Englantilainen toffee ???

Toffee budding

Millaista toffeeta on Englantilainen toffee, onko kukaan maistanut ?
Täällä oli markkinat ja siellä oli koju, jossa oli englannin lippuja ja myyjäkin oli varmaan englantilainen, kun kuulin myyjän puhuvan englantia jollekin ihmiselle.
Ei tullut markkinoilta ostettua tätä Englantilaista toffeeta.
Näytti olevan tosi paljon erilaisia makuja ja isokokoisia kuution kokoisia palasia.
Seuraavalla kerralla on melkeen pakko ostaa ja maistaa, kun englantilaista toffeeta kehutaan erittäin herkulliseksi.
Suomalaista toffeeta olen syönyt, mutta ei se ole kovin hyvää ja tarttuu hampaisiin.
En tiedä onko Omar toffeeta, mutta se on kyllä paljon paremman makusita, kuin nämä toffeet, jotka tarttuu hampaisiin.

5

2989

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

Toffee on samankaltaista hampaisiin tarttuvaa kuin Suomessakin. Toinen hieman samansuuntainen on fudge, joka on tarttumatonta pehmeämpää (koostumukseltaan jokseenkin Omarin kaltaista) ja usein sisältää esim. pähkinää tai kuivattua hedelmää, sitä myydään mm. toffeen tavoin kuutiona tai pitkulaisina isompina paloina.

• fudge :p

Itse ostin noita Englantilaisia toffeita, mutta uskoisin että ne olivat enemmänkin fudgeja, koska ne olivat niin pehmeitä. Maistuivat kermaisille ja olivat makeita, osassa oli myös pähkinää yms. Olisi tullut ostettua enemmän elleivät ne olisi olleet niin kalliita :SS. (ostin kolme fudgea ja ne maksoivat melkein kahdeksan euroa.)

• Fudge on hyvää

Ostin Eurooppalaiseta ruokatorilta Fudgea, täytyy sanoa et on parempaa kuin tavallinen toffee. En ole ikinä maista englantilaista toffeeta. Ilmeisesti on saman tapaista kuin mitä Fudge on. :)

• Toffee budding

Tuli ostettua muutama fudge eurooppalaiselta ruokatorilta.
      Olisin useamman ostanut, mutta olivat aikas lailla kalliita.
      100g maksoi jotain vajaa 4 euroa ja yks fudge painoi reilu 100 g.
      Oli kyllä tosi hyvän makuista, kermaista ja pehmeää, eikä tartu hampaisiin, kuten toffee.
      Onkos kukaan kokeillut tehdä itse fudgeja ?
      Kondensoitua maitoa niihin ainakin käytetään.
      Netissä on joitain ohjeita, vois kyllä kokeilla tehdä itse näitä Fudgeja.

• Kanityttö

Rakastan englannin toffeeta!❤ Osäni tuobsitä aina englannista. Se kyllä tarttuu hampaisiin☺

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2251
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      20
      1904
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      240
      1414
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      253
      1125
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      113
      1025
    6. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1010
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      22
      1007
    8. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      95
      907
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      22
      833
    10. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      43
      808
    Aihe