Vaimoni ruoanlaitto

pesosen m

on alkanut ärsyttää. Hänen tekemänsä ateriat ovat loistavia, mutta kun itse teen viikonloppuisin ruoat, niin keittiö on hirveässä siivossa ja se jälkien siivoaminen on ikävin työ.

Kun vaimo laittaa ruokaa, keittiössä on koko ajan kuin laboratoriossa? Ei mitään sotkua missään, eikä tiskivuoria. Miten se sen tekee? Olen yrittänyt katsoa, mutta en minä vaan tajua, miksi ei punajuurienkaan suikaloinnista minuutin päästä näy jälkeäkään! Onko tämä nyt vain organisointijuttu? Vai taito, jota ei mies voi oppia?

68

2845

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • llady.

Voi ootpa sä söpö :) Ehkä meillä naisilla on vaan semmoinen taito. No ei nyt sentään. Ehkä me naiset ollaan vaan hieman luonnostaan puhtausasioissa tarkempia. Yksinkertaisesti sun vaimosi tekee asiat mahdollisimman siististi, esim suikaloi punajuuret/porkkanat suoraan roskikseen tai johonkin läpinäkyvään muovipussiin ja eihän siinä kauan mene kun nopsaan siivoaa rätillä keittiötasot ja tiskaa.

Vastasinhan vain, oli niin huvittava ja samaanaikaan suloinen teksti.Anteeksi :)

• puhdas köökki

Niin meilläkin suikaloidaan ja leikataan kaikki suoraan roskikseen, silloin ei jää mitään poiskerättävää, ei kyllä syötävääkään.

• elliivo

Minä tiskaan astioita sitä mukaa kun niitä likaantuu, eli ruoantekovälineitä voi pestä ja laittaa kuivauskaappiin ihan koko prosessin ajan.
        Esim. jos tekee uunijuureksia tai lohkoperunoita ne kannattaa kuorittuna palastella muovipussiin. Sinne mausteet ja öljytilkka perään, vähän mutistelua pussin ulkopuolelta ja eiku pellille ja paistumaan! Säästyy tiskiä paljon.
        Monia uuniruokia voi paistaa leivinpaperin päällä vuoassa, esim. uunikala. Vuoka on paljon helpompi pestä.
        Kuorin perunat, silppuan salaatin ym. aina pöydän äärellä istuen. Kuoria ja roskia varten on pussi pöydällä. Se vain työn päätyttyä roskiin ja taas on kerralla siistiä.

• Ruuat roskiin
        puhdas köökki kirjoitti:

Niin meilläkin suikaloidaan ja leikataan kaikki suoraan roskikseen, silloin ei jää mitään poiskerättävää, ei kyllä syötävääkään.

Samaa naureskelin. Eikö olisi vielä kätsympää jättää punajuuret ja porkkanat kokonaan ostamatta?

No juurihan siitä oli juttua kuinka monta sataa kiloa perheet keskimäärin laittaa syömäkelpoista ruokaa roskiin vuosittain.

• terveisin isoisä

meillä kun minä,laitan ruokaa tai leivon keittiö,on kuin kyseinen laporatorio.kun siellä puuhastelee joku toinen on kuin armeija 1.4 vuotiaita olis ollut sotkemassa.terveisin iso isä.

• terveisin isä.
        terveisin isoisä kirjoitti:

meillä kun minä,laitan ruokaa tai leivon keittiö,on kuin kyseinen laporatorio.kun siellä puuhastelee joku toinen on kuin armeija 1.4 vuotiaita olis ollut sotkemassa.terveisin iso isä.

tuo on totta heti jauhot ja muut tarvikkeet kaappiin,ja taikina nousee silla aikaa pesen astiat kaappiin ja rätillä pöydät puhtaiks.ja leipätaikina pannulle ja rätiiä välillä,leivät uuniin ja siivoa sotkut,leivät otan hellan päälle jäähtumään ja sitten ne pusseihin ja paistin alusta kaappiin ja rättiä.keittiö on kuin laboratorio.terveisin isä

• magickman
        puhdas köökki kirjoitti:

Aloittajan vaimo on todellakin taitava noita!

• vaaberoine

Heh
      Sehän on heleppoa, kuoret ja pakkaukset suoraan roskiin, astiat koneeseen sitä mukaa kun niitä tulee, tarvittavat ainekset kuten jauhot samantien kaappiin. Välillä voi, ja pitääkin heilauttaa rätillä tasoja. Ei ole ydinfysiikkaa eikä hävittämiskoneen kokoamisohje.
      Tsemii, harjoittele !

• mä vaan

Joo, ei todellakaan ole ydinfysiikkaa, mutta avomieheni mielestä on. Se on välillä raivostuttavaa kun on esim. siivonnut koko kämpän niin ei hänen tarvitse tehdä suunnilleen kuin joku voileipä tai jotain niin kämppä taas pommin jäljiltä. siis oikeasti, enkä mä turhista nipota. Mutta kun ne jää mun siivottaviksi kaikki.

• 14+4
        mä vaan kirjoitti:

Joo, ei todellakaan ole ydinfysiikkaa, mutta avomieheni mielestä on. Se on välillä raivostuttavaa kun on esim. siivonnut koko kämpän niin ei hänen tarvitse tehdä suunnilleen kuin joku voileipä tai jotain niin kämppä taas pommin jäljiltä. siis oikeasti, enkä mä turhista nipota. Mutta kun ne jää mun siivottaviksi kaikki.

"ei hänen tarvitse tehdä suunnilleen kuin joku voileipä tai jotain niin kämppä taas pommin jäljiltä"

ja

"enkä mä turhista nipota"

Jotenkin vaan mulle tuo ylempi sitaatti kyseenalaistaa tuon alemman todenperäisyyden aika voimakkaasti.

• !olennainen.
        14+4 kirjoitti:

"ei hänen tarvitse tehdä suunnilleen kuin joku voileipä tai jotain niin kämppä taas pommin jäljiltä"

ja

"enkä mä turhista nipota"

Jotenkin vaan mulle tuo ylempi sitaatti kyseenalaistaa tuon alemman todenperäisyyden aika voimakkaasti.

mä tunnistan tuon lauseparin...ihan hyvin...
        mun keittiö on kuin pommin jäljiltä jos teen voileivän...sitten tulee mun poika, ottaa vesilasin kaapista ja jättää oven auki...että ärsyttää! ;D ja olen siis nainen!

• Laittaa leikkuulaudan tiskialtaaseen kun leikkaa. Siellä voi tehdä kaiken josta tulee sotkua. Tämän jälkeen kokoat ryönät yhdeksi keoksi veden avulla ja kippaat kaiken ylimääräisen roskikseen. Helppoa ja siistiä.

• ++kuusi

sanoisin tähän että siivilä on parempi, kun ne härpäkkeet joutuu huuhtomaan niin huuhtoo siinä siivilässä ja sitten laittaa leikkuulaudalle ja kippaa ne siivilässä olevat ryönät biopussiin

• oppii sen

Jos oppii lapsi niin voi oppia mieskiin....
      Jouduin aikonaan jättämään tytöt keskennään työn takia niin että isompi hoisi pienempää ja he yleensä leipoi tai teki jotain salaattia.
      Ah mikä sotku mut tarkoitus pyhitti keinot.
      Nyt kun ovat omissa huusholleissaan niin siistiä on, kun ei mamma enää ookkaan korjaamassa jälkiä.

• :(

vanhaa koira ei opi uusia temppuja...

• 7/henkinen perhe
        :( kirjoitti:

Kyllä oppii, minun mies on hyvä ruuan laittaja ja haluaa laittaa perheelle usein miten viikonl. Minä laitan jotain kiireesti kun tulen töistä 5 lasta kyllä teettä molemmilla töitä. koulu ikäiset alaaste ikäiset hoitavat lemmikkien laatikot.Siivous puoli keittiössä mieheltä kyllä käy mutta täytyy auttaa.Meillä laitetaan astianpesukoneeseen suoraan käytetyt astiat ja sitten ruokailun jälkeen päälle.Tiskipöytä pysyy näin ollen siistinä.Ei meillä mies tiputtele ruokaa laittaessa lattialle jos putoo niin korjaa ylös.Ihana kun miehesi laittaa perheele ruokaa.Netistä meidänkin katsoo ja sanoo tuota koleillaan ensiviikonl.Lapset on joskus mukana isän kanssa keittiössä laittavat lettuja tai jotain muuta herkkuja ja ihan oikeitakin ruokia.Silloin on kyllä kuin olis pommi käynnyt keittiössä ei haittaa lapset (pojat) oppii isän rinnalla ruuan laittoon, jos joskus oma perhe niin muistavat että isä teki heille ruokaa. näin perinne menee eteenpäin.HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE KIRJOITTAJILLE JA LUKIJOILLE.

• Rento-Raili

Käyttämällä pikkuhousunsuojia ja valmiseinäksiä ei vaivaa materialisimi.Näin ollen pysynee keittiö kuten myös kylpyhuone.Hmm.Neutraalisen putipuhtoisena.

• suorasaNain*

..sanonta tuo ,joka on ollut aina..
        lapsena ollessain Isäni sanoi:" tiskiä syntyy ainakin ,mutta kyllä syötävääkin"..

• Eveliina

Nainen on vuosituhannet tehnyt monta asiaa yhtä aikaa, koska on ollut pakko. Miten jälkeläiset olisivat muuten selvinneet hengissä. Kypsennetään ruokaa, sopivissa väleissä siivotaan jälkiä, kolmanneksi seurataan, mitä tenavat puuhaavat. Niin se käy.

• kotkotkoo

itselläni on tiski altaassa vesi valmiina, sinne kaikki sitä mukaan kun ei tarvita. tiskin tiskailen pois kun siinä sivussa voin hämmenellä kastiketta sun muuta.

kuorin ja raastan kaiken ensin, jätteet ensin toiseen tiskialtaaseen ja kun kaikki on valmista roskiin. tämä siitä syystä että jos jatkuvasti heittelen jotain roskiin niin sit on kaiken näköstä jälkeä ovissa vaikka kuinka tarkkana oisi käsien pesun kanssa.
      ja tahtoo myös tippua lattialle.
      tärkeintä on suunnittelu... missä järjestyksessä alkaa tekeen ruuan ? kaikki tarvittava esille, pannuja myöten. itse saatan alkuvalmistella ruuan jo tunteja aikaisemmin... esin jos uuni/ lohkoperunat kuorin ja pilkon valmiiksi sit vain huuhtelen ja vähän kuivaan ennen uuniin laittoa. kastikkeen voi laittaa ajoissa ja antaa hiljalleen kieuhua ennen ruokailua. kaikki tämmöinen tekee ettei kaikki ruuan laitto ole yhtä aikaa. helpottaa kaikin puolin.

• AnttiNi

Ei miehen tarvitse olla siisti. Se on joistakin naisista "suloista", kuten sinulle vastattiin, mutta kun tosi mies painaa, syntyy hiukan sotkua ja vinkumista. Vaaraton suloinen homppelikokkaus on ajanhukkaa. Kehitä miehekkäitä puolia itsessäsi ja anna vaimon siivota jäljet.

• mimimimi

Kuka tollasta äijää katteliis??? Ite sotkee ja naisen tehtävä on siivota, huhu,huh!

• minimini
        mimimimi kirjoitti:

Kuka tollasta äijää katteliis??? Ite sotkee ja naisen tehtävä on siivota, huhu,huh!

Kuka tahansa normaali nainen, femakot ja muut perverssit on asia erikseen, niille ei kelpaa mikään, paitsi ehkä tilipussi.

• iiina5678

Kai se nyt on vaan lähinnä sitä, että tytöt kasvatetaan jo pienestä pitäen sellaisiksi siisteiksi kodinhengettäriksi, jotka korjaa tarvittaessa myös muiden jäljet. Pojilta ei odoteta vastaavaa, sitä pidetään vaan sopivan poikamaisena jos jättää vaatteensa lojumaan lattioille ja tiskit altaaseen haisemaan. Muistan elävästi, miten mun odotettiin osallistuvan kotitöihin jo joskus 13-vuotiaana, mutta 2 vuotta vanhemmalta isoveljeltäni ei jaksettu vaatia oikein mitään, "kun ei se kuitenkaan sitä tee".

• patojajapannuja

Vaimosi tuntee keitiiönsä ja hänelle on kehittynyt rutiineja joita sinulla ei ole. Ihmiset ovat erilaisia, jos nautit ruuanlaitosta, keskityt siihen ja rentoudut niin miksi keittiön pitäisi olla kuin nuoltu kun sinä kokkaat???

Erilaisuus on rikkaus! Mistä lapset tietäisivät kuka on ruuan laittanut jos se ei mitenkään erotu ja näy? Sotke ja kokkaa ja kokkaa ja sotke, sen voi siivota!! Tärkeämpää kuin siisteys on, että laitat viikonloppuisin ruokaa perheellesi, olet loistava miehen ja puolison ja aikuisen mallli!!

Me saamme olla erilaisia, ei tarvitse eikä pidä olla yhtä hyvä joka asiassa, eikä tarvitse vaatia itseltään ja toisilta täydellisyyttä.

• mummapumma

Oikeat kokit siivoavat jälkensä saman tien työn lomassa. Astiaa ei tarvitse edes kauheasti pestä, vain huuhtasta, kun sen tekee välittömästi. Ei kaikki naisetkaan sitä taitoa osaa, mutta niinkuin meidän perheessä, niin varmaan teilläkin, sinä keskityt vaan siihen ruoan valmistamiseen ja käytät kauheasti eri astioita siihen ja sitten jätät ne levälleen. Samoin tekee mieheni. Hän väittää ettei kerkiä siivoamaan jälkiään ja tiskaamaan välissä. Itse en edes aikaisemmin kiinnittänyt siihen niin huomiota, mutta koska keittiö on kuin hävityksen kauhistus sen jälkeen kun mieheni tekee ruokaa, kokeilin sitä aina heti siivoamista ja se onnistui yllättävän hyvin. Alkuun se pitää opetella, aina kun hauduttaa jotain voi samalla huuhdellen pestä ne astiat ja korjata saman tien perkuujätteet bioastiaan. Kun kuorii perunat, laittaa kuoret välittömästi bioastiaan, jo ennen kuin laittaa perunat tulelle. Kun leikkaa lihaa, välittömästi pesee pesuaineella leikkuulaudan, ennenkuin ryhtyy paistamaan niitä. Kun tekee kermaviilikastikeita, siivoaa ne tyhjät kuoret roskiin ennenkuin sekottelee ja viimeistelee kastikkeen. Kyllä se onnistuu niin mieheltä kuin naiseltakin. Tsemppiä harjotteluun.

• KotikokkiMiesH2012

No ei tuo ole sukupuolesta kiinni vaan siitä miten homman tekee.

Mä kokkaan meijän perheessa ruoat ja teen sen siististi ja tiedoksi että olen mies enkä nainen.

Se on vaan siis tavasta tehdä ja toimia esim. ruoanlaiton eri vaiheidenkin välissä voi vaikkapa pyyhkäistä alustaa tai siistiä leikkulaudan jne. ja olipa ne perunat kuorittu sinne roskaponttöön tai tiskialtaan lavuaariin niin kyllä homman voi tehdä siististi siitä huolimatta, toisessa vaan pitää ne kuorijätteet poimia pois ja siistiä lavuaari.

Eihän tuossa ole mistään muusta siis kysymys kuin tavasta toimia, toki joku voi asian kiteyttää tietynlaiseen organisointiin ruoanlaitossa.

Niin ja tippaakaan en kehu mutta teen laidasta laitaan ruoat ja on muuten herkullista, sorry että kehun mutta kun näin on niin on ja vaimo sekä lapset tykkää ja moni muukin kuten ystävät ja sukulaiset.

Kaiken kaikkiaan aivan mukavaa tekemistä on ruoanlaitto kaikkine bravuureineen, kokeiluineen jne. todella kotihommista yksi parhaimmista asioista, joka hyvin tehtynä luo nautintoja sekä tunnelmaakin eli ruoanlaitto on paljon muutakin kuin pelkkää syötävää suuhun.

• kokeileppa joskus

Organisointia se on. Itse kun teen ruokaan, pesen turhat astiat samantien pois tai pistän koneeseen, pyyhin mahdolliset roiskeet jne. samantien pois, ei pidä hinkata sitten jälkikäteen. Opettelua se vaatii, jos ei ole ennen niin tehnyt.

• Nimimerkki tähän

No ei toi siisteys kyllä mikään naissukupuolen oma taikaominaisuus ole, kyse on vain viitseliäisyydestä. Kun minä (naaraspuolinen eläjä) teen ruokaa, niin kyllä siitä tulee ihan kiitettävä sotku keittiöön. Mutta ei se siivoaminen nyt niin ylivoimaisen vaikeaa ole.

• ++6

kyllä se on...hyi...että mä inhoan sitä sotkua jonka saan keittiössä aikaan, ja vielä enemmän inhoan sitä siivoamista
        siksi en laita ruokaa kuin viikonloppuisin ja siivoan joskus kun tarpeeksi alkaa ärsyttää
        eli meille ei kannata tulla sunnuntailounaalle, mennään baariin

• mies-41v

Meillä on niin että vaimo on ihan velho siivoamaan muun kämpän, mutta minä olen siistimpi keittiössä. Vaimo kyllä naputtaa jos joku muu jättää ruuan teon jälkeen roskia pöydillle, mutta kun hän tekee itse ruokaa niin kaikki pakkaukset, kuoret yms. on pitkin keittiötä ja ne siivotaan vasta myöhemmin (=minä siivoan). Itse siivoilen koko ajan samalla kun teen ruokaa ja yleensä keittiö on suhtkot siisti kun aletaan syömään.

Muutenkin tykkään siivota keittiön, koska siellä meillä on joka ikiselle tavaralle oma paikkansa ja jopa minä tiedän minne mitäkin kuuluu laittaa.

• Joni Helsingistä

En nyt menisi nykynaisia enää ihan suoralta kädeltä siisteyden perikuviksi tituleeraamaan. Oma vaimoni on lähtökohtaisesti jotain muuta kuin siisti vaikka toki kotia pitääkin ok järjestyksessä suurimmaksi osaksi aikaa. Mutta tavaroiden järjestely ei ole siivoamista. En ole koskaan nähnyt hänen pesevän jääkaappia saati puhdistavan kylppärin viemäriritilöitä jne. Minä saan myös aina kontata lattiat puhtaiksi. En ole sitä mieltä että nämä ovat naisten hommia, mutta tuntuu että tässä vaakakuppi kääntynyt nyt liiaksi jo toiseen suuntaan.

• .............

No enpä usko että on mitenkään sukupuoleen sidottu juttu. Meillä se on mies joka kokkaa siististi ja minun kokatessa/leipoessa keittiö on kuin pommin jäljiltä.

• ...

Vaimoasi varmasti ärsyttää paljon enemmän...

• ...

Aloittajalle oli tarkoitettu...

• 5

kauhee haloo jos joku ei osaa laittaa roskia roskikseen, adhd:een on lääkkeet, tai silkka provo.

• NKy

Siihen naisena oppii kun ei ole muuta vaihtoehtoa. Katsos kun naisen jäljessä ei kulje ketään lakeijaa joka ne sotkut siivoaisi. Pakko on itse, niin mieluummin sitten siinä ohessa.

• jk

vai niin

• Likaista ruokaa

Salainen taika. Häh? ..Mitä ihmettä yrität ..?

Salainen taika on että älä sotke. Ethän sinä käy tarpeillasi metrin päästä pönttöön.

Ruuanlaitto on helppoa ja eikä vaadi ihmeellisiä taitoja. Kysymys on improvisoinnista ja vähän tietoa mikä sopii ja minkäkin kanssa yhteen ja kypsentämisajoista jotain käsitystä.

