Tuodaanko Suomeen enää muita perinteisiä itäautoja kuin Skoda?
Onko Skoda ainoa itäauto enää?
176
1633
Vastaukset
- Edes Skoda ei ole:.
.
Edes Skoda ei ole itäauto
Mistä me keksitään itäauto aloittajalle?????
.- itä skoda
Kyllä skoda on itäauto. Onhan se itäblokin alueella ja aatteen vaikutusalueella, slaavilaisten tekijöiden halvalla kasaama ajoneuvo. Ei siitä mihinkään pääse.
- Höh!?!
itä skoda kirjoitti:
Kyllä skoda on itäauto. Onhan se itäblokin alueella ja aatteen vaikutusalueella, slaavilaisten tekijöiden halvalla kasaama ajoneuvo. Ei siitä mihinkään pääse.
Mikä on itäblokin alue? Ymmärtääkseni itäblokk isortui yli kaksikymentä vuotta sitten, ja sitä aatettahan kannatetiin vahvasti myös Suomessa.
Ei siitä mihinkään pääse että tietosi maailman menosta tarvitsisivat pikaista päivitystä. - kiinnostaisi faktat
Eihän tuolle aloittajalle kannata mitään keksiä, taitaa olla sama ihme kitisijä joka monessa ketjussa on väittänyt omia harhaluulojaan ainoiksi oikeiksi ja yleisesti hyväksytyiksi mielipiteiksi. Mitkään faktat eivät uppoa paksuun kalloon.
- BMW 320dA LCI
itä skoda kirjoitti:
Kyllä skoda on itäauto. Onhan se itäblokin alueella ja aatteen vaikutusalueella, slaavilaisten tekijöiden halvalla kasaama ajoneuvo. Ei siitä mihinkään pääse.
Kyllä,itäauto mikä itäauto.Ei skodasta saa autoa tekemälläkään ;)
- vironsuomalainen
BMW 320dA LCI kirjoitti:
Kyllä,itäauto mikä itäauto.Ei skodasta saa autoa tekemälläkään ;)
KUmmallista, että "BMW320dA LCI" oma kulkine ei ole voittanut yhtään testiä, mutta nykyinen Skoda on voittanut lähes jokaisen testin, mihin on osallistunut missä hyvänsä Euroopan kolkassa! Kumpikohan se on enemmän Auto Skoda vai kolarihirmu BMW 320.
Ainakin täällä Virossa on lähes jokaisen onnettomuuden osallisena BMW, mutta Skoda äärimmäisen harvoin, koska Skodan ominaisuudet ovat niin paljon kehittyneemmät kuin Bemarin! - jhgfcvbh
vironsuomalainen kirjoitti:
KUmmallista, että "BMW320dA LCI" oma kulkine ei ole voittanut yhtään testiä, mutta nykyinen Skoda on voittanut lähes jokaisen testin, mihin on osallistunut missä hyvänsä Euroopan kolkassa! Kumpikohan se on enemmän Auto Skoda vai kolarihirmu BMW 320.
Ainakin täällä Virossa on lähes jokaisen onnettomuuden osallisena BMW, mutta Skoda äärimmäisen harvoin, koska Skodan ominaisuudet ovat niin paljon kehittyneemmät kuin Bemarin!Ei vaan siksi, että BMW:llä ajetaan kovaa ja Skodalla rauhallisemmin.
- --------------------
BMW 320dA LCI kirjoitti:
Kyllä,itäauto mikä itäauto.Ei skodasta saa autoa tekemälläkään ;)
BMW 320da LCI
siinä tapauksessa Audista eikä VW:stä saa autoa vaikka kuinka yrittäisi.
tyhmä velka bmw.haltija ei tiedä autoista yhtään mitään...
Audi,Skoda,Seat,VW ovat kaikki Saksassa valmistettuja,ja kaikista LÖYTYY ne neljä Audin rinkulaa ja VW merkit!!Skoda ja Seat ovat vaan kasattu muualla kuin Saksassa.
että mikä niistä huonomman tekee??
TYHMÄ URPO!!! - BMW 320dA LCI
vironsuomalainen kirjoitti:
KUmmallista, että "BMW320dA LCI" oma kulkine ei ole voittanut yhtään testiä, mutta nykyinen Skoda on voittanut lähes jokaisen testin, mihin on osallistunut missä hyvänsä Euroopan kolkassa! Kumpikohan se on enemmän Auto Skoda vai kolarihirmu BMW 320.
Ainakin täällä Virossa on lähes jokaisen onnettomuuden osallisena BMW, mutta Skoda äärimmäisen harvoin, koska Skodan ominaisuudet ovat niin paljon kehittyneemmät kuin Bemarin!Skodan ajo ominaisuudet on lainattu suoraan Ladasta,lisättynä vain cd- soitin ja ohjaustehostin.Onhan se tietenkin hienoa että nykyajan Lada on mennyt tässäkin näin "paljon" eteenpäin.
Ja varmaan teillä siellä tere tulemast maassa sattuu ja tapahtuu muutenkin mitä lätäkön toisella puolella ei tapahdu. - BMW 320dA LCI
-------------------- kirjoitti:
BMW 320da LCI
siinä tapauksessa Audista eikä VW:stä saa autoa vaikka kuinka yrittäisi.
tyhmä velka bmw.haltija ei tiedä autoista yhtään mitään...
Audi,Skoda,Seat,VW ovat kaikki Saksassa valmistettuja,ja kaikista LÖYTYY ne neljä Audin rinkulaa ja VW merkit!!Skoda ja Seat ovat vaan kasattu muualla kuin Saksassa.
että mikä niistä huonomman tekee??
TYHMÄ URPO!!!Älä nyt hiilly hyvä mies,minkä meistä kumpikaan voi sille että Skoda on Skoda ja BMW on BMW,.Saksalaisen laadun erottaa aina itäautoista.
- OIVABOI.
-------------------- kirjoitti:
BMW 320da LCI
siinä tapauksessa Audista eikä VW:stä saa autoa vaikka kuinka yrittäisi.
tyhmä velka bmw.haltija ei tiedä autoista yhtään mitään...
Audi,Skoda,Seat,VW ovat kaikki Saksassa valmistettuja,ja kaikista LÖYTYY ne neljä Audin rinkulaa ja VW merkit!!Skoda ja Seat ovat vaan kasattu muualla kuin Saksassa.
että mikä niistä huonomman tekee??
TYHMÄ URPO!!!KIA KOOTAAN VENÄJÄLLÄ.
- Totuutta silmiin
Höh!?! kirjoitti:
Mikä on itäblokin alue? Ymmärtääkseni itäblokk isortui yli kaksikymentä vuotta sitten, ja sitä aatettahan kannatetiin vahvasti myös Suomessa.
Ei siitä mihinkään pääse että tietosi maailman menosta tarvitsisivat pikaista päivitystä.Ryssa on ryssä, vaikka voissa paistaisi! Itä on itä ja länsi on länsi!
- Ifa=Audi
BMW 320dA LCI kirjoitti:
Älä nyt hiilly hyvä mies,minkä meistä kumpikaan voi sille että Skoda on Skoda ja BMW on BMW,.Saksalaisen laadun erottaa aina itäautoista.
Niin, ja Audi on sama kuin Ifa, samat olympiarenkaat tunnuksenakin. Itäauto!
itä skoda kirjoitti:
Kyllä skoda on itäauto. Onhan se itäblokin alueella ja aatteen vaikutusalueella, slaavilaisten tekijöiden halvalla kasaama ajoneuvo. Ei siitä mihinkään pääse.
SKODAN OMISTAA NYKYÄÄN VW-KONSERNI JOTEN YKSI EUROOPAN VANHIMMISTA AUTOTEHTAISTA ON NYKYÄÄN SAKUJEN HALLINNASSA
NS LÄNSIAUTOJA KOOTAAN NYKYISIN MYÖS PUOLASSA, SLOVAKIASSA JA TURKISSA- DE FACTO
EI TARVITSE TUODA !!! SUOMI ENTISENÄ NEUVOSTOLIITON YYA-SATELLITTIVALTIONA VALMISTAA UUDESSAKAUPUNGISSA ITÄAUTOJA...
- Öökstöks
itä skoda kirjoitti:
Kyllä skoda on itäauto. Onhan se itäblokin alueella ja aatteen vaikutusalueella, slaavilaisten tekijöiden halvalla kasaama ajoneuvo. Ei siitä mihinkään pääse.
Skodan autotehdas on n. 300 km. lännempänä kuin Uudenkaupungin autotehdas, jossa aletaan kasaamaan "itämersuja"..
Eli mitä tänäpäivänä vaikuttaa robotin maantieteellinen sijainti auton valmistuksessa..??? - Mitä mitä?
BMW 320dA LCI kirjoitti:
Älä nyt hiilly hyvä mies,minkä meistä kumpikaan voi sille että Skoda on Skoda ja BMW on BMW,.Saksalaisen laadun erottaa aina itäautoista.
Ai!! Puhutaanko nyt Baijerin apinavankkureista,vai mistä?
- Kasva henkisesti
BMW 320dA LCI kirjoitti:
Skodan ajo ominaisuudet on lainattu suoraan Ladasta,lisättynä vain cd- soitin ja ohjaustehostin.Onhan se tietenkin hienoa että nykyajan Lada on mennyt tässäkin näin "paljon" eteenpäin.
Ja varmaan teillä siellä tere tulemast maassa sattuu ja tapahtuu muutenkin mitä lätäkön toisella puolella ei tapahdu.Voi voi ressukkaa, kyynel puolestasi.
- Bemu paska
Mitä mitä? kirjoitti:
Ai!! Puhutaanko nyt Baijerin apinavankkureista,vai mistä?
Baijerin apinavankkurit hyvinkin! Eli BMW, sama kuin Wartburg - Kakstahti kone muutettiin nelitahtikoneeksi ja tulos surkea - moottorit ei kestä.
- autonalusta
BMW 320dA LCI kirjoitti:
Kyllä,itäauto mikä itäauto.Ei skodasta saa autoa tekemälläkään ;)
joo ei skodasta autoa saa,vai mitä me perseaukiset porvarit.
- BMW=EMW:.
Bemu paska kirjoitti:
Baijerin apinavankkurit hyvinkin! Eli BMW, sama kuin Wartburg - Kakstahti kone muutettiin nelitahtikoneeksi ja tulos surkea - moottorit ei kestä.
.
"What's the difference anyway?"
. - dkw autounion donau 1000
Öökstöks kirjoitti:
Skodan autotehdas on n. 300 km. lännempänä kuin Uudenkaupungin autotehdas, jossa aletaan kasaamaan "itämersuja"..
Eli mitä tänäpäivänä vaikuttaa robotin maantieteellinen sijainti auton valmistuksessa..???vaikka sulla olis robottiruohonleikkuri ei se ruohos paremmin leikkaa vaan kestävä ja suunnitellumpi rakenne,ei ne kulutusosat roboteista parane..
Laatu maksaa ja laaduntarkkailu,sitkoiset ainekset muoveissakin.Kiinakin pärjää välillä jopa laadulla, jos kokoonpanokulut teetetään paikallisten palkkatasolla..Autojen taso käyttöalueen mukaan,kaupunkiruuhkassa heille riittää toki kirppumopokoppa,riksat yhtä nopeita..Turvallisuusehdot estää Intian Tatankin tuonnin Eurooppaan.Warre lopetettiin koska 2-tahtisuus on pakokaasuhaittana EU:n nykyehtovastainen.Vanhoja varmaan saa tuoda rajan yli harrasteauton pulassa?
- itäitäitä
Itä-autoiksi voidaan Skodan lisäksi luokitella:
Dacia - sanomattakin selvää
Ford - ne mallit jotka valmistetaan Puolassa ja Romaniassa, Audi - eikös niitäkin tehdä jossain itä-Saksassa ja Slovakiassa
Varmaan löytyy muitakin. Nämä tulivat ensimmäisenä mieleen.- 19+15
Jep, audikuskeille voi tokaista että kyllähän sitä trabanteillakin on ajeltu muttei nykyään enää kehtaa kun on varaa länsiautoihinkin.
- kiinnostunut
Ajattelin aloituksessani kylläkin niitä perinteisiä (kuten aloituksessani kirjoitinkin) itäautomerkkejä. Minun tiedossani ovat ladat, skodat, polskifiiut, jne mitä niitä nyt olikaan.
Tuodaanko näistä muita kuin Skodaa enää Suomeen? Dacia lienee vanha merkki, jota vielä tuodaan.
Ei ole kyse kannanotosta automerkkiin tai sen hyvyyteen.- mitäihmettä?
Aloituksessasi kysyit perinteisiä itäautoja, nyt sitten käännät takkisi ja kyselet merkkejä?
Molempiin kysymyksiisi olet saanut selkeät ja todenmukaiset vastaukset, että se siitä sekoilusta. - kiinnostaa
Ajattelin aloituksessani! Mistä niitä ajatuksiasi kukaan tietää, kun kirjoitat ihan muuta?
"Tuodaanko Suomeen enää muita perinteisiä itäautoja kuin Skoda"
Tuossa Sinun aloituksesi sanatarkasti, ihan kuin Sinä itse sen kirjoitit.
Tosin tuo aloitus itsessään sisälsi kaksi virhellistä, sanoisin jopa valheellita väittämää, mitkä ne ovat on moneen kertaan Sinulle näillä palstoilla todistettu.
Jolla on silmät,se nähköön, jolla on korvat se kuulkoon.
- minäkinite
Audi Q7 valmistetaan Slovakiassa.Onhan se itäblokin alueella ja aatteen vaikutusalueella.
- :D :D :D
Johan ottaa audistille (lue rikollinen kaahaaja) koville päiväunien täyttymys valmistetaankin "idässä". Muistelen jostain lukeneeni että lähes kaikki Audin ja Folkkarin diesel-moottorit valmistetaan Unkarissa -itäblokkia sekin.
- älä sekoile
Perinteiset itäautot kuuluvat historiaan, vai väitätkö, että Euroopassa on jossain sosialistisia valtioita joissa valtion omistamat tehtaat pukkaavat markkinoille "perinteisiä"itäautoja. Ota ensin selvää mitä koko termi piti aikanaan sisällään ja minkä takia Suomessa kauan sitten jaoteltiin autoja itä- ja länsimaisiin. Ilmansuunnilla siinä ei tietenkään ollut mitään tekemistä.
- kiinnostunut
En sekoile. Kannattaa malttaa hieman ja lukea mitä kirjoitin. Kirjoitin perinteisistä itäautomerkeistä. Skoda on yksi näistä ja se on elinvoimainen ja suosittu merkki nykyisin.
Kysymykseni oli, tuodaanko muita perinteisiä itäautoMERKKEJÄ enää Suomeen?
Mitä kohtaa tuossa lauseessa et ymmärrä? - älä sekoile
kiinnostunut kirjoitti:
En sekoile. Kannattaa malttaa hieman ja lukea mitä kirjoitin. Kirjoitin perinteisistä itäautomerkeistä. Skoda on yksi näistä ja se on elinvoimainen ja suosittu merkki nykyisin.
Kysymykseni oli, tuodaanko muita perinteisiä itäautoMERKKEJÄ enää Suomeen?
Mitä kohtaa tuossa lauseessa et ymmärrä?Älä sekoile! Luin kyllä tarkkaan mitä kirjoitit, mutta erehdyit noissa määritelmissäsi.
Skoda yhtiön yli sataviisikymenvuotisen historian aikana se on ollut itäblokkiin kuuluvassa maassa toimiva valmistaja noin neljäkymentä vuotta. Ei se ainakaan minusta ole pitkä perinne, ja kun nykyautoja ei yksinkertaisesti voi jaotella itä- ja länsiautoihin, miksi tuota menneen maailman termiä enää kannattaa käyttää 2000-luvulla.
En ymmärrä kohtaa, että tänä päivänä olisi itä- ja länsiautomerkkejä, jos väität niitä olevan, perustele miten jako suoritetaan? Et siis ole vieläkään ottanut selvää mitä termillä "itäauto" tarkoitetaan. - kiinnostunut
älä sekoile kirjoitti:
Älä sekoile! Luin kyllä tarkkaan mitä kirjoitit, mutta erehdyit noissa määritelmissäsi.
Skoda yhtiön yli sataviisikymenvuotisen historian aikana se on ollut itäblokkiin kuuluvassa maassa toimiva valmistaja noin neljäkymentä vuotta. Ei se ainakaan minusta ole pitkä perinne, ja kun nykyautoja ei yksinkertaisesti voi jaotella itä- ja länsiautoihin, miksi tuota menneen maailman termiä enää kannattaa käyttää 2000-luvulla.
En ymmärrä kohtaa, että tänä päivänä olisi itä- ja länsiautomerkkejä, jos väität niitä olevan, perustele miten jako suoritetaan? Et siis ole vieläkään ottanut selvää mitä termillä "itäauto" tarkoitetaan.Olet varmaan se sama ikuinen kitisijä, joka odottaa joka asiaan jotain ihmeellisiä perusteluja ja määritelmiä miksi joku auto on itäauto j ajoku toinen ei ole. Olikohan se nyt nimimerkki 'itäautoko ??' tms jossain aiemmassa keskustelussa täällä ITÄAUTO-sivuilla.
Voi hyvänen aika, koita nyt hyvä ihminen keskittyä vain niihin asioihin joita kussakin keskustelussa on esillä.
Mitä h--vetin määritelmiä tai perusteluja sulle muka pitää esittää yksinkertaisen kysymyksen johdosta? Etkö ymmärrä selvää suomea vai mistä kiikastaa?
Mikä kahdeksansanaisessa suorassa kysymyksessäni nyt oli niin vaikeata sinun ymmärtää? Ei siinä ollut edes yhtään ulkolaisperäistä sanaa paitsi Skoda.
En todellakaan katso tarpeelliseksi alkaa määrittelemään ja perustelemaan jokaista sanaa yksinkertaisessa suomeksi esitetyssä kysymyksessäni. Jos et ymmärrä kysymystä, niin en sille voi mitään.
Jos sitten olet vielä niin nuori ja tietämätön historiasta, ettet tiedä mitä käsite itäauto tarkoitti, niin en sitä sulle jaksa seltittääkään. Tutustu vaikka tämän keskusteluosion alkuselitykseen, jossa kerrottu mitä tämä ITÄAUTOT-keskusteluosia kattaa - älä sekoile.
kiinnostunut kirjoitti:
Olet varmaan se sama ikuinen kitisijä, joka odottaa joka asiaan jotain ihmeellisiä perusteluja ja määritelmiä miksi joku auto on itäauto j ajoku toinen ei ole. Olikohan se nyt nimimerkki 'itäautoko ??' tms jossain aiemmassa keskustelussa täällä ITÄAUTO-sivuilla.
Voi hyvänen aika, koita nyt hyvä ihminen keskittyä vain niihin asioihin joita kussakin keskustelussa on esillä.
Mitä h--vetin määritelmiä tai perusteluja sulle muka pitää esittää yksinkertaisen kysymyksen johdosta? Etkö ymmärrä selvää suomea vai mistä kiikastaa?
Mikä kahdeksansanaisessa suorassa kysymyksessäni nyt oli niin vaikeata sinun ymmärtää? Ei siinä ollut edes yhtään ulkolaisperäistä sanaa paitsi Skoda.
En todellakaan katso tarpeelliseksi alkaa määrittelemään ja perustelemaan jokaista sanaa yksinkertaisessa suomeksi esitetyssä kysymyksessäni. Jos et ymmärrä kysymystä, niin en sille voi mitään.
Jos sitten olet vielä niin nuori ja tietämätön historiasta, ettet tiedä mitä käsite itäauto tarkoitti, niin en sitä sulle jaksa seltittääkään. Tutustu vaikka tämän keskusteluosion alkuselitykseen, jossa kerrottu mitä tämä ITÄAUTOT-keskusteluosia kattaaTodella olen hämmästynyt mikä tuossa kirjoitukseaani oli niin vaikeaa, että toit esiin lähes identtisen, siis asillisesti, kirjoituksen ja väitit sitä omaksesi? Minähän esitin Sinulle täysin samat kysymykset, mutta jostain syystä en saanut selkeitä vastauksia?
Tiedän ihan varmasti, mitä itäautot aikanaan olivat, miksi ne olivat itäautoja, ja miksi ei enää ole olemassa itäautoja. - Kiinnostunut Sinun a
kiinnostunut kirjoitti:
Olet varmaan se sama ikuinen kitisijä, joka odottaa joka asiaan jotain ihmeellisiä perusteluja ja määritelmiä miksi joku auto on itäauto j ajoku toinen ei ole. Olikohan se nyt nimimerkki 'itäautoko ??' tms jossain aiemmassa keskustelussa täällä ITÄAUTO-sivuilla.
Voi hyvänen aika, koita nyt hyvä ihminen keskittyä vain niihin asioihin joita kussakin keskustelussa on esillä.
Mitä h--vetin määritelmiä tai perusteluja sulle muka pitää esittää yksinkertaisen kysymyksen johdosta? Etkö ymmärrä selvää suomea vai mistä kiikastaa?
Mikä kahdeksansanaisessa suorassa kysymyksessäni nyt oli niin vaikeata sinun ymmärtää? Ei siinä ollut edes yhtään ulkolaisperäistä sanaa paitsi Skoda.
En todellakaan katso tarpeelliseksi alkaa määrittelemään ja perustelemaan jokaista sanaa yksinkertaisessa suomeksi esitetyssä kysymyksessäni. Jos et ymmärrä kysymystä, niin en sille voi mitään.
Jos sitten olet vielä niin nuori ja tietämätön historiasta, ettet tiedä mitä käsite itäauto tarkoitti, niin en sitä sulle jaksa seltittääkään. Tutustu vaikka tämän keskusteluosion alkuselitykseen, jossa kerrottu mitä tämä ITÄAUTOT-keskusteluosia kattaaMikä ihme Sinua vaivaa, kunet osaa ymmärtää "itäautomääritelmää".
Tiedän varsin hyvin mitä "itäautot" ovat, mitä ne eivät ole, ja mitkä merkit aikoinaan olivat "itäautoja".
En ole nuori ja olen elänyt koko ikäni itäautokaudella, olen omistanut useita itäautoja ja kuljettanut vielä useampia.
Mikä tässä yhtälössä on noin vaikeaa Sinun ymmärtää? - älä sekoile
kiinnostunut kirjoitti:
Olet varmaan se sama ikuinen kitisijä, joka odottaa joka asiaan jotain ihmeellisiä perusteluja ja määritelmiä miksi joku auto on itäauto j ajoku toinen ei ole. Olikohan se nyt nimimerkki 'itäautoko ??' tms jossain aiemmassa keskustelussa täällä ITÄAUTO-sivuilla.
Voi hyvänen aika, koita nyt hyvä ihminen keskittyä vain niihin asioihin joita kussakin keskustelussa on esillä.
Mitä h--vetin määritelmiä tai perusteluja sulle muka pitää esittää yksinkertaisen kysymyksen johdosta? Etkö ymmärrä selvää suomea vai mistä kiikastaa?
Mikä kahdeksansanaisessa suorassa kysymyksessäni nyt oli niin vaikeata sinun ymmärtää? Ei siinä ollut edes yhtään ulkolaisperäistä sanaa paitsi Skoda.
En todellakaan katso tarpeelliseksi alkaa määrittelemään ja perustelemaan jokaista sanaa yksinkertaisessa suomeksi esitetyssä kysymyksessäni. Jos et ymmärrä kysymystä, niin en sille voi mitään.
Jos sitten olet vielä niin nuori ja tietämätön historiasta, ettet tiedä mitä käsite itäauto tarkoitti, niin en sitä sulle jaksa seltittääkään. Tutustu vaikka tämän keskusteluosion alkuselitykseen, jossa kerrottu mitä tämä ITÄAUTOT-keskusteluosia kattaaVaivaakohan Sinua typeryyden lisäksi myös lukihäiriö?
Missään ja milloinkaan en ole sanonut, että tänä päivänä joku auto olisi itäauto, ja joku toinen merkki taas ei!
Jokaisessa kirjoituksesani olen tuonut PERUSTELLUSTI esiin sen tosiasian, että itäautoja ei enää ole eikä niitä missään valmisteta.
Koeta nyt hyvä ihminenKeskittyä VAIN niihin asioihin,joita kussakin keskustelussa on esillä.
Etkö ymmärrä selvää suomea vai mistä kiikastaa? - lukihäiriöinen
kiinnostunut kirjoitti:
En sekoile. Kannattaa malttaa hieman ja lukea mitä kirjoitin. Kirjoitin perinteisistä itäautomerkeistä. Skoda on yksi näistä ja se on elinvoimainen ja suosittu merkki nykyisin.
Kysymykseni oli, tuodaanko muita perinteisiä itäautoMERKKEJÄ enää Suomeen?
Mitä kohtaa tuossa lauseessa et ymmärrä?Etkö osaa lukea edes omia kirjoituksiasi?
Käyhän tuolla alussa lukemassa mitä oikein kysyit! - N
lukihäiriöinen kirjoitti:
Etkö osaa lukea edes omia kirjoituksiasi?
Käyhän tuolla alussa lukemassa mitä oikein kysyit!Mikä halvatun skoda.
- Warren omistanut
Minä voin kertoa!
Itäauto-nimikkeellä tarkoitetaan niitä autoja, joiden valmistuksen ohjeistukset MÄÄRÄTTIIN KREML-nimisessä organisaatiossa suuren Moskovan kaupungin alueelta!
Autotehtaiden piti noudattaa määrättyjä ohjeistuksia koko itäisellä kommunistialueella.
Warren piti olla kaksitahtinen, Skodan piti olla takavetoinen, jne.
Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka paljon hakemalla!
Nyt Moskovasta käsin ei PAKOTETA mitään autotehdasta noudattamaan näitä ihmeellisiä sääntöjä - ei edes venäläisiä valmistajia!!!
Lukekaa historiaa, jos siitä mitään ymmärrätte...
.- kjhgfghn
Ei me ymmärretä.
- skeida-aa-a
Taitaapa olla.
- Felisia
Ei se tinkaamalla muutu SKODA on itäauton merkki ??? vaikka tehtäisiin Ruottis
- Itä-Europassa asuva
Skodan tehtaat olivat olemassa jo ennen Neuvostoliiton valtakautta ja ne valmistivat mm Tykkejä ym sotakalustoa!
Tsekit olivat kuuluisia ennen toista maailmansotaa laadukkaista tuotteistaan mm loistoautoistaan, mutta tämän laatukauden katkaisi kommunistien valta-aika.
Nykyisin vapauduttuaan kommunismin ikeestä Tsekit ovat näyttäneet, että entinen taito osata tehdä laatua ei ole kansalta kadonnut mihinkään!
Siksi Skoda on nyt todennäköisesti laadukkain Euroopassa valmistettu tavallinen sarjatuotantoauto! Siinä ei ole mitään jäljellä kommunismin ajasta. Ei edes nimi, jonka juuret ovat jo kommunistiaikaa edeltävältä ajalta!
- oculaattori-
taitaapa olla ainoa itäauto-merkki tällä hetkellä, toista oli ennen, mutta ajat muuttuu ja joskus se skodakin on vain historiaa
- on se varmaa
Kyllä Skoda varmasti on itä-auto, en usko että skoda tehtaalla skodan kasaavat työläisetkään olisivat muuttuneet kokoomuslaisiksi, on heillä se vanha hyvä aatteensa sen verran syvällä takaraivossaan. Tsekki kuuluu edelleen itä-eurooppaan vaikka bloki sanaa ei enää käytetäkään.
Sanoisin että skoda on itäautona hieman nykyaikaistettu vaikka halpisauto onkin. - mitä varmaa?
on se varmaa kirjoitti:
Kyllä Skoda varmasti on itä-auto, en usko että skoda tehtaalla skodan kasaavat työläisetkään olisivat muuttuneet kokoomuslaisiksi, on heillä se vanha hyvä aatteensa sen verran syvällä takaraivossaan. Tsekki kuuluu edelleen itä-eurooppaan vaikka bloki sanaa ei enää käytetäkään.
Sanoisin että skoda on itäautona hieman nykyaikaistettu vaikka halpisauto onkin.Kyllähän se tehdas on keski-eurooppalaiseen, vapaaseen demokratiaan kuuluvassa valtiossa, ja erään saksaläisfirman omistukseessa, ellet edes tuon vertaa tiennyt?
Mihinkään työläisteen poliittiseen kantaan en voi sanoa mitään, kun en heistä ketään tunne, (ilmeisesti sinä tiedät kaiken siitä asiasta!) muttä laadunvalvonnasta vastaavat johtajat ovat uskoakseni saksalaisia tai saksassa koulutettuja ja ohjeistettuja. Miten muuten niin vanha ja arvostettu valmistaja voisi tehdä autoja missään päin maailmaa? Muuten iästä puheenollen Skoda on yhtiönä paljon vanhempi ja aikanaan arvostetumpikin kuin WV-Audi. - idänihme
mitä varmaa? kirjoitti:
Kyllähän se tehdas on keski-eurooppalaiseen, vapaaseen demokratiaan kuuluvassa valtiossa, ja erään saksaläisfirman omistukseessa, ellet edes tuon vertaa tiennyt?
Mihinkään työläisteen poliittiseen kantaan en voi sanoa mitään, kun en heistä ketään tunne, (ilmeisesti sinä tiedät kaiken siitä asiasta!) muttä laadunvalvonnasta vastaavat johtajat ovat uskoakseni saksalaisia tai saksassa koulutettuja ja ohjeistettuja. Miten muuten niin vanha ja arvostettu valmistaja voisi tehdä autoja missään päin maailmaa? Muuten iästä puheenollen Skoda on yhtiönä paljon vanhempi ja aikanaan arvostetumpikin kuin WV-Audi.Kukahan Skodaakin arvostaa? Ei varmaan kukaan muu kuin skodalla ajavat itse.
Halpis mikä halpis ja halvalla ei tunnetusti hyvää saa. - opettele ilmansuunna
idänihme kirjoitti:
Kukahan Skodaakin arvostaa? Ei varmaan kukaan muu kuin skodalla ajavat itse.
Halpis mikä halpis ja halvalla ei tunnetusti hyvää saa.Kuka pitää mitäkin halpana? Arvostuskysymyksetkään eivät kuulu tämän palstan aiheisiin, täällä keskustellaan vain ja ainoastaan ITÄAUTOISTA eikä kukaan täysijärkinen väitä 2000-luvun ajoneuvoja itäautoiksi.
ps. en ole koskaan ajanut Skodaa. - itä mikä itä
opettele ilmansuunna kirjoitti:
Kuka pitää mitäkin halpana? Arvostuskysymyksetkään eivät kuulu tämän palstan aiheisiin, täällä keskustellaan vain ja ainoastaan ITÄAUTOISTA eikä kukaan täysijärkinen väitä 2000-luvun ajoneuvoja itäautoiksi.
ps. en ole koskaan ajanut Skodaa.Ajoneuvo joka on tsekissä tehty on aivan selvä itäauto, on vuosiluku sitten mikä tahansa, ja kuka täysjärkinen nyt skodan ostaisi kun on autojakin saatavilla.
- itäautoko???
itä mikä itä kirjoitti:
Ajoneuvo joka on tsekissä tehty on aivan selvä itäauto, on vuosiluku sitten mikä tahansa, ja kuka täysjärkinen nyt skodan ostaisi kun on autojakin saatavilla.
Typerys mikä typerys, oli vuosiluku sitten mikä tahansa!
Kuka täysijärkinen kirjoittaa tuollaista ***** vielä 2000-luvulla!
Päivitä jo itsesi lopultakin tälle vuosituhannelle, ettet noin selkeästi toisi tyhmyyttäsi esille, luulisi jo vähemmästäkin hävettävän. - uudistus
itäautoko??? kirjoitti:
Typerys mikä typerys, oli vuosiluku sitten mikä tahansa!
Kuka täysijärkinen kirjoittaa tuollaista ***** vielä 2000-luvulla!
Päivitä jo itsesi lopultakin tälle vuosituhannelle, ettet noin selkeästi toisi tyhmyyttäsi esille, luulisi jo vähemmästäkin hävettävän.Ainakin minun korviini Skoda nimenä ja sanana kalskahtaa heti itäautona. Siis heti tulee itäauto mieleen kun kuulen sanan Skoda. Nimi pitäisi vaihtaa niin itäauto yhteys jäisi pois mielikuvasta. esim. Chevrolet osti Daewoon, nimi vaihtui ja myyntikin parani heti. Vaikkakin itäauto se Skoda edelleen on.
- Suomessa enemmän
mitä varmaa? kirjoitti:
Kyllähän se tehdas on keski-eurooppalaiseen, vapaaseen demokratiaan kuuluvassa valtiossa, ja erään saksaläisfirman omistukseessa, ellet edes tuon vertaa tiennyt?
Mihinkään työläisteen poliittiseen kantaan en voi sanoa mitään, kun en heistä ketään tunne, (ilmeisesti sinä tiedät kaiken siitä asiasta!) muttä laadunvalvonnasta vastaavat johtajat ovat uskoakseni saksalaisia tai saksassa koulutettuja ja ohjeistettuja. Miten muuten niin vanha ja arvostettu valmistaja voisi tehdä autoja missään päin maailmaa? Muuten iästä puheenollen Skoda on yhtiönä paljon vanhempi ja aikanaan arvostetumpikin kuin WV-Audi.Kyllä Suomessa on enemmän niitä kommunististen ja sosialististen laaduttomuusaatteitten kannattajia ,kuin Tsekeissa.
He ovat oppineet sosialismista jotain, mutta suomalaiset taukit luulevat sen olevan edelleen jokin hyvää tuova ihanne - idiootteja kun ovat muitten europpalaisten rinnalla.
Johan se kertoo meistä jotain, kun meillä on Jutta Urpilainen valtionvarainministerinä. Suomalaisten pitäisi pitää suunsa soukalla, kun eivät tunnu tietävän mistään mitään.
Olettekin kansana ja valtiona yleinen naurunaihe täällä Keski- ja Itä-Euroopassa! - Valitettavsti naurajanne ovat täysin oikeassa!
Tulkaa tänne asumaan, niin näette ulkoapäin kuinka typerä maa Suomi on!
Vasta ulkomailla suomalaisten silmät hieman aukeavat, ei turistimatkalla vaan asuen muutamia vuosia tai vuosikymmeniä! - MUISTI ON LYHYT
on se varmaa kirjoitti:
Kyllä Skoda varmasti on itä-auto, en usko että skoda tehtaalla skodan kasaavat työläisetkään olisivat muuttuneet kokoomuslaisiksi, on heillä se vanha hyvä aatteensa sen verran syvällä takaraivossaan. Tsekki kuuluu edelleen itä-eurooppaan vaikka bloki sanaa ei enää käytetäkään.
Sanoisin että skoda on itäautona hieman nykyaikaistettu vaikka halpisauto onkin.NIIN JA SUOMIKIN KUULUI ENTISEN YYA-SATELLIITTIVALTIONA NEUVOSTOLIITON VAIKUTUSPIIRIIN ELI UUDESSAKAUPUNGISSA KAIKKI VALMISTETUT AUTOT OVATKIN NS ITÄAUTOJA !!!!!
- se on varmaa
on se varmaa kirjoitti:
Kyllä Skoda varmasti on itä-auto, en usko että skoda tehtaalla skodan kasaavat työläisetkään olisivat muuttuneet kokoomuslaisiksi, on heillä se vanha hyvä aatteensa sen verran syvällä takaraivossaan. Tsekki kuuluu edelleen itä-eurooppaan vaikka bloki sanaa ei enää käytetäkään.
Sanoisin että skoda on itäautona hieman nykyaikaistettu vaikka halpisauto onkin.Uskoisin että jokaisella Skodaa kasaavalla robotilla on kokoomuksen jäsenkirja.
- Ainakin Minun Korva
uudistus kirjoitti:
Ainakin minun korviini Skoda nimenä ja sanana kalskahtaa heti itäautona. Siis heti tulee itäauto mieleen kun kuulen sanan Skoda. Nimi pitäisi vaihtaa niin itäauto yhteys jäisi pois mielikuvasta. esim. Chevrolet osti Daewoon, nimi vaihtui ja myyntikin parani heti. Vaikkakin itäauto se Skoda edelleen on.
Sinunko mielipitettesi ympärillä maailma pyöriikin?
Kyllä se itäautomääritelmä on tehty paljon ennen sinun syntymääsi. - ihme euroopasta
idänihme kirjoitti:
Kukahan Skodaakin arvostaa? Ei varmaan kukaan muu kuin skodalla ajavat itse.
Halpis mikä halpis ja halvalla ei tunnetusti hyvää saa.Kyllä siitä Skodasta kuten muistakin autoista Suomessa saa maksaa itsensä kipeäksi.
Ei siinä muihin VW-ryhmän merkkeihin nähden ole isoakaan eroa, jos Skodaa saisi halvalla, ostaisin ihan kiljuen sellaisen itsellenikin. - ihme euroopasta
idänihme kirjoitti:
Kukahan Skodaakin arvostaa? Ei varmaan kukaan muu kuin skodalla ajavat itse.
Halpis mikä halpis ja halvalla ei tunnetusti hyvää saa.Kyllä siitä Skodasta kuten muistakin autoista Suomessa saa maksaa itsensä kipeäksi.
Ei siinä muihin VW-ryhmän merkkeihin nähden ole isoakaan eroa, jos Skodaa saisi halvalla, ostaisin ihan kiljuen sellaisen itsellenikin.
- 1212
Tulee mieleen itäblokki, politbyroo yms.
- Jospa näin
Olisihan skoda nimen muuttamiseen yksi konsti senhän voisi laittaa Puksimalaattor Suberb Orkkusteeli.
- nissani-sani
Opelia tehdään entisen Itä-Saksan puolella Wartburgin linnan kupeessa. Audi kootaan Unkarissa, samoin Euroopan markkinoille tulevat Toyotat. Dacia on Romaniassa.. Samoin Fordit tehdään idässä.
Eli lähes kaikki autot ovat nykyään itäautoja, ranskalaisilla on (vielä) tehtaat Ranskassa, samoin saksalaisilla.
Volvohan on kiinalaisena varsinainen itäauto.- Nystad Brigad
Opelia nyt tehdään vähän siellä ja täällä.
Opel Agila on koottu Puolassa. Opel Meriva Espanjassa. Konserni takana on amerikkalainen General Motors. Auton osat tulivat vähän sieltä täältä, mm. Ranskasta, Saksasta.
Tätä tämä nykyään on tämä autoteollisuus!
Mersun A-sarjaakin rupeavat valmistamaan Itä-Euroopassa, nimittäin Suomessa. - Munanjatke
Nystad Brigad kirjoitti:
Opelia nyt tehdään vähän siellä ja täällä.
Opel Agila on koottu Puolassa. Opel Meriva Espanjassa. Konserni takana on amerikkalainen General Motors. Auton osat tulivat vähän sieltä täältä, mm. Ranskasta, Saksasta.
Tätä tämä nykyään on tämä autoteollisuus!
Mersun A-sarjaakin rupeavat valmistamaan Itä-Euroopassa, nimittäin Suomessa.Mersun A-sarjaa valmistetaan jo Unkarissa!
- Mikä jottei
Kyllä itä-autoja riittää esim: Toyota, Nissan, Skoda, Honda, Suzuki, Kia, Hyndai, Mitsubishi, Mazda, ......
On niitä vielä voimissaan.
Toyota taitaa olla isoin itäautomerkki ?- kjhgffgbhn
Vain valmistus on Euroopassa, joten eipä taida. Laatu kun on Japanilaista. Joka tosin on melko idässä, jos sillä on merkitystä jollekin.
- 2 milj km 64 autoa
Kun Toyota-kuski kehui Corollansa japanilaista laatua, niin vieressä seissyt automyyjä nauroi ääneen ja lisäsi, että sinä vuonna jokainen Suomeen tuotu Corolla oli valmistettu Turkissa! Että sillee!
Minulla on ollut yli 60 käyttöautoa ja yli 20 automerkkiä.
Jos nyt pitäisi hankkia itselleni KUNNOLLINEN käyttöauto, niin todennäköisesti se olisi Skoda Octavia tai Suberb dieselifarmari nelivetoisena! KIlometrejä minulla on ratin ääressä yli 2 miljoonaa, joten jonkinlaista tuntumaa on autoihin ja eri merkkeihin ja malleihin sekä eri valmistusmaitten laatuun! Laadultaan surkeimpia ovat olleet venäläiset ja sitten tulevat amerikkalaiset ja euroopplaisista surkeimpia ovat Espanjassa kasatut ja sitten seuraavana tulevat italiaanot.
Ranskalaiset ovat olleet mainettaan parempia, mutta joissain niissä on monimutkaista tekniikkaa mitä simppelit suomalaiset eivät osaa huoltaa. - No ei mikään jottei
kjhgffgbhn kirjoitti:
Vain valmistus on Euroopassa, joten eipä taida. Laatu kun on Japanilaista. Joka tosin on melko idässä, jos sillä on merkitystä jollekin.
Idässähän se Japani on, ITÄAUTOT valmistetiin aikoinaan, siis kauan sitten Itä-Euroopan (lue: kommunistisen Euroopan) valtioissa ,valtion omistamissa tehtaissa ja enemmän tai vähemmän Moskovasta ohjatusti.
Miten kukaan jaksaa vielä sönkätä itäautoista puhuttaessa japanilaisista tai korealaisista.
Muistan kun ensimmäiset Datsunit tulivat Suomen markkinoille. Silloin ei kenellekkään tullut mieleen kutsua niitä "itäautoiksi" koska oikeita itäautoja oli silloin vielä suuri osa myydyistä autoista, vielä suurempi osa liikenteessä olevista.
- DaciaDacia
Dacia on myös.
- Daciajonossa Virossa
Dacia on tällä hetkellä yksi hintaansa nähden laadukkaimmista autoista vaikka entisessä itäplokissa onkin kasattu. Suomen eteläpuolella koko Euroopan alueella ne ovat niin haluttuja , että käytettynä myyntiin tulevat katoavat lähes saman tien myymälöistä.
Monessa paikassa taitaa olla oikein käytettyjen Dacioiden ostajajonot!
Suomalaiset tietty muistelevat tässäkin tapaukaessa niitä kommunismin ajan ruostuvia risoja, mitkä kasattiin Romaniassa Renault 12 mallin mukaan.
NykyinenDacia- tehdas on Euroopan nykyaikaisin ja henkilöstöä koulutettiin lähes 10 vuotta tuleviin tehtäviinsä !
- Ajelen länsiautolla
Kaikki autot, jotka ovat Detroitista itää,OVAT ITÄAUTOJA.
- Öökstöks
Japanista itään on Amerikka.
- loda
Skoda - neljä pyörää ja loda!
- pohjoisitäetelälänsi
Ei ole enää yhtään perinteistä itäautoa kun ei ole enää perinteistä itääkään.
Selvensikö tämä nyt asiaa? - Eräs123
Vastaus aloittajalle: Ladaa ei tuoda tällä hetkellä Suomeen. Mossea ei enää edes
valmisteta. Volgaa ei tuoda. Wartburgin ja Trabantin valmistus on loppunut. Puolassa tehdään edelleen Fiatteja ja varmaan jotain mallia saatetaan tuoda Suomeenkin. Tatrasta en tiedä, sehän oli Tsekkiläinen luxusauto, jonka valmistusmäärät olivat melko pieniä. -60 luvulla tuotiin meille myös Jalta merkkistä
pikkuautoa. Ko. tehdas tekee nyt ilmeisesti jotain muuta merkkiä. Jugoslaviassa tehtiin Fiatteja Zastava nimellä. Ei ole näitäkään näkynyt. - kokemusta on
Skoda (varsinkin Octavia ja Suberb) on yllättävän hyvä auto. Hyvät tilat ja hyvä ajaa.
- Irvileuka
Ainakin Itä-autoksi hyvä. Heti Dacian jälkeen.
- itäeurooppalainen
Irvileuka kirjoitti:
Ainakin Itä-autoksi hyvä. Heti Dacian jälkeen.
Onkos "irvileualla" kokemuksia nykyisistä Dacioista, sillä muualla Euroopassa ovat sitä mieltä, että Daciassa saa jokaiselle eurolleen enemmän autoa, kuin missään muussa merkissä! Kyllä ne Skodatkin katoavat varsin pian käytettyjen myymälöistä, joten taitavat olla huomattavasti halutumpia laatunsa ja hintansa takia, kuin saksalaiset ja ruotsalaiset saati italialaisia espanjalaisia ja ranskalaisia!
Nykyiset eurooppalaiset eivät ole niin tyhmiä ja asenteellisia kuin suomalaiset!
Hullu suomalainen maksaa ikivanhasta ruosteisesta mersunromusta enemmän kuin hyväksi todetuista uudesta Daciasta tai Skodasta, joilla pärjää talven lumihangessakin.
- autoja idästä
AvtoVAZ (taitaa olla Renaultin osakas) tekee viel Ladaa, mutta onhan MaRussia, joka keskittynyt enempi urheiluautoihin ja ollut osin yhteistyössä myös Suomalaisten kanssa.
- Öökstöks
Osta Volvo.. sen omistuspohja on kiinalainen..
- mara 39v
Audin moottorit tehdään valtaosin Unkarissa....vain esimerkkinä.Mikä sitten on itä mikä länsiauto.Perustellen sillä että joitakin automerkkejä tehdään jopa viidessä eri maassa.
- 10+18
Provoilivat provoilee ja Skodalla ajavat vetävät herneet nenään.
t. Skodillacilla ajava - Pietarin alue
Pietarin alueella on monta autotehdasta ja mm. Toyota Camryä on siellä tehty ainakin 10 vuotta.... eikä vähän!
- Nokian renkaat
Ne pikkusen paremmat Nokian renkaat tehdään siinä samalla alueella ja paja on pirusti Suomen yksikköä isompi
- itäeurooppalainen
Nokian renkaat kirjoitti:
Ne pikkusen paremmat Nokian renkaat tehdään siinä samalla alueella ja paja on pirusti Suomen yksikköä isompi
Siksi en enä 10 vuoteen ole ostanut Nokian renkaita, sillä ovat rtäyttä peeetä, eikä valmistaja vastaa minkäälaisilla takuilla valmistusvirheistään, vaan laskuttaa asiakasta jopa takuutarkastuksista!
Ei ikinä enää Nokian puhelinta eikä Nokian renkaita. Olisivat pysyneet vaan kumisaappaitten valmistuksessa, sillä vanhat nokian kumpparit toimivat vielä 20v käytön jälkeenkin kiitettävästi!
- 18+12=
Kukahan ton nimen on keksinyt, varsinainen markkinointinero..
http://www.sanakirja.org/search.php?q=skoda&l=19&l2=17- 13+20
Nimi on yhtiön perustajan Emil von Skodan sukunimi, ei sitä kukaan ole keksinyt!
- Bemarimies_nykyisin
Kysyjä siis haluaa tietää tuodaanko mm. seuraavia merkkejä Suomeen:
- Trabant (ei)
- Wartburg (ei)
- Dacia (kyllä)
- Lada (ei)
- Skoda (kyllä) Skodasta on huomioitava että se oli ennen sosialismia yksi hienoimmista autoista ja on taas ihan hyvän maineessa
- Pobeda (ei)
- Moskoviz (ei)
- Zastava (ei)
- Fiatin Puoleassa lisenssillä valmistetut mallit (ei)
- Yugo (ei)
Nämä ainakin muistan itäautoina. Ladaa vielä valmistetaankin mutta ei tuoda, muiden valmistuksesta en tiedä.- kiinnostunut
Taidatpa ollakin ainoa, joka ymmärsi selkeän ja yksinkertaisen kysymykseni.
Monilla taisi henkinen ja asennepuoli pettää eikä aivot enää toimineet.
Enhän kysynyt mitään autojen laatu-paremmuus-valmistusmaa-status- tms asiaa.
Näyttäisi siis Suomessa saatavan kahta perinteistä itäautomerkkiä.
Yksi merkki, joka oli aika yleinen aikanaan oli Ifa. Siitäkään en ole kuullut mitään sitten 60-luvun... Olikos Trabant DKW: lisenssiluvalla valmistettu itäversio? - myös kiinnostunut
kiinnostunut kirjoitti:
Taidatpa ollakin ainoa, joka ymmärsi selkeän ja yksinkertaisen kysymykseni.
Monilla taisi henkinen ja asennepuoli pettää eikä aivot enää toimineet.
Enhän kysynyt mitään autojen laatu-paremmuus-valmistusmaa-status- tms asiaa.
Näyttäisi siis Suomessa saatavan kahta perinteistä itäautomerkkiä.
Yksi merkki, joka oli aika yleinen aikanaan oli Ifa. Siitäkään en ole kuullut mitään sitten 60-luvun... Olikos Trabant DKW: lisenssiluvalla valmistettu itäversio?Ethän Sinä, lapsiparka edes tiedä mikä on selkeä ja yksinkertainen kysymys, saati että sellaisen osaisit esitää. Esität vain perustelemattomia väitteitä ja sitten alat vaatia niihin selkeitä vastauksia. Kuten lapsikulta ymmarrät jos aivosi joskus alkavat tomimaan ja asennepuolikin korjaantuu, että moinen yhtälö ei toimi, ei tyhmiin kysymyksiin ole vastausta.
- Ifasta Wikissä
kiinnostunut kirjoitti:
Taidatpa ollakin ainoa, joka ymmärsi selkeän ja yksinkertaisen kysymykseni.
Monilla taisi henkinen ja asennepuoli pettää eikä aivot enää toimineet.
Enhän kysynyt mitään autojen laatu-paremmuus-valmistusmaa-status- tms asiaa.
Näyttäisi siis Suomessa saatavan kahta perinteistä itäautomerkkiä.
Yksi merkki, joka oli aika yleinen aikanaan oli Ifa. Siitäkään en ole kuullut mitään sitten 60-luvun... Olikos Trabant DKW: lisenssiluvalla valmistettu itäversio?IFA = Industrieverband Fahrzeugbau (IFA) oli itä-saksalainen vuosina 1948-56 toiminut autovalmistaja. IFA-autoja alettiin valmistaa sodan jälkeen kansallistetuissa, Itä-Saksan puolelle jääneissä DKW:n, Audin ja muiden yhtiöiden entisissä tehtaissa.
IFA:n automallit pohjautuivat pitkälti ennen sotaa suunniteltuihin ajoneuvoihin. IFAn valmistuspaikkakuntia oli Chemnitz, Zwickau ja Eisenach. - kiinnostunut
Ifasta Wikissä kirjoitti:
IFA = Industrieverband Fahrzeugbau (IFA) oli itä-saksalainen vuosina 1948-56 toiminut autovalmistaja. IFA-autoja alettiin valmistaa sodan jälkeen kansallistetuissa, Itä-Saksan puolelle jääneissä DKW:n, Audin ja muiden yhtiöiden entisissä tehtaissa.
IFA:n automallit pohjautuivat pitkälti ennen sotaa suunniteltuihin ajoneuvoihin. IFAn valmistuspaikkakuntia oli Chemnitz, Zwickau ja Eisenach.Kiitti IFA-tiedosta.
Edelleen ihmettelen, että näin harva kykenee keskustelemaan itäautoista asiallisesti. - myös kiinnostunut
kiinnostunut kirjoitti:
Kiitti IFA-tiedosta.
Edelleen ihmettelen, että näin harva kykenee keskustelemaan itäautoista asiallisesti.Johtuisikohan siitä, että harva edes ymmärtää mitä ITÄAUTOT aikoinaan OLIVAT?
Esim. Sinä et ymmärrä asiasta yhtään mitään, lopettaisit jo typeryyksesi. - myös kiinnostunut
kiinnostunut kirjoitti:
Taidatpa ollakin ainoa, joka ymmärsi selkeän ja yksinkertaisen kysymykseni.
Monilla taisi henkinen ja asennepuoli pettää eikä aivot enää toimineet.
Enhän kysynyt mitään autojen laatu-paremmuus-valmistusmaa-status- tms asiaa.
Näyttäisi siis Suomessa saatavan kahta perinteistä itäautomerkkiä.
Yksi merkki, joka oli aika yleinen aikanaan oli Ifa. Siitäkään en ole kuullut mitään sitten 60-luvun... Olikos Trabant DKW: lisenssiluvalla valmistettu itäversio?Bemarimies laati oikean vastauksen, mutta koska koko kysymys oli epätarkka, perustelematon ja sisälsi jo itsessään valheellisen väitteen, ei tuohon takinkääntäjäpoliitikon kysymykseen voi edes vastata.
Koska et määritellyt perinteisiä itäautomerkkejä (aloituksessasi toki puhuit täysin eri asiasta) saanen luvan täsmentää kysymystäsi?
Ymmärrän, kuten suurin osa suomalaisista perinteisten itäautojen olevan sosialistisen Euroopan valtioissa aikoinaan valmistettuja kulkuneuvoja.
Dacia on siitä mielenkiintoinen merkki että se oli alunalkaen länsimaisen valmistajan yhteistyöprojekti kuten Ziguli Neuvostoliitossa. Niinpä sitä ei voine väitää perinteiseksi itämerkiksi. Skodalla oli jo ennen sosialistiaikaa pitkät perinteet teollisuusyrityksenä, myös autonvalmistajana, joten sitäkään kukaan asioita ymmärtävä ei väitä perinteiseksi itämerkiksi.
Siis mitä tästä käteen jää: perinteisiä itäautoja ei voida missään valmistaa, eikä yhtäkään perinteistä itäautomerkkiä tuoda Suomeen - mätivä madetsu 363..
myös kiinnostunut kirjoitti:
Ethän Sinä, lapsiparka edes tiedä mikä on selkeä ja yksinkertainen kysymys, saati että sellaisen osaisit esitää. Esität vain perustelemattomia väitteitä ja sitten alat vaatia niihin selkeitä vastauksia. Kuten lapsikulta ymmarrät jos aivosi joskus alkavat tomimaan ja asennepuolikin korjaantuu, että moinen yhtälö ei toimi, ei tyhmiin kysymyksiin ole vastausta.
ei ole tyhmiä kysymyksiä vaan tyhmiä..vastauksia.Itäblokit ei hajonnu muuten 20v. sitten vaan Tsekki jakaantui millon jakaantu,Puola,Romania,Viro,muut venäjän alusmaat,on vielä itäblokkimaita..Venäjältä saattaa tulla Ladan tehtaalta Datsun uusvanhana merkkinä.Tai sitten jää maansisäiseksi kuten Dacia oli ennen Puolassa oma merkki alias Rellun pohjalta.
- Hanaa häkäpöntölle
Sisu on hyvä itäauto
- Vanajakin oli:.!1%#?
.
Aloittajan määritelmän mukaisesti myös Suomessa valmistettu Vanaja oli itäauto
.
- Bastrado
No "murheet" ne on täälläkin.
- Perinteinen Audisti
Skoda on VAG-konsernin omistuksessa ja suunnittelu hoidetaan saksalaisjohtoisessa konsernissa. Määritelmäsi on hyvin epätarkka, mikä on "perinteinen itäauto"?
Venäläistä Marussiaa - jos on itäauto ja myös eri asia vielä onko se perinteinen, valmistetaan Suomen Uudessakaupungissa. Uusikaupunki taas on Suomessa ja tarkemmin sanoen Länsi-Suomessa joten onko Marussia sittenkin länsiauto, vaikkei niinkään perinteinen.
Mutta Skoda nyt ainakaan ei ole mikään perinteinen itäauto. Vielä 20-vuotta sitten näin olisi saattanut sanoa.
Lada on, mutta sen virallinen maahantuonti on päättynyt tuossa parisen vuotta sitten. Yksityishenkilönäkään tuskin voit tuoda sitä enää EU-alueelle koska päästörajat eivät salline.
Mutta joka tapauksessa aloituksesi ei vakuuta nykymaailmanmenon tuntemuksesta.- itäautoilija
Ladakin on alunperin yhteistyö Fiatin kanssa, nyt kai tietääkseni Renault on Autovazin yhteistyökumppani, joten ei se Ladakaan (VAZ Ziguli) mikään perinteinen itäautomerkki ollut.
- VAGin takana
Lähes samaa "laatua" erihintaisissa paketeissa (kallein ensin, halvin viimeisenä):
Audi
VW
Skoda
Seat- itäeurooppalainen
Näitä omistaneena uskallan väittä, että kaikkein surkein hinta-laatusuhde on Audissa ja paras Skodassa. Jaa, nyky-Seateista ei ole kokemusta, mutta, jos on muuta espanjalaista laatua noudatteleva, niin en ostaisi itselleni, vaan päätyisin vastaavaan Skodaan.
- ei eroja
itäeurooppalainen kirjoitti:
Näitä omistaneena uskallan väittä, että kaikkein surkein hinta-laatusuhde on Audissa ja paras Skodassa. Jaa, nyky-Seateista ei ole kokemusta, mutta, jos on muuta espanjalaista laatua noudatteleva, niin en ostaisi itselleni, vaan päätyisin vastaavaan Skodaan.
Mulla on kokemusta nyky-Seatistakin, Audista tosin eiole. Volkkarista kylläkin Skodan lisäksi. Laatu on vähintään ihan vastaavaa kuin Skodassakin ellei peräti parempaakin. Vikatilastoissa Seat ainakin pärjää hieman Skodaa paremmin. Skodan hieman korkeampi hinta johtuu todennäköisesti siitä, että Suomessa merkki on erittäin suosittu, joten pieni ylihinnoittelu on mahdollista. Seatin osalta tämä ei ole mahdollista.
Jos vertaat muita espanjalaisia tuotteita ja sen perustella päättelet Seatin laadun, niin vastaavasti kaiketi määrittelet Skodankin laadun muiden tsekkiläisten tuotteiden mukaan?
Molemmilla merkeillä on historiansa, Seatilla Fiat yhteistyö ja Skodalla vahva 'itäauto' -historia. Tämän päivän tilanteeseen historialla ei ole muuta vaikutusta kuin imagollinen korkeintaan.
Tosiasiassa molemmat autot tehdään saksalaisen konsernin laatukriteerien perusteella. Eroa ei siis ole konsernin eri merkkien kesken Robotithan sitä paitsi ne autot tekee lähes kokonaan.
- tohatsukuski
Idästä tai lännestä, ihan sama mutta fakta on se että heikkolaatuisimmat autot ei tänä päivänä enää ole venäläisiä tai ranskalaisia, vaan amerikkalaisia. Cheavy ja Chrysler ovat nykyään semmoisia pommeja, että en suosittele vaikka ovat todella halpoja.
- Tohatsukuski oikeas
Tohatsukuski puhuu täyttä asiaa! Olen kokenut yli 60 autoni joukossa myös amerikkalaisia sekä uutena että käytettynä ja niiden laatu on jopa huonompi kuin venäläisillä nykyään!
Nimenomaa GM tuotteet ovat täysin ala-arvoisia!
Saabinkin kaatoi yhteistyö GMn kanssa ja valmistus Opelin osia käyttäen!
Amerikkalaisten surkeuden kruunaa myös maamme surkein maahantuoja osaamattomine huoltoineen eli Metroauto kera USA-Carsenterin
- rajansa kaikella
Chevrolet=Daewoo. ;)
Ihmisten kusettamista.
En ikinä ostaisi amerikkalaista tai korealaista (tai kiinalaista) autoa!
Mieluummin vaikka Skoda. ;)- 9+12
Itseasiassa rehellisesti korealainen Kia 7 vuoden takuineen on parempi vaihtoehto kun tuo chevy-daewoo. Kyllä yhen ja saman maan rajojen sisällä pystytään yhtähyvin tekemään sekundaa kuin laatuakin. ei ole maasta kiinni.
- Se on totta:.!1%#%?+
9+12 kirjoitti:
Itseasiassa rehellisesti korealainen Kia 7 vuoden takuineen on parempi vaihtoehto kun tuo chevy-daewoo. Kyllä yhen ja saman maan rajojen sisällä pystytään yhtähyvin tekemään sekundaa kuin laatuakin. ei ole maasta kiinni.
.
Laaduntarkkailu on ainoa mikä ratkaisee, ei maantieteellinen sijainti
. - lääninkoijari
Se on totta:.!1%#%?+ kirjoitti:
.
Laaduntarkkailu on ainoa mikä ratkaisee, ei maantieteellinen sijainti
.Kyllä se on luonne, mikä on tärkeintä pitemmän päälle.
- Nähnyt tämänkin
Se on totta:.!1%#%?+ kirjoitti:
.
Laaduntarkkailu on ainoa mikä ratkaisee, ei maantieteellinen sijainti
.Niii,paitsi että näillä sosialistilla mailla (taikka entisillä) on tapana olla "laadun tarkkailua".Ja ei muuten provo.Meilläkin töissä on heitetty kymmennillä ellei sadoilla tuhansilla euroilla roskiin sieltä tullutta epäkuranttia tavaraa.Joten,paskaa tekevät eikä sille voi mitään.
- näit unta
Nähnyt tämänkin kirjoitti:
Niii,paitsi että näillä sosialistilla mailla (taikka entisillä) on tapana olla "laadun tarkkailua".Ja ei muuten provo.Meilläkin töissä on heitetty kymmennillä ellei sadoilla tuhansilla euroilla roskiin sieltä tullutta epäkuranttia tavaraa.Joten,paskaa tekevät eikä sille voi mitään.
Tosi huono provo. Eihän kukaan usko että millään firmalla on varaa heittää roskiin satojentuhansien eurojen arvosta tavaraa.
Ihan varmasti on nykymaailmassa on keinot käännyttää huonolaatuinen tavara takaisin valmistejalle. Provo mikä provo.
- Bemarimies_nykyisin
Itäauto ja länsiauto on epärelevantti kysymys sinänsä. Itsellä on ollut seuraavia autoja (uutena tai käytettynä/ omana ja työsuhdeautona 25 vuoden aikana.
Vikajärjestyksessä parhaasta huonoimpaan seuraavasti:
Uutena ostetut, jotka tarvinnut vain huoltaa:
Mazda 626
Nissan Primera GT
Lada Samara
Vikoja vaikka ovat olleet uusia:
Ford Mondeo
Citroen Xantia
Ilman vikoja käytettynä:
BMW 530d (nykyinen)
Skoda Superb
Vähän vikoja käyetttynä:
Mitsubishi Galant
Runsaasti vikoja käytettynä:
VW Golf GTI
Renault Megane
Opel Ascona
Opel Vectra - varatuomari k.
On toi aloittaja kans yks saaatanan idiootti k u s i pää.
Ei voi muuta sanoa siitä pöllöstä "itäautoineen".
Kaikkia perrkeleen hömelöitä maa päällään kantaa!
"Itäautoja" - oi äiree, nosta mua perrseestä!!!- äititulee
Tullaan, mutta pyyhi se ensin!
- rupunenkin
Japani on idässä,jopa itä-aasiassa
- kjhvbnm,
USA taas on Japanista itään.
- kulttuuriakehiin
kjhvbnm, kirjoitti:
USA taas on Japanista itään.
Mutta mikäs olikaan Sonorasta lounaaseen? Tai Edenistä itään?
- ihan sama
noh jaguar on kiinalaisten ja nissan sekä toyota tehdään muualla kuin japanissa niin mikä on muka mikä auto:)
- itäeurooppalainen
Eikö se mennyt niin, että intialaiset osti Jaguaarin ja kiinalaiset Volvon!
- itäeutroppalainen
Nissania ja Mazdaa valmistettiin muistaakseni Ranskassa ja Englannissa!
- Klaanilainen
itäeurooppalainen kirjoitti:
Eikö se mennyt niin, että intialaiset osti Jaguaarin ja kiinalaiset Volvon!
On se helvetin väärin! Ja valkoisella miehellä ei enää ole varaa kuin Skodaan.
- itis
Mun nähdäkseni kaikki japsit on itäautoja ja niitä tuodaan suomeen toistaiseksi.
- uikuijop
Itäautoja ovat kaikki Itävallan itäpuolella tehdyt autot.
- Skoda Rodster
Nykyisellä ja entisellä Skodalla ei ole mitään muuta yhteistä kun nimi heti kun
Volkkari otti sen hotteisiinsa niin merkki alkoi menestyä, Skoda on Volkkari
siinä kun muutkin VW mallit, ne oli ne takatuuppari mallit kun pilasi maineen.
Sitäpaitsi Skodaa pidettiin hyvänä autona ennen ja vielä sodan jälkeen.- jubaleum
Skoda on nykymaailman Mosse
- Ei enää lasolia
jubaleum kirjoitti:
Skoda on nykymaailman Mosse
.
"Ei enää lasolia tälle herralle"
. - dafig
Varmasti on yhteistä kun on sama auto ja sama tehdas. Ja skoda on skoda vaikka voissa paistaisi, tiedoksi vaan skodajormalle. Huomaan miten mielesi tekee länsiautoa, mutta skoda on itäauto ja pysyy, et voi sille mitään.
- itäeurooppalainen
Skoda on huomattavasti parempi kuin saman konsernin VW, sillä Skodaa tekevät laatutietoiset tsekit ja Volkkaria Turkista ja Afrikasta tuotetut kukkahattujen lukutaidottomat "huippuosaajat", jotka eivät edes tiedä , mitä sana laatu merkitsee!
- kliseitä lisää
itäeurooppalainen kirjoitti:
Skoda on huomattavasti parempi kuin saman konsernin VW, sillä Skodaa tekevät laatutietoiset tsekit ja Volkkaria Turkista ja Afrikasta tuotetut kukkahattujen lukutaidottomat "huippuosaajat", jotka eivät edes tiedä , mitä sana laatu merkitsee!
Heh, slaavilaista maailmankuulua huippuosaamista ja laatua. Onneksi kuitenkin koottu slaavilaisen huikealla työmoraalilla.
- austinofengland
Pidettiin hyvänä' autona missä? Suomessa, kun täällä ei juuri muita kuin itäautoja ollutkaan. Kai se piikkinokkamosseen verrattuna hyvä olikin.
skoda voi olla ainut,ja sen huomaa myös laadussa
- voikillinpillit
saab ja talbot horizooo olivat itä-autoja, sillä suomihan oli -70 luvulla vielä kekkosslovakia..
- Voi pyhä yksinkertai
Käsittääkseni Romaniassa, Venäjällä sun muissa itämaissa tehdään Fordeja, Pösöjä ja Relluja, Sitikoita. Mitä kaikkea tehtäneen. Ja Suomessa jotain mitä lie, itämaa mikä itämaa.
Saksalaisista en tiedä, mahtavatko antaa euron sentinkään mennä itään. Taitaa noi VAG-autot syntyä hyvin vahvassa saksalaisomistuksessa ja ohjauksessa. Tehdään niitä ainakin Espanjassa ja Tsekeissä.
Kesällä kun tuolla länsimaissa ajelin Skodillakillani, missä lie Espanjassa, Ranskassa ja Saksassa, huomasi että esim. näitä itämaisia ranskalaisautoja viedään Ranskaan, niin ja tuodaan varmaankin näille nettikirjoitteleville tyypeille.
Kannattais vähän matkustella muuallakin kuin Tallinnassa, jos se maailmankuva edes hitusen siitä oikenis. Hankkikaa i.ttellenne edes elämä- jksjfoNFöo
Kuin hitossa sää niin kauas uskalsit skodalla lähtee?!
- p...a
Tallinnassakaan en suostu Skodaan ahtautumaan, sielläkin löytyy valinnanvaraa taksoista nykyään. Skodat ovat Tallinnassakin lähinnä pimeitä taksoja. Slovakit olivat paljon tunnollisimpia tekijöitä kuin tsekit. Niin ja itäauto skoda on vieläkin.
Kolmas Skoda Fabia menossa, yhteensä puoli miljoonaa km. Ostin ekan Tekniikan Maailman testin perusteella. Hinta-laatu suhde on ihan kohillaan. Ja kulutus pieni silloin kun halutaan liikkua paikasta toiseen.
- haittaax se?
Kaksi, jotka pysyvät, oli lama tai ei:
Skoda ja Helkama-Auto. ;)- faktaa, ei mainos
Erään varakkaan tuttuni tie vei maanantai-kappale Mersun kautta Bemariin ja lopulta Skodaan (Superb). On nyt erittäin tyytyväinen!
- msdoö
faktaa, ei mainos kirjoitti:
Erään varakkaan tuttuni tie vei maanantai-kappale Mersun kautta Bemariin ja lopulta Skodaan (Superb). On nyt erittäin tyytyväinen!
Joo, minunkin yksi varakas tuttuni köyhtyi samalla lailla ja väitti myös olevansa onnellisempi rahattomana.
- Näillä mennään
Mladá Boleslav, missä Škodan päätehtaat sijaitsevat, on kymmenkunta astetta lännempänä kuin Helsinki.
Sosialismin aatetta eivät tšekit ottaneet koskaan yleisesti omakseen, vaan heidät pakotti itäleiriin itse isä Stalin. Kun tšekit yrittivät 1960-luvulla pientä irtiottoa Kremlin vallasta, tuli Brežnev panssareineen ja komensi kansan väkisin takaisin ruotuun.
Nuo ajat ovat kaukana takana päin.
Minulla on ollut kaksi itäautoa. Ostin rahattomana opiskelijana auton korvikkeeksi Jaltan joskus 1970 tai 1971. Maksoin siitä sata markkaa eli alle 20 euroa. Vaikka rahan arvo oli silloin jotakin muuta kuin nykyisin, riitti autosta hupia koko rahalla! Oikean auton veroinen ja pitkäikäinen ilo se ei tietenkään ollut.
Toinen itäautoni oli Lada 1200L. Sain sellaisen (käytetyn) joululahjaksi pojaltani puolenkymmentä vuotta sitten. Tuhatkunta kilometriä nostalgisia sunnuntaiajeluja vuoden mittaan ajeltuani kirjoitin luovarin takaisin lahjoittajan nimiin – ei huvittanut maksaa tuosta autosta koituvia käyttö-, katsastus- jne. maksuja. Lahjoittaja pani kapistuksen edelleen kiertoon.
Ostin uuden auton viimeksi vajaat 4 vuotta sitten. Škoda Octavia Combi olisi ollut varsin vahvoilla, mutta halusin kaksoisahdetun TSI-moottorin (118 kW) ja 7-vaihteisen DSG-vaihteiston, joita ei sillä hetkellä ollut Škodan ohjelmassa. Sain haluamani valitsemalla Meksikossa valmistetun VW Golf Variantin. Se kai ainakin käy länsiautosta – ainakin maantieteellisillä mittareilla? Autooni olen tyytyväinen.
Minulle Škoda ei ole ollut itäauto yli 20 vuoteen. Kovin käy sääliksi niitä poloisia, joiden tiedot ja ajatusmaailma eivät ole pysyneet maailmanpolitiikan ja talouden/teollisuuden rakenteiden muutosten mukana!- ghtkjk,m
Höpsistä, Skodasta nyt ei länsiautoa saa tekemälläkään,
- Näillä mennään
ghtkjk,m kirjoitti:
Höpsistä, Skodasta nyt ei länsiautoa saa tekemälläkään,
Nyky-Škodaa itäautoksi nimittävä kertoo valitettavasti paljon enemmän itsestään kuin Škodasta.
- jens myller
Jokainen autoja korjannut tietää, että yleensä autosta hajoaa joku osa, eikä se että ne irtoaa toisistaan kun on huonosti kasattu.
Eli, ihan v*itun sama kuka ne on kasannut ja missä. Autojen puutteet johtuu huonosta suunnittelusta/heikkolaatuisista osista, ja molemmat hommat hoidetaan yleensä jossain muualla kun siellä kokoonpanotehtaalla.
Eli lopettakaa se jauhaminen tsekkien tai slovakialaisten huonosta autojen kasaamisesta. Ikean kirjahylly on sitä samaa sekundaa riippumatta kuka sen on kasannut. - plagiaatti?
Ikean hyllyt ja mööpelit on helppo kasata, mutta kaikkea aikansa. Nykyään kierrän Ikean kaukaa.
Mitä Skodaan tulee, niin eiköhän se kasata pitkälle samoista osista kuin VW?
VW on hyvä auto ajaa eikä Skoda ainakaan testeissä jää paljoakaan saksalaisten kansanautosta. - Jorma Teräs
Bmw:llä on ainakin tehdas venäjällä, jos itäautoa kaipaa. Tosin saksalaisilla tehtailla on saksalaiset laatuvaatimukset oli ne bemarit ja Audin koneet sitten kasattu Saksassa, Venäjäjällä tai Ulan Batorissa
- germany
Muistakaa nyt ihmeessä tämä asia, Skoda on tarkoitettu itä-euroopan maihin myytäväksi! Vw, Audi ja Seat ovat länsi-euroopanmaihin tarkoitettuja merkkejä, mutta edelleen vaan pölhöt juutas-suomalaiset ostavat tätä itäautoa vaikka kuuluisi ostaa länsiautoja. On se kumma kun ei sinne kaaliin sovi ajatus länsimaalaisuudesta. Varmaan oltiin niin kauan venäjän vallan alla ettei uskalleta poiketa linjasta.
- On se niin kumma:.!1
.
kun suomalaiset ostavat laadukkaita Skoda-vaunuja ja ajavat onnellsina viattomia kilometrejä
. - mitä välii
Miksipä suomalaisten ei kuuluisi ostaa Skodia, vaikka ulkonäön ja muotoilun yleensäkin perusteella voisikin päätellä sen olevan alunperin tarkoitettu lähinnä itäeuroopan markkinoille. Kelpaahan se joissakin länsieuroopan maissa sikäläisille, mm Saksassa, vaikkei Skodan markkinaosuus niissä olekaan kummoinen Suomeen verrattuna.
Autohan on ihan hyvä käyttöominaisuuksiltaan ja ostohinnaltaankin edullinen useinpiin vastaaviin länsimerkkeihin verrattuna. Toki Skodastakin löytyy kalliimpia malleja, mutta nehän eivät olekaan myyntitilastojen kärjessä kuten peruskansalaisen jokamiesmalli Octavia.
