Valio, voi ja venäläiset.

Ex-valiolainen

Sotien aikana tuli tunnetuksi lause "Kyllä r*ssä on aina r*ssä, vaikka voissa paistaisi". Sotien jälkeen Valio hyödynsi tätä lausetta mainoksissaan, mutta muutti sen ovelalla tavalla muotoon "Kyllä voi on aina voita...".

Huomaa perässä olleet kolme pistettä. Sillä haluttiin kertoa, että lause ei lopu siihen vaan jatkuu: "Kyllä voi on aina voita, vaikka siinä r*ssän paistaisi". Sotaveteraanit kyllä tajusivat, mihin tällä vihjattiin, mutta nuorempi polvi ehkä ei... Tämä oli Valion isänmaallinen mainoslause pitkälle 1990-luvulle asti; "Kyllä voi on aina voita..."

6

82

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höh!

On sinulla vilkas mielikuvitus! Voilla voina haluttiin tehdä ero silloin markkinoita valloittaneeseen margariiniboomiin ja replotella kansan herkkiä, konservatiivisia arvoja alkuperäisten tuotteiden käyttäjinä. Erotuksena markkinoille tulleisiin uusiin "hömpötyksiin".

Venäläisten kanssa tällä ei ollut tirintaria tekemistä. Vai luuletko, että kannattaa rakentaa kallis mainoskampanja, jonka vain sotaveteraanit ymmärtäisivät?

• pistepistepiste.

No on kyllä melko kaukaa haettu ajatus, liekkö sulla kaikki matot ojennuksessa vintillä.

• voivoivoivoooi

Itse asiassa näin: Kyllä voi on aina voita eikä sitä mikään voita!

• hamstraaja

Kympillä sai viisi pakettia, joten runoile sinä minä syön voita leivän päällä.

• День без масла

Voiton päivä (9.5.) on venäläisille tärkeä juhlapäivä – en vain tiedä, mistä syystä. Ehkäpä heikäläisille kuitenkin on tarjolla voita vuoden muina päivinä.

• oioivoi

Näin on ja kaiken lisäksi suolattomana, Suomesta haettua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4562
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      37
      1412
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1313
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1176
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1092
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      159
      1016
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      958
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä