Loton peräkkäisistä numeroista

heikkioskari

Loton peräkkäisistä numeroista

Toisessa ketjussa otsikolla:
"Pienimmän varman lottovoiton kustannus"
pohditaan loton peräkkäisten numeroiden
harvinaisuutta.
Ketju sisältää niin älyttömiä oletuksia,
että katsoin viisaammaksi avata uuden
ketjun, etteivät selitykseni hautaudu
"huuhaan" sekaan.

Kaikissa mahdollisissa lottoriveissä on
peräkkäisiä numeroita sisältäviä rivejä
seuraavasti:

7 peräkkäistä 33 / 15380937
6 peräkkäistä 1056 / 15380937
5 peräkkäistä 17424 / 15380937
4 peräkkäistä 197472 / 15380937

(3 peräkkäisen tapauksia en tässä esitä,
koska laskenta on hankalampaa kun
mukaan mahtuu rivejä, joissa voi
esiintyä kaksi kolmen "putkea".)

Noista voidaan helposti laskea kuinka
monen viikon välein eri tapaukset
KESKIMÄÄRIN tulevat.

4 peräkkäistä:
15380937 / 197472 = 78 viikon välein

5 peräkkäistä:
15380937 / 17424 = 883 viikon välein

jne..,

Silmäilin yhden vuoden tuloksia ja kyllä
löysin neljän peräkkäisen numeron rivin.

Eräällä muulla sivustolla löytyi maininta,
että nykylotossa parikymmentä vuotta sitten
olisi tullut kuusikin peräkkäistä.
En jaksanut asiaa tarkistaa, mutta minulla
on muistiluussa sellainen tuntu, että olen
sen aikoinaan nähnyt ja todennut.

Kotitehtäväksi annan "insinööri Lehtisen"
laskettavaksi monenko sadan vuoden välein
kuuden peräkkäisen numeron rivi esiintyy
KESKIMÄÄRIN.


Monimutkaiset asiat voi "yksinkertaistaa",
jolloin asiat on ehkä helpompi ymmärtää.

Otetaan korttipakka, "insinööri Lehtisen"
"logiikalla" pakasta ei löydy ässää vaikka
kuinka pihistäisi.

Jos ässä kuitenkin sattuu tulemaan,
niin laajennamme asian koskemaan
lottoarvontaa. Kuvitellaan 15380937:n
kortin pakka jossa kukin kortti sisältää
erilaisen lottorivin "kuvan".
Kun loppuelämämme pihistämme niin
kyllä sieltä saattaa ehtiä ilmestyä kortti
jossa on seitsemän peräkkäisen "kuva".
Arvonta pitää kuitenkin suorittaa kerran
sekunnissa, koska aika saattaa loppua
kesken, jos seitsemän putken "assät" ovat
kovin pakan pohjalla.

Joskus parikymmentä vuotta sitten laadin
Veikkaus Oy:lle VikingLoton haravat sekä
loton pienimmän haravan.
Myös toisessa ketjussa mainitun nelosen
varmasti takaavan systeemin esitin muinoin
VeikkausLotto-lehdessä.
Eli jotain näistä asioista olen ainakin
joskus ymmärtänyt.

Heikki Oskari Hämäläinen
Korttajärven kylä

70

2075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????

      Mikset ole aikaisemmin käyttänyt koko nimeäsi ?
      Tuo nimi on ainakin minulle hyvinkin tuttu, ja 70-80 luvuilla käytin moniakin Hekki Hämäläisen laatimia systeemejä vakioveikkauksessa.
      Tuo nimimerkki heikkioskari ei sen sijaan herättä luottamusta, vaikkei ikinä mitään virheitä ole löytynytkään.

    • lotto3deluxe

      hmm... minä tein joskus isolla tietokannalla olevan lotto ja keno -ohjelman, Lotto 3 deluxe :) sellaisen ohjelman.

      Isot tietokannat Excelillä sekä lotosta että kenosta.

      Kenossa oli selkeästi järkevintä pelata näin:

      3 numeroa vain otat, sitten samalla panoksella ne vaihtoehdot noista kolmesta numerosta eri riveihin, ja valittuna 4 kierrosta ennen olevista numeroista.

    • Insinööri lehtinen

      Kyllähän rivi jossa kolme peräkkäistä on ihan yleinen, ei taida olla kuukauttakaan kun tuli sellainen rivi jossa oli kolme peräkkäistä...

      Ja kerro ihmeessä koska on lotossa tullut neljä, viisi, kuusi tai seitsemän peräkkäistä numeroa?

      kerro samalla koska on tullut rivi joka on koostunut jokatoisesta, jokakolmannesta, jokaneljännestä... numerosta ;)

      Ja tosiaan tommonen vähiten ja eniten tulleiden numeroiden kanssa pelaaminen on aivan turhaa, koska ne vaihtuu joka kierroksella, kun taasen tällainen systeemi pysyy samana vuodesta toiseen.

      Kai muistat kun ostoskanavalla myytiin ohjelmaa "lottomestari" niin mihin luulet sen ohjelman perustuneen että oli takuu että tulee ainakin pieni voitto X ajassa...

      Aivan...

      • DI Lahtinen

        KVG!


    • Insinööri lehtinen

      Vastatkaa kolmeen kysymykseen kyllä tai ei

      Olisiko eilen tullut varma voitto lotosta, jos olisi veikannut joka rivin, ja jättänyt pois rivit joissa on 4, 5, 6 tai 7 peräkkäistä numeroa?

      Olisiko eilen tullut varma voitto lotosta, jos olisi veikannut joka rivin, ja jättänyt pois rivit, jotka koostuu jokatoisesta, jokakolammnesta, jokaneljännestä... rivistä?

      Kerroinko jo ENNEN lauantain arvontaa, että tällaisia rivejä joissa on nämä yhdistelmät ei tule?

      • DI Lahtinen

        Paljonko olisi palanut rahaa noihin riveihin ja paljonko olisit voittanut?. Koita laskea ihan itse.


      • iNsINÖöRI lEhTIneN
        DI Lahtinen kirjoitti:

        Paljonko olisi palanut rahaa noihin riveihin ja paljonko olisit voittanut?. Koita laskea ihan itse.

        Niin, lotossahan jaetaan se pääpotti KAIKKIEN 7 oikein saaneiden kesken, joten sen takia ei ole järkeä pelata niin että tulee "varma" voitto, mutta tuollaisten kaavojen käyttö helpottaa huomattavasti, etenkin niiiden pienien voittojen saamista


      • ;)

        ei ole järkevää pohtia todennäköisyyttä jälkikäteen kun tulokset on jo vahvistettu. Minä voisin valita aika monta muutakin riviä ja kysyä sinulta olisitko voittanut niillä varmasti ...


      • 87k
        ;) kirjoitti:

        ei ole järkevää pohtia todennäköisyyttä jälkikäteen kun tulokset on jo vahvistettu. Minä voisin valita aika monta muutakin riviä ja kysyä sinulta olisitko voittanut niillä varmasti ...

        Pointti olikin siinä, että kerroin millaista riviä EI tule, jo ENNEN lauantain arvontaa, kenties selvännäkijän taitoja?


