Jos asettaa kysymyksen. Onko luojaa olemassa. Siis vaikka Jumalaa. Vastauksia tulee sen mukaan mikhin poliittiseen ryhmään kuulut. Jos sosialisteilta ja kommunisteilta kysyt . Onko Jumalaa olemassa enemmistö vastaa että , : Ei ole.
Vastaus on Looginen. He perustelevat vankkaa käsitystään sillä että kaikkein korkein on , ei Jumala vaan Aate. Aate ja ideologia on heidän Jumalansa. Miksi enemmistö sosialisteista kieltää Jumalan olemassaolon. Jos he myöntäisivät että luoja on olemassa niin hehän silloin tunnustaisivat itselleen ja muille että luoja on korkeampi kuin heidän aatteensa. Jumaluusoppiin kuuluu korkeimman voiman tunnustaminen vaikka silmä ei sitä näe. Samoin Jumaluuskäsitteeseen kuuluu Demokratian hyväksyminen. Peruskäsityksenä voikin väittää että henkilöt jotka eivät hyväksy Demokratiaa ,eivät usko Jumaluusoppiin. Jumaluusoppiin kuuluu auktotiteettien hyväksyminen kuten virkavallan hyväksyminen , käytöstavat jne.
Kun jotku kirjoittavat että mitään korkeinta voimaa ei olisi olemassa niin on hyvä kysyä .Uskooko henkilö ismeihin. Jos uskoo niin hänellä on jo periaatteellinen katsantokanta asiaan.
Jos itse väittäisinkin että ihminen on kehittynyt Maissintähkästä kuten Intiaanit väittävät siin sellainen ajatus olisi ismeihin uskoville hyvin uskottava.Noin periaatteesta.
Onko luojaa olemassa
132435
2
111
Vastaukset
Ajatukseen siitä että olisi olemassa ns. jumalolentoja suhtaudun skeptisesti koska kyseisistä olennoista ei ole mitään todisteita.
Onko jumalien olemassaolosta todisteita?
Tarvitaanko jumalia mihinkään: selittämään tai tekemään mahdolliseksi jotain periaatteessa "mahdotonta"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338556Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5367824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647