Oli todella surullista lukea tänä aamuna sanomalehdestä(Karjalainen) että viime vuonna lasten hyväksikäyttö tapauksia oli ilmoitettu poliisille viime vuonna 1700 kpl ja edellisinäkin vuosina luku oli 1000 verran. Eli kohti tämän maan rappiota mennään ihan yleisesti ottaen ja mitä tulee lestadiolaisten tapauksiin 20 viime vuoden aikana niin tämä on todella paljon huolestuttavampaa, samalla laskuopilla 20 viime vuoden aikan polisille ilmoitetut tapaukset ovat kymmenissä tuhansissa.
En ole itse lestadiolainen joten turha tulla heitämään mitään rasistista tänne päin.
Lasten hyväksikäytöt suomessa
11
114
Vastaukset
- jgkjg
lestadiolaisten pedofilia kun ei niin vain tule ilmi,ne ei kerro,kieltävät vaan,mutta muutamat lahkosta eronneet sitte paljastaa roskia maton alta.
Meidän pitäisi olla iloisia kasvaneista pedofiliarikosluvuista.
Niiden kasvu kun ei osoita niinkään rikosten määrän kasvua, vaan sitä, että ennen piiloon jääneistä rikoksista on olettu ilmoittelemaan. Näin on pieni mahdollisuus, että asialle aletaan OIKEASTI tehdä jotain ja noita kammottavia rikoksia saadaan paremmin estettyä.
Noin 75 % (hyvin karkea arvio) pedofiileistä pitäisi antaa tunnustuspalkinto. He kun eivät toteuta fantasioitaan. Pedofiliahan tarkoittaa seksuaalista kiinnostusta lapsiin. Näistä vain pieni osa toteuttaa rikoksen. Loput pitävät himonsa kurissa ja heitä pitää kunnioittaa koska he kunnioittavat lakia.- Tohtori x6
Ja todennäköisesti ne mitä ei ilmoiteta on 10 kertainen määrä(ehkä 150000), eli uskomattoman paljon.
- Tohtori x6
Tohtori x6 kirjoitti:
Ja todennäköisesti ne mitä ei ilmoiteta on 10 kertainen määrä(ehkä 150000), eli uskomattoman paljon.
Siis vaikka kymmenen vuoden periodilla.
Minä haluan sanoa sellaisen sanan tähän keskusteluun, että tässä olisi hyvä katsoa asiaa jostain muustakin kuin uskonto-ateismi tai vanhalestadiolaisuus-näkökulmista.
Lasten hyväksikäyttötapausten määrä Suomessa(kin) on massiivinen, eikä se kokonaisuutena selity millään uskonnolla.
Samoin on tunnettua, että länsimaista on seksiturismia esim. Kaukoitään, jossa ostetun seksin kohteena on paljon alaikäisiä, myös poikia.
Lähes jokainen tuntemani nainen, jonka kanssa asia on puheeksi tullut, on kertonut tulleensa raiskatuksi, tai joutuneensa raiskausyrityksen kohteeksi.
Näitä rikoksia eivät pääsääntöisesti tee uskovaiset - vaan miehet.
MInusta olisi hyvä muistaa, että seksirikokset ovat kollektiivisesti miesten tekemiä rikoksia. En mitenkään yritä puolustaa vanhalestadiolaisia rikollisia tässä asiassa, mutta minusta tässä on vaara, että näkemys kokonaisuudesta hämärtyy, kun löydetään hyvä syyllinen kantamaan syntikuormaa.
Kyse on nimenomaan miehisen rikollisuuden muodosta.
Yritetään muistaa se, samalla kun kauhistellaan tämän yhden uskonlahkon erikoispiirteitä tämän rikollisuuden lajin sisällä.
Samalla voisi yrittää pohtia vaikeampaa kysymystä siitä, mikä yleensä mahdollistaa tämän rikollisuuden muodon ja miksi se on nimenomaan miesten erityispiirre.Kiitos kaarne hyvästä kirjoituksestasi. Olen huomannut ennenkin, että kirjoitat asiallisesti, tasapuolisesti ja hyviä havaintoja tehden!
- pekka-
Syy, miksi juuri miehet tekevät enemmän väkivaltarikoksia, joihin pedofiliankin luokittelen, jothunee paljolti siitä, että miehet ovat fyysisesti vahvempia. Lisäksi he ovat usein tottuneet ratkomaan asioita fyysisen voiman ja sen tuoman vallan avulla.