      • ;)
        87k kirjoitti:

        Pointti olikin siinä, että kerroin millaista riviä EI tule, jo ENNEN lauantain arvontaa, kenties selvännäkijän taitoja?

        ja minä kerron jo nyt että ensi viikon lottorivi ei muistuta Otavan tähtikuviota.


      • ;)
        iNsINÖöRI lEhTIneN kirjoitti:

        Niin, lotossahan jaetaan se pääpotti KAIKKIEN 7 oikein saaneiden kesken, joten sen takia ei ole järkeä pelata niin että tulee "varma" voitto, mutta tuollaisten kaavojen käyttö helpottaa huomattavasti, etenkin niiiden pienien voittojen saamista

        jos otat minkä tahansa osajoukon loton kaikista yhdistelmävaihtoehdoista, pelaamalla yhden rivin tuosta osajoukosta päävoiton todennäköisyys on aina sama. Vaikka keksisit osajoukon perustamissäännön kuinka nerokkaasti tahansa.


      • Insinööri Lehtinen
        ;) kirjoitti:

        jos otat minkä tahansa osajoukon loton kaikista yhdistelmävaihtoehdoista, pelaamalla yhden rivin tuosta osajoukosta päävoiton todennäköisyys on aina sama. Vaikka keksisit osajoukon perustamissäännön kuinka nerokkaasti tahansa.

        Ei suinkaan, vaan minä sanoin ENNEN arvotaa satoja tuhansia rivejä joita ei tule, missä vika.

        otetaan toinen esimerkki:

        Olkoon pöydällä kolme kuppia

        Olkoon vain yhden alla kolikko

        Jos valitset summamutikassa mukin, on sulla 33% mahdollisuus osua oikeaan, eikö?

        Mutta taasen jos joku sanoo "voitto ei varmana ole mukissa numero 3" niin tiedän sen olen mukissa 1 tai 2, niin eikö silloin sulla ole 50% mahdollisuus voittaa.

        Sama juttu lotossa, mahdollisuus voittaa kasvaa, kun karsitaan pois rivejä joilla ei voita


      • ;)
        Insinööri Lehtinen kirjoitti:

        Ei suinkaan, vaan minä sanoin ENNEN arvotaa satoja tuhansia rivejä joita ei tule, missä vika.

        otetaan toinen esimerkki:

        Olkoon pöydällä kolme kuppia

        Olkoon vain yhden alla kolikko

        Jos valitset summamutikassa mukin, on sulla 33% mahdollisuus osua oikeaan, eikö?

        Mutta taasen jos joku sanoo "voitto ei varmana ole mukissa numero 3" niin tiedän sen olen mukissa 1 tai 2, niin eikö silloin sulla ole 50% mahdollisuus voittaa.

        Sama juttu lotossa, mahdollisuus voittaa kasvaa, kun karsitaan pois rivejä joilla ei voita

        mutta kun kukaan (järkevä) ei sano että lotossa olisi mahdottomia yhdistelmiä ...


      • Insinööri Lehtinen
        ;) kirjoitti:

        mutta kun kukaan (järkevä) ei sano että lotossa olisi mahdottomia yhdistelmiä ...

        Tuliko viime lauantaina noita epäedukkaita riviejä (K/E)

        Kerroinko ettei niitä tule ENNEN lauantain arvontaa (K/E)


      • ;)
        Insinööri Lehtinen kirjoitti:

        Tuliko viime lauantaina noita epäedukkaita riviejä (K/E)

        Kerroinko ettei niitä tule ENNEN lauantain arvontaa (K/E)

        ei tullut myöskään Otavan tähtikuvion muotoista yhdistelmää. Voinko väittää siis ettei sellaista tule koskaan?


      • Insinööri lehtinen
        ;) kirjoitti:

        ei tullut myöskään Otavan tähtikuvion muotoista yhdistelmää. Voinko väittää siis ettei sellaista tule koskaan?

        No tais mennä sulla vittuilu pieleen, itse kerroin E N N E N lauantain arvontaa SATOJA SATOJA TUHANSIA RIVEJÄ joita EI TULE

        Edelleenkin, jos sulla on kymmenen kuppia, ja yhden alla on kolikko.

        Joku näyttää sulle viisi kuppia missä ei VARMANA ole kolikkoa, niin eikös silloin sulla ole parempi mahdollisuus voittaa?


      • 4325423453
        Insinööri Lehtinen kirjoitti:

        Ei suinkaan, vaan minä sanoin ENNEN arvotaa satoja tuhansia rivejä joita ei tule, missä vika.

        otetaan toinen esimerkki:

        Olkoon pöydällä kolme kuppia

        Olkoon vain yhden alla kolikko

        Jos valitset summamutikassa mukin, on sulla 33% mahdollisuus osua oikeaan, eikö?

        Mutta taasen jos joku sanoo "voitto ei varmana ole mukissa numero 3" niin tiedän sen olen mukissa 1 tai 2, niin eikö silloin sulla ole 50% mahdollisuus voittaa.

        Sama juttu lotossa, mahdollisuus voittaa kasvaa, kun karsitaan pois rivejä joilla ei voita

        Alussa todennäköisyys jokaiselle kolmelle kupille on 1/3 että se kolikko on kupin alla .

        Kun olet summamutikassa valinnut yhden kupin, niin silloinhan tilanne on että kolikko on valitun kupin alla 1/3 todennäköisyydellä ja jommankumman jäljellejääneen kupin alla 2/3 todennäköisyydellä.

        Nyt jos toinen niistä jäljellejääneistä poistetaan, eikä kolikko ole sen alla. Niin kolikko on sen valitun kupin alla 1/3 todennäköisyydellä edelleen ja sen jäljellejääneen kupin alla 2/3 todennäköisyydellä.


      • Insinööri lehtinen
        4325423453 kirjoitti:

        Alussa todennäköisyys jokaiselle kolmelle kupille on 1/3 että se kolikko on kupin alla .

        Kun olet summamutikassa valinnut yhden kupin, niin silloinhan tilanne on että kolikko on valitun kupin alla 1/3 todennäköisyydellä ja jommankumman jäljellejääneen kupin alla 2/3 todennäköisyydellä.

        Nyt jos toinen niistä jäljellejääneistä poistetaan, eikä kolikko ole sen alla. Niin kolikko on sen valitun kupin alla 1/3 todennäköisyydellä edelleen ja sen jäljellejääneen kupin alla 2/3 todennäköisyydellä.

        Ei ei ei.

        Jos alussa on kolme kuppia, olkoon ne kupit Q W E

        Jos tässä tilanteessa valitset summamutkassa yhden kupin, on mahdollisuus että kolikko on siellä 33%

        Jos taasen ennen valintaa sanotaan "kolikko ei varmana ole kupissa W" niin eikös silloin sun kannata valita Q tai E koska on 100% varmaa että se on jommassakummassa, eli sulla on 50% mahdollisuus osua oikeaan.

        Sama juttu lotossa, kun sanon mitä rivejä ei varmana tule, niin silloin niiden jotka voi tulla, määrä vähenee, ja mahdollisuus voittaa kasvaa


      • ;)
        Insinööri lehtinen kirjoitti:

        No tais mennä sulla vittuilu pieleen, itse kerroin E N N E N lauantain arvontaa SATOJA SATOJA TUHANSIA RIVEJÄ joita EI TULE

        Edelleenkin, jos sulla on kymmenen kuppia, ja yhden alla on kolikko.

        Joku näyttää sulle viisi kuppia missä ei VARMANA ole kolikkoa, niin eikös silloin sulla ole parempi mahdollisuus voittaa?

        minä ennustin tuon Otavajutun ennen arvontaa, katso muutama viesti alaspäin ;)


      • ;)
        Insinööri lehtinen kirjoitti:

        Ei ei ei.

        Jos alussa on kolme kuppia, olkoon ne kupit Q W E

        Jos tässä tilanteessa valitset summamutkassa yhden kupin, on mahdollisuus että kolikko on siellä 33%

        Jos taasen ennen valintaa sanotaan "kolikko ei varmana ole kupissa W" niin eikös silloin sun kannata valita Q tai E koska on 100% varmaa että se on jommassakummassa, eli sulla on 50% mahdollisuus osua oikeaan.

        Sama juttu lotossa, kun sanon mitä rivejä ei varmana tule, niin silloin niiden jotka voi tulla, määrä vähenee, ja mahdollisuus voittaa kasvaa

        ongelma on siinä että ne lottopallot eivät kuuntele sinua ;)


    • Insinööri lehtinen

      Kello on 19:40, ja arvonta suoritetaan Tunnin päästä.

      Silti uskallan tässä vaiheessa jo kertoa, että ei tule riviä jossa olisi

      4 peräkkäistä numeroa

      5 peräkkäistä numeroa

      6 peräkkäistä numeroa

      7 peräkkäistä numeroa

      Tai riviä joka koostuisi jokatoisesta, jokakolmannesta, jokaneljännestä tms. rivistä

      Ja olisin valmis lyömään vetoa tästä asiasta 10.000€

      Eli jättämällä noi rivit pois, voittaisi 100% todennäköisesti tänä lauantaina, ja edelleen, sanon tämän asian ENNEN arvontaa, ennustajan lahjojako?

      • InSiNöÖrI lEhTInEN

        Kello on 21:00 ja arvonta on suoritettu.

        Riviksi tuli 3 13 16 18 20 23 28

        Eli kyllä toi mun systeemi taitaa kuitenkin toimia ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)


      • ;)
        InSiNöÖrI lEhTInEN kirjoitti:

        Kello on 21:00 ja arvonta on suoritettu.

        Riviksi tuli 3 13 16 18 20 23 28

        Eli kyllä toi mun systeemi taitaa kuitenkin toimia ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

        entä jos olisit ennustanut aamupäivällä la 23.11.1991 ?


      • ööh?

        minä jätin nuo rivit pois, mutta en voittanut vaikka lupasit 100% varmuudella?


      • Insinööri Lehtinen
        ;) kirjoitti:

        entä jos olisit ennustanut aamupäivällä la 23.11.1991 ?

        En voi ennustaa MENNEISYYTEEN

        Helppohan se on JÄLKEENPÄIN sanoa mitä tulee ja mitä ei, mutta kuni minä tein sen ENNEN arvontaa


      • Insinööri lehtinen
        ööh? kirjoitti:

        minä jätin nuo rivit pois, mutta en voittanut vaikka lupasit 100% varmuudella?

        Jos olisit OIKEASTI veikannut kaikki rivit, ja jättänyt noin mainitsemani kombinaatiot pois, olisit voittanut varmana

        Probleeman voisi esittää myös pelkistettynä näin

        Olkoon lottokoneessa 10 palloa

        Olkoon voittavia palloja vain 1

        Olkoon mahdollisisuus voittoon 10% veikkaamalla itse yhtä numeroa

        Olkoon aivan varma, että palloja 1 2 3 4 5 ei arvota

        Olkoon siilloin 100% varmaa että kone arpoo pallon 6 7 8 9 10

        Olkoon pelaajalla yhden pallon valitsemisen jälkeen (tietenkin kannattaa valita pallo 6 7 8 9 10, koska palloja 1 2 3 4 5 ei tule) 20% mahdollisusu voittaa

        Jos taasen pelaaja haluaa pelata varman päälle, niin muuten hänen tarvitsee pelata 10 palloa, mutta kun tiedetäänm viisi palloa mitä ei varmana tule, pitää pelata enää 5 palloa.

        Eli eikö logiikkani nosta voiton mahdollisuuksia?


      • ---
        Insinööri lehtinen kirjoitti:

        Jos olisit OIKEASTI veikannut kaikki rivit, ja jättänyt noin mainitsemani kombinaatiot pois, olisit voittanut varmana

        Probleeman voisi esittää myös pelkistettynä näin

        Olkoon lottokoneessa 10 palloa

        Olkoon voittavia palloja vain 1

        Olkoon mahdollisisuus voittoon 10% veikkaamalla itse yhtä numeroa

        Olkoon aivan varma, että palloja 1 2 3 4 5 ei arvota

        Olkoon siilloin 100% varmaa että kone arpoo pallon 6 7 8 9 10

        Olkoon pelaajalla yhden pallon valitsemisen jälkeen (tietenkin kannattaa valita pallo 6 7 8 9 10, koska palloja 1 2 3 4 5 ei tule) 20% mahdollisusu voittaa

        Jos taasen pelaaja haluaa pelata varman päälle, niin muuten hänen tarvitsee pelata 10 palloa, mutta kun tiedetäänm viisi palloa mitä ei varmana tule, pitää pelata enää 5 palloa.

        Eli eikö logiikkani nosta voiton mahdollisuuksia?

        virhe tapahtui tässä:

        "Olkoon mahdollisisuus voittoon 10% veikkaamalla itse yhtä numeroa

        Olkoon aivan varma, että palloja 1 2 3 4 5 ei arvota"

        ei voi olla 10% jos puolet palloista ovat mahdottomia.


      • ---

      • insinööri lehtinen
        --- kirjoitti:

        et kiistä että kuusi peräkkäin voi tulla?


        entä miten kommentoit näitä:

        http://www.nypost.com/p/news/international/israeli_lottery_throws_weeks_same_3khFjT2gQY8VYDWMAQ3eyJ


        http://news.bbc.co.uk/2/hi/8259801.stm

        Tottakai sama lottonumero voi tulla kahtenena viikkona peräkkäin.

        Sehän että tulee edellisen viikon numero on TÄYSIN YHTÄ TODENNÄKÖISTÄ kuin se, että tulee mikä tahansa muu ennalta määritetty rivi.

        Eli "sun" ennalta määrittelemälle riville on mahdollisuus tulla 1:15 milj. ja edelliselle lottoriville se on myös 1:15 milj.

        Ja aika monta kertaa on jollain mennyt tuo 7 oikein, joten itse en näe tuossa mitään ongelmaa että tulee kaksi kertaa peräkkäin sama numero, se on aivan yhtä todennäköistä kuin Heikki Marttisen lottovoitto edellisviikolla.

        Mutta nyt olikin puhe näistä epäedukkaista numeroista.

        Ja kaikkihan sen tietää, ettei nykyisellä lottokoneella ole mitään tekemistä satunnaisuuden kanssa


      • Insinööri lehtinen
        --- kirjoitti:

        virhe tapahtui tässä:

        "Olkoon mahdollisisuus voittoon 10% veikkaamalla itse yhtä numeroa

        Olkoon aivan varma, että palloja 1 2 3 4 5 ei arvota"

        ei voi olla 10% jos puolet palloista ovat mahdottomia.

        Jos ollaan alkutilanteessa ettei suljeta pois "epäedullisia" numeroita, on silloin mahdollisuus voittaa 10%

        Mutta mitä enemmän rajataan pois numeroita joita ei tule, niin sitä suurempi mahdollisuus on voittaa, loogista, eikö?


      • ;)
        insinööri lehtinen kirjoitti:

        Tottakai sama lottonumero voi tulla kahtenena viikkona peräkkäin.

        Sehän että tulee edellisen viikon numero on TÄYSIN YHTÄ TODENNÄKÖISTÄ kuin se, että tulee mikä tahansa muu ennalta määritetty rivi.

        Eli "sun" ennalta määrittelemälle riville on mahdollisuus tulla 1:15 milj. ja edelliselle lottoriville se on myös 1:15 milj.

        Ja aika monta kertaa on jollain mennyt tuo 7 oikein, joten itse en näe tuossa mitään ongelmaa että tulee kaksi kertaa peräkkäin sama numero, se on aivan yhtä todennäköistä kuin Heikki Marttisen lottovoitto edellisviikolla.

        Mutta nyt olikin puhe näistä epäedukkaista numeroista.

        Ja kaikkihan sen tietää, ettei nykyisellä lottokoneella ole mitään tekemistä satunnaisuuden kanssa

        saman rivin tuleminen heti uudestaan on paljon epätodennäköisempää kuin että uudessa rivissä on seitsemän numeroa peräkkäin ;)


      • ;)
        Insinööri lehtinen kirjoitti:

        Jos ollaan alkutilanteessa ettei suljeta pois "epäedullisia" numeroita, on silloin mahdollisuus voittaa 10%

        Mutta mitä enemmän rajataan pois numeroita joita ei tule, niin sitä suurempi mahdollisuus on voittaa, loogista, eikö?

        alkutilanne on se jolla tehtävä lasketaan, eikä sitä voi muuttaa kesken kaiken.
        Kai ymmärrät että jos sinulla on N palloa ja valitset niistä yhden, jokaisen pallon valituksi tulemisen todennäköisyys on 1/N ?
        Sinulla ei ole mitään perusteita väittää ettei lotossa voisi tulla 7 numeroa peräkkäin, ellei sinulla ole jotain tonttuja siellä arvontakoneessa valikoimassa palloja.


      • Isninööri Lehtinen
        ;) kirjoitti:

        saman rivin tuleminen heti uudestaan on paljon epätodennäköisempää kuin että uudessa rivissä on seitsemän numeroa peräkkäin ;)

        Niin? mitä siitä sitten?


      • Insinööri Lehtinen
        ;) kirjoitti:

        alkutilanne on se jolla tehtävä lasketaan, eikä sitä voi muuttaa kesken kaiken.
        Kai ymmärrät että jos sinulla on N palloa ja valitset niistä yhden, jokaisen pallon valituksi tulemisen todennäköisyys on 1/N ?
        Sinulla ei ole mitään perusteita väittää ettei lotossa voisi tulla 7 numeroa peräkkäin, ellei sinulla ole jotain tonttuja siellä arvontakoneessa valikoimassa palloja.

        On, koska kerroin E N N E N arvontaa millaisia rivejä ei tule, siis ENNEN arvontaa, ei jälkeen vaan ENNEN arvontaa suljin pois satoja tuhansia rivejä


      • ;)
        Insinööri Lehtinen kirjoitti:

        On, koska kerroin E N N E N arvontaa millaisia rivejä ei tule, siis ENNEN arvontaa, ei jälkeen vaan ENNEN arvontaa suljin pois satoja tuhansia rivejä

        sillä ei ole mitään merkitystä mitä sinä sanot. Jos käytät yksittäistä lottoarvontaa jonkinlaisena perusteena tilastolliselle laskennalle niin olet täysin hukassa, valitettavasti. Tuhat arvontaa antaisi jo jotain osviittaa, ja niihin tuhanteen arvontaan mahtuisi jo vuoden 1991 arvonnatkin ...


      • ;)
        Isninööri Lehtinen kirjoitti:

        Niin? mitä siitä sitten?

        eli jos hyväksyt että sama rivi voi tulla uudestaan, ja se on epätodennäköisempää kuin että seitsemän peräkkäistä numeroa valitaan, niin hyväksyt samalla että seitsemän peräkkäistä numeroa voi tulla valituksi!
        Puhuit taas itsesi pussiin ;)


      • Isninööri lehtinen
        ;) kirjoitti:

        sillä ei ole mitään merkitystä mitä sinä sanot. Jos käytät yksittäistä lottoarvontaa jonkinlaisena perusteena tilastolliselle laskennalle niin olet täysin hukassa, valitettavasti. Tuhat arvontaa antaisi jo jotain osviittaa, ja niihin tuhanteen arvontaan mahtuisi jo vuoden 1991 arvonnatkin ...

        Ehhehehheo ei lotossa tartte voittaa ääretöntä määrää, voittoon riittää ihan yksi kerta, ja sen olen jo tehnyt, kertonut rivit joita ei tule arvonnassa E N N E N arvontaa


      • 87k
        ;) kirjoitti:

        eli jos hyväksyt että sama rivi voi tulla uudestaan, ja se on epätodennäköisempää kuin että seitsemän peräkkäistä numeroa valitaan, niin hyväksyt samalla että seitsemän peräkkäistä numeroa voi tulla valituksi!
        Puhuit taas itsesi pussiin ;)

        Niin, mitä siitä sitten, tottakai sama rivi voi tulla seuraavanakin viikkona, koska sehän on jo kerran arvottu, en siis ymmärrä miksi näin ei voisi olla, koska sehän rivi on aivan yhtä epätodennäköinen kuin mikä tahansa muu ennalta määritetty rivi.

        Nyt olikin puhe näistä Peräkkäisistä, jokatoisista yms. epäedullisista yhditelmisä, ja itse kerroin ENNEN arvontaa satoja tuhansia rivejä joita ei tule varmana, ja eihän niitä tullut.

        Eli en ole koskaan väittänyt etteikö samaa numeroa voisi tulla kahta kertaa....


      • ;)
        87k kirjoitti:

        Niin, mitä siitä sitten, tottakai sama rivi voi tulla seuraavanakin viikkona, koska sehän on jo kerran arvottu, en siis ymmärrä miksi näin ei voisi olla, koska sehän rivi on aivan yhtä epätodennäköinen kuin mikä tahansa muu ennalta määritetty rivi.

        Nyt olikin puhe näistä Peräkkäisistä, jokatoisista yms. epäedullisista yhditelmisä, ja itse kerroin ENNEN arvontaa satoja tuhansia rivejä joita ei tule varmana, ja eihän niitä tullut.

        Eli en ole koskaan väittänyt etteikö samaa numeroa voisi tulla kahta kertaa....

        hehe, lue tuo edellinen viestini uudelleen ja ajatuksella ;)


      • ;)
        Isninööri lehtinen kirjoitti:

        Ehhehehheo ei lotossa tartte voittaa ääretöntä määrää, voittoon riittää ihan yksi kerta, ja sen olen jo tehnyt, kertonut rivit joita ei tule arvonnassa E N N E N arvontaa

        ei kukaan ole maininnut ääretöntä määrää voittoja.
        olet vain sekaisin ja hädissäsi, mutta kyllä me sinutkin oppiin saamme ;)


      • 9+20
        ;) kirjoitti:

        hehe, lue tuo edellinen viestini uudelleen ja ajatuksella ;)

        Vois luulla että sama rivi ja numerot tulisivat jopa todennäköisemmin...No, kaipa ne lottokoneet ovat aika hyvin satunnaisia.


      • :D
        9+20 kirjoitti:

        Vois luulla että sama rivi ja numerot tulisivat jopa todennäköisemmin...No, kaipa ne lottokoneet ovat aika hyvin satunnaisia.

        ainahan luulla voi, mut tieto on valttia.


    • Aukino

      Lainaa: heikkioskari
      7 peräkkäistä 33 / 15380937
      6 peräkkäistä 1056 / 15380937
      5 peräkkäistä 17424 / 15380937
      4 peräkkäistä 197472 / 15380937

      Tarkistanp laskusi:
      7 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-7)*(30 nCr 0) = 33 oikein
      6 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-6)*(31 nCr 1) = 1054 eri tulos
      5 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-5)*(32 nCr 2) = 17360 eri tulos
      4 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-4)*(33 nCr 3) = 196416 eri tulos
      3 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-3)*((34 nCr 4)-(34 1-4)) = 171543

      2 peräkkäin laskettaisiin samoin, vaan pitäisi vähentää permutaatioista ne kombinaatiot, mitkä tulisi 5 peräkkäisen, 4 peräkkäisen ja kolmen peräkkäisen kanssa, jätän sen laskutehtäväksi.... Eli päät pitää jättää tyhjäksi, siksi noista permutaatioiden lähtökodista piti niin paljon vähentää....

      • Aukino

        3 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-3)*((34 nCr 4)-(34 1-4)) = 171543

        Toiko meni väärin, vieläkö pitää vähentää (34 1-3)*29 = 32 ?
        => 37*((34n nCr 4)-29-32) = 1713 655

        Ei täydy, koska toinenkin kolmen jono hyväksytään rivissämme....


      • Sama "Au"
        Aukino kirjoitti:

        3 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-3)*((34 nCr 4)-(34 1-4)) = 171543

        Toiko meni väärin, vieläkö pitää vähentää (34 1-3)*29 = 32 ?
        => 37*((34n nCr 4)-29-32) = 1713 655

        Ei täydy, koska toinenkin kolmen jono hyväksytään rivissämme....

        3 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-3)*((34 nCr 4)-(34 1-4)) = 171543

        Tuo määrä oli 1 714 765, eli sori, näpyttelyvirhe laskimelleni...

        2 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-2)*((35 nCr 5)-...
        -(35 1-5)-(35 1-4)*29 3-(35 1-3)*(31 nCr 2)) = 11 716 464

        1 per on jo niin pirullista, etten viitsi laskea, sama periaate tietysti....
        Pitää vähentää permutaatiot kahteen asti....


      • Sama "Au"
        Sama "Au" kirjoitti:

        3 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-3)*((34 nCr 4)-(34 1-4)) = 171543

        Tuo määrä oli 1 714 765, eli sori, näpyttelyvirhe laskimelleni...

        2 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-2)*((35 nCr 5)-...
        -(35 1-5)-(35 1-4)*29 3-(35 1-3)*(31 nCr 2)) = 11 716 464

        1 per on jo niin pirullista, etten viitsi laskea, sama periaate tietysti....
        Pitää vähentää permutaatiot kahteen asti....

        Jep tietysi noissa em. oli päät tukossa pari kertaa, eli tulokset saattavat olla juurikin ne, mitkä "heikkoskari" kertoi

        Eli
        Lainaa: heikkioskari
        7 peräkkäistä 33 / 15380937
        6 peräkkäistä 1056 / 15380937
        5 peräkkäistä 17424 / 15380937
        4 peräkkäistä 197472 / 15380937

        Tarkistanpa laskusi:
        7 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-7)*(30 nCr 0) = 33 oikein
        6 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-6)*(31 nCr 1) = 1054 eri tulos
        5 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-5)*(32 nCr 2) = 17360 eri tulos
        4 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-4)*(33 nCr 3) = 196416 eri tulos
        3 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-3)*((34 nCr 4)-(34 1-4)) = 1 714 765

        Eli 6 ei lähde mitään pois, mutta
        5 per max... lähtee pois 2 ja 2 eli yhteensä 4 => 17356 kpl
        4 per maxissa lähtee pois myöskin 4 päistä => 196412 kpl
        3 per maxissa lähtee 4 myös => 1714 761 kpl
        2 per maxissa samoin 4 myös => 11 716 464-4 = 11716 460 kpl

        Tämä viimeksimainittu on varmaan oikein?


      • Sama "Au"
        Sama "Au" kirjoitti:

        Jep tietysi noissa em. oli päät tukossa pari kertaa, eli tulokset saattavat olla juurikin ne, mitkä "heikkoskari" kertoi

        Eli
        Lainaa: heikkioskari
        7 peräkkäistä 33 / 15380937
        6 peräkkäistä 1056 / 15380937
        5 peräkkäistä 17424 / 15380937
        4 peräkkäistä 197472 / 15380937

        Tarkistanpa laskusi:
        7 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-7)*(30 nCr 0) = 33 oikein
        6 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-6)*(31 nCr 1) = 1054 eri tulos
        5 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-5)*(32 nCr 2) = 17360 eri tulos
        4 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-4)*(33 nCr 3) = 196416 eri tulos
        3 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-3)*((34 nCr 4)-(34 1-4)) = 1 714 765

        Eli 6 ei lähde mitään pois, mutta
        5 per max... lähtee pois 2 ja 2 eli yhteensä 4 => 17356 kpl
        4 per maxissa lähtee pois myöskin 4 päistä => 196412 kpl
        3 per maxissa lähtee 4 myös => 1714 761 kpl
        2 per maxissa samoin 4 myös => 11 716 464-4 = 11716 460 kpl

        Tämä viimeksimainittu on varmaan oikein?

        Tarkistanpa laskusi:
        7 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-7)*(30 nCr 0) = 33 oikein
        6 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-6)*(31 nCr 1) = 1054 eri tulos
        5 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-5)*(32 nCr 2) = 17360 eri tulos
        4 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-4)*(33 nCr 3) = 196416 eri tulos
        3 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-3)*((34 nCr 4)-(34 1-4)) = 1 714 765

        Eli 6 ei lähde mitään pois, mutta
        5 per max... lähtee pois 2 ja 2 eli yhteensä 4 => 17356 kpl
        4 per maxissa lähtee pois myöskin 4 päistä => 196412 kpl
        3 per maxissa lähtee 4 myös => 1714 761 kpl
        2 per maxissa samoin 4 myös => 11 716 464-4 = 11716 460 kpl

        Sorry, jokaisen neljän kanssa oli tietysti kombinaatioita jo 5 peräkkäin versiolla:
        7 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-7)*(30 nCr 0) = 33 sama
        6 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-6-4)*(31 nCr 1) 4*(32 nCr 1) = 1058 sama
        5 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-5-4)*(32 nCr 2) (4*(33 nCr 2)) =
        15376 2112 = 17488 eri tulos

        Verrattuna:
        7 peräkkäistä 33 / 15380937
        6 peräkkäistä 1056 / 15380937
        5 peräkkäistä 17424 / 15380937
        4 peräkkäistä 197472 / 15380937
        Juuri nuo päätapausten lisääminen tekee vähän ongelmallista...
        Mutta siis idea on kai se, että jätetään 4 jonoa alussa huomiotta ja lisätään sen kombikset lopuksi...


