Todellisuudessa jos ei ole ikinä edes ollut parisuhteessa, niin ei voi tietää mitenkä siinä käyttäytyy.
Parisuhteessa kun tulee tilanteita ja asioita joita ei yksin eläessä tule.
"Kiltti" mies voikin paljastua esim. mököttäjäksi tai sairaalloisen mustasukkaiseksi.
Kuinka osaa riidellä, keskustella, asettua toisen asemaan, ilmaista tunteitaan, ne kaikki paljastuu oikeastaan vasta sitten kun on parisuhteessa.
Itsekin tapailin joskus "kokematonta ja kilttiä" miestä (mitä monet täällä mainostavat olevansa) ja miespä alkoikin käyttäytyä sairaalloisen mustasukkaisesti ja uhkaavasti.
Sitä on vain helppo luulla itseään kiltiksi jos koko aikuisikänsä on elänyt yksin.
Moni vain luulee olevansa "kiltti"
54
1148
Vastaukset
- fgnyk
No itse en edes pitänyt itseäni mitenkään mainitsemisen arvoisen kilttinä, ennen kuin olin ensimmäistä kertaa seurustellut.
Nimenomaan tyttöystäväni ihmetteli koko ajan kiltteyttäni, kun itse pidin käytöstäni itsestäänselvyytenä. Pikku hiljaa sitten opin etteivät ihmiset ilmeisesti normaalisti olekaan tällaisia. Siksi olen ottanut asiakseni mainita että olen oikeasti kiltti ihminen.- JÄnnÄ juttuU
Se onkin jännä juttu kun toisten huomioiminen ja peruskohteliaisuus on söpöä ja vähän huvittavaa kiltteyttä. Normaalimpaa kai olisi sellanen miehekäs röyhkeys, kun ovathan suurin osa naisistakin sellaisia.
Kannattaako tuo? Naispuoliset kaverini ovat kertoneet, että se on epäilyttävän kuuloista, kun mies kehuu itestään jotain oletusarvoista hyvettä. Sanovat, että kuulostaa suorastaan pelottavalta, kun mies katsoo tarpeelliseksi vakuutella, ettei ole pettäjä tai väkivaltainen.
Ja todentotta, en minäkään sellaista ole koskaan kellekään erikseen todistellut.- fgnyk
Ratikkakuski kirjoitti:
Kannattaako tuo? Naispuoliset kaverini ovat kertoneet, että se on epäilyttävän kuuloista, kun mies kehuu itestään jotain oletusarvoista hyvettä. Sanovat, että kuulostaa suorastaan pelottavalta, kun mies katsoo tarpeelliseksi vakuutella, ettei ole pettäjä tai väkivaltainen.
Ja todentotta, en minäkään sellaista ole koskaan kellekään erikseen todistellut.En tiedä kannattaako. Mutta esim. netin kautta kun tutustuu toiseen, niin eikö siihen kuulu että kerrotaan jotain itsestään. Kaikki aina kertoo olevansa huumorintajuisia positiivisia jne... Onhan ne nyt oletusarvoisia hyveitä siinä missä kiltteyskin. Miksei niistä vedetä hernettä nenään samalla tavalla kuin kiltteydestä.
Siis totta kai tuo on outoa jos erikseen aletaan vakuutella ettei ole pettäjä tai väkivaltainen, mutta se on ihan eri asia kuin sanoa olevansa kiltti.
Itse kyllä tykkään siitä kun toinen kertoo jotain luonteestaan. Saa ainakin jonkinlaisen kuvan siitä millaisena hän itse itseään pitää. - 3456789
Ratikkakuski kirjoitti:
Ja todentotta, en minäkään sellaista ole koskaan kellekään erikseen todistellut.ei kannata
- .......
Totta, mutta sekään mitä aiemmassa suhteessa on tehnyt ei välttämättä indikoi mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Joku ottaa opiksi virheistään, toinen muuttuu väkivaltaiseksi vaikkei ennen olisi niin käyttäytynyt.
- 16.4
Niin, ihminen voi kasvaa ja oppia. Valitettavan usein mennään kuitenkin vain puolustuskannalle ja nähdään muutostarpeet vain toisessa.
- fgnyk
En oikein tiedä mikä tällaisten kommenttien pointti on? Väitättekö ettei kukaan ihminen saisi kutsua itseään kiltiksi?
Väitättekö ettei ihminen muka voi tuntea itseään? Että ihminen joka on koko elämänsä ollut kiltti, saattaisi yhtäkkiä tuosta vain muuttua väkivaltaiseksi täysin itseään hallitsematta.
Voihan niin käydä jos joku yllättävä mielisairaus yhtäkkiä iskee, mutta pitäisikö jokaisen ihmisen varautua siihen että milloin tahansa saattaa muuttua hulluksi ja sen vuoksiko on parempi olla kertomatta mitään omasta luonteestaan, koska eihän sitä koskaan tiedä vaikka huomenna yllättäen joku sivupersoona ottaisikin vallan. - ......
fgnyk kirjoitti:
En oikein tiedä mikä tällaisten kommenttien pointti on? Väitättekö ettei kukaan ihminen saisi kutsua itseään kiltiksi?
Väitättekö ettei ihminen muka voi tuntea itseään? Että ihminen joka on koko elämänsä ollut kiltti, saattaisi yhtäkkiä tuosta vain muuttua väkivaltaiseksi täysin itseään hallitsematta.
Voihan niin käydä jos joku yllättävä mielisairaus yhtäkkiä iskee, mutta pitäisikö jokaisen ihmisen varautua siihen että milloin tahansa saattaa muuttua hulluksi ja sen vuoksiko on parempi olla kertomatta mitään omasta luonteestaan, koska eihän sitä koskaan tiedä vaikka huomenna yllättäen joku sivupersoona ottaisikin vallan.Pointti oli siinä, että käytös saattaa muuttua ilman mielisairauttakin.
Itsekin tiedän ihmisiä jotka eivät aiemmissa suhteissaan ole koskaan käyneet toiseen fyysisesti käsiksi tai muutenkaan käyttäytyneet uhkaavasti, mutta uudessa suhteessa väkivaltaa ja alistamista on ollut. Jopa siinä määrin että tapausta on taustoineen selvitetty oikeudessa kun toinen osapuoli päässyt hengestään. - fgnyk
...... kirjoitti:
Pointti oli siinä, että käytös saattaa muuttua ilman mielisairauttakin.
Itsekin tiedän ihmisiä jotka eivät aiemmissa suhteissaan ole koskaan käyneet toiseen fyysisesti käsiksi tai muutenkaan käyttäytyneet uhkaavasti, mutta uudessa suhteessa väkivaltaa ja alistamista on ollut. Jopa siinä määrin että tapausta on taustoineen selvitetty oikeudessa kun toinen osapuoli päässyt hengestään.Eli kenelläkään ei ole oikeutta kutsua itseään kiltiksi vai, koska käytös saattaa aina muuttua?
Kenelläkään ei kaiketi ole myöskään oikeutta kutsua itseään positiiviseksi tai luotettavaksi tai hoikaksi tai järkeväksi tai huumorintajuiseksi tai ymmärtäväiseksi tai lapsirakkaaksi tai liikunnalliseksi tai intohimoiseksi tai sosiaaliseksi tai normaaliksi tai oikeastaan yhtään miksikään.
Ihminen voi aina muuttua joten itseään ei voi kuvailla.
Sinä siis tiedät tapauksia joissa ihminen joka ei aiemmissa suhteissaan ollut väkivaltainen, oli sellainen sitten kuitenkin myöhemmässä suhteessaan.
Oliko kyseessä siis ihminen joka kuvaili itseään kiltiksi?
Jos ei, niin eihän tuo sitten liity tähän oikein mitenkään.
Kyllä ihminen yleensä itse tietää onko hänessä mahdollisesti taipumusta väkivaltaisuuteen. Jos hän tietää varmasti ettei hänellä ole sellaista taipumusta, niin silloin on äärimmäisen epätoivoista että hän yhtäkkiä muuttuisi väkivaltaiseksi ihmiseksi.
Pelkästään se että ei ole aikaisemmissa suhteissaan ollut väkivaltainen ei tietenkään tarkoita sitä että henkilö olisi kiltti. Mutta jos itse pitää itseään kilttinä ja myöskin seurustelukumppani ja muutkin ihmiset pitävät kilttinä, niin silloin kyllä mielestäni ihmisellä on oikeus kutsua itseään kiltiksi.
Samoin myös ihminen joka tietää olevansa positiivinen ja jota muutkin pitävät positiivisena, saa kutsua itseään positiiviseksii henkilöksi.
Tietenkään se että joku kutsuu itseään positiiviseksi tai kiltiksi ei välttämättä tarkoita että hän oikeasti olisi sitä. Mutta ainakin hänellä on pokkaa väitää sellaista joten miksei häneen voisi tutustua ja katsoa onko hän oikeasti sellainen kuin sanoo olevansa.
Sen sijaan että heti epäilisi että tuskin hän oikeasti sellainen on kuin väittää olevansa. - 16.4.
fgnyk kirjoitti:
Eli kenelläkään ei ole oikeutta kutsua itseään kiltiksi vai, koska käytös saattaa aina muuttua?
Kenelläkään ei kaiketi ole myöskään oikeutta kutsua itseään positiiviseksi tai luotettavaksi tai hoikaksi tai järkeväksi tai huumorintajuiseksi tai ymmärtäväiseksi tai lapsirakkaaksi tai liikunnalliseksi tai intohimoiseksi tai sosiaaliseksi tai normaaliksi tai oikeastaan yhtään miksikään.
Ihminen voi aina muuttua joten itseään ei voi kuvailla.
Sinä siis tiedät tapauksia joissa ihminen joka ei aiemmissa suhteissaan ollut väkivaltainen, oli sellainen sitten kuitenkin myöhemmässä suhteessaan.
Oliko kyseessä siis ihminen joka kuvaili itseään kiltiksi?
Jos ei, niin eihän tuo sitten liity tähän oikein mitenkään.
Kyllä ihminen yleensä itse tietää onko hänessä mahdollisesti taipumusta väkivaltaisuuteen. Jos hän tietää varmasti ettei hänellä ole sellaista taipumusta, niin silloin on äärimmäisen epätoivoista että hän yhtäkkiä muuttuisi väkivaltaiseksi ihmiseksi.
Pelkästään se että ei ole aikaisemmissa suhteissaan ollut väkivaltainen ei tietenkään tarkoita sitä että henkilö olisi kiltti. Mutta jos itse pitää itseään kilttinä ja myöskin seurustelukumppani ja muutkin ihmiset pitävät kilttinä, niin silloin kyllä mielestäni ihmisellä on oikeus kutsua itseään kiltiksi.
Samoin myös ihminen joka tietää olevansa positiivinen ja jota muutkin pitävät positiivisena, saa kutsua itseään positiiviseksii henkilöksi.
Tietenkään se että joku kutsuu itseään positiiviseksi tai kiltiksi ei välttämättä tarkoita että hän oikeasti olisi sitä. Mutta ainakin hänellä on pokkaa väitää sellaista joten miksei häneen voisi tutustua ja katsoa onko hän oikeasti sellainen kuin sanoo olevansa.
Sen sijaan että heti epäilisi että tuskin hän oikeasti sellainen on kuin väittää olevansa.Pointti oli siinä, että monet asiat voi paljastua vasta sitten kun on suhteessa. Voihan ne yllätykset olla positiivisiakin.
Vähän sama asia kuin, että etukäteen ei voi tietää kuinka käyttäytyisi/tuntisi esim. jossain kriisitilanteessa. - fgnyk
16.4. kirjoitti:
Pointti oli siinä, että monet asiat voi paljastua vasta sitten kun on suhteessa. Voihan ne yllätykset olla positiivisiakin.
Vähän sama asia kuin, että etukäteen ei voi tietää kuinka käyttäytyisi/tuntisi esim. jossain kriisitilanteessa.No siis joo, tuon pointin jossain määrin ymmärränkin, ettei ihminen välttämättä tiedä millainen oikeasti olisi parisuhteessa jos ei ole koskaan seurustellut.
Vaikka sekään ei kyllä pätenyt ainakaan minuun. Olin juuri sellainen ensimmäisessä suhteessani kuin oletinkin olevani. En siis todellakaan kannata sellaista ennakkoluuloista asennetta mitä joillain ihmisillä on seurustelukokemattomia henkilöitä kohtaan.
Joka tapauksessa eniten minua tässä ihmetytti ne puheet että vaikka olisi seurustellutkin, niin seuraavassa suhteessa ihminen voi silti olla erilainen.
Ikään kuin ihminen ei voisi koskaan oppia tuntemaan itseään ollenkaan. - On niin nähty
16.4. kirjoitti:
Pointti oli siinä, että monet asiat voi paljastua vasta sitten kun on suhteessa. Voihan ne yllätykset olla positiivisiakin.
Vähän sama asia kuin, että etukäteen ei voi tietää kuinka käyttäytyisi/tuntisi esim. jossain kriisitilanteessa.Tuo nyt on täyttä paskaa
Kriisitilanne ei ole sama kuin parisuhde. Kriisitilanne yleensä poikkeaa normaalista koetusta, mutta parisuhdehan on kuin mikä tahansa ihmissuhde varsinkin kiinteämpi sellainen.
Jotain eroavaisuuksia löytyy, mutta ei niin merkittäviä että pitäisi olla jotain erityisiä "parisuhdetaitoja" tai "parisuhdekokemusta" verrattuna muihin ihmissuhteisiin.
Jos ihminen on kiltti ihmissuhteissaan nini hän varmaan on sitä myös parisuhteissaan.
Fiksu ihminen yleensä osaa hoitaa ihmissuhteita olipa parisuhteista kokemusta tai ei.
Epäfiksu ihminen ei osaa hoitaa ihmissuhteita tai on itsekäs paskiainen olipa parisuhteita kokemusta tai ei. - Kessua tutuille
16.4. kirjoitti:
Vähän sama asia kuin, että etukäteen ei voi tietää kuinka käyttäytyisi/tuntisi esim. jossain kriisitilanteessa."Pointti oli siinä, että monet asiat voi paljastua vasta sitten kun on suhteessa. Voihan ne yllätykset olla positiivisiakin. "
Tuolla asenteella elämässä ei kannata tehdä mitään. Voihan jopa meteoriitti osua kohdalle... - 16.4
Kessua tutuille kirjoitti:
"Pointti oli siinä, että monet asiat voi paljastua vasta sitten kun on suhteessa. Voihan ne yllätykset olla positiivisiakin. "
Tuolla asenteella elämässä ei kannata tehdä mitään. Voihan jopa meteoriitti osua kohdalle...Ei mulla ole mitään "asennetta". Kyseessä on vain toteamus vai miksi sitä nimittäisi...
En ymmärrä mistä vetäisit tähän jonkun asenteen.
- On niin nähty
Syy tällaisiin kommentointiin on se että "ihminen ei ole parisuhdekelpoinen ellei ole ollut parisuhteessa".
Toisin sanottuna kaikkia niitä jotka eivät ole joko parisuhteessa jatkuvasti tai kokeneet pitkää parisuhdetta saa kutsua sen lisäksi etteivät ole kelvanneet parisuhteeseen niin eri tavoin kokemattomiksi sekä kykenemättömiksi parisuhteeseen.
Ketjun aloittaja keksi vain uuden tavan sanoa tuon saman asian eli tässä tapauksessa että kiltti ihminen ei ole kiltti ennen kuin se on "todistettu" parisuhteessa.
Myös rehellinen ja luotettava todistetaan parisuhteessa, samoin kuin herrasmiesmäisyys, älykkyys jne. joten jos sinulla ei ole parisuhdekokemusta aikuisena niin olet surkea parisuhteissa.
Täten naiset keskittyvät paljon parisuhde ja naimapuuhia harrastaneisiin miehiin koska he ovat kokeneita, kilttejä, rehellisiä jne. koska heillä on todistetusti kokemusta parisuhteesta ja joku nainen on heidät sellaiseen hyväksynyt.
Eli siis ihan normaalia naisten esivalinta skeidaa.- On niin nähty
Lisättäköön että en ole täysin kokematon, mutta pitkää parisuhdetta ei löydy.
Mukava olen, mutta en ole kiltti ainakaan aina eikä minusta saa mitään kynnysmattoa tekemälläkään.
Ja jos mulle alat vittuilemaan parisuhteessa nini teen sinusta patalapun itselleni, psyykkisesti kuvailtuna. - hihi
On niin nähty kirjoitti:
Mukava olen, mutta en ole kiltti ainakaan aina eikä minusta saa mitään kynnysmattoa tekemälläkään.
Ja jos mulle alat vittuilemaan parisuhteessa nini teen sinusta patalapun itselleni, psyykkisesti kuvailtuna.Viimeisen sanan mies :-D
- dkjgldkgd
On niin nähty kirjoitti:
Ja jos mulle alat vittuilemaan parisuhteessa nini teen sinusta patalapun itselleni, psyykkisesti kuvailtuna.Muuten ihan hyviä juttuja, mutta tuo viimeinen lauseesi takasi sen, että ainakin naisten silmissä jutuistasi putosi pohja. Eipä sillä täällä netissä tosin ole välikään.
- On niin nähty
dkjgldkgd kirjoitti:
Muuten ihan hyviä juttuja, mutta tuo viimeinen lauseesi takasi sen, että ainakin naisten silmissä jutuistasi putosi pohja. Eipä sillä täällä netissä tosin ole välikään.
Eihän täällä olla ystäviä hakemassa.
Jos sanomani on totta niin sen pitäisi netissä riittää. - Kessua tutuille
"Syy tällaisiin kommentointiin on se että "ihminen ei ole parisuhdekelpoinen ellei ole ollut parisuhteessa".
Toisin sanottuna kaikkia niitä jotka eivät ole joko parisuhteessa jatkuvasti tai kokeneet pitkää parisuhdetta saa kutsua sen lisäksi etteivät ole kelvanneet parisuhteeseen niin eri tavoin kokemattomiksi sekä kykenemättömiksi parisuhteeseen."
Juuri näin....
Herää vain kysymys, kumpaa tässä oikein pelätään: kommentin esittäjää,vain sitä, joka on sentään elänyt yksin omien siipiensä varassa, ja joka ei ole kahlannut kokoajan suhteesta toiseen. Niinpä. Jokaisella meilläon omat "pelkomme"...
- suomihuora=15nussima
Monenko miehen nussima sitten olet, eli oliko tähän mustasukkaisuuteen syytä?
Ei tule syyttää miehiä jos olet itse huorannut. - apulaishyllyntäyttäj
Pitäisiköhän koko kiltti-sanan käytöstä luopua näissä suhdeasioissa. Käytettäisiin sitten vain "osaa ottaa toisenkin huomioon (empaattinen)" tai "kynnysmatto", tilanteen mukaan.
- uithsa
Mutta eihän kiltti sana tarkoita kynnysmattoa yhtään sen enempää kuin empaattinenkaaan.
Mikä ihmisillä on kiltti-sanaa vastaan kun se aina halutaan ymmärtää väärin. - .............
uithsa kirjoitti:
Mutta eihän kiltti sana tarkoita kynnysmattoa yhtään sen enempää kuin empaattinenkaaan.
Mikä ihmisillä on kiltti-sanaa vastaan kun se aina halutaan ymmärtää väärin.Naiset halveksii kilttejä miehiä. Miehen pitää olla Mies eikä mikään kilttihiiri.
En ole kiltti, hyvä tapainen lähinnä ja silläkin pyrin vaan peittämään muut heikkoudet.
- Viisastuin
Viimeinen ihastus väitti olevansa liian kiltti, ja pikku hiljaa retkahdin kunnolla. Mies paljastui raivokohtauksia saavaksi ja harvinaisen ilkeäksi.
- Kessua tutuille
Viisastuin kirjoitti:
Viimeinen ihastus väitti olevansa liian kiltti, ja pikku hiljaa retkahdin kunnolla. Mies paljastui raivokohtauksia saavaksi ja harvinaisen ilkeäksi.
Niin, ja sen perusteella tietysti kannattaakin yleistää tuntematta ihmisiä lainkaan.Jep jep...
- musta-valkoistako?
Kessua tutuille kirjoitti:
Niin, ja sen perusteella tietysti kannattaakin yleistää tuntematta ihmisiä lainkaan.Jep jep...
Yleistys on ihan kivaa, silloin kuin tekee sitä itse. Sen kohteeksi taas on kurja joutua... vaikkapa tuo kommentti: "Naiset halveksii kilttejä miehiä. Miehen pitää olla Mies eikä mikään kilttihiiri." sen mukaan siis myös minä teen näin, joka on täysin epätosi väite, mutta kun joku kerran noin väittää, niin en kai sitten tunne itseäni.
Kyllähän täällä väitetään kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä, yleistetään niin reippaasti, että naiset ja miehet ovat enää vain kaksi leiriä: Toisessa naiset, ne läskit, yksinhuoltajat jotka ovat valinneet juuri ne " huonot, mutta seksikkäät" miehet ja ovat näin menettäneet oikeuden arvostella niitä leirin2 miehiä, johon kuuluvat ne "hyvät" miehet jotka ovat jääneet ilman naista koska ovat liian kilttejä - 53e7j6rk
Viisastuin kirjoitti:
Olet varmaan itsekin sitten aika ilkeä ja törkeä hyypiö.
- copypasteman
Moni vain luulee olevansa "parisuhdekelpoinen"
Todellisuudessa jos ei ole ikinä edes ollut pitkään puutteessa, niin ei voi tietää mitenkä siinä käyttäytyy.
Puutteessa eläessä kun tulee tilanteita ja asioita joita ei parisuhteessa eläessä tule.
"Parisuhdekelpoinen" mies voikin paljastua esim. pillun perään itkeväksi vajakiksi.
Kuinka osaa huutaa seinille, keskustella itsensä kanssa, asettua kätensä asemaan, ilmaista v_itutustaan, ne kaikki paljastuu oikeastaan vasta sitten kun elää puutteessa.
Itsekin jätin joskus "kokeneen ja parisuhdekelpoisen" miehen (mitä harvat täällä mainostavat olevansa) ja miespä alkoikin käyttäytyä sairaalloisen pillunkipeästi ja epätoivoisesti.
Sitä on vain helppo luulla itseään parisuhdekelpoiseksi jos koko aikuisikänsä on elänyt parisuhteessa. - :)))
Jäin miettimään, että onko tämä nyt sitten sitä "pahaa tietoa" kuten MAT, mutta tulin siihen tulokseen, aloitus on hyödytöntä tietoa.
Siis jos olet yksinäinen, et voi varmuudella tietää miten tulet toimeen toisen kanssa pitkäaikaisessa suhteessa tai suljetussa tilassa, ja mitä sitten? Ei se vielä todista että parisuhde kokeneet ovat millään tavoin parempia ihmisiä.
Toki kiltteys on lähinnä fraasi. Mutta miksi kirjoituksen terävin kärki pitää kohdistaa parisuhdekokemattomiin, eikä se käsittele yleisellä tasolla kiltteyttä fraasina.
Kirjoituksen tarkoitus on näin ollen vain mustamaalata parisuhdekokemattomia, eikä suinkaan käsitellä sitä asiaa, että kiltteys on tosiasiallisesti vain fraasi. - Kessua tutuille
Kuuluu yleistyksenä samaan sarjaan, kuin että moni vain luulee olevansa "suvaitsevainen"... tosin vain siihen asti, kun ollaan asioista samaa mieltä...
"Parisuhteessa kun tulee tilanteita ja asioita joita ei yksin eläessä tule.
"Kiltti" mies voikin paljastua esim. mököttäjäksi tai sairaalloisen mustasukkaiseksi."
Miksi puhut vain miehistä ? Miehetkös niihin parisuhteisiin yksistään menevät ? Minne unohtuivat ne mustasukkaiset ja omistushaluiset naiset ? Aika huonosti se toisen asemaan asettuminen näyttää onnistuvan myös monelta nykynaisilta, joilla pikemminkin se oma napa tuntuu olevan joka asiassa kaiken keskipiste. - Kunnollinen mies
Mutta eikö tuollainen mustasukkaisuus vain osoita, että mies rakastaa sinua?
- Kokematon ja kiltti
Olen oikeasti kokematon ja kiltti enkä vaan "mainosta". En ole koskaan nussinut ja se johtuu siitä että en vonkaa pillua härskisti. Kai minä sen itse paremmin tiedän kuin joku aivoton tussu.
- 1+19
Onko kiltteys nyt siis sitä, että ei vonkaa pildeä härskisti.
- Tuhma pillunvonkaaja
1+19 kirjoitti:
Onko kiltteys nyt siis sitä, että ei vonkaa pildeä härskisti.
On se, härski pillunvonkaaja on tuhma eikä kiltti.
- Ei voi olla tottakaa
Oliko tää parodiaa näistä "kilteistä" at-sotureista vai miten häiriintynyt omakuva täytyy ihmisellä olla että on noin sokea omalle törkeälle käytökselleen ja asenteilleen?!?
Netissä ja usein oikeassa elämässäkin kiltteys tuntuu tarkoittavan lähinnä (piilotettua) ilkeyttä, narsismia ja itsesääliä - siis ainakin näille omasta mielestään "kilteille". - Ja siinä
Ei voi olla tottakaa kirjoitti:
Oliko tää parodiaa näistä "kilteistä" at-sotureista vai miten häiriintynyt omakuva täytyy ihmisellä olla että on noin sokea omalle törkeälle käytökselleen ja asenteilleen?!?
Netissä ja usein oikeassa elämässäkin kiltteys tuntuu tarkoittavan lähinnä (piilotettua) ilkeyttä, narsismia ja itsesääliä - siis ainakin näille omasta mielestään "kilteille".eräs syy miksi "kiltti" ei kelpaa suhteeseen eikä hänellä usein ole edes kavereita.
- Kaveriton nussimaton
Ja siinä kirjoitti:
eräs syy miksi "kiltti" ei kelpaa suhteeseen eikä hänellä usein ole edes kavereita.
Vittu taas tätä! Mihin niitä kavereita tarvitaan? Pystyn ihan hyvin nussimaan yksin!
- 56j7r67k
Eihän mököttäminen/mustasukkaisuus sulje pois kiltteyttä :D
Nuo asiat riippuu muutenkin hyvin paljon siitä kumppanista.
Tietty on aina mahdollista että toinen mököttää pienimmästäkin asiasta ja ripustautuu.
Ainakin itselleni tulee kiltistä mieleen esim muumit, eli harmiton otus jonka lähellä voi olla kuka/mikä tahansa. - Reipas Mies
Kiltti mieshän aateemäisesti ei puolusta eikä pidä rajojaan esillä naisen kanssa-vaan reagoi siihen mököttämällä tai omistushaluisuudella.
Auktoritäätin puute miehessä tekee huonoa monessa asiassa. Jos mies on jo liian kiltti iskemisen tapahtuessa ei naiselle jää voittettavaa miehessä. Eli jännä rokkari olis kiva taltuttaa omaksi hanipupuksi just naisen toimesta, tätä tunnelatausta wow-nörde mies ei tarjoile naiselle vaikka joka päivä sen ruusun hampaissaan naiselle kiikuttaisi.
Meidän kotimainen PS-kulttuuri jossa suosittujen naisten asiakaspalvelu on huippuluokkaa tuottaa myös taso-nousukas nirppis-prinsessoja jotka ovat saaneet miehiltä kaiken vain käymällä joskus sängyssä.
Yleensä nämä yli-kiltit miehet ovat olleet koko nuoruutensa feministisen kasvatuksen piirissä, jossa sosiaaliset rosot on tasoiteltu välierissä "open" auktoriteetillä eikä keskenäisellä välienselvittelyllä.
Suhtautukaa suurella varauksella seurustelemattomiin omasta mielestään kilttiin miehiin- heidän todellinen luonne selviää vasta yhdessä asumisen myötä. Usein yllärinä. - rekryammattilainen
Älkää laittako kliseita sen paremmin nettiprofiiliin kuin työpaikkahakemuksiinkaan. Työnantajat heittävät armotta mappi-ö:hön hakemukset, joissa mainitaan sanat "ahkera, rehellinen ja luotettava". Sama pätee nettitreffailussa. Lisäksi kliseisiin kuuluvat "huumorintajuinen ja kiltti". Noilla sanoilla ei ole yhtään mitään informaatioarvoa, ei pienintäkään, koska kukaan ei kertoisi olevansa noiden vastakohta.
Jos ei mitään omaperäisempää löydy niin sitten kannattaa jättää koko profiili laatimatta. - hopoti hoi
On totta että kiltin miehen on nyt vaikeampi pitää puoliaan kuin vielä pari vuosikymmentä sitten. Ennen nainen oppi jo lapsena kunnioittamaan toisten rajoja ja kiltinkin miehen oli mahdollista puolustautua.
Naiset ovat nykyään hillittömämpiä. Monelle naiselle se oma poikaystävä voi olla ensimmäinen, joka joutuu asettamaan rajat ja sanomaan ei, kun kotona tai koulussa nainen on tottunut saamaan kaiken haluamansa ilman vastustusta. Se voi olla kova paikka miehelle, varsinkin jos hän on ns "kiltti".
Nykyaikaisen naisen kanssa seurustelu on kuin villihevosen kesyttämistä. Valmiiksi koulutettuja tammoja ei enää saa mistään. - lätyskä
Toiset tykkää haasteista toiset ei.
Yhteiskunnassa ja elämässä muutenkin käynnissä jonkin sortin muutos.
Turvattomuutta, itsekkyyttä, omaneduntavoittelua, väkivaltaa, vääryyttä, lahjuksia...
Yritä nyt siinä kasvattaa lapsiasi oikeaan suuntaan, kun houkutukset ovat ovella.
Tervejärki on toiselle toista kuin mitä se itselle on tai jollekin toiselle.
Jos on nähnyt itse suuren vaivan kouluttaa huipputamman, ei siitä halua luopua hevillä, ei edes suuresta summasta rahaa.
Naiset ovat myös saaneet mallia miehisistä toimintamalleista. Huomanneet miten voivat pärjätä paremmin. Eiköhän ne mallit tulleet työpaikoille ja sitä kautta myös parisuhteisiin ja ystävyyssuhteisiin.
Naista ei ehkä pysty niin helposti alistamaan kuin aiemmin. Ja kunnioitusta vie monen miehen kyseenalainen toiminta naisten selän takana. Naiset tarvitsevat miestä, jota kunnioittaa. Sanoisin jopa, että se on parisuhteen eräs kulmakivi. Uskon, että se on myös miehelle tärkeää. Olla Mies. Naiselle on tärkeää, että mies rakastaa naista. Se taas tarkoittaa monia asoita. Siinä miehet mokaa. Toimivat kyseenalaisesti, joka vie pohjan pois koko hoidolta. Ei ne sanat, mutta ne teot.Uskottavuus häipyy. Jos mies ei rakasta naista, ei hän rakasta itseään.
Rakkaus ja kunnioitus. - kuka tahansa
Kuka tahansa voi mököttää tai saada raivokohtauksen. Omien havaintojeni perusteella tämä ei ole mitenkään harvinaista edes parisuhteessa olevien ja auktoriteettia omaavien miesten tai naisten parissa.
Täysin luonnollinen reaktio, mutta ehkä se on kilitiltä mieheltä niin odottamaton, että se saattaa järkyttää. - Ei-Niin-Kiltti
Tunnistan itseni aloitusviestistä joten peilaan ihmistä josta se on kirjoitettu. Ensimmäinen "tyttöystäväni" onnistui herättämään samanlaista toimintaa kuin AP kuvaa. Olen omasta mielestäni kiltti ja ajattelevainen vaikka naisia tykkäänkin piikitellä leikkimielisesti. Olen seurustellut pari kuukautta nykyisen tyttöystävän kanssa ja yhtäkään riitaa tai poikkisanaa ei ole ilmennyt.
Eka "tyttöystävä" onnistui saamaan minut välillä raivon valtaan. Hän tykkäsi löperrellä hempeitä ja niistä meni naiivin pojan pää täysin pyörälle. Naisen ailahtelevat mielentilat saivat sen vielä enemmän pyörälle. Välillä jopa itsetuhoisesti puhuva nainen sai minut loukkuunsa, en vieläkään tiedä miksi. Tunnustan että saatoin olla rasittavan omistavainen joskus.
Mutta, välillä oltiin hänen mielestään ystäviä ja välillä olin päivän ajan poikaystävä. Jos status muuttui, minulle siitä ei ilmoitettu. Esim. jos naikkonen alkoi lääppiä edessäni toista miestä, mulla ei ollut mitään oikeutta suuttua koska ei seurusteltu. Egoni ei antanut tuollaisia asioita anteeksi ja reagoin huonosti. Joskus mökötin, joskus haukuin armotta ja kerran tartuin jopa kiinni. En tiennyt mitä tehdä. En tiennyt että ihminen joka vannoo rakastavansa voi olla niin välinpitämätön toista kohtaan. Puhuminen ei auttanut, mielipiteilläni ei ollut mitään arvoa. En auttanut tilannetta yhtään olemalla harvinaisen vittumainen ongelmatilanteissa. En ajatellut järjellä vaan puolustauduin henkisellä ylivoimalla. Nainen ei ollut mikään järjen jättiläinen.
Joskus hän sanoi että suuttuessani hän menee lukkoon ja vain odottaa että lyön. Hän halusi sitä. Ja koska en lyönyt, olin nyhverö ja minua kohtaan oli lupa käyttäytyä paskamaisesti ja alentavasti. Damned if you do, damned if you don't. Ainoa ratkaisu oli välien katkaisu etten tehnyt mitään peruuttamatonta.
Jep, kyllä me "kiltitkin" miehet osataan kun meitä tarpeeksi kauan seinään pusketaan. Olen hyvä ihminen. Mutta kun tarpeeksi minuakin härkkii, muutun saatanaksi. Rakkauks palaa poroksi ja ego vaatii uhrinsa. Ja se uhri olet sinä, en minä.
Moni on plussannut aloittajan postin mutta itselläni pakostakin herää miete että mitenköhän AP on käyttäytynyt tätä "kilttiä ja kokematonta" miestä kohtaan. Kaikkea paskaa vaan ei tarvi hymy naamalla ottaa vastaan. Olisi kiva kuulla mitä AP:n mies kertoisikaan hänestä. Ehkä hän kyllästyi ainaiseen joustamiseen ja päätti alkaa itsekin hankalaksi. Jokaisella tarinalla on aina kaksi puolta.- ei näitä jaksa
Siinäpä oiva esimerkki kuinka pidetään itseään kilttinä vaikka jo tuosta teksitistä saa toisenlaisen kuvan luonteesta.
Ilmeisesti itselle valehtelu tuo miehelle jotain sairasta mielihyvää. Vai onko kyse kilpailuhenkisyydestä? - kjhnqa
Olet tainnut lukea Axl Rosen Rock N' Roll Hall Of Famesta kieltäytyimiskirjeen tietystä sanavalinnastasi päätellen.
Mutta joo, itse olen mies ja sanoisin ettet sinä kyllä mikään mainitsemisen arvoisen kiltti mies ole. Vastasit ilkeään käytökseen ilkeydellä, kuten normaalit ihmiset tekevät. Kiltit ihmiset vastaavat ilkeyteenkin kiltteydellä. Se ei kuitenkaan tarkoita että pitäisi hyväksyä toisen käytös ja alistua kaikkeen.
Itselläni oli joskus vähän kuvailusi kaltainen tyttöystävä. Hän oikein yritti kaikin tavoin saada minut suuttumaan käyttäytymällä milloin mitenkin.
Tein hänelle monta kertaa rakastavasti selväksi ettei hän voi kohdella minua niin tai suhteella ei ole tulevaisuutta. Hän ei kuitenkaan muuttanut käytöstään ja niinpä sude lopulta loppui. Nyt hän soittelee epätoivoisesti perään. En ole hänelle vihainen, mutta paluuta entiseen ei enää ole.
Ei ilkeille ihmisille tarvitse olla ilkeä. He saavat loppujen lopuksi ansionsa mukaan joka tapauksessa. - Ei-Niin-Kiltti
kjhnqa kirjoitti:
Olet tainnut lukea Axl Rosen Rock N' Roll Hall Of Famesta kieltäytyimiskirjeen tietystä sanavalinnastasi päätellen.
Mutta joo, itse olen mies ja sanoisin ettet sinä kyllä mikään mainitsemisen arvoisen kiltti mies ole. Vastasit ilkeään käytökseen ilkeydellä, kuten normaalit ihmiset tekevät. Kiltit ihmiset vastaavat ilkeyteenkin kiltteydellä. Se ei kuitenkaan tarkoita että pitäisi hyväksyä toisen käytös ja alistua kaikkeen.
Itselläni oli joskus vähän kuvailusi kaltainen tyttöystävä. Hän oikein yritti kaikin tavoin saada minut suuttumaan käyttäytymällä milloin mitenkin.
Tein hänelle monta kertaa rakastavasti selväksi ettei hän voi kohdella minua niin tai suhteella ei ole tulevaisuutta. Hän ei kuitenkaan muuttanut käytöstään ja niinpä sude lopulta loppui. Nyt hän soittelee epätoivoisesti perään. En ole hänelle vihainen, mutta paluuta entiseen ei enää ole.
Ei ilkeille ihmisille tarvitse olla ilkeä. He saavat loppujen lopuksi ansionsa mukaan joka tapauksessa.Yritän parhaani mukaan olla hyvä hyville. Kyllä tuonkin naisen oikkuiluun vastasin kiltisti aluksi mutta jossain vaiheessa se raja vaan tuli vastaan mitä kaikkea kestikään. Jos jotain, hän sai minusta esiin asioita joita en edes tiennyt omistavani. En ole täydellinen mutta yritän parhaani mukaan olla mukava. Kerroin itseasiassa nykyiselle tyttikselle tuosta tapauksesta ja se vaan ihmetteli että miten ihmeessä mut edes saisi suuttumaan kun olen niin lepponen. Aika näyttää oliko virhe kertoa notta miten :)
Mutta anyway, tiesin ettei tekstini monia miellytä, kirjoitin sen kuitenkin jotta AP:n tekstille olisi niinikään vastakappale. Asetuin tulilinjalle koska olenhan niin kiltti :) - ......
Ei-Niin-Kiltti kirjoitti:
Yritän parhaani mukaan olla hyvä hyville. Kyllä tuonkin naisen oikkuiluun vastasin kiltisti aluksi mutta jossain vaiheessa se raja vaan tuli vastaan mitä kaikkea kestikään. Jos jotain, hän sai minusta esiin asioita joita en edes tiennyt omistavani. En ole täydellinen mutta yritän parhaani mukaan olla mukava. Kerroin itseasiassa nykyiselle tyttikselle tuosta tapauksesta ja se vaan ihmetteli että miten ihmeessä mut edes saisi suuttumaan kun olen niin lepponen. Aika näyttää oliko virhe kertoa notta miten :)
Mutta anyway, tiesin ettei tekstini monia miellytä, kirjoitin sen kuitenkin jotta AP:n tekstille olisi niinikään vastakappale. Asetuin tulilinjalle koska olenhan niin kiltti :)Mun mielestä kiltti ihminen ei jää tuommoiseen suhteeseen. Eikä ala käyttäytyä niinkuin sinä kuvasit omaa käytöstäsi.
- Opettaja123456789
Joo olen täsmälleen samaa mieltä ap:n kanssa.
Yks at-mies, joka ei koskaan ole naista saanut vakuuttelee koko ajan erinomaisuuttaan, ylivertaista nerouttaan ym. Haistan tässä tyypissä kuitenkin potentiaalisen naistenhakkaajan, niin katkera ja vihamielinen hän on, vaikka pitääkin sellaista "hyvyyden naamaria naamassaan". Oikeasti hän vihaa kaikkia naisia - miksi hän niin tekee? No koska kaikki naiset (lue: kaikki) syrjiivät häntä. Hän vihaa myös kaikkien naisten miehiä, koska ne "makaavat valkoisilla sohvilla", "eivätkä osaa mitään" (toisin kuin tämä aivokääpiö itse...)
Tunnistat kyllä tästä itsesi! Tiedän, että luet tätä palstaa... - khfjsgf
Kyllä, juuri tälleen kävi mullekin ja toisaalta mä itse olin tehnyt sen päätelmän, että mies oli kiltti. Olihan hän, ainakin alkuun. Sitten kun parisuhteessa iski tosiasiat naamaan, niin mustasukkaisuus, ylenpalttinen epävarmuus, "kelpaanko mä kuitenkaan?"-jäpätys, arvostelu ja töykeät kommentit lentelivät. Loppujen lopuksi totesin miehen ylimieliseksi, kylmäksi ja töykeäksi, koska epävarmuus kalvasi häntä aivan liikaa.
Kiltti on järjettömän epämääräinen termi. - raja tulee vastaan
Ehkä tästä keskusteluketjusta voi vetää sen johtopäätöksen että "kiltteys" on niin epämääräinen ominaisuus että sen perusteella ei voi tehdä oikein mitään päätelmiä mahdollisen kumppanin luonteesta.
On myös itseensä luottavia, rauhallsia ja hiljaisia ihmisiä, joita pidetään "kiltteinä".
Kuka tahansa, niin kiltti kuin ei-kilttikin voi olla loppupeleissä epävarma, raivokohtauksia saava tai mököttävä jos paineet ja vaatimukset menevät sen oman rajan ylitse. Joillakin se raja tulee vastaan aikaisemmin ja joilakin myöhemmin. Mutta jossain kohtaa se raja on jokaisella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2343915Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t462547Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401800Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus991671- 1061664
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin161479Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e471469Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1691410Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1291153Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251132