http://www.tekniikkatalous.fi/talous/naisvaje suurempi uhka kuin ilmastonmuutos/a793146
Syy onkin heti ensimmäisessä kommentissa:
"Eiköhän tämä ilmiö leviä pohjoisesta etelään päin. Jo nyt tilanne on se, että nuoret naiset hinkuvat vaihto-opiskelijoiksi ja aupaireiksi ulkomaille - jukiseissa puheissa ääneen sanomattomana syynä on tietenkin miehen löytäminen. Takaisin palaavat lähinnä rumimmat, ne jotka eivät ole miehille kelvanneet, ovat luonnevikaisia tai joita on ulkomailla raskaasti petetty ja hyväksikäytetty. Tämän trendin voimistuiminen luo vähemmän ruusuisen kuvan tulevaisuuden suomaliselle "perhonnelle"... "
Naisvaje suurempi uhka kuin ilmastonmuutos
35
382
Vastaukset
- ATM:lle jämät
makro-tasolla tämä ilmenee myös niin, että naiset nussituttavat itsensä käytetyksi ja tuhlaavat teininuoruuden kauneutensa peli ja eksoottisten miesten parissa.
Kun nainen on nussittu käytetyksi ja naama alkaa aamuisin roikkumaan alkaa naiselle kelvata työssä käyvä ATM. Oikeasti tämä on paskapuhetta mutta vaikka se ei olisi, niin ulkomaalaiset naisethan tulevat sitten Suomeen.
- kulli exotique
Siis, että etelän macho-maista isät maksavat seksilomansa ja tyttärensä miehenhaku matkansa suomeen?
Tai että etelän macho-maat vastaanottavat suomalaisia AT-miehiä disco-pakolaisiksi maksaen veroistaa näiden ylläpidon ja työllistäen maansa naiset näitä ulkomaalaisia AT-miehiä paapomaan.
Tai että suomi alkaa rekrytoimaan ulkomaalaisista naisista halpatyövoimaa tai suosisi pakolaisina naisisa?
Näistä ei kyllä yksikään tule toteutumaan. kulli exotique kirjoitti:
Siis, että etelän macho-maista isät maksavat seksilomansa ja tyttärensä miehenhaku matkansa suomeen?
Tai että etelän macho-maat vastaanottavat suomalaisia AT-miehiä disco-pakolaisiksi maksaen veroistaa näiden ylläpidon ja työllistäen maansa naiset näitä ulkomaalaisia AT-miehiä paapomaan.
Tai että suomi alkaa rekrytoimaan ulkomaalaisista naisista halpatyövoimaa tai suosisi pakolaisina naisisa?
Näistä ei kyllä yksikään tule toteutumaan.Kuka puhui mitään seksilomista? Jos kerta naiset lähtevät ulkomaille hakemaan miehiä, niin tuleehan naisia Suomeenkin. Vastasin aloituksen sekopää hypoteesiin.
Ulkomaalaisia ovat "etelän macho-maaalaisten" lisäksi esim. ruotsalaiset, venäläiset, japanilaiset, kiinalaiset, amerikkalaiset jne.
Suomalaisethan muuten lähtevät vaihto-oppilaiksi yleensä Britteihin, Usaan tai Austraaliaan.- deft
gloriana_demeter kirjoitti:
Kuka puhui mitään seksilomista? Jos kerta naiset lähtevät ulkomaille hakemaan miehiä, niin tuleehan naisia Suomeenkin. Vastasin aloituksen sekopää hypoteesiin.
Ulkomaalaisia ovat "etelän macho-maaalaisten" lisäksi esim. ruotsalaiset, venäläiset, japanilaiset, kiinalaiset, amerikkalaiset jne.