Meillä vaimo sotki koko keittiön hirveeseen kuntoon eikä suostunut siivoamaan jälkiä. Hirveä riidan päätteeksi syötiin palanutta tai muuten pahan makuista ruokaa joka ei maistu edes koirille. Ruuissa oli hiuksia ja karvoja sekä muuta epämääräisiä roskia joka vei usein ruokahalut.

• hipsteriinu

Toi on muuten käsittämätöntä, että miksei tukkaa pidetä kiinni ruoanlaiton ajan. Tukka ponnarille ja otsatukka pinnillä kiinni. Jos on ihan lyhyt tukka, niin vaikka sellainen keittiötätien valkoinen kertakäyttöhattu päähän, ettei putoa hiuksia, hilsettä yms. ruoan sekaan.

Itse myöskin vihaan keittiön siivoamista, joten sen vuoksi ruoanlaiton ohessa huuhtaisen niitä astioita vähän väliä. Kun teen ruokaa, niin luppoaikaa ei ole, koska hyödynnän joka hetken.

Aluksi silputaan ruoka-aineita ja sitten kun pääsee laittamaan aineksia pannulle, pataan tai vuokaan, niin sitä mukaa huuhtasee leikkulautaa, veitsiä jne. Itselläni on usein keittiön tiskialtaassa koko ajan tiskivesi, jotta voi pesaista astioita sitä mukaa, kun tiskiä syntyy. Tällä tavalla ei pääse syntymään tiskivuorta. Toisaalta itselläni on tarkoituksella aika vähän astioita, joten on pakkokin huuhtaista aina välillä niitä astioita, koska en omista monia saksia, leikkuuveitsiä, desimittoja ja leikkuulautoja.

Harjoitus tekee mestarin! Ensi kerralla kun huomaat, että vain odotat ruoan kypsymistä, niin käytä se aika tiskaamiseen. Tai jos sekoitat juuri ruokaa, niin mieti, että ehtisitkö tiskaamaan 2-3 astiaa sillä aikaa ennen kuin sekoitat ruokaa pannulla seuraavan kerran.

• ++6

ei ollut kyse ruuan tasosta vaan sotkusta ja käsitän sotkuksi kaikenlaisia roiskeita työpöydällä ja lattialla ja hellalla!
        Ruoka saattaa olla taivaallista vaikka sottaamista on ollut

• Näin on

Se onnistuu siksi koska naisen paikka nyt vaan on keittiössä.

• .....

Yks hyvä keino on ottaa ensin kaikki tarvittava esille ja mitata kaikki ainekset erikokoisiin kulhoihin valmiiksi ennen varsinaista aloittamista ja siivota pilkkomisen ja mittaamisen jäljet ennen kypsennysvaihetta. Eli kaikki roskat on jo roskiksessa ennen kokkauksen aloittamista, ruoka-ainepakkaukset siivottu pois jne.

Se on vain toimintatavoista kiinni, itse inhoan siivoamista niin paljon, etten halua tehdä sotkua, kokkaan hyvin siististi ja siivoan koko ajan samalla kuin kokkaan, käyttelen luutua, huuhtelen astiat, laitan roskat suoraan roskiin , enkä pydälle tai altaaseen ym. Leipoessa mittaan kaikki ainekset valmiisi, siivoan pöydät ja tasot ja alan vasta sitten sekoittelemaan valmiiksi mitattuja aineksia, niin jälkien siivoaminen on helppoa ja nopeaa.

• 21

Ajattele Tuhkimoa ja Lumikkia

• typeräää

Ootpa pönttö, tietysti se on vaan heittäny heti roskat ja tiskit tiskannu kun te tehdässä ilmestyy, itsekkin teen niin niin ei tarvi sit siivota jälkeenpäin, kun tekee samalla kun ne ilmestyy. TYhmä olet kun et tajua

• mies27

Meillä asia on täysin toisinpäin, minä tarkka kaikesta ja keittiö putipuhdas kokoajan... toisin kun sillon kun tyttöystävän päästää ruokaa laittamaan, ei hyvä :)

• naisetki voi sotkea.

Meillä sama juttu, vaimo laittaa yleensa ruokaa ja leipoo, tosin tekee kyllä tosi hyvää, mutta aina sen jälkeen on hirveä sotku. Kun minä laitan ruokaa, ei se ole ollenkaan niin hyvää, mutta sen jälkeen on siistiä. Kaikenlisäksi meillä on muodostunut sellainen jako, että minä yleens tiskaan. Eli kun vaimo saa himon leipoa, tietää se minulle hyvää purtavaa, mutta ison kasan tiskiäkin. Tämä tosin ei harmita, koska se kompensoituu muissa asioissa.

• et osaa

et vain osaa

• Kokki kolmonen

Jos leikkaat ja viipaloit punajuurta, kurkkua ym. muuta veitsen hamarapuolella niin varmasti tulee sotkua. Kokkaaminen ja muut on täysin organisoitia ja oman tekemisten kontrolloimista. Samall myös ajan kontrolloimista. Muuten ruoka palaa porukka nälkiintyy. Vain todellinen hölmö kyselee moisia. Vertaa sitä mitä itse teet ja mitä toinen tekee. Katsoa ja opi. Oppia ikä kaikki.

• fiksu-

ei ole hölmöä kysyä.

• --

Esim. leipoessa ja muutenki ruokaa laittaessa kannattaa tehdä niin, että nostaa aluksi tarvitsemansa ainekset sivupöydälle ja käytettyään sitä laittaa sen suoraan takaisin kaappiin. Näin kaikki ei jää lopuksi ympäri keittiötä hujan hajan.

• viiruska-

Älä huoli ei kaikki naiset ole niin laboratoriomaisia keittiössä kuin vaimosi eikä sille asialle tarvitse olla kade. Itse asian naisena hoidan omassa pienessä keittiössä hyvinkin luovasti. Teen ruokaa ja monesti ei jää aikaa välissä tiskailla ja siivoilla. Teen ruoan vaiheittan ja nauttien joka tilanteesta, luominen on pääasia eikä oleminen jatkuvasti tehokkaana. Monet tässäkin ketjussa ilmiselvästi tykkää kertoa kaikille miten tehokkaita he ovat keittiössä ja yleensä. Itse saatan tiskata vasta myöhemmin illalla, kun ruoka on sulanut tai seuraavana päivänä. Pinnat puhdistan kuitenkin nopeasti ja pyödille ei jää ylimääräisiä pakkauksia esteettisistä syistä.

Ystäväni on kokki ammatiltaan ja tykkää laittaa ruokaa kotonaan päivittäin työpäivän jälkeenkin, jos pääsee normaaliin aikaan pois töistäTykkää hemmotella miestään ja ruoka on pääasia. Monena iltana pöydällä on monenmoista erillaista annosta ja herkkua. Ei ehdi jatkuvasti tiskailemaan ja se ei olekkaan pääasia, vaan ruoka ja yhdessäolo. Jos se sinua kovasti vaivaa, niin voihan sitä tehokkuutta ja organisointia harjoitella, niin kuin täällä moni osaa neuvoa:-))

• vappu nenä

Olet vain sähläri joka sotkee tahtomattaakin hervottomasti lisää.

• viiruska-

Olet vain kateellinen, kun kaikki ihmiset/naiset eivät viitsi olla aina niiiiin "tehokkaita" joka helvetin paikassa. Osa meistä ihmisistä osaa silti pitää paikat kunnossa ilman sen kummempaa itsensä erinomaisuuden esilletuomista:-)

• jk

organisoitu juttu

• nainen vaan...

kiva välillä lukea, ettei joku marmata jostain :) kivasti kirjotit. en tiiä mikä siinä on, mutta minä ainakin rättiä heilutan joka työvaiheen välissä ja helpommalla putsaamisella pääsee, kun ei jätä siivousta loppuun. tekee koko ajan siinä välillä. mitä räiskyy tms niin pyyhkii heti :)

• daasiisihguu

Naiset pesevät yleensä astiat heti kun ovat käyttäneet niitä.

• re8dfhivb

"Vaimoni ruoanlaitto on alkanut ärsyttää"
      Mitä siinä ruikutat, ota ero, kun niin ärsyttää.

