Epävarmuudesta ja ujoudesta ilmoittaminen

>shyguy<

Itselleni olisi huomattavasti vapautuneempaa ja helpottavampaa mennä deiteille tai tapailla naisia, jos voisin etukäteen ilmoittaa että olen ujohko ja epävarma naisten kanssa. Mutta sitä tuskin kannattaa naiselle sanoa? Vai kannattaako naiset?

Jos sen voisi etukäteen sanoa, niin olisin varmempi, mutta kun sitä ei oikein vitsi sanoa, olen epävarmempi. Typerä tilanne.

94

672

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ENFP-nainen

Itse sanoisin, mutta miettisin aika tarkaan tapaa millä sen sanoisin ja sanoisin tavalla joka olisi vastapuolle helppo vastaanottaa. Ei kannata ainakaan lähteä valittamaan mitään atm-juttuja tai muuta itseään alentavaa. Voi vaikka sanoa, että on ujo ja itsellä kestää hetken ennen kuin päästää toisen lähelleen tai/ja ettei pane pahakseen vaikka nainenkin olisi aloitteellinen tai/ja tilanne jännittää, koska toinen tuntuu erityisen mukavalta/tutustumisen arvoiselta (jos olisi merkityksetön juttu, ei jännittäisi).

Sinänsä, jos sanoo fiksusti tavalla josta ilmenee, että kunniottaa itseään, niin en usko ketään sellaista karsiutuvan pois joka on valmis antamaan aikaa tutustumiselle. Luultavasti karsiutujat on hätähousuja ja niitä, jotka eivät voi ajatella ujoa ihmistä parikseen.

• >shyguy<

Joo siis fiksusti tietysti, mutta jotenkin tuntuu että se pitäisi ilmoitaa esim. nettideiteissä aika pian ja tuntuu että kun sen ilmoittaa pian, niin oli mikä tapa vaan, niin se on väärä tapa. Mulla on sellainen piintynyt uskomus että naiset ei oikeasti voi pitää miehestä, joka on ujo naisten kanssa vielä aikuisenakin. Mutta fiksusti nimenomaan ilmoitan, tai ainakin yritän ja kyllä mä itsestäni pidän.

• ed.
        >shyguy< kirjoitti:

Joo siis fiksusti tietysti, mutta jotenkin tuntuu että se pitäisi ilmoitaa esim. nettideiteissä aika pian ja tuntuu että kun sen ilmoittaa pian, niin oli mikä tapa vaan, niin se on väärä tapa. Mulla on sellainen piintynyt uskomus että naiset ei oikeasti voi pitää miehestä, joka on ujo naisten kanssa vielä aikuisenakin. Mutta fiksusti nimenomaan ilmoitan, tai ainakin yritän ja kyllä mä itsestäni pidän.

Ilmoittaisin sinuna vasta kun tapaamisesta sovitaan. Ja jos olet ujo, voisi ehkä toimia että tutustut vastapuoleen useamman kirjeen verran ennen treffejä? Toinen tuntuu tutummalta, ja hän tietää kuka olet vaikka ujostelisitkin ensitreffit.

EN kyllä tiedä toimiiko enään nykymaailmassa, ole nettideitannut viimeksi 12-13v sitten ;-)

• >shyguy<
        ed. kirjoitti:

Ilmoittaisin sinuna vasta kun tapaamisesta sovitaan. Ja jos olet ujo, voisi ehkä toimia että tutustut vastapuoleen useamman kirjeen verran ennen treffejä? Toinen tuntuu tutummalta, ja hän tietää kuka olet vaikka ujostelisitkin ensitreffit.

EN kyllä tiedä toimiiko enään nykymaailmassa, ole nettideitannut viimeksi 12-13v sitten ;-)

Minulle on sanottu, että nykyään deiteissä kannattaisi melko varhaisessa vaiheessa mennä kasvokkain tapaamaan. Se on ilmeisesti nykyään vallitseva käytäntö.

• 10+1

Mä ehkä ilmottaisin vasta treffien alussa, että jännittää ja ujostuttaa vähän. Jos on nettideitti voi vedota, vaikka siihen että ekaa kertaa treffeillä nettideitin kanssa ja tilanne tuntuu vähän erikoiselta. Tai jos alkaa ikää olemaan jo jossain 25-30 , niin esim. ettei oo käyny pitkään aikaan treffeillä kun on viihtynyt hyvin sinkkuna. Pieni valkoinen valhe keventämään tunnelmaa ketän varmaan haittaa, jos nyt oikeasti jännittää treffien alussa niin pahasti ettei sanaa meinaa saada suusta.

Ei ainakaan jätä nainen kokonaan tulematta ujouden takia...

• >shyguy<

En mä niin pahasti jännitä, että en suusta sanaa saisi, mutta saisin itsevarmemman olon, kun voisin myöntää olevani vähän epävarma. Ja silloin nainenkin ymmärtäisi, että en ehkä ole heti aluksi koskettelemassa edes olkapäälle tai muuta sensellaista.

• Iso valkoinen totuus

Eikä mitä, täräytän heti treffien alkuun että en vielä 40-vuotiaanakaan ole koskaan nussinut. Kyrvälläni olen vaan runkannut ja kusta lorottanut, kertaakaan se ei ole pillussa käynyt.

• Winner takes it all

Sitä vartenhan sinne treffeille mennään, että nainen voisi karsia ujot ja epävarmat miehet pois lisääntymästä, onhan se sellainen turnoff. Jos mies ei saa naista heti syttymään, ei saa sitä parisuhteessakaan. 15 sekunttia on aika jonka sisään sinun on tehtävä vaikutus naiseen. Olet vain oma itsesi, kyllä se nainen siitä ujoutesi huomaa ja antaa pakit. Ei sinun tarvitse etukäteen ilmoittaa olevasi häviäjä.

Olisihan se toki vapauttavaa jos tietäisi jo etukäteen voittavansa ja voisi näin varmistaa, että: "Mä kun olen tällainen epävarma häviäjä, voisinks mä tällä kertaa niinku vaihteeks voittaa, edes yhen ainoan kerran". Mutta sellainen on häviäjän puhetta. Parisuhdepeli on raakaa mutta reilua. Luonto on täynnä yksilöntragedioita, joissa joku seepra jää yksin laumansa hylkäämäksi ja leijonien syömäksi. Mutta populaatio menestyy kun heikot ja epävarmat karsitaan ja vain voittajat lisääntyvät.

Älyllinen vaihtoehto sitävastoin on, ettei kannata edes yrittää ja ryhtyy vaikkapa hermiitiksi.

• >shyguy<

Jaahas.

• näinhän se tämä oonn

No näinhän ne menee nämä jutut p/s-markkinoilla. Naiset valitsevat heitä piirittävistä miehista mielestään panettavimman oloisia ja näköisiä miehiä nussijoikseen. Näiden miesten pitää olla myös voittajia ja toisten miesten alistajiakin, ja ennen muuta kokeneita naisten käsittelijöitä ja varsinkin kokeneita nussijoita.

• Entinen ujo

Tässä apua. Yksinkertaisia vinkkejä ja toimivia.

http://www.amazon.com/Goodbye-Shy-Shybusters-That-Work/dp/0071456422

Oikeasti, ei kannata sanoa olevansa ujo. Se saa vastapuolen helposti varomaan sanojaan ja olemustaan. Helposti käy myös niin, että vastapuoli alkaa välittömästi tuntea tarvetta pitää keskustelu käynnissä ja kokee tilanteen rasittavaksi, vaikka muutoin ei välttämättä edes huomaisi mitään.

Flaksi muuten paranee aivan mielettömästi. Persoona kun lopulta kuitenkin ratkaisee. Itse ihmettelin, miksi miehet eivät jaksaneet kiinnostua minusta, vaikka olin kaunis. Selitys oli epävarmuudessa ja ujoudessa. Kun ne olivat riittävässä määrin poissa ja opin keskustelemaan kuta kuinkin vapautuneesti, tilanteesta tuli aivan päinvastainen.

• >shyguy<

Ei minua haittaisi jos nainen kertoisi etukäteen olevansa ujo. Tietäisinpähän ainakin mistä tietynlainen käytös sitten saattaa johtua. Silloin ei olisi itsellä paineita esim. juuri keskustelun pakonomaiseen ylläpitoon tai ainakaan liikaan hermostumiseen jos toinen näyttää vähän passiiviselta tai ei ei ole tilanteessa ihan 100% läsnäolevan oloinen.

• MInusta näin
        >shyguy< kirjoitti:

Ei minua haittaisi jos nainen kertoisi etukäteen olevansa ujo. Tietäisinpähän ainakin mistä tietynlainen käytös sitten saattaa johtua. Silloin ei olisi itsellä paineita esim. juuri keskustelun pakonomaiseen ylläpitoon tai ainakaan liikaan hermostumiseen jos toinen näyttää vähän passiiviselta tai ei ei ole tilanteessa ihan 100% läsnäolevan oloinen.

Läsnäoloon kannattaa yrittää panostaa, vaikka olisi hermostunut tai hiljainen. Läsnäoloa voi osoittaa myös kuuntelemalla, kysymällä jotain jostain naisen kertomasta asiasta ja hetkittäisillä katseilla. Jos läsnäolo puuttuu, tulee aika helposti olo ettei toista kiinnosta aidosti tai yhteistä säveltä ei löydy.

• Täti-ihminen
        MInusta näin kirjoitti:

Läsnäoloon kannattaa yrittää panostaa, vaikka olisi hermostunut tai hiljainen. Läsnäoloa voi osoittaa myös kuuntelemalla, kysymällä jotain jostain naisen kertomasta asiasta ja hetkittäisillä katseilla. Jos läsnäolo puuttuu, tulee aika helposti olo ettei toista kiinnosta aidosti tai yhteistä säveltä ei löydy.

Eikö Ujopoika tarkoittanut sitä, että joku ujouttaan VAIKUTTAA siltä, ettei ole täysin läsnä, eikä sitä, ettei olisi? Siihen, ettei toista tulkitse väärin, auttaa se, että ujoutensa ilmaisee.

Ihana poika tämä Ujopoika.

• 19

ei ujo ole sama kuin epävarma.

hei jos naiselle ei kelpaa niin ei ole menetys!

• >shyguy<

Olen sekä ujo että epävarma, en väittänytkään synonyymeiksi.

• 27536
        >shyguy< kirjoitti:

Olen sekä ujo että epävarma, en väittänytkään synonyymeiksi.

niin mut sano olevasi ujo et epävarma

• >shyguy<
        27536 kirjoitti:

niin mut sano olevasi ujo et epävarma

Voi olla aika lapsellinen kysymys, mutta mitä vikaa epävarmuudessa on?

• 19
        >shyguy< kirjoitti:

ei minulle mitään olenkin mies

perustuu vain siihen mitä täällä aika ajoin kirjoitetaan

• Täti-ihminen
        >shyguy< kirjoitti:

Ei mitään vikaa. Se on osoitus siitä, että on hereillä, monella tapaa. Epävarmuuden puuttuminen on pahempi juttu. Viimeisten tutkimusten mukaan liiallinen itsevarmuus/-luottamus upotti Titanicin.

• AMERIKKA!
        Täti-ihminen kirjoitti:

Ei mitään vikaa. Se on osoitus siitä, että on hereillä, monella tapaa. Epävarmuuden puuttuminen on pahempi juttu. Viimeisten tutkimusten mukaan liiallinen itsevarmuus/-luottamus upotti Titanicin.

Liiallinen itsevarmuus/-luottamus myös rakennutti Titanicin. Epävarmat laivanrakentajat jäi kotiin runkulle kun muut piti historian parhaita bileitä isoimman laivan kannella.

• 64555555555555555555

Itseäni joskus ärsyttää nämä tyypit, hiljaset ja ujot. Mitä naisen siinä tilanteessa siis pitää tehdä, alkaa hoivaamaan ja pamperoimaan sitä hiljaista hissukkaa? Sehän jo kertoo millainen suhde tulisi tulevaisuudessa, saisi nainen olla tekemässä ja hoitamassa kaikkea.

• >shyguy<

Ei muuten pidä paikkaansa. Itse olen ujo ja epävarma vain tutustumisen alussa. Muuten en ole ujo ja epävarma ollenkaan. Mutta kuuntelepas vähän itseäsi: ärsyttää ujot ja hiljaiset tyypit...

Ok, minua ärsyttää itsekeskeiset narsistit yms toisia huonosti tai ilkeästi kohtelevat henkilöt, mutta pitää kai sekin ymmärtää että jotain toista sitten ärsyttääkin samaan tapaan ujous. Näin meitä ihmisiä eri asiat ärsyttää.

• 5334666666666666666

No onko tuo liikaa vaadittu. Samaahan naisetkin vaatii. Miehen pitää tehdä aloitteet ja avata ovet ja järjestää kaikkea jännää ja viedä ulos ja matkoille ja maksaa kaikki, jne. Sehän kertoo että millainen suhde on tulevaisuudessa, saisi mies olla tekemässä ja hoitamassa kaikkea.

• sou simple
        5334666666666666666 kirjoitti:

No onko tuo liikaa vaadittu. Samaahan naisetkin vaatii. Miehen pitää tehdä aloitteet ja avata ovet ja järjestää kaikkea jännää ja viedä ulos ja matkoille ja maksaa kaikki, jne. Sehän kertoo että millainen suhde on tulevaisuudessa, saisi mies olla tekemässä ja hoitamassa kaikkea.

Miehen tehtävä nääs.

• .................
        sou simple kirjoitti:

Miehen tehtävä nääs.

Nomen est omen.

• sou simple
        ................. kirjoitti:

Nomen est omen.

Mieluummin kuin pelkkä mitätön piste muiden joukossa.

• nainen23v.
        >shyguy< kirjoitti:

Ei muuten pidä paikkaansa. Itse olen ujo ja epävarma vain tutustumisen alussa. Muuten en ole ujo ja epävarma ollenkaan. Mutta kuuntelepas vähän itseäsi: ärsyttää ujot ja hiljaiset tyypit...

Ok, minua ärsyttää itsekeskeiset narsistit yms toisia huonosti tai ilkeästi kohtelevat henkilöt, mutta pitää kai sekin ymmärtää että jotain toista sitten ärsyttääkin samaan tapaan ujous. Näin meitä ihmisiä eri asiat ärsyttää.

tutkitusti ihmisiä ärsyttää eniten ne piirteet muissa, joista eivät tykkää itsessään. eli jos edellistä kirjoittajaa ärsyttää niin kovin miesten ujous tod.näk. hän on itse tuskaillut ujouden kanssa ainakin nuoruudessaan ellei enää.

• >shyguy<
        nainen23v. kirjoitti:

tutkitusti ihmisiä ärsyttää eniten ne piirteet muissa, joista eivät tykkää itsessään. eli jos edellistä kirjoittajaa ärsyttää niin kovin miesten ujous tod.näk. hän on itse tuskaillut ujouden kanssa ainakin nuoruudessaan ellei enää.

Hui, toivottavasti tää ei tarkoita että olen itsekeskeinen narsisti :D

• absurdum

En ilmoittaisi sitä ainakaan noilla sanoilla. Ujo ja epävarma. Laitat itsesi tarpeettomalle takamatkalle jotain tuollaista sanomalla.
      Totuttele vain siihen, että olo on vähän epävarma. Ei siellä treffeillä sinua kuitenkaan betonikengissä satama-altaaseen heitetä.

• Credit243

Näin juuri. Parempi vaan mennä treffeille. Kyllä se epävarmuus ja ujous tulee selväksi ilman sanomistakin. Ensimmäinen askel ujouden ja epävarmuuden voittamiseen on että oppii hyväksymään itse sen epävarmuutensa ja ujoutensa, sen sijaan että huolehtii siitä että hyväksyykö muut.

• >shyguy<
        Credit243 kirjoitti:

Näin juuri. Parempi vaan mennä treffeille. Kyllä se epävarmuus ja ujous tulee selväksi ilman sanomistakin. Ensimmäinen askel ujouden ja epävarmuuden voittamiseen on että oppii hyväksymään itse sen epävarmuutensa ja ujoutensa, sen sijaan että huolehtii siitä että hyväksyykö muut.

Mutta siinä vaiheessa kun menee treffeille ujona ja ehkä epävarmanakin, niin minusta on toista kohtaan epäreilua ja hieman valheellistakin, jos oletus kuitenkin on, että ei ole ujo ja epävarma. Treffeillä tällaisen asian paljastuminen voi tehdä tilanteesta kummallekin osapuolelle entistä epämukavamman, ellei yhtään tiedä mistä on kysymys.

Kai sen kanssa on sitten vain elettävä, että luonteeni piirteet ovat vähän vääränlaisia, ei haluttuja ja minun tulisi jos ei hävetä niitä, niin ainakin yrittää olla kuin niitä ei olisikaan. Luulin ihan aidosti, että ujompikin mies voisi olla (jopa rohkeasti, jos tässä yhteydessä niin voi sanoa) oma itsensä, kunhan vain siitä rehellisesti jollain tapaa alkuun ilmoittaisi. Enhän minä olisi kuitenkaan sanomassa, että "hei, olen ujo ja epävarma mies", vaan kuten tässä keskustelussa jo aiemmin puhuttiin, niin jollain vähän vähemmän painostavalla tavalla, jos mahdollista.

• ...............
        >shyguy< kirjoitti:

Mutta siinä vaiheessa kun menee treffeille ujona ja ehkä epävarmanakin, niin minusta on toista kohtaan epäreilua ja hieman valheellistakin, jos oletus kuitenkin on, että ei ole ujo ja epävarma. Treffeillä tällaisen asian paljastuminen voi tehdä tilanteesta kummallekin osapuolelle entistä epämukavamman, ellei yhtään tiedä mistä on kysymys.

Kai sen kanssa on sitten vain elettävä, että luonteeni piirteet ovat vähän vääränlaisia, ei haluttuja ja minun tulisi jos ei hävetä niitä, niin ainakin yrittää olla kuin niitä ei olisikaan. Luulin ihan aidosti, että ujompikin mies voisi olla (jopa rohkeasti, jos tässä yhteydessä niin voi sanoa) oma itsensä, kunhan vain siitä rehellisesti jollain tapaa alkuun ilmoittaisi. Enhän minä olisi kuitenkaan sanomassa, että "hei, olen ujo ja epävarma mies", vaan kuten tässä keskustelussa jo aiemmin puhuttiin, niin jollain vähän vähemmän painostavalla tavalla, jos mahdollista.

Sulla on ihan väärä asenne heti kättelyssä jos olet sitä mieltä että sun olemassaolo tai luonne on jotenkin epäreilua ja valheellista toista kohtaan, koska niinhän sä juuri tuossa sanot. Jos joku nainen ei kykene ujoutta kestämään, niin kärsiköön nahoissaan, se on ihan oikein sille.

• >shyguy<
        ............... kirjoitti:

Sulla on ihan väärä asenne heti kättelyssä jos olet sitä mieltä että sun olemassaolo tai luonne on jotenkin epäreilua ja valheellista toista kohtaan, koska niinhän sä juuri tuossa sanot. Jos joku nainen ei kykene ujoutta kestämään, niin kärsiköön nahoissaan, se on ihan oikein sille.

No mutta kyllähän se tämänkin keskustelun perusteella tuntuu olevan asia, joka pitäisi vähintään pitää piilossa, eli on asia, jota ei saa pitää ainakaan esillä, ainakaan sanomalla siitä itse. Itse suhtaudun asiaan vähän samaan tapaan kuin että joku ilmoittaa vaikka kutsuille tullessaan että on kasvissyöjä. On kaikille helpompaa että siitä ilmoittaa, jos siitä ei ilmoita, niin voihan tulla outoja väärinkäsityksiä tarjottavan ruuan kelpaamattomuudesta, pahanmakuisuudesta, henkilön nirsoudesta ym.

• ...............
        >shyguy< kirjoitti:

No mutta kyllähän se tämänkin keskustelun perusteella tuntuu olevan asia, joka pitäisi vähintään pitää piilossa, eli on asia, jota ei saa pitää ainakaan esillä, ainakaan sanomalla siitä itse. Itse suhtaudun asiaan vähän samaan tapaan kuin että joku ilmoittaa vaikka kutsuille tullessaan että on kasvissyöjä. On kaikille helpompaa että siitä ilmoittaa, jos siitä ei ilmoita, niin voihan tulla outoja väärinkäsityksiä tarjottavan ruuan kelpaamattomuudesta, pahanmakuisuudesta, henkilön nirsoudesta ym.

No jos itseäsi noin paljon häpeät ja yrität muita miellyttää, niin vaikeaa tulee olemaan elämäsi jatkossakin. Tee kuten haluat.

• >shyguy<
        ............... kirjoitti:

No jos itseäsi noin paljon häpeät ja yrität muita miellyttää, niin vaikeaa tulee olemaan elämäsi jatkossakin. Tee kuten haluat.

Sullakin on ihmeen vihamielinen suhtautuminen tähän.

• >shyguy<
        >shyguy< kirjoitti:

Sullakin on ihmeen vihamielinen suhtautuminen tähän.

Sitä paitsi miten voi olla itsensä häpeämistä, että haluaa ilmoittaa asiasta jollain tapaa etukäteen, että se tekisi itselle sitä kautta mukavamman, ts. rohkeamman ja vapautuneemman olon?

• guy guy
        >shyguy< kirjoitti:

Sitä paitsi miten voi olla itsensä häpeämistä, että haluaa ilmoittaa asiasta jollain tapaa etukäteen, että se tekisi itselle sitä kautta mukavamman, ts. rohkeamman ja vapautuneemman olon?

Tuo on vähän verrattavissa siihen, että olisit kauppaneuvotteluihin menossa, ja ilmoittaisit vastapuolelle etukäteen, että sun neuvotteluasema ei ole kovin vahva, ja kertoisit vielä rajan minkä yli et ole valmis tarjouksissa menemään. Ja siitä tulis sulle rohkeampi ja vapautuneempi olo.

• sakcjlfdcgshkaojk
        >shyguy< kirjoitti:

No ilmoita ihmeessä. Mitäs helkuttia jankkaat samasta asiasta. Laita vaikka torille pärstäskuvalla banderolli ja iso teksiti "ujo ja epävarma".

• >shyguy<
        sakcjlfdcgshkaojk kirjoitti:

No ilmoita ihmeessä. Mitäs helkuttia jankkaat samasta asiasta. Laita vaikka torille pärstäskuvalla banderolli ja iso teksiti "ujo ja epävarma".

Jaahas.

• JK
        >shyguy< kirjoitti:

Jaahas.

VAINII

• >shyguy<
        guy guy kirjoitti:

Tuo on vähän verrattavissa siihen, että olisit kauppaneuvotteluihin menossa, ja ilmoittaisit vastapuolelle etukäteen, että sun neuvotteluasema ei ole kovin vahva, ja kertoisit vielä rajan minkä yli et ole valmis tarjouksissa menemään. Ja siitä tulis sulle rohkeampi ja vapautuneempi olo.

Onko susta treffeillä käyminen verrattavissa kauppaneuvotteluun, eli tilanteeseen, jossa vastapuolesta pitää saada ulos mahdollisimman suuri hyöty, mahdollisimman edukkaasti itselle? Kauppaneuvottelussahan yksinkertaistettuna tavoitellaan mahdollisimman suurta omaa hyötyä toisen kustannuksella.

• guy guy
        >shyguy< kirjoitti:

Onko susta treffeillä käyminen verrattavissa kauppaneuvotteluun, eli tilanteeseen, jossa vastapuolesta pitää saada ulos mahdollisimman suuri hyöty, mahdollisimman edukkaasti itselle? Kauppaneuvottelussahan yksinkertaistettuna tavoitellaan mahdollisimman suurta omaa hyötyä toisen kustannuksella.

Mun mielestä se on vähän leikillä verrattavissa siihen. Ensin neuvotellaan sopimus, ja sen jälkeen annetaan toiselle osapuolelle niin paljon, että se haluaa jatkaakin sopimusta. Mutta usein kauppaneuvotteluissakin on kilpailevia tarjoajia, tai on jotkin minimikriteerit, joiden suhteen täytyy vakuuttaa sopimuskumppani....

Onhan se eri asia, mutta tutustumisvaiheessa naiset ovat tarkkana kenen kanssa jatkavat. Ei kannata olla naiivi asiassa jossa ei välttämättä tarvii olla.

• >shyguy<
        guy guy kirjoitti:

Mun mielestä se on vähän leikillä verrattavissa siihen. Ensin neuvotellaan sopimus, ja sen jälkeen annetaan toiselle osapuolelle niin paljon, että se haluaa jatkaakin sopimusta. Mutta usein kauppaneuvotteluissakin on kilpailevia tarjoajia, tai on jotkin minimikriteerit, joiden suhteen täytyy vakuuttaa sopimuskumppani....

Onhan se eri asia, mutta tutustumisvaiheessa naiset ovat tarkkana kenen kanssa jatkavat. Ei kannata olla naiivi asiassa jossa ei välttämättä tarvii olla.

Mä en välttämättä taas pysty olwmaan muullainen kuin olen, joten olisi helpompaa olla sitä avoimesti. Mutta ehkä tässä sitten pitää mennä treffeille kuin olisi itsevarma ja ei-ujo, kuten on ehdotettu. Mietin vaan että kun kuitenkin käyttäydyn about samalla tavalla, olin asiasta ilmoittanut tai en, niin eikö se käytös voi vaikuttaa kummalliselta, kylmältä tai torjuvalta naisen mielestä?

• Elä elämääsi
        >shyguy< kirjoitti:

Mä en välttämättä taas pysty olwmaan muullainen kuin olen, joten olisi helpompaa olla sitä avoimesti. Mutta ehkä tässä sitten pitää mennä treffeille kuin olisi itsevarma ja ei-ujo, kuten on ehdotettu. Mietin vaan että kun kuitenkin käyttäydyn about samalla tavalla, olin asiasta ilmoittanut tai en, niin eikö se käytös voi vaikuttaa kummalliselta, kylmältä tai torjuvalta naisen mielestä?

Tuossa on just sun ja muidenkin ujojen perusongelma. Mietitte koko ajan liikaa mitä muut ajattelee.

• >shyguy<
        Elä elämääsi kirjoitti:

Tuossa on just sun ja muidenkin ujojen perusongelma. Mietitte koko ajan liikaa mitä muut ajattelee.

Se voi olla tottakin. En kylläkään kaikissa asioissa tee niin. Ja vaikea se on itse nopeasti muuttaa, että mitä ajatuksia päähän tulee. Ehkä siitä oppii pois joskus.

• kdkdk1

Tässähän hoidetaan oiretta eikä itse ongelmaa. Ujoudesta kannattaa yrittää päästä eroon. Se tekee elämästä paljon helpompaa. Jos ei halua päästä ujoudesta eroon, kannattaa opetella hyväksi keskustelijaksi. Se jo itsessään poistaa jännitystä ja ujoutta.

Jos haluaa päästä ongelmastaan eroon, eikä vain syyttää muita, kun ei ongelmien kera natsaakaan kovin hyvin parisuhdemarkkinoilla.

• >shyguy<

Olenko minä täällä ollut syyttämässä muita? Ja kuka sanoo etten osaisi esim. keskustella? Ujous voi ilmentyä muutenkin kuin hiljaisuutena, esim. pidättyväisyytenä fyysiseen kontaktiin tai idättyväisyytenä sanoa näitä flirttaavia kohteliaisuuksia. Kyllä minä osaan puhua, mutta en ehkä ole viemässä asiaa heti kosketustasolle tai romanttisten puheiden tasolle. Mikään tuppisuu en ole.

• dlfkgdjlfgl
        >shyguy< kirjoitti:

Olenko minä täällä ollut syyttämässä muita? Ja kuka sanoo etten osaisi esim. keskustella? Ujous voi ilmentyä muutenkin kuin hiljaisuutena, esim. pidättyväisyytenä fyysiseen kontaktiin tai idättyväisyytenä sanoa näitä flirttaavia kohteliaisuuksia. Kyllä minä osaan puhua, mutta en ehkä ole viemässä asiaa heti kosketustasolle tai romanttisten puheiden tasolle. Mikään tuppisuu en ole.

Eihän sulla sitten ole huonosti asiat, jos olet keskustelukykyinen. Voit sitten harjoitella muuta.

• missä ongelma?
        >shyguy< kirjoitti:

Mikä ongelma sinulla sitten on? Useimmat naiset nimittäin eivät halua, että heti aletaan kosketella tai ryhdytään siirappiseksi. En minäkään. Jos mies yrittäisi ensi treffeillä kosketella, tuntisin oloni epämukavaksi. Syystä että en ihastu helposti ja ennen ihastumista en halua kosketusta.

• missä ongelma
        missä ongelma? kirjoitti:

Mikä ongelma sinulla sitten on? Useimmat naiset nimittäin eivät halua, että heti aletaan kosketella tai ryhdytään siirappiseksi. En minäkään. Jos mies yrittäisi ensi treffeillä kosketella, tuntisin oloni epämukavaksi. Syystä että en ihastu helposti ja ennen ihastumista en halua kosketusta.

Ai joo, huomasin itse. Et osaa sanoa "flirttaavia kohteliaisuuksia". Kannattaa opetella, sillä kohteliaisuudet kuuluvat hyviin tapohin.

• flirten kommer
        missä ongelma kirjoitti:

Ai joo, huomasin itse. Et osaa sanoa "flirttaavia kohteliaisuuksia". Kannattaa opetella, sillä kohteliaisuudet kuuluvat hyviin tapohin.

Jos ei mies koskaan flirttaa tai kosketa naista, ei yleensä mitään tapahdukaan.

• >shyguy<
        missä ongelma kirjoitti:

Tuntuu kovin teennäiseltä kehua toisen ulkonäköä, silmiä, hiuksia tai ylipäätään kehua toisen mitä tahansa ominaisuutta vasta vähän sen jälkeen kun ollaan alettu tutustumaan. Toki voin yrittää tehdä niin, mutta pelkään että se menee vähän sellaiseksi junttimaiseksi töksähtäväksi irroitetuksi lauseeksi että yhtäkkiä sanoo vaikka että: "Sullahan on tosi upee hymy" tai jotain vastaavaa. Totuttelukysymys kyllä varmaankin.

• kskskjj
        >shyguy< kirjoitti:

Tuntuu kovin teennäiseltä kehua toisen ulkonäköä, silmiä, hiuksia tai ylipäätään kehua toisen mitä tahansa ominaisuutta vasta vähän sen jälkeen kun ollaan alettu tutustumaan. Toki voin yrittää tehdä niin, mutta pelkään että se menee vähän sellaiseksi junttimaiseksi töksähtäväksi irroitetuksi lauseeksi että yhtäkkiä sanoo vaikka että: "Sullahan on tosi upee hymy" tai jotain vastaavaa. Totuttelukysymys kyllä varmaankin.

Mielestäni noita kohteliaisuuksia tulisi kertoa enemmänkin. Suomalaiset ovat tunnetusti huonoja kehumaan toisiaan ja huonoja ottamaan kehuja vastaan. Mielestäni voi ihan reilusti sanoa jos tykkää jostain toisen ominaisuudesta liittyi se sitten ulkonäköön tai luonteeseen. Ei kannata kuitenkaan alkaa keksimään mitään kohteliaisuuksia, koska niistä huomaa yleensä heti, että toinen ei oikeasti tarkoita mitä on sanonut. Siis kehuu sellaisista asioista, joista aidosti tykkää ja ei mitään ympäripyöreää tai överiksi menevää ylistystä "olet maailman kaunein" tms.

Tuon kehumisen pitää olla vilpitöntä eikä siinä saa olla taka-ajatuksena sänkyyn meno tms. Musta ois ainakin mahtava jos mies kehuisi sellaisista asioista, joissa itsekin tiedän olevani hyvä ja vahvoilla. Ja huomaisi esim. sen miten nainen on esim. panostanut tai nähnyt vaivaa ulkonäkönsä eteen. Huomais sellaset ehkä pieniltäkin ja miesten jopa itsestäänselvyyksiltäkin pitämät jutut, mutta naisille kuitenkin niin tärkeät panostukset.

Tässäpä ihan käytännön esimerkki. Olin kutsunut miehen luokseni katsomaan elokuvaa. Olin miettiny varmaan pari päivää, mitä tarjoan ja yhden päivän kiertänyt kaupassa ja toisen leiponut. No kun mies sitten tulee, niin hän vain hotkaisee ruuan vauhdilla ja sanoo, että oli ihan hyvää, ja sen jälkeen jatkaa tv:n toljotusta hiljaa. Voitte arvata, että olin aika jääpuikko tuon loppuillan. Tuntui, että toinen ei arvosta yhtään sitä miten paljon oon nähnyt vaivaa tuon illan suhteen. Jos olisin syönyt saman ruuan naiskaverin kanssa niin hän olisi varmasti kysynyt, että mitä tähän on laitettu, vitsit on hyvää, tehdään tätä joskus yhdessä, saanko tämän reseptin ym. Ja kaikesta karseinta tässä on se, että miehet ei itse edes yhtään ymmärrä, että ovat naisen mielestä käyttäytyneet kiittämättömästi. Ja ihmettelevät sitten jälkekäteen että mikähän siihenkin naiseen oikein meni, ilta alkoi ihan hyvin mutta yhtäkkiä se muuttuikin sitten jotenkin kylmäksi ja etäiseksi.

• SIKAAA JÄTTISÄKISSÄ
        kskskjj kirjoitti:

Mielestäni noita kohteliaisuuksia tulisi kertoa enemmänkin. Suomalaiset ovat tunnetusti huonoja kehumaan toisiaan ja huonoja ottamaan kehuja vastaan. Mielestäni voi ihan reilusti sanoa jos tykkää jostain toisen ominaisuudesta liittyi se sitten ulkonäköön tai luonteeseen. Ei kannata kuitenkaan alkaa keksimään mitään kohteliaisuuksia, koska niistä huomaa yleensä heti, että toinen ei oikeasti tarkoita mitä on sanonut. Siis kehuu sellaisista asioista, joista aidosti tykkää ja ei mitään ympäripyöreää tai överiksi menevää ylistystä "olet maailman kaunein" tms.

Tuon kehumisen pitää olla vilpitöntä eikä siinä saa olla taka-ajatuksena sänkyyn meno tms. Musta ois ainakin mahtava jos mies kehuisi sellaisista asioista, joissa itsekin tiedän olevani hyvä ja vahvoilla. Ja huomaisi esim. sen miten nainen on esim. panostanut tai nähnyt vaivaa ulkonäkönsä eteen. Huomais sellaset ehkä pieniltäkin ja miesten jopa itsestäänselvyyksiltäkin pitämät jutut, mutta naisille kuitenkin niin tärkeät panostukset.

Tässäpä ihan käytännön esimerkki. Olin kutsunut miehen luokseni katsomaan elokuvaa. Olin miettiny varmaan pari päivää, mitä tarjoan ja yhden päivän kiertänyt kaupassa ja toisen leiponut. No kun mies sitten tulee, niin hän vain hotkaisee ruuan vauhdilla ja sanoo, että oli ihan hyvää, ja sen jälkeen jatkaa tv:n toljotusta hiljaa. Voitte arvata, että olin aika jääpuikko tuon loppuillan. Tuntui, että toinen ei arvosta yhtään sitä miten paljon oon nähnyt vaivaa tuon illan suhteen. Jos olisin syönyt saman ruuan naiskaverin kanssa niin hän olisi varmasti kysynyt, että mitä tähän on laitettu, vitsit on hyvää, tehdään tätä joskus yhdessä, saanko tämän reseptin ym. Ja kaikesta karseinta tässä on se, että miehet ei itse edes yhtään ymmärrä, että ovat naisen mielestä käyttäytyneet kiittämättömästi. Ja ihmettelevät sitten jälkekäteen että mikähän siihenkin naiseen oikein meni, ilta alkoi ihan hyvin mutta yhtäkkiä se muuttuikin sitten jotenkin kylmäksi ja etäiseksi.

Ensinnäkään kukaan ei voi tietää että olet monta päivää miettinyt ja leiponut jos et sitä erikseen mainosta. Toisekseen jos kaipaat kaveria juttelemaan ruoanlaitosta ja vaihtamaan reseptejä niin kutsu ensi kerralla nainen kylään äläkä miestä. Kolmannekseen miehissäkin on eroja, toiset on empaattisempia kuin toiset.

• kskskjj
        SIKAAA JÄTTISÄKISSÄ kirjoitti:

Ensinnäkään kukaan ei voi tietää että olet monta päivää miettinyt ja leiponut jos et sitä erikseen mainosta. Toisekseen jos kaipaat kaveria juttelemaan ruoanlaitosta ja vaihtamaan reseptejä niin kutsu ensi kerralla nainen kylään äläkä miestä. Kolmannekseen miehissäkin on eroja, toiset on empaattisempia kuin toiset.

No kyllähän sen nyt kaikkien pitäis huomata onko joku panostanut ruokaan vai ei. Jos tarjotaan jotain saarioisten einespitsaa niin eipä sitä ruokaa silloin ole tarvinnut miettiä. Jos taas itse on leiponut jotain ei mitään ihan perusjuttua niin kyllähän sen pitäisi KAIKKIEN (myös miesten) ymmärtää että sen eteen on pitänyt nähdä paljon enemmän vaivaa.

En kaipaa kaveria juttelemaan ruuanlaitosta, vaan kaipaan sitä että mun panostukset huomataan ja niitä arvostetaan eikä pidetä itsestäänselvyyksinä.

"Kolmannekseen miehissäkin on eroja, toiset on empaattisempia kuin toiset. " No luojan kiitos on, suuntaankin katseeni seuraavaksi sellaisiin.

• missä ongelma?
        flirten kommer kirjoitti:

Jos ei mies koskaan flirttaa tai kosketa naista, ei yleensä mitään tapahdukaan.

Miten ensi treffit siis ensimmäinen kohtaaminen muuttui päässäsi ilmaisuksi "ei koskaan"?

• >shyguy<

No, olen nyt summannut asian niin, että ei sitten ehkä kannata kertoa olevansa tämänlaatuinen luonteeltaan, vaan mennä sitten vaikka väkisin useammalle deitille ja jos menee päin seiniä, niin sitten vaan hankkiutuu siitä seuraaville ja harjoittelee pois tästä ujoudesta.

Hyväksyn tämän näkemyksen kun se tuntuu olevan niin vahva.

Kuitenkin, ihan rasittavan jankkaamisen uhallakin, haluaisin tietää, miksi ujoutta ja epävarmuutta kohtaan tunnetaan niin paljon negatiivisia tunteita? En ymmärrä miten se voi ärsyttää niin paljon ihmisiä, että joku toinen on vähän tässä asiassa ns. hukassa, ei ihan normaaleiden tapojen tasalla ja sillä tavalla ehkä hieman kömpelö, ja haluaisi olla sitä avoimesti? Miksi joku niin yleisestiottaen harmiton piirre herättää niin paljon negatiivisia tunteita? Eihän siitä ujoudesta kenellekään enempää haittaa ole, kuin sille joka on ujo, niin miksi se esim. deiteillä sitten olisi deittikumppanille jotenkin kamalampaa kuin ujolle itselleen? Onko tietty sujumattomuus ja kömpelyys todellakin niin kisallista ja piinaavaa, että sitä ei kertakaikkiaan haluta kokea? Eikö esim. liian päällekäyvä ja liian lipevä käytös ole yhtään sama asia? Selkäytimen tasolla voisin kuvitella, että kauheampaa olisi olla deiteillä ihmisen kanssa, joka on liian itsevarma suupaltti, joka kuvittelee vetovoimansa yläkanttiin ja tekee heti jotakin seksuaalisia peliliikkeitä?

No, mutta en käy enää väittämään vastaan, hyväksytään tilanne ja jos tästä deittejä saan, niin menen sinne ihan muina miehinä ja jätän vastapuolen huoleksi sitten sen, miten hän tulee suhtautumaan minuun, enkä yritä etukäteen selitellä mitään.

• glabglob

Kysymys on omia sanojasi lainatakseni siitä, että sujumattomuus ja kömpelyys eivät saa naista kuumaksi. Päinvastoin. Joku nainen voi kommentoida muuta, mutta pääsääntöisesti niin.

• 20+13
        glabglob kirjoitti:

Kysymys on omia sanojasi lainatakseni siitä, että sujumattomuus ja kömpelyys eivät saa naista kuumaksi. Päinvastoin. Joku nainen voi kommentoida muuta, mutta pääsääntöisesti niin.

Miksi nainen pitäisi saada kuumaksi ensitreffeillä? Häh.

• >shyguy<
        glabglob kirjoitti:

No tämä on vielä sitä jankkaamista, joten ymmärrän jos ei huvita vastata, mutta olisi ihan vain näin mielenkiinnon vuoksi kiva tietää, että jos se nyt on piirre, mikä ei saa kuumaksi, niin miksi?

- Käsitän asian siis sillä tavalla että se ei pelkästään ole sellainen piirre, joka ei saa kuumaksi, vaan myös sellainen mikä tekee kylmäksi.

Miksi? Nämä tuntuvat lapsellisen yksinkertaisilta ja naiiveilta kysymyksiltä, ja sitä ne toden totta ovatkin, mutta usein lapsellisten kysymysten jälkeen voidaan päästä kohonkin yleisempään totuuteen.

Enkä siis enää ole väittämässä vastaan, vaan jankkaan ihan vaan tyydyttääkseni uteliaisuuttani. Älkää hermostuko.

• ..................
        20+13 kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut tai sanonut: "Ei ollut kemiaa eikä kipinää, ollaan vain kavereita."

• 4OL58DDEc179
        .................. kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut tai sanonut: "Ei ollut kemiaa eikä kipinää, ollaan vain kavereita."

Miehelle siis kelpaa kuka vaan. Selvä. Antaa aika paljon lisää pelimerkkejä naiselle tuollainen tieto.

• ............
        4OL58DDEc179 kirjoitti:

Miehelle siis kelpaa kuka vaan. Selvä. Antaa aika paljon lisää pelimerkkejä naiselle tuollainen tieto.

Naiset ei ymmärrä lukemaansa. Selvä. Tekee kommunikoinnin treffeilläkin varmaan hankalammaksi.

• ................
        4OL58DDEc179 kirjoitti:

Selvennetään nyt vielä vähän, kun on näköjään niin vaikea ymmärtää. Mies voi olla kiinnostunut naisesta vaikkei nainen tekisikään treffeillä strip teasea tai olisi kiimoissaan käymässä päälle, mutta naiset eivät kiinnostu miehistä jotka eivät herätä heissä seksuaalisia tunteita. Fakta.

• hölömöööööö
        ............ kirjoitti:

Naiset ei ymmärrä lukemaansa. Selvä. Tekee kommunikoinnin treffeilläkin varmaan hankalammaksi.

Eikös sinunkin olisi helpompi puhua siellä treffeillä? Jos niin pitkälle pääset siis.

• }{ ) : ¤
        hölömöööööö kirjoitti:

Eikös sinunkin olisi helpompi puhua siellä treffeillä? Jos niin pitkälle pääset siis.

joo, aattelin samaa. Jätkä on varmaan liitutaulu kainalossa menossa baariin.

• 4OL58DDEc179
        ................ kirjoitti:

Selvennetään nyt vielä vähän, kun on näköjään niin vaikea ymmärtää. Mies voi olla kiinnostunut naisesta vaikkei nainen tekisikään treffeillä strip teasea tai olisi kiimoissaan käymässä päälle, mutta naiset eivät kiinnostu miehistä jotka eivät herätä heissä seksuaalisia tunteita. Fakta.

No miksi helkutissa pitäisi kiinnostua jostain vastenmielisestä urposta. Ei voi olla noin vaikeaa.

• :)))
        >shyguy< kirjoitti:

No tämä on vielä sitä jankkaamista, joten ymmärrän jos ei huvita vastata, mutta olisi ihan vain näin mielenkiinnon vuoksi kiva tietää, että jos se nyt on piirre, mikä ei saa kuumaksi, niin miksi?

- Käsitän asian siis sillä tavalla että se ei pelkästään ole sellainen piirre, joka ei saa kuumaksi, vaan myös sellainen mikä tekee kylmäksi.

Miksi? Nämä tuntuvat lapsellisen yksinkertaisilta ja naiiveilta kysymyksiltä, ja sitä ne toden totta ovatkin, mutta usein lapsellisten kysymysten jälkeen voidaan päästä kohonkin yleisempään totuuteen.

Enkä siis enää ole väittämässä vastaan, vaan jankkaan ihan vaan tyydyttääkseni uteliaisuuttani. Älkää hermostuko.

Joko naiset eivät itsekään tiedä vastausta, tai totuus on niin kiusallisen häpeällinen tabu naisille itselleenkin etteivät he koskaan kerro sitä.

Tätä on kysytty internetissä iät ja ajat miljoonia kertoja, ja silti kukaan nainen ei ole uskaltanut tai osannut vastata kysymykseen: "Se nyt on sitä kemiaa, ei sitä voi selittää, pitääks kaikki nyt selittää ja tehdä järjellä...."

Uskon että salaisuuden paljastuminen miehille aiheuttaisi globaalin kataklysmin tai jopa harmageddonin. Arvauksena heitän että naiset ovat miesten sieluenergiaa syöviä reptiliaani vampyyrejä ja liian älykäät, herkät ja ujot miehet ovat se todellinen vastavoima, joka kykenee kumoamaan tämän pahuuden, kun totuus lopulta paljastuu. Siski reptilianiini vampyyrit eli naiset tietoisesti välttelevät ja jopa pelkäävät autuaan tietämättömiä ujoja miehiä.

• Johan on yksinkertai
        :))) kirjoitti:

Joko naiset eivät itsekään tiedä vastausta, tai totuus on niin kiusallisen häpeällinen tabu naisille itselleenkin etteivät he koskaan kerro sitä.

Tätä on kysytty internetissä iät ja ajat miljoonia kertoja, ja silti kukaan nainen ei ole uskaltanut tai osannut vastata kysymykseen: "Se nyt on sitä kemiaa, ei sitä voi selittää, pitääks kaikki nyt selittää ja tehdä järjellä...."

Uskon että salaisuuden paljastuminen miehille aiheuttaisi globaalin kataklysmin tai jopa harmageddonin. Arvauksena heitän että naiset ovat miesten sieluenergiaa syöviä reptiliaani vampyyrejä ja liian älykäät, herkät ja ujot miehet ovat se todellinen vastavoima, joka kykenee kumoamaan tämän pahuuden, kun totuus lopulta paljastuu. Siski reptilianiini vampyyrit eli naiset tietoisesti välttelevät ja jopa pelkäävät autuaan tietämättömiä ujoja miehiä.

Vastaus on ollut teidän silmienne edessä monen monta kertaa. Mutta jos vastaus ei ole teidän mieleinen se ei kelpaa. Veivatkaa sitten tätä vaikka hamaan loppuun asti. Ei se naisia haittaa.

• >shyguy<
        Johan on yksinkertai kirjoitti:

Vastaus on ollut teidän silmienne edessä monen monta kertaa. Mutta jos vastaus ei ole teidän mieleinen se ei kelpaa. Veivatkaa sitten tätä vaikka hamaan loppuun asti. Ei se naisia haittaa.

Minä kylläkin kysyin ihan vilpittömästi ja mielenkiinnosta. En esim. haastaakseni riitaa, tai haukkuakseni naisia, vaan ymmärtääkseni paremmin missä mennään.

• niinpä niin
        ................ kirjoitti:

Ja mistähän tämä "fakta" on taas peräisin?

• jaska jokunen
        >shyguy< kirjoitti:

Tässä muutamia syitä:

- Miehen tulee olla mies (huom. tämä on tärkeää: ei mikki-hiiri)

- Miehen tulee tietää mitä haluaa (halun kohteena tulee olla juuri kyseinen treffikumppani jota mies ei edes vielä tunne mutta tuntee kuitenkin kipinöintiä. Ei siis iljettävää seksuaalista kipinöintiä vaan sellaista jännää kihelmöintiä, vähän niinku perhosia...tiätsä?)

- Naiset ovat keksineet ujouden, patentoineet sen ja varanneet omaan käyttöönsä. Ujoutta saavat kyllä miehetkin käyttää mutta joutuvat maksamaan siitä tekijänoikeuspalkkioita yksinäisyyden muodossa.

- Ujoilta ja aroilta miehiltä puuttuu pilke silmäkulmasta. Sellainen poikamainen pilke pitää olla, mutta kuitenkin aikuismaisella tavalla poikamainen. Pilke siis. Silmäkulmassa. Nih!

