Suunnitellaan kesäjuhlia (heinäkuu) ja paljonkin kotona sushia laittaneena olisi näppärä noutopöytäruoka. Nyt kysymyksiä herättääkin se, kuinka aikaisin mitäkin voi kesähelteellä tehdä. Porukkaa on tulossa n. 50hlö, joten sushien määrä on melko suuri, ja käsityö vie aikaa. Viimetipassa vielä muutakin ennakkovalmistelua tiedossa.
Vinkkejä ennaltavalmisteluihin ja täytteisiin/päälisiin, kun otetaan huomioon mahdollinen hellekausi(tuore kala siis lie boikotissa) vai onko parempi sittenkin päätyä lihapulliin ja salaattiin?
valmistus ja säilyvyys
sushiva etukäteen
1
168
Vastaukset
- sushia
Riisit valmiiks, pilkkoa täytteet ja siivuttaa kalat, eipä juuri muuta. Makit voi tehdä rulliksi riippuen täytteistä, ja leikata sitten juuri ennen esille laittoa. Nigiritkin voi jokunen tunti aiemmin pyörittää ja säilyttää huoneen lämmössä kostean liinan alla.
Jos teillä on joku joka tekee sushit ja hoitaa tarjoilun niin ihan ok idea, mutta jos itse teette kaiken ja esillelaiton ja pöydän täytön ja vielä haluatte olla vieraiden kanssa niin ehkä ei niin hyvä idea. Puolet pienemmälle porukalle onnistuisi helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 352126
- 841283
- 561248
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...321162- 601129
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39854Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.121739- 26674
Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55555Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi19537