Solifer shopper 28" 3v Citymarketissa

kokematon pyöräilijä

Onko kokemuksia pyörästä? Ymmärrän kyllä ettei mikään huippupyörä kyseessä ole tuolla hinnalla. Itsellä olisi haussa peruspyörä sellaiseen 2x10km matkojen taittamiseen, onko tämä mielestänne varteen otettava vaihtoehto?

21

5359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KIvaajella24v
    • Joo, siis ei

Älytön valinta mihinkään käyttöön. Kestää aikansa, kun huoltaa säännöllisesti, mutta tuossa hintaluokassa kannattaa valita kaupunkipyöräksi vaihteeton Jopo, mummis tai ratapyörästä viritetty fixi.

• miksei vaaris

No eiks toi ole aikalailla peruspyörä eli mummis?

• FIN-FRA
        miksei vaaris kirjoitti:

No eiks toi ole aikalailla peruspyörä eli mummis?

Miten muuten määritellään mummis ja mistä niitä saa ostaa? Mikä on tyylikkäin mummis? Linkkejä?

• -

>>...tai ratapyörästä viritetty fixi.

Alkup.Maantiepyöräi taas ryöminyt kolostaan.

• Joo, siis ei
        FIN-FRA kirjoitti:

Miten muuten määritellään mummis ja mistä niitä saa ostaa? Mikä on tyylikkäin mummis? Linkkejä?

Hyviä kysymyksiä. Eniten iskee silmään, ettei pyörää ole kuin yhtä kokoa. Polkupyörä ei ole sukkahousut, jossa voi olla vain yksi koko. Polkupyörä on kengät, et käytä kolme numeroa liian suuria kenkiä.

Toinen huono valinta on tuo vaihde. On parempi olla ilman Shimanon halpista kuin sen kanssa. On olemassa hyviä napavaihteita, mutta ne maksavat monta sen, mitä tuo Solifer.

http://www.rohloff.de/en/products/speedhub/

Sitten mennään jo pikku juttuihin, kuten tuohon hirvittävään satulaan. Argh, kuka tuon on valinnut?

Toki pyörässä on hyvääkin. Parasta on teräsrunko, joka on keskimäärin mukavampi kuin vastaava alumiininen.

Oma valintani 2x10km päivämatkoille on toisenlainen. Ajan no lyhyet pätkät joko crossarilla tai teräsrunkoisella fixillä. Jos päädyt mummikseen, niin sitte ilman vaihteita.

• .Jebbeli
        Joo, siis ei kirjoitti:

Hyviä kysymyksiä. Eniten iskee silmään, ettei pyörää ole kuin yhtä kokoa. Polkupyörä ei ole sukkahousut, jossa voi olla vain yksi koko. Polkupyörä on kengät, et käytä kolme numeroa liian suuria kenkiä.

Toinen huono valinta on tuo vaihde. On parempi olla ilman Shimanon halpista kuin sen kanssa. On olemassa hyviä napavaihteita, mutta ne maksavat monta sen, mitä tuo Solifer.

http://www.rohloff.de/en/products/speedhub/

Sitten mennään jo pikku juttuihin, kuten tuohon hirvittävään satulaan. Argh, kuka tuon on valinnut?

Toki pyörässä on hyvääkin. Parasta on teräsrunko, joka on keskimäärin mukavampi kuin vastaava alumiininen.

Oma valintani 2x10km päivämatkoille on toisenlainen. Ajan no lyhyet pätkät joko crossarilla tai teräsrunkoisella fixillä. Jos päädyt mummikseen, niin sitte ilman vaihteita.

Fixi kokemattomalle pyöräilijälle..? Ootko ihan tosissasi?

• Joo, siis ei
        .Jebbeli kirjoitti:

Fixi kokemattomalle pyöräilijälle..? Ootko ihan tosissasi?

Minä ajan mielummin fixillä. Se on hyvä valinta kokeneile vanhuksille ja nuorille kolleille (miksi ei tytöillekkin). Kumpikohan minä olen? ;)

Jopo ja mummis ilman vaihteita on tuossa hintaluokassa parempi valinta sitten muille.

• Gjdg.adjmtp
        Joo, siis ei kirjoitti:

Minä ajan mielummin fixillä. Se on hyvä valinta kokeneile vanhuksille ja nuorille kolleille (miksi ei tytöillekkin). Kumpikohan minä olen? ;)

Jopo ja mummis ilman vaihteita on tuossa hintaluokassa parempi valinta sitten muille.

Mutta kun tämä keskustelu ei (tälläkään kertaa) käsittele sinun pyörämieltymiksiä vaan aloittajan, joka ilmoittaa olevansa kokematon pyöräilijä.

• Joo, siis ei
        Gjdg.adjmtp kirjoitti:

Mutta kun tämä keskustelu ei (tälläkään kertaa) käsittele sinun pyörämieltymiksiä vaan aloittajan, joka ilmoittaa olevansa kokematon pyöräilijä.

Sen vuoksi tarjosinkin jopoa ja mummista ilman vaihteita. Tuon hintaluokan vaiheista ei ole kuin haittaa. Häviöt ovat pahimmillaan kolmanneksen luokkaa.

• -
        Joo, siis ei kirjoitti:

Sen vuoksi tarjosinkin jopoa ja mummista ilman vaihteita. Tuon hintaluokan vaiheista ei ole kuin haittaa. Häviöt ovat pahimmillaan kolmanneksen luokkaa.

>>Sen vuoksi tarjosinkin jopoa ja mummista ilman vaihteita.

Moni aloittelija varmasti arvostaa neuvoasi kun huomaavat että pyörää joutuukin taluttamaan ylämäissä.

>>Häviöt ovat pahimmillaan kolmanneksen luokkaa.

Eihän siitä ole edes kauaa kun sinulle selitettiin että tehohäviöt eivät missään nimessä ole lähelläkään mainitsemiasi lukuja.

http://www.ihpva.org/HParchive/PDF/hp52-2001.pdf

Tuosta voit katsoa hyötysuhteita. Vertailepa huviksesi hehkuttamaasi Rohloffia ja Shimanon 3-vaihteista.

Joten jospa pitäydytään tosiasioissa eikä pyritä tarkoituksellisesti (eikä valheellisesti) mustamaalaamaan toisia pyörätyyppejä vain sen takia että itse pitää erilaisista pyöristä.

• 55555555555555555555
        - kirjoitti:

>>Sen vuoksi tarjosinkin jopoa ja mummista ilman vaihteita.

Moni aloittelija varmasti arvostaa neuvoasi kun huomaavat että pyörää joutuukin taluttamaan ylämäissä.

>>Häviöt ovat pahimmillaan kolmanneksen luokkaa.

Eihän siitä ole edes kauaa kun sinulle selitettiin että tehohäviöt eivät missään nimessä ole lähelläkään mainitsemiasi lukuja.

http://www.ihpva.org/HParchive/PDF/hp52-2001.pdf

Tuosta voit katsoa hyötysuhteita. Vertailepa huviksesi hehkuttamaasi Rohloffia ja Shimanon 3-vaihteista.

Joten jospa pitäydytään tosiasioissa eikä pyritä tarkoituksellisesti (eikä valheellisesti) mustamaalaamaan toisia pyörätyyppejä vain sen takia että itse pitää erilaisista pyöristä.

Joo. Ei noissa väitteissä ole mitään järkeä. Tuollaiset häviöt tarkoittaisivat sitä, että takanapa tulisi polttavan kuumaksi.

• Joo, siis ei
        55555555555555555555 kirjoitti:

Joo. Ei noissa väitteissä ole mitään järkeä. Tuollaiset häviöt tarkoittaisivat sitä, että takanapa tulisi polttavan kuumaksi.

Höpö höpö. Ei Jopon välityksellä normaali lihasvoimalla tarvita vaihteita tasaisella. Etelä-Suomi lasketaan kokonaan tasaiseksi. Liikuntarajoitteiset vanhukset ovat sitten oma juttunsa. Heille voi suositella sähköpyörää.

Halpis Shimanoiden tehohäviöt ovat luokkaa 15 - 30% ulkopuolisten suorittamissa mittauksissa. Vain Rohloff ja Shimanolta uudemmat Alfinet ovat tehohäviöiltään järjellisissä lukemissa. Mitä valmistaja itse ilmoittaa, on ihan toinen asia.

Jos oikeasti mietitään mihin tehot häviävät, niin yli 60% tehoista menee itse asiassa harakoille. Watti-mittareilla mitaten on päädytty siihen, että vain kolmannes ihmisen tuottamasta tehosta päätyy polkimiin. Pääosa on lämmöntuottoa.

• 55555555555555555555
        Joo, siis ei kirjoitti:

Höpö höpö. Ei Jopon välityksellä normaali lihasvoimalla tarvita vaihteita tasaisella. Etelä-Suomi lasketaan kokonaan tasaiseksi. Liikuntarajoitteiset vanhukset ovat sitten oma juttunsa. Heille voi suositella sähköpyörää.

Halpis Shimanoiden tehohäviöt ovat luokkaa 15 - 30% ulkopuolisten suorittamissa mittauksissa. Vain Rohloff ja Shimanolta uudemmat Alfinet ovat tehohäviöiltään järjellisissä lukemissa. Mitä valmistaja itse ilmoittaa, on ihan toinen asia.

Jos oikeasti mietitään mihin tehot häviävät, niin yli 60% tehoista menee itse asiassa harakoille. Watti-mittareilla mitaten on päädytty siihen, että vain kolmannes ihmisen tuottamasta tehosta päätyy polkimiin. Pääosa on lämmöntuottoa.

Linkkejä noihin mittauksiin ei varmaankaan saada.

• Joo, siis ei
        55555555555555555555 kirjoitti:

Linkkejä noihin mittauksiin ei varmaankaan saada.

En kerää linkkilistoja. Muistan asiat muutenkin.

• 55555555555555555555
        Joo, siis ei kirjoitti:

Kuten arvelinkin.

• asdfsdffrre
        Joo, siis ei kirjoitti:

voi hyvää päivää taas

• Agagagaga
        asdfsdffrre kirjoitti:

voi hyvää päivää taas

Ehdottomasti vaihdepyörä. Pyöräilyn idea ja ilo katoaa, jos täytyy mäet taluttaa. Ihan täältä Helsingistäkin löytyy kyllä jyrkkiä mäkiä.

• -
        Joo, siis ei kirjoitti:

"Etelä-Suomi lasketaan kokonaan tasaiseksi."

Edellisellä satasen lenkillä (Helsingin lähiseuduilla) kertyi nousumetrejä n. 1500m joten kyllä täällä mäkeä riittää vaikka nousut eivät pitkäkestoisia olekaan.

Yksivaihteisia ylämäessä taluttavat ovat joka tapauksessa ihan yleinen näky liki missä vain Suomessa. Vaikka ylämäki menisikin väkisin runttaamalla niin onko siinä sitten mitään järkeä kun vaihdepyörällä ajaa samat mäet kevyemmin.

Loppukirjoituksesi oli sitten taas sitä tavallista tuubaa. Voithan tietty esittää lähteitä mutta eipähän niitä ole, tälläkään kertaa. En ihan ymmärrä että mikä järki on vain vetää hatusta jotain lukuja ja esittää niitä täällä sitten totena?

• Onnea matkaan ;)

Minun mielestäni tuo on ihan hyvä vaihtoehto. Itse ajelen Helkaman 3-vaihteisella vuodet ympäriinsä ja oikein hyvin on homma toiminut.

Sinun kannattaa kuitenkin koeajaa pyörä siellä kaupassa, jotta saat paremmin tuntumaa siitä, voisiko kyseinen pyörä olla itsellesi sopiva.

• määmy

Kun nuo 1,75 leveät renkaat kuluu loppuun, kannattaa ostaa kapeammat ja kevyempi polkea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe