"Täytyy pitää huolta itsestään"

Vähän väliä kuulee miesten suusta, että naisten tulee pitää huolta itsestään. Tai että joku nainen on lakannut pitämään huolta itsestään. Viimeksi kuulin jonkun Lamourettes tanssijan sanovan telkkarissa, että eroottiset tanssijat pitävät itsestään vähän tavallista enemmän huolta.

Miten te käsitätte tämän? Mitä se itsestään huolen pitäminen tarkoittaa? Miten naisen itsestään huolen pitäminen eroaa miehen itsestään huolen pitämisestä?

15

1264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin tietenkin.

No naiset alkaa kantamaan 80 kiloisia pöllejä metsästä ja pilkkovat puut kun mies kutoo sukkaa takkatulen ääressä.

• noissa yhteyksissä käsittäisin sen hoikkana ja kauniina pysymisenä,
      eli siis ei päästä itseään lihomaan (yhtään), ja pitää itsensä muutenkin aina kammattuna, pyntättynä ja meikattuna,

ehkä,

mur

• niin?
    • Elää kohtuulella. Syö terveellisesti, juo kohtuudella, pitää painonsa kurissa, ulkoilee ja liikkuu tarpeeksi, muistaa käydä satunnaisesti kampaajalla ja kulkee ulkona siisteissä vaatteissa.

Että ei kai tuo pohjimmiltaan pahemmin miesten vastaavasta eroa.

• Tarkoittaa selvästi fyysisestä kunnosta huolehtimista tuossa kohtaa. Vai, mitä oikein ajattelit?

• En tarkoita mitään. Yritän selvittää, mitä muut tarkoittavat.

• Aika outoa. Naistenhan tulisi ennenkaikkea pitää huolta miehestään.

• Jos multa tulee joku kysymään, että pidänkö huolta itsestäni tai miten pidän huolta itsestäni, niin mulle tulee heti mieleen terveydelliset asiat. Siis, että miten pidän huolta terveydestäni, niin henkisestä kuin fyysisestä. Mutta kun vähän kuuntelee toisten juttuja niin itsestään huolehtiminen tarkoittaa naisen kohdalla automaattisesti laihduttamista. Miesten kohdalla taas tulee sellainen mielikuva, että mies joka pitää huolta itsestään, pesee itse sukkansa.

• Ääh, miesten kohdalla itsestään huolta pitäminen tarkoittaa hampaiden ja tukan pesua(edes joskus).

• No mulle ittestä huolen pitäminen tarkottaa sitä, että kykenee keskimäärin hoitelemaan oman elämänsä ja omat asiansa itteksiinsä, turhia vinkumatta, ja sitten jos oma mitta täyttyy, niin osaa myös pyytää/hakea apua ympäristöltään.

Semmoset kun tarttee apua jatkuvasti johonkin, ei osaa täysin pitää ite ittestään huolta ja osa niistä oikeasti tarttee apua vaikkei ne ehkä ihan osaakaan sitä pyytää. Ne jotka ei ehkä tarttis apua... No siihen ei pohjimmiltaan ole kuin yksi tapa oppia, se kovempi tapa.

Ja semmoi joka ei osaa pyytää/hakea apua sitä tarvitessaan on myös osittain kykenemätön pitämään huolta ittestään, yhtä lailla kuin semmonenkin joka ei alkujaankaan saa pidettyä elämäänsä kasassa, mutta edes jossain määrin ymmärtää sen, osasi pyytää tai ei.

Tää tälleen pintapuolisesti höpötettynä.

• Mulle tuleen mieleen itsestään huolta pitämisestä henkinen hyvinvointi. Että relaa ja keskittyy vaan itseen ja omaan hyvinvointiin eikä toisten.

Naisella vois olla vaikka kylvyssä löhöäminen, hyväntuoksuisessa kylpyvaahdossa, samalla ehkä lukien jotain hyvää kirjaa, kuunnellen hyvää musiikkia ja syöden ja juoden joitain herkkuja. No ei kaikkea kai onnistu yhtäaikaa tekemään, mutta toi olis hyvä lähtökohta.. :D

Sit miehellä jotain vastaavaa arjen yläpuolelle asettumista. Pois työmurheet ja pakolliset arkiaskareet ja velvollisuudet. Tekee jotain, mistä itte tykkää, ja juo vaikka kaljan päälle.vähän riippuu miehestä, mikä toi on "mistä itte tykkää".

• ~cissi~

Ihan samaa ajattelin, ennen kaikkea henkistä hyvinvointia se tarkoittaa. Pakonomainen kuntoilu tai ruokavalion vahtiminen ei tee naisesta hyvinvoivan näköistä, jos mielentila ei ole hyvä...niinpä: kulttuuria, itsensä hellimistä, omaa aikaa ja rauhaa ja sopivasti (hyvin vähän) seurustelua...

• ~cissi~ kirjoitti:

Ihan samaa ajattelin, ennen kaikkea henkistä hyvinvointia se tarkoittaa. Pakonomainen kuntoilu tai ruokavalion vahtiminen ei tee naisesta hyvinvoivan näköistä, jos mielentila ei ole hyvä...niinpä: kulttuuria, itsensä hellimistä, omaa aikaa ja rauhaa ja sopivasti (hyvin vähän) seurustelua...

"Pakonomainen kuntoilu tai ruokavalion vahtiminen ei tee naisesta hyvinvoivan näköistä"

Ei teekään. Silti välillä tuntuu, että "on lakannut itsestään huolen pitämisen" on koodi sanoille "on lihonut".

• kyllähän.näin

Kyllä puhtaat vaatteet päällä tukka siisti parta ajettu nykyään naiset näyttää olevan aika ryysyissä menevät Tallinnaan

• Jaana-Ala-Lemu

Viittaako minua kuvaavaan uuteen sukunimeeni?
      Sain Turun läheltä miähen, jonka nimi on paikkakunta myös

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      69
      1265
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      356
      744
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      116
      690
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      673
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    7. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56