Suomalainen makuhan on aina ollut kovin lähellä itäeurooppalaista makua, olemmehan asunee slaavilaisen kulttuurin ja vaikutuspiirin lähellä niin kauan. Mikä siinä muuten on niin huono asia? - ske-ida_-
On se niin kumma:.!1 kirjoitti:
.
kun suomalaiset ostavat laadukkaita Skoda-vaunuja ja ajavat onnellsina viattomia kilometrejä
.nii, mitäs kummaa siinä on, jos suomalaiset ostavat Skoda itäautoja?
- skoora
Sellaiset ihmiset ostavat skodan jotka tuntevat sympatiaa itäautoja ja sosialismia kohtaan.
- Tätä päivää elävä
Saattavatpa ostaakin. Mutta ostavat niitä muutkin – myös kaikkea muuta kuin sosialistisesti ajattelevat järki-ihmiset.
Jo vuosia sitten kuolleen ja kuopatun totalitaarisen sosialismin luurangolla pelottelu ei ole enää mikään teema tämän päivän autokaupassa. Vain typerykset puhuvat toista.
Skodasta ei tee huonoa autoa eikä itäautoa se, että Tsekinmaassa on joskus muinaishistoriassa ollut vallassa sosialistinen järjestelmä. Tsekki on nykyisin moniarvoinen, demokraattinen länsimainen yhteiskunta ja Skoda sen vuosikymmeniksi jähmettyneen mutta vauhdilla uudelleen nousevan teollisuuden kelpo lippulaiva.
Itselläni ei ole ollut eikä ole vieläkään Skodaa, mutta saattaisi hyvin ollakin. - elän tätäpäivää!
Tätä päivää elävä kirjoitti:
Saattavatpa ostaakin. Mutta ostavat niitä muutkin – myös kaikkea muuta kuin sosialistisesti ajattelevat järki-ihmiset.
Jo vuosia sitten kuolleen ja kuopatun totalitaarisen sosialismin luurangolla pelottelu ei ole enää mikään teema tämän päivän autokaupassa. Vain typerykset puhuvat toista.
Skodasta ei tee huonoa autoa eikä itäautoa se, että Tsekinmaassa on joskus muinaishistoriassa ollut vallassa sosialistinen järjestelmä. Tsekki on nykyisin moniarvoinen, demokraattinen länsimainen yhteiskunta ja Skoda sen vuosikymmeniksi jähmettyneen mutta vauhdilla uudelleen nousevan teollisuuden kelpo lippulaiva.
Itselläni ei ole ollut eikä ole vieläkään Skodaa, mutta saattaisi hyvin ollakin.Tapu tapu, pitkään aikaan ensimmäinen järkevä ja todenmukainen kirjoitus tällä palstalla, toivottavasti nuo palstan ikuiset pellet ja typerykset osaavat edes hiukan saada ymmärrystä mustaan mielensä.
Itäautothan ovat todellakin sinne museopuoleele kuuluvaa kamaa, jostain täysin käsittämättömästä syystä jotkut hömelöt väittävät nykyautoja iitä-autoiksi, ja vielä käsittämätön typeryys, noita aasialaisia jotkut typerykset väittävät itäautoiksi. - Ajatella jos:.!1%#?+
elän tätäpäivää! kirjoitti:
Tapu tapu, pitkään aikaan ensimmäinen järkevä ja todenmukainen kirjoitus tällä palstalla, toivottavasti nuo palstan ikuiset pellet ja typerykset osaavat edes hiukan saada ymmärrystä mustaan mielensä.
Itäautothan ovat todellakin sinne museopuoleele kuuluvaa kamaa, jostain täysin käsittämättömästä syystä jotkut hömelöt väittävät nykyautoja iitä-autoiksi, ja vielä käsittämätön typeryys, noita aasialaisia jotkut typerykset väittävät itäautoiksi..
Ajatella jos joku haluaisi ajaa Eestissä valmistetulla autolla minkä hepulin aloittaja siitä saisi koska sielläkin on joskus ollut (20 v. sitten) kommunistisysteemi
. - koota-
eli just niinkuin minä
- kummastakin kokemust
Aito skoda olisi ihan ok, mutta nämä volokkarin raiskaamat tekeleet ihan paskaa.
- nyky itäauto
Skodaa voi hyvin kuvailla itäautoksi, koska se on itä-euroopan (entisen itäblokin) maihin suunnattu myytäväksi. Eli on tämänpäivän itäauto.
- itäauto skoda
ei noi uudet itäautot kiinnosta
- scodillac-
Onhan skoodalla puolensakin; meinaan itäautoksi.
- tdi-dsg
varmaan näin, mutta kun saisivat tuon hanttiuolen kondikseen, ettei vesi tulisi sateella sisään
- Eevertti Unto
Suomessa myytävät henkilöautot ovat etupäässä tehty venäjällä,skoda alkaa olla ainut auto mitä tehdään euroopassa...että näin...
- itä-skooda
jaa, mutta on silti itäauto, että silleen
- ocu-pucco
niin kauan kun jormia, on itäauto skoodia
- fabisti_
meinaatko että jorma-skoodia?
- kauko4
Minulla on Ural jo Skooda Suberp. Superpissa on tietysti uudempi tekniikka vaikka se onkin volkkarin kopio (se vanhempi passatin näköinen) mutta on se silti aito kukonheltta ja slaavilainen tunnelma on tallella. Ural on vanha, niitä ei paljoa enää ole. Vielä kun saataisiin vasemmisto nousuun, luulisi kun Skootiakin on jo niin paljon, täytyyhän tässä olla aatettakin mukana. Minun tovereilla ainakin on paljon skootia ja ladoja.
- aatetta
Taitaa jo nykyisin skooda olla hiukan yleisempi kuin lada itäblokin autojen joukossa.
- Alkuperäinen Phantom
aatetta kirjoitti:
Taitaa jo nykyisin skooda olla hiukan yleisempi kuin lada itäblokin autojen joukossa.
Minä ostin Skodan sen vuoksi, että se on laadukas auto ja hinnaltaan edullinen.
Skodan edullisuus johtuu siitä, että Tsekkiläisten työläisten palkat on kohdallaan.
AY-liike ei ole kiristänyt työläisille semmoisia etuja Tsekeissä, että teollisuus kaikkoaisi sieltä toisin kuin suomesta.
VW-konsernin saksalaisissa autoissa on vikoja liikaa toisin, kuin Skodissa. Johtuukohan se turkkilaisten siirtotyöläisten tahallisesta huolimattomuudesta? Mitä jormat meinaatte?? - paskastaeisaahyvää
Alkuperäinen Phantom kirjoitti:
Minä ostin Skodan sen vuoksi, että se on laadukas auto ja hinnaltaan edullinen.
Skodan edullisuus johtuu siitä, että Tsekkiläisten työläisten palkat on kohdallaan.
AY-liike ei ole kiristänyt työläisille semmoisia etuja Tsekeissä, että teollisuus kaikkoaisi sieltä toisin kuin suomesta.
VW-konsernin saksalaisissa autoissa on vikoja liikaa toisin, kuin Skodissa. Johtuukohan se turkkilaisten siirtotyöläisten tahallisesta huolimattomuudesta? Mitä jormat meinaatte??Skodailija jaksaa kehua itäautoaan, kaaliskodaa.
Saksalais autoissa vikoja ei ole kuin viat ovat kaikki itäblokin skodassa joka tehdään ylijäämä b-osista.
Tsekissä, Slovakiassa ja Venäjällä ne samat kommarit Skodia vieläkin kokoavat. - kauko480
Kerro jo ihmeessä, minkalainen on se Ural merkkinen AUTO????
Kukaan muu ei ole sellaiseata kuullutkaan, kerro jo ihmeessä ja päästä meidät tästä epätietoisuudesta?????
- ap. Phantom
Kuule jorma minulla on kokemusta asioista. Minulla on ollut kolme uutena ostettua volkkaria, Saksassa tehtyjä kaikki ja se viiminen oli sika susi. Ajo-ominaisuuksiltaan se oli loistava, mutta rajusti liikaa vikoja.
-07 uutena ostamassani Octaviassa ei ole ollut vähäisiäkään häiriöitä, mittarissa hiukan toistasataatuhatta kilometria.
Tsekeillä on sen verran kokemusta kommunismista, että luulen teidän jormien olevan enempi kommunisteja, kuin Tsekit.- skôoda-jorê
Tämä ei ole politiikka sivusto, onko sulla, peelo, luki-häiriö(kin). Täälä puhutaan itablokin autoista esmes skoodista.
- itäblokki???????????
skôoda-jorê kirjoitti:
Tämä ei ole politiikka sivusto, onko sulla, peelo, luki-häiriö(kin). Täälä puhutaan itablokin autoista esmes skoodista.
Miten voi puhua itäautoista ilman politiikkaa?
Koko termi oli aikoinaan vain ja ainoastaan Suomen kauppapolitiikaa sosialistisiin maihin, kunnes autojen tuontisäännöstely loppui, ja myöhemmin myös koko itäblokki lakkasi olemasta.
En väittäisi, että Sinulla PEELO olisi lukihäiriö, olet vain totaalisesti ulkona tämän päivän maailmasta. - päivänselvää
itäblokki??????????? kirjoitti:
Miten voi puhua itäautoista ilman politiikkaa?
Koko termi oli aikoinaan vain ja ainoastaan Suomen kauppapolitiikaa sosialistisiin maihin, kunnes autojen tuontisäännöstely loppui, ja myöhemmin myös koko itäblokki lakkasi olemasta.
En väittäisi, että Sinulla PEELO olisi lukihäiriö, olet vain totaalisesti ulkona tämän päivän maailmasta.Joka tapauksessa Skoda on itäauto koska sitä valmistetaan enemmän Venäjällä kuin Tsekissä.
- hmhjm
Eikös Volvo oo nyt kiinalainen merkki eli siis itäauto? Tuodaan vielä Suomeenkin toistaiseksi
- hmmhmmhmm
Mitä tekemistä maantiedolla tai Kiinalla on itäautojen kanssa?
Ei mitään - maata ja tietoa
hmmhmmhmm kirjoitti:
Mitä tekemistä maantiedolla tai Kiinalla on itäautojen kanssa?
Ei mitääneikös itä ole just maantietoa. itä ja länsi pohjoinen ja etelä. vai onko etelänlomakin jotain muuta kuin siihen maantiedesuuntaan matkustamista. lapinloma etelässä??
- hmmhmmhmm
maata ja tietoa kirjoitti:
eikös itä ole just maantietoa. itä ja länsi pohjoinen ja etelä. vai onko etelänlomakin jotain muuta kuin siihen maantiedesuuntaan matkustamista. lapinloma etelässä??
Itä on ilmansuunta ja maantietoa, mutta itäauto ei ole.
Vai oletko lomallakin itäautosuunnalla?
- on ja pysyy
Skoda on itäauto, siitä ei pääse mihinkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446