Vegaaneille sopiva ihonhoitosarja?

of_triin..

Heissan!
Kerron nyt rehellisesti alkuun, että eksyin sivuille koska toimin Oriflame-edustajana ja meille lanseerattiin tämä uusi Ecobeauty-sarja. Itse en ole niin luonnollisuuden, vegaanisuuden tms. perään että jaksaisin perehtyä tai edes ymmärtäisin asiasta. Olen saanut kyllä paljon tietoa Oriflamelta suoraan, mutta nyt kysyisinkin vegaanien ja muutenkin varmaan luonnollisia tuotteita ja luomua arvostavilta ihmisiltä kritiikkiä sarjasta.

Jos kerron, että sillä on 4 sertifikaattia: Vegan, FSC, Fairtrade ja Ecocert.

"Ecobeauty-tuotteet sisältävät vähintään 95% luonnon omia aineosia, jotka ovat peräisin ympäristöä säästävistä, uusiutuvista lähteistä. Vähintään 5% aineosista ovat luomua.

Tuotteiden koostumukset eivät sisällä eläinperäisiä aineita, parabeeneja, silikonia, mineraaliöljyjä tai synteettisiä tuoksuja.

Tuotteiden raaka-aineet ovat peräisin vastuullisista lähteistä.

Tuotteiden materiaalit ovat luontoystävällisiä & 100% kierrätettäviä. Ecobeauty-muovipakkaukset ovat osin kierrätysmateriaaleista valmistettuja. Käytön jälkeen ne voi viedä energiajae-laatikkoon. Pahvipakkaukset laitetaan kartonkikeräykseen.

Pakkausten paperi on peräisin kestävän kehityksen periaatteella hoidetuista metsistä."

Mitä mieltä olette sarjasta kokeilematta tuotetta? Tuleeko hyvä mielikuva? Itse on erittäin hankala arvioida tuotetta kriittisesti, varsinkin kun ei syö vegaaniruokaa, ei luomua ja sähköäkin käyttää varmasti puolet enemmän kuin tarvitsisi.

[email protected]

3

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lazzra

      Kuulostaa muuten hyvälle, mutta onko Oriflame nykyisin animalian listalla? Itselleni se on myös tärkeää.

    • Oriflame ei käsittääkseni ole Animalian listalla koska listalle pääsyhän maksaa ja Oriflame ei käsittääkseni ole tästä valmis maksamaan. Kuten myönsin niin en todellakaan tiedä itse tällaisista asioista. Kuitenkin noiden sertifikaattien pitäisi taata se, että tuote on täysin hyväksyttävä myös tässä mielessä. Tässä hieman lisätietoa asiasta jos se auttaisi:

      "Oriflame ei ole tehnyt uutta hakemusta British Union Against Vivisection'ille, josta Animalia ottaa kansainvälisten yritysten tiedot. Tämä siitä syystä, että maailmalla vaikuttaa monta eläinsuojelujärjestöä ja etumme mukaista kansainvälisenä yrityksenä (Oriflame toimii 55 maassa) olisi olla mukana kaikissa. Selvitysten tekeminen monille järjestöille, joiden standardit poikkeavat toisistaan, on erittäin kallista ja aikaa vievää. Hankalaksi tilanteen tekee kansainvälisen yrityksen näkökulmasta myös se, että vastaavia eläinsuojelujärjestöjä on maailmalla lukuisia, eivätkä ne ole keskenään päässeet yksimielisyyteen kosmetiikkayrityksiltä vaadittavista kriteereistä. Näin ollen ei ole olemassa yhtä kattojärjestöä, jonka listoille pääsy lopettaisi kaiken spekuloinnin. "
      Oma tietolähde.

      "Vegan Society myöntää Vegan-merkkinsä yrityksille, joiden tuotteet eivät sisällä mitään eläinperäisin aineita ja joita ei ole testattu eläimillä. Samoin kuin PETAn lista, se perustuu yrityksen omaan lupaukseen, eikä erillistä tarkastusta suoriteta. Yrityksen on kuitenkin toimitettava todistus kaikista käyttämistään raaka-aineista sen suhteen, että niitä ei ole testattu eläinkokein."
      Animalian sivuilta.

      "Hämmennystä herättää usein se, että Animalian seuraamalta HCS-listalta puuttuvat monet tunnetut luonnonkosmetiikkamerkit, kuten esimerkiksi Dr. Hauscha, Sante ja Weleda. Näillä puuttuvilla yrityksillä on usein esimerkiksi saksalainen BDIH-, ranskalainen Cosmebio- tai EcoSert-, italialainen AIAB- tai brittiläinen Soil Association-sertifikaatti."
      Animalian sivuilta.

      Toivottavasti tästä on jotain apua. Olen kuullut tuosta Animaliasta usein myydessäni Oriflamea, olen todella iloinen että vaikka emme nyt Animalian listoilla olekaan niin on kuitenkin sertifikaatteja joita ei ihan heppoisin perustein saa. Itse en ole myynyt yhtäkään Ecobeautyn tuotetta vielä koska kaveripiirissäni ja muualla ei ole kiinnostusta tuntunut olevan. Tästä syystä minulla onkin laatikossani ihan turhaan 5kappaletta eri tuotteita tuosta sarjasta eivätkä vaan mene kaupaksi.

    • dvömx

      Hei ääääh tota sarjaa ei ollu viime kuvastossa, ei kai se ole poistunut????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2204
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      159
      1436
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1300
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe