"Sami on kuin kuka tahansa 25-vuotias nuori espoolainen, mutta vaatetuksesta, koruista ja kellosta huomaa, ettei hän kärsi rahanpuutteesta. Ja Samilla on nuorenmiehen auto: ison omakotitalon pihassa kiiltää Lexus.
- Vaimolla on toinen samanlainen, mutta erivärinen, Sami kuittaa ihan kuin ohimennen ja maistelee kallista viiniä Helsingin keskustassa sijaitsevassa ravintolassa. VIP-tiloissa - tottakai.
Samin elämä muuttui, kun kaveri kertoi hänelle pikavippibisneksestä. Siitä saisi helposti ja nopeasti paljon rajaa. Ja saihan siitä; Samin tienasi viime vuonna enemmän kuin keskivertokansalainen elämänsä aikana.
- Päivääkään en tehnyt töitä, olin vain mukana, Sami vakuuttaa ja sivelee sormillaan kultakellon timantteja.
Samia ja kadulla kävelevää pienituloista yhdistää kuitenkin sama asia: raha. Sami lainaa hieman rahaa ja saa takaisin paljon enemmän. Pienistä puroista syntyy iso rahavirta.
Sami ei tunne huonoa omatuntoa ihmisten maksuvaikeuksista:
- Mähän olen auttanut niitä lainaamalla, moni on myös selvinnyt pikavipin ansiosta.
Haastattelu keskeytyy, kun kaveri pyytää Samia lähtemään Thaimaahan mökkiostoksille.
- Se on sitten näkemiin, huikkaa Sami ja ikään kuin provosoiden lyö tiskille ison setelin ja poistuu."
Harmittaako teitä velallisia lukea tällaista lehdestä?
5
212
Vastaukset 5
- Money talks
Sami on materialisti, sanan parhaassa merkityksessä. Hänen elämänsä suurin rakkaus on raha, joka häntä hellii, antaa iltasuukon, peittelee sänkyyn ja antaa pimpsaa. Rahan kanssa Sami myös keskustelee ja pelaa tennistä. Viimeksi raha voitti 6-1, 6-0. Sami on ajatellut viedä rahansa vihille ja rakentaa heille yhteisen talon. Rahalle Sami kuiskaa syvimmät salaisuutensa ja raha on se, joka luottaa häneen, ja päinvastoin.
- 2525
eipä niillä enää tienaa...todellisilla vippaajilla on jo luottotiedot menneet ja muita vippaajia ei sitten olekaan
- 11+9
Voisikos aloittaja kertoa misä lehdestä tuollaista voi lukea?!? Ei varmasti voi mistään, koska on täysin keksitty juttu. Ja Sami on itseasiassa peukalonsa päällä istuva 15vuotias nörtti. "Aigu tefee gutaa ku pääsen provoamaan peukku hanurissa, mä oon Sami".
- Samivaankomäoon
Edellisellä kirjoittajalla taitaa olla neuroosi peukalonsa kanssa. Edellä mainittu kirjoitus oli Helsingin Sanomissa 17.3.2012. Että sillä lailla, lue sieltä, mutta jos lainaat jonkun toisen lehteä, älä koske siihen peukalolla.
- mamuzel
Ai että 17.3.2012, täytyypä lukea kyseinen juttu sitten lauantaina kun ilmestyy...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 90990
- 119843
- 143814
- 40765
- 70657
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40639Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu182577- 32549
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja61521- 80520
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti47518- 65506
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35484- 39469
- 45453
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i2449- 41446
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31446Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks61440Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74436