Miksi nainen ei saa olla pitempi?

nnainen82

Miehet toivovat 99 % naisen olevan lyhyempi kuin hän itse tai maksimissaan saman mittainen. Ja vastaavasti naiset toivovat miehen olevan pitempi tai ei ainakaan lyhyempi kuin nainen itse on. Kumma juttu. Ehkä kyseessä on jokin todella tiukassa oleva biologinen vaisto mutta miksi on näin..

Mitä mieltä sinä olet? Miten koet ihan rehellisesti?
Haluatko naisen olevan lyhyempi kuin sinä /miehen pitempi kuin sinä?
Miksi?

75

1485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • deft

      Ei se suoranaisesti ole biologista vaistoa. Ei pelkkä pituus. Kyllä sillä korren muodolla on suurempi vaikutus. Että jos mies on "terveen" näköinen ja vielä pitkä niin kaikki hyvin. Ja taasen, jos mies on tappi mutta liian lihaksikas, niin ei se ole hyvästä naisen silmään, luulemma.

      Itselleni on aikalailla yksi ja sama. Naisen pituus kun voi vaihdella tilanteesta riippuen (jalkineet) enemmän kuin miehen. Mies voi vetää vatsaa sisään ja ryhtiä suoraan.

    • Mies1985

      En jaksa käydä läpi tavallisia tutkimuksia ja kliseisiä näkemyksiä mistä kaikki ovat jo tietoisia vaan kerron vain miltä itsestäni nyt tuntuu.

      Tosi teoreettista kun minkäänlaista naista ei näy mutta pitempi nainen kyllä tuntuisi oudolta. Siinä joutuisi jollain tavalla määrittelemään identiteettinsä uudelleen, miehenä. Tietysti maailmassa on monia naisia jotka ovat pitempiä kuin minä mutta heidän kanssaan ei 'tarvitse' olla suhteessa ja suhteessa se asia on koko ajan esillä.
      -
      Olen ymmärtänyt että pienillä miehillä on usein iso penis ja muuten äkäinen pyrkyrin luonne joilla he kompensoivat tätä asiaa. Toki oma osansa ovat lyhyet läppämiehet jotka huumorilla ikäänkuin väistävät fyysiset esteensä; kai näillekin on omat ottajansa. Tunnen läheisesti naisia jotka ovat tehneet lapsia paljon lyhyemmille miehille ja aina tulee mieleen että siitäköhän siinäkin on kyse. Loppujen lopuksi monille naisille peniksen koko on kuitenkin paljon tärkeämpi asia kuin miehen pituus. Toki oletettavasti lyhyen miehen kalun pitää sitten olla paljon eikä vain vähän keskivertoa isompi ja niin kai sitten (toisinaan) onkin.
      Että sellaisia te naiset olette enkä kysy miksi koska sillä ei ole minulle niin väliä.

      Kaiken kaikkiaan, voisinhan minä pitemmän naisen kanssa seurustella. Toivottavaa vain olisi että nainen tekisi itse aloitteen koska mitään goljatti-amatsonia en rupea itse piirittämään koska naiset kuitenkin mittailevat ja kyttäävät miestä jatkuvasti muutenkin ja siinä olisi jo valmiiksi niin isossa altavastaajan asemassa.

      • ...

        Kansa kertoo näin: Kun Luoja oli luonu miehet muuten valmiiks, puuttu enää mulukkuja. Luoja valamisti niitä kerralla isomman erän, suurempia ja pienempiä, itekullekkii kokosa mukkaan.

        Kun Luoja sai sen hommasa siinä päätökseen, niin sano rengillesä että paa mulukut pinnoon, sekasiisa isot ja pienet. Mutta renk olj laeskansutjakka eekä kehannu sekottelee ollenkaan. Mulukkupinon pohjalle se vierättel suurimmat ja päälle nostel keppeet pikku mulukut.

        Kun mulukut olj pinossa, käski Luoja kaekkii miehii männä ottamaan omasa valitsemata. Synty kova ryntääs pinolle, isot miehet sortivat pienempii ja ottivat pinon päältä ensiks. Mutta saevattii harmikseen niitä pikku mulukkuja. Keskinkertaset miehet saevat semmosia peruskokosia ja ne kaekkiinpienimmät ja huonommat miehet saevat sieltä pinon pohjalta ne julumimmat tyvimulukut.

        Luoja kahto sitä hommaa ja vähä suututti se isojen miesten ahanehtiminen ja se sano, että rangastukseks ja opiks olokoon maailman loppuun asti näen: "Kuta julumempi mies, sen pienempi mulukku, kuta pienempi mies, sen julumempi mulukku."


      • 26
        ... kirjoitti:

        Kansa kertoo näin: Kun Luoja oli luonu miehet muuten valmiiks, puuttu enää mulukkuja. Luoja valamisti niitä kerralla isomman erän, suurempia ja pienempiä, itekullekkii kokosa mukkaan.

        Kun Luoja sai sen hommasa siinä päätökseen, niin sano rengillesä että paa mulukut pinnoon, sekasiisa isot ja pienet. Mutta renk olj laeskansutjakka eekä kehannu sekottelee ollenkaan. Mulukkupinon pohjalle se vierättel suurimmat ja päälle nostel keppeet pikku mulukut.

        Kun mulukut olj pinossa, käski Luoja kaekkii miehii männä ottamaan omasa valitsemata. Synty kova ryntääs pinolle, isot miehet sortivat pienempii ja ottivat pinon päältä ensiks. Mutta saevattii harmikseen niitä pikku mulukkuja. Keskinkertaset miehet saevat semmosia peruskokosia ja ne kaekkiinpienimmät ja huonommat miehet saevat sieltä pinon pohjalta ne julumimmat tyvimulukut.

        Luoja kahto sitä hommaa ja vähä suututti se isojen miesten ahanehtiminen ja se sano, että rangastukseks ja opiks olokoon maailman loppuun asti näen: "Kuta julumempi mies, sen pienempi mulukku, kuta pienempi mies, sen julumempi mulukku."

        niin tiedättökö miten se naisen pimpero tehtiin,pirumakas ojassa piilukirves kädessä ,naiset juoksi ojan reunaalla,pitkälle naiselle tuli pieni ,mutta pienelle tuliisompi,että se siitä


    • sillitrooli

      Ei tartte olla lyhyempi, pari senttiä pidempikin menisi. Jos nainen olisi monta senttiä pidempi, niin sitten voisi olla ehkä vähän erikoinen olo, mutta tosiaan pari senttiä ei haittaisi.

      En usko, että tämä asia on miehistä kiinni. Enemmän se on naisista kiinni, naiset niin paljon pelkäävät omien kavereidensa mielipiteitä. Naisen täytyy tuntea itsensä pieneksi miehen rinnalla, että naisen kaverit hyväksyisivät naisen tai olisivat jopa kateellisia.

      • Hurraa-huuto

        Ei, silli, ei se noin mene. Pitkä nainen tahtoo nähdä olevansa NAINEN miehensä silmissä - ja tämä kysyy lyhyeltä mieheltä henkistä mittaa. Ja onhan niitä sellaisia miehiä paljonkin, joista tuota löytyy. Rahaa, titteleitä ja muskeleita sen sijaan ei. Eikä misogyniaa. Vain hyvä luonne ja todellinen kiinnostus naiseen(sa).


      • sillitrooli
        Hurraa-huuto kirjoitti:

        Ei, silli, ei se noin mene. Pitkä nainen tahtoo nähdä olevansa NAINEN miehensä silmissä - ja tämä kysyy lyhyeltä mieheltä henkistä mittaa. Ja onhan niitä sellaisia miehiä paljonkin, joista tuota löytyy. Rahaa, titteleitä ja muskeleita sen sijaan ei. Eikä misogyniaa. Vain hyvä luonne ja todellinen kiinnostus naiseen(sa).

        Ilmeisesti henkistä mittaa löytyy lyhyillä miehillä eniten Hjallis Harkimolta ja Bernie Ecclestonelta.


      • sillitrooli
        sillitrooli kirjoitti:

        Ilmeisesti henkistä mittaa löytyy lyhyillä miehillä eniten Hjallis Harkimolta ja Bernie Ecclestonelta.

        Niin ja hyväluonteisia ovat myös, ilmiselvästi.


      • Hurraa-huuto
        sillitrooli kirjoitti:

        Ilmeisesti henkistä mittaa löytyy lyhyillä miehillä eniten Hjallis Harkimolta ja Bernie Ecclestonelta.

        Enpä tunne kumpaakaan. Puhuin omasta tuttavapiiristäni, taviksista.


    • syy tässä

      Jotta mahtuu paremmin kainaloon!

    • ....................

      En muista koskaan nähneeni naista, joka olisi itseäni pidempi, joten en ole ajatellut asiaa.

      • Kiinnostaiskos

        Kuvittele että sinua tulisi kadulla vastaan sinua pitempi nainen.


      • Sama homma, mä en ole koskaan tavannut itseäni pidempää naista. Mut jos nyt vaikka kuvitellaan semmonen tilanne niin ei se mua haittais yhtään.


      • ....................
        Kiinnostaiskos kirjoitti:

        Kuvittele että sinua tulisi kadulla vastaan sinua pitempi nainen.

        Aloin muistelemaan, niin kerran Tallinnassa tanssin yhden paikallisen mallitytön kanssa, joka korkokengissään oli suunnilleen saman pituinen kanssani. Hän oli erittäin kaunis ja viehättävä nainen.


    • Itse olen haaveillut tuollaisesta hoikasta 175 cm pituisesta naisesta. Olen itse 180-181 cm pituinen. Tuollaiset naiset useimmiten haluavat kuitenkin 185 cm pituisen miehen. Jonkun tutkimuksen mukaan naisten mielestä ideaalipituuseron tulisi keskimäärin olla jopa noin 15 cm. Tai ainakin yli 10 cm. Miehet tyytyvät taas vähempään kuten aina.

      Eli kyllä miehen täytyy olla naista pidempi kuitenkin. Vaikka korkokengät ovat typeriä, niin täytyy ottaa huomioon että niiden kanssa tulee paljon lisää pituutta naiselle.

      • N174cm

        Siksi en ikinä pidäkään korkokenkiä.


      • N172cm
        N174cm kirjoitti:

        Siksi en ikinä pidäkään korkokenkiä.

        Rakastan korkokenkiä!!

        Haluan silti, että mies on minua reilusti pidempi.
        Joskus olen seurustellut itseäni pari senttiä lyhyemmän kanssa. Silloin en halunnut käyttää korkokenkiä, koska huomasin miehen kärsivän kun olin 10-15cm häntä pidempi.


    • ~cissi~

      Täällähän vallitsee liikuttava yksimielisyys.

      • ,,,,,,

        Oletko sinä eri mieltä?


      • ~cissi~
        ,,,,,, kirjoitti:

        Oletko sinä eri mieltä?

        No en tiätenkään! Asiassa ei ole mitään epäselvää.


      • deft
        ~cissi~ kirjoitti:

        No en tiätenkään! Asiassa ei ole mitään epäselvää.

        Sarkasmi...
        Se se vasta onkin hankala taito osata ;)


      • ~cissi~
        deft kirjoitti:

        Sarkasmi...
        Se se vasta onkin hankala taito osata ;)

        Mää en taas ymmärrä. Sentään tajuan sen. Näin on ihminen rajoittunut.


      • deft
        ~cissi~ kirjoitti:

        Mää en taas ymmärrä. Sentään tajuan sen. Näin on ihminen rajoittunut.

        Rajoittuneisuutta on se, ettei kykene näkemään asioita kuin yhdeltä kantilta. Älä pelkää, oppia ikä kaikki ja silleen ;)


    • Se nyt vaan on

      uskomattoman tyhmän näköistä jos nainen on korkkarit jalassa miestä päätä pidempi. Puhumattakaan siitä että pituuseroa on ilman korkoja. Kyllä miehen oltava vähintään 15 cm pidempi.

      • Jaahas Jaahas

        "Kyllä miehen oltava vähintään 15 cm pidempi. "

        Sopivien kumppanien määrä käy siinä tapauksessa kovin vähäiseksi, jos nainen sattuisi olemaan 195 cm pitkä. 210 cm pitkät miehet ovat aika harvassa ja jos halutaan mieheltä vielä komeutta, varakkuutta, hyvää koulutusta, hyvää työpaikkaa, vaikutusvaltaisuutta jne. niin harvassa ovat siinä tapauksessa sopivat ehdokkaat.


      • Jaahas Jaahas kirjoitti:

        "Kyllä miehen oltava vähintään 15 cm pidempi. "

        Sopivien kumppanien määrä käy siinä tapauksessa kovin vähäiseksi, jos nainen sattuisi olemaan 195 cm pitkä. 210 cm pitkät miehet ovat aika harvassa ja jos halutaan mieheltä vielä komeutta, varakkuutta, hyvää koulutusta, hyvää työpaikkaa, vaikutusvaltaisuutta jne. niin harvassa ovat siinä tapauksessa sopivat ehdokkaat.

        Tutkimusten mukaan pitkät naiset vähentävät vaatimustaan pituuserosta, mikä on onkin pakollista, sillä 15 cm pituisia miehiä löytyy liian vähän, jos sattuu olemaan pidempi nainen.


    • Ihan rehellisesti

      Osittain kyseessä on biologinen vaisto, mutta näissä vaistoissa on aina sellaisia elementtejä että niitä on vähän vaikea luonnehtia ihan tarkalleen.

      Esimerkiksi siihen mikä on "iso" pidetään usein myös parempana kuin pientä, samoin kuin jos joku on "iso" niin usein on myös vahva jne.
      Samoin pituuteen liitetään muita ominaisuuksia vaikkei niillä olisi oikeasti merkitystä.
      On myös ajateltu että pitkät ihmiset nähdään aikuismaisempina sekä menestyneempinä kuin lyhyemmät koska tavallaan lyhyt on vähän kuin "jäänyt lyhyeksi" eli lapsenomainen.

      Samoin huomattavaa on se että esimerkiksi pitkä mies erottuu joukosta helposti ja naiset kiinnittävät tällaiseen huomiota. Pitkä nainen toki voisi erottua joukosta, mutta usein siinä törmää siihen että nainen todennäköisesti haluaa sen pitkän miehen itselleen.

      Olen aina pitänyt lyhyistä naisista koska vaikuttavat jotenkin heikommilta ja joltakin jota voi suojella jne. Toisaalta kukaan lähelle omaa mittaa oleva nainen tällaisena keskimittaisena ole ollut erityisen kiinnostunut joten kai sekin vaikuttaa?

      Yksi asia mistä en pidä on korkeat korot ja naisen itsensä korottaminen niillä pituudessa miehen mittaiseksi tai yli. Erässä kaupassa tuli vastaan pari jossa mies oli minua 10 cm pitempi ja nainen varmaan saman verran lyhempi lähes, mutta niiden korkojen kanssa naputellessa nähtävästi tarkoituksena oli pyrkiä olemaan yhtä pitkä kuin mies ollen minun pituinen. Parkkipaikalla näytti aika hupaisalta kun yritti siinä jäätiköllä niillä sitten mennä eteenpäin.

      Uskon että kyse on siitä että naiset ovat ne jotka haluavat sen pitemmän miehen. Voit käydä nettideitissä tarkistamassa naisten profiileja joissa miehen tulee olla usein 5-10-15 cm pidempi ja usein siellä on se 180 cm.

      Ihan viime aikoina olen itse huomannut pari nuorta naista jotka ovat lähes minun mittaisia tai pidempiäkin. Voisi olla jopa sellaisia joita voisi kokeilla lähestyä, mutta se riittääkö minun mittani heille onkin sitten se oikea kysymys.

      Naisen pituutta tärkeämpi on hänen painonsa. Siihen kun voi vaikuttaa ihan itse. ;)

    • Mun mielipide

      Jos sais valita ni ottaisin pienemmän koska se on aina ollu mulle jotenkin hellyttävää ku nainen on siin kainalos ja voi samalla silitellä hiuksia :D Mut näin sinkkuna jos tulis vastaan pitempi nainen ni en usko et se olis mikään este parisuhteelle.

    • 12+12

      Pitkät naiset seksikkäitä. Nainen voisi hyvinkin olla 5-10cm pidempi ei kuitenkaan enempää.

    • fdsgfdagadg

      Olen tavannut yhden itseäni pidemmän kiinnostavan naisen. Hän oli luonnostaan niin siro kuin pajunkorsi, että vaikka pituutta oli yli 181 cm, hän vaikutti pieneltä. Isokokoiset naiset olipa kyse painosta tai pituudesta eivät itseäni sytytä. Kemiaa kai.

    • sgdgsgsgshfvv

      ATM ei voi nirsoilla. Ei pitkätkään tosin minusta välitä.

    • No hyvää päivää

      Kyllä nainen ''SAA'' olla pidempi; naiset vaan itse harvemmin edes katsovat itseään lyhyempiin tai samanpituisiin miehiin päin...

      GET THE MOTHERFUCKIN' FACTS RIGHT BEFORE YOU MOTHERFUCKIN' POST!

      • mmmmannne

        No meillä töissä yksi nainen otti miehekseen vanhemman mannemiehen, joka on mielestäni korkeintaan 5 cm pidempi, ehkä samanmittaisia ovat.
        Tuo mies oli eronnut ja lapsia. Tällaisia järkinaisia löytyy...


    • Pienuus ja sirous ovat feminiinisiä ominaisuuksia ja minä pidän mahdollisimman suurta biologista eroa seksuaalisesti viehättävänä.

      Tosin vaikka ajattelisin toisin, harvoin on tullut itsäni (183cm.) pidempiä naisia vastaan.

      • deft

        Suurin (huomaa miltei huvittava sanavalinta) paradoksi onkin sitten nämä "pienet ja pippuriset" naiset. Feminiinisiä ominaisuuksia pohjanmaalaisen painijan käytöstavoilla. Että ei oikein tiedä pitäisikö pitää kuin kukkaa kämmenellä vai pelätä että taskuraketti räjähtää kasvoille.


    • ghmiylq

      Tosiaan kyllähän se niin on, että naiset vaativat että miehen tulisi olla pidempi. Miehet eivät ole usein yhtä pinnallisia.
      Itseään pidemmän naisen hurmaaminen vaatii sitä henkistä pituutta. Itse olen siinä onnistunut. On kuitenkin vaikea todistaa että henkistä pituutta löytyy, kun pitkät naiset harvemmin antavat itseään lyhyemmälle miehelle edes mahdollisuutta tutustumiseen.

      • ,....,

        Ei nyt ehkä ihan liity aiheeseen tai sit hyvinkin..Mut törmäsin tässä taannoin ilmiöön, että vaihtaessani muutaman sanan samanpituisen (ja pienehkö kokoisen muutenkin) madalluin henkisesti ainakin 10 cm pituudestani tyypin karismasta johtuen. No, mies oli kyllä muusikko. Joku Arttu Viskari ei kyl tosin olisi saanut samaa aikaan (en tiedä pitkäkö on..).


    • amatsonia etsin

      Minulla on mieltymys pidempiin naisiin. Tiedä johtuuko se biologiasta, eli että haluaisin naisen olevan jo kooltaan (pituus) hieman "alistavassa" asemassa, olevan jonkinlainen amatsoni, jos halutaan viedä yksinkertaisuus äärimmilleen. Mutta kysymys on kuitenkin siitä, että nainen ei saisi ihan hirveän paljon pidempi olla, samanpituinen tai ehkä korkeintaan 5 senttiä pidempi.

    • ei löydy mittaa

      Kyllä nainen voisi olla vähän pitempikin, mutta yleensä pidemmät naiset ei kiinnostu. Ei riitä itselläkään enää usko niiden kiinnostukseen, niin parempi haeskella niitä lyhyempiä.

    • Costa Concordiaa

      Oliskohan tämä kultuurinen ero? Joissakin Aasian maissahan miehet ja naiset ovat aika lailla samanpituisia. Täällä Euroopassa ainakin on niin, että miesten keskipituus ja naisten keskipituus eroavat selkeästi toisistaan. Näinollen keskimäärin pariskunnassa mies on se pidempi ja nainen lyhyempi.

      Olen ollut ihastunut itseni pituiseen "pätkä"-mieheen, mutta pituuden puuttuminen ei haitannut kuin lähinnä se, että mies itse tuntui kärsivät pituuden puutteesta ja siitä, että minä olin häntä pidemmän oloinen (hoikempi ja parempiryhtinen).

      Minusta on turha ajatella, että mitä muut ajattelevat pituuserosta. Onhan noita pitkä nainen ja lyhyt mies -yhdistelmiä vaikka kuinka paljon. Ajatellaan nyt esimerkiksi Kimi Räikköstä ja Jenni Dahlmania, joilla on aivan selkeä pituusero. Samoin monen kansainvälisen mallikaunottaren vierellä näkyy lyhyt mies (esim. Ranskan presidentti Sarkozy ja hänen ex-huippumalli vaimonsa Carla). Luulen, että heillä on itsetuntoa riittävästi, jotta kestää sen, että pitkä vaimo muistuttaa ulkopuolisille miehen lyhyydestä.

      • ketunhäntä jossain

        Eiköhän normimiehelle muistuta se nainen itsekin.


      • Jaahas Jaahas

        "Joissakin Aasian maissahan miehet ja naiset ovat aika lailla samanpituisia. Täällä Euroopassa ainakin on niin, että miesten keskipituus ja naisten keskipituus eroavat selkeästi toisistaan."

        Miehet ovat kaikkialla maailmassa keskimäärin selkeästi naisia pitempiä.


    • nainen vastaa

      Jollain tavalla pidempi mies tuntuu enemmän miehekkäämmältä ja turvallisemmalta. Olen usein kuullut tämän turvallisuus asian mainittavan. Ehkä se on jokin biologinen juttu, että miehen ajatellaan suojelevan naistaan. Tunnen itseni enemmän naiseksi pitkän miehen kanssa. Jollain tavalla pitkä mies saa minut enemmän syttymään kuin lyhyt. Haluan myös tuntea itseni pienemmäksi osapuoleksi miehen kanssa. Itse olen 163 joten onneksi itselleni ei teetä vaikeuksia löytää itseäni pidempää miestä.

    • Mulle kelpaa lyhytkin mies, voisimme muuttaa yhdessä hobitti luolaan. Olen vain muutamaan otteeseen tavannut minua lyhyemmän miehen, että valinnanvaraa ei oikein hobittimittaisissa ole.

      • lyhyt

        no tässä olis yks jota et oo vielä tavannut


      • lyhyt kirjoitti:

        no tässä olis yks jota et oo vielä tavannut

        Vau 152 cm mies vai oletko alle?


    • kolkyt8vee

      Ei mulle ainakaan naisen pituudella ole mitään väliä. Olen itse tyytyväinen omaan 175cm pitkään kroppaani. Ehkä se että on tyytyväinen itseensä ja omaa hyvän itsetunnon vie tarpeen siltä että naisen pitäisi olla tietyn mittainen että se muka jotenkin sopisi muille tms.

      Mulle riittää että on sanansa mittainen ja osaa rakastaa. Vuosien saatossa noi ulkonäköön liittyvät tarkat vaatimukset ovat kadonneet lähes täysin. Tärkeintä että toisessa on jotain joka sytyttää. Yleensä se on juuri itsevarmuus joka miellyttää mua. Se että joku pitkä nainen tykkäisi musta eikä ajattelisi jotain typerää että mitä muut ajattelee tai miltä se näyttää kun olisin lyhyempi olisi aika seksikästä jopa.

      • Hurraa-huuto

        Ah, juuri kuten minä Olen saman mittainen kuin sinä, viihdyn mitoissani eikä MINULLE kenenkään muun pituudella ole mitään merkitystä. Kaksi kertaa olen kuullut tuntemattoman miehen pituuttani ääneen arvostelevan. Aivan kuin hänellä olisi oikeus, aivan kuin minä olisin voinut valita.


    • olen 170/74, löytyisikö miestä?

      • Sinulla on liikaa painoa.


    • Se on.

      Jo aikojen alusta oleva vaisto. Pitkät ja vahvat miehet ovat aina vedonneet naisiin,siksipä naista lyhyempi mies on poikkeus. Pikkumiesten syndroomassa mies haluaa itselleen pidemmän naisen ja alistava nainen haluaa heiveröisen ja lyhyemmän miehen.

      • Hurraa-huuto

        Jos mies on naista lyhyempi, on kyse miehen syndroomasta?
        Jos nainen on miestä pidempi, on kyseessä alistava nainen?

        Oletpa hakoteillä.


    • 2+13

      Minulla on ollut pikkasta vajaa 190 pitkä muija, itse olin noin 10 senttiä lyhyempi mutta ei asia vaivannut meitä kumpaakaan. Toki itsetunnon täytyy olla ok jos nainen on pidempi. Minun mielestä toisen sisin on tärkeintä, ei sillä ulkokuorella ole niin kovasti merkitystä. Mieluummin mukavan, ison normaalinäköisen naisen kanssa kuin kauniin, mallimittaisen itseään täynnä olevan hirviön seurassa. Molemmista versioista on kokemusta. Kaunis sisin kaunistaa yllättävän paljon ja ruma sisin rumentaa todella pahasti.

      • Hurraa-huuto

        Totta. Mutta eikö liki 190-senttinen nainen juurikin ole missimitoissa (tai malli-)? Vai viittasitko painoon?


    • Leggs

      No voi nyt sentään. Olen nainen 184 cm, hoikka ja pitkäsäärinen. Minuun vetoavat miehet ovat leveäharteisia, miehekkäitä ja massiivisia, ei kuitenkaan mitään bodarityyppejä. Kun tapasin aikoinani itseni n. 10 cm lyhyemmän em. ominaisuuksin varustellun miehen, niin KOIN hänet itseäni isokokoisemmaksi, vahvemmaksi ja jopa pidemmäksi... kunnes näin meidät yhdessä peilin kautta. Ja kas, se seikka, että olen häntä senteissä pidempi, ei edellenkään poista ns. harhaa siitä, että koen itseni pieneksi ja hauraaksi hänen lähellään.

      Mitäs tästä sanotte? Vuosia takana 12 ilman asiaan liittyviä ongelmia.

      • Hurraa-huuto

        Sanon: wau! :D
        Tärkeäähän on saada olla miehelleen NAINEN. Onneksi olkoon, hyvää jatkoa!


    • outi

      Mulla ja miehelläni on juuri sopiva pituusero. Täydennämme toisiamme sopivasti. Suuteleminen ja halaaminen menee luontevasti yhteen. On ihanaa painaa pää hänen olkapäätään vasten. Mä sovin täydellisesti hänen syliinsä ♥.

    • Mikki Hiiri92

      Jotenki tutun olosta lukemista. Itsekin on tullut tätä asiaa mietittyä.
      Kun itse oon MIEHEKSI melko lyhyt (162cm) ikää 20v niin pitääkö tässä vaan jotenkin hyväksyä se tosi asia että SUURIN OSA NAISISTA on mua pidempiä ja onkohan se Tulevaisuuden tyttöystävänikin mua pitempi? EN ole vielä koskaan seurustellut ja vaan sen takia kun IHASTUMISEN kohde on meikäläistä pitempi kuulostaa jotenkin TYPERÄLTÄ että NAISTA pitäisi niin sanotusti KATSOA YLÖSPÄIN.

      Mutta jos NAISTA itseään ei haittaa pituuteni ja hän sattuisi olemaan AIDOSTI KIINNOSTUNUT niin en kyllä sinkkuna laittaisi vastaankaan.

    • Valikoiva nirso

      Tottakai saa olla. Katsokaa vaikka Stallonen Cobra. Siinä se Brigitte Niilsseeni on varmaan päätä Sylvester,- Alias Italian Stallionia pitempi naaras. Ihan on pantava mirri, vaan ei makuuni.

    • pätkän pllea kukkaro

      Miehen tulee olla 10 cm pidempi, vähintään.
      Mutta yksi poikkeus sallitaan: jos mies on varakas niin voi olla samanpituinen.Kaikkea kun ei vain voida saada niin johonkin on tyytyminen.

      Siispä miehet: jos olette lyhkäisiä niin voitte korjata tilanteen pullealla kukkarolla.Ette ole tuomittuja kohtaloonne.

    • Maailmantärkeinasia

      Ihan yks lysti, onko mies lyhyt vai pitkä. Jos on kiva ja hyvä mies, niin kaikki hyvin, mutta jos on umpimul**u niin on. Niin, siitä kalun koosta sen verran, että pienet kyr*ät on isovit*uisten puheita.

    • maastonakki

      Se vasta olikin aikaa kun minä (169 cm) sain aikaan parin kuukauden jutun yli 185 cm naisen kanssa. Niin vaikuttava ilmestys hoikkine muotoineen ja pitkine säärineen. Hyvä luonteeltaankin hän oli. Ei tuntunut lainkaan oudolta, siitä minä pidin ja sitä minä halusin. Tiedä sitten minkälaiset tuntemukset hänellä itsellään oli. Sitä naista jäi ikävä.

    • köyhä ja pitkä

      Joo niinhän se on "Paksu lompakko, helppo on lempeä pyytää "
      Siinä ei pituus ratkaise kun raha puhuu

      • No money, no honey

        Tuttu juttu. Money talks


    • joku vaan

      Tunnen avioparin jossa mies on 15 senttiä naista lyhempi ja iso mahainen
      mutta hyvin heillä menee. Ovat melkein aina yhdessä jopa kauppareissullakin

      • tatti..

        mitä pienempi mies sitä suuremmat munat..


    • Tavallinen tallaaja

      Mitä merkitystä sillä on
      aidolle miehelle
      minkä mittainen naisensa on ?

      Pidempi
      samanmittainen
      lyhyempi

      Ihminen itse ratkaisee - ei ihmisen pituus

      Olen seurustellut itseäni lyhyemmän, samanmittaisen ja itseäni pidemmän kanssa
      ja jokainen heistä on ollut ihana nainen

      Toki jos joku minua vaikka 15 cm pidempi nainen
      huolisi
      varmasti olisin hänenkin kanssaan onnellinen...

    • taskujustiina

      Olen varmaan kamalan pinnallinen nainen ja vaadin miespoloilta liikoja, kun totean reilusti, etten halua "alkaa mitään" alle 160-senttisen miehen kanssa. Toisaalta lähemmäs 190 senttiä alkaa olla jo liikaa. En tosin ole koskaan tavannut itseäni (159 cm) lyhyempää miestä selvästi lyhytkasvuisia lukuunottamatta.

      Sillä, miltä tanssiminen tai vierekkäin käveleminen näyttää, ei ole niinkään väliä. Yhteisen kodin ja auton takia suuresta pituuserosta on ihan konkreettista haittaa tai ainakin se vaatii huolelista suunnittelua. (Kaappien korkeus, sängyn pituus, auton penkkien säätömahdollisuus...) Loppujen lopuksi kyse on kuitenkin henkilökemiasta eikä pituudella ole (paljoa) merkitystä.

    • maaruks

      Olen melkein 180cm nainen ja miehen pituudella ei ole koskaan ollut minulle mitään väliä. Itselleni on merkityksellisempää kropan muoto, en yleensä viehäty hirveän laihoista tyypeistä pituudesta riippumatta. Luulen, että miehillekään ei ole niin oleellista naisen pituus, vaan laihuus (ja tietysti persoona! :)). Mutta oman kokemuksen mukaan pitkä nainen on lyhyelle miehelle paljon vaikeampi pala purtavaksi kuin toisinpäin. En sitten tiedä, johtuuko oma vapaamielisyyteni asian suhteen siitä, että niitä itseäni 15cm pidempiä tyyppejä ei vaan niin hirveästi ole saatavilla ja pituusrajoitusten unohtaminen kasvattaa kivojen miesten markkinoita kummasti. :)

    • Hurraa-huuto

      --pitkä nainen on lyhyelle miehelle paljon vaikeampi pala purtavaksi kuin toisinpäin--

      Ihan samaa mieltä, ja kokemuksiin perustuen. Olen kohdannut jopa sellaisia itseäni lyhyempiä miehiä, joilla alkaa savu nousta korvista vain siksi, että satumme vaikka samaan kassajonoon ja mies tajuaa, että TUO NAINEN ON PIDEMPI KUIN MINÄ.

    • 173

      Pidän suunnilleen itseni kokoisista miehistä. Miehen pituus ei kylläkään ole mikään iso valintakriteeri. Pikemminkin pituus on yhdentekevä asia muihin verrattuna.

    • Sellainen Mies

      Höh .. itse "piiritän" itseäni 3-5 cm pidempää naista. Pitääkö minun näiden viestien perusteella päätellä, että tuhlaan vain aikaani? :-)

      No . . ainakin sain kerran sekoitettua hänen ajatuksensa. :)

      Toisaalta en jaksa tässä iässä enää häpeillä tekemisiäni.

    • Ennen, jälkeen

      Itse pitäisin hyvänä pituuksina niin että mies on:

      - korkeintaan 5cm lyhyempi kuin nainen
      -samanmittainen naisen kanssa
      -korkeintaan 10cm pidempi kuin nainen

      Jos pituusero on suuri, oli se miten päin tahansa, ei ole kauhean kivaa katsella niska kierossa ylös tai vastaavasti tuijottaa alas.

      Ajattelin joskus että tottahan miehen tulee olla pidempi, mutta sittemmin minut valitsi mies, joka olikin 5cm lyhyempi :). Eikä se häiritse, koska tärkeämmäksi koen olemuksen ja varsinkin katseen, jolla mies katsoo kohti.

    • Nuorta tarjolla!

      Tottakai saa olla, kunhan ei ole liianpitkä. Siis tyyliin Brigitte Nielsseeni vs Sylvester Stallouni.
      Kyllä kypsä pitkä ja muodokas naaras aina nuoremman ja luisevanman teinipissiksen voittaa 6-0.

    • eräs mies vaan

      Itselleni ei kelpaisi nainen, joka on itseäni pidempi. Niin se vaan on. Naisen kuuluu olla lyhyempi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1668
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1146
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1044
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      13
      924
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      31
      817
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      255
      778
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      749
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      59
      719
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      706
    10. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      208
      706
    Aihe