Korvavalo - huijausta vai ei ?

valolla rahaa

21

502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skepdick

      Valkeen tutkimuksia, kun luin en löytänyt placebo-kontrolliryhmää. Tässä haiskahkaa kyllä kusetuksen maku ;)

      • Itse asiassa valkeen sivuilta löytyy tutkimus jossa on sokkoutettu placeboryhmä ja saatiin merkitsevä ero korvavalojen hyväksi... Enpä olisi uskonut että nuo itse asiassa voivat toimia


    • Ei näyttöä

      Tämä on huijausta. Sikäli erikoista huijausta, että tekes, ulkoministeriö, keksintösäätiö, Oulun yliopisto ja Oulun diakonissalaitos ovat mukana. Katso http://roskatiede.wordpress.com

    • Jännää!

      Koskahan ruvetaan markkinoimaan silmälappuja, joissa on kaiuttimet.

    • tirlittan nattirlit

      Tirlittanin tädillä oli luuvalo. Auttaako luuvalo kaamosmasennukseen?

    • Nää on just näitä härpäkkäeitä, jotka pistää sanattomaksi.

      Tai voihan olla että ne virkistävät. En tiiä...
      Ei tulis ihan heti mieleen....

    • Hesa-Esa

      Korvavalo ei ehkä suoraan auta. Ehkä se voi piristää, että on mukana jossain kivassa jutussa, kuten korvavalotutkimuksessa tai korvavalohoidossa.

    • ...

      Kusetusta. Itse kokeilin sekä korvavaloja ja kirkasvalohoitoa psykiatrisella (eli siis kunnon sairaalakamat), mutta ei mitään apua. Päinvastoin, muutaman päivän päästä oli pakko lopettaa kun alkoi päätä särkemään ja mulla ei melkein ikinä säre päätä.

      • pimeys kutsuu

        Kaikki sellaiset vimpaimet ja pillerit, joiden väitetään vaikuttavan moneen eri vaivaan ovat huijauksia. Sellasia ihmevempaimia ei ole.


    • Placebot on usein aika tehokkaita (jopa joskus tehokkaampia tai usein jopa yhtä tehokkaita kuin ns. "oikeat" lääkkeet) jos potilaan usko on tarpeeksi vahva. Jos toisaalta luottamus lääkkeeseen ja hoitavaan lääkäriin on heikko niin tilastollisissä tutkimuksissa testatut lääkkeetkin voivat toisinaan toimia odotettua heikommin. (Tämmöstä olen kuullut joskus mutta en ole alan asiantuntija)

      • enr fbi agentti

        Minä näen unet paljon kirkkaampina, kun laitoin kirkasvalot korviini. Ennen nöin himmeitä unia, nyt näkyy värit ja kaikki. Muuta vaikutusta en ole huomannut. Olen muuten keksinyt, miten aivot toimii tarkalleen. Olisiko joku kiinnostunut, voisin salaisuudet paljastaa.


    • Radiossa kerran kerrottiin tutkimuksesta jossa oli huomattu että pillerin väri vaikuttaa luuloon sen tehokkuudesta. Punaiset oli "tehokkaimpia", eli paras plasebovaikutus.

    • Waraanivanhus

      Pitäis rahaa saada, onkohan kukaan vielä keksinyt perävaloja? Auttavat ummetukseen, eksynyt kakki näkee tulla ulos, ei jää suoli24 mutkaan pyörimään.

    • Minä käytän

      Persevaloa,toimii todella hyvin.Kaikki vaivat häviää.

    • Korvavalon tarkoituksena on ilmeisesti vähentää kaamosmasennusta, eli ilmeisesti piristää pimeään vuodenaikaan väsähtäneitä kuten auringonvalo piristää valoisampana aikana.

      Nyt ajatellaan siis, että ihmisaivot aistivat valoa muutenkin kuin silmien ja näköhermojen kautta. Aivot siis reagoisivat valoon, tuli se mistä tahansa. Herää kysymys, että "näkyykö" korvassa oleva valonlähde aivoihin asti?

      Tällä palstalla meille on esitetty, että vaivoihin auttavan valon ei välttämättä tarvitsisi tulla korvankaan kautta. Joillain muillakin kehon osilla olisi siis tämä sama valon aistimisen ominaisuus, joka niin helpottaa näitä kaamoksessa masentuneita ja elämänhalunsa menettäneitä.

      Takapuoleen tungettava valo voi tuntua joistain käyttäjistään miellyttävältä, mutta yleisen elämän kokemuksen perusteella ihminen ei aisti valoa ruuansulatusjärjestelmänsä kummassakaan päässä taikka niiden välillä. Tässä tapauksessa masennusta poistavan vaikutuksen täytynee siis perustua johonkin muuhun kuin valoon.

      Voisi olla loogisempaa ajatella, että keho ja aivot reagoisi ihon kautta valoon, kuten se yleensäkin tekee. Olisi jokseenkin outoa, että lisääntynyt valo paikoissa, joihin päivä ei muutenkaan paista, vaikuttaisi mitenkään positiivisesti.

      Ihminen on pitkäaikaisen tuotekehittelyn tulos. Jos ihmisen on tarkoitus masentua joissain olosuhteissa, hänen lienee parempi tehdä niin. Jos ihmisen tarkoitus on parantua masennuksestaan ruumiinaukkoihin jotain öisin tunkemalla, löytyy siihen ihan luonnonmukaisia keinoja, jotka toimivat pimeässäkin.

      • Juuri korvan kohdalla kallossa on erinomaisen pasut luut, joten valo ei ainakaan sitä kautta voi mennä aivoihin.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Juuri korvan kohdalla kallossa on erinomaisen pasut luut, joten valo ei ainakaan sitä kautta voi mennä aivoihin.

        Miksi ihmeessä valon pitäisi korvan kautta aivoihin tunkeutuakaan kun meillä on silmät sitä varten ja näköhermot niiden takana.

        Jos ihminen voi aistia valoa korviensa kautta, eli nähdä, tulisi informaation vastaanottamisen olla mahdollista kuten silmienkin kautta. Aivot täytyisi tietysti opettaa vastaanottamaan tietoa näköärsykkeisiin perustuen korvien kautta. Pelkään pahoin, että kallon ja kaiken paskan läpitullut valo ei enää pidä sisällään kovinkaan merkittävää informaatiota kuulohavaintoon verrattuna.

        Yrittäisin mieluummin terästää kuuloani kuin näköaistia korvissani. Jokainen toimii tietysti tavallaan.


      • pipero
        kekek-kekek kirjoitti:

        Juuri korvan kohdalla kallossa on erinomaisen pasut luut, joten valo ei ainakaan sitä kautta voi mennä aivoihin.

        Todista väitteesi!


      • pipero
        pipero kirjoitti:

        Todista väitteesi!

        Tuo todistepyyntö oli suunnattu kaikkitietävälle kekek-kekekille.


    • masennuksen syynä on

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe