Olen amatööri näissä asioissa, mutta kysyn silti. Ostin hetki sitten 24-tuumaisen Jopon näköisen Insera Rock-merkkisen pyörän. Pyörä on yksivaihteinen. Ei tässä mitään, mutta pyörä on liian kevyt polkea. Jos haluan päästä yhtä nopeasti kuin olen tottunut ajamaan aiemmilla pyörilläni, polkimia pitäisi polkea niin nopeasti ettei enää jalat pysy vauhdissa mukana. Liian kevyt siis polkea, käytännössä. Miten saisin pyörän polkemisen raskaammaksi ja siten vauhdin paremmaksi? Pyydän tyhjentävää vastausta mikä osa minun tarvitsee vaihtaa että pääsen ongelmasta eroon?
Liian kevyt polkemisvastus vai mikä lie?
Marlotree
2
1032
Vastaukset
- ...
Vaihda pienempi takaratas. Helppo homma. Ketjua voi joutua lyhentämään. Pyöräliike auttaa jos homma ei itseltä suju.
- kjklönölnöjhbk
Samoin isompi eturatas auttaa, jos mahtuu. Ketjusuojan voi tietty vaihtaa, jos tarvis.
Et sitten koeajanut pyörää? Minulle kävi paremmin, vaikka ostin pyöräni verkkokaupasta näkemättä sitä etukäteen :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521