryhmää - miehiä jotka haluavat tulla isäksi.
Hyviä pointteja täällä on ollut. Jos ihminen on onnellinen, miksi pitäisi kiinnostua siitä mitä muut sinusta ajattelevat? Ja sitäpaitsi em. seikka on myös yksi hyvän itsetunnon osa-alue. Et sinä muiden elämääsi elä vaan omaasi.
Olen nyt parikymppinen, mutta alusta asti on ollut selvää että haluan ennemmin tai myöhemmin isäksi - sitten kun koen että olen siihen itse tarpeeksi kypsä. Voi olla että perhekäsitykseni on vanhanaikainen, tulenhan perheestä jossa käsitettä ero ei tunneta. Mutta mitä sitten? Uskon vakaasti jotta sielunkumppani löytyy, sellainen jolle oikeasti voin sanoa että kunnes kuolema erottaa. Ja teen myös kaikkeni, että löydän sinut, enkä jää laakereilleni lepäämään.
Sillä naisia ainakin löytyy, jotka lapsia haluavat.
Eletään kuitenkin tosi itsekeskeistä maailmaa, jossa kaikki pyörii oman navan ympärillä. Onnistunut parisuhde toimii vain, jos siinä on rakkautta, ja rakkaus ei narsistilta onnistu. Rakkaus vaatii molemminpuolisuutta. Se vaatii aikaa ja sitkeyttä.
Kaksi lyhyttä suhdetta on takanapäin, kivoja olivat molemmat - eikä sitä nuorena jaksa mitenkään ajatella noin pitkälle vielä. Mutta jossain vaiheessa sitä haluais asettua aloilleen ja perustaa perheen, jos se oikea ihminen löytyy.- ei tod harvinaista
Vitut sinä mikään harvinaisuus ole. Todellisuudessa suurin osa miehistä haluaa niitä omia biologisia geeniensä jatkeita. Siitä ei vain toitoteta.
Puhun ihan omasta kokemuksesta. Koko elämäni aikana vastaani on tullut livenä vain kaksi vapaaehtoisesti lapsetonta miestä. Sellaisia, jotka eivät halua lapsia koskaan. Sitten on pienen pieni marginaalinen osa, joka voi tyytyä elämään ilman lapsia. Suurin osa jättää uuden tyttöystävän, jos paljastuu, ettei lapsia voi saada. Vähimmillään on sitoutumatta vakavasti. Ellei jätä heti, jättää muutaman vuoden päästä - ainakin käyttäen tekosyynä, kun ei vaan enää huvita. - lapsistaan..
"Pakkohan tänne on kirjoittaa, kun edustan harvinaista ryhmää - miehiä jotka haluavat tulla isäksi."
Kauniisti kirjoitat, tsemppiä vaimon etsintään.." Isä pitää huolen "..?!
- n.n
En lähtisi ihmistä arvioimaan noilla perusteilla. Kaikki on kiinni ihmisen asenteesta elämään eikä siitä omaako perhettä tai parisuhdetta... yhtälailla perheellisistä löytyy noita "siipirikkoja" vai miksi luulet näitä huostaan ottoja olevan joissain perheissä...? Perhe tai sen perustaminen kun ei tee kenestäkään hyvää ihmistä vaikka joillain on sellainen pinttynyt ajatus onkin päässä...
- oravanpyörä
Tuntemiani vanhojapoikia: TapausA) Ikä 40v. pituus155cm todellinen ihmisen irvikuva. Töissä pienellä palkalla ihmisarvoa loukkaavassa paikassa. Vapaa-aikana katkokävelee humalassa tai kovassa krapulassa. Todennäköisesti tappaa itsensä viinalla. Muutamat harvat naiskokemukset rajoittuvat vanhoihin puliämmiin. Horisee joskus perheen perustamisesta. Ei kelpaa kellekään tervejärkiselle naiselle. TapausB) Ikä 45v. Asuu äitinsä kanssa. Kuljeskelee metsissä ampuen ja kiduttaen pikkueläimiä. Puhuu usein itsekseen julkisilla paikoilla. Yritti 30 vuotiaana itsenäistyä, mutta palasi äitinsä luokse vuoden yksinolon jälkeen. Yksi seurustelusuhde takana, nainen jätti. Etsinyt kumppania 10 vuoden ajan tanssilavoilta, huonoin tuloksin. TapausC) Ikä 35v. Asuu vanhempiensa luona. Harrastukset: Pornovideot/lehdet, aseet, vanhat romuautot ja naisten alusvaatteiden keräily. Ei naiskokemuksia. Haaveilee nuorista (alle 20v.) naisista. Karmea vaatetus ja ulkonäkö. TapausD) Ikä 34v. Asuu yksin kerrostalossa, äitinsä naapurissa. Treenaa kroppaansa kovasti, epäsosiaalinen erakko, huorittelee naisia takanapäin, vihaa ihmisiä, etenkin pikkulapsia. Ei seurustellut tai harrastanut seksiä naisen kanssa ikinä. 10 vuotta säästänyt thaimaan matkaan ja kertonut lähtevänsä sinne panolomalle, kun suominaiset ovat pihtarihuoria. Sanoo tuovansa ulkomailta vaimon itselleen vielä joku päivä. Toivoton ja vastenmielinen tapaus. TapausE) Ikä 35v. Äitinsä luona asuva tietokonenörtti. Hyvä pelaamaan tietokonepelejä. Ei liiku ulkona, ei työhistoriaa, ei käynyt ikinä baarissa, ei seurustelu/seksikokemuksia, ei ajokorttia. Tietokonepöydän alla oleva matto täynä kuivuneita spermaläikkiä. Etsii netin kautta naista, mutta ei ole vielä löytänyt.(yllätys) Näiden tapausten esilletuomisen pointtina on, se että paljon on poikamiehiä jotka haluaisivat naisen ja jopa perheen, mutta ovat yksinkertaisesti niin karmeita ja surkeita tapauksia, että naisen saamis prosentti on puhdas nolla. Joten kysymykseen, että onko esim. 40 vuotias mies ilman yhtäkään seurustelukokemusta outo? vastaisin että ON. 40v. mies jolla on toimivat sukupuolielimet ja ei yhtäkään seurustelu/seksikokemusta on surkea naisten hyljeksimä ja ei haluttu tapaus.
- hoohoo3343
ja nää kaikki on sun kavereita ??
- Mitähän
tuo sitten kertoo kirjoittajasta kun on hankkinut tuollaisen kaveripiirin?
- Torrential
Muutaman tälle palstalle kirjoittavan henkilön logiikan mukaan mainitsemasi miehet ovat vaan oikeasti piilohomoja.
- Salahomon tunnistaa
Torrential kirjoitti:
Muutaman tälle palstalle kirjoittavan henkilön logiikan mukaan mainitsemasi miehet ovat vaan oikeasti piilohomoja.
Ninhän ne ovatkin. Jos kulli vaan seisoo niin kyllä oikea mies käy huorissa tai vaikka raiskaa jos ei muuten reikää lohkea.
- erakko
Vitut sinä ketään tunne. Omaa mielikuvitustas vaan vitun pässi. Kuole pois, toivon että jo tänään.
- oravanpyörä
Mitähän kirjoitti:
tuo sitten kertoo kirjoittajasta kun on hankkinut tuollaisen kaveripiirin?
Ei nuo surkimukset ole kavereitani. Kaksi heistä oli samassa työpaikassa kanssani. Yksi oli naapurini jne.
- Älä puhu
oravanpyörä kirjoitti:
Ei nuo surkimukset ole kavereitani. Kaksi heistä oli samassa työpaikassa kanssani. Yksi oli naapurini jne.
paskaa,kukaan tervejärkinen ei vakoile työkavereita tuolla tavalla.
- oravanpyörä
erakko kirjoitti:
Vitut sinä ketään tunne. Omaa mielikuvitustas vaan vitun pässi. Kuole pois, toivon että jo tänään.
en kuollut, vit_un paska. Sä oot varmaan mun entinen naapuri, saata_nan erakkorunk_kari.
- Swidu sä oot nero!
Voi swidu, sulla on ihan oikeen aikuisten setien ja tätien mielipiteitä! Kekkasitko itte vai äityli käski kirjottaa?
- ...
Entä jos ei vain ole saanut jälkikasvua halusta ja tahdosta huolimatta?mahtuikohan sellainen vaihtoehto ollenkaan pieneen typerään mieleesi?
- Perhe ja onni
Perhe ja onni miehelle.Omistatko UUden camaron?Omistatko Harrikan?Ei ole Vaaraa minulla että muukin omaisuus menee jakoon eron sattuessa ku olen poikamies.Turha pullistella.Oot olevinas joku kunkku.Varmaan entinen koulukiusaaja yläasteen ajalta asti.Minä eikä muut ihminen.kuuhun pitäs tuommoiset pistää menemään aina ku raketti laukaistaan Venäjältä!Vai vielä sossun penkeillä istutaan.Kaikkea sitä kuulee.Minun elämä on ihan poikamies-elämää.Anteeksi en muistanut sanoa että olen hetero,en homo.Muuten olisi varmaan tullut perään nimitys siitäki.Mene omahyvä ja mieti kouluaikoja.
- joopajåå
Mitä ajattelet perheettömästä naisesta, sanotaan vaikkapa 40-vuotiaasta tai vanhemmasta sellaisesta?
Minulle tulee mieleeni vain negatiivisia ajatuksia kyseisistä henkilöistä.
Pidän naista joka ei ole kyennyt 40 ikävuoteen luomaan parisuhdetta ja saamaan aikaan jälkikasvua onnettomana siipirikkona joka ei monestikaan onnistu muillakaan elämän osa-alueilla.
Nämä ukottomat naiset ovat aina psyykkeeltään jollain tavoin vialla. Heistä suuri osa on sosiaalisesti rajoittuneita ja kömpelöitä sekä päihteiden väärinkäyttäjiä.
Nämä ikisinkut ja vanhat piiat luulevat varsin usein itsestään suuria, ikään kun he olisivat oikein taivaan lahjoja miehille - kunnollisia naisia, vaikka todellisuudessa ovat tylsiä ja kaikin puolin tahdittomia ressukoita, joita yksikään mies ei kelpuuta kumppanikseen.
Miehettömistä naisista useat ovat työttömiä ja matalasti koulutettuja sekä vähävaraisia - suurin toimeentulotuki asiakasryhmä on juuri nämä perheettömät naiset.
Perheettömän naisen odotettavissa oleva elinikä on alhaisempi kun normaalin naisen joka on hoitanut oman leiviskänsä oikein - normaali nainen on saanut kokea kaiken sen onnen mitä puoliso, lapset, vanhemmuus ja rakkaus on.
Miehetön hylkiönainen ei kykene vastaanottamaan, eikä antamaan toisesta henkilöstä välittämistä, luottamista, myötäelämistä ja rakkautta. - ex-raitis3
Tyypillinen tapaus 40-vuotiaasta perheettömästä miehestä on sellainen joka ei ole alkanut normaalisti käyttämään alkoholia teini-iässä. Mies voi muuten olla ihan hyvää aviomiesainesta, hyvässä työpaikassa, hyvä ulkonäkö ja sosiaalinenkin, mutta jos alkoholinkäyttöä ei ole oppinut luontevaksi osaksi omaa minäkuvaansa, ei pysty luomaan suhteita naisiin baariympäristössä.
Katselkaapa ympärillenne. Ne naimattomaksi jääneet miehet ovat yleensä varsin raittiita.- Naikkonennaimaiässä
Jaa ja mä ottaisin mieluiten sen raittiin, rehdin, välittävän ja hyvä käytöksisen miehen. Missä nää luuraa? Ei näitä näe.
- kjähkjyh2
AP:lla on kovat puolustusmekanismit päällä kun vihaa omaa elämäänsä vahinkolastensa ympäröimänä.
- djsklfsdjljdskslk
Yhteiskunnan, järjestelmän etu ei ole yksilön etu.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1693091Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii441899Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K311884- 1961827
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a261620Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,771266Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja881206Martinan pankkikortti
Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa2111063Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii1801046- 211019