Ei näytä viilenevän

+0,3 C

15

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Denialistin olkiukko on se, että alarmistin mukaan joka ikinen vuosi, kuukausi ja päivä _pitää_ tulla uusi lämpöennätys.

      Toisaalta, voihan tuonkin käyrän pilkkoa pieniin osiin, joissa jokaisella on viilenevä trendi. Niinhän se "skeptikkojen" kirsikanpoiminta toimii.

      • Vihermies1

        Ilmaston lämpenemiseen sokeasti uskovat väittävät että CO2 määrää kuinka lämmin ilmasto on. Aloittajan käyrän epätasaisuus kertoo, että tämä väite on väärä. Mikäli CO2 olisi määräävin, olisi aloittajan käyrä iloisen nousujohteinen.

        Ilmastomuutosuskovaiset ovat siis väärässä. Jokin muu tekijä vaikuttaa maailman lämpötilaan enemmän kuin CO2.


      • sivistän sinua
        Vihermies1 kirjoitti:

        Ilmaston lämpenemiseen sokeasti uskovat väittävät että CO2 määrää kuinka lämmin ilmasto on. Aloittajan käyrän epätasaisuus kertoo, että tämä väite on väärä. Mikäli CO2 olisi määräävin, olisi aloittajan käyrä iloisen nousujohteinen.

        Ilmastomuutosuskovaiset ovat siis väärässä. Jokin muu tekijä vaikuttaa maailman lämpötilaan enemmän kuin CO2.

        Vilkaisepas tuota kuvaa, niin saatat ehkä oppia jotain:

        http://lasp.colorado.edu/home/wp-content/uploads/2011/01/empirical_model_of_temperature.jpg

        Aivan, moni asia aiheuttaa vaihtelua globaaliin lämpötilaan, mutta punainen käyrä nimellä "Anthropogenic Effects" on ainoa, joka aiheuttaa lämpenemistä koko ajan.


      • Kohisee
        Vihermies1 kirjoitti:

        Ilmaston lämpenemiseen sokeasti uskovat väittävät että CO2 määrää kuinka lämmin ilmasto on. Aloittajan käyrän epätasaisuus kertoo, että tämä väite on väärä. Mikäli CO2 olisi määräävin, olisi aloittajan käyrä iloisen nousujohteinen.

        Ilmastomuutosuskovaiset ovat siis väärässä. Jokin muu tekijä vaikuttaa maailman lämpötilaan enemmän kuin CO2.

        Virallinen selitys on, että tuo vaihtelu on ns. kohinaa, eli ilmaston satunnaisvaihtelua:
        http://ilmastotieto.wordpress.com/2011/11/21/

        "Kohina" on sitä ilmaston luonnollista vaihtelua, jota ilmastomallit eivät pysty tällä hetkellä simuloimaan. ENSO yms. melko lyhytaikaisen vaihtelun seasta AGW havaitseminen vaatii edellä esitellyn jutun mukaan ainakin 17 vuoden mittaushistorian. Mutta jos on olemassa pidempiaikaisia jaksollisia globaalisti vaikuttavia ilmastovaihteluita (esim PDO) tarvittava aika kasvaa huomattavasti pidemmäksi.


      • -
        Vihermies1 kirjoitti:

        Ilmaston lämpenemiseen sokeasti uskovat väittävät että CO2 määrää kuinka lämmin ilmasto on. Aloittajan käyrän epätasaisuus kertoo, että tämä väite on väärä. Mikäli CO2 olisi määräävin, olisi aloittajan käyrä iloisen nousujohteinen.

        Ilmastomuutosuskovaiset ovat siis väärässä. Jokin muu tekijä vaikuttaa maailman lämpötilaan enemmän kuin CO2.

        Miksi "Vihermies1" et lue palstan UKK:ia?

        "Maapallon lämpötila-aikasarjassa esiintyy ajoittain jyrkempiä nousuja ja laskuja, myös viimeisimmän 30 vuoden jaksossa. Luonnollista vaihtelua aiheutuu mm. ilmakehän ja meren välisestä vuorovaikutuksesta, auringonpilkkujaksoista ja tulivuorten purkauksista (esimerkiksi vuonna 1991 Mount Pinatubo). Ilmaston luontaisesta vaihtelusta johtuen maapallon keskilämpötila ei siis mitenkään voi nousta siten, että joka vuosi syntyisi aina uusi lämpötilaennätys. - Ilmastoa on tarkasteltava riittävän pitkällä ajanjaksolla (vähintään 20 vuotta, mieluimmin 30 vuotta). Maapallon keskilämpötilan aikasarjaa katsottaessa huomataankin, että taustalla on selvä nouseva suuntaus. Siis siitä huolimatta, että lämpötilassa esiintyy luonnollista vaihtelua useilla aikaskaaloilla."

        http://ilmatieteenlaitos.fi/ilmastonmuutoskysymyksia#3


      • 4+8
        sivistän sinua kirjoitti:

        Vilkaisepas tuota kuvaa, niin saatat ehkä oppia jotain:

        http://lasp.colorado.edu/home/wp-content/uploads/2011/01/empirical_model_of_temperature.jpg

        Aivan, moni asia aiheuttaa vaihtelua globaaliin lämpötilaan, mutta punainen käyrä nimellä "Anthropogenic Effects" on ainoa, joka aiheuttaa lämpenemistä koko ajan.

        Vilkaise sinä näitä myös tätä
        http://www.drroyspencer.com/wp-content/uploads/UAH_LT_1979_thru_April_2012.png

        Ja vertaa sitä tähän esittämääsi

        http://lasp.colorado.edu/home/wp-content/uploads/2011/01/empirical_model_of_temperature.jpg

        Huomaatko, että keskilämpötilan muutos vuodesta 1980 vuoteen 2011 on n. 0,2 astetta ja tuo sinun esittämäsi linkki väittää ihmisen vaiktukseksi 0,5 astetta samana aikana.

        Nyt seuraa kysymys kuka vei sen 0,3 astetta? Eli tuo sinun esittämäsi on ihan pelkkää hatusta vedettyä.


      • sivistän sinua
        4+8 kirjoitti:

        Vilkaise sinä näitä myös tätä
        http://www.drroyspencer.com/wp-content/uploads/UAH_LT_1979_thru_April_2012.png

        Ja vertaa sitä tähän esittämääsi

        http://lasp.colorado.edu/home/wp-content/uploads/2011/01/empirical_model_of_temperature.jpg

        Huomaatko, että keskilämpötilan muutos vuodesta 1980 vuoteen 2011 on n. 0,2 astetta ja tuo sinun esittämäsi linkki väittää ihmisen vaiktukseksi 0,5 astetta samana aikana.

        Nyt seuraa kysymys kuka vei sen 0,3 astetta? Eli tuo sinun esittämäsi on ihan pelkkää hatusta vedettyä.

        Vilkaise sinä myös tätä:

        http://data.giss.nasa.gov/gistemp/graphs_v3/Fig.A2.gif

        Eli kyllä vaan on lämmennyt lähes puoli astetta 1980-2011. Ja kyseessä on meitä ihmisiä kiinnostava pintalämpötila 2 metriä maanpinnasta.

        Spencerin käyrä esittää koko alailmakehää 0 - 15 km korkeudella, jossa muutos on tietenkin pienempi, kun pintalämpötila nousee ja ylempänä vastaavasti hieman laskee.

        Tämä on selitetty sinulle jo aikaisemminkin noin 100 kertaa, miksi et kykene ymmärtämään sitä?


      • 4+8
        sivistän sinua kirjoitti:

        Vilkaise sinä myös tätä:

        http://data.giss.nasa.gov/gistemp/graphs_v3/Fig.A2.gif

        Eli kyllä vaan on lämmennyt lähes puoli astetta 1980-2011. Ja kyseessä on meitä ihmisiä kiinnostava pintalämpötila 2 metriä maanpinnasta.

        Spencerin käyrä esittää koko alailmakehää 0 - 15 km korkeudella, jossa muutos on tietenkin pienempi, kun pintalämpötila nousee ja ylempänä vastaavasti hieman laskee.

        Tämä on selitetty sinulle jo aikaisemminkin noin 100 kertaa, miksi et kykene ymmärtämään sitä?

        Kun ei vaan ole lämmenyt sitä puolta astetta.

        http://www.climate4you.com/images/GISS GlobalMonthlyTempSince1979 With37monthRunningAverage.gif

        http://www.climate4you.com/images/HadCRUT3 GlobalMonthlyTempSince1979 With37monthRunningAverage.gif

        http://www.climate4you.com/images/MSU RSS GlobalMonthlyTempSince1979 With37monthRunningAverage.gif


      • -

      • -

        Miksi "4 8" nimittelet minua hohheliksi? Ja miksi lässytät loputtomasti?

        GISS kertoo maapallon pintalämmön nousseen lähes puoli astetta viimeisten 30 vuoden aikana. MSU kertoo tilanteen alailmakehässä 0 - 15 km korkeudella. Hadcrut3 kertoo jotain muuta ja uudempi Hadcrut4 kertoo samaa kuin GISS.


      • -
        - kirjoitti:

        Miksi "4 8" nimittelet minua hohheliksi? Ja miksi lässytät loputtomasti?

        GISS kertoo maapallon pintalämmön nousseen lähes puoli astetta viimeisten 30 vuoden aikana. MSU kertoo tilanteen alailmakehässä 0 - 15 km korkeudella. Hadcrut3 kertoo jotain muuta ja uudempi Hadcrut4 kertoo samaa kuin GISS.

        No, nimimerkin "4 8" hohheli-nimittely ja lässytys katosi näköjään sillä aikaa kun kirjoitin hänelle vastausta.


      • 4+8
        - kirjoitti:

        No, nimimerkin "4 8" hohheli-nimittely ja lässytys katosi näköjään sillä aikaa kun kirjoitin hänelle vastausta.

        Niipä näkyy poisto toimivan kun ei totuus miellytä.

        GISS ja HadCRUT kertoo lämmenneen n. 0,3 astetta ja satelliittimittaukset n. 0,2 astetta. 1980-1998 välillä. Sen jälkeen ei ole lämmennyt.


      • -
        4+8 kirjoitti:

        Niipä näkyy poisto toimivan kun ei totuus miellytä.

        GISS ja HadCRUT kertoo lämmenneen n. 0,3 astetta ja satelliittimittaukset n. 0,2 astetta. 1980-1998 välillä. Sen jälkeen ei ole lämmennyt.

        GISS ja Hadrcrut4 kertovat pintalämpötilan nouseen lähes puoli astetta, satelliittimittauksett kertovat alailmakehän lämmenneen hieman vähemmän, syystä jonka jo kerroin sinulle. Joten en ymmärrä tuota loputonta inttämistäsi.

        Hyvä sentään, että edes myönnät lämpenemisen, etkä hörhöile millään "viilenemisellä".

        Eikä lämpeneminen suinkaan ole pysähtynyt:

        Erinomainen artikkeli ja grafiikat siitä, että ilmaston lämpeneminen ei ole pysähtynyt, vaikka El Ninon ja La Ninan kanssa tehty kirsikanpoiminta on saanut jotkut denialistit luulemaan niin:

        http://blog.chron.com/climateabyss/2012/04/about-the-lack-of-warming/

        Jos joku ei osaa tai jaksa lukea koko artikkelia, niin tuo kuva kertoo asian:

        http://blog.chron.com/climateabyss/files/2012/04/1967withlines.gif


    • hohhoijaaa joo

      Puolitoista vuotta vallinneen La Ninan aikana denialistien mielestä kaikki globaalilämpöjen aikasarjat ovat olleet erittäin luotettavia ja ovat osoittaneet globaalia ilmaston "viilenemistä".

      Nyt La Ninan ehkä loppuessa ja El Ninon alkaessa muuttuu tilanne taas dramaattisesti. El Ninon aikana denialistit väittävät kaikkien globaalilämpöjen aikasarjojen olevan väärennettyjä.

      Eli olemme siirtymässä taas ilmaston "viilenemisestä" tiedemiesten "väärentelyihin", sanokaa minun sanoneen.

    • PDO ENSO

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe