Onko ihan hyvä kalsiumin lähde kalsiumtabletit kun mahani ei kestä tavallisia maitotuotteita eikä laktoosittomia maitotuotteita? Se ei kestä myöskään soija-,kaura- tai riisipohjaisiakaan maitotuotteita kuin korkeintaa puoli lasillista päivässä.
Vastaukset 5
- nahkis
Miksei olisi?Niitä saa ainakin k-kaupoista.
- justoo vaiks
Ei kalkkia purkista
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm - Ei maidolle
Hei!
Hyviä ja nimenomaan hyviä kalsiumin lähteitä ovat lähestulkoon kaikki tummanvihreät. Kalsiumia saa vihreistä kasviksista, kunhan ei jätä niitä lautaselle oman onnensa nojaan. Myös esim. mantelit sisältävät kalsiumia. Maito ei ole hyväksi eikä se ole hyvä kalsiuminlähde. Maidon kalsium ei imeydy vaikka valtio(valio) niin väittääkin. Maidon kulutus korreloi melko suoraan verisuonten kalkkeutumiin ja ahtaumiin. Kalsiumin imeytymiseen vaikuttaa mm. kalsium, magnesium, D-vitamiini ja K-vitamiini.
Kalsiumin ja magnesiumin suhde olisi hyvä olla ainakin 2:1, jopa 1:1. Maidossa suhde on n. 10:1, eli magnesiumia aivan liian vähän. Lehtivihreä on lähestulkoon identtinen veren hemoglobiinin kanssa, joten lehtivihreä on esim. anemian hoitoon hyvä(klorofyllillä useita ja useita hyviä vaikutuksia kehossa).
Lehtivihreässä atomit ovat magnesiumatomin ympärille kerääntyneet, kun taas hemoglobiinissa ne ovat rauta-atomin ympärillä. Jokainen voi miettiä, että saako vihreistä, tuoreista kasveista, vihanneksista kalsiumia sekä magnesiumia.
Ja nyt kannattaa mennä ulos hankkimaan sitä D-vitamiinia, joka muodostuu iholla nimenomaan UVB-säteilystä, jotta lihakset, hermot ja luusto voi hyvin.- Oireeton...
Todella, 3 lasillista maitoa päivässä, eikä tarvitse ostaa kalsiumia tabletteina. Maidossa on muitakin hivenaineita. Emmehän me kaikki pidä kasviksista, joten täytyy hankkia maidosta kalsiumia ja vitamiinit sitten marjoista ja tietenkin lihatuotteista. Nuoretkin ovat lisänneet maidon juontia, mikä on hyvä asia.
- Tympääntynyt
Oireeton... kirjoitti:
Todella, 3 lasillista maitoa päivässä, eikä tarvitse ostaa kalsiumia tabletteina. Maidossa on muitakin hivenaineita. Emmehän me kaikki pidä kasviksista, joten täytyy hankkia maidosta kalsiumia ja vitamiinit sitten marjoista ja tietenkin lihatuotteista. Nuoretkin ovat lisänneet maidon juontia, mikä on hyvä asia.
En suosittele kalsiumtabuja ne on tarkoitettu vain tilapäiseen käyttöön, lääkkeitähän ne ovat. Ei vain tarvitse reseptiä. Voivat aiheuttaa haittoja isolla todennäköisyydellä.En ole varma tuliko minun suolistovaivani niistä vai liiasta normi sipulista, mutta siinä mukana tuli eturauhastulehduskin. Minä en ainakaan syö enää ainuttakaan. Piilo-ohje purkisa kiinni niin en älynnyt että niissä voi olla sivuvaikutuksia. Pistäisivät ne pirut pahvilaatikkoon. niin ihmiset tajuavat mitä myrkkyä ne ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa811924Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as361241Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134964Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200879- 90764
- 70737
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo210674- 67647
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79628- 64584
- 35581
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,34566- 36524
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25467Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28442- 33433
- 40427
- 35424
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin13419