Eilen kävin maaseudulla, kun tytär halusi tavata kavereita jotka asuvat vähän kauempana.
Mielihyvin kuskasin 50 km. suuntaansa, koska sillä aikaa kun tytär sai leikkiä kamujen kanssa ulkosalla puhtaassa ilmassa, kävin itse lähistöllä peltojen laitoja katsastamassa.
Löysinkin leveän purokosteikon jossa ei ollut hirveästi vadelmapensaita kasvamassa. Sen sijaan sain siitä 3 parin litran pakastepussia täyteen nokkosia.
Sitten menin pellon toiseen laitaan, ja siellä oli runsaasti vuohenputkea. Sitä poimin nokkospussien päälle ostoskassiin niin että se täyttyi. Kotona laitoin ne 3 litran pakastepusseihin jotta mahtuvat jääkaapin hyllylle.
Seuraava vaihe on ottaa tehosekoitin esille, pestä ilmaiseksi poimitut luomuvihannekset, ja tehdä sössöä pakastamista varten.
Puolet nokkosta, puolet vuohenputkea puolen litran pusseihin.
Lapset jo odottavat innolla lehtivihannes-lasagnea, sekä tattaripannareita joissa tuota sössöä on taikinassa.
Tuossa yksi "herkullisuustakuun" leiman saanut resepti, voi modifioida omiin tarpeisiin:
http://dandysugar.com/tasty-savory-recipes/savory-vegetable-pancakes-with-cilantro-cumin-yogurt-dip
Jos vuohenputkea jää yli, tehdään "pinaatti"-peruna -muhennosta, tomaatilla ja tuorejuustolla rikastettuna.
Tuossa yksi resepti jonka voi modifioida:
http://foodandspice.blogspot.com/2011/11/saag-paneer-palak-paneer.html
Saldo: 15 litraa super-foodia!
Hyvä Viikonloppu.
0
128
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984