Miksi sitten tuollainen ominaisuus säilyy/periytyy on varmasti helppo ymmärtää, mitä enemmän saat jälkeläisiä, sen todennäköisemmin ik'ävätkin piirteesi periytyvät. Ei oikeastaan ole koivn vaikeaa kuvitella, miten esimerkiksi raiskaajan (mies) perimä pääsee suhteellisen helposti eteenpäin tuleville polville.
Uskonnollinen yhteisö antaa hyvän suojan tehdä rikoksia, joista jäisi ehkä helpommin kiinni avoimemmassa ympäristössä. pekka- kirjoitti:
Syy, miksi juuri miehet tekevät enemmän väkivaltarikoksia, joihin pedofiliankin luokittelen, jothunee paljolti siitä, että miehet ovat fyysisesti vahvempia. Lisäksi he ovat usein tottuneet ratkomaan asioita fyysisen voiman ja sen tuoman vallan avulla.
Miksi sitten tuollainen ominaisuus säilyy/periytyy on varmasti helppo ymmärtää, mitä enemmän saat jälkeläisiä, sen todennäköisemmin ik'ävätkin piirteesi periytyvät. Ei oikeastaan ole koivn vaikeaa kuvitella, miten esimerkiksi raiskaajan (mies) perimä pääsee suhteellisen helposti eteenpäin tuleville polville.
Uskonnollinen yhteisö antaa hyvän suojan tehdä rikoksia, joista jäisi ehkä helpommin kiinni avoimemmassa ympäristössä.Minä olen eri mieltä siitä, että seksirikokset olisivat yhteydessä lisääntymiseen geenien siirtämisen mielessä.
Minusta pedofilia kuuluu seksuaalisiin perversioihin, eli halun kohteen epänormaaleihin siirtymiin. Enkä voi olla ajattelematta, että se liittyy myös vahvasti vallan seksualisoitumiseen.
Raiskauksethan on kai aika yleisesti hyväksytty nimenomaan vallankäytöksi pikemmin kuin eroottiseksi teoksi. Ensisijainen tarkoitus ei ole saada seksuaalista tyydytystä, vaan kokea vallan hurmiota nöyryyttämisen kautta.
Noh... en ole alan asiantuntija, tuossa voi olla vähän epämääräisiä termejä.
Itse epäilen että tuonkaltaisen rikollisuuden taustalta löytyy miehinen testosteroni ja vähäinen empatiakyky.
Minusta tuntuu myös siltä, että miehet ovat kuitenkin sillä tavalla herkkiä, että heidän psyykensä vaururioituu helposti patrarkaalisessa ja autoritaarisessa ynmpäristössä. Sellaisessa ympäristössä yleensä miesihanteena on mies, joka ei herkistele turhia ja jolla on sellaiseen ihanteesen kasvatettuna usein myös heikosti kehittynyt yhteys omiin tunteisiinsa . Se on myrkkyä miesten psyykelle ja aiheuttaa vaurioituneita ihmisiä.
Noista kaikista syntyy kokonaisuus, joka helposti sekoittaa seksin, tyydytyksen, väkivallan, vallan keskenään erilaisna kombinaatioina, joissa syvien tunteiden liittyminen seksiin loistaa poissaolollaan.
En edelleenkään ole alan asiantuntija, eikä mulla ole esittää lähteitä. Tämä edustaa sitä näkemystä, jonka olen kirjallisuudesta vuosien mittaan kerännyt- Uskova
juhani1965 kirjoitti:
Kiitos kaarne hyvästä kirjoituksestasi. Olen huomannut ennenkin, että kirjoitat asiallisesti, tasapuolisesti ja hyviä havaintoja tehden!
Kaarneelta napakka ja todella asiallinen kirjoitus, tuollaisia lisää.
Jos tuon lukeminen aamulla oli niin kovin surullista, niin levität saastaa? Koetko roolisi surun levittäjänä vastuulliseksi tai peräti kunnianarvoisaksi? Antaako surun levittäminen seksuaalista nautintoa vai onko kyse ihan tuikitavallisesta Jeesustelusta?
- drfgyuir
Miksi asia sievistellään käyttämällä sanaa hyväksikäyttö? Raiskauksista on kysymys!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947466- 1723741
- 533269
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2422444- 482135
- 411998
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?251883- 471879
- 601768
- 191763