Lidl-kauppa pettää aina

Pettynyt Turusta

Mikä siinä on että Lidl ei osaa tehdä kauppaa rehellisesti, vaan kaikkeen tarjousmyyntiin kuuluu aina petos mukaan.

Eilen ostin Lidlistä tarjouksessa olevaa naudan paistijauhelihaa. No olivat tehneet jäynän että aivan vierekkäin oli laitettu tavallista naudanjauhelihaa erehdyttävästi samannäköisessä rasiassa, joka oli tietenkin paitsi rasvaisempaa myös kalliimpaa. Toinen kahdesta rasiasta oli siis muuta kuin oli tarkoitus ostaa, vaikka olen kohtuu tarkka tuntien Lidlin politiikan. Tämä tarjoustuotteiden viereen laitettavilla samannäköisillä tuotteilla erehdyttäminen on Lidlin normaali käytäntö.

Viimeksi ostin tarjoustäysmehuja. 100% täysomena- ja appelsiinimehut olivat tarjouksessa. No otin appelsiinimehua ison punaisen kyltin alta ja vierestä päältä saman näköisiä ja kokoisia omenamehuja. Kassan jälkeen paljastui taas totuus, eli täysappelsiinimehujen viereen olikin laitettu aivan saman näköisiä saman merkin eitäysomenamehuja. Tarjouksessa olevat täysomenamehut oli siirretty muualle, ja niiden vieressä ei ollut tarjouslappua. Asiakas ottaa ison tarjouslapun alta mehua, ja vierestä toista joka ei olekaan sitä tarjousmehua, kylläkin lähes identtisessä purkissa. Ja taas Lidl pettää!

Tätä tapahtuu lähes aina kun Lidillä on hyviä elintarviketarjouksia, muista hyllyistä tai pakastealtaista haalitaan erehdyttävän samannäköisiä tuotteita tarjoustuotteiden viereen tai sekaan hämäämään ostajaa. Muulloin nämä erehdytystuotteet ovat ihan toisaalla.

No nämä tarjoustuotteiden avulla tehdyt jymäytykset eivät ole ainoa ongelma Lidl-kaupoissa, toinen on se että harmittavan usein joku tarjoustuote laskussa onkin veloitettu normaalihintaisena. Kun kaupasta ostaa yleensä kymmeniä tuotteita ja lasku on pitkä, ei väkisin kassakoneesta tai laskusta pakatessa ehdi katsomaan jokaisen tuotteen hintaa ja taas maksoi liikaa. Voihan kämmejä tuotteiden hinnoittelussa tapahtua, mutta Lidl kaupoissa Turussa se on enemmän sääntö kuin poikkeus, ja miksi K- ja S-ryhmä osaa hommansa?

Kolmas huijaustapa on tietenkin se että Lidl mainostaa edullisia tuotteita, ja niitä ei mainittuina päivinä kuitenkaan löydä hyllyistä. Joko niitä ei ole ollut ollenkaan, vaikka kävisi kaupassa heti sen auettua tai usemman kerran päivän, päivien aikana, tai sitten erät ovat niin pieniä, että loppuvat lähes heti. Asiakkaat saadaan kauppaan tarjouksilla houkuttelemalla ja ostavat sitten muuta kun tarjoustuotteita ei löydykään.

En ymmärrä miksi Lidl-kauppojen tarvitsee jatkuvasti pettää asiakkaitaan, luulisi kaupan muutenkin käyvän.

47

1234

    Vastaukset

    • Edullisuudella on hintansa, ja tässä taisitkin muutamia syitä edullisuudelle perustella.

      • Luulisi Lidlin pystyvän kilpailemaan suuruudellaan ja kansainvälisyydellään, ettei ihmisiä tarvitsisi sumuttaa.


    • Huomattu muuallakin. Etenkin tuo tarjoustuotteiden järjestelmällinen loppuminen.

      • tältä viikolta. Mainoslehtisessä oli Marinetti-jauhelihapihvejä tarjouksessa 1,99/pkt. Tarjousaika 03-09.05. Kävin liikkeessä kolmena eri päivänä ja eri aikoihin. Tänä aamunakin heti liikkeen avauduttua. Yhtenäkään päivänä ei tuotetta saanut, olivat kuulemma loppuneet ensimmäisenä aamuna eikä lisää ollut henkilökunnan mukaan saatavilla. Samanlainen tilanne pari vuotta sitten juhannusviikolla, ei tarjoustuotteita saatavissa koko viikolla kuin pieneltä osin. Minun mielestäni tällainen on huijausta eikä taatusti menisi Saksassa läpi ja turha syyttää väärin arvioitua menekkiä. Antoivat sentään kahvipaketin harmitukseen, Väitän että syylliset löytyvät Suomesta Lidlin pääkonttorista. Huijaus on niin tökerö että sillä tulee varmaan olemaan vaikutusta ketjun imagoon. Itse päätin että rupean tästä lähtien ostamaan vain todella edullisia tuotteita ja mikäli ne ovat loppu, aina ilmoitus ja valitus pääkallopaikalle. Harmi se on pienikin harmi ja veikkaan että moni alkaa seuraamaan tarjoustuotteiden riittävyyttä jatkossa. Terveisiä Lidlin johdolle: Jos luulette oikeasti etteivät kuluttajat huomaa näin läpinäkyvää toimintaa, erehdytte. Teitä ja tekemisiänne seurataan jo suurennuslasin kanssa.


      • Hyvä esimerkki kirjoitti:

        tältä viikolta. Mainoslehtisessä oli Marinetti-jauhelihapihvejä tarjouksessa 1,99/pkt. Tarjousaika 03-09.05. Kävin liikkeessä kolmena eri päivänä ja eri aikoihin. Tänä aamunakin heti liikkeen avauduttua. Yhtenäkään päivänä ei tuotetta saanut, olivat kuulemma loppuneet ensimmäisenä aamuna eikä lisää ollut henkilökunnan mukaan saatavilla. Samanlainen tilanne pari vuotta sitten juhannusviikolla, ei tarjoustuotteita saatavissa koko viikolla kuin pieneltä osin. Minun mielestäni tällainen on huijausta eikä taatusti menisi Saksassa läpi ja turha syyttää väärin arvioitua menekkiä. Antoivat sentään kahvipaketin harmitukseen, Väitän että syylliset löytyvät Suomesta Lidlin pääkonttorista. Huijaus on niin tökerö että sillä tulee varmaan olemaan vaikutusta ketjun imagoon. Itse päätin että rupean tästä lähtien ostamaan vain todella edullisia tuotteita ja mikäli ne ovat loppu, aina ilmoitus ja valitus pääkallopaikalle. Harmi se on pienikin harmi ja veikkaan että moni alkaa seuraamaan tarjoustuotteiden riittävyyttä jatkossa. Terveisiä Lidlin johdolle: Jos luulette oikeasti etteivät kuluttajat huomaa näin läpinäkyvää toimintaa, erehdytte. Teitä ja tekemisiänne seurataan jo suurennuslasin kanssa.

        Täysin samaa mieltä, taitaa olla aika äänestää jaloillaan !


    • Pikku vinkki: opettele lukemaan.

      • Eli on ihan oikein harhauttaa kiireistä ostajaa?


      • Tarjoustuotteet on sijoitettava niin, että erehtymisen vaaraa ei ole käytännössä olemassa - edes lukihäiriöisellä. Muunlainen sijoittelu ei edistä kaupan luotettavuutta. Etenkään jos se on järjestelmällistä.


    • Itse ostan ruuat sieltä mistä ne saa edullisimmin, tietenkin matkakustannukset huomioiden. Suomessa ruoka on niin jumalattoman kallista nykyään, että tarjoukset pitää tietenkin käyttää hyväksi. Ei sinällään, ettei rahaa löytyisi, mutta vain hullu tuhlaa sitä turhaan. Ruoka kallistuu sitä enemmän, mitä välinpitämättömämpiä ihmiset ovat hinnasta. Tässä juuri tv:ssä kyseltiin mikä vaikuttaa ruuan ostamiseen, ja hinta ei näyttänyt merkitsevän kenellekään mitään, sitä ei edes katsota!? Siinä on sitten helppo K- ja S-ryhmän laittaa 10% kaikkeen lisää kun hinta ei kerran merkitse. Tavallisen typerää toimintaa kuluttajilta, rahaa on näköjään liikaa, eikä sille ole tyhmissä päissä ajateltavissa parempaa käyttöä. Ei tarvitse ihmetellä ja marista miksi kaikki on niin kallista.

      Itse ostan Lidlistä kasvikset, joita saa edullisemmin kuin muualta ja maidon, joka on Valion tekemää vaikka purkissa lukee muuta. Lisäksi tule ostettua keksit, pähkinät, oliiviöljyt ym. jotka ovat kilpailijoita edullisempia. Tarjouksesta ostan sitten broilerin rintaa, naudan paistijauhelihaa ym. kunhan ne ovat suomalaista lihaa.

      Lidlin makkaravalikoiman ohitan, epämääräistä ja suurin osa ulkomaista. Juustot ja jogurtit ohitan, ulkolaisia suuri osa. Myöskään ulkolaisia ikikestäviä kakkuja ja kahvipullaa en osta. Leipiä harvemmin, koska ovat yleensä jo kovia. Ulkomaisia tuotteita, pakollisten kasvisten lisäksi joita ei suomalaisina satu löytymään, en osta. Ulkolaiset valmiseinekset jää ostamatta.
      3 vuoden takuulla saatavaa tarjoustekniikkaa tulee ostettua.

      Yleensä vaan pakkaa olemaan niin ettei Lidlistä löydy tarjoustuotteita tai niitä ei ole "muistettu" muuttaa kassaan ..joten perkeleitä tulee päästettyä Lidlin parkkipaikalla autoon istuttua ja laskua katsottua.

      • "Tarjouksesta ostan sitten broilerin rintaa, naudan paistijauhelihaa ym. kunhan ne ovat suomalaista lihaa."
        Kariniemen tuotteissa on usein älyttömästi marinadia, etenkin niissä peruskoipireisissä ja rintaleikkeissä. Olisiko tuotekooostumus nyttemmin hieman muuttunut tuolta osin, en tiedä.


      • Mikä siinä ulkomaalaisuudessa niin pelottaa? Maista edes, vai onko sinulla ulkomaanmatkoillakin eväät mukana. Mainitsit tuossa ostoslistassasi esim.pähkinät, ulkomailtahan nekin on tuotu. Rohkeasti maistelemaan ja tekemään makulöytöjä.


      • Miksi pitää suosia sitä Valiota, mikä ylihinnoittelee aina?
        Vai voiko pyytää, kun porukka ostaa maksoi mitä maksoi?


      • jhvjjvg kirjoitti:

        "Tarjouksesta ostan sitten broilerin rintaa, naudan paistijauhelihaa ym. kunhan ne ovat suomalaista lihaa."
        Kariniemen tuotteissa on usein älyttömästi marinadia, etenkin niissä peruskoipireisissä ja rintaleikkeissä. Olisiko tuotekooostumus nyttemmin hieman muuttunut tuolta osin, en tiedä.

        Suomalainen valmistaja ei ole tae suomalaisesta lihasta...


      • Meinaako joku ihan tosissaan, että suomalainen makkara olisi jotenkin laadukkaampaa kuin sakemanni?


      • äi-ty-li kirjoitti:

        Mikä siinä ulkomaalaisuudessa niin pelottaa? Maista edes, vai onko sinulla ulkomaanmatkoillakin eväät mukana. Mainitsit tuossa ostoslistassasi esim.pähkinät, ulkomailtahan nekin on tuotu. Rohkeasti maistelemaan ja tekemään makulöytöjä.

        Ollaan maisteltu, mutta sakemannien juustot, jogurtit ja makkarat eivät vain maullaan iske. Ja kun katsoo sitä lisäainelistaa niin jää ostamatta, makukin esim. jogurteissa liian keinotekoinen. Pähkinät, oliiviöljy, paseeratu tomaatti ym. käyttämäni ulkolaiset tuotteet taas on sitä ithiään, korkeintaan suolaa lisätty.
        Käytän pitkälti peruselintarvikkeita ja mahdollisimman vähän käsiteltyjä tuotteita.


      • E621 kirjoitti:

        Meinaako joku ihan tosissaan, että suomalainen makkara olisi jotenkin laadukkaampaa kuin sakemanni?

        *reps* :D :D :D


      • Kyllä saksalaiset makkarat voittaa mennen tuulen suomalaiset vastaavat! Katso huviksesi joskus lihapitoisuusmerkinnät... Saksassa on pitkät perinteet makkaranvalmistuksessa ja makua ja koostumusta ei voi verratakkaan suomalaiseen sontaan. Entäs jogurtit sitten! Marja- ja hedelmäpitoisuus suomalaisissa lirujogurteissa on n. 5 %, lidin jogurteissa n. 10-20. Sama juttu hillojen kanssa. Sitäpaitsi valtaosa tuotteista, joita ihmiset pitävät kotimaisena tuotemerkin nimen perustella (leivonnaiset, keksit, hillot ym.) on valmistettu ulkomailla.


    • Jaa, lidlin kasslerpaistin ansiosta mulla oli erittäin hauska talvi. Leivinuunin lämmityksen ohella söin hyvin ja oli hyvä fiilis. Taisin syödä kaikki suomen possut koska nyt on lappu tiskillä, että toimitusvaikeuksien vuoksi kasslerpaistia ei saa.

    • Mentiin puolen vuoden tauon jälkeen eilen Lidliin hakemaan paria suosikkituotetta, no nehän oli sitten poistettu valikoimista ja kassalinjasto toimi taas tutun hitaasti, asiakkailla tuotteita vähän, mutta kyllä kesti (naapurikaupassa menee sama aika kun kaikilla on jättikärrylliset ostoksia...)
      Olutmainoksien edullisuus "huutelut" pisti melkein hekottamaan, saksan halpis kaljaa kalliimmalla kuin naapurissa kotimaista.
      Pari ikäihmistä hamstrasi paikan päällä lämmitettyjä sämpylöitä, pakastimiaanko mahtoivat täyttää.

      Summarum. eipä tarvitse mennä taas pitkään aikaan.

      • En tiedä, miten voi laskea alen tuotteille mitä ei koko kaupassa myydä? (vrt naapurikauppaan)


    • Miten joku voi olla noin TAMPIO, että tavallisesta kaupassa käynnistäkin tulee jollekkin noin vaikeaa ja aiheuttaa pahaa mieltä????!!!!!

      • Todellinen TAMPIO antaa asian vain olla. Jos kauppa säännönmukaisesti tekee tällaisia kupruja, niin ihan oikein että siitä kirjoitetaan mahdollisimman paljon. Nykyään muu kuin julkinen valittaminen ei tehoa suuriin toimijoihin.
        Tämä voi tuntua kuluttajasta pieneltä jutulta, mutta kun se kerrotaan isolla joukolla päivässä Lidlin asiakkaita, niin kauppa nettoaa harhaanjohtavalla sijoittelulla ja väärillä kassahinnoilla melkoisen summan. Kumpikohan niitä ropoja tarvitsee enemmän, tavallinen kuluttaja vai suuren kauppaketjun rikas omistajaporukka?


      • Se on niitä suomalaisia junttiTAMPIOITA jotka on tottuneet suomalaiseen palvelukulttuuriin, eihän kansainvälisen Lidlin tällaisia junttitapoja täydy noudattaa, eihän?


      • säälin kirjoitti:

        Todellinen TAMPIO antaa asian vain olla. Jos kauppa säännönmukaisesti tekee tällaisia kupruja, niin ihan oikein että siitä kirjoitetaan mahdollisimman paljon. Nykyään muu kuin julkinen valittaminen ei tehoa suuriin toimijoihin.
        Tämä voi tuntua kuluttajasta pieneltä jutulta, mutta kun se kerrotaan isolla joukolla päivässä Lidlin asiakkaita, niin kauppa nettoaa harhaanjohtavalla sijoittelulla ja väärillä kassahinnoilla melkoisen summan. Kumpikohan niitä ropoja tarvitsee enemmän, tavallinen kuluttaja vai suuren kauppaketjun rikas omistajaporukka?

        Meidän ruokakunnassa käydään kuitit läpi HETI ostosten jälkeen ja oikaistaan tarvittaessa. Ihan joka kaupassa, jopa ravintolassa.

        En edelleenkään käsitä, miksi pitää "asiasta" itkeä?


      • Impivaaralainen kirjoitti:

        Se on niitä suomalaisia junttiTAMPIOITA jotka on tottuneet suomalaiseen palvelukulttuuriin, eihän kansainvälisen Lidlin tällaisia junttitapoja täydy noudattaa, eihän?

        Eräskin mummeli meni Lidliin ja heti alkoi piippaan. Lidlin häijynnäköinen turvamies otti karuysti mummelin käsittelyyn. Teki mieli mennä väliin mutta muistin että nyt on EU.


    • Huijasivat minuakin viimeksi. Kahden kilon perunapussi piti olla 50 senttiä, mutta olikin euron. Yleensä olen jo tarkkana kassalla, nyt pääsi herpaantumaan ja huomasin virheen vasta kotona.

      • Voi sua rassukkaa!


      • Ei oo helppoo... kirjoitti:

        Voi sua rassukkaa!

        Mikä on kommentoijan ongelma? Huijaus se on pienikin huijaus


    • Tuleekos jengillä tarkistettua S/K-marketeissa pakkausten paino, kilohinnat, hinnat kassalla, alennusprosentit jne? Tuskinpa... yhtälailla ne tomaattirasioiden panot heittää kaupassa kuin kaupassa, siksi kannattaakin ostaa irtona ja punnita itse.

      KUITTI pitää tarkistaa AINA ja JOKA KAUPASSA, mahdolliset virheet huomauttaa heti. Turhaapa niitä on jälkikäteen itkeä keskustelupalstoilla....

      Mietipä oikeasti, millon olet viimeksi tarkistanut ruokakauppakuitin?!

      99% jengistä ei ainakaan kuukauteen...

    • Kahdessa asiassa ei tunnu pettävän, kassalla jonottamisessa ja käyttötavaroista puuttuvista osista (vaikka laatikko olisi teipattu kiinni alkuperäisen oloisesti).

    • Voi kun Lidlin työntekijöillä olisikin aikaa siirrellä tuotteita ihan vain asiakkaiden huijaamiseksi. ;) Käväseppäs katsomassa tuotteiden sijoittelua ei-tarjousaikana. Tuotteet ovat tismalleen samoilla paikoilla ;)

    • On se nyt saatana että tarjouksessa oleva jauheliha on normaalihintaisen jauhelihan vieressä. Siis kaksi erilaista jauhelihaa VIEREKKÄIN? Ja vieläpä samanlaisessa pakkauksessa? Ei voi olla totta :(

      • (kuulettehan piikin äänessäni?)
        meidän kaupassa myydän monenlaista jauhelihaa lähes samanlaisissa pakkauksissa, on sikaa, broileria, nautaa ,sika-nautaa, paistijauhelihaa, vähärasvaista ja luomua, ikinä ei ole mennyt sekaisin paketit, ostan juuri sitä mitä olen ajatellutkin. Lammastakin on ollut mutta tosi harvoin.
        Miehelläni vaeltaa silmät hyllyillä, ei aina huomaa onko tuotteen hintalappu sen ylä- vai alapuolella, ja pitää huomautella hinnoista/kilohinnoista. Mehut ja mehujuomat on suurin osa samanlaisissa tiiliskivipakkauksissa meidän S-marketissakin, luen pakkaustiedot tarkkaan (nektareissa aina sokeria), yhtä tarkkaan kuin pesupulveripaketeista valitsen sen jossa EI OLE zeoliittia.

        Ostin Lidlin herkkujäätelöä, jonka pakkauksessa oli tyhjää keskellä, laitoin valokuvan pakkauksesta sekä ostokuitista, ja sain hyvityksenä 5 euron lahjakortin, ihan YES.


    • pääsiäisaikaan piti (seutulipulla) tosiaan käydä useammassa Lidissä kun jotain tarjoustuotetta varastoon keräsin. Mutta yleensä tarjoustuotteita löytyy

      tarkkana pitää olla mainoslehtisessä kerrottujen voimassaolopäivien kanssa. Monet tarjoukset ovat joko torstaista keskiviikkoon TAI maanantaista keskiviikkoon. Mutta joskus torstaista sunnuntaihin

      • Ja onko tuo nyt sitten kusetusta? Ei. Kyseessä on määräaikainen tarjous, tietystä päivästä tiettyyn päivään ja that's it. Ihan samalla tavalla tarjoukset menee muissakin kaupoissa, jos et ole vielä tähän elettyyn huomannut.....


    • On toki totta, että on pidettävä silmät auki ostoksia tehtäessä. On mulle pari kertaa tapahtunut Lidlissä hairahdus tuotteiden suhteen, että tiedän kyllä mistä puhut. Hetken vain harmitti, mutta siitä huolimatta kyllä Lidlissä käymällä voi säästää hyvinkin paljon ruokakuluissa.

      On totta, ettei tarjoustuotteita aina riitä kaikille. Siitäkin huolimatta... säästöt puhuvat puolestaan.

    • LIDL = Living in deep loses

    • Lidl. Ainoa kauppa johon voi luottaa.

      • ...ja vastuu siirtyi lukijalle..


    • Ehdottomasti paras kauppa on liideli. K kaupat on ihan hanurista.

    • Aloittajalle: käynti optikolla auttaa vai onko Sinulla jo valkoinen keppi.

    • Onko K-kauppias siirtynyt Lidliin? Yleensä tuollaista tapahtuu K-kaupassa, pari kertaa tosin Lidlissäkin, mutta suhteessa erittäin harvoin. Pitää toki aina varmistaa mitä ostaa, Lidlissä ne laput saattaa olla etenkin hedelmissä sivussa ja aina ei ollenkaan. Jos ei näy tarjoushintaa niin en osta mistään liikkeestä. Lidlissä kassa ei tee koskaan virheitä, muissa kaupoissa melko usein.

    • Ilmoitus:
      https://www.lidl.fi/fi/p/tarjoukset-voimassa-to-13-2-2020-ke-19-2-2020-ellei-toisin-mainita/isokari-savulohifilee/p23196
      Painoksi ilmoitetaan n. 700 g ja KPL hinnaksi 9,95€.
      Kassalla sitten selviää EI todella ole kappale hinta, vaikka niin on myös myynti altaalla hinnoitus kyltissä , 9,95 kpl.
      1,0910 kg maksaa 15,04 €
      Aikaisemmin viimekuussa oli suklaassa tarjous 3 x100 g levy 1 € , koko tarjous aikana ei yhtäkään levyä ollut myynnissä.
      Myymäläapulaiset sanovat etteivät he päätä mitään eikä paina mainoksia....
      No suklaa saattoi huveta henkilökuntaetuun, MUTTA LOHI on aitoa puhdasta huijaamista.
      Perheeni ruokamenoista kannan 2/3 osaa Lidliin, mutta turha luottaa ilmoittettuhin tarjouksiin, ne eivät pidä paikkaansa, tai niitä ei edes ole.
      Ai niin!!!! ainakin Kaurasydämet paistopisteessä ovat tarjouksissa raakoja sisältä, vaikka päältä oikean värisiä.
      Terveiset LIDL vakio asiakas

      • Oletko hölmö, siinähän lukee selvästi "n. 700 g hinta/kg". Tuostakin "n. / kpl 19,49 €/kg" voi laskea alennuksen. Kuvittelit ahneena saavasi halvemmalla kun otat isoimman, minulle tosin tuokin hinta aivan liian kallis enkä tykkää lohesta.

        Noista suklaistakaan en tykännyt jos samoja mitä kerran ostin. Riisipiirakat olleet kerran sisältä ja pohjasta raakoja vaikka pinnalta tummia, sain rahat takaisin kun pilaantuivatkin. Kaikkeen ei voi olla tyytyväinen, mutta hintataso edullisempi ja palautukset toimii hyvin.


    • Kaikki harhaanjohtaminen on sallittua.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei näin Lidl! Ei! Ei! Ei!

      Voi ei. Älkää lähtekö tähän leikkiin! Ei mitään sovelluskorttipeliä! // Lidl aikoo tuoda asiakkailleen etukortin – bonuksista ei vielä tietoa // http
      Maailman menoa
      195
      4910