Suomalaisethan muuten lähtevät vaihto-oppilaiksi yleensä Britteihin, Usaan tai Austraaliaan.Se mitä eräs herra Laasanen tästä kirjoitti Uuden suomen-puheenvuoroonsa, sisälsi kommentissa muistaakseni maahanmuuttajatilaston siitä, että suomeen tulevista maahanmuuttajista 70-80% on miehiä. Uskaltaisin olettaa, että niitä ulkomaalaisia puolisoja ei haeta suomeen, vaan ne tulevat puolison perässä. Ja reilusti useammin niin, että mies muuttaa naisen perässä kuin toisinpäin. Sitten on tietysti ne oman viitekehyksen (lue: perimänsä) sisään tulevat ulkomaalaiset. Esimerkkinä vaikkapa aasialaiset nuoret, jotka järjestään tulevat olemaan toisten aasialaisten joukossa. Ainakin aluksi siis.
Tuossa alkuperäisessä uutisessa muuten oli sellainen hauska yksityiskohta, että miehet palaavat ulkomailta naisia useammin takaisin "kotiin".
- ATM:lle jämät
Mikähän siinä on, että mitä pohjoisemmaksi mennään, sitä nössömpiä miehet ovat ja sitä naisvaltaisampia yhteisöt ovat.
Vai johtuuko korrelaatio yksinkertaisesti munan koosta; naiset haluaat alistua isomunaisille, kiivaille ja kirveellä veistetyille etelän macho-miehille, mutta eivät pienimunaisille, rauhallisille ja pyöreäpiirteisille pohjoisen naisasiamiehille jotka harrastavat marsuja.- marsut ja munat
Kyllä se on se munan koko. Marsuharrastajalle alistuminen ei kuulosta naisen korvissa erityisen kiihottavalta. Naisten lienee vaikea uskoa, että marsuharrastajalla voisi olla edes normaalikokoinen penis.
- Mersuharrastajilla
marsut ja munat kirjoitti:
Kyllä se on se munan koko. Marsuharrastajalle alistuminen ei kuulosta naisen korvissa erityisen kiihottavalta. Naisten lienee vaikea uskoa, että marsuharrastajalla voisi olla edes normaalikokoinen penis.
On varmaan ne pienimmät munat.
Ihan hervottomia juttuja...kiitos taas nauruista, vetäsin kaffet väärään kurkkuun kun niin nauroin.
- Poliittinen tahto
Ja mitä aikoo lainsäätäjä tehdä tilanteen korjaamiseksi? Kyllä nyt on mitä pikimmin ehdottomasti saatettava voimaan teininaisten lakisääteinen pillunantovelvollisuus pillunsaamattomuusuhan alaisille miehille. Onhan miehilläkin asevelvollisuus, pienempi haitta se haarojen levittäminen on. Levitetäänhän niitä jo nytkin pelipanokikkelimestareille ja eksoottisille etnopanijoille, siihen lisäksi ATM:n parin minuutin nylkytykselle antautuminen ei kyllä ole liikaa vaadittu.
- Huom.
gloriana_demeter kirjoitti:
Sinun kannattaisi harkita muuttoa muslimimaahan.
Älä toivo tuollaista; on kaikkien etu, että tuo pysyy kotimaassaan ja ruikuttaa keskustelupalstoilla kuin olisi oikeasti jonkun naisen riesana täällä tai muualla.
- monsieur ketara
Nämä palstan jutut ovat pieninä annoksina aika hauskoja...
- Lukutaito, hoi!
Eikö teistä kukaan huomannut, että kyse on arktisista alueista, siis Grönlannista, Siperian pohjoisosista ja Pohjoismaiden pohjoiskärjistä? Vai onko se isomunaisten etelän miesten ajatteleminen taas niin kiihottavaa, että pojilta katoaa lukutaitokin?
- ....................
- vanhempi kansalainen
Voi hyvänen päivä näitä tarinoita! Toivottavasti miekkoset kirjoittelevat tänne huumorimielessä, eivätkä jutut kerro heidän todellisesta henkisestä tilastaan.
- pohjoisen tyttö
Suomen kaupungeissa on miesvaje kylläkin, varsinkin opiskelijakaupungeissa vähänkin itsestään huoltapitävä mies löytää kyllä naisen jos tahtoo. Ja jos noilla pohjoisen paikkakunnilla olisi naisille jotain muutakin tarjolla kuin avioliitto ja lapsia, jäisivät naisetkin sinne ihan mielellään. Elämässä pitää olla muutakin kuin mies ja lapset. Itsekin lähdin kun tuo näytti ainoalta vaihtoehdolta työttömyyden lisäksi.
- Kun käyttää Rexonaa
"varsinkin opiskelijakaupungeissa vähänkin itsestään huoltapitävä mies löytää kyllä naisen jos tahtoo"
Huutonaurua!!! Ilmeisesti Helsinki ei sitten ole opiskelijakaupunki, kun en 14 vuoden aikana ole löytänyt ketään.
- ihmettelen vain
wlfwd kirjoitti:
Ilmeisesti Helsinki ei sitten ole opiskelijakaupunki, kun en 14 vuoden aikana ole löytänyt ketään.
Oletko sä muuten edes käynyt kovinkaan paljoa baareissa tuon 14 vuoden aikana? Jos olet, niin tuskin sä oot kuitenkaan yhtäkään naista siellä millään tavalla lähestynyt. Ei kukaan tule kotoa sua mihinkään hakemaan, sillä itse sitä on uskallettava lähestyä ihmisiä.
Mitä oon sun kirjoituksia täällä lukenut niin sä et varmaan alkaisi edes jutella naisille kovin innokkaasti, jos joku tulisi juttelemaan sulle vaikka baarissa. Vaan vetoaisit varmaan siihen ettet vaan uskalla jutella naisille mitään. Ei tollaisella logiikalla tule koskaan löytämään ketään, jos ei edes itse uskalla jutella ihmisille. - pohjoisen tyttö
wlfwd kirjoitti:
Ilmeisesti Helsinki ei sitten ole opiskelijakaupunki, kun en 14 vuoden aikana ole löytänyt ketään.
Tässä mun on kyllä pakko sanoa, että ton näköisen kyllä pitäis helpostikin saada metallinainen kiinnostumaan jos käy tapahtumissa ja juttelee tai on sosiaalinen netissä... Ujous voi oikeastikin olla iso este, mutta kyllä ujotkin miehet tyttöystäviä löytää jos ovat kivoja ja alkavat jossakin vaiheessa puhumaan (ilman alkoholia).
Oon törmännyt eniten siihen että nörtähtävillä pitkätukkamiehillä (joista ite oon eniten kiinnostunut) asenteet on usein tosi naisvihamielisiä ja ne päästää suustaan juttuja jotka loukkaa ja ovat tosi holhoavia, mutta ne ei itse sitä tajua vaan kuvittelee olevansa "liian kilttejä" tyyppejä. En tiedä et miten sulla asia on, mutta jos esim persujen politiikka tuntuu läheiseltä, ongelma on luultavasti tuo eli asenteet, ei ulkonäkö tai ujous vaikka se varmasti vaikeuttaa asioita lisää. - ihmettelen vain
pohjoisen tyttö kirjoitti:
Tässä mun on kyllä pakko sanoa, että ton näköisen kyllä pitäis helpostikin saada metallinainen kiinnostumaan jos käy tapahtumissa ja juttelee tai on sosiaalinen netissä... Ujous voi oikeastikin olla iso este, mutta kyllä ujotkin miehet tyttöystäviä löytää jos ovat kivoja ja alkavat jossakin vaiheessa puhumaan (ilman alkoholia).
Oon törmännyt eniten siihen että nörtähtävillä pitkätukkamiehillä (joista ite oon eniten kiinnostunut) asenteet on usein tosi naisvihamielisiä ja ne päästää suustaan juttuja jotka loukkaa ja ovat tosi holhoavia, mutta ne ei itse sitä tajua vaan kuvittelee olevansa "liian kilttejä" tyyppejä. En tiedä et miten sulla asia on, mutta jos esim persujen politiikka tuntuu läheiseltä, ongelma on luultavasti tuo eli asenteet, ei ulkonäkö tai ujous vaikka se varmasti vaikeuttaa asioita lisää."Oon törmännyt eniten siihen että nörtähtävillä pitkätukkamiehillä (joista ite oon eniten kiinnostunut) asenteet on usein tosi naisvihamielisiä ja ne päästää suustaan juttuja jotka loukkaa ja ovat tosi holhoavia, mutta ne ei itse sitä tajua vaan kuvittelee olevansa "liian kilttejä" tyyppejä. En tiedä et miten sulla asia on, mutta jos esim persujen politiikka tuntuu läheiseltä, ongelma on luultavasti tuo eli asenteet, ei ulkonäkö tai ujous vaikka se varmasti vaikeuttaa asioita lisää."
Vaikea kyllä uskoa että tollaisilla pitkätukkaisilla miehillä olisi mitään tollaisia asenteita joihin sä kerrot usein tässä nyt törmänneesi. Eikös tollaiset loukkaavat puheet ja persujen politiikan suosiminen kuulu enemmänkin just näille kaljupäisille suomileijonapaitoja käyttäville junteille, jotka ovat myös aina erittäin kovia käyttämään tuota alkoholia.
Itse en kyllä koskaan kuullut sellaista, että jotkut pitkätukkaiset miehet olisivat mitään persujen äänestäjiä ja naisvihamielisiä juntteja. - pohjoisen tyttö
ihmettelen vain kirjoitti:
"Oon törmännyt eniten siihen että nörtähtävillä pitkätukkamiehillä (joista ite oon eniten kiinnostunut) asenteet on usein tosi naisvihamielisiä ja ne päästää suustaan juttuja jotka loukkaa ja ovat tosi holhoavia, mutta ne ei itse sitä tajua vaan kuvittelee olevansa "liian kilttejä" tyyppejä. En tiedä et miten sulla asia on, mutta jos esim persujen politiikka tuntuu läheiseltä, ongelma on luultavasti tuo eli asenteet, ei ulkonäkö tai ujous vaikka se varmasti vaikeuttaa asioita lisää."
Vaikea kyllä uskoa että tollaisilla pitkätukkaisilla miehillä olisi mitään tollaisia asenteita joihin sä kerrot usein tässä nyt törmänneesi. Eikös tollaiset loukkaavat puheet ja persujen politiikan suosiminen kuulu enemmänkin just näille kaljupäisille suomileijonapaitoja käyttäville junteille, jotka ovat myös aina erittäin kovia käyttämään tuota alkoholia.
Itse en kyllä koskaan kuullut sellaista, että jotkut pitkätukkaiset miehet olisivat mitään persujen äänestäjiä ja naisvihamielisiä juntteja.Enpä minä tuohon osaa sen enempää sanoa, kyllä pitkätukissa on todella paljon naisvihamielisiä että ulkomaalaisvastaisia immeisiä, naisissakin paljon varsinkin tuota jälkimmäistä mut noin yleensäkään eivät aina ole mitään suvaitsevimpia ihmisiä. Ja mun kokemukseen mukaan pitkätukat ryyppää siinä missä muutkin, joskus tuntuu että enemmänkin, muutkin aineet maistuvat. Enkä puhu nyt hipeistä. Tietystikään tuota ei voi yleistää, paljon on tosi hyviä tyyppejä siinä missä muissakin, mutta kun oon kiinnostunut nimenomaan tietyntyyppisistä miehistä itse, ulkonäöltään siis, niin valitettavasti tulee vastaan paljon. Oon usein ajatellut, ja tähän toisetkin likat yhtyy, että kun ne parhaat viedään aina päältä tosi nopeaa (eli siis ne raittiit, kivat, söpöt, ujot poitsut) ja ne tahtoo olla pitkissä suhteissa, ni sit jää jäljelle ne ei niin kivat jotka ei tajua olevansa ei-niin-kivoja jotka joko kiertää suhteesta toiseen tai sit jää syrjään. Eikä nää tyypit mitään juntteja ole, monesti koulutettuja, kaikinpuolin ok ja naisia on kavereina, mutta suhteeseen kukaan ei tahdo sen holhoamisen ja ylimielisyyden takia.
Tuosta muuten joskus puhuttiin jonkun kanssa, että se voi johtua siitä kulttuurista mikä näillä miehillä on keskenäänkin, nälvitään koko ajan ja koitetaan päteä, ja tätä käytöstä jatkuu myös potentiaalisten tyttöystäväehdokkaiden kanssa jotka taas eivät sitä oikein ymmärrä. Puuttuko meiltä sitten huumorintaju vai kyky sietää tuollaista ja antaa takaisin, en tiedä, mutta onneksi löytyy niitäkin jotka tuota eivät harrasta.
(Ja tarkennukseksi, olen itsekin näitä ns. pitkätukkia.) ihmettelen vain kirjoitti:
Oletko sä muuten edes käynyt kovinkaan paljoa baareissa tuon 14 vuoden aikana? Jos olet, niin tuskin sä oot kuitenkaan yhtäkään naista siellä millään tavalla lähestynyt. Ei kukaan tule kotoa sua mihinkään hakemaan, sillä itse sitä on uskallettava lähestyä ihmisiä.
Mitä oon sun kirjoituksia täällä lukenut niin sä et varmaan alkaisi edes jutella naisille kovin innokkaasti, jos joku tulisi juttelemaan sulle vaikka baarissa. Vaan vetoaisit varmaan siihen ettet vaan uskalla jutella naisille mitään. Ei tollaisella logiikalla tule koskaan löytämään ketään, jos ei edes itse uskalla jutella ihmisille.2003-2006 tuli käytyä baareissa lähes joka viikonloppu, usein jopa kahdesti. Nykyään 1-2 krt kuussa keikoilla, tosin tässä kuussa 4 krt (joista yksi viikolla).
Naisia olen lähestynyt ainoastaan kaverin avustuksella, en koskaan oma-alotteisesti.
Olen sanonut että osaan olla sosiaalinen, jos toinen aloittaa keskustelun. Silloin ei varmaan ole paineita keskustelun ylläpitämisestä.- 9+19
Opiskelija kaupungeissa voikin olla miesvaje, koska vähintään ammattikorkeakoulussa opiskelevista ihmisistä on 60% naisia.
Oon törmännyt eniten siihen että nörtähtävillä pitkätukkamiehillä (joista ite oon eniten kiinnostunut) asenteet on usein tosi naisvihamielisiä ja ne päästää suustaan juttuja jotka loukkaa ja ovat tosi holhoavia, mutta ne ei itse sitä tajua vaan kuvittelee olevansa "liian kilttejä" tyyppejä. En tiedä et miten sulla asia on, mutta jos esim persujen politiikka tuntuu läheiseltä, ongelma on luultavasti tuo eli asenteet, ei ulkonäkö tai ujous vaikka se varmasti vaikeuttaa asioita lisää."Tässä mun on kyllä pakko sanoa, että ton näköisen kyllä pitäis helpostikin saada metallinainen kiinnostumaan jos käy tapahtumissa ja juttelee tai on sosiaalinen netissä... Ujous voi oikeastikin olla iso este, mutta kyllä ujotkin miehet tyttöystäviä löytää jos ovat kivoja ja alkavat jossakin vaiheessa puhumaan (ilman alkoholia)."
Niin, pitäisi vaan lähestyä niitä naisia (edes netissä).
En ainakaan ole naisvihamielinen. Enkä ole muissakaan hevareissa sellaisia piirteitä huomannut.- pohjoisen tyttö
wlfwd kirjoitti:
"Tässä mun on kyllä pakko sanoa, että ton näköisen kyllä pitäis helpostikin saada metallinainen kiinnostumaan jos käy tapahtumissa ja juttelee tai on sosiaalinen netissä... Ujous voi oikeastikin olla iso este, mutta kyllä ujotkin miehet tyttöystäviä löytää jos ovat kivoja ja alkavat jossakin vaiheessa puhumaan (ilman alkoholia)."
Niin, pitäisi vaan lähestyä niitä naisia (edes netissä).
En ainakaan ole naisvihamielinen. Enkä ole muissakaan hevareissa sellaisia piirteitä huomannut.Oon tavannut omat poikakaverini (samoin kuin moni muukin mun tuntemista miehistä että naisista) lähinnä netin kautta, irkissä, foorumeilla, pelatessa, livejournalissa jne. eli samoista kiinnostuksen kohteista puhuttu, kavereina tavattu ja siitä lähtenyt. Ei silleen kukaan ole erikseen sen takia lähestynyt että oon nainen, eihän sitä voi aina edes tietää.
Sit se on varmasti se ujous. Ongelmana siinä on et samantyyppiset naiset on kans itse ujoja, eikä hommasta tule mitään kummankaan puolelta, sit ollaan sinkkuja vaan... Mun mielestä ei kannata liikaa laittaa painoa sille et löytää jonkun vaan siihen et vaan tutustuu ihmisiin. Sattumalta suurin osa ihmisistä päätyy suhteeseen jonkun kanssa, joko suoraan tai sitten jonkun toisen kautta. Netissä se on paljon helpompaa. Ja helpompaa löytää omanlaisiaan ihmisiä, mulla tulee roikuttua niin paljon netissä että etsin miehestäkin kykyä istua koneella vaikka yhdessä oltaiskin :D
- näinkäyjoo
Ja Kiinassa naisvaje räjähtää kohta käsiin jos tyttövauvojen tietoinen abortointi saa jatkua.
- sdfgeerger
No kiina tulee romahtamaan omaan paskaansa muutenkin oli siellä sitten naisia tai ei.
- joku vaan
Jotenkin mielenkiintoista tuossa jutussa on se, että tämä haastateltava Maria Stenberg näkee tämän asian naisten tasa-arvo-ongelmana.
Eli siis jos jossain paikassa ei ole niin mukavaa asua arktisten olosuhteiden takia niin pitää yhteiskunnan ruveta parantamaan naisten tilannetta kouluttamalla heitä. Ymmärtääkseni ne olosuhteet siellä pohjoisessa eivät ole sukupuolesta riippuvaisia.
Toiseksi, jos naisille aletaan tarjoamaan erityiskoulutusta niin eikös se nimenomaan kiihdytä sitä poismuuttoa kun yhä kasvavassa määrin alkaa tämä "kyllä minä koulutettuna ansaitsen parempaa" -ajatus ottaa valtaa?- pohjoisen tyttö
Kyse on varmaan siitä, että yritetään tarjota naisille mielekästä toimintaa siellä paikanpäällä, ettei tarttis muuttaa muualle. Miehille useammin löytyy jotain (se on tasa-arvokysymys), naisille lähinnä vaan mies ja lapset. Jotku tyytyy siihen, nykyisin useammat ei. Monet muualla opiskelleetkin tahtois muuttaa takaisin kotiin mutta se on mahdotonta just sen takia että siellä ei ole (naisille) mitään tarjolla (työ-mielessä).
- joku vaan
Kyse on varmaan siitä, että yritetään tarjota naisille mielekästä toimintaa siellä paikanpäällä, ettei tarttis muuttaa muualle. Miehille useammin löytyy jotain (se on tasa-arvokysymys), naisille lähinnä vaan mies ja lapset. Jotku tyytyy siihen, nykyisin useammat ei. Monet muualla opiskelleetkin tahtois muuttaa takaisin kotiin mutta se on mahdotonta just sen takia että siellä ei ole (naisille) mitään tarjolla (työ-mielessä).
En jaksa uskoa, että miehelle yhtään sen enempää tarjotaan tuolla, mutta he ovat vain jääräpäisempiä eivätkä "lähde madollisuuksien" perään yhtä hanakasti kuin naiset, eli naiset ovat hanakampia muuttamaan parempiin olosuhteisiin kun taas miehet yrittävät ottaa kaiken irti niistä olosuhteista missä ovat.
Mukavuuden haluisuus ja mieltymys "siisteihin sisätöihin" ei kyllä ole mikään tasa-arvo kysymys vaan ihan pelkkä prefrenssi. Ihan samalla tavalla sitä miestäkin vituttaa kahlata toukokuisena iltapäivänä lumisohjossa rajavartiotehtävissä kuin naistakin. - pohjoisen tyttö
joku vaan kirjoitti:
En jaksa uskoa, että miehelle yhtään sen enempää tarjotaan tuolla, mutta he ovat vain jääräpäisempiä eivätkä "lähde madollisuuksien" perään yhtä hanakasti kuin naiset, eli naiset ovat hanakampia muuttamaan parempiin olosuhteisiin kun taas miehet yrittävät ottaa kaiken irti niistä olosuhteista missä ovat.
Mukavuuden haluisuus ja mieltymys "siisteihin sisätöihin" ei kyllä ole mikään tasa-arvo kysymys vaan ihan pelkkä prefrenssi. Ihan samalla tavalla sitä miestäkin vituttaa kahlata toukokuisena iltapäivänä lumisohjossa rajavartiotehtävissä kuin naistakin.Eikö siinä ollut että piti olla armeijan käynyt. Se on este vielä monille naisille, vaikka kyllä sekin muuttuu kun valinnan mahdollisuuksia on nykyisin enemmän, ja mikä sen tietää vaikka pakolliseksi tulis jossain vaiheessa.
Tytöt kasvatetaan tietyllä tavalla, pojat toisella, tuloksena on sit tällaista. Tuskin kukaan prinsessaksi kasvatettu on kiinnostunut tuollaisista hommista, se on totta. Siinä voisi miettiä vanhemmat vähän sitä että miten erottelevat tyttöjen ja poikien tekemisiä, ja ottaako isät tyttäriään mukaan metsälle. Ei mun kokemuspiirissä, mutta ehkäpä teillä on toisin?
Nekin työt mitä on ovat mieskeskeisiä, eikä sinne välttämättä edes haluata akkoja sotkemaan. Kyllä siinä paljon taustalla asenteet vaikuttavat.
- strg65thw6
ilmastonmuutos ei ole ongelma. Netti on täynnä sivustoja, jotka käsittelevät tätä aikamme suurinta huijausta.
- Hämärän rajoilta
Kiitos kevennyksestä, tämä piristi päivää. Yksi hauskimmista perusteluista millekään argumentille, mitä koskaan olen kuullut. "Totta, koska netti on täynnä aihetta käsitteleviä sivustoja!"
Sopii kaikkien argumenttien puolustukseen niin aukottoman hyvin, että sitä voisi melkein pitää defensiivisenä vastineena hienostuneimmalle hyökkäysstrategialle - Hitler-kortille.
- huhhuh
Siis tällaista se elämä on. Missä lapsellisuuden maailmassa elätte, että aikuisille ihmisille pitäisi olla kaikki tasan ja naisetkin jaettu jonkun ulkopuolisen taholta? Ihminen valitsee sen, kenen kanssa haluaa olla ja eri ihmiset arvostavat eri asioita. Jos et kelpaa, niin ei se ole kenenkään muun kuin sinun vikasi. Ei kukaan ole sinulle VELKAA mitään. Älä tuijota tilastoja vaan mene itse maailmalle ja luo onnesi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2223517Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401703Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus991601- 921439
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461394Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601316Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121248Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t281230Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1241069Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät90985