Onko muuta varmaa vaihtoehtoa oikeen kuin kalsiumtabletit?

kalsiumtabujen syöjä

Onko ihan hyvä kalsiumin lähde kalsiumtabletit kun mahani ei kestä tavallisia maitotuotteita eikä laktoosittomia maitotuotteita? Se ei kestä myöskään soija-,kaura- tai riisipohjaisiakaan maitotuotteita kuin korkeintaa puoli lasillista päivässä.

5

262

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nahkis

Miksei olisi?Niitä saa ainakin k-kaupoista.

• justoo vaiks
    • Ei maidolle

Hei!

Hyviä ja nimenomaan hyviä kalsiumin lähteitä ovat lähestulkoon kaikki tummanvihreät. Kalsiumia saa vihreistä kasviksista, kunhan ei jätä niitä lautaselle oman onnensa nojaan. Myös esim. mantelit sisältävät kalsiumia. Maito ei ole hyväksi eikä se ole hyvä kalsiuminlähde. Maidon kalsium ei imeydy vaikka valtio(valio) niin väittääkin. Maidon kulutus korreloi melko suoraan verisuonten kalkkeutumiin ja ahtaumiin. Kalsiumin imeytymiseen vaikuttaa mm. kalsium, magnesium, D-vitamiini ja K-vitamiini.
      Kalsiumin ja magnesiumin suhde olisi hyvä olla ainakin 2:1, jopa 1:1. Maidossa suhde on n. 10:1, eli magnesiumia aivan liian vähän. Lehtivihreä on lähestulkoon identtinen veren hemoglobiinin kanssa, joten lehtivihreä on esim. anemian hoitoon hyvä(klorofyllillä useita ja useita hyviä vaikutuksia kehossa).
      Lehtivihreässä atomit ovat magnesiumatomin ympärille kerääntyneet, kun taas hemoglobiinissa ne ovat rauta-atomin ympärillä. Jokainen voi miettiä, että saako vihreistä, tuoreista kasveista, vihanneksista kalsiumia sekä magnesiumia.
      Ja nyt kannattaa mennä ulos hankkimaan sitä D-vitamiinia, joka muodostuu iholla nimenomaan UVB-säteilystä, jotta lihakset, hermot ja luusto voi hyvin.

• Oireeton...

Todella, 3 lasillista maitoa päivässä, eikä tarvitse ostaa kalsiumia tabletteina. Maidossa on muitakin hivenaineita. Emmehän me kaikki pidä kasviksista, joten täytyy hankkia maidosta kalsiumia ja vitamiinit sitten marjoista ja tietenkin lihatuotteista. Nuoretkin ovat lisänneet maidon juontia, mikä on hyvä asia.

• Tympääntynyt
        Oireeton... kirjoitti:

Todella, 3 lasillista maitoa päivässä, eikä tarvitse ostaa kalsiumia tabletteina. Maidossa on muitakin hivenaineita. Emmehän me kaikki pidä kasviksista, joten täytyy hankkia maidosta kalsiumia ja vitamiinit sitten marjoista ja tietenkin lihatuotteista. Nuoretkin ovat lisänneet maidon juontia, mikä on hyvä asia.

En suosittele kalsiumtabuja ne on tarkoitettu vain tilapäiseen käyttöön, lääkkeitähän ne ovat. Ei vain tarvitse reseptiä. Voivat aiheuttaa haittoja isolla todennäköisyydellä.En ole varma tuliko minun suolistovaivani niistä vai liiasta normi sipulista, mutta siinä mukana tuli eturauhastulehduskin. Minä en ainakaan syö enää ainuttakaan. Piilo-ohje purkisa kiinni niin en älynnyt että niissä voi olla sivuvaikutuksia. Pistäisivät ne pirut pahvilaatikkoon. niin ihmiset tajuavat mitä myrkkyä ne ovat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      4034
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      44
      2751
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      42
      2725
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2453
    5. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2445
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      314
      2283
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1989
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1662
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1497
    Aihe