      • Aukino
        Sama "Au" kirjoitti:

        Tarkistanpa laskusi:
        7 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-7)*(30 nCr 0) = 33 oikein
        6 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-6)*(31 nCr 1) = 1054 eri tulos
        5 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-5)*(32 nCr 2) = 17360 eri tulos
        4 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-4)*(33 nCr 3) = 196416 eri tulos
        3 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-3)*((34 nCr 4)-(34 1-4)) = 1 714 765

        Eli 6 ei lähde mitään pois, mutta
        5 per max... lähtee pois 2 ja 2 eli yhteensä 4 => 17356 kpl
        4 per maxissa lähtee pois myöskin 4 päistä => 196412 kpl
        3 per maxissa lähtee 4 myös => 1714 761 kpl
        2 per maxissa samoin 4 myös => 11 716 464-4 = 11716 460 kpl

        Sorry, jokaisen neljän kanssa oli tietysti kombinaatioita jo 5 peräkkäin versiolla:
        7 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-7)*(30 nCr 0) = 33 sama
        6 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-6-4)*(31 nCr 1) 4*(32 nCr 1) = 1058 sama
        5 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-5-4)*(32 nCr 2) (4*(33 nCr 2)) =
        15376 2112 = 17488 eri tulos

        Verrattuna:
        7 peräkkäistä 33 / 15380937
        6 peräkkäistä 1056 / 15380937
        5 peräkkäistä 17424 / 15380937
        4 peräkkäistä 197472 / 15380937
        Juuri nuo päätapausten lisääminen tekee vähän ongelmallista...
        Mutta siis idea on kai se, että jätetään 4 jonoa alussa huomiotta ja lisätään sen kombikset lopuksi...

        Sorry, jokaisen neljän kanssa oli tietysti kombinaatioita jo 5 peräkkäin versiolla:
        7 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-7)*(30 nCr 0) = 33 sama
        6 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-6-4)*(31 nCr 1) 4*(32 nCr 1) = 1058
        5 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-5-4)*(32 nCr 2) (4*(33 nCr 2)) =
        15376 2112 = 17488 eri tulos

        Sorry, kaksi lopuista oli pienemmällä kombinoinnilla:
        7 per max 39:ssä 7 yritystä 33
        6 per ma 39:ssä 7 yritystä: (39 1-6-4)*(31 nCr 1) 2*(32 nCr 1) 2*(31 nCr 1) =
        => 1056 nyt tuli sama
        5 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-5-4)*(32 nCr 2) 2*(33 nCr 2) 2*(32 nCr 2) =
        => 17424, jep tuli sama:
        4 per max 38:ssa 7 yritystä: (39 1 4-4)*(33 nC 3) 2*(34 ncR 3) 2(33 nCr 3)=
        => 197 472

        Eli oikeinhan sinä "heikkiosakari" olit nuo laskenut!


      • Matkino
        Aukino kirjoitti:

        Sorry, jokaisen neljän kanssa oli tietysti kombinaatioita jo 5 peräkkäin versiolla:
        7 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-7)*(30 nCr 0) = 33 sama
        6 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-6-4)*(31 nCr 1) 4*(32 nCr 1) = 1058
        5 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-5-4)*(32 nCr 2) (4*(33 nCr 2)) =
        15376 2112 = 17488 eri tulos

        Sorry, kaksi lopuista oli pienemmällä kombinoinnilla:
        7 per max 39:ssä 7 yritystä 33
        6 per ma 39:ssä 7 yritystä: (39 1-6-4)*(31 nCr 1) 2*(32 nCr 1) 2*(31 nCr 1) =
        => 1056 nyt tuli sama
        5 per max 39:ssä 7 yritystä: (39 1-5-4)*(32 nCr 2) 2*(33 nCr 2) 2*(32 nCr 2) =
        => 17424, jep tuli sama:
        4 per max 38:ssa 7 yritystä: (39 1 4-4)*(33 nC 3) 2*(34 ncR 3) 2(33 nCr 3)=
        => 197 472

        Eli oikeinhan sinä "heikkiosakari" olit nuo laskenut!

        Kokeillaan vielä sitä 3 peräkkäin 7 arvasta 39:n joukosta:
        Edelliseen tapaan saadaan kolme perkkäin versiot:
        (39 1-3-4)*(34 nCr 4) 2*(34 nCr 4) 2*(33 nCr 4) = 1705 000 kpl
        Tästä lukemasta siis vähennetään kaikki 4:n jonot, joiden kanssa oli 3:n jonoja?
        Niitä ei loputalkaan ole kuin 31 kohti 34 nCr 4:sta (päissä jono) kohden niitä on,
        (34 1 -4) melko tarkasti, eli
        => 31*((34 nCr 4)- (34 1 -4)) 2*(33 nCr 4-(33 1-4)) 2*(32 nCr 4 -(32 1-4))
        => 1 662 199 kpl, oletko heikkioskari samaa mieltä?


      • Matkino
        Matkino kirjoitti:

        Kokeillaan vielä sitä 3 peräkkäin 7 arvasta 39:n joukosta:
        Edelliseen tapaan saadaan kolme perkkäin versiot:
        (39 1-3-4)*(34 nCr 4) 2*(34 nCr 4) 2*(33 nCr 4) = 1705 000 kpl
        Tästä lukemasta siis vähennetään kaikki 4:n jonot, joiden kanssa oli 3:n jonoja?
        Niitä ei loputalkaan ole kuin 31 kohti 34 nCr 4:sta (päissä jono) kohden niitä on,
        (34 1 -4) melko tarkasti, eli
        => 31*((34 nCr 4)- (34 1 -4)) 2*(33 nCr 4-(33 1-4)) 2*(32 nCr 4 -(32 1-4))
        => 1 662 199 kpl, oletko heikkioskari samaa mieltä?

        Kokeillaan vielä sitä 3 peräkkäin 7 arvasta 39:n joukosta:
        Edelliseen tapaan saadaan kolme perkkäin versiot:
        (39 1-3-4)*(34 nCr 4) 2*(34 nCr 4) 2*(33 nCr 4) = 1705 000 kpl
        Tästä lukemasta siis vähennetään kaikki 4:n jonot, joiden kanssa oli 3:n jonoja?
        Niitä ei loputalkaan ole kuin 31 kohti 34 nCr 4:sta (päissä jono) kohden niitä on,
        (33 1 -4) melko tarkasti, eli
        JEes,iha väärin....

        => 33*((34 nCr 4)- (34 1 -4)) 2*(34 nCr 4-(34 1-4)) 2*(33 nCr 4 -(33 1-4))
        => 1703 750 kpl, oletko heikkioskari samaa mieltä?


      • Maukkino
        Matkino kirjoitti:

        Kokeillaan vielä sitä 3 peräkkäin 7 arvasta 39:n joukosta:
        Edelliseen tapaan saadaan kolme perkkäin versiot:
        (39 1-3-4)*(34 nCr 4) 2*(34 nCr 4) 2*(33 nCr 4) = 1705 000 kpl
        Tästä lukemasta siis vähennetään kaikki 4:n jonot, joiden kanssa oli 3:n jonoja?
        Niitä ei loputalkaan ole kuin 31 kohti 34 nCr 4:sta (päissä jono) kohden niitä on,
        (33 1 -4) melko tarkasti, eli
        JEes,iha väärin....

        => 33*((34 nCr 4)- (34 1 -4)) 2*(34 nCr 4-(34 1-4)) 2*(33 nCr 4 -(33 1-4))
        => 1703 750 kpl, oletko heikkioskari samaa mieltä?

        (39 1-3-4)*(34 nCr 4-(34 1 -4)) 2*(35 nCr 4-(35 1-4)) 2*(34 nCr 4 -(34 1-4))
        => 1529385 104656 92690 = 1726731 / 15380937
        Kolme peräkkäin 7 rivejä 39:stä kappaleesta paikkoja
        Eli yli 10% ? Meinkö oikein, onko vastalauseita?


      • E.d.K.
        Maukkino kirjoitti:

        (39 1-3-4)*(34 nCr 4-(34 1 -4)) 2*(35 nCr 4-(35 1-4)) 2*(34 nCr 4 -(34 1-4))
        => 1529385 104656 92690 = 1726731 / 15380937
        Kolme peräkkäin 7 rivejä 39:stä kappaleesta paikkoja
        Eli yli 10% ? Meinkö oikein, onko vastalauseita?

        Aika yllättävää.
        Vähintään 3 peräkkäistä, todennäköisyys yli 14 % (joka 7.s kierros) ! ! .


      • 87k
        E.d.K. kirjoitti:

        Aika yllättävää.
        Vähintään 3 peräkkäistä, todennäköisyys yli 14 % (joka 7.s kierros) ! ! .

        Niin, mitä kummaa siinä on, eihän ole mennyt kuukauttakaan kun juuri tuli lotossa 3 peräkkäin, ei se ole mikään ihme


      • ;)
        87k kirjoitti:

        Niin, mitä kummaa siinä on, eihän ole mennyt kuukauttakaan kun juuri tuli lotossa 3 peräkkäin, ei se ole mikään ihme

        eikä 6 peräkkäin ole mikään ihme, niin on jo käynyt.


      • Hei haloo !
        ;) kirjoitti:

        eikä 6 peräkkäin ole mikään ihme, niin on jo käynyt.

        Tää matematiikka sivu käsittelee laskettuja todennäköisyyksiä , jotka voi olla aika yllätyksellisiäkin.
        Ihmeet ja jutut niistä löytyy paremminkin uskont-saitilta.


      • ;)
        Hei haloo ! kirjoitti:

        Tää matematiikka sivu käsittelee laskettuja todennäköisyyksiä , jotka voi olla aika yllätyksellisiäkin.
        Ihmeet ja jutut niistä löytyy paremminkin uskont-saitilta.

        minähän juuri sanoin ettei se ole mikään ihme.


    • Vilkasin vain tuon 6-peräkkäistä ja olin toteavani että kaava menee muuten ok, mutta reunimmaisten jonojen mahdollisuus on suurempi, koska toisen pään täyttöä ei tarvitse huomioida = 32 vs 31 ja oikea tulos olisi 32*31 2*32 = 1056.
      Sama epäjatkuvuus on kaikissa muissakin vaihtoehdoissa ja erilaisena, mikä tekee laskemisen työlääksi.

      • Aukino

        Tein sen lopulta niin, että katsoin, mitkä jonot ovat samoja...
        4 jonoista on niitä PÄÄJONOJA; joissa on eri määrä kombiksia, molemmissa kahdessa niistä yhden ero kombinaatioiden määrässä, loput jonot kombinoituvat samoin...
        3:n peräkkäisen tapauksessa pitää vain vähentää niistä 4 peräkkäisen variaatiot noista jokaisesta kolmen jonon kombinaatioista pois, eihän siinä mitään ongelmaa?


      • ;)
        Aukino kirjoitti:

        Tein sen lopulta niin, että katsoin, mitkä jonot ovat samoja...
        4 jonoista on niitä PÄÄJONOJA; joissa on eri määrä kombiksia, molemmissa kahdessa niistä yhden ero kombinaatioiden määrässä, loput jonot kombinoituvat samoin...
        3:n peräkkäisen tapauksessa pitää vain vähentää niistä 4 peräkkäisen variaatiot noista jokaisesta kolmen jonon kombinaatioista pois, eihän siinä mitään ongelmaa?

        ketjun avaaja taitaa olla ammattilainen joten eiköhän luoteta hänen laskuihinsa.


    • Loton peräkkäiset, osa II

      Kirjoitin uuden viestin, koska asia näyttää
      tärkeämmältä kuin mitä lieneekään.
      (Lienee on suomeksi ollenee, jos joku siitä
      tiedosta kostuisi.)

      Minä yritin vain kertoa matematiikkapalstan
      harvoille lukijoille, ettei nimimerkki
      "insinööri lehtisen" ajatuksiin aina liene
      syytä suhtautua vakavasti.

      Nyt olen sitten keltaisessa nesteessä tämän
      joutavanpäiväisen asian kanssa.
      Eihän kenellekään ole mitään hyötyä tiedosta
      onko lotossa pitkiä vai lyhkösiä "putkia".

      Minulla on vakaa epäilys, ettei nimimerkki
      "insinööri lehtinen" ole yksikäsitteinen
      henkilö, vaan "multinikin" vastakohta.

      Lasken nämä kuitenkin "lehtisen" tarpeisiin.

      Laskettu omatekoisella "takuulaskuohjelmalla"
      seuraavalla tavalla:

      Kehitetään kaikki erilaiset lottorivit,
      ja talletetaan rivit taulukkoon. Tätä
      taulukkoa muutamme seuraavien "operaatioiden"
      aikana poistamalla aina "osuneet" rivit sekä
      tallettamalla uuteen taulukkoon "osumattomat".

      Syotetään koneen muistiin kaikki ne 33 riviä,
      jotka voidaan seitsemän putkina muodostaa.
      Nyt voimme laskea takuun sille, montako
      tällaista riviä taulukkoon talletetuissa
      riveissä löytyy. Tämänhän näemme otsalla,
      että 33 niitä on, mutta lasketaan kuitenkin,
      niin jatko on helpommin ymmärrettävissä.

      Poimitaan taulukosta ne rivit joissa ei ole
      7 oikein, ja talletetaan jäljellä olevat
      (15 380 904 riviä) "uuteen" taulukkoon.

      Syötetään koneen muistiin kaikki ne 34 riviä,
      jotka voidaan kuuden putkina muodostaa.
      Nyt voimme laskea "takuun" sille, montako
      sellaista riviä taulukkoon talletetuissa
      riveissä löytyy joissa on nyt kuusi oikein.
      Niitä löytyy 1056 kpl.
      Poimitaan taulukosta ne rivit joissa ei ole
      kuutta oikein, ja talletetaan ne taulukkoon.

      Syotetään koneen muistiin kaikki ne 35 riviä,
      jotka voidaan viiden putkina muodostaa.
      Tehdään samat temput kuin ylläolevissa, eli
      lasketaan "takuu" ja poimitaan "ohiolevat"
      uudeksi taulukoksi.

      Samat temput teemme 36:lle "neljäpainoiselle"
      putkelle, 37:lle "kolmepainoiselle" putkelle
      ja 38:lle "kaksipainoiselle" putkelle.
      Tuota "paino" sanaa käytän, koska ohjelmani
      muistissa käsittelen rivejä 39-mittaisina
      binäärisanoina, ja ykkösbittien määrähän on
      koodisanan "paino".

      Kun yllämainitut "liikesarjat" on tehty ovat
      jäljellä ne tapaukset, joissa peräkkäisiä ei
      ole yhtään.

      Huom.
      Jos rivissä on erimittaisia putkia, on vain
      pisin huomioitu.
      Siis "putkenpituusluokka 5" sisältää myös
      tapaukset "5 2", "putkenpituusluokka 4"
      sisältää myös tapaukset "4 3" ja "4 2"
      ja "putkenpituusluokka 3" sisältää tapaukset
      "3 2 2" ja "3 2", näiden tapausten
      lyhyempiä putkia ei ole laskettu mukaan
      "luokkiin" 3 ja 2 putket.

      Alussa rivejä 15 380 937 kpl

      7 putket: 33, jää 15 380 904

      6 putket: 1056, jää 15 379 848

      5 putket: 17424, jää 15 362 424

      4 putket: 197472, jää 15 164 952

      2 kpl 3 putkia: 16368
      1 kpl 3 putkia: 1694088, jää 13 454 496

      3 kpl 2 putkia: 163680
      2 kpl 2 putkia: 2373360
      1 kpl 2 putkia: 6645408, jää 4 272 048

      ei peräkkäisiä: 4 272 048 riviä

      Laskelmia en jaksanut tarkistaa, laskekoon
      hän joka virheitä epäilee, jos hänellä on
      kynä.
      Erilaisten "putkiluokkien" rivimäärien
      summanhan pitää olla 15 380 937 tai olen
      näppäillyt väärin.
      Jos mahdollinen virhe johtuu ohjelmasta on
      se pahempi juttu, olenhan "hionut" näitä
      veikkaussysteemien takuulaskuohjelmiani
      30 vuotta.

      Nimeni löytyy aloitusviestistä.

      • Kuljemme eri latuja

        Tämä henkilö "insinööri Lehtinen" on kai keskenkasvuinen häirikkö, jonka tarkoitusperät lienee ymmärrystemme ulkopuolella.

        Laskentamenetelmäsi on kieltämättä yksinkertainen ja varma, ja sopii hyvin käytettäväksi nykyisillä apuvälineillä.

        Kun karsit ketjusta asiattomat viestit, niin huomannet että kiinnostus kohdistuu "matematiikkaan", siis siihen, kuinka eri variaatioista muodostetaan kaavat jolla vaihtoehdot on määritettävissä, eli kiinnostus ei niinkään suuntaudu rutiiniratkaisuun, joka olisi helposti pienellä ohjelmapätkällä tehtävissä (kuten esitit), puhumattakaan näiden "tiedän poissuljettavat rivit" hourailijoiden juttuihin, vaan lähestymistapaan, joka antaa valmiuksia laajentaa todennäköisyyslaskentaa myös tätä suppeaa lottoarvonntaa laajemmalle.

        Ja hyvä näin, matematiikkapalstalla kun ollaan.


    • Voisi ajatella myös

      Eikös jokainen rivi ole yhtä todennäköinen, siis jokainen ennalta määrätty.

      Tämän ajatusmallin "tiedän satoja tuhansia rivejä joilla ei voita ensi lauantaina" voiisi kääntää siis myös muotoon "vaikka veikkaisin usean vuoden ajan, joka lauantai satoja tuhansia rivejä, en silti voita"

      Eli eiköhäs tämä kerro jo kaiken lotosta, eli voit pelata vuosien ajan, joka viikko satoja tuhansia rivejä, voittamatta mitään.

      Eli laskennallisestihan ei lottoamisessa ole mitään järkeä

      • ELi siis näin

        Voin tehdä ohjelmalla esim 200000 riviä, jotka EI kuulu noiden epäedullisten rivien joukkoon, ja sitli voidaan tarkastella tuloksia esim. seuraavan vuoden ajan, ja voin olla todella varma ettei noista riveistä mikään osu kohdalle


      • ---
        ELi siis näin kirjoitti:

        Voin tehdä ohjelmalla esim 200000 riviä, jotka EI kuulu noiden epäedullisten rivien joukkoon, ja sitli voidaan tarkastella tuloksia esim. seuraavan vuoden ajan, ja voin olla todella varma ettei noista riveistä mikään osu kohdalle

        Lotossa ei ole epäedullisia rivejä.


      • insinööri lehtinen
        --- kirjoitti:

        Lotossa ei ole epäedullisia rivejä.

        Onhan, johan sen olen muutama lauantaina osoittanut, että lotossa on epäedullisia rivejä, joita ei varmana tule


      • ---
        insinööri lehtinen kirjoitti:

        Onhan, johan sen olen muutama lauantaina osoittanut, että lotossa on epäedullisia rivejä, joita ei varmana tule

        Ei ole.


    • JOS JAKAISIN

      JOS JAKSAISIN TEHDÄ, NIIN TEKISIN TÄMÄN VIIKON ARVONTAA KOLME SATAA TUHATTA RIVIÄ, JOISSA EI OLE NOITA NS. "EPÄEDUKKAITA" RIVEJÄ.

      JA SITTEN VOISIN HUUDELLA JÄLKEENPÄIN "NONIIN, MITÄ MÄ SANOIN, EI NÄILLÄ RIVELLÄ OLISI VOITTANUT, JA TIESIN SEN ENNEN ARVONTAA"

      SILLÄ MAHDOLLISUUS ETTÄ TULISI NOITA SUN MAINITSEMIA EPÄEDUKKAITA RIVEJÄ ON 2% JOTEN KYLLÄ SEN MELKO VARMAKSI VOI SANOA ETTEI NIITÄ TULE.

      MUTTA TUO SAMA 2% MAHDOLLISUUS ON ON MYÖS MILLÄ TAHANSA MUULLA 300000 RIVIN RYPÄSKÄLLÄ

      • ---

        näin se on mutta lehtisen pösilö ei sitä tajua.


      • Insinööri Lehtinen

        Teeppä tämä juttu, laita tänne tai johonkin kolme sataa tuhatta riviä, joissa ei ole lainkaan epäedullisia rivejä.

        katotaan sitten lauantaina miten kävi, logiikkasi kaatuu sitten samantien jos antamillasi riveillä olisi voittanut euronkin ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      68
      5463
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      61
      3664
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      152
      2708
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2156
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      102
      1943
    6. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1299
    7. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1277
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1258
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1212
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1136
    Aihe