• sotkupytty

oletko koskaan tarkistanut laitatko tavrta heti samoille paikoille.
      pyritkökäyttämään vähän tilaa ja astioita kun teet mitään.
      Korjaatko heti jälkesi vai siirytkö tekemään jotaina muuta kiinostvampaa ja jatät
      ei kiinostavat sikseen.?
      oletko koskaan miettinyt miten saa vähän tiskiä esm ym.

Minulla on toisinpain . Olen nainen joka kummastelle siistejä miehiä.
      Kyllä , heitä on ja yksi sellainen on koittanu minun taitoajakin valistaa paremiksi.
      En vaan itseäni varten halua tarttua heti toimeen. Kun voisi siihen pyskiä
      Jotillakin se on automaatista. tämä muuta huomioon ottava ajtteluatapa ja he ova usin juuri näitä jotka ovat siistejä.

Kysyisnkin aloitajalata mikä on hänelle itseleen on riitävää . olisko siinä petratavaa ja muutettvia asioita . kehityksen tarve on koska sinua häiritsee. aloita kiinitämällä huomiota (kirjoita ne vaikka aluksi muistiin ja kertaa niin paljon että alkaa tuntua luonolliselta tavalta) siihen missä teet erilailla kun kumappani ja kysy vaikka häneltä itseltään miten hän tekee ja myönnä että haluat oppia.
      Toinen on että ihan rehelllisesti otat ja etsit tietoa esm netistä ja otat uudet malit käyttöön ja yllätät kumppaniasi joku kerta. voit kehittyä paremaksi aina jos itse niin haluaa.

• järkeä

Olisit nyt kuunnellu poikaparka niillä kotitalous tunneillamutta oma oli valintasi.

• kolumnoo

kotitaloustunneilla ole mitään tekemistä tämän kanssa, ne käydään ihan kakarana sisäpaisti

• fdfdfgffr

No ei todellakaan. Itse olen nainen ja kun teen ruokaa, keittiö on kuin pommin jäljiltä. Jos keksit salaisuuden, kerro se minullekin.
      Kai ne toiset vaan on siistimpiä kuin toiset. Onneksi tätä voi harjoitella.

• joillaki se on luonnon lahja... itsehän tykkään tehdä ruokaa, mutta aina se on miunki jäliltä keittiö ollu aika järkyttävässä kunnossa vaikka kuinka yritän pyrkii siihen että mahollisimman vähän jäis siivottavaa.

aika uskomatona sinänsä vaikka nainen oonki.

• niin.

Naisena en osaa sanoa. Ehkä hänellä on aina keittiöliina kädessä? Toivottavasti se on puhdas ja uusi aina, etteivät pöpöt leviä. Lihat ja kasvikset pitäisi käsitellä omilla leikkuulaudoillaan ja välineillään myös.

• Lliisu

Onneksi olkoon hyvästä vaimosta!

• muorinmörkö

Minulla on tiskialtaan päällä Ikeasta ostettu muovinen altaan levyinen reiitetty kaukalo, johon kuorin kaikki kuorittavat ja kippaan suoraan biojäteastiaan jätteet. Bioastiassa on sanomalehdestä taiteltu pussukka, jonka saan siististi kompostiin. Tiskirätillä pyyhin pöydät työvaiheiden välillä ja huuhtasen leikkuualustat - ja välineet eri ruoka-aineiden välillä. Pakkaukset suoraan energiajäteastiaan tiskialtaan alle. Minäkin olen hyvä vaimo, jos tämä siisteys on ensimmäinen kriteeri. Ja hyvä kokki. Vähän paha suustani.

• Joulusiivous

Laitan kaikki syötävät suoraan jääkaapista suuhun.
      Enkä osta mitään mitä ei voi syödä suoraan pakkauksesta.
      Pysyy paikat puhtaana.
      Ei tarvitse siivota kuin jouluksi.

• Sähläri 11111

Tää on joku paras ketju ikinä :D :D :D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      59
      5940
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      79
      3369
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2581
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2145
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      2095
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1649
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1242
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1226
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      81
      1085
    Aihe