• :)))
        Johan on yksinkertai kirjoitti:

Jos vastaus on ettei koskaan voi kelvata omana itsenään, tietenkään sellainen vastaus ei kelpaa. Tosirakkauden etsiminen ei voi päättyä, ennenkuin kelpaa toiselle omana itsenään. Siksi mies joka tahtoo aidosti rakastaa naista on ikuinen etsijä, sillä naisen vastaus hänelle aina on: "Omana itsenäsi et vain kelpaa." Se on julma tragedia.

• glabglob
        20+13 kirjoitti:

Ei välttämättä ensitreffeillä. Ja jos saa ihastumaan, sekin on hyvä.

• .............
        4OL58DDEc179 kirjoitti:

No miksi helkutissa pitäisi kiinnostua jostain vastenmielisestä urposta. Ei voi olla noin vaikeaa.

Miksi käyt treffeillä vastenmielisten urpojen kanssa, vai onko kaikki miehet mielestäsi vastenmielisiä urpoja? Ei voi olla noin vaikeaa.

• Troijan heppa
        4OL58DDEc179 kirjoitti:

Meinaatko että kaikki miehet, jotka saavat pakit joltain naiselta, koska eivät vaikuta millään tavalla seksuaaliselta ovat vastenmielisiä urpoja? Vai ne jotka tekevät? Kyllähän tässä muistakin miehistä puhutaan kuin esim. ketjun aloittajasta.

• nainenvastaa
        >shyguy< kirjoitti:

Niin, no mua kiinnostais tietää, että miten se ujous sitten ilmenee sulla siellä treffeillä?

Olen itse treffaillut erästä ujoa ja epävarmaa miestä. Näimme useammankin kerran, mutta tuntui että mies oli joka kerta ihan yhtä jäässä. Kyllä tuo nyt vaan häiritsee ja mulla oli välillä aika vaivautunut olo ja lopulta alkoi jopa ärsyttämään. Saattoi välillä uppoutua ihan kokonaan omiin ajatuksiin ja tosi vähän kyseli minulta mitään tai kertoi itsestään. Tais sanoa eka tapaamisella, että jännittää aika paljon ja on miettinyt treffejä koko päivän. Mutta tuli kuitenkin sellainen välinpitämätön vaikutelma, että ei ollut kovin kiinnostunut tutustumaan muhun. Ja ei ollu mikään ihan nuorikaan enää, yli 30v. niin oletin, että jonkunlaista itsevarmuutta jo tuon ikäiseltä löytyis.

Tietysti tuota ujouttakin on monentasioista. Ei mua häiritse jos mies vähän jännittää, olen itsekin vähän ujompi nainen, mutta saan silti kyllä suun auki, olen kiinnostunut toisen asioista ja kyselen kaikenlaista. Se ei haittaa jos mies ei ole heti tunkemassa "iholle", mutta kyllä se suu pitäis saada auki.

• >shyguy<
        nainenvastaa kirjoitti:

Niin, no mua kiinnostais tietää, että miten se ujous sitten ilmenee sulla siellä treffeillä?

Olen itse treffaillut erästä ujoa ja epävarmaa miestä. Näimme useammankin kerran, mutta tuntui että mies oli joka kerta ihan yhtä jäässä. Kyllä tuo nyt vaan häiritsee ja mulla oli välillä aika vaivautunut olo ja lopulta alkoi jopa ärsyttämään. Saattoi välillä uppoutua ihan kokonaan omiin ajatuksiin ja tosi vähän kyseli minulta mitään tai kertoi itsestään. Tais sanoa eka tapaamisella, että jännittää aika paljon ja on miettinyt treffejä koko päivän. Mutta tuli kuitenkin sellainen välinpitämätön vaikutelma, että ei ollut kovin kiinnostunut tutustumaan muhun. Ja ei ollu mikään ihan nuorikaan enää, yli 30v. niin oletin, että jonkunlaista itsevarmuutta jo tuon ikäiseltä löytyis.

Tietysti tuota ujouttakin on monentasioista. Ei mua häiritse jos mies vähän jännittää, olen itsekin vähän ujompi nainen, mutta saan silti kyllä suun auki, olen kiinnostunut toisen asioista ja kyselen kaikenlaista. Se ei haittaa jos mies ei ole heti tunkemassa "iholle", mutta kyllä se suu pitäis saada auki.

Ei mulla jäöätymistä varmaankaan tapahtuisi. Enemmän vain askarruttaa osaanko olla sillä tavalla "läsnä" että tilanne vaikuttaisi oikeasti treffeiltä, eikä esim. työtuttujen mukavalta illanvietolta. Osaan kyllä puhua ja kertoa itsestäni ja kysellä asioita, ei se siitä ole kiinni. Mutta jlotenkin vain tuntuu että se lipsahtaa helposti sellaiseksi viralliseksi touhuksi, sen takia että en osaa/uskalla viedä sitä tilannetta sille syvemmälle tasolle. Eli en ehkä osaa katseillani, eleilläni tai viattomilla kosketuksillakaan tuoda itseäni lähelle kuten treffeillä ehkä olisi syytä. Paradoksaalista kyllä, pystyn kyllä treffien lopuksi esimerkiksi suutelemaan, jos tilanne sitä vaatii ja en sitä jännitä kovinkaan paljoa. Mutta siinä onkin vapauttavana tekijänä se, että suudelma treffien päätteeksi jotenkin vain kuuluu asiaan, siis jos nyt tuntuu siltä että on mennyt hyvin.

• glabglob
        >shyguy< kirjoitti:

Yritänpä vastata. Keskeistä näyttäisi olevan naisten ajattelussa, että miehen täytyisi tehdä seksuaalisesti ratkaisevat liikkeet. Miehekkäänä nähdään asioiden eteenpäin vieminen, ja esim. mielikuva siitä että miehellä asiat ovat tunnetasolla ja faktatasolla hallinnassa. Jos mies ei mitään ns. liikkeitä tee, mitään seksuaaliseen suuntaan menevää, edes flirttailevaa, nainen kai kokee, että miestä ei kiinnosta. Tai jos kiinnostaa, mies ei sitten toimi sen mukaan, niinkuin miehiltä on totuttu odottamaan. Eli niin kuin ylempänä sanottiin, "mies ei tiedä mitä haluaa".

Miehellä epävarmuus ja ujous yhdistyy kai johonkin tällaiseen aloitteettomuuteen. Tyypillisiä jälkireaktioita naiselta: kemiat ei kohdanneet, tai mies ei tehnyt mitään, niin ajattelin että ei ole kiinnostunut.

• naislogiikkaa
        glabglob kirjoitti:

Yritänpä vastata. Keskeistä näyttäisi olevan naisten ajattelussa, että miehen täytyisi tehdä seksuaalisesti ratkaisevat liikkeet. Miehekkäänä nähdään asioiden eteenpäin vieminen, ja esim. mielikuva siitä että miehellä asiat ovat tunnetasolla ja faktatasolla hallinnassa. Jos mies ei mitään ns. liikkeitä tee, mitään seksuaaliseen suuntaan menevää, edes flirttailevaa, nainen kai kokee, että miestä ei kiinnosta. Tai jos kiinnostaa, mies ei sitten toimi sen mukaan, niinkuin miehiltä on totuttu odottamaan. Eli niin kuin ylempänä sanottiin, "mies ei tiedä mitä haluaa".

Miehellä epävarmuus ja ujous yhdistyy kai johonkin tällaiseen aloitteettomuuteen. Tyypillisiä jälkireaktioita naiselta: kemiat ei kohdanneet, tai mies ei tehnyt mitään, niin ajattelin että ei ole kiinnostunut.

"mies ei tiedä mitä haluaa" => eli miestä epäillään homoksi kun hän ei "tiedä" haluavansa p*llua.

• Sekaisin minusta
        >shyguy< kirjoitti:

Ei mulla jäöätymistä varmaankaan tapahtuisi. Enemmän vain askarruttaa osaanko olla sillä tavalla "läsnä" että tilanne vaikuttaisi oikeasti treffeiltä, eikä esim. työtuttujen mukavalta illanvietolta. Osaan kyllä puhua ja kertoa itsestäni ja kysellä asioita, ei se siitä ole kiinni. Mutta jlotenkin vain tuntuu että se lipsahtaa helposti sellaiseksi viralliseksi touhuksi, sen takia että en osaa/uskalla viedä sitä tilannetta sille syvemmälle tasolle. Eli en ehkä osaa katseillani, eleilläni tai viattomilla kosketuksillakaan tuoda itseäni lähelle kuten treffeillä ehkä olisi syytä. Paradoksaalista kyllä, pystyn kyllä treffien lopuksi esimerkiksi suutelemaan, jos tilanne sitä vaatii ja en sitä jännitä kovinkaan paljoa. Mutta siinä onkin vapauttavana tekijänä se, että suudelma treffien päätteeksi jotenkin vain kuuluu asiaan, siis jos nyt tuntuu siltä että on mennyt hyvin.

"osaanko olla sillä tavalla "läsnä" että tilanne vaikuttaisi _oikeasti treffeiltä_"

Minä en pidä koko treffit-sanasta, koska en ole koskaan oppinut sitä, miten ne muka poikkeavat muusta tapaamisesta. Paineita vain tulee, kun tuolla sanalla kohdataan - ellei sitä sitten todella käytetä mista tahansa tapaamisesta.

Minulla onkin tapana _oikeiden_ treffien alla puhua tämä sana-allergia selväksi.

• 029478524835

Vastaan vaikka olen mies. Ujoihin suhtautaudutaan ihan samalla tavalla kuin muihinkin. Jos joku kysyisi voiko etukäteen kertoa olevansa puutteessa ja kysä samalla saako pillua, kun asian kertominen ja kysyminen tuntuisi ehkä helpottavan omaa oloa ja jännitystä, ja mitä sitä valehtelemaan, niin kyllä siihenkin rehellinen vastaus on jotain, että parempi sanoa jotenkin toisin, tai parempi olla sanomatta asiaa ollenkaan, tai että kerro vaan, tai jotkut näkisi täysin punaista koko kysymyksestä. Kysymyksesi on täysin samaa sarjaa ja sen vatvominen eri näkökannoilta ei muuta loppu tulosta mihinkään. Yritä keskittyä treffeilä toiseen äläkä ongelmiisi.

• Tutkittu on!
        :))) kirjoitti:

http://ellit.fi/ihmissuhteet-ja-perhe/seksi/ominaishaju-luontainen-kiihoke-seksiin

"Naiset haistavat geenit
        Ihmisen ominaishaju määräytyy geneettisesti ja sitä säätelee osaksi samat geenit, jotka kontrolloivat myös elimistön puolustusjärjestelmän geenejä. Tutkimusten mukaan sekä ihmiset että eläimet kokevat mieluisimmaksi kumppanin, jolla on erilaiset geenit. Geenien monimuotoisuus tuottaa myös jälkeläisille hyvän immuunijärjestelmän. Eräässä kokeessa ilmeni, että naiset valitsivat miellyttävimmän hajuisiksi immuunijärjestelmältään erilaisten miesten t-paidat. Tietokirjailija Osmo Tammisalo huomauttaa, että vastaavaa reaktiota ei ole havaittu miehillä.

Eläintieteen dosentti Jussi Viitalan mukaan tutkimus osoittaa hajujen olevan keskeisen tärkeä tekijä puolisonvalinnassa. Onnistuakseen parinvalinnassa nainen ei saisi kuitenkaan käyttää e-pillereitä. E-pillereitä käyttävät tytöt valitsevat itsensä kaltaisia geenejä. Taatakseen hyvän lisääntymismenestyksen naisen kannattaa valita puolisokseen geeneiltään mahdollisimman erilainen mies ja näin hän vapaassa valintatilanteessa tutkimuksen mukaan tekeekin. Tämän voi tulkita luonnon järjestelynä ja evoluution tuloksena varmistaa onnistunut parinvalinta."

Tässä taas tämä miehen ja naisen biologinen ero. Harva nainen tätä itse tiedostaa.

• Näin minä ajattelen

No tuohan riippuu aivan naisesta. Itseäni ei haittaisi tapailla ujoa miestä, mutta epävarmasta en mainitsisi mitään. Vaikka se epävarmuus ehkä välittyykin tuosta "ujosta", niin jotenkin vaan tohon epävarma-sanaan liittyy niin paljon negatiivisia mielikuvia (ainakin mulla), että sitä en ehkä haluais kuulla.

• ...............

Eli kaikki on kiinni mielikuvista. Ujohan on epävarma, eihän hän muuten ujo olisi. Hiljainen voi olla muustakin syystä, mutta ujous johtuu pitkälti epävarmuudesta.

Tämä onkin tärkeää oivaltaa naisten kanssa asioidessa, että tosiasioilla ei ole mitään merkitystä. Tärkeintä on millaisia mielikuvia osaa herättää. Sen vuoksi parhaat paskanpuhujat ja show-miehet saavat naiset aina hurmokseen ja hulluun kiimaan.

• 11+4

Miks pitäis edes mennä mihinkään treffeille? Onko pakko mennä treffeille jos haluaa vain seksiä eikä parisuhdetta? Mulle tulee mieleen että ollaan luomassa parisuhdetta jos mennään treffeille. Niin itsekin olen erittäin ujo ja epävarma. En ymmärrä miksi ujouteen suhtaudutaan niin vihamielisesti. Ilmeisesti olis parempi olla joku tunnekylmä narsisti.

• shy also

Kiinnostava aihe ja ihan hyvin voisi olla itseni kirjoittama, shyguyn kanssa ihan samat ajatukset, että miksi hiljaisuus ja ujous tuomitaan niin kovasti? Miksei naisilta löydy yhtään ymmärrystä sille, että mies voi aluksi olla ujo?
      Hiljainen ihminen kuten minä yritän koko ajan miettiä mitä sanoisi, mutta en keksi sanottavaa. En minä sillä mitään pahaa tarkoita.
      Olen huomannut, että hiljaisia ja ujoja ihmisiä vastaan aletaan helposti liittoutua ja puhutaan pahaa selän takana.
      Shyguyn kanssa myös samaa mieltä tuosta, että auttaisi tosi paljon jos voisi olla rehellinen deitille ja sanoa miten asiat ovat, mutta ei kai sitten. Parempi siis yrittää esittää jotain mitä ei ole.

• k,jnaq

Naisten silmissä tämä kysymys on vähän sama, kuin kysyisi että missä vaiheessa kannattaa deittikumppanille ilmoittaa olevansa pedofiili.

• Netissä ujon miehen kannattaa lähestyä vain naisia, jotka kertovat pitävänsä ujoista.
      Vaikka 7 oikein lotossa tuntuu helpommalta saavutukselta kuin ujoista pitävän naisen löytäminen, niin minä kuitenkin löysin.

• ujo mies

Löysit naisen? Kiinnostaisi kuulla lisää, eka suhde?

• MAHTAVAA!!!!!

TÄMÄHÄN ON MAHTAVAA!!!!!

• sanoheti

Kannattaa ehdottomasti ilmoittaa ensin, koska se tulee kuitenkin ilmi. Itse olen jutellut mesessä ja deiteissä lukuisten miesten kanssa, jotka eivät sanoneet tuosta. Juttu kariutui aina näkemisessä viiden minuutin sisällä, kun huomasin että ovat sosiaalisesti estyneitä tai superujoja. Ei yksinkertaisesti kiinnosta. Säästäisit sanomalla molempien aikaa.

• yönuneton

Minusta ongelma on siinä jos aloittaja on rakentanut identiteettinsä tuohon ujouteen, niinkuin vähän vaikuttaa.
      Muista, että se on vain yksi piirre monien piirteittesi joukossa. Ei sinun tarvitse takertua siihen ja alleviivata sitä.
      Olet varmasti paljon muutakin kuin ujo.

Muutenkin luota enemmän itseesi ja tunteeseen. Ei kaikkea tarvitse etukäteen miettiä. Kun olet vilpitön ja aito niin nainen vaistoaa sen. Ei ujous silloin haittaa.
      Ja jos natsaa niin hyvä, jos ei niin sait ehkä kuitenkin ihan hyvän kokemuksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      3503
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1693
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      99
      1591
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1439
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1384
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1316
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1248
    8. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      27
      1169
    9. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      124
      1069
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      985
    Aihe