Kun tuosta MA-teoriasta niin paljon puhutaan tällä palstalla, niin onko kukaan tullut ajatelleeksi että onko tällä huuhaa -teorialla loppujen lopuksi kuitenkaan suurta merkitystä todellisessa elämässä?
Ma-teorian kannattajien kanssahan tästä asiasta tietysti turha on kiistellä, mutta itse pidän tuota teoriaa ärsyttävänä uskotteluna, jonka turhan monet ovat ottaneet liian tosissaan, kun kysehän on vain yhden ihmisen näkemyksestä, jolle ei sen enempää ole tieteellistä vahvistusta.
Ei ole kovinkaan järkevää jakaa ihmisiä karkeasti joihinkin luokkiin, eli niihin joista ei kukaan koskaan kiinnostu (alempitasoiset) ja sitten niihin joilla on vientiä jatkuvasti (ylempitasoiset). Tokihan se näin on, että toiset herättävät kiinnostusta enemmän kuin toiset, mutta ei voi ketään tuomita niin, että ei tule nyt eikä koskaan saamaan naista tai miestä. Meitä on hyvin monenlaisia, ja se kirjo on laaja, ja myös nais ja miesmakujakin on monenlaisia. Joku joka ei jonkun mielestä ole kiinnostava lainkaan, voi jonkun toisen mielestä olla hyvinkin kiinnostava. Se on niin yksilöllistä kaikki. Vaikka se toivottomalle voi joskus jonkun kohdalla näyttää, niin eihän se silti kiveen kirjoitettu ole, etteikö hänestä joku joskus kiinnostuisi, ellei sitten omaa tyhmyyttään anna itsensä rapistua luotaantyöntäväksi, kuten epäsiistiksi ja haisevaksi tai ylilihavaksi, tai sitten ole niin hankalan luontoinen, että karkoittaa jo sillä.
Kun näistä ylempitasoisista puhutaan, niin voin sanoa, että aika harvassa on sellaiset, joilla ei vientiä tule ikinä puuttumaan. Ehkä megaluokan julkkiksilla, voi näin olla, mutta kuinka moni kuitenkaan heitä yrittelevistä kuitenkaan parisuhteeseen heidän kanssa haluaisi. Mielestäni parhaiten oikeaan osuu, se keskitaso, josta ei paljoakaan puhuta, mutta eiköhän siihen kuuluvia suurin osa enimmäkseen ole. Normaalissa elämässä usein se on sellaista, että ei kenelläkään voi aina käydä flaksi. Monilla voi olla pitkiäkin taukoja, jopa vuosia, että ei ole minkäänlaista vientiä, mutta taas sitten yllättäen heillä voi olla vientiä useinkin.
Tästä teoriasta on uskottu olevan hyötyä, mutta luulisin, että eiköhän monenkin tilanne voisi parantua, jos lakkaisi uskomasta tällaisiin teorioihin. Se on asennekysymys. Kun joku itsensä nimeää alempitasoiseksi, ja ajattelee, että vain ylempitasoiset saavat seuraa, ja tähän vahvasti uskoo, niin ei siinä tilanne ainakaan parane. Että tällaista.
Onko MA-teoriaan uskominen sittenkään kovin järkevää?
19
160
Vastaukset
- Laasasen pojat Ry.
Tsekkaa faktat. Kyse ei ole Laasasen teoriasta. Hölömö. Kannattaisi muutenkin vähän tutustua aiheisiin joita kritisoi. Tämän enempää en jaksa kommentoida, koska et selvästi edes tiedä mistä puhut.
- d ram
Keskustelun pariutumisen markkina-arvosta on Henry Laasanen tuonut Suomeen. Tekstiäsi lukiessa huomaa, ettet ole lukenut Laasasen kirjoituksia. Laasanen itsekin on huomannut seikan, että hänen suuhunsa laitetaan sanoja joita hän ei ole sanonut. Tietenkin markkina-arvoteoriasta on paljon keskustelua ja osa on aika etäällä tutkijoiden ajatuksesta.
Rakkaus, pariutuminen ja seksuaalisuus ovat syvällä ihmisen vaistoissa olevia asioita. Harva niitä tutkii kovin analyyttisesti. Tämän ajan keskustelussa on vallalla romanttinen näkemys asiasta. Puhtaasti biologiset tai ihmisen perimmäisen käyttäymisen tosiasiat tekevät aiheesta loppujen lopuksi ihmiselle kestämättömän raadollisuutensa takia.- Korjataanpa vähän
Ei ole Laasanen tuonut tätä keskustelua Suomeen. Hän vain sattui olemaan ensimmäinen, joka pääsi laajemmin netin ulkopuoliseen mediaan puhumaan näistä asioista. Amerikkalaien Mocsnyn ajatukset tulivat Suomeen vuosia aikaisemmin, niit'ä viljelivät erityisesti Tamperelaiset teekkarit.T osissaan vai ei, siinä kysymys (sikäläiset teekkarithan ovat tunnetut muun muassa pilalehti Tampista jossa on ihan omanlaisnen huumori). Mutta ensimmäiset he olivat. Eräs heistä itse asiassa keksi MA-teorian käsitteen ja kirjoitti koko teorian matemaattiseen muotoon. Tämä kaikki tapahtui luultavasti vuosia ennen kuin Laasanen oli nettiä edes löytänyt.
Laasasen meriitti on keskustelun vieminen ihmistieteisiin. Teekkareille näittne asioitten kanssa puuhastelu oli harrastus.
- ................
Eihän MA-teoriasta sinänsä ole ATM:lle hyötyä, koska ATM=ATM=ATM. Se on vähän sama kuin lääkärin diagnoosi kroonisesta sairaudesta kärsivälle. On parempi tietää syy oireisiin, vaikka vaiva ei siitä paranisikaan, kuin olla jatkuvassa epätietoisuudessa sen suhteen mikä on vikana.
- ......
Markkina-arvoteoriaan sisältyy kyllä sekin, että on mahdollista nostaa omaa markinna-arvoa, joten ATM=ATM=ATM ei ole ehdoton maksiimi.
- Hyvä huomio
...... kirjoitti:
Markkina-arvoteoriaan sisältyy kyllä sekin, että on mahdollista nostaa omaa markinna-arvoa, joten ATM=ATM=ATM ei ole ehdoton maksiimi.
Totta. Täällä palstalla se vain tuppaa unohtumaan.
- Reipas Mies
Näistä ma- teorioista vain puuttuu se käytännön testaus. Onko olemassa tutkimusta jossa vaikka 100 miestä tekee ajan x parinetsintä työtä kaikenlaisista naisista?
Pelimiesteoriat sentään antavat jotain käteen millä mennä eteenpäin tässä asiassa.
En minä usko että mies ei voisi oppia muuttamaan käytöstään siten että olisi suositumpi naisten silmissä.
MA-toimii, jos ihminen nähdään kuin mekaanisena koneena, jolla on oma kiinteä ohjelma kehdosta hautaan, ehkä surullisilla at-miehillä näin onkin, mutta jos ihminen ei kasva, kehity ja vahvistu henkisesti niin ehkäpä se parisuhdekkin on turha haave ennen sitä.- mun mielestä
"En minä usko että mies ei voisi oppia muuttamaan käytöstään siten että olisi suositumpi naisten silmissä."
Mä taas uskon ihan yhtä vähän näihin ATM- ja YTM-teorioihin, joissa ei ole mitään järjen logiikkaa. Kyllä sitä pystyy kuka tahansa normaali ja suht hyvännäköinen mies naisseuraa löytämään ja pääsemään vaikka parisuhteeseen, jos vaan itse on siihen valmis ja halukas. - Naisasialooseri.
mun mielestä kirjoitti:
"En minä usko että mies ei voisi oppia muuttamaan käytöstään siten että olisi suositumpi naisten silmissä."
Mä taas uskon ihan yhtä vähän näihin ATM- ja YTM-teorioihin, joissa ei ole mitään järjen logiikkaa. Kyllä sitä pystyy kuka tahansa normaali ja suht hyvännäköinen mies naisseuraa löytämään ja pääsemään vaikka parisuhteeseen, jos vaan itse on siihen valmis ja halukas.Osa miehistä on hyvin haluttua materiaalia parisuhteisiin(YTM) ja osa taas ei kelpaa juuri kellekkään(ATM)
- ...........
mun mielestä kirjoitti:
Mä taas uskon ihan yhtä vähän näihin ATM- ja YTM-teorioihin, joissa ei ole mitään järjen logiikkaa. Kyllä sitä pystyy kuka tahansa normaali ja suht hyvännäköinen mies naisseuraa löytämään ja pääsemään vaikka parisuhteeseen, jos vaan itse on siihen valmis ja halukas.Eikä löydä!!!! Tätä on tolkutettu kyllästymiseen asti, mutta naiset eivät sitä usko. Vaan johtuisiko se yksinkertaisesti siitä, että naisten näkemyksen "normaalista ja suht hyvännäköisestä miehestä" täyttää vain 20% miehistä.
- mun mielestä
........... kirjoitti:
Eikä löydä!!!! Tätä on tolkutettu kyllästymiseen asti, mutta naiset eivät sitä usko. Vaan johtuisiko se yksinkertaisesti siitä, että naisten näkemyksen "normaalista ja suht hyvännäköisestä miehestä" täyttää vain 20% miehistä.
No mä tarkoitin tossa "normaalilla" ja "suht hyvännäköisellä" miehellä ns. ihan itteni kaltaisia tervejärkisiä ja omaan ulkonäköön ja pukeutumiseensa panostavia tavallisia suomalaismiehiä.
Näitä naisasialuuserin ja älyn haamun kaltaisia tyyppejä en oikein laske tohon normijärkisten joukkoon, kun taitaa olla kavereilla aika pahan sortin mielenterveysongelmia tullut sen oman naisettomuutensa takia. Sen näkee aina jo heidän kirjoituksistaan tällä palstalla. - Käytännössä testattu
Vaan kun kyse ei ole pelkästä käytöksestä. Status on kaiken a ja o, varallisuus hyvänä kakkosena, munan koko seuraavana.
Mikään henkinen kasvu, kehitys ja vahvistuminen on yhtä tyhjän kanssa, jos miehen lerssi on niin pieni, että naiset alkavat nauraa sen nähdessään. mun mielestä kirjoitti:
No mä tarkoitin tossa "normaalilla" ja "suht hyvännäköisellä" miehellä ns. ihan itteni kaltaisia tervejärkisiä ja omaan ulkonäköön ja pukeutumiseensa panostavia tavallisia suomalaismiehiä.
Näitä naisasialuuserin ja älyn haamun kaltaisia tyyppejä en oikein laske tohon normijärkisten joukkoon, kun taitaa olla kavereilla aika pahan sortin mielenterveysongelmia tullut sen oman naisettomuutensa takia. Sen näkee aina jo heidän kirjoituksistaan tällä palstalla.Et vissiin laske ujojakaan normaaleiksi.
- Naisasialooseri.
"Tästä teoriasta on uskottu olevan hyötyä, mutta luulisin, että eiköhän monenkin tilanne voisi parantua, jos lakkaisi uskomasta tällaisiin teorioihin. Se on asennekysymys. Kun joku itsensä nimeää alempitasoiseksi, ja ajattelee, että vain ylempitasoiset saavat seuraa, ja tähän vahvasti uskoo, niin ei siinä tilanne ainakaan parane. Että tällaista."
ATM ei itse nimeä itsään alempitasoiseksi vaan sen valinnan tekevät naiset. Ja ylempitasoiset saavat seuraa uskoitpa sitä tai et.
Mies, joka ei ole kolmekymppiseksi mennessä saanut yhtään suhdetta aikaiseksi tai saanut pillua on ATM eikä se siitä uskomuksilla ja itselleen valehtelulla mihinkään muutu.
Moni ATM on myös yrittänyt parantaa tilannettaan jo silloin kun ei edes vielä ollut kuullut koko teoriasta.- niinpä niin
"ATM ei itse nimeä itsään alempitasoiseksi vaan sen valinnan tekevät naiset. Ja ylempitasoiset saavat seuraa uskoitpa sitä tai et."
Kyllähän sä ja reipas mies nimeätte aina itsenne ATM-miehiksi ja mainostatte sitä omaa ATM-taustaanne niin ylpeinä, että ette varmasti edes haluaisi päästä siitä eroon ja saada mitään muutosta elämäänne.
"Mies, joka ei ole kolmekymppiseksi mennessä saanut yhtään suhdetta aikaiseksi tai saanut pillua on ATM eikä se siitä uskomuksilla ja itselleen valehtelulla mihinkään muutu."
Syytä vaan säkin itseäsi, kun et suostu huolimaan itseäsi vanhempia naisia ja yksinhuoltajia. Sen siitä saa, kun ei suostu kelpuuttamaan niitä naisia joita tarjolla olisi. - Pubin ATM
niinpä niin kirjoitti:
"ATM ei itse nimeä itsään alempitasoiseksi vaan sen valinnan tekevät naiset. Ja ylempitasoiset saavat seuraa uskoitpa sitä tai et."
Kyllähän sä ja reipas mies nimeätte aina itsenne ATM-miehiksi ja mainostatte sitä omaa ATM-taustaanne niin ylpeinä, että ette varmasti edes haluaisi päästä siitä eroon ja saada mitään muutosta elämäänne.
"Mies, joka ei ole kolmekymppiseksi mennessä saanut yhtään suhdetta aikaiseksi tai saanut pillua on ATM eikä se siitä uskomuksilla ja itselleen valehtelulla mihinkään muutu."
Syytä vaan säkin itseäsi, kun et suostu huolimaan itseäsi vanhempia naisia ja yksinhuoltajia. Sen siitä saa, kun ei suostu kelpuuttamaan niitä naisia joita tarjolla olisi.Kyllä mä kelpuuttaisin seksiseuraksi vanhempia ja YH:takin. Vaan eivätpä nekään minnuu huoli.
- guipfg
Ärsyttää kun puhutaan jostain Laasasen teoriasta. Itsekin puhuin eri tasoista jo vuosia ennen kuin olin kuullutkaan mistään Laasasesta.
Kyllähän jokainen näkee sen omin silmin että ihmiset pariutuvat oman tasoistensa kanssa. Ei se ole mikään salaisuus.- Naisten hypergamia
Ei, vaan naiset pariutuvat -mikäli vain kykenevät- itseään tasokkampien miesten kanssa. Jos eivät onnistu, voivat tyytyä oman tasoiseenkin.
- guipfg
Naisten hypergamia kirjoitti:
Ei, vaan naiset pariutuvat -mikäli vain kykenevät- itseään tasokkampien miesten kanssa. Jos eivät onnistu, voivat tyytyä oman tasoiseenkin.
Niin mutta kyllä ainakin toistaiseksi saman tasoiset avioparit ovat yleisempiä kuin sellaiset joissa mies olisi tasokkaampi.
Seksiähän suurin osa naisista kyllä elämänsä aikana harrastaa usein itseään tasokkaampien miesten kanssa, kun alemman tasoiset miehet jäävät tyystin ilman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as893544Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253093- 563044
- 612865
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.642690Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542687On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle612424Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802271- 692128
- 452122