Ostin tässä muutama päivä sitten Möllerin sitruunanmakuista kalanmaksaöljyä. Pullossa lukee, että sitä tulee ottaa 5 ml päivässä.
En ole ennen kalanmaksaöljyvalmisteita syönyt, niin nyt ajattelin alkaa, koska kalansyöntini on todella vähäistä johtuen makuaisteistani (eli olen nirso).
Olen törmännyt joihinkin keskusteluihin esim. pakkotoistossa ja muissa urheilijoiden ja liikunnallisten keskustelupalstoilla, että jotkut vetävät jopa kaksi kertaa päivässä kalanmaksaöljyä (eli ottavat aamulla 5 ml ja siitä 12h päästä illemmalla taas sen 5 ml = yhteensä päivän aikana 10 ml, vaikka saantisuosituksessa lukee 5 ml päivässä ja ettei sitä saisi ottaa enempää).
Miten on? Kuinka vaarallista on juoda 5 ml 5 ml päivän aikana? En syö muita vitamiini- tai hivenainevalmisteita. Syön terveellistä ruokaa, harrastan kohtuu kuormittavaa liikuntaa kolmesti viikossa ja nukun 3-10 tuntia yössä (univaikeuksia). En polta, enkä juo.
Entä jos ottaa vaikka 5 ml 2.5 ml? Siltikin liikaa?
Auttakaas tyhmää. :)
Vielä sitä tietoa pullon kyljestä:
Per 5 ml:
Omega-3 rasvahappoja 1100 mg, josta
- DHA 600 mg
- EPA 400 mg
D3-vitamiini 10ug (200%*)
A-vitamiini 250 ug (31%*)
E-vitamiini 10 mg (83%*)
Suositeltua vuorokausiannosta ei saa ylittää.
Kalanmaksaöljyn saantisuosituksesta.
KultainenLintu
1
122
Vastaukset
- wiiisaaas
Ihan terveellistä on ottaa 10ml.
Itse söin sitä yhden talven 10ml päivässä ja aamulla otin.
D-vitamiinia tarviit enemmän eli vähintään 50µg/vrk.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354403- 553035
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462928- 302723
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3402661Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82625- 382299
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542055- 41764
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461693