Tieteen kuvalehdessä äö 119

Miten lie.

Kysyin huvikseni mensasta. Miten luotettava kyseinen testi on. Ja tuli vastaus että uskovat että se on luotettava. Ja että kaikki testit suuntaa antavia. En kyllä itse usko että todellakaan mulla on lähellekään edes tuollainen äö. Sen verran menny penkin alta koulu aina. Etenkin matematiikka fysiikka yms. Musiikissa voi sanoa että oon kyllä omalla tavallani lahjakas. Mutta eihän sekään älykkyyttä vaadi. Lievä keskittymishäiriö tosin joissain testeissä kaksi kertaa jo todettu. oppisopimuspuolella ja kerran työkkärissä. Et onko tämä "lievä" keskittymishäiriö nyt sitten kuitenkin pahempi kuin lievä ja vaikka älykkyys o.k se häiritsee opskelua ? Näin olen itse ajatellut aiemmin mut nyt ruvennu aattelee et kai sitä on vaan tyhmä kuin pässi. Mitenköhän luotettava ihan oikeasti tuo tieteen kuvalehden nettitesti. Epäilen kovasti että heittää ainakin 20-30 pistettä alaspäin kun mensan testin tekee. Paljon monipuolisempi tuo tosin on kuin Mensan nettitesti. Se on täynnä niitä ärsyttäviä yksipuolisia kuvatestejä. Tieteen kuvalehdessä erityisesti numeroiden "Muistamiset" meni kaikki täysin oikein. Ja olin sillä puolella erityisen lahjakas. Matemaattinen puoli meni huonosti kuten arvelinkin (just kun päättelin tehtävän, ja sain vastauksen, monesti aika loppui) mutta sekin oli muka keskiarvon yläpuolella. Joopasen joo

22

3499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten lie.

      Joo. Ja todettiin aikoinaan, et "harjoittelun" myötä heti parani tulokset. Silloin kun se lievä keskittymishäiriö todettiin. Halusin tehdä tuon testin että näkisin onko äö:ni keskitasoa paljon huonompi. Että onko muutakin kuin "lievä" keskittymishäiriö. Nyt kun olen miettinyt niin periaatteessa hyvä äö, on erittäin hyvää keskittymiskykyä. Eli jos on lievä keskittymishäiriö, on myös lievästi tyhmä. No jos tuossa tieteen kuvalehden äö testissä äö on 119. Niin jos ajattelee että nuo testit mittaavat älykkyyttä ja tuohon testiin voi oikeasti luottaa niin älykkyyteni olisi hieman keskitasoa korkeampi. Erittäin vaikea uskoa

    • Miten lie.

      Nyt suoritin tällaisen testin ja tulos oli 106: http://www.iqtest.dk/main.swf . ja tällaisen mensan nettitestin, http://mensa.dk/iqtest/ ja tulos oli 117. Kumpikin tais olla jollain 15 hajonnalla jos oikein muitelen. Kaipa se sitten kuitenkin normaalin talliaisen rajoissa meikäläisen äö on. Oli sitten 100 tai 120. Keskittymishäiriön p e r k e l e kait se aikoinaan aina haittasi eniten koulunkäyntejä. No eihän nuo tietysti mitään huippuäö:itä ole mut tuskin koulunkäyntiä pitäis huonontaa./meinata että oon tyhmä. No vaikka olisinkin tyhmä. Niin en ainakaan sosiaalisesti. En kiusaa ketään yms olen ihan hyvä ja kiva tyyppi.

      • miten lie.

        Silti mielenkiinnosta vielä kysyn. Tietääkö kukaan mikäköhän noista testeistä on luotettavin ? :D


      • Tundral

        Näitä testejä kuuluu tehdä todella harvoin puhutaan kerran vuodessa. Eli uskottavin on se testi minkä teit ekana


    • Miten lie.

      No niin, ja viimeinen tulos, Norjan Mensan äö testistä tuli 113. Eli kaipa sitä on ihan normaalijärjellä varustettu perusjuntti. Te jotka teitte Mensan virallisen testin, jos ootte tehny jonkun noista nettitesteistä, miten meni ja mikä noista verrattuna viralliseen ?

    • Miten lie.

      Vastatkaa nyt jotain kun haluan selvittää onko minulla normaalia pienempi äö vai onko se normaali ja vain keskittymishäiriöni vaikuttanut opiskeluihini!!!! Oletteko tehneet nuo testit ja minkä testin tulos oli lähinnä mensan virallista testiä `? Mitäköhän äö stäni voi ajatella noiden testien tulosten jälkeen ?

      • /c

        ÄÖ testeissä saatu tulos n. 120 vastaa ao testeissä tulosta n. 80.


      • aito_oululainenko
        /c kirjoitti:

        ÄÖ testeissä saatu tulos n. 120 vastaa ao testeissä tulosta n. 80.

        Mikä on ao -testi?


      • piimäpelkäät
        aito_oululainenko kirjoitti:

        Mikä on ao -testi?

        Mikä on äö-testi?


    • Miten lie.

      Voisiko joku ihan oikeasti vinkata mihin tulokseen nuo nettitestit vihjaavat ? Ja onko mikään noista nettitesteistä pitänyt kenelläkään paikkaansa virallisissa Mensan testeissä ?

    • eteen siirtymässä

      Olin jossain vaiheessa kiinnostunut testeistä, mutta kiinnostukseni lopahti tulosten suuren hajonnan takia. Tieku antoi minulle 159 pistettä, mikä ei todellakaan voi pitää paikkaansa, koska en ole älykkyydeltäni samaa kaliiperia kuin Einstein. Olkoonkin, että sain Mensan nettitestistä täydet pisteet kun yritin. Omasta älykkyydestäni voin sanoa sen verran, että olen joissain asioissa hyvä ja toisissa kertakaikkiaan avuton. "Älykkyyteni" myös heittelee päivästä toiseen ja on päiviä, jolloin en pysty keskittymään yhtään mihinkään. Toisina päivinä taas jokainen vastaan tuleva ongelma ratkeaa kuin itsestään. Toiset ovat sanoneet tyhmäksi, toiset taas älykkääksi, ja olen tullut siihen tulokseen, että älykkyys on todella hankala käsite määritellä.

      Onko älykkyys esimerkiksi "kykyä sopeutua nopeasti muuttuvaan kompleksiseen ympäristöön" tai "kyky toimia tarkoituksenmukaisesti" tuossa ympäristössä? Jos älykkyydelle haetaan jotain edellä esitetyn kaltaista määritelmää, omaa älykkyyttäni olisi mahdotonta määritellä, koska se riippuisi siitä, minkälainen ympäristö olisi kyseessä ja mikä olisi se tarkoitus, joka ohjaisi toimintaani. Älykkyyden määrittelemisessä ÄO testin tulokseksi ei selvästikään ole mitään järkeä.

      Harjoittelulla voi vaikuttaa lähes kaikkien ÄO testien tuloksiin ja älypelejä pelaamalla voi nostaa tulostaan - asia ei ole aivan kuten jotkut väittävät, että tietyn pelin harjoittelu parantaisi vain kyseiseen peliin liittyvää tulosta. Aivovoimistelu parantaa kognitiivisia taitoja ja kaikki tulokset nousevat, kun harjoittelua on jatkanut riittävän kauan. Jossain vaiheessa tulee toki "seinä vastaan", jonka jälkeen tulokset eivät enää nouse.

      En luottaisi mihinkään yksittäiseen nettitestiin edes hetkellisen älyllisen suorituskyvyn mittarina. Jos tekee pitkällä aikavälillä useita testejä, ja testit ovat riittävän erilaisia, tulos voi kaiketi kertoa jotain (ei siis sen enempää).

      Jos olet pärjännyt hyvin elämässäsi, olet riittävän älykäs tähän maailmaan, antoivat testit sitten mitä tahansa. Tietenkin tuurillakin voi olla merkitystä, ja menestystä pitääkin katsoa suhteessa lähtökohtiin jos haluaa selvittää sisäisten ominaisuuksiensa vaikutuksen siihen. Olivatpa nuo ominaisuudet mitä tahansa, tässä maailmassa on elettävä se aika, jonka "kohtalo on määrännyt", halusi tai ei.

      Oman ÄO:nsa tietäminen voi joko olla hyödyllistä, tai sitten se voi olla haitaksi. Kuvittele, että olet keskitasoa huomattavasti älykkäämpi ja käyt virallisessa testissä mittauttamassa ÄO:si. Sinulle sanotaan, että ÄO on 200. Tieto voi joko auttaa sinua eteenpäin, tai se voi tuhota elämäsi. Äkkiä löydät itsesi yksin "muiden yläpuolelta", ylpistyt ja ystäväsi hylkäävät sinut. Jos taas kuulet ÄO:si olevan 80, unohdat entiset unelmasi, jotka antoivat sinulle voimaa ponnistaa eteenpäin. Lopulta lässähdät, väsyt ja erakoidut. Toinen vaihtoehto on, että masennut ja vaivut epätoivoon. Sitten syytät kaikista epäonnistumisistasi ÄO:ta ja palat loppuun, koska "minkäs sille mahdat"! ÄO onkin asia, jonka mittauttamista ei kannata harkita ellei siihen ole todella painavat syyt. Jos taas tekee leikkimielisesti testejä netissä, tuloksiin ei pitäisi suhtautua liian vakavasti.

      IQ tester oli lähinnä Mensaa... yhtä epäluotettavia molemmat.

    • Miten lie.

      Kumpi. Iqtest. vai tuo jossa oli "main" mukana linkissä. Se oli kaikista vaikein! Ja sain ensin 106 sitten 108. siitä toisesta iq:sta 118. Joo. Pelkään et saisin just jonkun 80. Mut jos menis sadan yläpuolelle, voisin ainakin ajatella että en ole tyhmä vaan keskittymishäiriö on vaan vaikuttanut opintoihini. SE on ainoa syy miksi olen miettinyt virallisissa testeissä käymistä. Mutta jos nettitestien tuloksetkin vaihtelevat noin paljon niin onko viralliseen luottamista sen enempää ? Joo. Eihän tuo "koko" älykkyyttä mittaa. Mutta edes jonkin suunnan antaa

    • Miten lie.

      Joo. Tarkoitit varmaan et virallinen ja tuo kumpikin epäluotettavia. Kiitos vastauksestasi. Siinä oli kyllä paljon asiaa. Joo, pelkään tosiaan just tuota jos näyttääkin ihan paskatulosta. Jos olen nettitesteistä saanut 106 108 117 ja 119. Yksi tieteen kuvalehden ja loput eri maiden mensojen testejä niin voisiko virallisessa silti tulla vaikka 80 ? Vai voinko ajatella et se on kuitenkin ainakin se 100 eli normaali äö:ni. En tiedä. Mietin virallisen testin tekemistä. Mut saa nähdä. Oon miettiny samaa kuin sinä. Mut en ainakaan pelkää et saisin hirveen hyvän tuloksen vaan toisinpäin

      • Miten lie.

        joo ja yks oli tosiaan se 113


    • eteen siirtymässä

      Pahoitteluni. Olisi pitänyt antaa enemmän tietoa (yksityiskohtien onkiminen vanhasta muistista...). IQ tester nimellä onkin monta testisivustoa. Siinä se nyt taas nähtiin, että nettitestit eivät anna luotettavaa tietoa älykkyydestä. Linkki tarkoittamaani testiin on alla liitteenä:

      http://www.iqtester.co.uk/

      • Miten lie.

        Olin sen verran älykäs että en tilannut testitulosta :D Kun tiedä mitä maksuja tulee lisää kun tuollaisen maksaa./maksullisia tekstiviestejä


      • Miten lie.
        Miten lie. kirjoitti:

        Olin sen verran älykäs että en tilannut testitulosta :D Kun tiedä mitä maksuja tulee lisää kun tuollaisen maksaa./maksullisia tekstiviestejä

        Mutta kiitos silti.


    • keskustelunaloittaja

      Tietääköhän kukaan mikä minun äö on noiden kaikkien testien perusteella mitä olen tehnyt ?

      • 2+18

        95-105. Tämän perustan omaan kokemuksiin kyseisistä testeistä. Suoritin aikoinaan mensan ja city.lehden sivuilla valopäätestin, josta sain 27/40 testin keskiarvo oli 28 ja moni sai prosenttien perusteella saman suuntaisen tuloksen oikeasta testistä kuin tästä valopää-testistä, tosin kyseistä testiä ei ole enään ja on mahdollista, että kyseiseen testiin osallistui aikoinaan enenmän keskivertoa älykkämpiä ihmisiä. IQ.test.dk testistä sain 106 mensa.dk tulos oli 115 ja norjan testi 113 ja tieteenkuvalehden tulos oli 117.


    • puhuvasaapas

      itsehhän olen tarpeeksi viisas tietääkseni että olen tyhmä. tämä riittää moneen asiaan paremmin kuin tarkoitukseen tehdyt kaavakkeet jotka on koottu vain tietyllä otannalla.

    • Anonyymi

      Olen lähihoitaja ja sain Mensan kotitestissä tuloksen 119.

      En ole edes yo.

    • Anonyymi

      Hahahahahahahahahahahahahaaaaa. hölmöt uskoo mitä vaan soopaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe