Asics Gel-Nimbus 13 vs Asics Gel-Kayano 18

Neuvoa_Kaipaava

Osaisiko kukaan sanoa miten kengät poikkeavat toisistaan? Itselläni on edelliset kengät Kayanot, mutta olen ajatellut, että kenkä saisi olla hieman rullaavampi, olisiko nuo Nimbukset hyvä valinta, kuitenkin niin, että kengät olisivat tuetut ja vaimennetut. Kellään kokemuksia ? :)

16

3811

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xzccxzsda
      • Kuupperi

Nimbus on kai jonkin verran keveämpi ja "rullaavampi" kuin Kayano. Asicsin 2170 ja 1170 ovat myös varteenotettavia kenkiä, mikäli aiot pitäytyä Asicsissa.
        Mun mielestäni tuo 2000 sarja on ollut aina erittäin hyvä kenkä.

• rfghjhgjhgjhgjghhh

En ole kumpaakaan noista kokeillut, mutta itselläni on muutamia vuosia vanhat nimbus 11 kengät, jotka tuntuvat hyvältä jalassa, mutta aiheuttavat joskus oudosti rakkoja. Aluksi rakkoja tuli joka lenkillä, mutta enää ei tule juuri koskaan juostessa, kävellessä on tullut muutama rakko. Rakot tulevat aina kantapään sivuun, vaikka kengät ovat sopivan kokoiset, sukat ovat hyvät ja tuntuvat hyvin istuvilta jalassa.

• Hihittelijä

Sama tilanne rakkojen suhteen ko. kengillä. Ja muutenkin tuo Asics yliarvostettu ja hinnoiteltu.

• Mikä hyvä?
        Hihittelijä kirjoitti:

Sama tilanne rakkojen suhteen ko. kengillä. Ja muutenkin tuo Asics yliarvostettu ja hinnoiteltu.

No mikä on hinnaltaan ja laadultaan hyvä kenkä, ei haittaa vaikka olisi aliarvostettu.

Itse olen juoksennellu Adidas Response kengillä, alennuksesta 40€ ja Lidl:n lenkkareilla 19,90€. Nyt alkaa vaan Adidakset olla pohjasta loppu ja noisa Lidl:n kengistä on alkanut tulla rakko jalkaan, kun sisäosan pehmusteet on kulunu.

Haluttaisi saada hyvät kengät, mutta ei huvittaisi maksaa kovin paljon.

• tuomasnu
        Mikä hyvä? kirjoitti:

No mikä on hinnaltaan ja laadultaan hyvä kenkä, ei haittaa vaikka olisi aliarvostettu.

Itse olen juoksennellu Adidas Response kengillä, alennuksesta 40€ ja Lidl:n lenkkareilla 19,90€. Nyt alkaa vaan Adidakset olla pohjasta loppu ja noisa Lidl:n kengistä on alkanut tulla rakko jalkaan, kun sisäosan pehmusteet on kulunu.

Haluttaisi saada hyvät kengät, mutta ei huvittaisi maksaa kovin paljon.

Mulla on nyt kaapissa sekä Lidlin 19,90 € kengät sekä Asicsin Nimbus 14 (lähtöhinta taitaa olla 199 €, maksoin niistä 145 €).

Lidlin kengät ovat hinta-laatu suhteeltaan aivan ehdottomat. Niillä olen juossut pitkiäkin lenkkejä ja ollut aika tyytyväinen. Nimbuksista tuli ekalla lenkillä akillesjänne kipeäksi, joka tosin saattoi johtua jostain muustakin. Jää vielä nähtäväksi pystynkö niitä jatkossa käyttämään.

Yksityiskohtia vertailemalla kengät ovat hämmästyttävän samanlaiset. Toki Nimbuksessa on paksummat geelipohjat, mutta muuten eroja on aika vähän. Lidlin kengät on kasattu ja ommeltu hyvin samantapaisesti.

Jos Lidlin kengät ovat tuntuneet muuten hyviltä, osta toiset samnlaiset! Saat niitä kymmenet "hyvien kenkien" hinnalla. Ne ovat muutenkin saaneet ihan hyvää palautetta monilta jotka ovat vaivautuneet kokeilemaan. Lähinnä "halvalla ei voi saada hyvää" -tyyppiset kommentit tulevat ihmisiltä, jotka eivät viitsi niitä kokeilla.

Tai kokeile toisenlaisia sukkia, ettei tule rakkoja.

• Mikä hyvä?
        tuomasnu kirjoitti:

Mulla on nyt kaapissa sekä Lidlin 19,90 € kengät sekä Asicsin Nimbus 14 (lähtöhinta taitaa olla 199 €, maksoin niistä 145 €).

Lidlin kengät ovat hinta-laatu suhteeltaan aivan ehdottomat. Niillä olen juossut pitkiäkin lenkkejä ja ollut aika tyytyväinen. Nimbuksista tuli ekalla lenkillä akillesjänne kipeäksi, joka tosin saattoi johtua jostain muustakin. Jää vielä nähtäväksi pystynkö niitä jatkossa käyttämään.

Yksityiskohtia vertailemalla kengät ovat hämmästyttävän samanlaiset. Toki Nimbuksessa on paksummat geelipohjat, mutta muuten eroja on aika vähän. Lidlin kengät on kasattu ja ommeltu hyvin samantapaisesti.

Jos Lidlin kengät ovat tuntuneet muuten hyviltä, osta toiset samnlaiset! Saat niitä kymmenet "hyvien kenkien" hinnalla. Ne ovat muutenkin saaneet ihan hyvää palautetta monilta jotka ovat vaivautuneet kokeilemaan. Lähinnä "halvalla ei voi saada hyvää" -tyyppiset kommentit tulevat ihmisiltä, jotka eivät viitsi niitä kokeilla.

Tai kokeile toisenlaisia sukkia, ettei tule rakkoja.

Tutkin lidlin kenkiä paremmin ja näytti siltä että pohjallinen on vähän suuri kenkään, luultavati se on käytössä litistynyt ja levinnyt. Leikkasin pohjallisesta siivun pois sisäsyrjältä, eikä ole enää tullu rakkoja.

Nyt on haku päällä, jos ei löydy kenkiä alennusmyynneistä, niin sitten haen lidistä uudet juoksukengät. Mutta haluaisin juosta mielummin kaksilla erilaisilla kengillä, joten mielummin tosiaan jotku muut toisiksi, jos toiset on lidilin kengät.

• Lars Koistinen

siis kayano pronatoivalle jalalle ja nimbus neutraali/alipronatoiva askellus. Mikäli Kayano pelannut hyvin kannattaa rullaavampaa kenkää (asvaltille?) katsella vaikkapa ds trainerista. Mikäli pärjää neutraalikengällä niis sitten vaikka skypeedit kokeiluun. Itselle ei nimbus aikoinaan käynyt vaikka vain hieman ylipronatoiva jalka. Joten ds trainerilla ja Kayanolla mennään edelleen..(maastoon lisäksi löytyy salomonin tossu)

• flögkölkdrgåpofdglfö

Molemmat on ihan paskat :-)

Jotain matalampaa ja kevyempää mieluummin, ja ehkä jopa opit juoksemaan oikein. Tollasilla kökkökengillä edes pysty purulla juoksemaan, ja sileälläkin tuskaa.

• öflgdfopågrdklökgölf

Oletko kokeillut kumpaakaan?

• flögkölkdrgåpofdglfö
        öflgdfopågrdklökgölf kirjoitti:

Oletko kokeillut kumpaakaan?

En!

• dfsffs

Minulle nimbukset eivät todellakaan aiheuta mitään rakkoja. On kyllä niin laadukkaista materiaaleista tehty ja istuvat jalkaan niin erinomaisesti että mieluusti juoksee. Varsinkin jos astuu voimakkaasti kantapää edellä niin tässä on erinomaiset kengät.

• Aios Boston

Asicsin halkolenkkarien suosio näyttää laskevan. Juoksutapahtumissa ei enää näy noita raskaita halkoja vaan jengi on siirtynyt kevyempiin kenkiin.
      Asicsille tais käydä kuin Nokialle. Siellä nukahdettiin ja kilpailijat ajoi ohi ja nauroivat partaansa.

Asicsin 2000 kenkäsarja on noista paras. Jos merkki edelleen kiehtoo.

• Nimbus76

Hankin Acics Nimbus 13 ja juoksen "lyhyitä" 12 km lenkkejä. Muutaman lenkin jälkeen alkoi oikean jalan vasemmalle puolelle tulla rakkoja ja nahat lähti. Lenkin jälkeen tuli kokeiltua kengän sisäpintaa sormella ja siinä kohdassa on kohtalaisen järeä sauma. Ehkäpä paksummat sukat saattaisivat auttaa, mutta eipä rakkoja ole ikinä muilla kengillä ja samoilla sukilla tullut ja olen joussut yli 20 vuoden ajan. Tähän mennessä olen käyttänyt mm. Niken ja Brooksin kenkiä ja nyt sitten kokeilin Acicsta, neutraaleja kenkiä kun ei liikaa ole tarjolla. Ostin toisiksi kengiksi Brooksin uudet Glycerinit, niissä ei tunnu vastaavaa kovaa saumaa sisäpinnassa. Kengissähän ei tietysti ole sitten mitään vikaa, ainakaan valmistajan mielestä :)

• Nimmbbari

Jep

Eka tietenkin pitää miettiä tarvitseeko tuetun kengän vai neutraalin!

Itsellä nimbukset ja parhaat kengät juoksuun mitä tähän asti ollee! Ei rakkoja tms ja paksu urheilusukka tottakait ollut! Estää myös hiekan menoa kenkään yms!

Aikaisemmin ollut, nikeä ja asicsia. Air pegasus ei rullaa ollenkaan nimbukseen verrattuna...

• ........

Minula on Asics gel kayano 17 ja hyvät on. Nimbuksista ei oe kokemusta, joten suosittelen vaan kayanoja :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1764
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe