Sotien aikana tuli tunnetuksi lause "Kyllä r*ssä on aina r*ssä, vaikka voissa paistaisi". Sotien jälkeen Valio hyödynsi tätä lausetta mainoksissaan, mutta muutti sen ovelalla tavalla muotoon "Kyllä voi on aina voita...".
Huomaa perässä olleet kolme pistettä. Sillä haluttiin kertoa, että lause ei lopu siihen vaan jatkuu: "Kyllä voi on aina voita, vaikka siinä r*ssän paistaisi". Sotaveteraanit kyllä tajusivat, mihin tällä vihjattiin, mutta nuorempi polvi ehkä ei... Tämä oli Valion isänmaallinen mainoslause pitkälle 1990-luvulle asti; "Kyllä voi on aina voita..."
Valio, voi ja venäläiset.
6
82
Vastaukset
- höh!
On sinulla vilkas mielikuvitus! Voilla voina haluttiin tehdä ero silloin markkinoita valloittaneeseen margariiniboomiin ja replotella kansan herkkiä, konservatiivisia arvoja alkuperäisten tuotteiden käyttäjinä. Erotuksena markkinoille tulleisiin uusiin "hömpötyksiin".
Venäläisten kanssa tällä ei ollut tirintaria tekemistä. Vai luuletko, että kannattaa rakentaa kallis mainoskampanja, jonka vain sotaveteraanit ymmärtäisivät? - pistepistepiste.
No on kyllä melko kaukaa haettu ajatus, liekkö sulla kaikki matot ojennuksessa vintillä.
- voivoivoivoooi
Itse asiassa näin: Kyllä voi on aina voita eikä sitä mikään voita!
- hamstraaja
Kympillä sai viisi pakettia, joten runoile sinä minä syön voita leivän päällä.
- День без масла
Voiton päivä (9.5.) on venäläisille tärkeä juhlapäivä – en vain tiedä, mistä syystä. Ehkäpä heikäläisille kuitenkin on tarjolla voita vuoden muina päivinä.
- oioivoi
Näin on ja kaiken lisäksi suolattomana, Suomesta haettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064562Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 371412
- 361313
- 381176
- 141092
- 1591016
- 27958
- 6944