Sodankylän joulukuut

Muhammed, minäkö?

Lämmintä: 2007, 1946, -72, -54, -29. Kylmää: 1915, -81, -85, -78, -55.

Katastrofaalista lämpenemistä, vai mitä Sirpa?

12

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • ilmasto lämpenee

        Nyt täytyy piirtää oikein rasti seinään. Sähköhäirikkö ilmeisesti hyväksyy GISS.NASA:n mittaukset Sodankylän osalta, joten hänen pitää tietenkin hyväksyä myös GISS.NASA:n mittaukset koko maailman osalta:

        http://data.giss.nasa.gov/gistemp/graphs_v3/Fig.A2.gif

        Näyttäisi lämpenevän.


    • ilmasto lämpenee

      Uutinen viime marraskuulta:

      "Ensilumi ei näin myöhässä sataan vuoteen - Ensilumi on historiallisen myöhässä Sodankylässä. Ensilumi ei ole ollut Sodankylässä näin myöhässä vielä koskaan yli sata vuotta tehdyn tilastoinnin aikana. Edellinen, 61 vuotta vanha ennätys meni rikki kaksi päivää sitten."
      http://www.yle.fi/alueet/lappi/2011/11/ensilumi_ei_nain_myohassa_sataan_vuoteen_3017827.html

      Ensilumi Sodankylässä
      1927: 8. syyskuuta
      1950: 8. marraskuuta
      2010: 4. lokakuuta
      2011: 18. marraskuuta

      • Muhammed, minäkö?

        Jahas, vai piti pojilla pyssykylässä ihan lunta odotella. Kamalaa. Mutta palstan aihe ei kai ole ensilumen sataminen, vaan ihan vain ilmaston lämpeneminen. Sivumennen sanoen - viime vuotta ei löydy Sodankylän lämpimimpien listasta, ei edes ilmatieteenlaitoksen sivuilta.

        Koska Sirpalle iski äkillinen ujos, minun kai pitää jatkaa kansan sivistämistä (auta, Eelis!) Palataan asiaan.


      • ilmasto lämpenee
        Muhammed, minäkö? kirjoitti:

        Jahas, vai piti pojilla pyssykylässä ihan lunta odotella. Kamalaa. Mutta palstan aihe ei kai ole ensilumen sataminen, vaan ihan vain ilmaston lämpeneminen. Sivumennen sanoen - viime vuotta ei löydy Sodankylän lämpimimpien listasta, ei edes ilmatieteenlaitoksen sivuilta.

        Koska Sirpalle iski äkillinen ujos, minun kai pitää jatkaa kansan sivistämistä (auta, Eelis!) Palataan asiaan.

        Ilmastonviilenemis-hörhöilysi perustuu jatkuvasti pelkästään valheelliseen kirsikanpoimintaan. Kaikki asiaa tuntevat tietävät, että joillakin pohjoisilla alueilla oli pieni lämpöpiikki 1930-luvulla hetkellisten merivirtausten vaihteluiden takia, mutta siitä täysin poiketen nykyinen ilmaston lämpeneminen on globaalia ja johtuu ihmiskunnan tuprutteluista.

        http://ilmasto-opas.fi/fi/ilmastonmuutos/suomen-muuttuva-ilmasto/-/artikkeli/16266ad3-e5f5-4987-8760-2b74655182d5/muutos-havaittavissa-160-vuotta-mittauksia.html


      • Muhammed, minäkö?
        ilmasto lämpenee kirjoitti:

        Ilmastonviilenemis-hörhöilysi perustuu jatkuvasti pelkästään valheelliseen kirsikanpoimintaan. Kaikki asiaa tuntevat tietävät, että joillakin pohjoisilla alueilla oli pieni lämpöpiikki 1930-luvulla hetkellisten merivirtausten vaihteluiden takia, mutta siitä täysin poiketen nykyinen ilmaston lämpeneminen on globaalia ja johtuu ihmiskunnan tuprutteluista.

        http://ilmasto-opas.fi/fi/ilmastonmuutos/suomen-muuttuva-ilmasto/-/artikkeli/16266ad3-e5f5-4987-8760-2b74655182d5/muutos-havaittavissa-160-vuotta-mittauksia.html

        Aikalisä!

        Sinä siis väität, että Helsingin satavuotiaat tilastot kertovat ihmisen aiheuttamasta ilmastonmuutoksesta enemmän kuin Sodankylän vastaavat? Perustuen mihin?

        Näytä minulle yksikin luonnontilassa säilynyt vähintään sata vuotta lämpenemistä näyttänyt mittausasema, niin minäkin voin lopettaa hörhöilyni. Kiitos.


      • ilmasto lämpenee
        Muhammed, minäkö? kirjoitti:

        Aikalisä!

        Sinä siis väität, että Helsingin satavuotiaat tilastot kertovat ihmisen aiheuttamasta ilmastonmuutoksesta enemmän kuin Sodankylän vastaavat? Perustuen mihin?

        Näytä minulle yksikin luonnontilassa säilynyt vähintään sata vuotta lämpenemistä näyttänyt mittausasema, niin minäkin voin lopettaa hörhöilyni. Kiitos.

        Näytän sinulle yli 130 vuotta lämpenemistä osoittavien koko maailman mittausasemien keskiarvon, niin voit lopettaa tuon idioottimaisen hörhöilysi:

        http://data.giss.nasa.gov/gistemp/graphs_v3/Fig.A2.gif


      • Muhammed, minäkö?
        ilmasto lämpenee kirjoitti:

        Näytän sinulle yli 130 vuotta lämpenemistä osoittavien koko maailman mittausasemien keskiarvon, niin voit lopettaa tuon idioottimaisen hörhöilysi:

        http://data.giss.nasa.gov/gistemp/graphs_v3/Fig.A2.gif

        Jos et kykene vammaista ihmistä loukkaamatta tuon kummempaan, voisit antaa olla. Yksi ainoa luonnontilassa säilynyt mittausasema, kiitos!

        Kyllä minäkin voin toisinaan katsella Hansun vesiväritöitä, lahjakas lapsi, mutta mitä tekemistä hänellä on tieteen kanssa? Tai mitattujen lämpötilojen?


      • no huh hoijaaaaaaaaa
        Muhammed, minäkö? kirjoitti:

        Jos et kykene vammaista ihmistä loukkaamatta tuon kummempaan, voisit antaa olla. Yksi ainoa luonnontilassa säilynyt mittausasema, kiitos!

        Kyllä minäkin voin toisinaan katsella Hansun vesiväritöitä, lahjakas lapsi, mutta mitä tekemistä hänellä on tieteen kanssa? Tai mitattujen lämpötilojen?

        Oletko siis vammainen ihminen?

        Yllättävä mutta toisaalta ei niin yllättävä paljastus sinulta ilmastonviilenemis-hörhö.

        Tehdäänpä tästä yhteenveto: "Hansu" on siis yksi maailman arvostetuimmista ilmastontutkijoista, ja sinä olet ilmeisesti vain vammainen hörhö.

        Tämä selvä.


      • Muhammed, minäkö?
        no huh hoijaaaaaaaaa kirjoitti:

        Oletko siis vammainen ihminen?

        Yllättävä mutta toisaalta ei niin yllättävä paljastus sinulta ilmastonviilenemis-hörhö.

        Tehdäänpä tästä yhteenveto: "Hansu" on siis yksi maailman arvostetuimmista ilmastontutkijoista, ja sinä olet ilmeisesti vain vammainen hörhö.

        Tämä selvä.

        Odottelinkin kaltaisesi vajakin kommentteja. Onko peruslukutaito todellakin noin vaikeaa? No, ilmeisesti on. Ainakin vihreälle vihannekselle.

        Toivotan kaikesta sydämestäni Hansulle pikaista paranemista. Hänellä sentään oli joskus edessään lupaava tulevaisuus.

        Jos olisin lapsena kolauttanut pahasti pääni keinusta pudotessani, tekisikö se minusta huonomman ihmisen? Enkö enää olisi kelvollinen kommentoimaan s24:n ilmastonmuutospalstalla? Pitäisikö minun valita nimimerkikseni Hohheli?


      • huoohhhhhhhhhhh
        Muhammed, minäkö? kirjoitti:

        Odottelinkin kaltaisesi vajakin kommentteja. Onko peruslukutaito todellakin noin vaikeaa? No, ilmeisesti on. Ainakin vihreälle vihannekselle.

        Toivotan kaikesta sydämestäni Hansulle pikaista paranemista. Hänellä sentään oli joskus edessään lupaava tulevaisuus.

        Jos olisin lapsena kolauttanut pahasti pääni keinusta pudotessani, tekisikö se minusta huonomman ihmisen? Enkö enää olisi kelvollinen kommentoimaan s24:n ilmastonmuutospalstalla? Pitäisikö minun valita nimimerkikseni Hohheli?

        Näyttäisi melkoisen vahvasti siltä, että vain sinä täällä olet vajakki.


      • Muhammed, minäkö?
        huoohhhhhhhhhhh kirjoitti:

        Näyttäisi melkoisen vahvasti siltä, että vain sinä täällä olet vajakki.

        No hyvä. Siirrytään Sodankylän tammikuun ennätyksiin. Jospa se kadonnut lämpö sieltä löytyisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      67
      557
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe