En mene leikattavaksi!

Olen tällainen

Minulle suositellaan jatkuvasti laihdutusleikkausta, mutta en aio mennä. Miksi en saa olla sellainen kuin olen? Miksi minua pitäisi muuttaa? Toiset ovat pulleampia, toiset laihempia. Niin yksinkertaista se on. Nykyään tehdään kaikesta sairaus niin kuin lihavuudesta. Ei se näin mene. Olen ihan terve.

Joku tietysti haluaa tietää tarkasti pituuden jan painon, että voi alkaa kertoa kuinka lihava olen. Tässä teille tiedot: 158cm 148kg. Repikää siitä ilonne.

Minulla on mielestäni ihan hyvä elämä, ystäviä ja läheisiä, jotka rakastavat minua sellaisena kuin olen. Työssä käyn ja velkani maksan. No, jotain puuttuu: se oikea. Mutta ehkä hän vielä kävelee vastaan.

36

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Martha M

      Olen ensimmäisenä puolustamassa oikeuttasi olla sellainen kuin haluat ja myöntämässä, että ihminen voi elää hyvää elämää ylipainoisenakin. Olen itse laihduttanut sairaalloisesta ylipainosta normaalipainoon. Olin tyytyväinen itseeni ylipainoisena enkä olisi halunnut laihduttaa, mutta sairastuin sen verran vakavasti, että oli pakko, muuten tuskin olisin enää kirjoittamassa tätä. Sinun mittoihisi en edes ehtinyt, sydän alkoi oireilla jo kun painoin 112 kg (olen 162 cm pitkä). Laihduttaminen paransi elämänlaatuani monella tavalla, mutta lihavuuden aiheuttamat sairaudet minulla on loppuelämäni ajan ja todennäköisesti se loppuelämä jää myös paljon lyhyemmäksi kuin terveellä ihmisellä.

      Olet vielä tietääksesi terve, mutta sinunkaan elimistösi ei pitkään kestä kolminkertaista painoa. Kukaan ei tiedä etukäteen, mikä paikka pettää ja milloin, mutta jokin varmasti pettää - jos ei sydän, niin haima, tai lonkka tai polvi. Kroonisesti sairaana tai liikuntarajoitteisena voi tulla sitten mieleen, että jos olisin ollut fiksumpi, en olisi päästänyt itseäni lihomaan tällaiseksi. Kerron tämän siis omasta kokemuksesta, en tarkoita moittia sinua.

      Ylipaino aiheuttaa myös muita terveysriskejä, esimerkiksi jos joudut leikkaukseen vaikka liikenneonnettomuuden tai umpisuolentulehduksen takia, riskisi saada hengenvaarallisia komplikaatioita on paljon suurempi kuin normaalipainoisella ihmisellä. Mutta valinnan vapautta ei sinulta voida viedä, joten jos et tahdo laihtua, niin ei kukaan voi laihduttaa sinua vastoin tahtoasi.

    • BIMI40

      Kuulostaa taas ihan kekstyltä. Tuskin lääkäri ainakaan ehdottaa leikkausta, jos ei ole motivaatiota laihduttamiseen. Leikkauksen jälkeen, jos syö normaalisti - eli paljon, kun noita lukemia laskeskelen - saattaa henki lähteä.

      Itse olen terve lihava, kaikki arvot ovat ihanteelliset, mutta kyllä minä vaan haluaisin laihtua.

      • hmm.

        Niin, olisi kiinnostavaa tietää, kuka on "suositellut" ap:lle laihdutusleikkausta?


      • niitty-lemmikki

        Kyllä uskon että lääkärit nykyään suosittelevat sitä. Minäkin olen ikuisesti lihavana saanut kuulla vaikka mitä suosituksia, käskyjä ja komennuksia elämäni aikana. Kohta kuusikymmentä vuotta ikää ja seitsemän vanhasta asti olen ollut silmätikkuna.
        Olen laihduttanut useita kymmeniä kertoja elämssäni ja kertalaihdutus 15-45 kg.
        Silti taas nyt painoa niin paljon että kahteen vuoteen vaaka ei ole näyttänyt lukemia ollenkaan.
        En "päästä itseäni lihomaan", silti vain lihon. Jos en koko ajan laske jokaista suupalaani nii paino nousee. Ja ylärajaa sile ei ole.
        Leikkausta olen monesti ajatellut mutta en ole uskatanut.
        Olisin elämääni ja painooni tyytyväinen noin satakiloisena. Niissä lukemissa olessani olen ollut elämäni kunnossa.
        Minulla ei ole mitään vakavia sairauksia. Verenpaine pysyy hyvissä lukemissa lääkityksellä.
        Haluaisin todellakin että olisin laihempi ja että paino pysyisi paikallaan eikä nousisi koko ajan.


      • vcxvcxvxvcx
        niitty-lemmikki kirjoitti:

        Kyllä uskon että lääkärit nykyään suosittelevat sitä. Minäkin olen ikuisesti lihavana saanut kuulla vaikka mitä suosituksia, käskyjä ja komennuksia elämäni aikana. Kohta kuusikymmentä vuotta ikää ja seitsemän vanhasta asti olen ollut silmätikkuna.
        Olen laihduttanut useita kymmeniä kertoja elämssäni ja kertalaihdutus 15-45 kg.
        Silti taas nyt painoa niin paljon että kahteen vuoteen vaaka ei ole näyttänyt lukemia ollenkaan.
        En "päästä itseäni lihomaan", silti vain lihon. Jos en koko ajan laske jokaista suupalaani nii paino nousee. Ja ylärajaa sile ei ole.
        Leikkausta olen monesti ajatellut mutta en ole uskatanut.
        Olisin elämääni ja painooni tyytyväinen noin satakiloisena. Niissä lukemissa olessani olen ollut elämäni kunnossa.
        Minulla ei ole mitään vakavia sairauksia. Verenpaine pysyy hyvissä lukemissa lääkityksellä.
        Haluaisin todellakin että olisin laihempi ja että paino pysyisi paikallaan eikä nousisi koko ajan.

        Kyllähän sinä päästät itsesi lihomaan jos kerran painoa tulee. Taas tätä itsepetosta. Aika ihmeellistä jos et huomaa eroa ruokamäärissäsi ilman laskemista kun ruokaa ilmeisesti kuluu aika reippaasti enemmän lihotessa kuin laihduttaessa.


      • Vinkkimies
        niitty-lemmikki kirjoitti:

        Kyllä uskon että lääkärit nykyään suosittelevat sitä. Minäkin olen ikuisesti lihavana saanut kuulla vaikka mitä suosituksia, käskyjä ja komennuksia elämäni aikana. Kohta kuusikymmentä vuotta ikää ja seitsemän vanhasta asti olen ollut silmätikkuna.
        Olen laihduttanut useita kymmeniä kertoja elämssäni ja kertalaihdutus 15-45 kg.
        Silti taas nyt painoa niin paljon että kahteen vuoteen vaaka ei ole näyttänyt lukemia ollenkaan.
        En "päästä itseäni lihomaan", silti vain lihon. Jos en koko ajan laske jokaista suupalaani nii paino nousee. Ja ylärajaa sile ei ole.
        Leikkausta olen monesti ajatellut mutta en ole uskatanut.
        Olisin elämääni ja painooni tyytyväinen noin satakiloisena. Niissä lukemissa olessani olen ollut elämäni kunnossa.
        Minulla ei ole mitään vakavia sairauksia. Verenpaine pysyy hyvissä lukemissa lääkityksellä.
        Haluaisin todellakin että olisin laihempi ja että paino pysyisi paikallaan eikä nousisi koko ajan.

        "En "päästä itseäni lihomaan", silti vain lihon. Jos en koko ajan laske jokaista suupalaani nii paino nousee. Ja ylärajaa sile ei ole."

        - Niin, paino nousee jos syö enemmän kuin kuluttaa, niin yksinkertaista se on.

        Jos vain syö niin paljon kuin maha vetää, paino varmaankin nousee ilman rajaa. Eihän kukaan pysty kuluttamaan mahdotonta määrää energiaa, ja kuluttamaton energia silloin varastoituu rasvaksi kehoon.

        Paino pysyy paikallaan sillä tavalla, että kuluttaa kaiken sen energian jonka ravintona syö. Muuten paino nousee. Tämä on ihan sama homma kuin jos tankkaisit autoon aina 50 litraa vaikka vain 20 olisi kulutettu. Pian pitäisi hankkia lisätankki ja sille lisätankki ja auto menisi jouset pohjassa, eikä pian enää kulkisi oman moottorin voimin vaan pitäisi laittaa peräkärryyn vedettäväksi. Samoin käy ihmisen.

        Jos haluat että paino pysyy samana, on ravintomäärä ja kulutus saatava tasapainoon. On joko lisättävä kulutusta tai vähennettävä syömisiä. Mielellään molempia. Eniten kuitenkin vaikuttaa ruokavalio, koska kulutusta on vaikea lisätä riittävän paljon.

        Leikkauksen vaikutus on sama. Se ei lisää kulutusta vaan estää syömästä liikaa, koska mahalaukku pienennetään. Sama vaikutus olisi suun sulkemisleikkauksella.

        Leikkaus ei ole riskitön. Parempi ja ilmainen vaihtoehto on vähentää syömistä, korjata ruokavalio terveelliseksi ja lisätä liikuntaa paljon.


    • .

      Minulla ei ole mitään vakavia sairauksia." No ,kyllä RR-tauti on vaarallinen sairaus.

    • 9+12

      No, jotain puuttuu: se oikea. Mutta ehkä hän vielä kävelee vastaan.

      In your dreams !!!

    • pullakuningatar

      Kyllä sitä leikkausta nykyään suositellaan ihan silmämääräisesti suunnilleen kenelle tahansa jos oikea (tai väärä, miten sen nyt ottaa) lääkäri osuu kohdalle. Nykyään ainakin isommissa kaupungeissa on vielä poistettu aiemmin käytössä olleet psykologiset arviot ja ennakko- ja jälkituki on aivan minimissään. Kannattaa melkein itse aktiivisesti hakeutua tukiryhmään ja selvittää asiaa monelta kantilta ennenkö hommaan ryhtyy tai on ryhtymättä, se kun ei ole mikään pieni ratkaisu.

      • Uskon puute

        Haluaisin kuulla jonkun potilaan oman kokemuksen, en passiivissa kirjoitettua kuulopuhetta! Omalla kohdallani vasta kolmas lääkäri suostui edes jatkamaan keskustelua kysyttyäni leikkauksesta. Painoindeksini on parhaimmillaan ollut 45. Tuki-ja liikuntaelinongelmista huolimatta olen liian terve. Niin harrastan liikuntaa, vaikka olen läski.


      • Rusina XXL

        Onpas todella vastuutonta toimintaa, jos psykologiset arviot jätetään välistä!
        Jos lihomisen taustalla on esim. ahmimista, niin leikattu voi kirjaimellisesti syödä itsensä hengiltä.

        Leikkaukseen menoa suunnitteleville: kokeilkaa syödä tai juoda parin tunnin välein desin tai puolentoista eriä, ja ainoastaan terveellisiä vaihtoehtoja(ei rasvaa eikä sokeria ylenmäärin, ei herkkuja).

        Miettikää haluatteko elää niin loppuelämänne. Pystyykö kukaan elämään niin vuosikymmeniä? Virallista tietoa ei ole olemassa vielä...


    • vcxvxcvxvvvc

      Onhan se äärettömän typerää olla ajattelematta elämää muutamaa kuukautta pidemmälle. Et ole "pulleampi", vaan olet sairaalloisen ylipainoinen ja tuo paino tuo sinulle varmuudella vaivoja jos elät edes kohtalaisen vanhaksi.

    • hullu-ulla

      Missään ei tapaa niin paljon tuntemattoman lähimmäisen terveydestä ja elämän pituudesta huolestuneita sydämellisiä ihmisiä kuin täällä lihavuuspalstalla.
      Jos joku kirjoittaa olevansa pullea ja onnellinen sellaisenaan, heti ilmaantuu pitkä jono huolestuneita lähimmäisiä neuvomaan miten painoa pudotetaan koska ylipaino vaarantaa terveyden ja lyhentää elämää :)
      Miten liikutavaa!
      Pikku kiven heitän luikkujen kenkään hiertämään. Uusimmat tutkimukset kertovat sen minkä maalaisjärki jo aikaisemmin, eli sydän- ja verisuonisairaudet eivät ole yleisempiä lihavilla kuin normaalipainoisilla tai laihoilla, paino ei vaikuta sairastuvuuteen.

      • utelias*

        Laita linkki johonkin tutkimukseen, johon kirjoituksesi lopun perustat?


      • hullu-ulla
        utelias* kirjoitti:

        Laita linkki johonkin tutkimukseen, johon kirjoituksesi lopun perustat?

        Tuosta tutkimuksesta jos halusit tietää niin se löytyy Tohtori-sivustolta. Julkaistu 1.6
        Siitä oli linkki suomi24: n etusivulla silloin, siksi sen huomasin itse.


      • Läksi
        hullu-ulla kirjoitti:

        Tuosta tutkimuksesta jos halusit tietää niin se löytyy Tohtori-sivustolta. Julkaistu 1.6
        Siitä oli linkki suomi24: n etusivulla silloin, siksi sen huomasin itse.

        Paino ei ehkä vaikuta, mutta keskivartalolihavuus...ja painon suhde pituuteen.


    • pullakuningatar

      Oman käden tietoa ei ole, jostain syystä itse olen vielä välttynyt ehdotteluilta mutta äitini 171cm/108kg palasi rutiinitarkastuksesta tuohtuneena n. kuukausi sitten kun lähetettä yritettiin kirjoittaa väkisin.

      Samainen ihminen joutuu työssään kohtaamaan leikkaukseen meneviä ja jo läpikäyneitä ja on keskimäärin kauhuissaan nimenomaan siitä, ettei nykyään ainakaan täällä päin enää tehdä niitä psykologisia arvioita.

      Huhuni ovat siis melko läheltä.

    • Jotain rajaa!

      Saathan sinä olla millainen hyllyvä plösö tahansa! Mutta älä tule sitten parin vuoden päästä lääkäreiltä mankumaan hoitoja ja lääkkeitä kaikenlaisiin liikalihavuuden mukanaan tuomiin sairauksiin. Kannatan ehdottomasti sitä että niin syöpöt kuin juopotkin sun muut nistit kantakoon itse seuraukset omista valinnoistaan, eli maksakoon itse tieten tahtoen hankkimansa sairaudet sairaanhoidon yksityispuolella.

      • rusina xxl

        No tasapuolisuuden nimissä pitäisi sitten paljon muitakin sairauksia hoitaa kaikkien omalla kustannuksellaan..

        Mitäpä näitä nyt olisi...anoreksia, suuri osa liikenneonnettomuuden aiheuttamista vammoista, ihosyövät, suoliston syövät, hammasongelmat, harrastuksissa/urheillessa tapahtuneet vammat, kauneusleikkausten komplikaatiot, vammaisena syntyneet lapset(valinta sekin)...

        Maailmassa on aika paljon itse valittua/aiheutettua.


      • pomppas!!!
        rusina xxl kirjoitti:

        No tasapuolisuuden nimissä pitäisi sitten paljon muitakin sairauksia hoitaa kaikkien omalla kustannuksellaan..

        Mitäpä näitä nyt olisi...anoreksia, suuri osa liikenneonnettomuuden aiheuttamista vammoista, ihosyövät, suoliston syövät, hammasongelmat, harrastuksissa/urheillessa tapahtuneet vammat, kauneusleikkausten komplikaatiot, vammaisena syntyneet lapset(valinta sekin)...

        Maailmassa on aika paljon itse valittua/aiheutettua.

        "Mitäpä näitä nyt olisi...anoreksia, suuri osa liikenneonnettomuuden aiheuttamista vammoista, ihosyövät, suoliston syövät, hammasongelmat, harrastuksissa/urheillessa tapahtuneet vammat, kauneusleikkausten komplikaatiot, vammaisena syntyneet lapset(valinta sekin)...
        "

        Ihanko vakavissasi vertaat noita itsensä läskiksi syöneisiin????

        Anoreksia on mielen sairaus. Sitä ei voi itse valita eikä itselleen aiheuttaa sen enempää kuin skitsofreniaa tai depressiotakaan.

        Liikenneonnettomuudet eivät ole valintoja, ne ovat onnettomuuksia. Vaikka ei ajaisi itse tai menisi auton kyytiinkään, voi se rattijuoppo kajauttaa päälle silti. Rattijuoppo on silloin valinnut uhrinsa puolesta.

        Ihosyövät eivät aina johdu ylenpalttisesta auringonpalvonnasta, samoin kuin ei suolistosyöpäkään elintavoista. Kaikki keuhkosyöpätapauksetkaan eivät johdu tupakasta.

        Hammasongelmat ovat itseaiheutettuja vain jos sillä tarkoitetaan hoidonpuutteesta johtuvia. Oikomishoidot, viisaudenhammasvaivat yms. eivät ole vapaasti valittavissa tai vältettävissä.

        Harrastusten/urheilun parissa syntyneet vammat ovat tapaturmia. Vai voitko oikeasti rinnastaa lihavuuden ja pitkänmatkanjuoksun aiheuttamat terveyshaitat keskenään?

        Kauneusleikkaukset ovat oma valinta silloin kun ne tehdään kosmeettisista syistä. Plastiikkakirurgiaa tarvitaan myös onnettomuuksien jäljiltä, syöpäleikkausten jälkeen jne.

        Vammaisena syntyneet lapset eivät ole osaansa valinneet sen enempää kuin terveenä syntyneetkään. Tuo heittosi oli jo mauttomuuden huippu.

        Miten sinä edes kehtaat verrata onnettomuuksien uhreja, mielisairaita ja kehitysvammaisia lihaviin? Voitko ihan vakavissasi väittää että em. asiat ovat ihan yhtä paljon yksilön omaa syytä kuin lihavuuskin?

        Minä olen aina pitänyt "lihavat on tyhmiä"-mantran hokijoita typerinä, mutta rusina xxl todistaa kyllä omalta osaltaan että totta se on. Ymmärtääköhän edes hävetä.


      • rusina xxl
        pomppas!!! kirjoitti:

        "Mitäpä näitä nyt olisi...anoreksia, suuri osa liikenneonnettomuuden aiheuttamista vammoista, ihosyövät, suoliston syövät, hammasongelmat, harrastuksissa/urheillessa tapahtuneet vammat, kauneusleikkausten komplikaatiot, vammaisena syntyneet lapset(valinta sekin)...
        "

        Ihanko vakavissasi vertaat noita itsensä läskiksi syöneisiin????

        Anoreksia on mielen sairaus. Sitä ei voi itse valita eikä itselleen aiheuttaa sen enempää kuin skitsofreniaa tai depressiotakaan.

        Liikenneonnettomuudet eivät ole valintoja, ne ovat onnettomuuksia. Vaikka ei ajaisi itse tai menisi auton kyytiinkään, voi se rattijuoppo kajauttaa päälle silti. Rattijuoppo on silloin valinnut uhrinsa puolesta.

        Ihosyövät eivät aina johdu ylenpalttisesta auringonpalvonnasta, samoin kuin ei suolistosyöpäkään elintavoista. Kaikki keuhkosyöpätapauksetkaan eivät johdu tupakasta.

        Hammasongelmat ovat itseaiheutettuja vain jos sillä tarkoitetaan hoidonpuutteesta johtuvia. Oikomishoidot, viisaudenhammasvaivat yms. eivät ole vapaasti valittavissa tai vältettävissä.

        Harrastusten/urheilun parissa syntyneet vammat ovat tapaturmia. Vai voitko oikeasti rinnastaa lihavuuden ja pitkänmatkanjuoksun aiheuttamat terveyshaitat keskenään?

        Kauneusleikkaukset ovat oma valinta silloin kun ne tehdään kosmeettisista syistä. Plastiikkakirurgiaa tarvitaan myös onnettomuuksien jäljiltä, syöpäleikkausten jälkeen jne.

        Vammaisena syntyneet lapset eivät ole osaansa valinneet sen enempää kuin terveenä syntyneetkään. Tuo heittosi oli jo mauttomuuden huippu.

        Miten sinä edes kehtaat verrata onnettomuuksien uhreja, mielisairaita ja kehitysvammaisia lihaviin? Voitko ihan vakavissasi väittää että em. asiat ovat ihan yhtä paljon yksilön omaa syytä kuin lihavuuskin?

        Minä olen aina pitänyt "lihavat on tyhmiä"-mantran hokijoita typerinä, mutta rusina xxl todistaa kyllä omalta osaltaan että totta se on. Ymmärtääköhän edes hävetä.

        En.

        Joka toista haukkuu on itse, lällälläää...

        Saathan saivarrella, mutta totuus on, että anoreksia on yhtä paljon/vähän valinta kuin sairaalloinen ylipaino. Molemmissa on taustalla syitä jotka eivät ole yksilön valintoja..

        Jos halutaan syyllistää lihavia, niin tasapuolisuuden pitää saada syyllistää samoin perustein myös muita.

        Ps. Vammaisena syntynyt ei valitse osaansa, vanhemmat valitsevat. Voisin kumota myös muut väitteesi, mutta en jaksa.

        Ps2. Olen todistetusti huippuälykäs, epäilen että sinulla ei virallista paperia asiasta ole. Enkä puhu edes Mensan todistuksesta.


      • pomppiihan se
        rusina xxl kirjoitti:

        En.

        Joka toista haukkuu on itse, lällälläää...

        Saathan saivarrella, mutta totuus on, että anoreksia on yhtä paljon/vähän valinta kuin sairaalloinen ylipaino. Molemmissa on taustalla syitä jotka eivät ole yksilön valintoja..

        Jos halutaan syyllistää lihavia, niin tasapuolisuuden pitää saada syyllistää samoin perustein myös muita.

        Ps. Vammaisena syntynyt ei valitse osaansa, vanhemmat valitsevat. Voisin kumota myös muut väitteesi, mutta en jaksa.

        Ps2. Olen todistetusti huippuälykäs, epäilen että sinulla ei virallista paperia asiasta ole. Enkä puhu edes Mensan todistuksesta.

        "Jos halutaan syyllistää lihavia, niin tasapuolisuuden pitää saada syyllistää samoin perustein myös muita."

        Samoin perustein, sinäpä sen sanoit. Miten voit siis syyllistää mielisairasta ihmistä samoin perustein kuin lihavaa? Lihava on syönyt itsensä lihavaksi, miten mielisairas on aiheuttanut oman tilansa? Toki voi syyllistää keuhkosyöpään sairastunutta ketjupolttajaa, mutta millä perusteella syyllistät niitä sairastuneita jotka eivät ole tupakoineet? Millä perusteella syyllistät oikomishoitoa tarvitsevaa? Miten hän on saanut hampaansa kasvamaan miten sattuu?

        Erityisesti haluaisin tietää miten voit syyllistää vammaisena syntynyttä? Syytät häntä vanhempien tekemästä valinnasta? Missä kohtaa vanhemmat tekevät sen valinnan? Luuletko että kaikki synnynnäiset viat ovat joko vanhempien itsensä aiheuttamia (kuten raskausaikana juopottelemalla) tai havaittavissa alkuraskauden aikana, jolloin vammaisen sikiön voi vielä abortoida?

        Kyllä mieluusti näkisin sinun kumoavan väitteeni, yritäpä nyt jaksaa vaan.

        "Olen todistetusti huippuälykäs, epäilen että sinulla ei virallista paperia asiasta ole. Enkä puhu edes Mensan todistuksesta. "

        Hyvänen aika :D


      • kyllästynyt*

        Vedä nyt vielä se veroasiakin tähän, niin voit sitten poistua palstalta. Nämä samat narisijat toistavat samoja asioita vuodesta toiseen tasaisin väliajoin.


    • Niinpäniin

      Tä? Mitä se hullu-ulla taas horisee? Eikös tuo aloittaja just sanonu että nauttii siitä että on törkeen lihava, että oikein haluaa olla sellainen.. Joten miksi väität että kukaan läski ei todella haluais olla läski? Ja mitä tulee tuohon sanomaasi "ikuinen lihava" niin kannattais varmaan kattoo niitä ruokailutottumuksiaan ja liikkumistaan. Aivan varmasti laihtuu jos kuluttaa sen minkä on syönytkin, vei se sitten enemmän tai vähemmän aikaa.

    • löhölissu

      Jos keinonivelet, sydänleikkaukset, diabeteshoidot, verenpaine..jne. hoidot olisi pelkästään läskien tauteja, niitä ei olisi ikinä alettu edes hoitamaan ja tutkimaan. Meidät lihavathan olisi ollut helppo poistaa maapallolta.
      Kyllä noita sairauksia on aivan varmasti alettu hoitamaan eniten ns. normipainoisilla, ja siinä on me "raukat läskit" saatu hyötyä myös niistä hoidoista.
      Mutta takuu varmasti, kun noita lääketieteellisiä tutkimuksia on tehty, kukaan ei ole katsonut onko ne veromarkat lihavan vai laihan kun rahaa on palanut kokeisiin yms.

    • Hylkiö

      Taitaa olla niin, että mikään muu kuin lihavuus ei ole itseaiheutettua. Muut ovat onnettomien olosuhteiden uhreja, empatiaa ansaitsevia Hyviä Ihmisiä. Lihavat ovat laiskoja, tyhmiä, likaisia, yhteiskunnan pohjasakkaa pilaamassa hyvän yhteiskuntajärjestyksen. Jos lihavia ei olisi, maailma olisi paratiisi.

      Voi,voi! Voi Surkeutta! Kun Jumal loi ihmisen, miksi hän loi lihavan? Taitaa olla tekovika.

      Kaivaudun takaisin kuoppaani,josta yritin nousta aurinkoon, mutta mikään ei ole muuttunut.

      • afsassfhsfury

        Lihavat ovat tyhmiä, koska eivät ymmärrä lopettaa syömistä ajoissa. Juopot ovat tyhmiä, koska juovat liikaa. Narkomaanit, siinä vasta tyhmää sakkia onkin. Tupakoivat ovat idiootteja koska kiskovat myrkkyjä keuhkoihinsa vaikka tietävät mihin se johtaa.

        Kaikki valintoja, kaikki omaa syytä. Ei empatiaa.


      • kyllästynyt*
        afsassfhsfury kirjoitti:

        Lihavat ovat tyhmiä, koska eivät ymmärrä lopettaa syömistä ajoissa. Juopot ovat tyhmiä, koska juovat liikaa. Narkomaanit, siinä vasta tyhmää sakkia onkin. Tupakoivat ovat idiootteja koska kiskovat myrkkyjä keuhkoihinsa vaikka tietävät mihin se johtaa.

        Kaikki valintoja, kaikki omaa syytä. Ei empatiaa.

        Mutta jos on muuten tyhmä ilman edellä mainitsemiasi asioita, niin mitäs sitten? Syntymätyhmä! Et saa minultakaan empatiaa.


      • sdryujuy
        kyllästynyt* kirjoitti:

        Mutta jos on muuten tyhmä ilman edellä mainitsemiasi asioita, niin mitäs sitten? Syntymätyhmä! Et saa minultakaan empatiaa.

        En kaipaakaan empatiaasi, kiitos vain. Tyhmyyttä on monenlaista ja kiistatta lihavuus kertoo yhdenlaisesta tyhmyydestä. Tyhmyyttä ovat myös extremelajit, duudsontemput ja kauneusleikkauksissa ravaaminen. Terveytensä tietentahtoen vaarantava ihminen on tyhmä. Etenkin jos jatkaa mättämistä vaikka lääkärit jo ehdottelevat niinkin radikaaleja toimenpiteitä kuin lihavuusleikkaus.


    • fhdhff

      Oletko onnellinen?

      • Pyöreä tyttö.

        Olen ihan tyytyväinen itseeni. Paino ei vaikuta ainankaan harrastuksiin. Liikun päivittäin vesijuksussa ainankin tunnin. Harvoin on kukaan puuttunut ulkoiseen olemukseeni. Sain lääkkeitä jotka nostivat ruokahalua. Kymmenessä vuodessa 60 kilosta 110 kiloon. Nyt on lääkkeet lopetettu ja paino on jo pudonnut 6 kiloa. Että painon nousuun on melkein aina joku laukaiseva tekijä, vaikka elämässa sattunut iso muutos. En ole koskaan arvostellut muiden painoa en edes hoikkana. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Ihmisen luonne on paljon tärkeämpi.


    • Mudy

      Kylläpä on toiset törkeitä. Meitä on todellakin monia jotka eivät ole lihaviksi itseään saattaneet tasan syömällä. itselläni on paino noussut 20 kiloa. ja ei syömällä. Vaan lääkkeitten lihottamana. On todella vaikea yrittää saada painoa putoamaan kun päivittäin ,elämäsi loppuun olet lääkityksellä.haluan myös huomauttaa että sairauteni eivät ole syömällä hankittuja. Eli jotain rajaa. Sitäpaitsi ehkä me läskit osaamme kuitenkin nauttia elämästämme henkisellä tasolla enemmän kuin kaikenlaiset laihat ruikuttajat.

      • vai miten se nyt oli

        Kuin paljon niiissä sun pillereissäs on kaloreita jos niin lihottavat?

        Oikea vastaus on "ei lainkaan". Lääkkeet siis eivät lihota. Sivuvaikutuksena saattaa toki olla ruokahalun kasvaminen ja sitäkautta lihominen, syömällä se läski on silloinkin kerätty. Kuten ihan joka kerta. Läskiä kertyy syömällä, ei muulla tavalla.

        Kerropa vielä mikä lääke se sinua lihottaa? Ja mihin sairauteen se on määrätty? Ei nimittäin ihan äkkiä tule mieleen mihin krooniseen sairauteen määrättävissä lääkkeissä olisi tuollainen sivuvaikutus...


    • Läski syö miestä

      Mite noin lyhyt? tiedän yhden 130kilosen kaverin, mutta 180 pitkä

      • Järki hoi, älä jätä

        "mite noin ´lyhyt?" Miten noin tyhmä??? Pituutta ei pysty säätelemään edes syömällä!!!


    • Saat teitysi, mutta kannattaa ehkä vähän varoa, ettet vahingossa liho hengiltä. Pystyn kyllä muodostamaan mielikuvan sinusta. on minulla joskus ollut lihava tyttöystävä ja on tässä itselläkin masua, kun tulee välillä juotua limonadia.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2200
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      84
      1862
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1399
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1378
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      270
      927
    6. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      800
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      775
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      46
      726
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      715
    10. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      57
      714
    Aihe