Mieltäni askaruuttaa nyt todella kovasti mitenkä syövyttävää fluorivetyhappo on? Olen katsonut saw elouvasarjaa. Saw 3 elokuvassa naisen piti ottaa astiasta avain paljailla käsillä. Astia oli siis täynnä fluorivetyhappoa. Avain piti ottaa astiasta ennen sen sulamista. Kun nainen sitten laittoi kätensä happoon niin hetkessä käsi syöpyi veriseksi ja iho kuoriutui pois. Onko happo todella näin voimakkaasti ihoa syövyttävää, että sekunneissa iho syöpyy verille? Vai oliko kohtaus liioiteltu elokuvassa?
Fluorivetyhappo - Tehokkuus?
2
834
Vastaukset
- hydrofluoric
Fluorivetyhappo HF (aq) on hyvin syövyttävää, jopa lasi syöpyy. Altistus aiheuttaa vakavia palovammoja ja itse asiassa jo paljon alle kämmenen kokoinen vamma vie teholle:
Vetyfluoridin päästyä verenkiertoon se saostaa kalsiumia ja magnesiumia jolloin ko. ionien tasapaino järkkyy. Muodostuu niukkaliukoisia MgF2 ja CaF2 -suoloja, jolloin Ca2 ionien puute aiheuttaa vakavia ongelmia mm. sydämen toiminnalle, jopa sydänpysähdyksen. Palovammoja ei aina heti edes tunne koska hermojen viestinvälitys häiriintyy (ca2 ionien puute). Käden laittaminen happoon luultavasti tappaisi.
Kuoriutuuko iho sekunneissa pois? Epäilen. HF-säiliöissä varoitetaan nimenomaan siitä että vaimma ei välttämättä heti näy.
Lisää:
http://www.multilingualarchive.com/ma/dewiki/en/Fluorwasserstoffsäure#cite_ref-5 - kvg kymi
fluorivetyhappo ei syövytä ihoa. mutta aiemman viestin tiedot veren muutoksista ja sitten vielä se että luusto syöpyy heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315426- 363721
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112535
- 292132
- 122057
- 1631876
- 141358
- 1051352
- 1371154