Huonoin äitisi sinulle antama pariutumisneuvo?

sillitrooli

tai jos olet nainen, niin siinä tapauksessa huonoin isäsi antama pariutumisneuvo?

77

1886

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillitrooli

      Itse en vanhemmiltani melkein mitään neuvoja asiaan saanut. Mutta se yksi ainoa neuvo, jonka muistan mutsin antaneen pariinkin kertaan, siis kuinka huono se oli. Maailmanluokan huonoutta.

      Neuvo meni suunnilleen näin: "toivoisin, että löytäisit vaimon jostain tytöstä, joka olisi ekaksi ystäväsi."

      Siis en tiedä mahtaako äitini tajuta millaista sabotaasia on neuvoa teinipoikaa noin. Ei kai. Naiset eivät vaan osaa analysoida käyttäytymistään naisina.

      • dklfjldkfgl

        Omakin äitini, jos jotain sanoi, antoi aivan jäätävän huonoja neuvoja. On 40-luvulla syntynyt, eli latotansseissa ja töissä on jotain viritelty.


    • 7

      Teininä äitini jankkasi jatkuvasti että kyllä se oikea vastaan tulee kun hetki on oikea.

      No tulihan se, hirveä panokone mutta muuhun siitä ei juuri ollutkaan.
      Hauskaa oli muutaman vuoden oikein kunnolla ;)

    • Ei oo äiti neuvonut, ihan ite oon nää hommat miettinyt läpi. Kauan kesti mutta hyvin päättyi.

    • Mies1985

      Äitini joskus teinimiehenä ollessani kehotti menemään johonkin discoon tyttöjä iskemään. Silloin se tuntui vain nololta eivätkä tytöt paljon kiinnostaneet.

      Sen jälkeen neuvoja ei olekaan paljon kuulunut, paitsi jotain ihan päivänselviä kuten että kokeilisinko nettideittejä tms. Äitini on myös ollut huolestunut kiinnostuksestani teininaisiin...jo vuosia sitten.

      Isäni on tietysti eri tapaus ja on monesti yöelämässä patistanut minua iskemään mitä erilaisempia naisia. Joskus kun olin vähän tuhdimmassa kunnossa, isäni taisi yrittää parittaa minua massiiviselle läskinaiselle yökerhossa. Ja itseäni vanhempia YH-tapauksen näköisiäkin on suositellut. Toisaalta myös teininaisia.

      • Yahoo Answers

        Oliko isäsi ohjeita myös osallistua vapaaehtoistyöhön nuorten parissa jotta voi yrittää iskeä teininaisia? Entä se että haet tanssiharrastukseen kaveria teininaisista?


      • Mies1985
        Yahoo Answers kirjoitti:

        Oliko isäsi ohjeita myös osallistua vapaaehtoistyöhön nuorten parissa jotta voi yrittää iskeä teininaisia? Entä se että haet tanssiharrastukseen kaveria teininaisista?

        Olet trolli mutta en ole koskaan sanonut esim.hakevani tanssiharrastukseeni tietyn ikäistä ihmistä. Sen sijaan olen sanonut että kuka tahansa kävisi.


      • sineuss

        joopajoo, oma lehmä ojassaa, ois kuorinu ite parhaat päältä!


      • Hedonistibotti

        Teini =/= nainen, pidä tämä mielessä siellä discossa, hölömö!


      • SIksipä siis:
        Hedonistibotti kirjoitti:

        Teini =/= nainen, pidä tämä mielessä siellä discossa, hölömö!

        Teinit ei pääse discoon, naiset kylläkin.


      • pedo faija ehkä?
        SIksipä siis: kirjoitti:

        Teinit ei pääse discoon, naiset kylläkin.

        jos ne on ollu nuokkarin limudiskossa? Siks se äitikin ollu jo varhain huolissaan taipumuksesta teineihin/lapsiin, kun ajatelkut että pojalla sama taipumus kuin isällään?


      • Näinhän se menee
        pedo faija ehkä? kirjoitti:

        jos ne on ollu nuokkarin limudiskossa? Siks se äitikin ollu jo varhain huolissaan taipumuksesta teineihin/lapsiin, kun ajatelkut että pojalla sama taipumus kuin isällään?

        Näinhän se menee. Mitä isät edellä, sitä pojat perässä. Etenkin jos isät on olleet pojan "perässä".


    • 12+7

      Äitini on yrittänyt koulia herrasmiesmäisiä piirteitä minuun. Itsessään nuo piirteet ovat ihan toimivia, mutta niissä on ollut sama ongelma kun lähes poikkeuksetta kaikissa muissakin naisten antamissa neuvoissa; ne ovat oikeasti erittäin tilannekohtaisia vaikka he puhuvat niistä universaaleina yleisohjeina.

      Esimerkiksi, jos mies ajattelee naisen olevan kumppaniehdokas ja päättää lähestyä häntä avoimena tälle mahdollisuudelle niin toki on hyvästä olla kiltti, mukava ja huomioon ottava. Mutta toisin kuten naisten neuvoista voisi päätellä niin tällainen asennoituminen ei todellakaan ole ehdotonta (tarkoittaen siis, että olet joka tapauksessa tällainen riippumatta naisen käyttäytymisestä) vaan miehen pitää käytöksellään vaatia naiselta samaa (eli siis naiselle ei saa antaa kuvaa, että mies olisi kiinnostunut jatkamaan naisen kohtelua edellämainitulla tavalla ja jatkamaan suhteen luontia vaikka nainen ei olisi valmis tekemään samaa).

      Tasavertaista suhdetta ei oikein pysty syntymään jos toinen tuntee omaavansa kaikki "valttikortit", vain harva pystyy tuossa tilanteessa ihastumaan siihen huonommassa asemassa olevaan tyyppiin ja ryhtymään hänen kanssaan parisuhteeseen, jossa kumpikaan ei käytä toista hyväksi.

      Eli siis lyhennettynä, vaikka nuo edellämainitsemani asiat ovat lähtökohtaisesti hyviä, niin se juttu, joka naisten ohjeista miehille yleensä uupuu on ohjeistus miehille vaatia samaa kohtelua takaisin naiselta. Sillä myös tällä tasolla homma on "vaihtokauppaa". On todella vaikeaa kunnioittaa ja ihastua henkilöön, joka antaa hyväksikäyttää itseään ja tarjoaa resurssejaan vaatimatta vastavuoroisuutta.

      Tämä kaikki on monelle varmasti täysin itsestään selvä asia, mutta se 15v poika ei yleensä vaan ajattele asiaa tältä kantilta (näin siis ainakin omalla kohdallani).

      • jaabadiibaa

        "Tämä kaikki on monelle varmasti täysin itsestään selvä asia, mutta se 15v poika ei yleensä vaan ajattele asiaa tältä kantilta (näin siis ainakin omalla kohdallani)."

        Jep. Se 15-vuotias poika voi olla aika pihalla, kun tytöt testailevat, tai muuten vain haastavat vähän (tai enemmän). Jos ei lähipiiristään näe miehiltä jämäkkää käytöstä, ei sitä missään oikein opeteta. Pitkän kaavan ja yrityksen ja erehdyksen kautta....


      • 12+7
        jaabadiibaa kirjoitti:

        "Tämä kaikki on monelle varmasti täysin itsestään selvä asia, mutta se 15v poika ei yleensä vaan ajattele asiaa tältä kantilta (näin siis ainakin omalla kohdallani)."

        Jep. Se 15-vuotias poika voi olla aika pihalla, kun tytöt testailevat, tai muuten vain haastavat vähän (tai enemmän). Jos ei lähipiiristään näe miehiltä jämäkkää käytöstä, ei sitä missään oikein opeteta. Pitkän kaavan ja yrityksen ja erehdyksen kautta....

        Taisit juuri kuvata nuoruuteni naisasiat aina tuonne 25v ikään saakka. Vasta silloin alkoi paremmin hahmottamaan tilannetta, ja yllättäen koko pariutumispeli muuttui itselleni paljon suosiollisemmaksi.


      • tuiop

        Tää on niin totta. Olipa muuten hyvä neuvo. Molempien pitäisi olla kiinnostuneita siitä omasta kumppanistaan ja sen suhteen pitäisi olla vastavuoroinen. Molempien pitäisi olla vastavuoroisesta kilttejä, mukavia ja huomioonottavia toisilleen ja jos itse saa jotain paskamaista kohtelua (siitä huolimatta, että on itse kohdellut toista hyvin) niin ei sellaista tarvi sietää ja silloin on vaikka parempi lähteä lätkimään.

        Yksi suhde kaatui jo ennen kuin ehti alkaakaan itselläni siihen, että mies ei osannut pitää puoliaan. Kohteli hyvin, sopi tapaamisia, soitteli, lähetti kortinkin ym. Oli aika epävarma itsestään ja huomasi, että hän kelaili koko ajan jotain suostuukohan tuo nyt seuraaviin treffeihin, miten mun pitää nyt käyttäytyä ja toimia, että saan pidettyä tuon naisen. Ei osannut ottaa ollenkaan rennosti.Oli selvästi meistä kahdesta se paljon ihastuneempi. Itse jouduin välillä siirtämään jotain tapaamista. Hän oli valmis näkemään kuinka usein tai harvoin tahansa ja kaikki mahdolliset ajat sopi hänelle aina. Aloin jo miettiä, että onkohan hänellä muuta elämää ollenkaan.

        Kyllähän tuolle jutulle piti sitten stoppi laittaa, koska nimenomaan alkoi tuntua siltä, että se ei ole vastavuoroista. Minä en ollut niin kiinnostunut miehestä ja ihastuskin hälveni siinä jossain vaiheessa. En ehtinyt koskaan edes kaivata häntä sen verran että olisin tarttunut puhelimeen kun tää mies jo ehti soittaa mulle. Kerroin siis, että mun mielestä tää homma ei nyt toimi, en ole ihastunut ym. Ja tää mies ois halunnu jatkaa tutustumista kaveripohjalta. Mut tulin sitte siihen tulokseen, ettei sekään ehkä ole järkevää ettei mies vaan ala elättelemään turhia toiveita kun tosiaan vaikutti siinä vaiheessa jo aika ihastuneelta.


      • Maikl Nait
        tuiop kirjoitti:

        Tää on niin totta. Olipa muuten hyvä neuvo. Molempien pitäisi olla kiinnostuneita siitä omasta kumppanistaan ja sen suhteen pitäisi olla vastavuoroinen. Molempien pitäisi olla vastavuoroisesta kilttejä, mukavia ja huomioonottavia toisilleen ja jos itse saa jotain paskamaista kohtelua (siitä huolimatta, että on itse kohdellut toista hyvin) niin ei sellaista tarvi sietää ja silloin on vaikka parempi lähteä lätkimään.

        Yksi suhde kaatui jo ennen kuin ehti alkaakaan itselläni siihen, että mies ei osannut pitää puoliaan. Kohteli hyvin, sopi tapaamisia, soitteli, lähetti kortinkin ym. Oli aika epävarma itsestään ja huomasi, että hän kelaili koko ajan jotain suostuukohan tuo nyt seuraaviin treffeihin, miten mun pitää nyt käyttäytyä ja toimia, että saan pidettyä tuon naisen. Ei osannut ottaa ollenkaan rennosti.Oli selvästi meistä kahdesta se paljon ihastuneempi. Itse jouduin välillä siirtämään jotain tapaamista. Hän oli valmis näkemään kuinka usein tai harvoin tahansa ja kaikki mahdolliset ajat sopi hänelle aina. Aloin jo miettiä, että onkohan hänellä muuta elämää ollenkaan.

        Kyllähän tuolle jutulle piti sitten stoppi laittaa, koska nimenomaan alkoi tuntua siltä, että se ei ole vastavuoroista. Minä en ollut niin kiinnostunut miehestä ja ihastuskin hälveni siinä jossain vaiheessa. En ehtinyt koskaan edes kaivata häntä sen verran että olisin tarttunut puhelimeen kun tää mies jo ehti soittaa mulle. Kerroin siis, että mun mielestä tää homma ei nyt toimi, en ole ihastunut ym. Ja tää mies ois halunnu jatkaa tutustumista kaveripohjalta. Mut tulin sitte siihen tulokseen, ettei sekään ehkä ole järkevää ettei mies vaan ala elättelemään turhia toiveita kun tosiaan vaikutti siinä vaiheessa jo aika ihastuneelta.

        Nurinkuriselta kuulostaa, mutta noin se taitaa monesti mennä. Jos mies on liian innokas, tai antaa innokkuutensa näkyä liikaa tai väärällä tavalla, niin hommalla on tapana kusahtaa.
        Ei taida päteä naisiin yhtä suuressa määrin.


      • taivastelija
        tuiop kirjoitti:

        Tää on niin totta. Olipa muuten hyvä neuvo. Molempien pitäisi olla kiinnostuneita siitä omasta kumppanistaan ja sen suhteen pitäisi olla vastavuoroinen. Molempien pitäisi olla vastavuoroisesta kilttejä, mukavia ja huomioonottavia toisilleen ja jos itse saa jotain paskamaista kohtelua (siitä huolimatta, että on itse kohdellut toista hyvin) niin ei sellaista tarvi sietää ja silloin on vaikka parempi lähteä lätkimään.

        Yksi suhde kaatui jo ennen kuin ehti alkaakaan itselläni siihen, että mies ei osannut pitää puoliaan. Kohteli hyvin, sopi tapaamisia, soitteli, lähetti kortinkin ym. Oli aika epävarma itsestään ja huomasi, että hän kelaili koko ajan jotain suostuukohan tuo nyt seuraaviin treffeihin, miten mun pitää nyt käyttäytyä ja toimia, että saan pidettyä tuon naisen. Ei osannut ottaa ollenkaan rennosti.Oli selvästi meistä kahdesta se paljon ihastuneempi. Itse jouduin välillä siirtämään jotain tapaamista. Hän oli valmis näkemään kuinka usein tai harvoin tahansa ja kaikki mahdolliset ajat sopi hänelle aina. Aloin jo miettiä, että onkohan hänellä muuta elämää ollenkaan.

        Kyllähän tuolle jutulle piti sitten stoppi laittaa, koska nimenomaan alkoi tuntua siltä, että se ei ole vastavuoroista. Minä en ollut niin kiinnostunut miehestä ja ihastuskin hälveni siinä jossain vaiheessa. En ehtinyt koskaan edes kaivata häntä sen verran että olisin tarttunut puhelimeen kun tää mies jo ehti soittaa mulle. Kerroin siis, että mun mielestä tää homma ei nyt toimi, en ole ihastunut ym. Ja tää mies ois halunnu jatkaa tutustumista kaveripohjalta. Mut tulin sitte siihen tulokseen, ettei sekään ehkä ole järkevää ettei mies vaan ala elättelemään turhia toiveita kun tosiaan vaikutti siinä vaiheessa jo aika ihastuneelta.

        Siis mitä eikö Disneyn piirretyt sisälläkkään täydellisiä ohjeita parisuhteen luontiin? *shokki*


      • Maikl Nait kirjoitti:

        Nurinkuriselta kuulostaa, mutta noin se taitaa monesti mennä. Jos mies on liian innokas, tai antaa innokkuutensa näkyä liikaa tai väärällä tavalla, niin hommalla on tapana kusahtaa.
        Ei taida päteä naisiin yhtä suuressa määrin.

        Kyllä se pätee naisiinkin. Toi on ollut mun suurin puute, mutta tulimpahan kerran naisen iskemäksi ja hänellä oli samanlainen meininki, että oli valmis antamaan liian paljon enemmän kuin mä. Koitti peittää sen olemalla jotenkin omien parisuhdenormiensa mukainen eli ottaa itseensä jos tein hänet mustasukkaiseksi jne, peittää innokkuutta sillä. Mutta ei peittely auta. Sama pätee oikeastaan kaikkiin ihmissuhteisiin, olen huomannut. Kiltti ja mukava voi olla mutta näissä rajoissa.


    • Traumatisoitu

      Äitini ei ole antanut neuvoja tyttöjen iskemiseen, mutta aina välillä lällätteli että "onkos sulla joku tyttö" ja sitten sellaista kiusoittelevaa ääntelyä ja tönimistä. Opin jo nuorena että tytöistä kiinnostumisessa on jotain väärää kun siitä pitää tuolla tavalla töniä ja lällätellä. Vielä tänäkin päivänä pidän omana tietona kaikki vastakkaiseen sukupuoleen kohdistuvat tunteet ettei kukaan pääse ilkkumaan.

      • 20+5

        Niinpä, vanhemmat eivät vaan tajua mitä tekevät kun kiusoittelevat poikiaan asioilla.

        Veikkaampa jos näyttäisit tämän viestin äidillesi niin hän vain kehottaisi "kasvamaan aikuiseksi".


      • Tytöt ja pojat
        20+5 kirjoitti:

        Niinpä, vanhemmat eivät vaan tajua mitä tekevät kun kiusoittelevat poikiaan asioilla.

        Veikkaampa jos näyttäisit tämän viestin äidillesi niin hän vain kehottaisi "kasvamaan aikuiseksi".

        Vanhemmat kiusoittelevat ja traumatisoivat lapsiaan näiden sukupuolesta riippumatta.


    • ewvr

      Isäni kannustaa ottamaan miehen, jolla on rahaa ja statusta. Ei se kai erityisen huono neuvo ole.

      • yks vaan

        Toivon todella, että edellisen viestin lähettäjä on mies. Muuten tuo ihan tylsää ja tavallista ajatusmaailmaa ;)


    • atmkö

      Huonoin mahdollinen ohje (joka varmaan on minullekin annettu) on se, että "ei ole mitään kiirettä", ts. odota vain rauhassa, niin kyllä se oikea sieltä tulee... No ei tule ja jos tosiaan jää odottelemaan, niin odottelemiseksi menee koko loppuelämä.

    • Palle Ramstedt

      Äidit eivät varmaan tahallaan halua antaa huonoja ohjeita, niin mikähän siinä sitten klikkaa? Halutaan antaa joku kaikin puolin "kiva ja rehti" ohje, eikä aleta pohtimaan sen enempää? Luulisi että äidit haluaisivat kuitenkin maksimoida suvun jatkumisen?

    • niin miten siis

      Miksi pitäisi olettaa että vain äidit neuvovat poikiaan ja isät tyttäriään?
      Minulle äiti sanoi että älä vain tee samaa virhettä kuin hän. Älä mene sen ensimmäisen kanssa naimisiin. Hyvin on toiminut mutta milloin pitäisi tarkentaa monesko on se jonka kanssa mennään naimisiin?

      • huuuuuugo

        Ei kai missään sanottukaan, että vain äidit neuvoisivat? Siitä vain on aloituksessa ja tässä ketjussa puhe.


      • ei ei ei

        Eihän kukaan oleta mitään. Kysymys vain kuului, että millaisia neuvoja äidit antavat. Jostain syystä kysyjää eivät siis kiinnosta isän neuvot, joten miksei hänelle voisi vastata sitä mitä hän haluaa tietää.


    • Tyttönen_82

      Isältä en ole saanut minkäänlaisia neuvoja enkä oikeastaan edes mitään kommentteja seurusteluasioihin. En ainakaan muista. Äitini ei suoranaisesti neuvo, mutta puheissa vilahtelee tietynlaisia kommentteja jotka alkavat tyyliin "en voi sietää miehiä, jotka..." tai "sinulle sopii mies joka...". Siitä on ollyt hyvä tehdä yhteenvetoa minkälainen mies kotiin pitäisi viedä näytille. Toisaalta äitini kommentoi samaan malliin naisiakin.

    • n-

      Isä ei muuten neuvonut kuin, että "varo mustia miehiä!"

      • WBC

        Ja se vain lisäsi kiinnostusta, eikö?


      • n-
        WBC kirjoitti:

        Ja se vain lisäsi kiinnostusta, eikö?

        Mulle ei värillä ole sinänsä väliä, mutta kyllä mieheni ovat olleet ihan supisuomalaisia.


    • tyttttttoooo

      Äitini sanoi kun olin lopettamassa tapaiujuttua missä en ollut ihastunut että "Kohdalle ei elämän aikana tule monia, täytyy ottaa se minkä saa".
      Jaa että eka vastaantulija tänne sit.

    • Varmaan kaikki oleellinen on tullutkin jo tässä viestiketjussa esille. Minunkin huonoin vastaanottamani neuvo on ollut odottaa, että kyllä se oikea sieltä sitten tulee ihan kaikille. Sen minä varmaan vielä uskoinkin, ja tajusin liian myöhään tehneeni vakavan virheen, siis jättäneeni sen vaiheen taakseni, jossa olisi ollut helpompaa opetella seuranhaun ja seurustelun alkeita, ja ennen kaikkea jossa naiset eivät olisi vielä vaatineet jääkiekkoilevaa runoilijaa vähintään kymppitonnin kuukausituloilla.

      Edellä selostetun neuvon sain joskus teini-iässä. Opiskelijana huonojen neuvojen sarja jatkui sillä, että ensiksi pitäisi saattaa opinnot loppuun ja saada työpaikka ennen kuin tyttöystäviä ruvetaan hakemaan. Tämän ymmärsin ja osasin antaa mennä toisesta korvasta ulos, mutta siinä vaiheessa mahdollisuudet olivatkin jo valmiiksi sössitty, joten hänen neuvonsa toteutui.

      Nyttemmin en ole enää tosissaan heitettyjä neuvoja kuullut. Pitäisi kuulemma pudottaa pari kiloa pois ja mennä vasta puolenyön jälkeen yökerhoihin, josta pitäisi löytää mieluiten kouluttamaton, tositelevisiosta kiinnostunut ja lapsia haluava nainen. En tiedä, onko hän tosissaan. Luulen, että ei sentään, ja niin kuin jo opiskelijana, tiedän olevani vähät välittämättä aiempien sukupolvien vanhentuneista ohjeista, etenkin koen kuuluvani vahvasti eri viiteryhmään kuin vanhempani.

      Isältä on myös tullut todella korvaamattomia neuvoja. "Naiset katsovat ensiksi kenkiä". Toinen ohje on ollut "Naiset katsovat ensiksi munien kokoa". Kiitos niistä. Kenkäohje ei sinänsä välttämättä ole huono - olettaisin, että ehjissä ja hyvissä kengissä kulkeminen on naisenlöytämisen kannalta parempi ajatus kuin risaisissa purjehduskengissä.

      • sillitrooli

        Onko isäsi huumorimiehiä?


      • Kuulemma siis?
        sillitrooli kirjoitti:

        Onko isäsi huumorimiehiä?

        Panomiehiä. Hankasi aikoinaan Lenitaa..


      • 12+2

        Vanhemman neuvo lapsia haluavasta naisesta pitää sikäli paikkansa, että sellainen nainen on hanakka pariutumaan. Tositv:n tuijottelu kertoo, ettei ole liikaa älykkyyttä. Kouluttamaton tarrautuu helposti mieheen, koska mies tod.näk. kohentaisi muutoin niukkaa elantoa. Mitä aiemmista jutuistasi muistan sanoisin, ettei tuollainen nainen sovi sinulle. Vinkki lieneekin annettu huumorimielessä.


    • Toivoton tapaus M

      Tämä perinteinen "kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen" neuvo äidiltäni ja tätä saan kuulla jatkuvasti, muuten mitään muuta rohkaisevaa ei sieltä suunnasta oikein tule.
      Isältäni taas tulee aina neuvo "mene ulos" ja tähän asti tämä "mene ulos" neuvo ei ole toiminut vielä kertaakaan, koska vaikka kuinka siellä ulkona olenkin niin mitään ei tapahdu suuntaan eikä toiseen.

    • Noor mees

      Neuvoja äidiltä on tullut niukasti, ja ikävä kyllä on sanottava, että juuri mikään niistä ei ole ollut hyvä.

      Ollessani teini äiti näki kovasti vaivaa, etten kävisi diskoissa ja käyttäisi alkoholia. Tällainen vahvisti nörttistatustani ja heikensi mahdollisuuksiani tyttöjen kanssa. Opiskeluaikana muistan äidin ehdottaneen, että seurakunnan toiminnasta voisi löytyä mukavia tyttöjä. Myös äidin näkemykset siitä, mitä minun kannattaisi opiskella ja millaisiin töihin pitäisi pyrkiä, ovat olleet pääsääntöisesti käyttökelvottomia.

      Sukupolvieron takia pidän äitiä syyntakeettomana, ja tietysti myös sukupuoliero on lieventävä asianhaara.

      Isäni ei muistaakseni ikinä ole antanut mitään vinkkejä pimustamiseen, mutta hyvä niin, luultavasti nekin olisivat menneet metsään. Sen sijaan hänen opiskelua, työntekoa ja taloudellisia sijoituksia koskevat neuvonsa ovat olleet melko järkeviä.

      • hömhöm höm

        Toi seurakuntavinkki oli sikäli hyvä, että usein etenkin nuorten toiminnassa on enempi tyttöjä kuin poikia. Ja jos puhuttavat aiheet vähääkään kiinnostaa, niin siellä pyörivät tytöt olisivat onneissaan saadessaan tutustua tähän poikaan - ja monet haluavat tällaisen poikaystävänkin itselleen... :) Ja niistä tytöistä muuten voi saada hyvinkin uskollisia, fiksuja ja aitoja tyttöystäviä.


    • phtii

      ei mitään neuvoja. Paitsi että opetele tanssimaan. Enemän varmaan ilkeyttään siittä syystä että en pidä tanssimisesta kuin että olis halunnut auttaa

    • -TSS-

      Tuo on muuten aikuisten ihmisten itseleen kehittämä satu että kun vähiten odottaa niin se elämänkumppani tupsahtaa eteen tyhjästä ja kuinka ketään ei etsimällä löydä. Tuohan on oikeasti ihan hirveetä skeidaa mutta uskomattoman monet ihmiset oikeasti uskovat tuollaiseen hölynpölyyn. Saa sitä itse uskoa mihin haluaa mutta kun vanhemmat heittävät tuota soopaa lapsilleenkin elämänohjeiksi niin sitten ollaan hakoteillä.

      • sillitrooli

        Ketjusta huomaa mielestäni, että olin oikeilla jäljillä: monen palstalaisen äiti on neuvoillaan yrittänyt sabotoida poikansa seuraelämää minkä vaan pystyy. Surkuhupaisinta tässä on tietenkin se, ettei äitejä voi tästä syyttää. Naiset eivät vain yksinkertaisesti osaa katsoa omia parinvalintaperusteitaan ulkoapäin.


      • ihmekös se
        sillitrooli kirjoitti:

        Ketjusta huomaa mielestäni, että olin oikeilla jäljillä: monen palstalaisen äiti on neuvoillaan yrittänyt sabotoida poikansa seuraelämää minkä vaan pystyy. Surkuhupaisinta tässä on tietenkin se, ettei äitejä voi tästä syyttää. Naiset eivät vain yksinkertaisesti osaa katsoa omia parinvalintaperusteitaan ulkoapäin.

        Kyllä äideissä löytyy! On myös mammoja, jotka kokevat tärkeäksi tehtäväkseen sabotoida tyttäriensä yksityiselämän.

        Olin nuorena tyttönä niin ujo, että oikeastaan olisin ollut asian vuoksi terapian tarpeessa, koska pelkäsi kaikkia sosiaalisia tilanteita. Kuitenkin äitini ainoa huoli oli, että olen kiinnostunut pojista ja alan seurustelemaan! Sellainen olisi ollut kuulemma luonnotonta. Tupakka, tanssi, miehet ja alkoholi olivat ehdottoman pahoja asioita. Hänen mielestään miehiin sai katsoakaan vasta, kun opiskelut oli saatettu kunniakkaaseen loppuun ja vakituinen työpaikka olisi plakkarissa. Kun näin jälkikäteen kasvuolojaan ajattelee, minusta tuli hämmästyttävän tervepäinen ihminen. Miestä ei kuitenkaan ole löytynyt... miksiköhän???


    • Kohta 40V

      Paljoa eivät ole vanhempani näissä asioissa neuvoneet, mutta pari neuvoa olen isältäni saanut ja nyt vuosien jälkeen ymmärtänyt kuinka hyviä ne olivatkaan. Vaikka en niitä ole saanut noudatettua, olen edelleen yksineläjä.

      Hopi, hopi ei kannata odottaa liian kauan muuten muut veivät "parhaat naiset" ja ei kannata ottaa aina näitäkään asioita niin tosikkomaisesti.

    • 15+15

      Huonoja ohjeita en onneksi ole saanut.
      Äiti totesi vain aikoinaan, että "älä ikinä mene naimisiin, menetät vapautesi". Sitä olen ilomielin noudattanut. Isäkin sanoi, että "mene naimisiin vain jos löydät sellaisen miehen jonka kanssa jaksat varmasti elää vuosikymmenet". Toistaiseksi ei ole sellaista löytynyt. :D
      (Terveisin 30 nainen)

    • Äiti sanoi, että älä ikinä sido itseäsi mieheen. Isä kohteli äitiä (ja minua) kuin olisimme olleet täysin arvottomia. Näin ollen en ole ikinä uskaltanut mennä naimisiin. Ei sillä, että minua olisi kovin usein kosittukaan. Kuitenkin pari kertaa.
      Isä myös evästi, että mitään äpärää et kotiin tuo. Niinhän siinä kävi kauppaopiston viimeisenä vuotena, että kumppanin kumi puhkesi. Sitten hän kävi vieraissa ja jäi kiinni. Otin hatkat ja kohta huomasin olevani raskaana. Ex-kumppani sanoi, ettei isän rooli kiinnosta. Sen ainoan kerran, kun olin raskaana, teetin abortin. En ole katunut ratkaisuani, mutta jos isä olisi ollut armollisempi, minulla olisi nyt edes se ainoa lapsi. Elämäni ei ole kuitenkaan piloilla. Mikä ei tapa, se vahvistaa.

    • maminneuvo

      Muista nimes ja niistä nenäs.

      • suorasaNaine'

        "kunhan et persläpi käsivarrellas kotiin tuu" -
        ei ole lasta ,mutta on kaksi maatiaiskissaa - perhekoko on 19 henk...

        iloista kevättä ...Pääsiäistä..


    • Mikko Koivua ootan

      Eti itsellesi NHL-jääkiekkoilija. On kuulemma parempi kuin lottovoitto.

    • Kun nyt rupean muistelemaan, niin en oikein muista mitään vinkkiä jota äitee olisi sanonut liittyen näihin asioihin. Puhdasta hiljaisuutta vain, mutta se on kyllä tullut hyvin selväksi että hällä on hyvin vanhoillinen ajattelu liittyen näihin asioihin.

      • Nainen_tytär_lapsi

        Minulla samat kokemukset isän suhteen.


    • hitto mitä nössöjä

      Ehkä se etten mitään neuvoja ole saanut. En tosin olekaan mikään troolin kaltainen mammanpoika.

    • Tylsä mies ei naista

      Taitaa yleinen ja virheellinen neuvo Äideiltä pojilleen olla juuri tuo "Kyllä se oikea tulee vastaan kun odottaa ja ole oma itsesi." Ei toimi nykyisessä sinkkukulttuurissa.

      • kjsdkjsdk

        Joo, 50-luvun puujalkavitseillä ei isketä naisia tänä päivänä...


    • Pull my finger

      ''Pese kädet ennen ruokailua''

      Lopetin pesun ja naisia riitti ;)

    • 15+5

      mutsilta ei mitään mutta isältä kyllä: Ota sellanen eukko joka lypsää lehmiä.
      Laitoin lehmät autoon :D

    • n30+

      Ehkä huonoin äidin neuvo (naiselle): "Se on kohtalo ja se tulee varmasti jos on tullaksee, vaikka kompastuu eteen." Mitään ei ole näkynyt!

      Muut erilaiset neuvot:
      1. "En minä osaa neuvoa, olen huono näissä."
      2. "Tee avioehto!!!" Avoehto varmaankin nykyään myös.
      3. "Ota vaatimaton/ ruma mies, katso vain luonnetta."
      4. "Ota luotettava mies." Ihan hyvä tämä.
      5. "Olet niin kriittinen, madalla vaatimuksiasi." Ei toimi, en ole sentään niin kriittinen, mutta jotain toivon mieheltä.
      6. "Etsi harrastuksesta."
      7. "Eikö siltä netistä löydy mitään." Ei löydy.
      8. "Älä aina valita." Jos kerroin aikaisemmin jostain mieshuolesta.
      9. "Jos pukeudut hienosti, mies katsoo vain pintaa." Tai jotain sinnepäin pinnallisuudesta.
      10. "Voi kuule, kyllä niitä on muitakin sinkkuja."

    • qqqqqqqef

      En ole saanut vanhemmilta mitään pariutumisohjeita tai ohjeita yleensäkään. Siksi kai olen nyt 30-vuotias ja seurustelematon pitkäaikaistyötön.

    • JS

      "Voit saada kenet haluat".

      • ihanakomies78

        "Voit saada kenet haluat"

        Mun mummuni sanoi mulle saman, nyt olen 34-vuotias ja seurustelusuhteita tai mitään muitakaan suhteita elämäni aikana pyöreä nolla. =)


    • -

      Isä sanoi älä koskaan

      mene retkuun katuroskaan.

      • blöblöblöblöb

        Eikös tuo biisin kohta ole huumeista?


      • -
        blöblöblöblöb kirjoitti:

        Eikös tuo biisin kohta ole huumeista?

        En oo ihan varma... voipi olla. Tosin biisin nimihän on "kuivilla susta", ehkä Brask dissailee avoimesti joitain miehiä joilta puuttuu kokonaan kyky arvostaa naisia.

        Anyways, trolli toi tavallaan oli.


    • sitä oikeaa odottaen

      Isä oli aina töissä, joten häneltä ei mitään pariutumisohjeita saanut. Tosin kun pitkään seurusteltuani vihdoin uskalsin tuoda miehen näytille vanhempieni luokse, niin isä säälitteli miestä, kun hän on ottanut minun kaltaiseni "justiinan". Kiitos iskä...

      Äidiltäkään ei oikein pariutumisohjeita tullut mitä nyt oli tarkkana, että vietän siveellistä elämää. Tullut elettyä vähän liiankin siveellisesti.

    • 21

      Ei mun vanhemmat yleensäkään oo olleet mitään "neuvonantajia", enemmänkin sanoneet sitä, että jokainen tekee omat valintansa elämässään. Äitini mielestä naisella ei voi koskaan olla kiire avioliittoon, eli toisin sanoen avioliitto on täysin turha. En itsekään ymmärrä miksi moista jäännettä edelleen ylläpidetään. Kirkkohäät on jotain aivan käsittämätöntä...siis mennään jonkun hallusinoivan ukkelin eteen, joka horisee näkymättömistä olennoista ja "antaa luvan" olla pari. Keskiaika ei sit viel loppunutkaan?

    • fgdfg

      Vain ääliöille mammanpojille

      MUTSI sanoo miten pitää toimia

      Ja vain ääliöt mammanpojat kuuntelevat mitä

      MUTSI

      sanoo! Ja vain ääliöt mammanpojat vielä "ottavat neuvosta vaarin"!

      • asdfdf

        Siis aikuisena! Come on!


    • Zzz....

      Aloittaja on näköjään henkisesti sairas avohoitopotilas ja kirjoittelee noita samantapaisia juttujaan sinne tänne.Parempi olla vaan kommentoimatta ja noteeraamatta mitenkään...

    • kleio

      40 - luvulla ja sodan aikaan syntyneiden maailma oli niin toisenlainen. Jos hänen neuvo on: "löytää nainen joka on myös ystäväsi" voi olla hyvä hänen nuoruuden maailmasta. Silloin mentiin naimisiin, koska oli aika mennä. Aviossa pysyttiin vaikka kuinka kärsittiin ja huomattiin, ettei puoliso ole sopiva tai on jopa vaarallinen.

      Ymmärrän saamasi neuvon niin, että etsi ensin sydämellesi sopiva puoliso (-ehdokas). Rakkaus ja ystävyys saa/ pitää kuulua myös kuvaan. PAhoina aikoina pelkkä seksi ei kanna ihan niin hyvin kuin perustana oleva ystävyys ja yhteenkuuluvuus.

      • sillitrooli

        Valitustani tuosta neuvosta eivät tietenkään ymmärrä heti samantien muuta kuin useimmat miehet, sekä ne naiset, jotka ovat sinkkupalstaa enemmän seuranneet.

        Neuvon huonous on siinä, että nykypäivänä, kun naisilla ei ole pienintäkään velvollisuudentunnetta yhteiskuntaa ja miehiä kohtaan, niin naiset kuuntelevat pariutumisessa ainoastaan alapäänsä ääntä. Ja taas nainen, joka kuuntelee vain alapäänsä ääntä, pitää ällöttävänä ajatusta mistään eroottisesta tai seksuaalisesta kaverimiehen kanssa. Naiset eivät halua ystävystyä miehen kanssa ennen kuin alkavat parisuhteeseen. Itse asiassa, monet ellei useimmat naiset eivät halua miehestä ystävää parisuhteessakaan. Monet naiset haluavat, että mies vaan panee, ja ehkä tuo rahaa/ siivoaa/ vie jännittäviin juttuihin. Siksi on aivan katastrofaalisen huono neuvo äidiltäni, kun hän kehoitti minua yrittämään naisia ystävyyden kautta.

        Niin ja äitini on syntynyt 50- luvulla. Se joka kirjoitti 40-luvulla syntyneestä äidistään, oli joku toinen.


    • yksijunttivain

      Vanhempani patistivat minua alkamaan käymään lavatansseissa, kun täytin 18 ja sain oman auton. En ole tähän päivään mennessa käynyt tansseissa. En edes osaa tanssia, koska se ei kiinnosta minua.

      Kyllä ne muutenkin komentavat minua katselemaan muijaa itselleni, koska olen "fiksu ja kunnollinen mies".

      En vain käsitä, mistä voin löytää itsenilaisen, fiksun ja kunnollisen sinkkunaisen. Omituisia, tyhjäpäisiä, pinnallisia tytönheitukoita kyllä olisi tarjolla, mutta mitä semmosella tekee? Tahtoisin löytää ihmisen, jonka kanssa voisin perustaa perheen...

      • sillitrooli

        Lavoilta et ainakaan sellaista löydä, veikkaisin. En ole ikinä käynyt lavatansseissa, kun en osaa tanssia. Tanssikurssille meinasin kerran mennä, että olisin oppinut tanssimaan, mutta luinpa sitten netistä mitä naiset kirjoittavat tanssikursseista. Äärimmäisen pinnallisia juttuja, naiset kirjoittavat tanssikursseista lähinnä siitä, että kursseilla ei ole tarpeeksi 185 senttisiä hollywood-tähden näköisiä miehiä, jotka juttelisivat tanssipartnerille matalan sointuvalla äänellä. Oma päätelmäni noista jutuista on se, että tanssikurssit ja yleensä kaikki paritansseihin liittyvä (ml. lavatanssit) on naisille ääretöntä pinnallisuuden maailmaa, jossa etsitään ulkonäöllisesti unelmakumppania. Naiset etsivät paritansseista sitä hetkeä, kun he näyttävät unelmamiehensä kanssa prinssiltä ja prinsessalta, jotka tanssivat.

        Näkemykseni on siis tiivistettynä, että lavatanssit ovat maaseudun vastine kaupunkien pahimmille seduloille.


    • näintänäänghhhgffgh

      Vanhemmat eivät osaa antaa ohjeita koska suurimmaksi osaksi me kaikki olemme ns. hups-lapsia eli tehty pienessä pöhnässä tai nainen kierouttaan esim. rikkonut kondomin, jättänyt pillerit väliin jne. kahlitakseen miehen.

    • munakokkelis

      Nainen vastaa että huonoin esimerkki on isän oma. Pakkoavioliitto kun äiti pantu paksuksi. Tai pariutuminen ihmisen kanssa joka ei iske. Ei kiinnosta.

      • 77777888889999999999

        No minulla oli teini-iässä muutama nuori nainen joita viikonloppuisin tapailin, ja heidän kämpillään ja sängyssäänkin öitä olin. Alkuun olin tutustunut näihin tyttöihin hakemalla heitä tanssimaan yleisellä tanssipaikalla, ja nämä siinä sitten osoittivat olevansa kiinnostuneita minusta, ja minusta nämä tytöt olivat vielä ihan hyvännäköisiäkin.
        Äitini kuitenkin teki melkein kaikkensa, että en näiden tyttöjen kanssa olisi päässyt olemaan. Kun nämä joskus uskalsivat minua tavoittaa kotoani puhelimitse, niin äitini vastasi ja varmasti tapojensa mukaan mahdollisimman tylysti kommentoiden, ja jätti myös kertomatta minulle että ylipäätänsä tyttö oli soittanut. Sain näiltä tytöiltä jälkeenpäin tietää että olivat soitelleet, ja jotain typeriä tekosyitä keksineet miksi soittivat.
        Äitini ajatteli niin että minulle riittää naista ovista ja ikkunoista ja niitä pitää siksi torjua. No niin väärä tulkinta se vaan oli kuin olla voi. Ne naiset tai tytöt joihion olin tutustunut olivat alkuun itse aktiivisesti osoittaneet olevansa kiinnostuneita minusta, ja itse en oikeastaan tehnyt näiden asioiden eteen alkuun aloitetta muuta kuin hain tanssimaan. Minä en ole koskaan naisia edes yrittänyt iskeä myöhemminkään elämässäni, ja siksi naisettomaksi olen tietenkin myös jäänyt.
        Olen varma siitä että äitini olisi suhtautunut toisin näihin teini-ikäni tytttöihin jos olsi tiennyt että poikansa tulee jäämään iäkseen ilman elämänsä naista ja perhettä ja lapsia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      73
      1786
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1176
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1064
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      14
      950
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      876
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      261
      822
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      789
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      61
      758
    9. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      210
      739
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      736
    Aihe