Miksi nettideittailet?

se on loppu nyt

Minulla (mies) on profiili suomi24:n treffeillä.
Aloin miettimään, miksi tein sen ja myös moni muukin on tehnyt?
Profiili ollut kohta vuoden, mitään ei ole kehittynyt, edes treffejä.

En oikeasti ymmärrä, miksi nuoret, lapsettomat ihmiset etsivät kumppania netistä.
Nettideittailu on erittäin hidas tapa tutustua toiseen. turhia viestejä, ajanhukkausta, turhaa koneella istumista, toisten profiilitekstien selailu vie aikaa älyttömästi ja muutenkin koko touhu on ns väkisinyrittämistä. On paljon hyödyllisempää harrastaa esim liikuntaa tai olla yleensäkin ihmisten kanssa oikeasti tekemisiissä kuin olla netissä.
Nettitreffit ovat kuulemma usein epäonnistuneita, kumppani ei olekaan ollenkaan sellainen, millaiseksi oli kuvitellut.

Sitten tämä naisten ja miesten ilmoitusten määrän ero deittisivustoilla. Monella sivustolla on kolminkertainen määrä miehiä naisiin nähden. Tarkoittaa siis sitä, että jos nainen on vähääkään panostanut profiiliinsa, häntä on välittömästi usea mies pommittamassa viesteillä. Naisille tämä on siis erittäin helppo tapa saada treffiseuraa. Moni mies tuntee vain pelkkää turhautuneisuutta, kun kukaan nainen ei tee aloitetta tai jättää vastaamatta viesteihin.

Nettideittailun ymmärrän ihmisillä, ketkä eivät ehdi tai muuten eivät pysty käymään viihteellä tai yleensäkään ihmisten ilmoilla. Esim. yksinhuoltajat.
Mutta entä lapsettomat sinkut? Oikeassa elämässä tutustuminen on paljon helpompaa, nopeampaa ja luonnollisempaa.
Voisitteko sinkut selittää, miksi teitte deitti-ilmoituksen?

Minä ainakin olen päättänyt poistaa ilmoitukseni. Tyhjän saa pyytämättäkin.

58

1209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei määrä, vaan laatu

"Tarkoittaa siis sitä, että jos nainen on vähääkään panostanut profiiliinsa, häntä on välittömästi usea mies pommittamassa viesteillä. Naisille tämä on siis erittäin helppo tapa saada treffiseuraa."

Täällä on jo monen monta ketjua tästä samasta aiheesta, lueppa niistä. Ei se naisille ole täällä yhtään sen helpompaa. Itselläni oli asiallinen ilmoitus (olin "panostanut") enkä päätynyt yksillekään treffeille, koska miehet joko a) kirjoittivat tuotoksia tyyliin "moi" tai "laita kuva" tai b) lopettivat kirjoittelun ensimmäisen viestin jälkeen.

Että se siitä naisten saamasta viestitulvasta, älä viitsi enää.

• 11+6

Eipä tämä monesti puolin ja toisin tunnu toimivan. Monesti kyllä ihmettelen miksi. Omissa ajatuksissa on päällimmäisenä se, että ihmiset eivät osaa suhtautua tähän tarpeeksi rennosti, puuttuu kärsivällisyys, odotetaan liikoja. Olisi parempi olla täälläkin spontaani kuten monesti muualla elämässä eikä tuijottaa liikaa yhtä sun toista profiileissa ja viesteissä esillä olevia tietoja.

Miehenä minua kummastuttaa se, että naisilta ei saa viesteihin vastauksia kuin hyvin harvoin. En vastaa miehenä noista kohdasta a) ja b) kumpaakaan. Kirjoitan kunnollisia viestejä, enkä mitään sanan tai kahden turhuuksia. En lopeta kirjoittelua koskaan ensimmäisen viestin jälkeen. Itseasiassa en lopeta sitä koskaan niin, että vain katoaisin. Ilmoitan kyllä, jos jostain syystä en näe syytä jatkaa keskustelua pidemmälle.

Nyt viimeisin kokemus on se, että lähetin eräälle naiselle hyviä asioita sisältäneen profiilin myötä pidemmän asiallisen viestin. Nainen kävi profiilissani, mutta ei näytä edes avanneen koko lähettämääni viestiä. Voisin kuvitella, että jokaisella olisi edes mielenkiintoa lukea saamansa viesti. Mutta ilmeisesti olen väärässä. Alkaa pikkuhiljaa tuntua, että ei tämä ole mitään järkevää touhua. Sen verran kaikkea hassua toimintaa on tullut vastaan vastapuolella. Ja niitä viestejä voisi kirjoitella ennemmin itselleen vaikka pöytälaatikkoon kuin lähetellä niitä turhaan jollekin netissä. Onneksi muualla elämässä kommunikointi sentään toimii vielä ihmisten kanssa.

• joopajoo

Onhan se "moi" myös viesti! Ja siihen saa vastata, idiootti!

• W-

Minullakin on täällä Treffit-sivulla profiili. Tein sen eilen ihan vain mielenkiinnosta, ja 12:n tunnin sisällä oli tullut 53 viestiä ja 15 flirttiä. Suurin osa viesteistä oli naamakuvattomia ja sisälsi tylsän otsikon "Moi" ja viestin "Mitäs kuuluu?" Eipä niihin juuri jaksa kiinnittää huomiota. Toiset viesteistä taas vaikuttavat suoraan tekaistulta liirumlaarumilta. "Hei! Huomasin juuuri sinun profiilisi, ja pakko sanoa, että profiilikuvasi no hypnoottinen! Olen harteikas, rauhallinen, hellä nallekarhu.." jne. Jotkut viestit taas tarjosivat maksua vastaan seksiä, ja nekin viestit jätin huomiotta samantien. Loput viesteistä on taas vähän liiankin täydellisiltä vaikuttavilta miehiltä, joilla vaikuttaa jo olevan kaikki takkatulen ääressä istumista myöten. Vain nainen puuttuu.
      Jotenkin kaikki vaikuttavat hirmu epätoivoisilta ja pakonomaiselta yrittämiseltä. Tosielämässä kaikki tapahtuu oikeiden ihmiskontaktien kautta lähtien, jolloin juuri se kipinä pääsee syntymään. Netissä toisen kuvaa katsellessa ja klikkailemalla ei. En edes tiedä miksi olen tuolla Treffeissä, ei vain huvita vastailla vaikka joku vaikuttaisikin itseni kaltaiselta tyypiltä.. Olen siis nainen ja 23v.

• Nettihuuma

Ymmärrän turhautumisenne. Itsekin olen joskus kirjoitellut monellekin naiselle ja saanut vastauksia hyvin niukalti. Ja toinen osapuoli voi kadota kuin tuhka tuuleen, eikä vastaa viesteihin.

Ikävää tällainen tietenkin on.

Mutta nettideittailun kiinnostavuus on ehkä siinä, että siinä on mahdollista sattumalta tapahtua jotakin sellaisia kohtaamisia, joita ei siellä reality elämässä tapahdu.

Itse olen muutamilla nettitreffeillä käynyt ja niistä naisista kukaan ei ole ollut sellainen, joita olisin kohdannut muulla tavalla. Elämänpiirit eivät olisi kohdanneet.

Ennen tapaamista voi myös käydä niin, että kirjoittelu naisen kanssa saa sellaiset "kiksit" joita ei voi myöskään saada face-to-face kohdattaessa. Näin minulle kävi juuri tänään. Yhteinen huumori ja uusien näkökulmien esiin tuleminen toisten sanomisiin teki keskustelusta nautittavan.

Näin käy varmaankin harvoin, mutta kun sellaista tapahtuu, sattuma on antanut jotakin sellaista uutta elämään, jota ei samalla tavalla voi kohdata reality elämässä. Sielläkin kohdataan, mutta tapa ei ole samalla tavalla "satunnainen".

• 16 + 2

Missä muualla voi tavata ihmisiä livenä paitsi baarissa? Aika harva oikeasti iskee ketään vaikka kaupan kassajonosta. Livenä ei myöskään tiedä etukäteen varattuutta, ikää, lapsilukua jne. Esimerkiksi jos hakee vapaata, lapsetonta, koiratonta ja suunnilleen itsen ikäistä, niin onhan siinä työmaata nuo hienovaraisesti selvittää samalla kun latoo ostoksia liukuhihnalle.

• aamu

Ei "kaupan kassalla" tietenkään voi suhdetta aloittaa, mutta netissä kyllä
        valehdellaan sitten niin paljon, että kyllä on hidasta touhua löytää sanansa
        mittainen vastapuoli.

Vaikka profiilissa on kerrottu selvästi millaista etsii, niin ihan varmasti etunenässä tunkee jalkansa ovenväliin juuri ne tupruttajat ja vaikkapa liian vanhat / nuoret.

Miksikö minä netti-deittailen (deittailin), kokeilin ja pelleilyksi totesin. Häivyin, on parenpaakin tekemistä.

• sanon totuuden

Naiset ei vastaa miehille jos mies ei ole täydellinen ja netissä on ehkä kymmenen täydellistä miestä. Eli on aivan turhaa selata mitään ilmoituksia kun jopa rumat läskit naiset etsivät just sitä prinssi täydellistä eivätkä oman tasoisia.

• muutama kommentti ap

Tuosta profiilien määrästä. Kannattaa käyttää sitä tarkennettua hakua eikä selata kaikkia läpi. Esim .itse jos laitan tarkennetun haun omalle paikkakunnalleni, ei löydy yhtään miestä vaikka en ihan tuppukylässä asu. Kun EN laita paikkakuntaa vaan hakuna on koko Suomi, saan koneelleni n. 30 miehen profiilia. Ei ollenkaan mahdotonta lukea niitä läpi yhdeltä istumalta. Moni heistä jo karsiutuu sillä perusteella, että minä en vastaa heidän hakuaan jostain syystä, ne tietysti ohitan. Samoin katson tietysti ensin ne parinsadan km säteellä olevat, jos muuten on tasavertaisia miehiä, koska tapaaminen järjestyy helpommin (ja mahdollinen seurustelukin).

Kun kaikin puolin sopiva(t) ehdokas löytyy, otan kyllä yhteyttä ja olen valmis vaihtamaan muutaman postin mutta sitten on jo mentävä treffeille, jotta näen että se kenelle kirjoittelen, on se joka hän sanoo olevansa.

Harrastan kyllä liikuntaa ja kulttuuria, tuppaa vaan olevan kovin naisvaltaista. Baareihin en lähde ja lenkkipolulla harvemmin rupatellaan paria lausetta enempää vastaan tulijan kanssa. Kuten joku totesi, meillä haku päällä olevilla sinkuilla ei ole leimaa otsassa, on siis erittäin vaikea tietää kuka vastaantulijoista on vapaa.

Itse olen erittäin tyytyväinen nettideittailuun, nyt itselläni ei ole profiilia kun en ehtisi tällä hetkellä suhteeseen panostamaan (ehkä sitten syksyllä) mutta olen löytänyt monta pitkää suhdetta netistä, jopa kihloihin asti.

Jos vuoden on notkunut eikä yksiäkään treffejä saanut aikaiseksi, on peiliin katsomisen paikka. Onko oma profiili ok, onko vaatimukset kumppanin suhteen realistiset jne.

• "Jos vuoden on notkunut eikä yksiäkään treffejä saanut aikaiseksi, on peiliin katsomisen paikka. Onko oma profiili ok, onko vaatimukset kumppanin suhteen realistiset jne."

Ehdin notkua eri nettideittisivustoilla n. 10 vuotta ennen kuin tuli tarpeeksi kiinnostava henkilö vastaan, kenen kanssa molempien kriteerit täyttyivät. Omat kriteerit on melko väljät, mutta en itse mahdu suurimman osan kriteereihin.

Tosin lopulta en sopinut hänenkään kriteereihin, mutta pääsin sentään kolmille treffeille.

Toisen aloitteesta voisin tutustua myös vähemmän sopivan oloiseen naiseen.

• ap

mulla on fiilis, ettei monikaan tee esim tänne suomi24 treffeihin profiilia ns tositarkoituksella. Moni profiili on sellainen, että siinä on vain kuva ja pari riviä tekstiä. Pitäisikö sen herättää mielenkiintoa? Monet käyttäjät kirjautuvat esim vain viikonloppuisin, tsekkaavat onko kukaan lähettänyt viestejä, vastaavat jos haluavat.
      Itse eivät selaile ollenkaan toisten profiileja tai tee aloitteita.

Itse olen sitä mieltä, että ylläpidon pitäisi poistaa profiili, mikäli henkilö ei ole kirjautunut esim viikkoon palveluun. Täten saataisiin karsittua täältä ne turhat profiilit pois.

• anz79

Viikko on lyhyt aika. Mitäpä, jos olisit viikon reisussa ja sun profiilis on poistettu sillä välin.

• u5u67u8678

Minulla on tuollainen profiili - tai oli, nyt se on piilossa. Tein sen voidakseni ottaa yhteyttä muutamaan naiseen. Näiden lisäksi otin suosikkeihini muutaman itse kiinnostusta profiilin aukioloviikon aikana osoittaneen.

Kuvaa ei ole. Kerron vain suomalaisuuden, iän, pituuden, painon, maakunnan ja koulutustason. Tuloja (yli 50 000) ja ammattialaa en kerro. Ruumiinrakenteen luokittelen normaaliksi, vaikka vaakani mukaan olen urheilullisen lihaksikas.

Teksti on mitäänsanomaton ja em. naiset mahtuvat oman kumppanitoiveeni sisään.

Tuossakin on liikaa. Eilen yksi heistä soitti toistamiseen ja oletti, että tunnen hänet äänestä. Oli lähellä etten arvannut nimeä väärin.

• 16+12
        anz79 kirjoitti:

Viikko on lyhyt aika. Mitäpä, jos olisit viikon reisussa ja sun profiilis on poistettu sillä välin.

profiilin voi vaikka piilottaa tai poistaa reissun ajaksi!

ei hyvänen aika näitä vajokkeja!

• reqtbqerrtq

Treffipalsta on helpoin tapa saada pimppua.
      Kun muilta hommilta joutaa niin muutama viesti ja treffit,,,peitto heiluu yllättävän usein.
      Ei tarvitse notkua yökaudet baareissa "jahdissa" vaan kotisoffalta hoituu,,,,,

• yhetvaan

Jep, sama täällä. suomi24n likoilta saa pesää helposti. Tosin väitän profiilissani, että etsin naista ihan seurustelumielessä ja niin on moni nainenkin väittänyt.
        Mutta treffit menee sitten aina ihan saman kaavan mukaan. Eka kahville tai kaljalle ja sitten jommankumman kämpille naimaan. Sitten todetaan, että ei me sovita toisillemme ja se siitä. Mutta mulle ainakin tää passaa hyvin.

• 15+8
        yhetvaan kirjoitti:

Jep, sama täällä. suomi24n likoilta saa pesää helposti. Tosin väitän profiilissani, että etsin naista ihan seurustelumielessä ja niin on moni nainenkin väittänyt.
        Mutta treffit menee sitten aina ihan saman kaavan mukaan. Eka kahville tai kaljalle ja sitten jommankumman kämpille naimaan. Sitten todetaan, että ei me sovita toisillemme ja se siitä. Mutta mulle ainakin tää passaa hyvin.

Tää pelaa molemmin päin, niin saa miehiltäkin. Tosin ekoilla treffeillä en koskaan lähde petipuuhiin, tokilla kyllä jos mies on jo kahveilla katsastettu ja hyväksi havaittu, ts. siisti, komea ja hauska.

Jos löytää tuohon hommaan hyvän miehen, voi se juttu jatkua ihan sen merkeissä. Minulla ei ole kertaakaan jäänyt miehen halusta homma yhteen yöhön, omastani kyllä ellei mies ole tarpeeksi hyvä.

Löysin yhden tosi hyvän jo pari vuotta sitten ja aina silloin tällöin tapaamme, saan Tampereella NIIN hyvän käsittelyn, että taas jaksaa....

• tha5ha5h

En "nettideittaile" enää koska olen jo perheellinen mies, mutta tein sitä yli 10 vuotta sitten. Kirjottelemaan kyllä pääsee naisten kanssa mutta yleensä ei sitä pidemmälle. Eihän sellaista pelleilyä jaksa kauaa, muutenkin taso on mitä on. Vaimo löytyi hyvin helposti ihan muuta kautta.

Voihan sitä kai pitää harrastuksena että kirjottelee kaikenmaailman tuntemattomien ihmisten kanssa päivttäin. Mulle se ei vaan sopinut, eikä ollut sellaiseen oikein aikaakaan.

• kaukanatäydellisestä

No kun tuolta live-elämästä ei ole löytynyt naisystävää niin kattelen välillä täältä. Vaikka ei täälläkään kyllä tuuria ole ollut. 7 vuoden saldo, yhdet treffit ja niistäkin pari vuotta jo aikaa.

• Kuvaton mies

Tässähän ketjussa on juuri kaikki ne ainekset esillä miksi ihan aikuisten oikeasti vakavamman parisuhteen etsiminen netistä ei kannata.

Lähinnä pikapanot mielessä ja jos olet vähänkään hitaampi hämäläinen joka pitää luonteestaan yms. enemmän kuin muusta niin jäät jalkoihin.

Ketjun aloittajan kanssa samoilla linjoilla en näe mitään mieltä.

Toisaalta ei minua kiinnosta naisetkaan jotka harrastavat netin kautta iltapäiväkahvittelua.

Kuitenkin joku taso ja fiksuus pitää olla.

• chat-no-thanks

Ei kiinnosta baarit, niistä ajoista on jo parikymmentä vuotta. En lähtökohtaisesti etsi sänkyseuraa, sen sijaan yritän miettiä mikä naista kiinnostaa ja päästä treffivaiheeseen kiirehtimättä mutta varmasti. Kun tavataan, tavataan toisenkin kerran, ja tutustuminen johtaa pääsääntöisesti sänkyyn. Yhteisestä tahdosta, pakottamatta tai vonkaamatta, ja usein kestääkin sitä ainoaa kertaa pidemmälle... jos ei muuta, niin jääainakin hyvä maku. Suhde kariutuu tavallisesti aivan toisarvoisiin asioihin, olen arvellut ettei toinen osapuoli sittenkään uskalla sen pidemmälle. Vapaushan siinä menee?

• samaa mieltä

Täsmälleen samaa mieltä aloittajan kanssa. Nettitreffeillä on yhtä naista kohden suunnilleen kolme miestä. Naiset ovat todella passiivisia, eivät lähetä viestejä, eivätkä flirttejä. Naiset vain odottavat että he saavat sen sata viestiä josta sitten vastataan yhteen, jos siihenkään.

• puskalisko

en missään tapauksessa nettideittaile, ja tätä palstaa lukiessani olen asiasta hyvin iloinen

• kghdfgd

Deitti-ilmoituksen poistan aina välillä. Nyt sen uudelleen pistin. Sama kaava jatkuu. Epäkohteliaat naiset vastaavat. Sitten niitä ei homma kiinnosta kuitenkaan. Tutustuminen pitäisi aloittaa live-elämässä. Silloin näkisi että molempia homma kiinnostaa. Täällä on vaan niin paljon tosi yksinäisiä. Seura kiinnostaisi heitä. Joitakin voisi kiinnostaa harrastusseurakin tai matkaseura. Yksinäiselle nekin voisivat olla tärkeitä. Ehkäpä tämä on turhautuneiden tapa etsiä seuraa.

• fghhg

edellisen vastaajan kanssa täysin samaa mieltä. Mulla on profiili käytössä ja piilossa vuorotellen. Laitan aina innokkaasti profiilin käyttöön. "Nyt tärppää ihan varmasti"
      Lopputulos on aina sama. EI MITÄÄN. Turhauttavaa. Naisia pitäs opettee käyttäytymään.

• Pulla-Ulla

Olen 47v lapseton nainen, joka ei yksinkertaisesti viihdy baareissa eikä ole kiinnostunut kaljaa litkivistä miehistä. Siinä isoin syy omaa netti-deittailuuni.

Ongelmaksi on kuitenkin paljastunut mitä ilmeisimmin "pyöreyteni". Joskus poistan ruumiinrakenne-kohdan näkyviltä ja kas, flirttejä ja viestejä alkaa ilmestyä.
      Koska en kuitenkaan ole hoikka / sporttinen / pienikokoinen enkä siten täytä useiden miesten "vaatimusta" naisen painon ylärajasta kilon tarkkuudella, minut koetaan ehkä jo ennalta kammotuksena.

Kannan kuitenkin itseni ylväästi ja pukeudun kivasti. Joku sanoo jopa kivannäköiseksi, ikäistään nuoremman oloiseksi. Luonteeni on hauska ja hulvaton, enkä tarvitse siihen alkoholia. Humallun mieluummin toisen ihmisen ihanuudesta ja persoonallisuudesta.

Taitaa olla Netti-deittailussa mahdoton yhtälö!?

• st7687w56

olen miespuolinen vastineesi mutta ilman paino-ongelmaa. Netti on oiva tapa löytää uusia tuttavuuksia, vaikka se onkin aikamoista hakuammuntaa.

Suomi24-treffien ongelmana ovat ehdottomat hakukriteerit. Yksi valinta väärin ja olet poissa listalta. Onko sinulla ja teillä muillakin kokemusta match-tyyppisistä palveluista? Se tuntuu ajatuksena paremmalta. Jos kaikki muut kohdat osuvat ei yksittäisellä kuten painolla ole niin suurta väliä. Tai onko tällaisia muilla kuin huijaussivustoilla?

Perustoteutus match-palvelulle on se, että hakija antaa pisteitä eri ominaisuuksille ja saa haun tuloksena pistesummaltaan parhaat näkyviin.

Suomi24:ssä on käsittääkseni jonkinmoinen ominaisuus, joka seuraa käyttäjien valintoja ja tekee suosituksia niiden perusteella.

• 1720

Ei se kumppanin löytyminen ole hoikallekaan 46 v. naiselle helppoa.

Minulla ei ole profiilia S24:ssa, mutta baareissa kyllä käyn ja harvassa tuntuvat olevan itseni ikäiset vapaat miehet. Ainakin sellaiset, joista itse olisin kiinnostunut.

Ehkäpä olisi riman pudotuksen paikka ;) Tai jos vaikka pudottaisi sitä ikäkriteeriä.

• Biologinen kellosi
        1720 kirjoitti:

Ei se kumppanin löytyminen ole hoikallekaan 46 v. naiselle helppoa.

Minulla ei ole profiilia S24:ssa, mutta baareissa kyllä käyn ja harvassa tuntuvat olevan itseni ikäiset vapaat miehet. Ainakin sellaiset, joista itse olisin kiinnostunut.

Ehkäpä olisi riman pudotuksen paikka ;) Tai jos vaikka pudottaisi sitä ikäkriteeriä.

Perhettä haluavat Ikäisesi miehet etsivät nuorempia vielä lapsentekoiässä olevia naisia. Toisen miehen lapset ovat haitta etenkin jos asut heidän kanssaan.

Vasta yli 50 v miehet hyväksyvät sen, että lapset on jo hankittu kunhan omat lapsesi ovat niin isoja, ettei heistä ole haittaa parisuhteelle.

Miesten puheissa lapset ovat taka-alalla, mutta se ei tarkoita sitä, että asialla ei olisi merkitystä.

Puumat kelpaavat seksiin kaikille miehille.

Unohda vapaat miehet ja keskity varattuihin, sillä moni kaipaa pakoa perhe-elämän raskaudelta.

• Numerot tietää onnea
        Biologinen kellosi kirjoitti:

Perhettä haluavat Ikäisesi miehet etsivät nuorempia vielä lapsentekoiässä olevia naisia. Toisen miehen lapset ovat haitta etenkin jos asut heidän kanssaan.

Vasta yli 50 v miehet hyväksyvät sen, että lapset on jo hankittu kunhan omat lapsesi ovat niin isoja, ettei heistä ole haittaa parisuhteelle.

Miesten puheissa lapset ovat taka-alalla, mutta se ei tarkoita sitä, että asialla ei olisi merkitystä.

Puumat kelpaavat seksiin kaikille miehille.

Unohda vapaat miehet ja keskity varattuihin, sillä moni kaipaa pakoa perhe-elämän raskaudelta.

En jaksa uskoa, että ikäiseni miehet enää haaveilevat perheen perustamisesta. Jos näin on niin, huh huh! Voi lapsi raukat, kun saavat kärsiä siitä, että isä on jo tarhaiässä ihan pappamainen muiden nuorempien isien rinnalla.

Kirjoituksessani en valittanut seksin puutteesta vaan minulle sopivan miehen löytymisestä. Nykypäivänä on varmasti kaikille seksiä tarjolla yllin kyllin, jos vain sitä haluaa.

Kehoituksestasi huolimatta jätän ne varatut miehet kuitenkin rauhaan. Erotkoot, jos yhteiselo kumppanin kanssa on vaikeaa. Sympatiaa ei täältä heru.

• rehtirane

Kävin nuorempana ravintolassa harvakseltaan vaimoni kanssa. Lopetin käynnit kapakoissa ja ravintoloissa tammikuulla 1994. En viihtynyt siellä.
        Olin pitkän ajan eron jälkeen täällä suomi24 lla sillä mielin, että löydän kivan naiskaverin seurusteluun. Muistaakseni kahdet treffit ollut. Tapailtu puolen kymmentä kertaa, vaan päättynyt sitten.
        En usko siihen ajatukseen, että tulen löytämään netin kautta kaveria.
        Kaupassa ja kylillä ei tiedä mennä jutteleen mukavan oloiselle naiselle. Kohta ilmestyy jostain mies naisen luo. Luultavasti hänen miehensä.
        Kyllä se vielä jostain löytyy.. paljon olen yksin, vaikka on lapset omillaan ja lapsenlapsiakin.

• qwert1234567

Nettitreffailu toimii varsin hyvin suurimmalle osalle sitä käyttäviä. Tänne tulevat valittamaan vain ne jotka eivät kelpaa kenellekkään tai pitävät omaa vaatimustasoaan liian korkeana. Loput ovat liian kiireisiä tapailemaan kumppaniehdokkaita ehtiäkseen täällä valittaa.

Ehkä valittajien olisi syytä katsoa peiliin jos ei pääse edes treffeille. Sieltä se vika löytyy.

• 10+7

Lapsettoman sinkkumiehen mielipide: nettideittailun suurimpana etuna on se, että voi rauhassa olettaa toistenkin olevan parinhaussa. "In real life" sitä ei tiedä. Saattaa helpostikin käydä niin, että kiinnostuu jostakusta, joka onkin varattu tai ei muuten ole juuri tällä hetkellä kiinnostunut minkäänlaisista suhdekuvioista. Tai joka ei vain satu olemaan hetero...
      Olen täysin eri mieltä siitä, että tutustuminen olisi nopeampaa netin ulkopuolella.

• Koska en asu tuppukylässä, pystyn yhdistämään baareilun ja nettideittailun parhaat puolet miitteihin. Mikäli joku on vaikuttanut positiiviselta tapaukselta netissä, voi nähdä asteen enemmän vaivaa häneen tutustumiseen itse miitissä. Puhtaasti nettideiteillä en ole tainut käydä pariin vuoteen.

• 5ew7yjr6ku

Ihmiset nettideittailevat siksi koska se on helppoa.
      Se että sinä et löydä seuraa ei liity mitenkään nettideittailun toimivuuteen.

• lwg

Minulla oli deittiprofiili, koska en jaksa käydä baareissa. Töissä tai naisten salilla ei tapaa miehiä.

Krapula tai baarien lihatiskimeininki ei enää ole sitä mitä kestäisi. Joskus tuli käytyä viihteellä, mutta nyt olen "liian vanha" omasta mielestäni.

Toinen syy oli se, että ajatusmaailmakärjellä on helpompi etsiä sitä seuraa. Baareista sain ulkonäölläni kaikenlaista pintaliitäjää niskaani ja muutenkin todella paljon huomiota, mutta tuntui, ettei henkisesti natsannut monestikaan. En myöskään harrasta yhdenyönjuttuja lainkaan.

No, profiili oli, ja olin epäileväinen. Kymmeniä epätoivoisia, kymmeniä epäsopivia, mutta yksi kolahti ja livenä kolahti niin että paukkui. Luoja varjele etten olisi uskonut ikinä. Joten tässä ollaan, ja katsellaan, mitä tapailusta tulee.

• mykkäpiru

tapasitko muka kymmeniä ihmisiä livenä netin kautta? Varmaan aika työlästä.

Itse en ikinä kokeilisi nettideittailua, koska olisi tosi "ahdistavaa" tavata joku nettituttu livenä. Eihän sitä osaisi keskustellakaan mistään...

• lwg

En tavannut, kirjoittelu riitti monen kohdalla toteamaan, että emme sovi yhteen :D.
      Tapasin itse asiassa vain tuon yhden ainoan, syvästi skeptisenä, mutta uskomatonta -se oli siinä. Katsotaan mihin tämä nyt riittää :))))

• hggfdhdfh

Ongelma on siinä että naiset valitsevat täysin väärät viestit joiden kanssa alkavat kirjoittelemaan. Jos kysyntää on paljon niin naiset valitsevat ne liian täydelliset miehet, jotka A valehtelevat B ovat varattuja C ovat liikaa miettineet profiileitansa.

Nainen ei oikeasti tiedä mitä tarvitsee ja mitä valitsee, siinä se ongelma on. Valitsee aina väärin, huijarit, varatut, paskanpuhujat.

Rehellinen normaalimies joka olisi naiselle se oikeaa valinta jää rannalle ja miettii että miksi kukaan ei kiinnostu.

• 7 + 20

Olet mitä ilmeisimmin itse mies, joten et voi tietää mitä naiset oikeasti valitsevat. Juttu on vain niin, että vaikka ei kummassakaan osapuolessa olisi varsinaista vikaa, useimmiten ei silti natsaa.

En pysty näkemään ongelmaa siinä, että joku on miettinyt profiiliansa. Miten toisesta voi saada käsitystä, jos profiilissa ei lue paljon mistään mitään?

• t5y265u7y
        7 + 20 kirjoitti:

Olet mitä ilmeisimmin itse mies, joten et voi tietää mitä naiset oikeasti valitsevat. Juttu on vain niin, että vaikka ei kummassakaan osapuolessa olisi varsinaista vikaa, useimmiten ei silti natsaa.

En pysty näkemään ongelmaa siinä, että joku on miettinyt profiiliansa. Miten toisesta voi saada käsitystä, jos profiilissa ei lue paljon mistään mitään?

Profiileista puuttuu olennaisia asioita ja niissä esitetyt tiedot ovat vähintäänkin kaunisteltuja jolleivat suoranaisen valheellisia. Tyhjä profiili toimii aivan hyvin kontaktin muodostamisessa, sillä epäluotettavia tietoja kuten omia kuvauksia huumorintajusta ei voi käyttää.

Luonne ja käyttäytymismallit tulevat paremmin esiin puhelimessa, videopuhelussa ja treffeillä. Sinne pitää päästä mahdollisimman pian.

• 25
        t5y265u7y kirjoitti:

Profiileista puuttuu olennaisia asioita ja niissä esitetyt tiedot ovat vähintäänkin kaunisteltuja jolleivat suoranaisen valheellisia. Tyhjä profiili toimii aivan hyvin kontaktin muodostamisessa, sillä epäluotettavia tietoja kuten omia kuvauksia huumorintajusta ei voi käyttää.

Luonne ja käyttäytymismallit tulevat paremmin esiin puhelimessa, videopuhelussa ja treffeillä. Sinne pitää päästä mahdollisimman pian.

Tuolla taktiikalla et minun kanssa olisi päässyt ikinä mihinlkään pisteeseen. Puhelinnumeron ja tapaamisen kärttäminen suunnilleen ekassa tai tokassa viestissä on minulle turn-off, varsinkin kun minulla on yksi ainoa yhdistetty työ- ja yksityiskännykkä. Etsit siis prepaid-seuraa, etkä välitä kertoa juuri mitään itsestäsi sen paremmin profiilissa kuin viesteissäkään. Olet sitä tyyppiä miehiä, jonka kiertäisin kaukaa. "Komea mies etsii kaunista kaadettavaa".

• essi

Kyllähän netistä löytää paljonkin seuraa ja saa uskomattoman paljon viestejä. Osa sellaisilta jotka eivät todellakaan kiinnosta, mutta välillä on tullut kivojakin viestejä ja olen käynyt treffeilläkin useamman kanssa. En kuitenkaan ole vielä ihan sitä löytänyt mitä etsin, mutta katsellaan ;)

- essi / http://deittitreffit.fi/treffit/treffiprofiili/essi/

• kyllästynyt nainen..

Mä sain tarpeekseni ja poistin profiilin. Jatkossa keskityn livenä etsimään seurani. Kamppaan vaikka jonkun lenkkeilevän miehen tuolla lenkkipolulla ;)

• Piiloprofiili

Eilen olin lenkillä Helsingin keskuspuistossa ja tuli myös mieleen, että vosipa tutustua johonkin vastaantulevaan mieheen. Pari oikein mielenkiintoista tulikin vastaan, mutta kamppaaminen ei taitaisi tosielämässä toimia. Mitähän sitä voisi tehdä? Ja mistä erotan vapaat miehet lenkkipolulla? Ei siinä ehdi sormustakaan huomata.

Poistin oman profiilini, koska sain enimmäkseen viestejä miehiltä, joiden kanssa mulla ei ollut mitään yhteistä, itseäni 20 vuotta nuoremmilta ja 10 vuotta vanhemmilta. Olen kiinnostunut oman ikäisistäni -5 vuotta. Kun lähestyin heitä, sain vastauksia hyvin harvoin, noin 3/4:stä vastasi. Moni vastanneista lopetti kirjoittamisen yhtäkkiä. Ilmeisesti olin aina se toinen, kolmas tai neljäs vaihtoehto, en ykkönen, joten sopivaa treffiaikaa ei monen kanssa löytynyt.

• __m79__

Mä kans kyllästyin täysin nettitreffailuun ja poistin profiilin. Luulen, että naisia löytyy helpommin vaikka lenkkipolulta tai jostain muualta elävästä elämästä kun vaan käy paikoissa ja osallistuu erilaisiin juttuihin. Se on huomattavasti mukavampaakin, kun koneella istuminen, profiilien selaaminen ja kymmenien viestien kirjoitteleminen, vaikkei sitä naista löytyisikään. :)

• Missie_g's

On pakko olla kotona pitkä viikonloppu. Nyt ehdin kokeilla tätä. Jännää! Voihan olla, että saan yhteyden ihanaan ihmiseen?!

• näinseon

Netistä löytyy hyvää ja huonoa seuraa, kuten muualtakin.

• Psykopaattilogi

Mun mielestä ei tarvi osotella sormia mihinkään suuntaan vaan katsoa peiliin tässä. Mä olin täällä viimeks profiilin kanssa joku kuukausi sitten, masensi vaan. Täältä pitäis tajuta lähteä sillon kun on aika.

Ihan kun kellään ei ois täällä kuudetta aistia tai sitte ei käytetä sitä vaan tukeudutaan "oon lihaksikas kunnon mies elämä hyvin blaablaa", tai koitetaan kirjottaa jotain jotenki tyylillä. Ei se niin mee. Nimimerkillä Yritys ja Erehdys.

Mä en tarvitse parisuhdetta tunteakseni itseäni onnistuneeksi elämässä. En hae siitä mitään sellaista täyttymystä, vaan hyviä viboja. Niitä on aika vaikee saada jos lähtee huonoilla viboilla liikenteeseen.

• Itkupilli

Jos naisena ottaa yhteyttä ja haluaisi tutstua, menee miehillä pupu pöksyyn... Ellet lähde heti siltä istumalta, kun herra tapaamista ehdottaa, ei uutta aikaa enää löydy, ovat vissiinki kokeilleet ja tietävät että tosi harva 5min. hätälähdöllä suostuu tapaamiseen...

Mitä ihmettä näillä sivuilla tekee, jos ei ole tarkotustakaan oikeasti ihmisiä tavata...

• Tyrmistynyt

Miehet myös alkavat kirjoittelemaan.mutta yhtäkkiä viestit loppuvat mitään ilman syytä.Profiili kyllä pysyy sivustolla ja käyvät siellä usein.Ei voi ymmärtää miesten ajatuksen lukua.....niin ensin kehuvat olevansa luotettavia ja sanojensa takana olevia mutta ei tuo käytös siltä vaikuta.Montaako naista he pyörittävät samaan aikaan??Voisihan sitä ilmoittaa ettei halua enää jatkaa kirjoittelua eikä vaan yhtäkkiä lopettaa oman milen mukaan.....Sitt puhutaan etteivät naiset kirjoittele.

• yksin kotona

Ei ne naiset kirjoittele ainakaan mulle. Neljän vuoden aikana en ole saanut kun yhen vastauksen takas. Nainen tykkäsi kun kirjoitin enemmän kuin pari riviä enkä vonkannut heti pillua mut en ollut kuulemma sen ihannemies vaikka raamit olisi sopinut ja naisella ei kummoisia vaatimuksia ilmoituksessa ollut.

• traime86

Syyt profiilin tekoon tuli mietittyä jo käytännössä ennen sen tekemistä.

Ensinnäkin olen eri mieltä, että nettideittien kautta olisi hitaampaa löytää ja tutustua mielenkiintoisiin ihmisiin. Deittiprofiilin tekee useimmiten sellainen henkilö joka on avoin mahdolliselle seurustelulle. Kun on vielä alueelliset haut ja muut kriteerit käytössä, pystyy käymään läpi todella suuren määrän ihmisiä nopeasti. Ulkona kävellessä tähän ei millään pysty. Ainoa arviointikriteeri mitä voi käyttää muualla yhtä tehokkaasti on ulkonäkö.

Deittiprofiilien avulla nopeasti näkee vähän mitä henkilön päässä liikkuu. Mielestäni deittiprofiili tarjoaa erinomaisen välineen kertomaan itsestään. Siitäkin huolimatta, että kyseessä on kirjallinen tuotos, kertoo se enemmän ihmisestä esimerkiksi pepun heilutus baarissa ja ulkonäkö. Ainakin sellaisessa tapauksessa kun arvostaa ensisijaisesti ihmistä eikä ulkonäköä.

Nettideitti on nopea, ei niin ulkonäkökeskeinen keino tavata ihmisiä. Eikä edes tarvitse hankkia sellaisia harrastuksia, joita ei harrastaisi kuin kumppaninmetsästysmielessä. Tapaa siis ihmisiä myös oman pienen sosiaalisen piirinsä ulkopuolelta.

• tulipa sanottua

Ei niin ulkonäkökeskeinen. Naiset ei muuta ajattelekkaan et miltä joku mies näyttää.. Eivätkä naiset vastaile rumille miehille vaikka olis kuinka asiallinen viesti siltä tullut. Naaman perustella ei voi toisen luonteesta sanoa mitään ja yleensä naiset valittaa etteivät löydä ketään. Eihän ne löydä ketään kun ne katsoo vaan naamaa eivätkä viitsi tavat jos mies ei ole täydellisen näköinen. Ja en tarkoita nyt kaikkia kauniita naisia vaan rumat ylipainoiset naisetkin ovat samanlaisia. Niille kelpaa vaan komea mies.

• punapää88

miksi nettideittailen...

olen ollut vuoden sinkku, enkä ole mennyt yksillekään treffeille.

opiskelen naisvaltaista alaa, suurin osa kavereistani on naispuolisia eikä heilläkään ole älyttömästi miespuolisia kavereita.

olen kaunis, hoikka ja mukava ihminen. baarissa minulle on random naisetkin tulleet sanomaan oletpa kaunis. silti miesten suhteen olen todella ujo enkä ole koskaan tehnyt aloitetta, vaikka olen 5n kanssa seurustellut.

baarissa kyllä tapaa miehiä, mutta heitä ei tunnu vakava suhde kiinnostavan. niinpä tein nettideittiprofiilin noin viikko sitten. parin pvn aikana todella moni minua reilusti vanhempi mies oli ottanut yhteyttä, ja pari minun ikäistäni jotka eivät kuitenkaan vaikuttaneet sellaisilta joista kiinnostuisin. niinpä itse selasin profiileja ja löysin kivanoloisen söpön miehen. ollaan viestailtu hänen kanssaan joka pv, välillä monta tuntia päivässä. meillä on tosi helppo kommunikoida toistemme kanssa ainakin netissä, ja tällä viikolla on treffit :)

eli vaikkei tästä tulisikaan mitään ainakin minulla on treffit, kun siitä vuosi on jo kulunut!!!

• pettymys tulee

Ja kohta huomaat että sekin haluaa vain pimppiä ja ei halua tapailla enään jos et heti anna pimppiä.

• 5+8

Minä olen nyt toista kertaa nettideittailemassa. Ensimmäisellä kerralla kävi tuuri ja löysin jonkun nopeasti. Nyt kun pitäisi löytää uutta rakkautta kun vanha kuoli niin ei ole oikein onnistanut. Muutamia kavereita olen saanut kauniimmasta sukupuolesta mutta kenellekään en ole kolahtanut tarpeeksi.

Nyt noita samoja profiileja on tuijotettu neljännesvuoden ajan ja melkein kaikki mahdolliset potentiaaliset naamat on käyty läpi (noin 200km säteeltä) ja joko ei onnista tai ei tule edes vastausta. Taidan pikkuhiljaa siirtyä neljän seinän sisältä yrittämään baareihin vaikka niissä en oikeastaan viihdykään. Tuntuu, että siellä olisi paremmat mahdollisuudet, olen kuitenkin hyvin pukeutuva ok-näköinen parikymppinen mies. Ujoutta on ollut joskus vähän enemmän mutta nykyään ei enää kovinkaan paljon, joten uskon, että jos vain saisin suuni auki oikeassa elämässä, saattaisi joku vaikka tarttuakin matoon. Netissä on liian helppo olla vastaamatta.

En kuitenkaan menisi haukkumaan nettideittailua täysin lyttyyn. Ajatus on hyvä mutta ihmisissä, jotka sitä käyttävät on vikaa.

• 5+8

Ja vielä ihan ketjun otsikkoon vastausta.

Oikeassa elämässä ei ole tullut tilaisuuksia tutustua naisiin pariutumismielessä. Tällä hetkellä omat harrastukset eivät vie naisten luo ja juottoloissa en ole viihtynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5478
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      2991
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2664
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      26
      2023
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2022
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1849
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      95
      1812
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1742
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1478
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      94
      1230
    Aihe